Gázolaj árak 597 Ft Benzin árak 589 Ft EUR 398.57 Ft USD 338.41 Ft CHF 426.44 Ft GBP 461.89 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93342 hozzászólás
#34442 medikus
2014-12-04 20:31:18

Válasz #34480. hozzászólásra
Itt olvashatsz róla..

#34441 Szeni
2014-12-04 20:31:14

Válasz #34481. hozzászólásra

Azt az információt kaptam, h. az én gépemen nem is 6-os turbó van, hanem 7-es, csak nem jól látok.... smile wackosmile wackosmile wackoAzt is mondta az egyik garanciális szerelő, h. szerinte jobb a szelepes turbó, azt vegyem meg. Ezzel kapcsolatban csak annyi az aggodalmam, h. szerintem a szelepes turbóknak nagyobb a nyomása, és azokra már tettek intercoolert, mert kellett rá, viszont az enyémen nincs, úgyhogy félek, h. ha ráteszek egy vadorzó turbót, megfőzi a motort.Jobb hijján már csak azt gondoltam, h. meg kellene tudni, milyen Cseh turbó kell azokra a gépekre, amiken még nem volt cooler, és egy olyat veszek rá. smile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confused

#34440 AtoZz
2014-12-04 20:29:36

Válasz #34474. hozzászólásra

de ez most hogy vág a témába?smile offtopicsmile ban

#34439 gazda001
2014-12-04 20:24:00

Válasz #34484. hozzászólásra
Neked is köszönöm, holnap nékijee állok, bégyúttok a műhelybe azt meglátjuk, majd referálok

smile flowerssmile flowerssmile flowerssmile thumbupcool

#34438 AtoZz
2014-12-04 20:22:13

Válasz #34480. hozzászólásra

mint ahogy papamaci is irta,megtágitod és jöhetnek kifele a lemezek,hézagot énsem tudok,de annyi kell hogy legyen,hogy a kormány bármely állásában ne szoruljon meg,bird mozgatni a lécet

#34437 gazda001
2014-12-04 20:22:03

Válasz #34482. hozzászólásra

Mindent köszönök, van 1 könyvem megnézem hátha benne van az előírt érték, fedelet meg nem 1 nagy kunszt levenni, hogy lássak is valamit. Még 1ccer köszönöm, hónap lesz a nagy nap........
smile flowerssmile flowerssmile flowers

#34436 papa maci
2014-12-04 20:12:08

Válasz #34480. hozzászólásra

Oldalanként csavarok....kicsit kimozdít. És potyognak a lemezek. Nos a hézaghézagmérővel lőttem be. Le volt véve a fedél.Meg volt adva a gyári méret. Amit most nem vágok. Mivel újra pakoltam a gépem és a javítási cd-m valahol landolásban van. De talán valaki tudja vagy van valami tuti receptje.

#34435 VTR-es
2014-12-04 20:10:34

Válasz #34475. hozzászólásra

Szia. Habi webáruház meg tudod nézni, fel van tüntetve hogy melyik cseh melyik orosznak felel meg és az meg is felel a valóságnak.Másik kérdésre a .2 nem cooleres a .3 meg az.

#34434 gazda001
2014-12-04 20:00:57

Válasz #34473. hozzászólásra

VILIIIIIII, most már ok, köszönöm mindkettőtöknek, papamacinak is, csak még annyit hogy a hézagoló lemez kivételhez azt a kütyüt onnét ki kell venni, vagy csak oldalanként kiveszem a csavarokat és mindig ugyanannyi hézagoló lemezt húzok ki a felső és alsó oldala alól is, ill mikor tudom hogy most jó a hézag, mert gondolom foghézag azért csak kell hogy maradjon
Ezt még áruljátok el légyszííííííísmile flowerssmile flowerssmile flowerssmile flowerssmile tonguepsmile tonguep

#34433 medikus
2014-12-04 19:59:58

Válasz #34468. hozzászólásra

Először húzd meg a gömbfejeket!!A 82-es is akkor tapsol be,ha azok lógnak.Szinte tuti hogy megszűnik a baj.

Nincs profilkép
#34431 kistomi
2014-12-04 19:59:27

Válasz #34476. hozzászólásra

Igen Jól látod

#34430 gazda001
2014-12-04 19:54:21

Válasz #34471. hozzászólásra

Jah, hát így már világosabb, a tengely fogasíve és a fogasléc közötti hézagot a difizár működtető elem alatti hézagolólemezekkel állítja, a kormánycsiga és a tengely másik fogasíve közötti hézagot a fent említett hátsó excenterrel lehet állítani, jól láttam
smile blinksmile blink

#34429 Szeni
2014-12-04 19:53:44

Tudja-e valaki, h. milyen Cseh turbóval lehet helyettesíteni a tkp-6 os turbót az MTZ 1025 ösön. Esetleg tudjuk-e, h. a .2 vagy a .3 asoknál van intercooler ????? Az eddig megkérdezett 6 ember 7 fajtát mondott, úgyhogy mostmár képben vagyok smile wackosmile wackosmile wackosmile wackosmile wackosmile wacko

#34428 Gabi 34
2014-12-04 19:52:58

Még azt se tudja egyik ember sem,hogy VN-500 vagy FAZA-500 tölcséres mütrágyaszóró,hogy merre kell állitani a lapátokat ,hogy elvigye mind a két oldalt a 12-vagy 16m szóróst nem tudom,a gyár nem csinál egy adatot,hogy melyik szór a legjobban és egyenletesen mind a két oldalt,12m és nem ugy,hogy egyik oldalt 7m másik oldalt 4m!http://http://webshop.keletagro.hu/1_webaruhaz/mutragyaszoro-repitotarcsa-komplett-vn-500_id12754

#34427 AtoZz
2014-12-04 19:47:00

Válasz #34468. hozzászólásra

a képen a 36-38 elem közötti hézag állitásáról beszéltem,azt tartja a irányitókart,hogy ne birjon mozogni oldalra menetközben

http://www.agroinform.com/files/forum/agroinform_20110314190053_img003.jpg

és ezt a kütyüt kell hozáállitani(lemezt kivenni alóla,hamár nagy a hézag)(képen orbitos van de be van rajta kelölve amivel neked kell a hézagot állitani)
http://www.agroinform.com/files/forum/agroinform_20140221095012_mtz_kormnyoszlop_9_190940.jpg

#34425 papa maci
2014-12-04 19:42:49

Válasz #34468. hozzászólásra

Oktatófilm kolléga...smile rolleyes 11:40-től jön az általad kérdezett alkatrész hézagolás. Kissé Ivánosan. smile laugh

Nincs profilkép
#34424 kistomi
2014-12-04 19:41:41

Válasz #34461. hozzászólásra

Lehet benéztem,de olyan mintha a második hengernél a pakolás át lenne égve a víztér felé.A porlasztóról pedig annyi ami pisil az nem robban.Ahol nincs égés ott túlhevülés sincs.Mivel pedig a vízszivattyútól a 4. henger van a legmesszebb ott szokott leghamarabb megragadni.

#34423 AtoZz
2014-12-04 19:38:32

Válasz #34467. hozzászólásra

ezt most nem igazán értemsmile confused
hfnek szerintem semmi bajasmile laugh
nem kávé lett benne fözvesmile lol

#34422 gazda001
2014-12-04 19:37:08

Válasz #34464. hozzászólásra

Várjál már, lehet hogy én vagyok a hülye, de most már semmit nem értek, eddig fogasív és fogasléc közötti hézagról nem volt szó?????? Nincs erről valami rajz, mert bár gépész vónék, de halvány lila fingom sincs hogy ennek a szutyoknak a kormányműve hogyan áll össze?? Soha a bödös életben ezzel nem kellet még foglalkoznom
smile blushsmile blushsmile unsure

#34421 papa maci
2014-12-04 19:34:58

Válasz #34466. hozzászólásra

Teeee lehet megvagyon az vetemedve ? Nézess rá ! Elég kalandos a felhozatal.

#34420 AtoZz
2014-12-04 19:30:59

Válasz #34463. hozzászólásra

amilyent epp sikerül venni,teflongyürükkel bevan vágva,és esö neki fakereszt smile lol
nálunk elég ritka jelenség h kifujja a fejpakolástsmile cowboysmile thumbup

#34419 papa maci
2014-12-04 19:30:43

Kenyííí ám smile biggrin

#34418 AtoZz
2014-12-04 19:26:40

Válasz #34460. hozzászólásra

fogasléc és fogasiv hézakot kell minimálisra venni,az tartja a kormánymüvet,nem pedig a csiga,ha ráállitod a csigát,akkor szokott igen nehéz lenni a kormány,elöbb hidró kell hogy mozditjon a fogasléccel a fogasiven,nem pedig a csiga,a csigatengelynek pedig kell elöre hátra mozogni a házában,azzal az axiális mozgással irányitja a kormánykockát smile hammersmile hammersmile hammer

#34417 röfik
2014-12-04 19:23:42

Válasz #34458. hozzászólásra

Hengerfejtömités nálatok melyik a favorit?Itt több gyárto csucs minöségü termékéböl lehet választani,általában a HBR-es piros tömitövel körbe huzott a nyerő.

#34416 AtoZz
2014-12-04 19:23:26

Válasz #34459. hozzászólásra

nemkell kiszedni,minden javitható a helyén smile biggrin

#34415 AtoZz
2014-12-04 19:22:20

Válasz #34447. hozzászólásra

fogalmam sincs hogy mennyibe került,rengeteg mindent megcsinálunk magunknak,egyedül fötengelyköszörülés ment szakmühelybe, többi meg anyagárban van,két éve lett csinálva,azóta kb 550mechanikus üzemóra van beletekerve azóta


u.i. szeriintem azért ragadt meg mert a porlasztó átment pisálóbasmile lol de mihelyt meglessz padon nézve ki fog derülni

Nincs profilkép
#34414 kistomi
2014-12-04 19:22:10

Válasz #34451. hozzászólásra
Ha rám hallgatsz ,vagy kicseréled a gömbfejnél a betéteket vagy meghúzod csőhosszabbítóval ahogy bírod( én a zárófedélre 20-as anyát heggesztettem és úgy húztam meg .Az irányító kart rögzítő anyát a kormánnyal szoktam meghúzni. A szervó tetején van egy csavar ellenanyával azzal lehet a tengely le-fel mozgását állítani.A fogasív és a csiga közötti hézagot pedig a kormánymű hátulján ahova a kormánykeréktől jövő tengely csatlakozik,ott egy excenteres persely segítségével lehet állítani

#34413 gazda001
2014-12-04 19:20:21

Válasz #34457. hozzászólásra

Ott lesz a pont, nagy meló ez?? Ki kell hozzá emeni a kormányoszlopot a helyéről???

#34412 AtoZz
2014-12-04 19:18:01

Válasz #34454. hozzászólásra

sima dugók voltak,holnap kellene hogy érkezzen az üzletbe áru,akkor lesznek dugók is,azt kap ami szimpatikusabb lessz smile devil turbós dugók 230-280€ körül mozognak nálunk,elméletileg garantált orosz minöség,aztán vallatásnál kiderül :D
mostani 3nak sincs baja,mindben látszódik még a honolás is....smile cursing

#34411 papa maci
2014-12-04 19:14:29

Válasz #34449. hozzászólásra

A kormányműnél gyakorlatilag csak a ház maradt...a rásegítőt kicseréltem legalább lett szervó. Előtte kenyérgőzös volt.Majd mikor felemelve az elején nem találtam semmi lógást-kotyogást. Jött a fogas ív-léc-csiga-tengely-persejek cseréje. Mindenhol látható volt a némi kopás. A munkahengert meg karmantyúztam. jah és az új irányítókar. Kerék összetartás. Kb 30 ezerből meg állt. Most mint az álom. 9-ben ráteszem az útra mint az RTK-s őzike. smile loveye Vagyis nemvolt kedvem elemenként kísérletezni. Megfogadtam egy öreg mentor tanácsát. "Öcsém b@szd ki mindent belle nem a világ pénze, így olcsóbb mint az új" Oké batyám smile laugh Bejött.

#34410 AtoZz
2014-12-04 19:13:37

Válasz #34450. hozzászólásra

és nem,mert 2-3közt égett át,nem dolgozott bele a vizbe,nemis fogyott a víz belöle,másrészt meg negyedik henger ragadt megsmile thumbupcool

kormányra meg még annyit füznék hozzá,hogy nem a csiga kell hogy tartsa mehanikusan a kormányt,hanem a hidraulika(fogasléc+munkahenger),csigának nagy hézakot szokás hagyni,hogy elöbb a hidrót inditsa,és csak azt kövesse a csigatengely,nem pedig csigával tekered mehanikusan el a kormányt hidró rásegités nélkülsmile surrender

#34409 gazda001
2014-12-04 19:13:03

Válasz #34452. hozzászólásra

mármint annak a lógása miatt szitál az eleje?

#34408 röfik
2014-12-04 19:10:49

Válasz #34445. hozzászólásra

Ez turbositott gépezet ugye?3 gyürüs turbos dugot tegyél bele.Acél hornyost.Nekem is kifeküdt a 820-as turbozás után bekopogott az 5 gyürüs dugoval,3-assal lett szerelve utána most már birja a vallatást.Jön a tél a javitások ideje 3 traktort kell kijvitani.2 motoros probléma egy válto meg aproságok babusgatások tavaszra.smile whistlingsmile whistling

#34407 ..MZ/X..
2014-12-04 19:10:26

Válasz #34435. hozzászólásra

Igazad van öregem! Ráadásul elmondhatod magadról amit még pár 10e ember rajtad kívül, recsegés mentesen indítod a kardánt! Profi van manus!smile thumbup

Nincs profilkép
#34406 Bertalan Péter
2014-12-04 19:04:37

király tengely a barommm XD

#34405 gazda001
2014-12-04 19:02:31

Válasz #34448. hozzászólásra

A gumikon nem látszik semmiféle kopás, a mechanikus részek jók, azt körbefeszegettem, a kormányművön mit holt tudok mehnézni, ill. állítani??? Az általad felsorolt hibákat hogyan állapítom meg????? sajnos, vagy hála istennek, a kormánymű eddig kimaradt az életemből
smile blushsmile blushingsmile blushingsmile whistling

Nincs profilkép
#34404 kistomi
2014-12-04 19:00:38

Válasz #34445. hozzászólásra
Kiment a hengerfej pakolás,elnyomta a vizet,nem vetted észre és ettől sült meg.

#34403 gazda001
2014-12-04 18:58:16

Válasz #34445. hozzászólásra

Na és ezekkel a kormánymű bajokkal mit lehet kezdeni????
smile confusedsmile confusedsmile confusedsmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmilie

Nincs profilkép
#34402 kistomi
2014-12-04 18:57:53

Válasz #34442. hozzászólásra
A leggyakoribb hibák:
a gumik rosszul kopnak, a gömbfejek lógása(sok kicsi sokra megy),irányítókar lógása,a szervó tengelye le-fel mozog,nagy a hézag a kormánycsiga és a fogasív között,a vezérlő szelep meghibásodott,a csigatengely végén a csapágy szétpergett,vagy az anya meglazult.A mechanikus meghibásodások a gyakoribbak, az olajos részekhez csak akkor nyulnék,ha ott minden rendben van.

#34401 Gabi 34
2014-12-04 18:53:59

Válasz #34445. hozzászólásra

Szia,megkérdezhetem,hogy a motorfelujitás mennyibe került?És mit cseréltél,meddig mentél? Fötengely Hengerfej szelepek hajtókar?

#34400 Gabi 34
2014-12-04 18:52:00

Válasz #34440. hozzászólásra
A királytengely nincs meglazulva,ha jól tudom 41 kulcs megy rá!
A kormány gömbcsukló ki van cserélve? Mert nekem is ugy riszált de nem csak 9be hanem már 8ban is és az csináltuk,hogy kormány gömbcsukló és a kormány kardány is ki van cserélve,és már nem is mocorog,csak majd utánna kell huzni,ja és a holtjátékot be kell állitani!
Amugy kormány holtjátéka 20fok lehet?

#34399 AtoZz
2014-12-04 18:48:52

Válasz #34442. hozzászólásra

gömbfejek,irányitókar mozdulhat,kormányoszlopban fogasléc hézak,esetleg munkahenger,munkahenger-fogaslés bolcni,forgócsap+forgócsaphüvely kapásból ennyi jutott eszembesmile huh

nekem egyik pillanatról a másikra akkora kartergáz lett,hogy majdnem elveszett a traktor a füstbensmile lol pedig alig maradt mostmár szántanivaló....
negyedik hengerben leragadt a két felsö kompressziógyürü,2-3henger közt átégett a fejpakolás...(mi volt elöbb,tyuk vagy a tojás...smile w00t)

#34398 gazda001
2014-12-04 18:45:05

Válasz #34443. hozzászólásra

Ez az amit nem értek, egyik függesztő, ill. rögzítő elem sem mozdul, max szinte alig érezhetően. Az 50-esen lógott az első kerékcsapágy, kotyogott a mankóstengely, lógott 3 mm-t a királytengely mégsem csinált ekkora, sőt semekkora parádét
smile nononosmile confusedsmile confused

#34397 Elitjocko
2014-12-04 18:41:37

Válasz #34442. hozzászólásra
Esetleg első kerékagy csapágyak nem mozdulnak kicsit?smile confused

#34396 gazda001
2014-12-04 18:28:29

Válasz #34441. hozzászólásra

Sorold fel a lehetőségeket,légyszíves én most ráérek
smile rolleyessmile rolleyes

Nincs profilkép
#34395 kistomi
2014-12-04 18:24:09

Válasz #34440. hozzászólásra

Elég sok oka lehet.Nekünk utoljára akkor gyógyult meg mikor a két első kereket megcseréltük.

#34394 gazda001
2014-12-04 18:15:40

MTZ 80-as mellső kerekek 9. fokozatban ha kicsit gyorsítok, úgy kb. 25-30 km/h-es sebességnél beszitálnak, de nagyon, össze vissza billeg, de a kormánykerék nem mozdul meg, a kerekek közül pl. a bal oldali jobbra billenik ki, a jobb meg balra, mintha külön életet élnének, de szinte vibráció szerűen. Most lesz műszakis, mi lehet a kínja. A központi irányító kar a kormánymű közepén stabil az ök gömmbfejek talán 1-2 mm-ert mozdulnak kb. a csésze utánahúzásával jó lesz a gömbfej. Kormánymű lehet az oka? Azon belül is mi?smile confusedsmile confusedsmile confused

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]