Üdv.! Sajnos eljött az idő meg kell kuplungozni a trakit, na szétszedtem gyárilag erősített szerkezet van benne . Új tárcsa és kinyomó csapágy kell csak neki. Mennyire kell állítani a villákat kint csak könnyebb mint utána, a kis ablakon. előre is köszi
Válasz envagyok2 #78571. hozzászólásáraNemtudom a karokat hova akarod tenni, de nekem a 1.5m bovden eddig emgedi az ülés mellett. Ha feljebb lesz a vezérlőtömböd vagy hátrébb szeretnéd a karokat, hosszabb bovdent vegyél.
Válasz envagyok2 #78572. hozzászólásáraHasonló igen. Mostmár ilyennel szerelik az újakat. Ami az enyémen van svéd azt már nem gyártják. A kivezetések távolságai nem egyeznek, de felmegy a helyére azt momdták nekem a habiba.Én nem vettem ilyet, a régi svédet újítottam fel.
Válasz mtz1221 #78563. hozzászólásáraNa kilett próbálva a gép nyelestengely lógás volt.a hibája ez miatt volt rossz a kuplung! Most tökéletes !köszi a segitséget
Válasz envagyok2 #78569. hozzászólásáraHa tudtam volna előre, akkor a fülke alatt és a kézigáznál menne a fülkébe a bovden. Így meg a váltónál megy be mert ez 1.5m hosszú. Igen úgy működik ahogy írod, nekem így hátra kell húzni úszóba. Vagy cserélem a bekötést vagy megszokom így. Az a hézagóló a csomagban van. Kell a cső alá ott a tolattyúhoz mert így nem szorítod le és így tudod állítani a bovden helyzetét anélkül hogy fellazítanád a két kis 5ös inbusz csavart.
Én most kérdeztem és azt mondták hogy ennek a mása az RP70-1221-1 jelű elosztó.
Válasz opticum. #78568. hozzászólásáranagyon király, köszönet.
írod, hogy hárulról kell a bovdent bekötni, hogy ne fordítva működjön, ez azt jelenti, hogy a bovden bekötéssel szembeni állásban van az úszója? neked előről megy bele, akkor hátra kell húzzad úszóba? mert csak emiat tlehet fölöslges, mert a munkahengeren ha megcseréled a tömlóket, akkor az fordítva megy, vagyis magad felé emel, a kiadókat úgy dugod, ahogy akarod, csak az úszó miatt körbebovdenozni kabint lehet nem érdemes, mert így meg ha előre állnak, ki lehet vinni ott a lyukon, nem?
másik, azokat a réz közdarabokat, amik korábbi képeken látszanak, miért csináltad? távolságok miatt, hézagolni?
már csak azt kéne kitalálni, hogy a sok habis ilyen svédforma tömbből melyik passzolhat a leginkább...
Segítséget kérnék tőletek! Mtz-vel olyan problémám van, hogy már kisebb terhelés alatt a felezőt kilöki, hiába cseréltem fedelet karral villával a hiba megmaradt. Mi okozhatja ezt a jelenséget?
Válasz atisgyulai #78564. hozzászólásáraMert akkor nemtudok egyszerre használni 2 kört. Több munkagépnél kell egyszerre 2 úszó, egyik úszó másik dolgozik. 3kört meg nemtudtam bowdenre tenni mert vascsöek vannak a tömbön és így nem fér el.
Válasz opticum. #78560. hozzászólásáraÜdv!
Miért nem joystik-ot vettél a karok helyett?
Nem lett volna jobb?
Bowdwen se kellett volna olyan hosszú, és nem menne körbe az egész trakin mert az alulról van bevezetve.
Válasz gabika82 #78562. hozzászólásáraMondhattuk volna, de őszintén nem gondoltam volna ha már többször széttoltátok hogy nem mozgattátok meg rendesen a nyelestengelyt. Új lendkereket meg ne sajnáld, mert szerintem a 3.5 mm-el kisebbel, nem sokáig ment volna el.
Válasz mtz1221 #78561. hozzászólásáraCsak az egyik volt bent a 6307 es nem volt bent és ez miatt kóválygott a nyelestengely ami az én rutintalanságom is volt mert nem néztem meg dehát a tanulópénzt mindig megkell fizetni
Válasz envagyok2 #78558. hozzászólásáraEz a tömbön múlik mennyire finoman tudsz vele dolgozni. Ezzel a svéd tipussal érezhető a minimális művelet és a rogzítés kezdete is. Az erőviszonyok maradtak a gyári karokhoz hasonlóak. Csak nem kell előrehajolni, hanem az ülés mellé lenyulni. A kar útja is hasonlo. Középtöl olyan 4cmt tud elmozdulni a kar egyik egyik irányba
Válasz envagyok2 #78550. hozzászólásáraOk sajnálom, de legyen szerencséd a dakotához. Legalább egy yostikos elosztót dobj rá. Ha nincs szükséged az úszó helyzetre, akkor lehet a munkahengerre rakni iker visszacsapó szelepet (amilyen a hidraulikus 3.pont orsón van) és akkor nem fog összevissza engedni lefele, jó munkahengernél.
Válasz opticum. #78557. hozzászólásáraés mennyit kell mondjuk a karon húzni, hogy teljesen múködtesd a tolattyút? pár centi, vagy 5-10 cm? jól adagolható kar? lehet vele nagyon finoman dolgozni? akár mint egy dzsojsztikkal?
pl. egy hidraulikus 3 pont orsót lehet vele akár pár mm-t, centit mozgatni, vagy nagyon idegbeteg lesz tőle a rendszer, kicsit mozdítod, és már 5 liter olajat kilökött a tömb?
írod, hogy uszóban rögzíthető, oké, üres állás aközépső, oké, de a másik két állásban is kicsit megakad, érzed, hogy hol van, vagy keresni kell? tudom, az ószóval ellentétes az oké, nyilván nem tudsz mellé, de a másikat, maikor úszó felé nyomod, akkor nem tudod tóltolni, tehát emelsz valamit valahol, azt hoppá, úszóba lökted, aki alatta volt, meg meghalt...
Válasz envagyok2 #78555. hozzászólásáraHa kiszeded a karok tartóját már úgy rakod a tömböt ahogy akarod. Akár a műszerfal felé és a tartálytól el és el férnek a bowdenek. Én nem akartam most a csöveket kiváltani, ezért volt bonyolult nálam. kar alkatrész bowden
Villás bowden kell a karhoz. Annyi hogy a bowdennek a fülke hátulja felöl kell a karba menni, hogy ne fordítva működtetsd a karral, így kell a 2.5m hosszú
Válasz opticum. #78552. hozzászólásáraa fém csöveket kiváltom tömlővel, az nem gond, már megvan hozzá az idomok, ha csak ez a gond, akkor ez kezelhető. az is lehet, hogy mivel nem kerülnek oda a karok, hátrafelé, a kabonfelé is el lehet távolítani a tartálytól, és a bovdenek úgy is ki tudják kerüölni a szivattyút, nem?
ha meg tudnád tenni, belinkelhetnéd makd, hogy pontosan mit vettél, milyen karokat, bovdeneket, stb, aztán nekiesek.
köszönet
Válasz Gumóka #78551. hozzászólásáraNem hogy kiesettek a csavarok azzal nem volt baj csak nem volt meg a csapágy ami a nyelestengelyé a hátsó házba meg nem a csapágy mozgott hanem a csapágy a házban gondolom mert elöl nem volt bent és feszitette kicsereltem kompletten most meg se mozdul a nyelestengely majd holnap össze lessz rakva!de tuti ez volt a baja
Válasz envagyok2 #78549. hozzászólásáraHasonló, de a cső csatlakozások nem ott vannak mint az eredeti svédnek és azt már nem is gyártják. A rositehtől vettem mindent. Holnap lefotózom. Nem volt egyszerű, de amikor már rajta volt a bovden nem alakitottam vissza Probléma nélkül csak 1 kör szerelhető bovdenre. A második már neccesen fér el a szívattyútol a harmadik fel se szerelhető bovdennel a gyári helyén. Így is el lett tolva balra 2cm-t a vezérlőtömb, hogy ne nagyon törjön a bovden a szivattyú miatt. Az eltolás miatt a fém csöveken is alakítani kellett. Kinlódós volt, de fent van a helyén
Válasz gabika82 #78546. hozzászólásáraVagy előfordulhat, hogy valamelyik csapágyház csavarjai kiestek. Én a kuplung felölire tippelek, már csak azért, mert bontottan pont ilyet sikerült vennem. Nem rég újították, belülről tényleg rendben van, de a fedél levétele után tűnt fel, hogy a kuplung felöli csapágyházában nincsenek csavarok. Viszont ezt látnod kell széthúzáskor is, mert beleér a csőtengelybe, megmarja a bordát a nyelesen.
Válasz mtz1221 #78543. hozzászólásárahttps://www.youtube.com/watch?v=EEK5Zockrps
most nézem, a tank sarkai is be vannak neked is lapítva, nem, hogy elférjen a tengely.
megrendelem dakotát, feladom ezt a részét.
Válasz envagyok2 #78518. hozzászólásáraEz 3 állású, csak az úszó rögzíthető és alap helyzet az üres.
Ezzel lehet teljesen érezhető minden munkahelyzet, nem kell nagy erőt fejteni a karra, nem szorul akad mint a régi orosznál. Már újonan nem kapható, ehez hasonlót csinál az újakra az orosz azt nemtudom milyen. Ma indult el a gép mert teljes motor generált is kapott ezért eddig tesztelni se tudtam. Bowdennel is tökéletesen érezhető minden pozíció.
Válasz gabika82 #78539. hozzászólásáraSzerkezetet le bírtátok valahogy ellenőrizni ??? Nehogy valami öntés hibás legyen, és tényleg csak a nyomólap egyik felét nyomja.
Válasz envagyok2 #78533. hozzászólásáraPrivátba gondoltam, de majd csak nem marháznak ki bennünket innen. Te ültetted el a bogarat a fülembe most meg kijött egy pályázat, megpróbáljuk. Pajta lesz, herét vetek csak ma egyik kereskedő akinél van angus, ajánlotta a herefordot, hogy "állítólag" kicsit még könnyebb vele mint az angusszal minden téren. Gondoltam meg kérdezlek. Kösz szépen, és a többiektől még 1x elnézést az offért.
Válasz mtz1221 #78529. hozzászólásáraa hideggel nincs baj, a nedves, szeles hideggel van a baj. vaami 3 oldalú, tetőt mindenképp csinálni kell, 20 állatnak 200 m2 bőven elég, de enélkül sokkal több szalma, és kínlódás.
3 hektárt kétsze rle tudod rágatni, ha ősszel van sarjú, egyszer tavasszal, amikor már szárba van, akkro kell rátenni, nyáron etetni, és ősszel újra leetetni, de nem agyonterhelnia legelőt.
tudsz lucernát csinálni, őszi sarjat úgy sem lehrt normálisan bálzáni, kaszálni, arra is rá lehet tenni. meg rozs szenéázs, utána azonnal szudáni, azt hamsterolni nyáron, nem kell sok területet elpzarolni, a lényeg, hogy etetni való anyag ne pazarolódjon.
Válasz mtz1221 #78525. hozzászólásáramondtam, nekem angus van. nekem a legfontosabb, hogy könnyen elljen meg, ne kelljen segíteni. soha. nincs nagy állományom, nem bír el éven át egy plusz ember fizetését, csak azért nem akarok 100 tehenet tartani, hogy valakinek minden nap kelljen könyörögnöm, hogy legye síves végezze el a munkájáz, amirét pénzt kap. akkor inkább angus, ez megellik magától. ennek sok teje is van, vagy legalábbis a francia fajtákhoz képest, 3 mázsáig szeirntem nem is gyarapdonak lassabban, utána meg legyen a török gondja, hogy meddig hízlalja... de a hereford sem véletlenül lett a leggyakoribb világfajta. angus anyai vonalnak jó, és rá kell tenni a limo bikát, és így a borjak még jobbak lesznek a heterózis hatás miatt, és jobban el is adhatak, mint a tisztavérű angus. azt is mondtam, lehet hogy 15%kal olcsóbban viszik, mint mondjuk a limo kis súlyút, de itt a 100 tehénből 95 ellik évente egyet minden hókuszpók nélkül, amott nem tudom mennyi, itt a tehén 70%-át eszi, mint egy limo tehén, és ezerszer kezelhetbb, soha, nincs velük gond, nem böszmék, nem másznak ki a folyosó tetején. és lehet számolni, hogy területre/max eltartó képességre vetítve melyik is a jobb. de nincsenek nagy különbségek. modntam, angust régen a bosnyákok vitték nagyon, meg az olaszok, akár jó tehenet is, nem csak 3 mázsás bikát, csak a törökök kiszorították innen őket, de most talán újra visszataláknak. húsmarha arról szól,. hogy tehenet a legelőn tartjuk amennyire csak lehet, minimáis ktg-en, nekem ez volt a cél, hogy adott legelőn a legtöbb tehenet tudjam tartani (kis súlyú tehén, kis fogyasztás), a legolcsóbban, avgyis a legkevesebb munkaidő ráfordítással. húsmarhának csak a borjú a haszna, darab-darab, hiába van nekem gyönyörű 1000 kg-os tehenem, ha az is csak egy borjat pottyant, ha pottyant egyáltalán, miközbe kétszer anynit eszik, és azt se szalmából, hanem még akkor válogat is.
nem ismerem herefordot, felém nem is ismerek ilyen tenyészetet, nézd meg, ki mit mond róla. homozigóta szarvatlan legyen, könnyen kezelhető legyen, ne legyen böszme, és könnyű ellés. onnan kezdve, hogy lesned kell, megette a fene, épp akkro kell lesned, mikor a legtöbb munkád van a földeken is. március-május.
nem tudok dönteni helyetted, én nem bántam meg az angust, tényleg jól kezelhető, jól vemhesülő, könnyen ellő fajta. én 14-15 hónapos korban vemhesítem, április elején-közepén viszem ki legelőre, onnan kezdve csak vizet hordok, azt kész.
marhakolbászra visszatérve, ősszel gyere el, amelyik bikát le tudod birkózni, viheted, akár egybe is, hahahah. de komolyan mondom, lesz nagy bikám, birkózz egyet velük. és ezért mondom, szóval nekem, aki ott vagyok k9ztük, ez a legfontosabb, hogy ne legyen böszme. kisgyereket be merem engedni a tehenek, kisborjak közé, ő viszi nekik a darát néha-néha, és ott visítva röhögve magyaráz nekik, hogy "ne köpd ki", amazok meg rá se hederítenek.
93081 hozzászólás
Üdv.! Sajnos eljött az idő meg kell kuplungozni a trakit, na szétszedtem gyárilag erősített szerkezet van benne . Új tárcsa és kinyomó csapágy kell csak neki. Mennyire kell állítani a villákat kint csak könnyebb mint utána, a kis ablakon. előre is köszi
Válasz olasz_kapo #78579. hozzászólásáraKöszönöm szét húztam.
Válasz Anonimus82 #78578. hozzászólásáraBiztosító lemezes szerkezet akkor igen szét.
Üdv.a 1025 mtz az egyik kiemelő villa a nyom csapágynál le ragadt nem teszi a dolgát ezért szét kell húzni a traktor vagy ki lehet cserélni másképp?
Válasz gabika82 #78573. hozzászólásáraEgy "barackot" azért megérdemelne,aki kihagyta a csapágyat!Hogy lehet ilyet?
Válasz envagyok2 #78571. hozzászólásáraNemtudom a karokat hova akarod tenni, de nekem a 1.5m bovden eddig emgedi az ülés mellett. Ha feljebb lesz a vezérlőtömböd vagy hátrébb szeretnéd a karokat, hosszabb bovdent vegyél.
Válasz envagyok2 #78572. hozzászólásáraHasonló igen. Mostmár ilyennel szerelik az újakat. Ami az enyémen van svéd azt már nem gyártják. A kivezetések távolságai nem egyeznek, de felmegy a helyére azt momdták nekem a habiba.Én nem vettem ilyet, a régi svédet újítottam fel.
Válasz gabika82 #78573. hozzászólásáraHát ezt jól benéztük
legalább új minden ott mostmár
Válasz mtz1221 #78563. hozzászólásáraNa kilett próbálva a gép nyelestengely lógás volt.a hibája ez miatt volt rossz a kuplung! Most tökéletes !köszi a segitséget
Válasz envagyok2 #78571. hozzászólásáramármint a tiéd szemre ilyen?
Válasz opticum. #78570. hozzászólásárahasonlít rá:?
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/17104/Hidraulika_eloszto_MTZ_1221_1_C_ORIGINAL.html
Válasz envagyok2 #78569. hozzászólásáraHa tudtam volna előre, akkor a fülke alatt és a kézigáznál menne a fülkébe a bovden. Így meg a váltónál megy be mert ez 1.5m hosszú. Igen úgy működik ahogy írod, nekem így hátra kell húzni úszóba. Vagy cserélem a bekötést vagy megszokom így. Az a hézagóló a csomagban van. Kell a cső alá ott a tolattyúhoz mert így nem szorítod le és így tudod állítani a bovden helyzetét anélkül hogy fellazítanád a két kis 5ös inbusz csavart.
Én most kérdeztem és azt mondták hogy ennek a mása az RP70-1221-1 jelű elosztó.
Válasz opticum. #78568. hozzászólásáranagyon király, köszönet.
írod, hogy hárulról kell a bovdent bekötni, hogy ne fordítva működjön, ez azt jelenti, hogy a bovden bekötéssel szembeni állásban van az úszója? neked előről megy bele, akkor hátra kell húzzad úszóba? mert csak emiat tlehet fölöslges, mert a munkahengeren ha megcseréled a tömlóket, akkor az fordítva megy, vagyis magad felé emel, a kiadókat úgy dugod, ahogy akarod, csak az úszó miatt körbebovdenozni kabint lehet nem érdemes, mert így meg ha előre állnak, ki lehet vinni ott a lyukon, nem?
másik, azokat a réz közdarabokat, amik korábbi képeken látszanak, miért csináltad? távolságok miatt, hézagolni?
már csak azt kéne kitalálni, hogy a sok habis ilyen svédforma tömbből melyik passzolhat a leginkább...
Válasz envagyok2 #78558. hozzászólására


Sziasztok!

Segítséget kérnék tőletek! Mtz-vel olyan problémám van, hogy már kisebb terhelés alatt a felezőt kilöki, hiába cseréltem fedelet karral villával a hiba megmaradt. Mi okozhatja ezt a jelenséget?
Válasz atisgyulai #78564. hozzászólásáraMert akkor nemtudok egyszerre használni 2 kört. Több munkagépnél kell egyszerre 2 úszó, egyik úszó másik dolgozik. 3kört meg nemtudtam bowdenre tenni mert vascsöek vannak a tömbön és így nem fér el.
Válasz mtz1221 #78563. hozzászólásáraHát nem kuplungnál mindenböl újat tettem bele ugyhogy most jónak kell lennie!köszönöm a segitséget!
Válasz opticum. #78560. hozzászólásáraÜdv!
Miért nem joystik-ot vettél a karok helyett?
Nem lett volna jobb?
Bowdwen se kellett volna olyan hosszú, és nem menne körbe az egész trakin mert az alulról van bevezetve.
Válasz gabika82 #78562. hozzászólásáraMondhattuk volna,
de őszintén nem gondoltam volna ha már többször széttoltátok hogy nem mozgattátok meg rendesen a nyelestengelyt. Új lendkereket meg ne sajnáld, mert szerintem a 3.5 mm-el kisebbel, nem sokáig ment volna el.
Válasz mtz1221 #78561. hozzászólásáraCsak az egyik volt bent a 6307 es nem volt bent és ez miatt kóválygott a nyelestengely
ami az én rutintalanságom is volt mert nem néztem meg dehát a tanulópénzt mindig megkell fizetni
Válasz gabika82 #78544. hozzászólásáraIgen 2 helyen
Válasz envagyok2 #78558. hozzászólásáraEz a tömbön múlik mennyire finoman tudsz vele dolgozni. Ezzel a svéd tipussal érezhető a minimális művelet és a rogzítés kezdete is. Az erőviszonyok maradtak a gyári karokhoz hasonlóak. Csak nem kell előrehajolni, hanem az ülés mellé lenyulni. A kar útja is hasonlo. Középtöl olyan 4cmt tud elmozdulni a kar egyik egyik irányba
Válasz envagyok2 #78550. hozzászólásáraOk sajnálom, de legyen szerencséd a dakotához. Legalább egy yostikos elosztót dobj rá. Ha nincs szükséged az úszó helyzetre, akkor lehet a munkahengerre rakni iker visszacsapó szelepet (amilyen a hidraulikus 3.pont orsón van) és akkor nem fog összevissza engedni lefele, jó munkahengernél.
Válasz opticum. #78557. hozzászólásáraés mennyit kell mondjuk a karon húzni, hogy teljesen múködtesd a tolattyút? pár centi, vagy 5-10 cm? jól adagolható kar? lehet vele nagyon finoman dolgozni? akár mint egy dzsojsztikkal?
pl. egy hidraulikus 3 pont orsót lehet vele akár pár mm-t, centit mozgatni, vagy nagyon idegbeteg lesz tőle a rendszer, kicsit mozdítod, és már 5 liter olajat kilökött a tömb?
írod, hogy uszóban rögzíthető, oké, üres állás aközépső, oké, de a másik két állásban is kicsit megakad, érzed, hogy hol van, vagy keresni kell? tudom, az ószóval ellentétes az oké, nyilván nem tudsz mellé, de a másikat, maikor úszó felé nyomod, akkor nem tudod tóltolni, tehát emelsz valamit valahol, azt hoppá, úszóba lökted, aki alatta volt, meg meghalt...
Válasz envagyok2 #78555. hozzászólásáraHa kiszeded a karok tartóját már úgy rakod a tömböt ahogy akarod. Akár a műszerfal felé és a tartálytól el és el férnek a bowdenek. Én nem akartam most a csöveket kiváltani, ezért volt bonyolult nálam.
kar
alkatrész
bowden
Villás bowden kell a karhoz. Annyi hogy a bowdennek a fülke hátulja felöl kell a karba menni, hogy ne fordítva működtetsd a karral, így kell a 2.5m hosszú
Válasz .Richard. #78554. hozzászólásáraIgen!
Válasz opticum. #78552. hozzászólásáraa fém csöveket kiváltom tömlővel, az nem gond, már megvan hozzá az idomok, ha csak ez a gond, akkor ez kezelhető. az is lehet, hogy mivel nem kerülnek oda a karok, hátrafelé, a kabonfelé is el lehet távolítani a tartálytól, és a bovdenek úgy is ki tudják kerüölni a szivattyút, nem?
ha meg tudnád tenni, belinkelhetnéd makd, hogy pontosan mit vettél, milyen karokat, bovdeneket, stb, aztán nekiesek.
köszönet
Válasz gabika82 #78553. hozzászólásáraÉn mondtam.
Válasz Gumóka #78551. hozzászólásáraNem hogy kiesettek a csavarok azzal nem volt baj csak nem volt meg a csapágy ami a nyelestengelyé a hátsó házba meg nem a csapágy mozgott hanem a csapágy a házban gondolom mert elöl nem volt bent és feszitette kicsereltem kompletten most meg se mozdul a nyelestengely majd holnap össze lessz rakva!de tuti ez volt a baja
Válasz envagyok2 #78549. hozzászólásáraHasonló, de a cső csatlakozások nem ott vannak mint az eredeti svédnek és azt már nem is gyártják. A rositehtől vettem mindent. Holnap lefotózom. Nem volt egyszerű, de amikor már rajta volt a bovden nem alakitottam vissza
Probléma nélkül csak 1 kör szerelhető bovdenre. A második már neccesen fér el a szívattyútol a harmadik fel se szerelhető bovdennel a gyári helyén. Így is el lett tolva balra 2cm-t a vezérlőtömb, hogy ne nagyon törjön a bovden a szivattyú miatt. Az eltolás miatt a fém csöveken is alakítani kellett. Kinlódós volt, de fent van a helyén
Válasz gabika82 #78546. hozzászólásáraVagy előfordulhat, hogy valamelyik csapágyház csavarjai kiestek. Én a kuplung felölire tippelek, már csak azért, mert bontottan pont ilyet sikerült vennem. Nem rég újították, belülről tényleg rendben van, de a fedél levétele után tűnt fel, hogy a kuplung felöli csapágyházában nincsenek csavarok. Viszont ezt látnod kell széthúzáskor is, mert beleér a csőtengelybe, megmarja a bordát a nyelesen.
Válasz mtz1221 #78543. hozzászólásárahttps://www.youtube.com/watch?v=EEK5Zockrps
most nézem, a tank sarkai is be vannak neked is lapítva, nem, hogy elférjen a tengely.
megrendelem dakotát, feladom ezt a részét.
Válasz opticum. #78548. hozzászólásáraez nem ugyan olyan?
https://webshop.keletagro.hu/mtz-vezerlotomb-sved-forma-923_id22977
képeket tudnál rakni, hogy mit hogy oldottál meg? főleg hogy mit kellett utólag élegyártani?
amire gondoltam, hogy a karok és a bovden az az lett, amit annak idején belinkeltél a rositehtől? azzal szerelted meg, vagy mást vettél?
Válasz envagyok2 #78518. hozzászólásáraEz 3 állású, csak az úszó rögzíthető és alap helyzet az üres.
Ezzel lehet teljesen érezhető minden munkahelyzet, nem kell nagy erőt fejteni a karra, nem szorul akad mint a régi orosznál. Már újonan nem kapható, ehez hasonlót csinál az újakra az orosz azt nemtudom milyen. Ma indult el a gép mert teljes motor generált is kapott ezért eddig tesztelni se tudtam. Bowdennel is tökéletesen érezhető minden pozíció.
Válasz gabika82 #78546. hozzászólására
hátha segít.
Válasz Gumóka #78545. hozzászólásáraDe lóg a csapágy aházba
Válasz gabika82 #78544. hozzászólásáraIgen, a ház közepén és a váltó felöli végén. Széthúztátok, nem nézted meg kézzel, hogy lóg e?
Válasz mtz1221 #78540. hozzászólásáraNyelestengely 2 helyen van megcsapágyazva?
Válasz blsjela #78542. hozzászólásáraM4-est.
Ki milyen fajta hidraulika szivatút használ . 15 éves és lassan csere érett . 920.3 ról lenne szó.
Melegen már nem akar emelni rendesen .
Válasz mtz1221 #78540. hozzászólására3 szerkezetet tettem bele mindeggyikel ugyan ezt csinálja
Válasz gabika82 #78539. hozzászólásáraSzerkezetet le bírtátok valahogy ellenőrizni ??? Nehogy valami öntés hibás legyen, és tényleg csak a nyomólap egyik felét nyomja.
Válasz medikus #78523. hozzászólásáraIgazság szerint már más nem maradtt mind a nyelestengely csőtengely ma széthuzzuk kicsereljük aztán kiderül
Válasz mtz1221 #78537. hozzászólásáraAbban nem tudok segíteni
Válasz Gumóka #78536. hozzászólásáraDe nekem TEHÉNPÁSZTORNŐŐŐRE lenne szükségem.
Válasz mtz1221 #78535. hozzászólásáraAz idén ha abbahagyom a gazdálkodást, elmegyek hozzád tehénpásztornak.
Válasz envagyok2 #78533. hozzászólásáraPrivátba gondoltam, de majd csak nem marháznak ki bennünket innen.

Te ültetted el a bogarat a fülembe most meg kijött egy pályázat, megpróbáljuk. Pajta lesz, herét vetek csak ma egyik kereskedő akinél van angus, ajánlotta a herefordot, hogy "állítólag" kicsit még könnyebb vele mint az angusszal minden téren. Gondoltam meg kérdezlek. Kösz szépen, és a többiektől még 1x elnézést az offért.
Válasz mtz1221 #78529. hozzászólásáraa hideggel nincs baj, a nedves, szeles hideggel van a baj. vaami 3 oldalú, tetőt mindenképp csinálni kell, 20 állatnak 200 m2 bőven elég, de enélkül sokkal több szalma, és kínlódás.
3 hektárt kétsze rle tudod rágatni, ha ősszel van sarjú, egyszer tavasszal, amikor már szárba van, akkro kell rátenni, nyáron etetni, és ősszel újra leetetni, de nem agyonterhelnia legelőt.
tudsz lucernát csinálni, őszi sarjat úgy sem lehrt normálisan bálzáni, kaszálni, arra is rá lehet tenni. meg rozs szenéázs, utána azonnal szudáni, azt hamsterolni nyáron, nem kell sok területet elpzarolni, a lényeg, hogy etetni való anyag ne pazarolódjon.
Válasz mtz1221 #78525. hozzászólásáramondtam, nekem angus van. nekem a legfontosabb, hogy könnyen elljen meg, ne kelljen segíteni. soha. nincs nagy állományom, nem bír el éven át egy plusz ember fizetését, csak azért nem akarok 100 tehenet tartani, hogy valakinek minden nap kelljen könyörögnöm, hogy legye síves végezze el a munkájáz, amirét pénzt kap. akkor inkább angus, ez megellik magától. ennek sok teje is van, vagy legalábbis a francia fajtákhoz képest, 3 mázsáig szeirntem nem is gyarapdonak lassabban, utána meg legyen a török gondja, hogy meddig hízlalja... de a hereford sem véletlenül lett a leggyakoribb világfajta. angus anyai vonalnak jó, és rá kell tenni a limo bikát, és így a borjak még jobbak lesznek a heterózis hatás miatt, és jobban el is adhatak, mint a tisztavérű angus. azt is mondtam, lehet hogy 15%kal olcsóbban viszik, mint mondjuk a limo kis súlyút, de itt a 100 tehénből 95 ellik évente egyet minden hókuszpók nélkül, amott nem tudom mennyi, itt a tehén 70%-át eszi, mint egy limo tehén, és ezerszer kezelhetbb, soha, nincs velük gond, nem böszmék, nem másznak ki a folyosó tetején. és lehet számolni, hogy területre/max eltartó képességre vetítve melyik is a jobb. de nincsenek nagy különbségek. modntam, angust régen a bosnyákok vitték nagyon, meg az olaszok, akár jó tehenet is, nem csak 3 mázsás bikát, csak a törökök kiszorították innen őket, de most talán újra visszataláknak. húsmarha arról szól,. hogy tehenet a legelőn tartjuk amennyire csak lehet, minimáis ktg-en, nekem ez volt a cél, hogy adott legelőn a legtöbb tehenet tudjam tartani (kis súlyú tehén, kis fogyasztás), a legolcsóbban, avgyis a legkevesebb munkaidő ráfordítással. húsmarhának csak a borjú a haszna, darab-darab, hiába van nekem gyönyörű 1000 kg-os tehenem, ha az is csak egy borjat pottyant, ha pottyant egyáltalán, miközbe kétszer anynit eszik, és azt se szalmából, hanem még akkor válogat is.
nem ismerem herefordot, felém nem is ismerek ilyen tenyészetet, nézd meg, ki mit mond róla. homozigóta szarvatlan legyen, könnyen kezelhető legyen, ne legyen böszme, és könnyű ellés. onnan kezdve, hogy lesned kell, megette a fene, épp akkro kell lesned, mikor a legtöbb munkád van a földeken is. március-május.
nem tudok dönteni helyetted, én nem bántam meg az angust, tényleg jól kezelhető, jól vemhesülő, könnyen ellő fajta. én 14-15 hónapos korban vemhesítem, április elején-közepén viszem ki legelőre, onnan kezdve csak vizet hordok, azt kész.
marhakolbászra visszatérve, ősszel gyere el, amelyik bikát le tudod birkózni, viheted, akár egybe is, hahahah. de komolyan mondom, lesz nagy bikám, birkózz egyet velük. és ezért mondom, szóval nekem, aki ott vagyok k9ztük, ez a legfontosabb, hogy ne legyen böszme. kisgyereket be merem engedni a tehenek, kisborjak közé, ő viszi nekik a darát néha-néha, és ott visítva röhögve magyaráz nekik, hogy "ne köpd ki", amazok meg rá se hederítenek.
Válasz mtz1221 #78529. hozzászólásáraA jövő menő vendégek majd levágják!Ha csak nem valami medveölőt kötsz melléjük,kettesével azt is!