Válasz Bigyófelügyelő #3808. hozzászólásáraNem akarok ötleteket adni, de ha a drága gáz meg a drága minden miatt beköszönt valami csóróság, simán lehet hatósági ár sokmindenre.. Majd akkor abbamarad a felállvataps vidéken
Válasz ME109G14 #3807. hozzászólásáraEbben a forgatókönyvben én nem hiszek a jelenlegi helyzetben... Egyrészt aszályos évet jósolnak ismét, másrészt ott az ukrán-orosz helyzet.. Persze minden nap lehet olvasni vagy hallani "szakemberek" véleményét hogy mi várható, aztán ebben lehet is hinni meg nem is... Azt szokták mondani az a biztos ami elmúlt...
Válasz ME109G14 #3802. hozzászólására5-6000 forintos kukoricaár...? Na azért ennyire ne menjünk vissza.... Egy 20-22 es kukoricának ilyen gázárak mellett kinéz egy 2000-2500 forint/mázsa szolgáltatási díj.. A többi hozzávalóról meg ne is beszéljünk... Rögtön minuszos a kukorica....
A Bunge valószínűleg készül a jövőre. Ukrajnában kevesebbet tudnak vetni, és műtrágyájuk sincs egyáltalán. Erre mondta az uniós biztos, hogy oda kellene adnunk nekik a miénket. Kb. 1,7 millió tonna napraforgót termesztünk évente Magyarországon. A 20 ezer tonna nem olyan sok, és a bértárolásból arra lehet következtetni, hogy távolabbra gondolnak, mint az őszi aratás. És ők az olajuk elég jelenős részét exportálják. De ez az eszeveszett ukrán export letöri az árakat egy időre biztos. Még ősszel is lesz hatásuk.
Válasz ME109G14 #3802. hozzászólásáramajdnem kikértem magamnak, de sok esetben igaza van a pesti rokonnak...:( velünk bármit megtesznek....csak az illúzió legyen meg, hogy termelünk..és mi látjuk el a népességet élelemmel..de ezt amúgy mindenki lesz.rja...
Válasz Megmondó #3796. hozzászólásáraEZ van ha a világ napraforgó piacát 2 szereplő uralja glenkor bunge monopol helyzetet teremtenek. Ha jó termések lesznek senkinek ne legyen illúziója hogy ha tehetik visszatérnek az 5-6000ft árak a búzára kukoricára.Természetessen az inputárak nem váltóznak miért is változtatnának amikor látjak hogy a 27 nitrogént 280000ft nettóért megveszik .A 2000 vagy 20000 tonna nem tétel amikor egész Európa szenved a hiányátol de árletörésre KIVÁLLÓ Külömben a termelök simán beáldozhatók voltak és lesznek bármikor.Pesti rokon szavait idézve buta bunkó tudatlan földtúró PARASZT.
Ukránből vasutonérkezik napra! Egyik telepre 2000Tonna bértárolástrendeltmeg Bunge!
Továbbviszik? Vagy beragad? Ukrajnából teherhajós szállitás nincs! Marad vasut! Megboritanak bennünket napraforgóval? Világ legnagyobb napreforgó exportőre!
Vasutiszállitás? Egyenlő szabadkapacitással! Kereskedőknek maga az extraprofit!
Veszek napraforgót! Mert étolajhozkell! Olcsón! Raktáram dugig! de nemtudokvenni kukoricát buzát! Van Étolaj Rántottszelethez! De Nincs kukorica sertéshez! Vagy buza kenyérhez!
Kiváncsivagyok napra árához őszel! meg minden terményárhoz!
Gabonakereskedő állami vállalatoknál régen egy vagon az 10 tonnának számított ami nem azonos a vasúti kocsikkal.(elvileg már nem használják hivatalosan ezt a mértékegységet) A vasúti kocsiknál a kis gabonás 54-58 tonna a nagy 62-68 tonna befogadó képességű.
Válasz 72 #3786. hozzászólásáraLehetséges. Nem értek hozzá. Régen a nagyobb tételeket, amik messzebbre mentek, biztos vagonokban szállították. Más lehetőség nem volt akkor csak a vasút. És sokan számolták a búzát vagonokban.
Válasz 5465 #3785. hozzászólásáraValahol 10 tonnát írtak, vagy rosszul emlékszem. Kevésnek tűnik a 10t ahhoz képest, hogy egy kamion 24 t árut bír el. Nem értek hozzá. Valamennyi, ebből a sokból, megy Európán kívülre is, mert a lengyel rögtön a tengeri kikötőbe szállítja, és hajóra rakja. Azt sejteni lehetett, hogy a betárolt ukrán gabona, napraforgó, stb., amikor a piacra kerül hirtelen, a leállás után, letöri majd az árakat. De mindenki arra gondolt, hogy vége lesz a háborúnak és utána. Másképp alakult.
Válasz detti1 #3781. hozzászólásáraÉn elképzelhetőnek tartom hogy a klasszikus vagonra gondolnak, amit régen 10 tonnában határoztak meg. Nagyapámtól sokszor hallottam ezt a kifejezést.
Válasz Mihály #3780. hozzászólásáraAzt nem állítom, hogy ez fair. Csak most evvvvan... Nem lehet, mit tenni. Jobb tudni, mint nem tudni, hogy mi a helyzet pillanatnyilag. Nem értek a tojástermeléshez. De az is érdekes volt, amikor itt betiltották vagy akarták betiltani a ketreces tojástermelést, de adtak 5 milliárd eurót Ukrajnának, hogy ott ketreces tojást termeljenek. Mindezt az Unió. Itt ne szenvedjenek a tyúkok, de tőlünk keletre lehet, és még pénzt is adnak rá. Álszentek. Nem kicsit, nagyon.
Válasz Mihály #3777. hozzászólásáraAzt tudom, hogy egy kamion 24 t. Hogy egy vagon mennyi, nem tudom, csak, amit írnak. Azt se tudom, hogy egy ukrán vagon és egy európai vagon hogyan viszonyul egymáshoz. Az biztos, hogy át kell rakni őket, és az jelentősen lassítja a történetet. Ez jövőre is érdekes lesz, pontosabban ez is az lesz, abban, hogyan alakulnak majd az árak.
Válasz detti1 #3779. hozzászólására Hát ez így nem fer a kereskedő onan vesz ahonan akar de az uniós állampolgár csak akkor adhatja el ha betart minden előírást ezen illő lenne lejebb adni mert kezd vicc kategória lenni
Válasz Mihály #3776. hozzászólásáraLejjebb adtak már ezen habókjukból. Ha most az ukrán nem tud vetni eleget, illetve az orosz elfoglalja a jó termőföldeket, akkor nem lesz, aki beszállítson az Unióba tömegélelmiszert, gabonát, kukoricát, napraforgót, stb. Szokatlan idők elé néz akkor a nyugat-európai állampolgár kaja tekintetében. Nem véletlen, hogy az uniós gazdák esetében is most hagyják a besötétzöldült elvárásaikat növénytermesztésnél.
Válasz Mihály #3772. hozzászólásáraAmit a nyugati határhoz közel felhalmozott az ukrán, azt az árut hónapokig tart szétteríteni Európában. De sajnos ( a magyar termelő szempontjából sajnos) árcsökkentő hatása van.
Válasz Mihály #3772. hozzászólásáraÉn csak azt írtam, amit a különböző oldalakon olvastam. Nem tudom, milyen vagonok. Azt tudom, hogy a nyomtáv különböző. Az is tény, hogy Ukrajna a világ napraforgótermésének a 60%-át adja, Európában pedig a 80-at. A gabona esetében ez 17%. A legnagyobb olasz étolajgyár a feldolgozandó napraforgójának több mint 90%-át Ukrajnából hozza. De az olasz a tésztáihoz is a búza elég jelentős részét onnan importálja. Valószínűleg ez okozta az áresést a napraforgónál. Igaz, az ukrán főleg kész étolajat exportál most. De annak is pont olyan hatása van, mintha napraforgómag lenne. Az nyilvánvaló, hogy valaminek történnie kellett ahhoz, hogy a napraforgó ára 380-390-ről 250-260-ra zuhanjon vissza. Valahonnan a piacra áru érkezett, ami vagy Ukrajna lehet vagy Dél-Amerika, ahol mostanság aratnak.
Válasz detti1 #3768. hozzászólásáraÉn nem vonom kétségbe ezeket az infókat amit mondasz, csak a számok... A 24000 vagon... óriási szám... Aztán a 17 millió tonna áru átrakása a magyar vasúton... 10 tonna/vagont írtál az előbbiekben! Az első esetben még a 240.000 tonna mennyiség nem is jelentős, viszont a 17 millió tonna áru átrakása a széles nyomtávról a keskenyre az általad említett 10t/ vagon esetében 1,7 millió vagon....
Válasz detti1 #3766. hozzászólására A számokkal baj van mutas nekem képen egy 10 t vagont Ukrajnában mert ha jól tudom a Magyar legkissebb is 22t-ás de az Ukránból 2 Német vagont raktunk meg anno karbamiddal de nem emlékszem a súlyra
Válasz #bandi #3769. hozzászólásáraNapi ötszáz vagont tudnak csak átléptetni. Szóval eltart egy darabig. Gondolom, mindent, amit exportálni akar az ukrán, a nyugati határra visz, nehogy később ne legyen rá lehetőségük. Mármint, amit fizikailag tud, mert a vagonok száma is véges pl.
Válasz Bigyófelügyelő #3767. hozzászólásáraValószínűleg igaz. Több helyen írták. Pár hete a magyar vasút is kapott megbízást 17 millió tonna áru továbbítására Ukrajnából. Az más kérdés, hogy nagyon lassan haladnak a más nyomtáv miatt.
A lengyel határnál várakozik kilépésre Ukrajnából 24 ezer vagon gabonával, étolajjal, stb.. Egy vagon 10 tonna. Lassan haladnak az átrakodásokkal, de azért érkeznek az áruk az Unióba. A szlovák és a magyar határon is ez van. Illetve a romániai kikötőbe viszik főként a gabonát, de az valószínűleg nem európai piacra megy. Sokat lassult a háború, és kihasználja az ukrán, hogy el tudjon adni, és pénze legyen. Ez vitte lentebb az árakat. A szállítás költsége viszont megnövekedett. Tonnánkét 15 ezer forintnyi a többletköltség, ami marad is, ha az orosz elfoglalja Odesszát is, és ”nála” marad a város. Az ukránnak nem lesz kijutása a Fekete-tengerre.
Válasz jeges.dvk #3764. hozzászólásáraA repcénél kb 10000ft al szokott kevesebb lenni a napraforgó ár tonnánként A repce most 962eurón áll 962x377= 362000ft tonnája.Ezen az alapon mondhattak volna 100000ft ot is vagy még jobb ha te FIZETSZ nekik mer elvitték az árudat és levan a gond róla..A 27% pétisó meg 280000 nettóba. Kupecek próbálkoznak. ennyi !!! Az újra még vagy 6 hónapot várni kell.ez nagyon sok idő + még háború is van ami jelen állás szerint még nagyon sokáig eltarthat .Náto főtitkár szerint akár évekig is ??????
Válasz Háromágú villa #3760 hozzászólásár
A repcét nem keresi senki a napraforgó fogy el áprilisra a feldolgozókbol.Felmerült hogy kamionokkal próbálják Ukrajnáből az árut kihozni de a mezögazdasági miniszter nyilatkozta a jelenlegi helyzet nem teszi lehetövé.Az összes termény 1-2% tudnák csak kihozni ami elenyésző A szétlött utakon közlekedö konvoj. könnyü célpont lenne. A gázolaj a tankokba repülókbe és a traktorokba kell. A kupecok a hallomás árakat szeretik a LEGJOBBAN !!!!! Vetömagos havert állandoan keresik kárpátaljárol hogy segitsen magot szerezni de nincs semmi szabad készletük.
5559 hozzászólás
Válasz Bigyófelügyelő #3808. hozzászólásáraNem akarok ötleteket adni, de ha a drága gáz meg a drága minden miatt beköszönt valami csóróság, simán lehet hatósági ár sokmindenre.. Majd akkor abbamarad a felállvataps vidéken
Válasz ME109G14 #3807. hozzászólásáraEbben a forgatókönyvben én nem hiszek a jelenlegi helyzetben... Egyrészt aszályos évet jósolnak ismét, másrészt ott az ukrán-orosz helyzet.. Persze minden nap lehet olvasni vagy hallani "szakemberek" véleményét hogy mi várható, aztán ebben lehet is hinni meg nem is... Azt szokták mondani az a biztos ami elmúlt...
Válasz Bigyófelügyelő #3805. hozzászólásáraSzerinted az országba kit érdekel egyáltalán ha mi tönkremegyünk vagy veszteséget termelünk. SENKIT rajtunk kivül.
Válasz Bigyófelügyelő #3805. hozzászólásáraAz már a mi bajunk lesz
Válasz ME109G14 #3802. hozzászólására5-6000 forintos kukoricaár...? Na azért ennyire ne menjünk vissza.... Egy 20-22 es kukoricának ilyen gázárak mellett kinéz egy 2000-2500 forint/mázsa szolgáltatási díj.. A többi hozzávalóról meg ne is beszéljünk... Rögtön minuszos a kukorica....
A Bunge valószínűleg készül a jövőre. Ukrajnában kevesebbet tudnak vetni, és műtrágyájuk sincs egyáltalán. Erre mondta az uniós biztos, hogy oda kellene adnunk nekik a miénket. Kb. 1,7 millió tonna napraforgót termesztünk évente Magyarországon. A 20 ezer tonna nem olyan sok, és a bértárolásból arra lehet következtetni, hogy távolabbra gondolnak, mint az őszi aratás. És ők az olajuk elég jelenős részét exportálják. De ez az eszeveszett ukrán export letöri az árakat egy időre biztos. Még ősszel is lesz hatásuk.
Válasz ME109G14 #3802. hozzászólásáramajdnem kikértem magamnak, de sok esetben igaza van a pesti rokonnak...:( velünk bármit megtesznek....csak az illúzió legyen meg, hogy termelünk..és mi látjuk el a népességet élelemmel..de ezt amúgy mindenki lesz.rja...
Válasz Megmondó #3796. hozzászólásáraEZ van ha a világ napraforgó piacát 2 szereplő uralja glenkor bunge monopol helyzetet teremtenek. Ha jó termések lesznek senkinek ne legyen illúziója hogy ha tehetik visszatérnek az 5-6000ft árak a búzára kukoricára.Természetessen az inputárak nem váltóznak miért is változtatnának amikor látjak hogy a 27 nitrogént 280000ft nettóért megveszik .A 2000 vagy 20000 tonna nem tétel amikor egész Európa szenved a hiányátol de árletörésre KIVÁLLÓ Külömben a termelök simán beáldozhatók voltak és lesznek bármikor.Pesti rokon szavait idézve buta bunkó tudatlan földtúró PARASZT.
Válasz kukaccsosz #3800. hozzászólásáraJa és csak buzára!
Válasz adoksz #3798. hozzászólásáraNincs export tilalom Ukrajnában csak engedélyeztetni kell:
Az ukrán búzaexport-korlátozás törlését kérik a kereskedők
Válasz Megmondó #3796. hozzászólásáraA Bunge eddig is vasarolt folyamatosan nagy keszleteket kulfoldrol!
Válasz kukaccsosz #3797. hozzászólásáraUkrajnában,teljes export tilalom van érvényben. (március 9.-én jelent meg a Privátbankár.hu-n is.)
Információim szerint a Bunge most hoz be Ukrajnából 20.000 tonna naprát.
Ukránből vasutonérkezik napra! Egyik telepre 2000Tonna bértárolástrendeltmeg Bunge!
Továbbviszik? Vagy beragad? Ukrajnából teherhajós szállitás nincs! Marad vasut! Megboritanak bennünket napraforgóval? Világ legnagyobb napreforgó exportőre!
Vasutiszállitás? Egyenlő szabadkapacitással! Kereskedőknek maga az extraprofit!
Veszek napraforgót! Mert étolajhozkell! Olcsón! Raktáram dugig! de nemtudokvenni kukoricát buzát! Van Étolaj Rántottszelethez! De Nincs kukorica sertéshez! Vagy buza kenyérhez!
Kiváncsivagyok napra árához őszel! meg minden terményárhoz!
Gabonakereskedő állami vállalatoknál régen egy vagon az 10 tonnának számított ami nem azonos a vasúti kocsikkal.(elvileg már nem használják hivatalosan ezt a mértékegységet) A vasúti kocsiknál a kis gabonás 54-58 tonna a nagy 62-68 tonna befogadó képességű.
Válasz Mihály #3777. hozzászólásáraNem!! Az 2,4 vagon!! 1 vagon az 10 t !!
Nálunk is még sokan vagonban beszélnek, 10 tonnás pótkocsit is vagonos pótnak mondják.
Válasz 72 #3786. hozzászólásáraLehetséges. Nem értek hozzá. Régen a nagyobb tételeket, amik messzebbre mentek, biztos vagonokban szállították. Más lehetőség nem volt akkor csak a vasút. És sokan számolták a búzát vagonokban.
Válasz 5465 #3785. hozzászólásáraValahol 10 tonnát írtak, vagy rosszul emlékszem. Kevésnek tűnik a 10t ahhoz képest, hogy egy kamion 24 t árut bír el. Nem értek hozzá. Valamennyi, ebből a sokból, megy Európán kívülre is, mert a lengyel rögtön a tengeri kikötőbe szállítja, és hajóra rakja. Azt sejteni lehetett, hogy a betárolt ukrán gabona, napraforgó, stb., amikor a piacra kerül hirtelen, a leállás után, letöri majd az árakat. De mindenki arra gondolt, hogy vége lesz a háborúnak és utána. Másképp alakult.
Aki tud, tartson ki, exportra is kell majd az anyag, ha a hazaiak be is vásároltak belőle egyelőre.
Válasz ..,-:) #3788. hozzászólásáraAz az idősebb mit jelent?
Az én nagyapám 98 éves lenne!
Válasz III.Gyula #3787. hozzászólásáraÉrdekes, felénk az idősebb gabonások 50T/vagonban számolnak.
Válasz 72 #3786. hozzászólásáraIgen sok éve ez egyfajta mértékegység volt,de még néha most is lehet hallani,egy vagon 10 tonna.
Válasz detti1 #3781. hozzászólásáraÉn elképzelhetőnek tartom hogy a klasszikus vagonra gondolnak, amit régen 10 tonnában határoztak meg. Nagyapámtól sokszor hallottam ezt a kifejezést.
Válasz detti1 #3781. hozzászólásáraEgy európai vagonba 50-55 tonna áru rakható.
Kb. 2 ukrán vagonból lesz 3 európai
Válasz detti1 #3783. hozzászólására Valahogy fedezet kellet h esetleg az Uniós termelők tiltakozásul nem adtak volna el tojást

Válasz Mihály #3780. hozzászólásáraAzt nem állítom, hogy ez fair. Csak most evvvvan... Nem lehet, mit tenni. Jobb tudni, mint nem tudni, hogy mi a helyzet pillanatnyilag. Nem értek a tojástermeléshez. De az is érdekes volt, amikor itt betiltották vagy akarták betiltani a ketreces tojástermelést, de adtak 5 milliárd eurót Ukrajnának, hogy ott ketreces tojást termeljenek. Mindezt az Unió. Itt ne szenvedjenek a tyúkok, de tőlünk keletre lehet, és még pénzt is adnak rá. Álszentek. Nem kicsit, nagyon.
Válasz detti1 #3781. hozzászólására de mint látod nem számít mennyibe van az csak a tied ad oda fél áron...sajnos

Válasz Mihály #3777. hozzászólásáraAzt tudom, hogy egy kamion 24 t. Hogy egy vagon mennyi, nem tudom, csak, amit írnak. Azt se tudom, hogy egy ukrán vagon és egy európai vagon hogyan viszonyul egymáshoz. Az biztos, hogy át kell rakni őket, és az jelentősen lassítja a történetet. Ez jövőre is érdekes lesz, pontosabban ez is az lesz, abban, hogyan alakulnak majd az árak.
Válasz detti1 #3779. hozzászólására Hát ez így nem fer a kereskedő onan vesz ahonan akar de az uniós állampolgár csak akkor adhatja el ha betart minden előírást ezen illő lenne lejebb adni mert kezd vicc kategória lenni

Válasz Mihály #3776. hozzászólásáraLejjebb adtak már ezen habókjukból. Ha most az ukrán nem tud vetni eleget, illetve az orosz elfoglalja a jó termőföldeket, akkor nem lesz, aki beszállítson az Unióba tömegélelmiszert, gabonát, kukoricát, napraforgót, stb. Szokatlan idők elé néz akkor a nyugat-európai állampolgár kaja tekintetében. Nem véletlen, hogy az uniós gazdák esetében is most hagyják a besötétzöldült elvárásaikat növénytermesztésnél.
Válasz Mihály #3772. hozzászólásáraMihály
Mi a nehezebb,az 1kg toll vagy az 1kg vas?
Fajsúly ennyi,de a számokkal van a baj!
Válasz detti1 #3775. hozzászólására a számokra csak annyit 1 kamion 24 t s az nem 1 vagon

Válasz detti1 #3774. hozzászólására A lényeg a nyomonkövethetőség igaz.....röhej unióban

Válasz Mihály #3772. hozzászólásáraAmit a nyugati határhoz közel felhalmozott az ukrán, azt az árut hónapokig tart szétteríteni Európában. De sajnos ( a magyar termelő szempontjából sajnos) árcsökkentő hatása van.
Válasz Mihály #3772. hozzászólásáraÉn csak azt írtam, amit a különböző oldalakon olvastam. Nem tudom, milyen vagonok. Azt tudom, hogy a nyomtáv különböző. Az is tény, hogy Ukrajna a világ napraforgótermésének a 60%-át adja, Európában pedig a 80-at. A gabona esetében ez 17%. A legnagyobb olasz étolajgyár a feldolgozandó napraforgójának több mint 90%-át Ukrajnából hozza. De az olasz a tésztáihoz is a búza elég jelentős részét onnan importálja. Valószínűleg ez okozta az áresést a napraforgónál. Igaz, az ukrán főleg kész étolajat exportál most. De annak is pont olyan hatása van, mintha napraforgómag lenne. Az nyilvánvaló, hogy valaminek történnie kellett ahhoz, hogy a napraforgó ára 380-390-ről 250-260-ra zuhanjon vissza. Valahonnan a piacra áru érkezett, ami vagy Ukrajna lehet vagy Dél-Amerika, ahol mostanság aratnak.
Válasz detti1 #3768. hozzászólásáraÉn nem vonom kétségbe ezeket az infókat amit mondasz, csak a számok... A 24000 vagon... óriási szám... Aztán a 17 millió tonna áru átrakása a magyar vasúton... 10 tonna/vagont írtál az előbbiekben! Az első esetben még a 240.000 tonna mennyiség nem is jelentős, viszont a 17 millió tonna áru átrakása a széles nyomtávról a keskenyre az általad említett 10t/ vagon esetében 1,7 millió vagon....
Válasz detti1 #3766. hozzászólására A számokkal baj van mutas nekem képen egy 10 t vagont Ukrajnában mert ha jól tudom a Magyar legkissebb is 22t-ás de az Ukránból 2 Német vagont raktunk meg anno karbamiddal de nem emlékszem a súlyra

Válasz #bandi #3769. hozzászólásáraNapi ötszáz vagont tudnak csak átléptetni. Szóval eltart egy darabig. Gondolom, mindent, amit exportálni akar az ukrán, a nyugati határra visz, nehogy később ne legyen rá lehetőségük. Mármint, amit fizikailag tud, mert a vagonok száma is véges pl.
Válasz #bandi #3769. hozzászólásáraKijevig áll a sor! Nem semmi dugó!
Válasz Bigyófelügyelő #3767. hozzászólásáraAz kb 480 km vagon
Válasz Bigyófelügyelő #3767. hozzászólásáraValószínűleg igaz. Több helyen írták. Pár hete a magyar vasút is kapott megbízást 17 millió tonna áru továbbítására Ukrajnából. Az más kérdés, hogy nagyon lassan haladnak a más nyomtáv miatt.
Válasz detti1 #3766. hozzászólására24000 vagon.... ? Nem sok az egy csöppet....?
A lengyel határnál várakozik kilépésre Ukrajnából 24 ezer vagon gabonával, étolajjal, stb.. Egy vagon 10 tonna. Lassan haladnak az átrakodásokkal, de azért érkeznek az áruk az Unióba. A szlovák és a magyar határon is ez van. Illetve a romániai kikötőbe viszik főként a gabonát, de az valószínűleg nem európai piacra megy. Sokat lassult a háború, és kihasználja az ukrán, hogy el tudjon adni, és pénze legyen. Ez vitte lentebb az árakat. A szállítás költsége viszont megnövekedett. Tonnánkét 15 ezer forintnyi a többletköltség, ami marad is, ha az orosz elfoglalja Odesszát is, és ”nála” marad a város. Az ukránnak nem lesz kijutása a Fekete-tengerre.
Válasz jeges.dvk #3764. hozzászólásáraA repcénél kb 10000ft al szokott kevesebb lenni a napraforgó ár tonnánként A repce most 962eurón áll 962x377= 362000ft tonnája.Ezen az alapon mondhattak volna 100000ft ot is vagy még jobb ha te FIZETSZ nekik mer elvitték az árudat és levan a gond róla..A 27% pétisó meg 280000 nettóba. Kupecek próbálkoznak. ennyi !!! Az újra még vagy 6 hónapot várni kell.ez nagyon sok idő + még háború is van ami jelen állás szerint még nagyon sokáig eltarthat .Náto főtitkár szerint akár évekig is ??????
Agroker 220
Bunge ,tegnap, 260.
Lo tavalyi mag.
Nemcsak gabonáról szól a cikk.
https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2022/04/ukran-gabona-szallitas-orosz-elelmiszerfegyver
Válasz Háromágú villa #3760 hozzászólásár
A repcét nem keresi senki a napraforgó fogy el áprilisra a feldolgozókbol.Felmerült hogy kamionokkal próbálják Ukrajnáből az árut kihozni de a mezögazdasági miniszter nyilatkozta a jelenlegi helyzet nem teszi lehetövé.Az összes termény 1-2% tudnák csak kihozni ami elenyésző A szétlött utakon közlekedö konvoj. könnyü célpont lenne. A gázolaj a tankokba repülókbe és a traktorokba kell. A kupecok a hallomás árakat szeretik a LEGJOBBAN !!!!! Vetömagos havert állandoan keresik kárpátaljárol hogy segitsen magot szerezni de nincs semmi szabad készletük.
Válasz KISMASZEK77 #3756. hozzászólásáraAz nem olyan jó, 27-28 ezret is lehetett hallani már.