Válasz Bigiboy77 #5490. hozzászólásáraa Tolmet Tytan ugyanaz, mint az Astat, csak fel van szerelve hátul a vetőgép függesztő, emiatt közelebb van a 2 tárcsasor, hogy könnyebb legyen emelni
Astat 1300 kg szerelék nélkül
Tytan 1320 kg szerelékkel
Én azért vettem Astat-ot, mert ott a 2 tárcsasor közti táv 90 centi, míg a Tytannal ez csak 65 centi, kevésbé pattog, hullámzik és dugul. A titán egyetlen előnye, ha vetőgépet akarsz húzni vele, amúgy jobb az Astat.
Válasz Zsolty 79 #5488. hozzászólásáraVan Tolmet Tytan, 3m-es. En direkt sekely munkara 560as typ "P" tarcsaval kertem (csatolt kep) , vontatot, integralt futomuves, hatul 3pont-al. Sokat kellett ra varni, de megjott es az elvarasaimnak megfeleloen mukodik. Mar tavasszal akartam hasznalni talajelokeszitesre de csak tarlohantaskor lett eloszor probalva. Nalam nem fut sokat, az ara nagyon baratsagos volt (egyenesen lengyelbol), amit vartam tole azt teljesiti.
Az Astat kicsit konnyebb szerkezet a kepekbol/katalogusbol nezve. Ahogy itt olvasom, mindenkepp az a fontos, hogy pontosan meghatarozd mit varsz a geptol, aztan az elvarasoknak megfelolen kell valasztani. Gondolok itt arra, hogy en sokaig egy konnyu fuggesztett RT-t akartam, de univerzalisabb lett egy vontatott, nehezebb valtozat. Ezt meg lehet tovabb bonyolitani akar egy aprito hengerrel is, amit a rudja ele beillesztek mint itt a forumon is csinalta Barany kollega (Mandam + Rolmako vonat)
Szerintem altalanosan a Tolmet gepek jo aron voltak meg a korona elotti idoben. Pont a lezarasok elott rendeltem, ezert is volt a hosszu varakozas.
Ez rt nem hd, 46os lapokkal van. Igazándiból nem is foglalkoztam a munkamélységgel, Száraz tarlót szépen bedolgozta. Egy bizonyos mélység után az már a visszatömörítés rovására megy. 20éves gyepet is jól feltörte már első menetben is. Nagyon tetszik a magágykészítése. Búza magágyat terrano fx után fele részt ezzel fel részt busa forgókapással csináltuk (ezzel volt ahol 2 menetben) Eléggé látványosan jobb a kelés a joker után mint a busa után. "Felújítva" vettük összes lap és kb a csapágyak 1/3a új volt rajta. Nem tudom pontosan kb 400ha mehetett bele mióta megvan. Ezidő alatt csapágyprobléma nem volt. De állítólag ez olcsóbban felújítható mint a vaderes csapágyegység, szerelhető és nem kell az egész hubot cserélni hanem csak a benne lévő csapágyat tömítést. És állítólag olajjal van feltöltve. Nem tudom még nem nyúltunk hozzá.
Válasz jamo #5484. hozzászólásáraJokernél mennyi a maximális munkamélység? Szármaradványt jól keveri vagy inkább csak aprítja és felszínen hagyja?
Csapágyak hengernél lapoknál mennyire fogyóeszköz?
Köszi a választ!
Válasz Hunter_ #5477. hozzászólására6mes jokert vettünk a nyáron. Látszik, hogy sokat dolgozott már, csapok kicsit lognak. Neztunk jo par carriert is azok mind ocskavasak voltak. Nagyon meg vagyok elegedve a jokerral, tarlóhántástól a gyeptörésen keresztül a magagykeszetesig mindenre is jó. Régen volt 3mes carrirerem. Azt is jó volt annak a hengere talan jobban dolgozott a joker meg nehezebb es jobban atdolgozza a talajt es a dd hengere se xar. Hasznaltnal mindenképp a jokerre szavaznák. Annak a vaza nem tud ugy tönkremenni mint egy carrierré. Illetve ha neadjIsten kesz is baja sokkal könnyebben javítható.
Válasz Hunter_ #5481. hozzászólására5-ös volt, 8,5-ért alku nélkül vitték ma, nem volt nagyon hirdetve, pár gazdának szóltak, nagyon egyben volt, nagyobb traki lett, nincs elég ember és asszem 925-ös lesz helyette vagy 8-as joker.
Válasz Nyomasek Bobo #5467. hozzászólására470-es(nagy csipkés) lap.
810-es axion húzza, ami kb 200-210 le körüli, igaz tövig letolva még nem próbáltam.
Mennyit ment, paaasszzz. Egyben van, minden zsírzó pontja jó.
Ára kb 9M így indulónak….
13-as vagy 14-es évjárat, azt nem vágom fejből.
Sziasztok!
Vaderstad carrier, carrier xl, illetve Horsch Joker rövid tárcsákról érdekelnének felhsználói tapasztalatok. Úgy mint maximális munkamélység, szármaradványok bekeverése, munkagép gyenge pontjai, stb.
Válaszokat előre is köszönöm.
Válasz Berkó_ #5474. hozzászólásáraHogy ne legyen farnehéz, hogy oldottad meg? Nekem a Heger tárcsán rajta volt a vetőgép magszekrény, eszeveszetten bólogatott vontatás közben..
Válasz Nyomasek Bobo #5473. hozzászólásáraIdáig én is ezt gondoltam, de amióta ékgyűrűs henger van rajta, sokkal jobb felszínt hagy maga után, és ahogy látod másnak is hasonló tapasztalatai vannak.
Válasz Nyomasek Bobo #5470. hozzászólásáraRégebbieken általában 450-es van. Aztán ha már jól le is kopott, akkor még olyan sem lesz a munkája, mint a fényképeden. Rombolni, eltüntetni nem a Carrier a legideálisabb választás.
Válasz Norbi6330 #5461. hozzászólásáraNekem van egy 3,2-es ékgyűrűs hengerrel.Harmadik szezonját tölti évi kb 150 ha-t dolgozik.Nincs is másik tárcsám-nem is érzem szükségét-újra ezt venném.
Válasz branyi6405 #5463. hozzászólásáraNem.
Egyik haver vett egy karatot meg egy olaszos lazítót. Az olaszos tudja amit a gruber, de tárcsáka csak nagy ih van. A zöldítést nincs mivel legyalázni. Az ih után büntetés menni.(és kissé kopott, de legalább olcsó volt)
Válasz später77 #5454. hozzászólásáraValószínűleg az lessz a ludas,más nem nagyon lehet végülis.....most kivettem az összes klipszet,így szépen egyenletesen engedi a tagokat....lessz majd egy esős nap kicserélem Köszönöm a segítséget
Válasz später77 #5452. hozzászólásáraMegy folyamatosan lejjebb,igaz lassabban,de nem csak pár centit....most 4esen van a mélység a skálán,de ha nyomtatom,a szárnyak lemennek 6 alá is.
Sziasztok.....tudna nekem valaki segíteni abban,hogy Vaderstad Carrier 500-as tárcsa miért engedi le a szárnyait jobban mint a közepét?A középső tag munkahengere felütközik a klipszeken,de a két szélső tagot még lejjebb engedi,ha egy kicsit is tovább nyom a hidraulika
Válasz mtz1221 #5448. hozzászólásáraSajnos nem ismertem, illetve először itt olvastam róla tőled!
Az a baj, hogy a környéken egy nem sok annyi nincs, amiről tudnék! Mondjunk itt semmi nincs, a déli harangszó is 3ra ér ide!
Agrotomot is csak azóta figyelgetem, mióta szanberg mesélt róla saját tapasztalat alapján!
Válasz A.I. #5446. hozzászólásáraUtánna néztem, Ath volt ráírva, csak a prémium nem! Szóval jól megnéztünk egy hasonlót, ami nem az!
Még jó, hogy a kereskedő is tudja kinek mit adtak el!
Szóval igazad van, az nem prémium volt, én meg elvesztem a részletekben, a lényeget meg, a pontos típus nem is néztem, csak a hibákat kerestem! (Nem halálosak, de azért néhányat sorolt a Gazda, bár engem a tárcsalapok hibáján kívül a többi nem zavart igazán)
Válasz szanberg #5445. hozzászólásáraAth premium volt rá írva! Azt mondta a gazda, hogy 18ban vette, mikor még ő kiállításon látta, akkor a piros zöld kombó volt, ahogy odaért hozzá már fekete volt!
Lényeg az, hogy a tiéd már az a fazon, mint amit linkeltem, mert ez van most Szolnokon készleten, aminek 3 részben van a henger, amiből egy rész a futómű mögött marad, két szárny pedig felzáródik!
El megyek én még a héten Szolnokra megnézem ezt a fazont is!
6395 hozzászólás
Válasz Bigiboy77 #5490. hozzászólásáraa Tolmet Tytan ugyanaz, mint az Astat, csak fel van szerelve hátul a vetőgép függesztő, emiatt közelebb van a 2 tárcsasor, hogy könnyebb legyen emelni
Astat 1300 kg szerelék nélkül
Tytan 1320 kg szerelékkel
Én azért vettem Astat-ot, mert ott a 2 tárcsasor közti táv 90 centi, míg a Tytannal ez csak 65 centi, kevésbé pattog, hullámzik és dugul. A titán egyetlen előnye, ha vetőgépet akarsz húzni vele, amúgy jobb az Astat.
Válasz ..,-:) #5491. hozzászólásáraKomplett új gép kell, vagy valami spec. alkatrész?
Válasz ..,-:) #5491. hozzászólásáraA Pöttingernek még a neve is Terradisc.
Válasz Bigiboy77 #5490. hozzászólásáraHelló

Amit betettél képet az C lapos nem?
Hogy szuperált az a gumikerekes henger? Kukorica tarlóhántáskor nem használtad?
Jó komolyan néz ki ez a gép így.
Vogel & Noot TerraDisc PRO gyátását, tökéletes másolását ki vagy kik gyárthatják.


Beyne-t tudom, ki/kik lehet/-nek még !?
Válasz Zsolty 79 #5488. hozzászólásáraVan Tolmet Tytan, 3m-es. En direkt sekely munkara 560as typ "P" tarcsaval kertem (csatolt kep) , vontatot, integralt futomuves, hatul 3pont-al. Sokat kellett ra varni, de megjott es az elvarasaimnak megfeleloen mukodik. Mar tavasszal akartam hasznalni talajelokeszitesre de csak tarlohantaskor lett eloszor probalva. Nalam nem fut sokat, az ara nagyon baratsagos volt (egyenesen lengyelbol), amit vartam tole azt teljesiti.


Az Astat kicsit konnyebb szerkezet a kepekbol/katalogusbol nezve. Ahogy itt olvasom, mindenkepp az a fontos, hogy pontosan meghatarozd mit varsz a geptol, aztan az elvarasoknak megfelolen kell valasztani. Gondolok itt arra, hogy en sokaig egy konnyu fuggesztett RT-t akartam, de univerzalisabb lett egy vontatott, nehezebb valtozat. Ezt meg lehet tovabb bonyolitani akar egy aprito hengerrel is, amit a rudja ele beillesztek mint itt a forumon is csinalta Barany kollega (Mandam + Rolmako vonat)
Szerintem altalanosan a Tolmet gepek jo aron voltak meg a korona elotti idoben. Pont a lezarasok elott rendeltem, ezert is volt a hosszu varakozas.
Válasz jamo #5486. hozzászólásáraIntegrált futóműves?
üdv gazdatársak TOLMET ASTAT tárcsáról mi a vélemény

Válasz Hunter_ #5485. hozzászólásáraNem művel feketére de becslésem szerint 50%nál többet bekever a búzatarlóból.
Válasz Hunter_ #5485. hozzászólásáraSzia!
Ez rt nem hd, 46os lapokkal van. Igazándiból nem is foglalkoztam a munkamélységgel, Száraz tarlót szépen bedolgozta. Egy bizonyos mélység után az már a visszatömörítés rovására megy. 20éves gyepet is jól feltörte már első menetben is. Nagyon tetszik a magágykészítése. Búza magágyat terrano fx után fele részt ezzel fel részt busa forgókapással csináltuk (ezzel volt ahol 2 menetben) Eléggé látványosan jobb a kelés a joker után mint a busa után. "Felújítva" vettük összes lap és kb a csapágyak 1/3a új volt rajta. Nem tudom pontosan kb 400ha mehetett bele mióta megvan. Ezidő alatt csapágyprobléma nem volt. De állítólag ez olcsóbban felújítható mint a vaderes csapágyegység, szerelhető és nem kell az egész hubot cserélni hanem csak a benne lévő csapágyat tömítést. És állítólag olajjal van feltöltve. Nem tudom még nem nyúltunk hozzá.
Válasz jamo #5484. hozzászólásáraJokernél mennyi a maximális munkamélység? Szármaradványt jól keveri vagy inkább csak aprítja és felszínen hagyja?
Csapágyak hengernél lapoknál mennyire fogyóeszköz?
Köszi a választ!
Válasz Hunter_ #5477. hozzászólására6mes jokert vettünk a nyáron. Látszik, hogy sokat dolgozott már, csapok kicsit lognak. Neztunk jo par carriert is azok mind ocskavasak voltak. Nagyon meg vagyok elegedve a jokerral, tarlóhántástól a gyeptörésen keresztül a magagykeszetesig mindenre is jó. Régen volt 3mes carrirerem. Azt is jó volt annak a hengere talan jobban dolgozott a joker meg nehezebb es jobban atdolgozza a talajt es a dd hengere se xar. Hasznaltnal mindenképp a jokerre szavaznák. Annak a vaza nem tud ugy tönkremenni mint egy carrierré. Illetve ha neadjIsten kesz is baja sokkal könnyebben javítható.
Válasz ..,-:) #5482. hozzászólásáraÉrtem, azért köszönöm!
Válasz Hunter_ #5481. hozzászólására5-ös volt, 8,5-ért alku nélkül vitték ma, nem volt nagyon hirdetve, pár gazdának szóltak, nagyon egyben volt, nagyobb traki lett, nincs elég ember és asszem 925-ös lesz helyette vagy 8-as joker.
Válasz ..,-:) #5480. hozzászólására6-os érdekelne!
Akkor nem lehet valami meggyőző ha eladó…!?
Válasz Hunter_ #5477. hozzászólásáraHasznált xl-t itt helyben tudok 1-et, csak nem tudom, hogy 5-ös vagy 6-os. Keveset ment.
Válasz Nyomasek Bobo #5467. hozzászólására470-es(nagy csipkés) lap.
810-es axion húzza, ami kb 200-210 le körüli, igaz tövig letolva még nem próbáltam.
Mennyit ment, paaasszzz. Egyben van, minden zsírzó pontja jó.
Ára kb 9M így indulónak….
13-as vagy 14-es évjárat, azt nem vágom fejből.
Válasz Nyomasek Bobo #5476. hozzászólására

Sziasztok!
Vaderstad carrier, carrier xl, illetve Horsch Joker rövid tárcsákról érdekelnének felhsználói tapasztalatok. Úgy mint maximális munkamélység, szármaradványok bekeverése, munkagép gyenge pontjai, stb.
Válaszokat előre is köszönöm.
Válasz Berkó_ #5474. hozzászólásáraVan róla fotód?
Válasz Berkó_ #5474. hozzászólásáraHogy ne legyen farnehéz, hogy oldottad meg? Nekem a Heger tárcsán rajta volt a vetőgép magszekrény, eszeveszetten bólogatott vontatás közben..
Válasz Nyomasek Bobo #5473. hozzászólásáraIdáig én is ezt gondoltam, de amióta ékgyűrűs henger van rajta, sokkal jobb felszínt hagy maga után, és ahogy látod másnak is hasonló tapasztalatai vannak.
Válasz später77 #5472. hozzászólásáraAz a baj, az IH után nem lehet megülni a gépet...
Válasz Nyomasek Bobo #5470. hozzászólásáraRégebbieken általában 450-es van. Aztán ha már jól le is kopott, akkor még olyan sem lesz a munkája, mint a fényképeden. Rombolni, eltüntetni nem a Carrier a legideálisabb választás.
Válasz später77 #5469. hozzászólásáraIlyen?
Válasz später77 #5469. hozzászólásáraMilyennel futnak még?
Válasz Nyomasek Bobo #5468. hozzászólására470-es lappal biztos, de nem lesz utána fekete.
Válasz ..,-:) #5466. hozzászólásáraNagyra nőlt (Crystak kereket ellepi) mustár olajretek zöldítést leviszi ez zuzás nélkül???
Válasz ..,-:) #5466. hozzászólásáraA 650es nem nagy ,280 sokat futott lóerőnek?
Mennyit ment? Ára kb.?
Válasz Nyomasek Bobo #5462. hozzászólására650-es carrierem eladnám, igaz az 5-öst is de az kevés a 828-nak.
Válasz Norbi6330 #5461. hozzászólásáraNekem van egy 3,2-es ékgyűrűs hengerrel.Harmadik szezonját tölti évi kb 150 ha-t dolgozik.Nincs is másik tárcsám-nem is érzem szükségét-újra ezt venném.
Válasz branyi6405 #5463. hozzászólásáraNem.
Egyik haver vett egy karatot meg egy olaszos lazítót. Az olaszos tudja amit a gruber, de tárcsáka csak nagy ih van. A zöldítést nincs mivel legyalázni. Az ih után büntetés menni.(és kissé kopott, de legalább olcsó volt)
Válasz Nyomasek Bobo #5462. hozzászólásáraLecserélted a Zetort ?
Sziasztok.
Fendt 828 vario után milyen rövidtárcsát? Kötött is van...
Valakinél keveset futott eladó?
Hali érdeklődnék pallada rövidtárcsája kinek van? Vélemények érdekelne, mennyire jó?
Válasz dnsv #5457. hozzászólására 12-12.5 km/h
Igazából menne jobban is, de mivel búza lesz, szórok egy kis szárbontót is, és ennél a sebességnél jön ki jól a liter de
Válasz dnsv #5457. hozzászólására 12-12.5 km/h
Igazából menne jobban is, de mivel búza lesz, szórok egy kis szárbontót is, és ennél a sebességnél jön ki jól a liter de
Válasz dnsv #5457. hozzászólására 12-12.5 km/h
Igazából menne jobban is, de mivel búza lesz, szórok egy kis szárbontót is, és ennél a sebességnél jön ki jól a liter de
Válasz Sz_Pisti #5456. hozzászólásáraKegyetlen jó a melója!
Milyen sebességgel lett ilyen?
Friss tarló Carrier+CC lapok

Válasz später77 #5454. hozzászólásáraValószínűleg az lessz a ludas,más nem nagyon lehet végülis.....most kivettem az összes klipszet,így szépen egyenletesen engedi a tagokat....lessz majd egy esős nap kicserélem
Köszönöm a segítséget
Válasz Agronomus #5453. hozzászólásáraAkkor valahol átenged... A fővázon lévő tömb esetleg?
Válasz später77 #5452. hozzászólásáraMegy folyamatosan lejjebb,igaz lassabban,de nem csak pár centit....most 4esen van a mélység a skálán,de ha nyomtatom,a szárnyak lemennek 6 alá is.
Válasz Agronomus #5451. hozzászólásáraHa nyomatod, akkor megy szépen lejjeb (mintha nem lenne bent klipsz) vagy csak egy picit (pár centit) enged?
Sziasztok.....tudna nekem valaki segíteni abban,hogy Vaderstad Carrier 500-as tárcsa miért engedi le a szárnyait jobban mint a közepét?A középső tag munkahengere felütközik a klipszeken,de a két szélső tagot még lejjebb engedi,ha egy kicsit is tovább nyom a hidraulika
Válasz mtz1221 #5448. hozzászólásáraSajnos nem ismertem, illetve először itt olvastam róla tőled!
!
Az a baj, hogy a környéken egy nem sok annyi nincs, amiről tudnék! Mondjunk itt semmi nincs, a déli harangszó is 3ra ér ide
Agrotomot is csak azóta figyelgetem, mióta szanberg mesélt róla saját tapasztalat alapján!
Válasz A.I. #5447. hozzászólásáraŐket nem kérdezted, lehet van már demo is náluk. Lehet 4.5 és 5 méteresben is kérni.
Válasz A.I. #5446. hozzászólásáraUtánna néztem, Ath volt ráírva, csak a prémium nem
! Szóval jól megnéztünk egy hasonlót, ami nem az
!
Még jó, hogy a kereskedő is tudja kinek mit adtak el!
Szóval igazad van, az nem prémium volt, én meg elvesztem a részletekben, a lényeget meg, a pontos típus nem is néztem, csak a hibákat kerestem! (Nem halálosak, de azért néhányat sorolt a Gazda, bár engem a tárcsalapok hibáján kívül a többi nem zavart igazán)
Válasz szanberg #5445. hozzászólásáraAth premium volt rá írva! Azt mondta a gazda, hogy 18ban vette, mikor még ő kiállításon látta, akkor a piros zöld kombó volt, ahogy odaért hozzá már fekete volt!
Lényeg az, hogy a tiéd már az a fazon, mint amit linkeltem, mert ez van most Szolnokon készleten, aminek 3 részben van a henger, amiből egy rész a futómű mögött marad, két szárny pedig felzáródik!
El megyek én még a héten Szolnokra megnézem ezt a fazont is!