Válasz Wendelke #22392. hozzászólásáraNagyon jó lett munkahenger is 512 kombájné meg műszakin nemszolnal ezért az átalakitásért ??csak ezért kérdezem mert nekem is 512 kombájn munkahengerem meg orbitom van és énis szeretném megcsinálni amibe az orbitod van befogatva arról a lemezről méreteket tudsz nekem adni meg hogy a furatok holvannak pontosan?
Beépítésre került az orbit. Igaz már egy ideje megcsináltam, de a videót, csak most sikerült feltölteni. (A minőségén, még lehet, hogy kicsit javítok, de ez más téma.)
Szóval ilyen lett, a hagyományos és az orbit erőszükséglete közötti különbséget is demonstrálom benne.
Válasz Wendelke #22390. hozzászólásáraAmit még elfelejtettem. Úgy néz ki, hogy nem hideg levegőt szív, hanem az utastér levegőjét forgatja, szóval olyan mint amikor az autóban belső keringetésre kapcsolsz, ami nagyban növeli a fűtés hatékonyságát.
Válasz ludwig #22389. hozzászólásáraA Trabantban elég "hatékony" volt, így szerintem, ha jól csinálták meg, akkor itt is hatékony lehet. Persze a kivitelezéstől sok függ. A Trabinál is akkor volt problémás, ha rosszak voltak a csövek, falsolt, stb.
Én simán levezettem a hengerekről a meleg levegőt, egy terelő lemezzel. Ha nem lett volna elég hatékony, akkor még ezzel megspékeltem volna.
A Trabinál is úgy volt megcsinálva, hogy a hengerekről jövő, és a kipufogódobról levett hővel fűtötte az utasteret.
Válasz Gepi #22386. hozzászólásáraVettem rá egy ns-16ot, meg egy ns-10es szervo szivattyút, gondoltam akkor már mind2 legyen rajta új.
És hallgattam rátok, felöntöttem mind2 rendszert motorolajjal. Tökéletes!
Megszünt aza probléma hogy csak hidegen volt normális szervom..
Válasz stefi69 #22378. hozzászólásáraKöszi! Erre gondoltam én is!! Csak azt hitem h a hátulja magas állásban van nem láttam még magasabra állított t25öst.. :)
Válasz ND #22379. hozzászólásáraEttől balonosabbat ? 12,4-es van rajta nem elég ? Végül is lehet hogy egyszerübb 4 db gumit megvenni ,átrakni. Mint 8db csavart átrakni.
Válasz Masina93 #22376. hozzászólásáraNekem also allasban van elol-hatul, de igy is dol hatrafele. Az en szemem is zavarja. Oroszos, moszkvics szeru formaterv. :)
Válasz bs80.td #22310. hozzászólásáraKöszönöm!
Meg néztem ezek szerint nálam magasra van állítva, mert úgy van ahogy a c ábra mutatja!
Csak akkor azt nem értem, hogy a hátsó kerekek is ara vannak szerintem állítva ahogy nézem vagy nem tudom van-e még ennél magasabb, de mégis dől kicsit hátra a gép... Ezek szerint közepes állásba kéne állítani??
Válasz a2457 #22371. hozzászólásáraEzen a logikán haladva akkor pl egy 500 lóerős traktor beindításához kellene egy 30-40 kW-os önindító? Nem hinném...
Az azért csak elgondolkodtató, hogy a két trakit gyárilag majdnem azonos teljesítményű önindítóval szerelik, miközben az MTZ-ben kétszer akkora motor van, háromszor olyan teljesítménnyel, ráadásul mi még kaptunk egy dekompresszort is a csomagba (tuti nem véletlenül)!
Amúgy meg szerintem itt a kézzel való forgatás teljesen irreleváns.
Válasz ND #22365. hozzászólásárael, pont az a szerepe. így feltudja pörgetni nagyobb sebességre a motort az önindító, és a motor is örül neki, kompresszió hiányában van ideje az olajnak eljutni mindenhova mielőtt komoly munkát kéne végezni.
persze ha belendült, felpörgött visszatolod a dekompresszort s a lendület végett szépen be is indul.
vajon melyikhez kell nagyobb erő.
melyik gépnek lehet nagyobb olajszivattyúja (szállítási mennyiségben) , melyiken hány és milyen hidraulika szivattyút forgatsz egyúttal (márha nem kapcsolod ki) , melyiken hány szelepet is mozgatunk, hány szeleprugó erejét kell nekünk legyőzni ?
mtz is szarul indul a nagy adagolóval, kivéve egyes típusokat. pont azért mert lassan tekeri a motort. a sok henger = könyebb indulás annyiban igaz hogy ha minden stimmel annál kevesebb főtengely fordulat alatt fog beindulni, minnél több munkaütem jut egy fordulatra.
Válasz sanislo90 #22364. hozzászólásárarettenetesen, mivel diesel, a nyomás ami a gyulladásért felel.
kopott motort nem valami jó indítani.
következő nagy befolyásoló tényező a porlasztás minősége.
Válasz sanislo90 #22368. hozzászólásáraLehet valami abban,amit mondasz. A vlagy előtt t-40 volt.abban is két aku volt de az még -20 fok körül sem kérte a dekompresszort,pörgette és robbant. Pedug abban kétszer akkora motor van mint a vlagyiban
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraAmúgy, hogy jön ide az MTZ? Ne keverjük már a szezont a fazonnal, az 4 hengeres, minden motor fordulatra kétszer annyi munkaütem jut mint a vlagyinál. Minél több a henger annál könnyeben indul, egymásra segítenek a hengerek. Ha pl a T25 ugyanilyen teljesítménnyel 4 hengeres lenne, szerintem egy 1,5 kW-os önindítóval is működne a mostani 3 kW-os helyett.
Válasz sanislo90 #22363. hozzászólásáraAki nem akar gyakran hidegben inditani,annak elég a 74 vagy még kisebb is.Nem kell azt csiszolgatni,az elöirás 12voltos rendszernél,hogy az inditáskor 9volt alá ne essen a feszültség.A 9 volt az öninditó kapcsain mérve értendö...
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraEgyébként a motor kompressziója mennyire befolyásolja a pöccre indulást? Ha túlságosan kopottak a gyűrűk a dugattyún akkor ez észrevehető lesz az indításoknál is?
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraEgyszer kipróbáltam egymás után egy 74-es és egy 100-as aksival az indítást, mindkettő kb teljesen fel volt töltve, és az a helyzet hogy nem vettem észre számottevő különbséget a forgatásban. Annyi hogy a nagyobbikban több a szufla, többször lehet próbálkozni. De ha harmadikra se indul, ott már más a gond.
Tény, hogy a forgatás nagyban függ az olajtól is, meg az önindító típusától is, pláne az adott akku töltöttségi szintjétől is, de szerintem a legnagyobb befolyással a kábelezés meg a test kapcsoló érintkezése van rá. Én pl évente legalább egyszer fényesre pucolom a főbb csatlakozási pontokat.
Válasz Gepi #22359. hozzászólásáraNem hiába volt anno szerb-horvát királyság itt is ott is el fajzottak a szavak.
De mi tudjuj csak igazán cifrázni,magyarok
Válasz ND #22360. hozzászólásáraEredetileg amíg jól működött,ha felfelé toltam emelt amikor felért vissza ugrott középre(üresbe) ,ugyanígy volt lefelé is,ha leért visszaugrott a helyére(üresbe). Kivétel persze ha nem húztam le úszóig,mert ugye mindaddig lenn marad még máshivá nem kapcsolom. Ősszel kezdte ezt a hülyeséget aktívan csinálni, előtte is olykor megesett mikor már kevés volt benne az olaj mert ahol csatlakozás volt mindenhol eresztett
Válasz titanatlantis76 #22358. hozzászólásáraAz enyém is addig emel v süllyeszt amíg tartom a kart. Ha elengedem megáll. De nem gondolkoztam rajta h ennek máshogy kellene lennie. Lefelé a kattanás után rögzül a kar de az az úszó
Válasz a2457 #22357. hozzászólásáraAzt tudom. Hiszen nálam van már 15 éve
A gond az,hogy ha sülyeszteni akarom, nem akar lemenni, csak úgy ha tartom a kart,mert visszadobja. Az olajat is akkor habosítja ha kényszerítem (tartom a kart) hogy sülyesszen
Ezt a levegő dolgot meg egyszerűen nem találom meg. Mert sehol nincs egy csepp szivárgás sem. De egy helyen még nézem holnap. Ott szilikon nélül raktam össze (a szűrőnél) csak sima pakolással. Esetleg az. De ha sem,akkor feladom
Válasz titanatlantis76 #22349. hozzászólásáraaz, hogy amikor lefele huzod a akkor nem marad ott, hanem visszaugrik az egy funkció. elvileg amikor mondjuk kiérsz egy soron amit tárcsázol, csak lenyomod a kart, amint elérte a felső állást az emelőszerkezet visszaugrik alapállásba.
az nem hiba hanem egy funkció.
habosodó olaj baj, valahol még jut be levegő.
megfogja enni a szivattyút.
Válasz Gepi #22353. hozzászólásáraElvileg ugyan oda hajtottam vissza ahol volt,menetszámlálás alapján, merthogy a nyomást nem tudom mivel meg mérni. Mert arra gondoltam, hogy lehet-e a nyomás mennyiség hiánya,kihatással a vezélőtömb muködésére?
A pumpát nem kelkett szétszedni,mert hogy új. Szépen is emel nem is "gondolkodik" , csak a volt probléma egy része megmaradt. Az új pumpa is fel habosítja az olajat és ebből adódóan az enelőkarok köztes állásban ruganyos marad a poziciójuk. Meg olyan gondom is van amikor lefelé húzom a kart,nem marad lenn hanem kidobja.
Ötlet,tapasztalat hogy vajon miért van ez ?
Válasz titanatlantis76 #22345. hozzászólásárahehe, dehogyis.
először a hidropumpát megnézed, furatok tiszták e. aztán öntesz bele olajat és kézzel vagy inkább kulcsal megtekered, hogy lássad van e benne forgács. ha a furatok nem tiszták azt ki kell fúrni. ha csillog az olaj ami kijön belőle szét kell szedni, kipucolni, összerakni.
na ha ez megvolt, akkor utánna teszed fel a pumpát.
25342 hozzászólás
Válasz Wendelke #22392. hozzászólásáraNagyon jó lett munkahenger is 512 kombájné meg műszakin nemszolnal ezért az átalakitásért ??csak ezért kérdezem mert nekem is 512 kombájn munkahengerem meg orbitom van és énis szeretném megcsinálni amibe az orbitod van befogatva arról a lemezről méreteket tudsz nekem adni meg hogy a furatok holvannak pontosan?
Válasz Wendelke #22393. hozzászólásáraGratula
Válasz Wendelke #22393. hozzászólásáraNaggyon jóóóó!! Gratula.
Ja csak a link maradt le.
T-25 orbit kormány próba
Beépítésre került az orbit. Igaz már egy ideje megcsináltam, de a videót, csak most sikerült feltölteni. (A minőségén, még lehet, hogy kicsit javítok, de ez más téma.
)

Szóval ilyen lett, a hagyományos és az orbit erőszükséglete közötti különbséget is demonstrálom benne.
Válasz Wendelke #22390. hozzászólásáraAmit még elfelejtettem. Úgy néz ki, hogy nem hideg levegőt szív, hanem az utastér levegőjét forgatja, szóval olyan mint amikor az autóban belső keringetésre kapcsolsz, ami nagyban növeli a fűtés hatékonyságát.
Válasz ludwig #22389. hozzászólásáraA Trabantban elég "hatékony"
volt, így szerintem, ha jól csinálták meg, akkor itt is hatékony lehet. Persze a kivitelezéstől sok függ. A Trabinál is akkor volt problémás, ha rosszak voltak a csövek, falsolt, stb.
Én simán levezettem a hengerekről a meleg levegőt, egy terelő lemezzel. Ha nem lett volna elég hatékony, akkor még ezzel megspékeltem volna.
A Trabinál is úgy volt megcsinálva, hogy a hengerekről jövő, és a kipufogódobról levett hővel fűtötte az utasteret.
Nézzétek mivel találkoztam a metro parkolóban..:D



Tetszik ez a fajta kabinfűtés, kérdés mennyire lehet hatékony?
Válasz ludwig #22387. hozzászólásárahát sajnos ugye ezek a szivattyúk mást nemigen szeretnek.. de annyi előnye van hogy a motorolaj annyira nem drága.
Válasz Gepi #22386. hozzászólásáraVettem rá egy ns-16ot, meg egy ns-10es szervo szivattyút, gondoltam akkor már mind2 legyen rajta új.

És hallgattam rátok, felöntöttem mind2 rendszert motorolajjal. Tökéletes!
Megszünt aza probléma hogy csak hidegen volt normális szervom..
Válasz ludwig #22385. hozzászólására
,
szivattyúval végül mire jutottál?
Mai munka
:



Válasz titanatlantis76 #22382. hozzászólásáraKényelmesen elfér. Az enyém alacsonyban van ilyen gumival
Válasz stefi69 #22380. hozzászólásáraNem. Előre perest☺
Olvasom itt hogy 12.4 /28 as gumi,ez a méret alacsony beállításnál is befér ?
Válasz stefi69 #22378. hozzászólásáraKöszi! Erre gondoltam én is!! Csak azt hitem h a hátulja magas állásban van nem láttam még magasabra állított t25öst.. :)
Válasz ND #22379. hozzászólásáraEttől balonosabbat ?
12,4-es van rajta nem elég ? Végül is lehet hogy egyszerübb 4 db gumit megvenni ,átrakni. Mint 8db csavart átrakni. 

Válasz stefi69 #22378. hozzászólásáraVagy előre peres hátea meg ballonos gumi☺
Válasz Masina93 #22376. hozzászólásáraA te géped elől magas ,hátul közepes állásban van ! Az elejét ragd közepes állásba,akkor jól fog állni .
Válasz Masina93 #22376. hozzászólásáraNekem also allasban van elol-hatul, de igy is dol hatrafele. Az en szemem is zavarja. Oroszos, moszkvics szeru formaterv. :)
Válasz bs80.td #22310. hozzászólásáraKöszönöm!

Meg néztem ezek szerint nálam magasra van állítva, mert úgy van ahogy a c ábra mutatja!
Csak akkor azt nem értem, hogy a hátsó kerekek is ara vannak szerintem állítva ahogy nézem vagy nem tudom van-e még ennél magasabb, de mégis dől kicsit hátra a gép... Ezek szerint közepes állásba kéne állítani??
Válasz a2457 #22374. hozzászólásáraUgy ahogy mondod nekemis az mtzn kis öninditivan mégis 3omszor olyan nehézbeinditani mint a vlagyimat
Válasz sanislo90 #22373. hozzászólásáraa másik logikával élve a tank motort meg betekeri egy ablaktörlő motor :)
maradjunk annyiban hogy egy nagy motort nehezebb beindítani mint egy kis motort.
az arány nem lineális ez tény.
Válasz a2457 #22371. hozzászólásáraEzen a logikán haladva akkor pl egy 500 lóerős traktor beindításához kellene egy 30-40 kW-os önindító? Nem hinném...
Az azért csak elgondolkodtató, hogy a két trakit gyárilag majdnem azonos teljesítményű önindítóval szerelik, miközben az MTZ-ben kétszer akkora motor van, háromszor olyan teljesítménnyel, ráadásul mi még kaptunk egy dekompresszort is a csomagba (tuti nem véletlenül)!
Amúgy meg szerintem itt a kézzel való forgatás teljesen irreleváns.
Válasz ND #22365. hozzászólásárael, pont az a szerepe. így feltudja pörgetni nagyobb sebességre a motort az önindító, és a motor is örül neki, kompresszió hiányában van ideje az olajnak eljutni mindenhova mielőtt komoly munkát kéne végezni.
persze ha belendült, felpörgött visszatolod a dekompresszort s a lendület végett szépen be is indul.
Válasz sanislo90 #22368. hozzászólásárarendben van, akkor kérlek forgass meg kézzel egy mtz motort, meg egy t-25 motort.
vajon melyikhez kell nagyobb erő.
melyik gépnek lehet nagyobb olajszivattyúja (szállítási mennyiségben) , melyiken hány és milyen hidraulika szivattyút forgatsz egyúttal (márha nem kapcsolod ki) , melyiken hány szelepet is mozgatunk, hány szeleprugó erejét kell nekünk legyőzni ?
mtz is szarul indul a nagy adagolóval, kivéve egyes típusokat. pont azért mert lassan tekeri a motort. a sok henger = könyebb indulás annyiban igaz hogy ha minden stimmel annál kevesebb főtengely fordulat alatt fog beindulni, minnél több munkaütem jut egy fordulatra.
Válasz sanislo90 #22364. hozzászólásárarettenetesen, mivel diesel, a nyomás ami a gyulladásért felel.
kopott motort nem valami jó indítani.
következő nagy befolyásoló tényező a porlasztás minősége.
Válasz sanislo90 #22368. hozzászólásáraLehet valami abban,amit mondasz. A vlagy előtt t-40 volt.abban is két aku volt de az még -20 fok körül sem kérte a dekompresszort,pörgette és robbant. Pedug abban kétszer akkora motor van mint a vlagyiban
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraAmúgy, hogy jön ide az MTZ? Ne keverjük már a szezont a fazonnal, az 4 hengeres, minden motor fordulatra kétszer annyi munkaütem jut mint a vlagyinál. Minél több a henger annál könnyeben indul, egymásra segítenek a hengerek. Ha pl a T25 ugyanilyen teljesítménnyel 4 hengeres lenne, szerintem egy 1,5 kW-os önindítóval is működne a mostani 3 kW-os helyett.
Válasz ND #22365. hozzászólásáraHát addig nem is fog berobbanni míg vissza nem nyomom a kart az tuti :D
Válasz sanislo90 #22363. hozzászólásáraAki nem akar gyakran hidegben inditani,annak elég a 74 vagy még kisebb is.Nem kell azt csiszolgatni,az elöirás 12voltos rendszernél,hogy az inditáskor 9volt alá ne essen a feszültség.A 9 volt az öninditó kapcsain mérve értendö...
Válasz sanislo90 #22364. hozzászólásáradekompresszorral amúgy is elengeded a nyomást, nem?
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraEgyébként a motor kompressziója mennyire befolyásolja a pöccre indulást? Ha túlságosan kopottak a gyűrűk a dugattyún akkor ez észrevehető lesz az indításoknál is?
Válasz a2457 #22342. hozzászólásáraEgyszer kipróbáltam egymás után egy 74-es és egy 100-as aksival az indítást, mindkettő kb teljesen fel volt töltve, és az a helyzet hogy nem vettem észre számottevő különbséget a forgatásban. Annyi hogy a nagyobbikban több a szufla, többször lehet próbálkozni. De ha harmadikra se indul, ott már más a gond.
Tény, hogy a forgatás nagyban függ az olajtól is, meg az önindító típusától is, pláne az adott akku töltöttségi szintjétől is, de szerintem a legnagyobb befolyással a kábelezés meg a test kapcsoló érintkezése van rá. Én pl évente legalább egyszer fényesre pucolom a főbb csatlakozási pontokat.
Válasz Gepi #22359. hozzászólásáraNem hiába volt anno szerb-horvát királyság itt is ott is el fajzottak a szavak.
De mi tudjuj csak igazán cifrázni,magyarok
Válasz ND #22360. hozzászólásáraEredetileg amíg jól működött,ha felfelé toltam emelt amikor felért vissza ugrott középre(üresbe) ,ugyanígy volt lefelé is,ha leért visszaugrott a helyére(üresbe). Kivétel persze ha nem húztam le úszóig,mert ugye mindaddig lenn marad még máshivá nem kapcsolom. Ősszel kezdte ezt a hülyeséget aktívan csinálni, előtte is olykor megesett mikor már kevés volt benne az olaj mert ahol csatlakozás volt mindenhol eresztett
Válasz titanatlantis76 #22358. hozzászólásáraAz enyém is addig emel v süllyeszt amíg tartom a kart. Ha elengedem megáll. De nem gondolkoztam rajta h ennek máshogy kellene lennie. Lefelé a kattanás után rögzül a kar de az az úszó
Válasz titanatlantis76 #22356. hozzászólásáraNos a google barátom segítsége alapján

igen, igen az vagyok
De ez már horvát
Válasz a2457 #22357. hozzászólásáraAzt tudom. Hiszen nálam van már 15 éve
A gond az,hogy ha sülyeszteni akarom, nem akar lemenni, csak úgy ha tartom a kart,mert visszadobja. Az olajat is akkor habosítja ha kényszerítem (tartom a kart) hogy sülyesszen
Ezt a levegő dolgot meg egyszerűen nem találom meg. Mert sehol nincs egy csepp szivárgás sem. De egy helyen még nézem holnap. Ott szilikon nélül raktam össze (a szűrőnél) csak sima pakolással. Esetleg az. De ha sem,akkor feladom
Válasz titanatlantis76 #22349. hozzászólásáraaz, hogy amikor lefele huzod a akkor nem marad ott, hanem visszaugrik az egy funkció. elvileg amikor mondjuk kiérsz egy soron amit tárcsázol, csak lenyomod a kart, amint elérte a felső állást az emelőszerkezet visszaugrik alapállásba.
az nem hiba hanem egy funkció.
habosodó olaj baj, valahol még jut be levegő.
megfogja enni a szivattyút.
Válasz Gepi #22354. hozzászólásáraMi az te is naš čovek vagy
Válasz Gepi #22353. hozzászólásáraElvileg ugyan oda hajtottam vissza ahol volt,menetszámlálás alapján, merthogy a nyomást nem tudom mivel meg mérni. Mert arra gondoltam, hogy lehet-e a nyomás mennyiség hiánya,kihatással a vezélőtömb muködésére?
Válasz a2457 #22352. hozzászólásáraRossz helyen lakunk
csak amit ideküld olyan amilyen.
Válasz titanatlantis76 #22350. hozzászólásáraAz a biztonsági szelep, azzal tudod beállítani a nyomást hogy mennyi legyen a rendszerben.
Válasz Gepi #22348. hozzászólásáramindegy hol veszed ha hydrosila.
a gyártás olyan amilyen.
Volna még egy kérdésem. A vezérlőtömbön lévő állítható külső csavar az mire szolgál?
A pumpát nem kelkett szétszedni,mert hogy új. Szépen is emel nem is "gondolkodik" , csak a volt probléma egy része megmaradt. Az új pumpa is fel habosítja az olajat és ebből adódóan az enelőkarok köztes állásban ruganyos marad a poziciójuk. Meg olyan gondom is van amikor lefelé húzom a kart,nem marad lenn hanem kidobja.
Ötlet,tapasztalat hogy vajon miért van ez ?
Jó vacak helyről szerzitek be a hidro pumpát ha még szét kell szedni pucolni

Válasz titanatlantis76 #22345. hozzászólásárahehe, dehogyis.
először a hidropumpát megnézed, furatok tiszták e. aztán öntesz bele olajat és kézzel vagy inkább kulcsal megtekered, hogy lássad van e benne forgács. ha a furatok nem tiszták azt ki kell fúrni. ha csillog az olaj ami kijön belőle szét kell szedni, kipucolni, összerakni.
na ha ez megvolt, akkor utánna teszed fel a pumpát.