Válasz mtz1221 #4355. hozzászólásáraÉn már a videó feltevés másnapján kérdeztem, hogy milyen az új traktor.
De edig nem válaszolt. "Lapult, mint nyúl a bokorban"
Válasz mtz1221 #4355. hozzászólásáraElnézést kérek.
Írni is akartam, mert van egy csomó kérdésem. A döntést nagyban befolyásolta a te véleményed is.
Írok majd ha nem zavarlak.
Üdv
Válasz VDénes #4354. hozzászólásáraHát EZZ ?? Ennyi emailkedés után fasza gyerek vagy hogy a youtube-ról kell megtudnom..De attól függetlenül akármilyen magadnak való is vagy,gratulálok hozzá és legalább 10000 órát menyen gond nélkül.
Sziasztok, nemrég vettem egy agrikon solt 5.2 es x tárcsát, véleményeket kérnék lehet e ezután valamilyen elmunkálót készíteni/készítettni? válaszotokat köszönöm..
"olvassuk csak a hetedikes Csapó István remek leírását, 1942-ből.
A kocsi részei:
...
Tengő (tengely)farésze: anstok, öt cuppánt, fergettyű, derékszög, nyújtószárny, nyújtó."
Magyar Nyelvőr_1907
"A tengely nem forog a kerékkel együtt, mint a gőzkocsinál, hanem félig benne fekszik a tengütok(v.tengüágy) kivájásában s hozzá van szorítva a cuppántok-kal."
KERESZTÉNYSÉG ÉS KIRÁLYSÁGELLENES KÜZDELMEK 1903
"A szent király István még egész fiatalon dicsőséges háborút vezetett az erős és hatalmas Cuppán vezér ellen. Ezen Cuppán a kopasz Zirind fia volt,"
Válasz _NB_ #4346. hozzászólásáraa cugpánt német alapu , pontosabban a zug (vonat.. légvonat , huzat kifejezésből eredhet, de mint általában a német kifejezések erős jiddis hatásnak voltak kitéve, és amiket német eredetünek vélünk valójában már egy átferditett változatok
Válasz pamko #4343. hozzászólásárabejön egy jóember hozzánk azt mondja, neki egy ekekődök kell hurrá vajon mi lehez az elgondolása? kiderült, hogy azekeszár felfogató konzolra gondolt melyet u kengyellel lehet rögziteni a vázhoz. egy másik alkalommal egy másik humoros gazda dobta be ugyanezt a kérést, hát kiderült, hogy neki meg az eketörzsre van szüksége
Valami német szó lehet eredetileg amit magyarosítottunk úgy ahogy, colstok = Zollstock és társai.
Találtam a Zurrbügel ami rögzítőfül szerűség az eleje a zurr(rögzitő)a mihez ha a pánt szót hozzá rakjuk és megkérjük a gugli fordítót, hogy németül súgja fülünkbe eléggé hasonlít a cuppánt-ra, valami németes nincs aki a tutit tudja, mert én csak találgatok ?
Válasz amino #4344. hozzászólására Mert rendes anyagból kevesen tudnak(akarnak)cuppántot csinálni. Többre mész te is vele ha veszel egy darab 25x40 anyagot majd kifúrod,meg két megfelelő hosszú 10,9-es csavart hozzá.
Válasz pamko #4343. hozzászólásáraA Leták oldalán újabban Cuhpánt- nak írják amire gondosz de az 2 csavar 2emez.Ugyan az a szerepe most néztem de ez az U kengyel az ami a fotomon szerepe :D
Válasz JOSEY #4341. hozzászólásáraOk.bocs
En ,mint videki foldmuves,ezen a neven ismerem...de igy viszont nalunk ,minden paraszt kollegam tudja mirol van szo
Válasz dik #4334. hozzászólásárahát, ha egyébb jobb tanácsot nem kapsz addig állítod az első sor szögét hogy harapjon faszájosan, aztán a hátsón annyit állítasz hogy ne legyen szenvedés az élet.
kb 26 fok az első, s 2 fokkal kevesebb a hátsó. azzal nagy hibát nem követsz el.
általában 2 fokkal veszik kisebbre a hátsót.
Lenne egy 3,2m V tárcsánk 560 lapokkal MTZ után. Ennek a pontos beállítási szöge kellene. Esetleg valaki tudna ebben segíteni? Hány fokban kell állnia. Most a hátán megy így nem valami tökéletes...
Válasz gjoni #2731. hozzászólására Feldobja a kereső mert tárcsámra tennék rögtörőhengert, ha a tiéd küldenél róla pár képet és a henger átmérő és a felfogatásról, . Előre is köszönöm Sárközi Róbert srobi67@gmail.com
A vörös porból arra tippelnék Dél-Amerikában nyomják "lájtossan" a tarlót, az amerikában elterjedt mulch chain-el.
Mint anno az öregek amikor a szalmát húzták két trakival összefelé.
Üdv!
Van egy függesztett 2.4m V tárcsám! Szétszedtem csapágy csere végett és akkor szembesültem hogy a kocka tengelyen körfuratú csapágy van és a csapágy megfordul lóg a tengelyen azzal mit lehetne csinálni? Meg a lapok is kotyognak a kocka alakon azzal lehet valamit esetleg? Köszönöm!
Válasz meszarosbalint49 #4326. hozzászólásáraA lap élének sebessége minden tárcsánál ugyanannyi, esetleg a nagyobb fordulatszám miatt messzebbre dobja el a földet a kisebb lap. De ez amugy ehez kis különbség. A nagyobb lap viszont (ugyanolyan osztásnál) egyenletesebb tárcsatalpat vág, nem lesz olyan hullámos a felszin alatt.
Azért gondolkodtunk az 510-es lapokon mert alacsonyabb sebességnél is többet fordul+ könnyebb a tárcsa is, még könnyebb neki húzni. papíron lóerőbe Mtz-hez képest kb. -8 ló nyomatékben pedig, kb. 30 nm. A környéken mindenki V elrendezésű tárcsát használ. Több ismerőst megkérdeztünk senki nem szereti az X tárcsát mert "bakhátat" hagy.
A 4210-es traktorunk papíron 72 Le, első hajtás van benne. Az elején van egy MTZ orrsúly garnitúra. Próbáltunk már 3.2 m-es, 560-as, 70%-os koskopottságú lapokkal szerelt, rögtörő nélküli csak simítóval ellátott tárcsát húzni azt szépen vitte. Volt még benne erőtartalék. Félig kötött, kissé homokos talajban próbáltuk. Jól bele is ment a tárcsa.
Válasz VDénes #4323. hozzászólásáraBocsi hogy beleszólok nekem 230-as van,de még egyszer nem kellene az udvarba csak 190-200 as.Biztos hogy földje is válogassa meg ki minek használja,de szerintem 10 centitől nem kell mélyebben tárcsázni,ott meg minél kisebbre aprít annál jobb.560 tól én sem vennék kisebbet.
Válasz meszarosbalint49 #4321. hozzászólásáraBocsi, hogy beleszólok. A traktorotok 70 lóerős? Első hajtás van?
Mindenképpen 560-as lappal javasolnám, 230-as távtartóval. De szerintem a 2,8-as V típusban nem lesz jó választás. Nem fogja bírni normális sebességgel vinni és állandóan félre fogja húzni a traktort.
Vagy kisebb méretben vegyetek szerintem vagy új fajta X elrendezésűt 2,8-asban. Nekem volt V és most X-re alakítottam át. Itt a videó róla
Csak érdekesség képpen tettem be. Ez az én véleményem. Biztos jobb a Case mint a 82-es MTZ, de azért érdemes elgondolkodni. Bocsánat a beleszólásért.
Hello segítséget szeretnék kérni. Vontatott v tárcsa vásárlása előtt vagyunk. Egy Case Ih 4210-es traktorral húznánk. A mérete 2.8-as lenne, de nem tudjuk, hogy 510-es vagy 560-as lapok lenne a jobb. Az 510-es méretében adódóan többet forogna talán az jobb lenne? jobban vágná a talajt mint a nagyobb?
5116 hozzászólás
Válasz mtz1221 #4365. hozzászólásáraaz ha jól számolom a 16+Áfától kb 8-cal olcsóbb?
Válasz csferri #4363. hozzászólásáraNálunk 38000 euró bruttóban.
Válasz mtz1221 #4355. hozzászólásáraÉn már a videó feltevés másnapján kérdeztem, hogy milyen az új traktor.
De edig nem válaszolt. "Lapult, mint nyúl a bokorban"
Válasz mtz1221 #4361. hozzászólásáraAha
, jó fölnyomták az árát is 
Válasz VDénes #4356. hozzászólásáraOk,de 12-14 nap múlva csak.
Válasz csferri #4357. hozzászólásáraOlvasd el a videók alatt a hozzászólásokat.
Válasz VDénes #4356. hozzászólásáraezzel majd tudsz repeszteni a ásoboronáddal 15-simán...
Válasz fexco #4358. hozzászólására1222=1221
Válasz VDénes #4356. hozzászólásáragrat a géphez,néztem amit mtz1222 berakott videot.
Válasz VDénes #4356. hozzászólásáraSzia, Grat hozzá! Hogy sikerült fekete rendszámmal?
Válasz mtz1221 #4355. hozzászólásáraElnézést kérek.
Írni is akartam, mert van egy csomó kérdésem. A döntést nagyban befolyásolta a te véleményed is.
Írok majd ha nem zavarlak.
Üdv
Válasz VDénes #4354. hozzászólásáraHát


.De attól függetlenül akármilyen magadnak való is vagy,gratulálok hozzá és legalább 10000 órát menyen gond nélkül.
EZZ ?? Ennyi emailkedés után fasza gyerek vagy hogy a youtube-ról kell megtudnom.
Válasz classy1golf #4353. hozzászólásáraPersze, hogy lehet. Sőt kötelező is.
Nekem is van.
Ilyen a munkája igaz csak pálcás és én csináltam, de ékgyűrűs lesz majd egyszer.
Sziasztok, nemrég vettem egy agrikon solt 5.2 es x tárcsát, véleményeket kérnék lehet e ezután valamilyen elmunkálót készíteni/készítettni? válaszotokat köszönöm..
Válasz _NB_ #4349. hozzászólásáraMost már googlet kell olvasni.
CUPPÁNT
Válasz rigás #4350. hozzászólásáraamit táskának hivnak az nem lehet geredő, mert van aki ekekődöknek híjja
Válasz JOSEY #4347. hozzászólásáraHát pedíg az nem ekekődök, hanem az' gerendely.

"olvassuk csak a hetedikes Csapó István remek leírását, 1942-ből.

A kocsi részei:
...
Tengő (tengely)farésze: anstok, öt cuppánt, fergettyű, derékszög, nyújtószárny, nyújtó."
Magyar Nyelvőr_1907
"A tengely nem forog a kerékkel együtt, mint a gőzkocsinál, hanem félig benne fekszik a tengütok(v.tengüágy) kivájásában s hozzá van szorítva a cuppántok-kal."
KERESZTÉNYSÉG ÉS KIRÁLYSÁGELLENES KÜZDELMEK 1903
"A szent király István még egész fiatalon dicsőséges háborút vezetett az erős és hatalmas Cuppán vezér ellen. Ezen Cuppán a kopasz Zirind fia volt,"
Amúgy kengyelcsavar néven is fut nálunk.
Válasz _NB_ #4346. hozzászólásáraa cugpánt német alapu , pontosabban a zug (vonat.. légvonat , huzat kifejezésből eredhet, de mint általában a német kifejezések erős jiddis hatásnak voltak kitéve, és amiket német eredetünek vélünk valójában már egy átferditett változatok
Válasz pamko #4343. hozzászólásárabejön egy jóember hozzánk azt mondja, neki egy ekekődök kell
hurrá vajon mi lehez az elgondolása? kiderült, hogy azekeszár felfogató konzolra gondolt melyet u kengyellel lehet rögziteni a vázhoz. egy másik alkalommal egy másik humoros gazda dobta be ugyanezt a kérést, hát kiderült, hogy neki meg az eketörzsre van szüksége 
Valami német szó lehet eredetileg amit magyarosítottunk úgy ahogy, colstok = Zollstock és társai.
Találtam a Zurrbügel ami rögzítőfül szerűség az eleje a zurr(rögzitő)a mihez ha a pánt szót hozzá rakjuk és megkérjük a gugli fordítót, hogy németül súgja fülünkbe eléggé hasonlít a cuppánt-ra, valami németes nincs aki a tutit tudja, mert én csak találgatok ?
U-bügel
Federbügel
Válasz amino #4344. hozzászólására Mert rendes anyagból kevesen tudnak(akarnak)cuppántot csinálni. Többre mész te is vele ha veszel egy darab 25x40 anyagot majd kifúrod,meg két megfelelő hosszú 10,9-es csavart hozzá.
Válasz pamko #4343. hozzászólásáraA Leták oldalán újabban Cuhpánt- nak írják amire gondosz de az 2 csavar 2emez.Ugyan az a szerepe most néztem de ez az U kengyel az ami a fotomon szerepe :D
Válasz JOSEY #4341. hozzászólásáraOk.bocs

En ,mint videki foldmuves,ezen a neven ismerem...de igy viszont nalunk ,minden paraszt kollegam tudja mirol van szo
Válasz amino #4339. hozzászólásáramongyuk bemész a letákhoz,ott olyat veszel amilyen neked kell.
Válasz amino #4339 hozzászólásárA
U kengyel a becsületes neve, olyan nincs, hogy cuppánt, mert a cug kifejezés huzat-ból ered, és az cugpánt
Válasz amino #4339. hozzászólásáracuppánt a neve
üdv ilyen csavart hol tudok venni erőset készen ha nem akarok itthon gyártogatni és mi a pontos neve U csavar?
Válasz pamko #4336. hozzászólásáraNekünk 16-14-re lőtte be a wolf-os.
Válasz _NB_ #4332. hozzászólásáraA francba bele!Mi meg itt nyomjuk rubintokkal meg jokerrekkel aranyárban!!A pi...ba
Válasz dik #4334. hozzászólásáraIlyen parameterű uj MW-ot a szervizes 16-16 fokra allitotta elsot hatsot
Válasz dik #4334. hozzászólásárahát, ha egyébb jobb tanácsot nem kapsz addig állítod az első sor szögét hogy harapjon faszájosan, aztán a hátsón annyit állítasz hogy ne legyen szenvedés az élet.
kb 26 fok az első, s 2 fokkal kevesebb a hátsó. azzal nagy hibát nem követsz el.
általában 2 fokkal veszik kisebbre a hátsót.
Helló!
Lenne egy 3,2m V tárcsánk 560 lapokkal MTZ után. Ennek a pontos beállítási szöge kellene. Esetleg valaki tudna ebben segíteni? Hány fokban kell állnia. Most a hátán megy így nem valami tökéletes...
Válasz gjoni #2731. hozzászólására Feldobja a kereső mert tárcsámra tennék rögtörőhengert, ha a tiéd küldenél róla pár képet és a henger átmérő és a felfogatásról, . Előre is köszönöm Sárközi Róbert srobi67@gmail.com
A vörös porból arra tippelnék Dél-Amerikában nyomják "lájtossan" a tarlót, az amerikában elterjedt mulch chain-el.
Mint anno az öregek amikor a szalmát húzták két trakival összefelé.
Üdv.
Van itt vkinek Metalwolfos nehéztárcsája lezáró ékgyűrűs hengerrel vagy akármilyen amelyiken van lezáró?
Az lenne a kérdésem, hogy a forduloknal mennyire célszerű kerékre emelni.
A V tárcsa miatt n emelgetném...
Köszönöm előre is.
Válasz Mtz 550E #4329. hozzászólásáraA régi tárcsák annó köralakú csapágyal készültek. Nem kell meglepődni.))
Üdv!
Van egy függesztett 2.4m V tárcsám! Szétszedtem csapágy csere végett és akkor szembesültem hogy a kocka tengelyen körfuratú csapágy van és a csapágy megfordul lóg a tengelyen azzal mit lehetne csinálni? Meg a lapok is kotyognak a kocka alakon azzal lehet valamit esetleg? Köszönöm!
Válasz meszarosbalint49 #4326. hozzászólásáraÚj elrendezésű X nem hagy bakhátat. A régi az biztos. Könnyen megy egyenesen is.
Válasz meszarosbalint49 #4326. hozzászólásáraA lap élének sebessége minden tárcsánál ugyanannyi, esetleg a nagyobb fordulatszám miatt messzebbre dobja el a földet a kisebb lap. De ez amugy ehez kis különbség. A nagyobb lap viszont (ugyanolyan osztásnál) egyenletesebb tárcsatalpat vág, nem lesz olyan hullámos a felszin alatt.
Azért gondolkodtunk az 510-es lapokon mert alacsonyabb sebességnél is többet fordul+ könnyebb a tárcsa is, még könnyebb neki húzni. papíron lóerőbe Mtz-hez képest kb. -8 ló nyomatékben pedig, kb. 30 nm. A környéken mindenki V elrendezésű tárcsát használ. Több ismerőst megkérdeztünk senki nem szereti az X tárcsát mert "bakhátat" hagy.
A 4210-es traktorunk papíron 72 Le, első hajtás van benne. Az elején van egy MTZ orrsúly garnitúra. Próbáltunk már 3.2 m-es, 560-as, 70%-os koskopottságú lapokkal szerelt, rögtörő nélküli csak simítóval ellátott tárcsát húzni azt szépen vitte. Volt még benne erőtartalék. Félig kötött, kissé homokos talajban próbáltuk. Jól bele is ment a tárcsa.
Válasz VDénes #4323. hozzászólásáraBocsi hogy beleszólok nekem 230-as van,de még egyszer nem kellene az udvarba csak 190-200 as.Biztos hogy földje is válogassa meg ki minek használja,de szerintem 10 centitől nem kell mélyebben tárcsázni,ott meg minél kisebbre aprít annál jobb.560 tól én sem vennék kisebbet.
Válasz meszarosbalint49 #4321. hozzászólásáraBocsi, hogy beleszólok. A traktorotok 70 lóerős? Első hajtás van?
Mindenképpen 560-as lappal javasolnám, 230-as távtartóval. De szerintem a 2,8-as V típusban nem lesz jó választás. Nem fogja bírni normális sebességgel vinni és állandóan félre fogja húzni a traktort.
Vagy kisebb méretben vegyetek szerintem vagy új fajta X elrendezésűt 2,8-asban. Nekem volt V és most X-re alakítottam át.
Itt a videó róla
Csak érdekesség képpen tettem be. Ez az én véleményem. Biztos jobb a Case mint a 82-es MTZ, de azért érdemes elgondolkodni. Bocsánat a beleszólásért.
Válasz meszarosbalint49 #4321. hozzászólására560! Az csak kopni fog amúgy is.
Hello segítséget szeretnék kérni. Vontatott v tárcsa vásárlása előtt vagyunk. Egy Case Ih 4210-es traktorral húznánk. A mérete 2.8-as lenne, de nem tudjuk, hogy 510-es vagy 560-as lapok lenne a jobb. Az 510-es méretében adódóan többet forogna talán az jobb lenne? jobban vágná a talajt mint a nagyobb?
Válasz JOSEY #4319. hozzászólásáraKöszönőm!
Válasz palinkas1 #4318. hozzászólásáraelméletileg egy fft-20-as tárcsa lenne v annak másolata
Válasz palinkas1 #4317. hozzászólására kép lemaradt

Üdv Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni a tárcsa beazonosításához,és kérdésem lenne jól van-e beállítva?