Válasz MrPoke #5057. hozzászólásáraMár egyszer megbeszéltük, hogy ezekkel nem lehet gyorsan menni de nem is kell.
Sokkal kényelmesebb 8 km/h val tárcsázni mint 16 tal.
Ha lassan mész a tárcsa meg se mozdul, esküszöm 1 pohár vizet rá lehetne rakni nálam a 6.3-asra nem esne le.
Költői:
Melyik esetben tárcsázol le több hektárt egy nap 1 nap?
Válasz Agroporta #5061. hozzászólásáraPont ezért nem lesz sekély művelésben sose olyan finom munkája egy 2 soros rövid tárcsának mint egy szűk osztású sima x tárcsának...
Válasz VMisi #5055. hozzászólásáraA helti egeszen biztosan nem gyartja mar a szuk tavtartos gepeket. Tavaly legalabbis igy volt. Az Atlas MS lenyegesen olcsobb aron kaphato. Mas kerdes, hogy azt a klasszikus rovidtarcsa kategoriaba nem sorolnam.
A klasszikus rovidtarcsat mar csak par ceg gyart, egyre kisebb mertekben, sajnos. A vader, multiva, he-va, kverneland meg probal gyartani, de a divat a “feketere” tarcsazas mostanaban is. Igy kiszorul a rendes rovidtarcsa a piacrol. Viszont erre egy V tarcsa is megfelel toredek aron.
Válasz MrPoke #5057. hozzászólásáraAmit termelo irt x tarcsat azokon volt kiegeszito melysegtarto kerek. Szerintem sokkal jobb, mint egy himi-humi rovidtarcsa. Es megfizetheto mert 70-100ft/kg aron adjak sok esetben.
Válasz VMisi #5056. hozzászólásáraHát az a középen lévő kerék nem alkalmas mélység tartásra. Ugyanúgy be fog billegni és hullámozni mint a rövidtárcsák egy része.
Már pici husszirányú dőlés jelentős különbséget jelent. A V X elrendezése miatt pedig keresztirányban egyenetlen lesz a mélység.
Gondolj bele egy V tárcsánál a traki belemegy egy gödörbe mondjuk 10-15km/h nál. A jobb első levélsor belekap úgy a földbe, hogy az egész tárcsa fog elrepülni.
Válasz termelo #5053. hozzászólásáraEgyetértek! A rövidtárcsáknak 250 mm az osztása, ezeknek meg 180 ill. 190 mm, de mivel ez még szögben is van, így gyakorlatban annyi sincs. Kb ugyanaz az elmélet mint a rt-nak, hogy ha nem hoz fel rögöt, akkor azzal nincs is gond. A helti meg a metalwolf gyártja most is ezeket.
Mélyre nem lehet ezekkel menni, de az ma már nem is szándék.
Válasz MrPoke #5052. hozzászólásáraÚgy érzem annyival tartozom ennek a topicnak, hogy a hagyományos tárcsák közül a 180 mm-es távtartóval rendelkezőkre felhívom a figyelmet mint lehetséges munkaeszközre.
Az egyeneshidassal el lehet húzni pl. a 4 méteres ih könnyű-tárcsát. Igaz lassan de ezeknek 6-8 km/h az optimuma. Mivel a példám szerinti sűrű osztás végett nem kell mélyen járatni így sem a talpal sem a rögöléssel nem lesz gond.
Régebben volt a Heltinek is sűrű osztású amivel dolgoztam. Azon kívül, hogy nem X elrendezésű nem találtam benne hibát.
Igaz nekem az automata kormányzás végett akkor ez fontosabb szempont volt mint kellett volna.
(a V-tárcsa farolása végett nem előre mért értékkel kellett volna eltolni...)
Válasz Balázs85 #5050. hozzászólásáraEgy 1000kg-t eppen elero 2,5m-es gagyi tarcsatol komoly munkat nem lehet varni. Raadasul ha megsem jon be eladhatatlan kategoria. Szerintem nem jo beruhazas. Max ha ingyen adjak vagy ajandekba.
Inkabb egy szabalyozhato melysegu v vagy x tarcsa cambrige hengert kulon huzva. Annak legalabb van ertelme. 3m-est 82-es elvisz ha nem doglott a motorja. En 136 loerovel annyival huzom a 3m-est amennyivel akarom, ha kell 25-el is. Ha vontatott lesz akkor a 892-vel fogom huzni, az jobban fordul, mint a 1221.
Válasz Balázs85 #5047. hozzászólásáraNekem stumik van packer hengerrel 3 méteres. De az tuti sok MTZ után. Max 250 vagy kisebb mert nem fog vele bírni. Ha meg nem egyenes hidas , akkor mindenképpen necces.
Nem reklám ként, csak most találtam véletlenül. Meglepően már nálatok is elérhetőek az MBV termékei, a tárcsájuk nem hasonlítható egyik kisiparoséhoz sem. MBV
Válasz R Sándor #5026. hozzászólásáraSzerintem mind tudja csinálni ami könnyebb és kötött a föld. Nagyobb sebességről gurulna fel a föld tetejére, mikorfeljebb a puha földben meg ismét belekap rendesen. Lenne eszük akkor olyan lemken x systemre csinálnák őket .
Válasz Isssti #5025. hozzászólásáraHa egy terület megtarcsazol és nem látod még jónak és ugyan azt megtarcsazod mégegyszer, akkor szokott jobbra balra felváltva ollozni, inbojogni, farolni jobbra balra, ki hogy nevezi. Ezt kérdem mert nekem szokott , egy bizonyos sebességnél elkezdi és minél gyorsabban húzom annál jobban csinálja
Válasz Isssti #5020. hozzászólásáraNem. Volt itt nálam próbára, nem nyerte el a tetszésem az árához viszonyítva. Kis közlős V tárcsa komoly hengerrel majdnem olyan munkát végez kevesebb mint fele pénzből és alkatrészből. Max kell egy munkahenger a rudra vagy talajkerék elölre.
Válasz mtz1221 #5019. hozzászólásáraRövidtárcsában nem gondolkoztál, pillanatok alatt elnyerte a kedvenc gépem kategóriát, szép, egyenletes munkája van, korrekt henger egyből mögötte, vetőgéptartó is van rajta, oda viszont héliumos lufi csokrot terveztem, mivel ha fogy az elejébe a gázolaj úgy kezdi emelgetni az orrát a gépnek.
Válasz SanyóÓ #5017. hozzászólásáraEz összetettebb ennél. Hány kiló a traktor mire akarod használni a tárcsát stb, vannak e dombok. Itt nálam a 3.5 méteressel egy 6 tonnás gép tele van. De ha lesz lehetőségem veszek egy nehéz 4 méteres V tárcsát 610es lapokkal, de csak 19-es közlőkkel. Felesleges nafta pocsékolás a 230 ad közlő meg a 15 centis munkamélység. Meg ősszel vizében a nagy szög állítás 3x jobban rakodik.
Válasz SanyóÓ #5017. hozzászólásáraAttól függ hogy milyen lapot szeretnél rá.
Mert a 610-es csipkés, a 3.20 ason már megfogja a 120-ast, hegyenvölgyön meg többet is bekér!
560 as lappal vígan repűl.
Én évekig húztam egy 4,75-öst 150 pacival, mert milyen jó hogy van utánna teljesítmény, 9-10-11 literből, dombon csúszva mászva.
Most hogy pusztúl a ménes, vettem egy 3.20-ast, most sokat mindok ha 5 litert bevesz, és a munka ugyan úgy elkészűl, még szebben is mint a nyeklőnyakló x tárcsával.
5116 hozzászólás
Válasz R Sándor #5064. hozzászólására
Válasz termelo #5063. hozzászólásáraVicces kedvedben vagy. Jó 20%-al többet a 4 méteressel egész nap.
Válasz termelo #5063. hozzászólásáraEz kurv@ nehéz. egyforma
Válasz MrPoke #5057. hozzászólásáraMár egyszer megbeszéltük, hogy ezekkel nem lehet gyorsan menni de nem is kell.
Sokkal kényelmesebb 8 km/h val tárcsázni mint 16 tal.
Ha lassan mész a tárcsa meg se mozdul, esküszöm 1 pohár vizet rá lehetne rakni nálam a 6.3-asra nem esne le.
Költői:
Melyik esetben tárcsázol le több hektárt egy nap 1 nap?
2méteres tárcsa 16 km/h
4 méteres tárcsa 8 km/h
Kíváncsi vagyok ki mit mond?
Válasz Agroporta #5061. hozzászólásáraPont ezért nem lesz sekély művelésben sose olyan finom munkája egy 2 soros rövid tárcsának mint egy szűk osztású sima x tárcsának...
Válasz VMisi #5055. hozzászólására
250mm a tagok közötti távolság, ha ezt 200-ra összeveszem, már a tárcsalapok beledolgoznak a karokba
Válasz MrPoke #5057. hozzászólására A V X elrendezése miatt ?
Válasz VMisi #5055. hozzászólásáraA helti egeszen biztosan nem gyartja mar a szuk tavtartos gepeket. Tavaly legalabbis igy volt. Az Atlas MS lenyegesen olcsobb aron kaphato. Mas kerdes, hogy azt a klasszikus rovidtarcsa kategoriaba nem sorolnam.
A klasszikus rovidtarcsat mar csak par ceg gyart, egyre kisebb mertekben, sajnos. A vader, multiva, he-va, kverneland meg probal gyartani, de a divat a “feketere” tarcsazas mostanaban is. Igy kiszorul a rendes rovidtarcsa a piacrol. Viszont erre egy V tarcsa is megfelel toredek aron.
Válasz MrPoke #5057. hozzászólásáraAmit termelo irt x tarcsat azokon volt kiegeszito melysegtarto kerek. Szerintem sokkal jobb, mint egy himi-humi rovidtarcsa. Es megfizetheto mert 70-100ft/kg aron adjak sok esetben.
Válasz VMisi #5056. hozzászólásáraHát az a középen lévő kerék nem alkalmas mélység tartásra. Ugyanúgy be fog billegni és hullámozni mint a rövidtárcsák egy része.
Már pici husszirányú dőlés jelentős különbséget jelent. A V X elrendezése miatt pedig keresztirányban egyenetlen lesz a mélység.
Gondolj bele egy V tárcsánál a traki belemegy egy gödörbe mondjuk 10-15km/h nál. A jobb első levélsor belekap úgy a földbe, hogy az egész tárcsa fog elrepülni.
Válasz MrPoke #5054. hozzászólásáraA mélység csak a függesztettnél nem szabályozható, a vontatottnál szinte tökéletesen.
Válasz termelo #5053. hozzászólásáraEgyetértek! A rövidtárcsáknak 250 mm az osztása, ezeknek meg 180 ill. 190 mm, de mivel ez még szögben is van, így gyakorlatban annyi sincs. Kb ugyanaz az elmélet mint a rt-nak, hogy ha nem hoz fel rögöt, akkor azzal nincs is gond. A helti meg a metalwolf gyártja most is ezeket.
Mélyre nem lehet ezekkel menni, de az ma már nem is szándék.
Válasz termelo #5053. hozzászólásáraAz a baj a tárcsázás munkályától még mindíg sokan a régi beidegződés van.
Tárcsázni csak 5-10cm mélyen kell.
Míg sokan az akár 20cm mély tárcsázást látják jónak.
A hagyományos tárcsáknál (x,v) nem szabályozható a mélység valamint a teljes súly a lapokra nehezedik. Így a tárcsatalp tömörítés jelentős.
Valamint szerintem 10km/h alatt nincs tárcsázás
Válasz MrPoke #5052. hozzászólásáraÚgy érzem annyival tartozom ennek a topicnak, hogy a hagyományos tárcsák közül a 180 mm-es távtartóval rendelkezőkre felhívom a figyelmet mint lehetséges munkaeszközre.
Az egyeneshidassal el lehet húzni pl. a 4 méteres ih könnyű-tárcsát. Igaz lassan de ezeknek 6-8 km/h az optimuma. Mivel a példám szerinti sűrű osztás végett nem kell mélyen járatni így sem a talpal sem a rögöléssel nem lesz gond.
Régebben volt a Heltinek is sűrű osztású amivel dolgoztam. Azon kívül, hogy nem X elrendezésű nem találtam benne hibát.
Igaz nekem az automata kormányzás végett akkor ez fontosabb szempont volt mint kellett volna.
(a V-tárcsa farolása végett nem előre mért értékkel kellett volna eltolni...)
Válasz Balázs85 #5047. hozzászólásáraMtz után csak is vontatott. Mondjuk egy jó Pallada.
Válasz Balázs85 #5050. hozzászólásáraEgy 1000kg-t eppen elero 2,5m-es gagyi tarcsatol komoly munkat nem lehet varni. Raadasul ha megsem jon be eladhatatlan kategoria. Szerintem nem jo beruhazas. Max ha ingyen adjak vagy ajandekba.
Inkabb egy szabalyozhato melysegu v vagy x tarcsa cambrige hengert kulon huzva. Annak legalabb van ertelme. 3m-est 82-es elvisz ha nem doglott a motorja. En 136 loerovel annyival huzom a 3m-est amennyivel akarom, ha kell 25-el is. Ha vontatott lesz akkor a 892-vel fogom huzni, az jobban fordul, mint a 1221.
Köszi a válaszokat srácok. A Strumyk egyébként milyen munkát csinál? Abból 2,2 nagyon max. 2,5ben gondolkodtam én is.
Válasz Balázs85 #5047. hozzászólásáraNekem stumik van packer hengerrel 3 méteres. De az tuti sok MTZ után. Max 250 vagy kisebb mert nem fog vele bírni. Ha meg nem egyenes hidas , akkor mindenképpen necces.
Válasz Balázs85 #5047. hozzászólásáraKerekest, és minél nagyobb sortávolságot. Olyan nincs mtz után amit elbír 3.on, és jó munkát is végez.
Sziasztok!
82-es MTZ után keresek rövidtárcsát. Valakinek van esetleg tapasztalata a lengyel tárcsákkal kapcsolatban (Strumyk, Janpol, Hummer)?
Köszi
Válasz Szem Howkinsz #5045. hozzászólásáraEzt kérdezem. De akkor igennek veszem.
Válasz Rabó001 #5044. hozzászólásáraElkelt már ?
Válasz Szem Howkinsz #5043. hozzászólásáraMtz megvan még? Az nem eladó?
Moderálási elveink miatt törölve: 2025-01-03 11:06:54
Válasz $HMP$ #5041. hozzászólásáraVan ott forgalmazótok, majdcsak tart alkatrészt is. Vagy rákeresni granit vagy krampon, Habi dorker szegána is megrendeli cikkszám után.
http://www.agroferocoop.rs/tanjiraca-vucena-poluteska/04-kuciste-lezajeva/
Válasz mtz1221 #5040. hozzászólásáraAz persze 23 laptavolsag.
Válasz $HMP$ #5039. hozzászólásáraMilyet, amibe 2 kúpos csapágy megy, olyan lehet akik a ferrocoposat áeulják.
Csapágyházat komplettet 40eshez honnét lehetne szervalni?
Válasz mtz1221 #5037. hozzászólására14PR-es gumik voltak alatta , az ha jól emlékszem párban ugy 3800kg-id tudnak
Válasz Agroporta #5036. hozzászólásáraA két 15.3as kerék mit szólt neki?
Válasz Gepi #5034. hozzászólásáraRájöttem.
Ennyi rabszolga munka utánezeknem csinálják, hanem le rajzolták hogy hogyan csinálnák, ha lenne rá erejük.
Válasz mtz1221 #5033. hozzászólásáraCsak egy jó papucs és pizsama kell hozzá
EZEK TUDNAK. De hogy hogy kötődik hozzájuk a Kámaszútra, örök rejtély számomra.


Nem reklám ként, csak most találtam véletlenül. Meglepően már nálatok is elérhetőek az MBV termékei, a tárcsájuk nem hasonlítható egyik kisiparoséhoz sem.
MBV
Válasz GJT #5029. hozzászólására
Válasz Isssti #5024. hozzászólásáraJól néz ki.Ilyen laza földjeim nekem nincsenek,de nálad szép a munkája.
Válasz R Sándor #5026. hozzászólásáraEddig elég szokott lenni egy kör is.


Válasz R Sándor #5026. hozzászólásáraSzerintem mind tudja csinálni ami könnyebb és kötött a föld. Nagyobb sebességről gurulna fel a föld tetejére, mikorfeljebb a puha földben meg ismét belekap rendesen. Lenne eszük akkor olyan lemken x systemre csinálnák őket .
Válasz Isssti #5025. hozzászólásáraHa egy terület megtarcsazol és nem látod még jónak és ugyan azt megtarcsazod mégegyszer, akkor szokott jobbra balra felváltva ollozni, inbojogni, farolni jobbra balra, ki hogy nevezi. Ezt kérdem mert nekem szokott , egy bizonyos sebességnél elkezdi és minél gyorsabban húzom annál jobban csinálja
Válasz R Sándor #5023. hozzászólásáraA második húzást, nem igazán értem, egy menetben szoktam használni, de akkor nem húz semerre.
Válasz GJT #5022. hozzászólásáraSzia, egy lengyel Rolex-em van és 120le húzza, ami bőven elég neki, de nem könnyű.



Válasz Isssti #5020. hozzászólásáraMásodik húzàsnàl nem szokott sétálni jobbra balra??
Válasz Isssti #5020. hozzászólásáraSzia.Milyen tárcsárol írtál?Szívesen le cserélném az X et valami jóra 105 lovas után.
Válasz Isssti #5020. hozzászólásáraNem. Volt itt nálam próbára, nem nyerte el a tetszésem az árához viszonyítva. Kis közlős V tárcsa komoly hengerrel majdnem olyan munkát végez kevesebb mint fele pénzből és alkatrészből. Max kell egy munkahenger a rudra vagy talajkerék elölre.
Válasz mtz1221 #5019. hozzászólásáraRövidtárcsában nem gondolkoztál, pillanatok alatt elnyerte a kedvenc gépem kategóriát, szép, egyenletes munkája van, korrekt henger egyből mögötte, vetőgéptartó is van rajta, oda viszont héliumos lufi csokrot terveztem, mivel ha fogy az elejébe a gázolaj úgy kezdi emelgetni az orrát a gépnek.
Válasz SanyóÓ #5017. hozzászólásáraEz összetettebb ennél. Hány kiló a traktor mire akarod használni a tárcsát stb, vannak e dombok. Itt nálam a 3.5 méteressel egy 6 tonnás gép tele van. De ha lesz lehetőségem veszek egy nehéz 4 méteres
V tárcsát 610es lapokkal, de csak 19-es közlőkkel. Felesleges nafta pocsékolás a 230 ad közlő meg a 15 centis munkamélység. Meg ősszel vizében a nagy szög állítás 3x jobban rakodik.
Válasz SanyóÓ #5017. hozzászólásáraAttól függ hogy milyen lapot szeretnél rá.
Mert a 610-es csipkés, a 3.20 ason már megfogja a 120-ast, hegyenvölgyön meg többet is bekér!
560 as lappal vígan repűl.
Én évekig húztam egy 4,75-öst 150 pacival, mert milyen jó hogy van utánna teljesítmény, 9-10-11 literből, dombon csúszva mászva.
Most hogy pusztúl a ménes, vettem egy 3.20-ast, most sokat mindok ha 5 litert bevesz, és a munka ugyan úgy elkészűl, még szebben is mint a nyeklőnyakló x tárcsával.
Sziasztok!
130 le mögé milyen széles vontatott V tárcsát ajánlanátok(középnehéz), amivel tudnám a 10-12 km/h-ás sebességet?