Fórum
- Kukorica várhatóan........! új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Bodza ára új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Napraforgó gyomirtás új
- Öntözés új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Aszály új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
Cikkajánló
_fill_540x300_0.jpg)
Hazai tejpiac: csökkenő árak, csökkenő fogyasztás?
Szinte minden tejtermék ára csökkent vagy stagnált májusban a KSH szerint.
Hirdetés
_fill_540x300_0.jpg)
898 hozzászólás
Válasz Anonimus82 #587. hozzászólásáraCambridge profil, én is ilyet használok...
Válasz Sötét Paraszt #596. hozzászólásáraEnnyi
Válasz szanberg #595. hozzászólására4 év múlva lecseréljük, úgyis az a világ lesz, hogy mindent cserélni, mer különben az új gép, traktor hegyek betemetnek minket hehe.
Válasz Sötét Paraszt #590. hozzászólásáraÉn mondtam neked, de Te erősködtél, hogy kis eszközök nagy gép....
Elmondom mi a nagygép-kis eszköz: 405-ös Versatile traktor után egy 6 soros Monosem NG vetőgép....ez az.
Írtam azt is, hogy mi a 6497-essel jelentősen kevesebb üzemanyagból húzzuk az F550 Mchale körbálázót, de még a 2,4 méteres Kubota kaszával is takarékosabban dolgozott mint a kicsi meg írhatnék bármit is, miközben pedig húzza irdatlanul a 6 méteres CO vetőgépet nagy dombokon is mint a szél.
7620-ast szoktak venni többen, váltója annak 22-vel egyezik, motorja kisebb mint a 22-nek, de szokták chippeltetni pont emiatt mert bírja a hajtáslánc. Ettől függetlenül 22-est javasoltam és az is kellett volna de a 26-ossal sem nyúltál volna mellé...
Válasz .Feco. #593. hozzászólásáraNem-nem!
Egy 2008 utáni TierIII-as Dyna6 6497-99 az még nagyon gép lesz sokáig!
Válasz B.J. #592. hozzászólásáraLejár már lassan azoknak...
Válasz B.J. #591. hozzászólásáraHoztál volna valami sváb 6499-t, fele gondod lenne vele, mint ezzel 5 év múlva. A falu gépeit utána akaszthatnád!!!
Igaz Szasza???
Válasz Sötét Paraszt #590. hozzászólásáraHallod Hehe!
Én is megmondtam, nagyobb fergasszony kell a házhoz!!!
Válasz fexco #585. hozzászólásáraKösz.
Ez egy fokkal jobban húzza a karátot, mint a régi hehe.
De Szanbergnek igaza vót, lehetett volna még nagyobb.
Válasz MtzMakai #588. hozzászólásáraKöszi még nem csinaltam bokrosító hengerezés remélem jó lesz
Válasz Anonimus82 #587. hozzászólásáraIgen.
Jó estét a képen látható henger alkalmas e bokrosító hengerezésre?

Válasz fexco #585. hozzászólásáraNálunk is volt. Kolléga akasztotta bele az ekét! Jó mélyre le van téve a vezeték!

Válasz Sötét Paraszt #542. hozzászólásáraüdv.SP!marha fasza az új szekered!gratulálok hozzá!ez majd szalad a karáttal!igy már értem a dolgot.szóval az volt a szituáció,mint amikor én kiakartam nyitni a mtzvel a hengert(megemelni a középső nagyhengert)csak 2-3 centi oszt annyi.gondolom nálad ugyanez volt a szitu,csak itt a nyomás megfelelő volt,a munkahenger egy kicsit kicsi(lehet akkor azért,hogy ne tudjon kárt csinálni magába a vázba)legalább is én igy értelmezem.egy tipp:lehet akár ivóviz nyomóvezeték csőtörés is.ha tucc róla esetleg,hogy a valami vezeték arra fele van,akkor a helyi vizműnél infozz.nálunk volt ilyen,csőtörés volt.
Válasz atisgyulai #581. hozzászólásáraTúrások. Ja a szomszéd veteményén pucoltam ki hehe.
Azt még nem tudom honnan jön a víz.
Minden csontszáraz a határba.
Válasz Bárány #582. hozzászólásáraIgen azt hallottam, hogy a cambridge-t nem lehet.
Én is megtanultam a leckét. 
Én tavaly mikor megakadtam a csillaggyűrűssel, összecsuktam. A henger még nem volt a ragacsban, de csak elölre mertem húzni, és így a középét szépen kikentem szikes anyaggal. 2 órán keresztül mostam azt az egy tagot.
Válasz atisgyulai #581. hozzászólásáraNekem egyszer ragadt be a cambridge, azt nem lehetett kipörgetni. Teljeaen megtelt a belseje jó kis cuppogós sárral, kézzel kellett kikapirgálni.
Azóta nagy ívben kerülöm vele a nyirkos foltokat.
Válasz Sötét Paraszt #577. hozzászólásáraA háttérben a zöldben azok vakondtúrások, vagy ott pörgetted ki a hengerből a sarat?

Válasz Sötét Paraszt #577. hozzászólásáraLehet csúnya dolog itt vizet mutogatni. Porol a hatàr...
Válasz balazoooo #578. hozzászólásáraNem jó oldalon vagy!!!!!!!!!!!!!!!!!



Válasz szanberg #572. hozzászólására8400-as sorozatnál ha 0 másodperc van beállítva ahogy húzod a gombot úgy kezdi nyomni az olajat talán még egy kis oszlop diagram is van a monitoron ami mutatja, majd mikor elkattan akkor pedig nyomja folyamatosan ha jól emlékszek.
Válasz atisgyulai #564. hozzászólásáraTolatni kellett volna. Nemtom honnan jött ide a víz, máskor az eggyel följebb lévő árokba is állni szokott.


JÓ FÉLRE MENTETEK MÁR!!!!!!!!!!!!!!HIDRAULIKA TŐPC JAVASOLT!!!!!!!!!
Válasz bandigh #573. hozzászólásáraA sárgán és a két másik zoldon is...

Válasz bandigh #573. hozzászólásáraEzen szerintem nem de majd rápróbálok ha újra vetünk. Bosch rendszer van rajta amúgy de biztos nem ugyanaz mint a zöldeken.
Válasz szanberg #572. hozzászólásáraOké csak a vacak zöldön úgy van h elkezded húzni a kapcsolót és ha a végállásban lekattintod, onnantól csinàlja az időzített programot
Válasz .Feco. #571. hozzászólásáraHa a folyamatos nyomatás van beállítva neki végtelen időtényezővel akkor megpöccinted és csinálja.
Válasz szanberg #570. hozzászólására????
Ha csak félig huzod a kapcsolót nem félig dolgozik???? Színtől függetlenül nekünk mind olyan az elektronikus kihelyezett kapcsolója mint egy mechanikus kar? Ha kicsit tolod kicsit nyom, ha jobban tolod többet! Ha kattanasig tolod akkor meg programozás szerint...
Válasz bandigh #569. hozzászólásáraA mechanikusat tudod finoman tolni persze, de az elektromosnál pöccinted a kört és adja a beállított %-on kifelé az olajat rögtön, ott nem lehet cincogtatni a vezértömböt.
Válasz szanberg #565. hozzászólásáraTehát a kihelyezettet csak ugorva tudjátok működtetni? Óvatosan rá se lehet adni az olajat?
Válasz Buvargabi #563. hozzászólásáralsd. az 520, és az 525.sz. hozzászólásokat...
Válasz szanberg #565. hozzászólásáraÉn ezeket tudom ne nekem magyarázd, a kérdést nem én tettem fel...
Válasz Buvargabi #563. hozzászólásáraBirkanyájjal!
Válasz Drisa #562. hozzászólásáraMondjuk a nyomjelzőknél van egy szűkítő lapka amin kb 1mm-es furat van a csőcsatlakozásnál, permetező szárny nyitó munkahengereknél is szintén, ami fogja a nagy szivattyú teljesítményt, persze ha még szabályzol is rajta akkor még finomabb lesz.
Hidromotort ki is lehet ütni egy ilyen nagy szivattyús feltekert szállítási mennyiségű rendszerrel, mind a White-on mind a CO6-on nekünk direktben van gépről hajtatva a ventilátor és ezért csináltunk egy maszek megoldás rá amivel fokozatosan tudom elindítani ezt, mert amúgy egy 160literes szivattyú ha csak 1%-al is rögtön megindítja, akkor is szinte csattan az egész olyat lök rajta. Most kint a vezértömbön lévő elektromos SCV-k mechanikus állítókarjaira raktunk egy csavarorsót, vagy kiszállsz vagy kabin hátsó ablakból is finoman betekerjük és éppenhogy csak elkezdjük forgattatni a ventillátort míg meg nem melegszik a gép olajától(1perc) aztán ráadjuk a megfelelő szállított mennyiséget és hagy szóljon, mehet a vetés...
Válasz Sötét Paraszt #545. hozzászólásáraÉn azt hittem homokban túrta el magát. Eszembe se jutott hogy sár is lehet, mivel idén még olyat nem láttam.
A legmélyebb földjeinken, ahol ilyenkor még térdig érő víz szokott állni, most nyugodtan műtrágyáztam, meg hengereztem.
Ahol tavaly még áprilisban elsüllyedtem a hengerrel, ott most nyom nélkül gurigáztam az árpát.
Lehet, jobb lett volna rögtön egy satut nyomnod, és összecsukni.
Sziasztok.sima hengerrel èrdemes hengerezni?
Válasz VMisi #558. hozzászólásáraGondolj bele egy közepes traktoron is már 150 liter körüli szivattyú van, ha az oda vágód egy nyomjelzonek amibe kell egy liter olaj akkor fél másodperc alatt felvagja.
Válasz .Feco. #560. hozzászólásáraÍgy van! Kisebb munkahengerhez kevesebb olaj kell.
Válasz VMisi #558. hozzászólásáraSzinte minden gép esetében finomhangoljuk, ne csapkodja a nyom jelzőt vagy ne vágja földhoz a gépet...
Kicsi gépeknel lehet nem ilyen fontos, de nekünk mindenen nagy szivattyú van, a legnagyobb kultivatort is masodperceken belül felcsapja...
Válasz VMisi #558. hozzászólásáraVáltvaforgatós ekének a fordítási sebességén is módosított úgy nem vágódott akkorát az eke.
Válasz Drisa #556. hozzászólásáraInkább a hidromotor hajtások miatt van, pl kakiszóró letolás.
Válasz szanberg #555. hozzászólásáraMegjegyzem előttem Feco is nyomást irt
Válasz szanberg #555. hozzászólásáraIgaz bocsi, de lényeg hogy ezzel az adott munkahenger méretéhez lehet igazodni
Válasz Drisa #550. hozzászólásáraNem nyomást tudsz állítani hanem litert.
SCV-s gépnél százalékos arányban, mechanikusnál meg kint egy potméterrel a vezértömbön ami lényegében egy csap, meglehet jobban nyitni meg zárni is rajta a kívánt helyzetnek megfelelően.
Válasz balazoooo #553. hozzászólásáraAkkor úgy van, ahogy írtam.
Válasz Bárány #552. hozzászólására
Válasz balazoooo #547. hozzászólásáraSzerintem az sima folytószelep lesz. A nyomás marad, az olajáram változik.
Válasz .Feco. #549. hozzászólásáraLehetséges én csak abból gondoltam ha pl monitoron leveszem pár százalékra valami javítás végett, hogy csak nagyon lassan mozgassa a munkahengert akkor is eltudja végezni a feladatát csak nagyon lassan és ebből gondoltam, hogy nem a nyomást veszi el de akkor ezt benéztem
Válasz Sötét Paraszt #546. hozzászólásáraAzt mondtad nyugati a traktor, hány éves mert 20 éves jd-n lehet nyomást állítani
Válasz balazoooo #547. hozzászólásáraMennyiséget nem tudsz állítani szerintem csak nyomást és időt