Válasz szanberg #519. hozzászólására40 es 50 es váltó között fizikai különbség van azt szerviz max korlátozni tud vagy 40 esnél feljebb engedi a motor fordulatot. De nem gondolnám hogy van olyan aki ezt beveszi, ha 50 es váltót rendel és 2200 on éri el.
Váltok oldallehajtasok egy soron készülnek ott nem válogatnak a csapagyak fogas kerekek között egyféle mind.
Válasz szanberg #519. hozzászólásáraÍgy már értem. Gyakran járok a nyuszisokhoz komáromba, melóból kifolyólag, mindig néztem miért vannak sokszor az utolsó csavarig szétdöntve a nulla órás gépek... Ilyenkor szedik ki a nem belevalót, meg töltik fel folyadékokkal stb...
Napjainkban a kereskedő/szerviz szereli készre a gépet neked nullszervíz formájában. Az extrák fel-le szerelése is utólag történik nagyon sok esetben, ezért van canbus rendszer meg isobus terminál meg előkészített elektronika, hogy minden kiegészítőt rádugnak ahová kell és kész, alakra is van formálva a technika, vagy épen szoftveresen kinyitják a trakit avagy lekorlátozzák(lásd:50-es váltó kontra 40-es...)
azért arról senki ne álmodjon hogy egyforma s kitűnő minőség létezzen folyamatosan. van ami éppenhogy rezgő léccel megy át a teszten, meg van ami bőségesen. amit lehet nyilván átpaszíroz a gyártó is. mert selejtet nem gyártunk uggggggggye.
namost a gyár helyében, ki mit tenne, egyik megrendelő évente lerendel 50 traktort, s ezt csinálja már több évtizede, a másik megrendelő meg pár éve rendelget évi 5-10 traktort. okés ? szerintetek, melyik megrendelőnek fogják a még mindíg kielégítő de silányabbat összerakni ?
ez nem azért van mert a magyart meg a keletit utálja bárki is. ennek sokkal egyszerűbb és racionálisabb oka van. a kiemelt partner az, aki régóta és sokat vásárol, pénzt nem sajnálja. az fogja kapni a jobbat.
a barom meg az amelyik úgyis megveszi a rosszabbat is, mert az is sokkal jobb mint amije eddig volt vagy valaha lesz. ez a gyártó részéről egy tökéletesen logikus lépés. a kereskedő is ezt csinálja, annak az ügyfélnek akinek van lehetősége válogatni hogy kivel hozat gépet, de visszatérő rendszeres és fizetőképes még szép hogy olyat ad el amiről tudja hogy faszájos. de mondjuk szürke barátunk betéved, hogy kéne neki egy úúj szarvas jancsi mert nyert a lottón, a 9 holdjára bármi szart rá sóznak, úgyse látják többet.
ez nem rosszindulat, ez a kapitalizmus hozadéka. mivel NEM közös érdek van hanem egyéni.
a gyártó érdeke eladni mindent amit csak el lehet, mert abból él.
a kereskedőnek is az az érdeke.
az meg teljesen világos hogy valamennyire előre gondolkodnak a kereskedők, természetes hogy olyan gépeket rendelnek amik val.szeg el fognak kelni, lehet számítani rá hogy ilyen-olyan extrákkal kérik majd. aztán ha nem jön be, akkor rá kell beszéljék a vevőt.
itt jönne a logika urak, ha a kereskedő kardoskodik hogy milyen jó lesz neked ez meg az az extra akkor kell okosnak lenni és NEM olyat kérni. ilyen esetben a "játék teória" alapján a kereskedő még inkább engedni fog az árból, hogy ne rohadjon rá az extrákkal szerelt gép. hagyjuk magunkat meggyőzni.
kérdezzük meg mi van amit tudnak hozni, 99% hogy az előrendelt masinákat fogja sorolni. kérjünk olyat ami nincsen, aztán hagyjuk magunkat kis alkudozás árán némi árengedményért rábeszélni olyanra amit már előrendeltek.
sajnos a fentebb vázolt helyzet végett a kisebb kereskedések nyilván nagyobb eséllyel, akaratukon és szándékukon kívül is kevésbé jó gépekhez jutnak mint a nagyok. de értelem szerűen a kereskedő és a gyártó közt is van olyan helyzet hogy... "figyelj már, tőled sok gépet vesznek, itt van ez a csodabogár, nincsen baja de kicsit kócosabb... nem tudod elsütni?" a kereskedő erre nemet nem mondhat, feltéve ha az ár megéri. tehát aki nem visszatérő vevő , az a nagy kereskedésben is számíthat rá ha valamit kurvára el akarnak neki adni akkor azt nem szabad megvenni.
most ez a minőségi "probléma" nem úgy értendő hogy le vannak fogazva a fogaskerekek meg szar az egész, hanem úgy mondjuk hogy tudomisén... ennek vagy annak a "cuccnak" a szakítószilárdsága minimum 100 kilónak kell lennie, aztán éppen 101 el ment át, általában meg 130 szokott lenni a mérés.
mindkettő átmegy a teszten, csak az egyik mégis jobb.
hosszú távon persze kiütközik, de attól még mind a kettő megfelel a minőségi követelményeknek.
hogy ez mennyire van jelen a világban ?
autó és egyébb guminál már a nyersanyagot is (anyagtesztelő voltam, A-Z ami gumiba megy minden szövet és kemikália) minősítést kapott, 3 sávban a "megfelelő" szint FELETT.
ami új kocsira ment gumi azt csak a legjobból. futás teljesítményben a végeredmény akár 10 ezer km el is lehet több , a felhasználó csak azt látja hogy a Baja Mindíg Wan kocsin amit újonnan vett XY gumi volt és tök sokáig jó volt, amikor lerohad róla kér egy szett ugyanolyat de az már messze nem lesz olyan jó, pedig ugyanaz a márka meg típus meg minden.
Elektronikában tranzisztorok is, ugyanaz az adott tranzisztor, csak az egyik nagyobb hőt is kibír, több áramot kibír, karaktere sokkal kisebb szórású mint a kommersz darabé. hangtechnikában ordít a különbség időnként.
Kompjúúúterek terén, AMD pl. csak 1 féle procit gyártott, 8 magosat. de ha a fele működött csak akkor a rossz felét kikapcsolták s 4 magosként eladták a picsába. ha a fele se működött jól vagy elég jól, akkor csökkentett üzemi tempóval adták el. szinte zéró selejt.
OEM... Original equipment manufacturer.
az aki a gyártáshoz szállítja be az alkatrészt. namost van aki megörül annak ha OEM alkatrészt talál eladót, de azért ne felejtsük már el hogy az valszeg nem ütötte meg a mércén felül a szükségeset, azért adja el neked s nem a gyárnak :D
na, összegezve, garantált hogy a fizetőképesebb visszatérő nagyobb tételes vásároló fogja a jobbat kapni.
mivel erre nem a szarvas jancsi az "alap" , így biztosak is lehetünk benne hogy eleve "keletre" más kerül, azon belül is itt kisebb kereskedések vannak, azon belül arányaiban kisebb gazdaságok stb...
szóval nem nehéz levonni a konzekvenciát.
az aki nagynehezen összekuporgat egy új XY gépre.. és tudva van hogy a következő 20 évben nem is fog venni másikat.. ezt az információt véletlen se reklámozza, gyakorlatilag egy nagy "balek" táblával a nyakában indul vásárolni. Nem verik át, csak nem a legjobbat fogja a pénzéért kapni.
ha , ugyanakkor 4-5-10 gazda áll össze s közös képviselőt zargat el hogy szerváljanak együtt 4-5-10 traktort, s nem úgy hogy holnapra legyen itt, éééés nagy kerekskedéshez mennek be azok garantáltan többet kapnak a pénzükért ha van esze a közös képviselőnek alkudni.
ezt diktálja a piac törvénye, és a játék teória is.
Válasz bandigh #516. hozzászólásáraLexion pl. Egyik ismerősöm buzara vette. Időben megrendelve. Fullosan hozták és baján szedik ki belőle a plusz dolgokat es kapod ahogy rendelted. Pedig tudtak mit kert a manus 3/4d évvel előbb rendelte....
Válasz .Feco. #511. hozzászólásáraÉn is arra utaltam, hogy megtendelsz egy gépet, elbogyózol az extralistával, próbálnak azért erre/arra rá vagy lebeszélni, aztán rájössz csak azért mert már rég le van rendelve, vagy épp gyártás alatt van egy hasonló felszereltségű gép ami végül a tied lesz. Amikor megjön attól még lehet rajta 1-2 dolog ami meglepetés.. Főleg ha sürgős a vétel. Persze nem muszáj elfogadni, csak akkor várhatsz
Válasz csoppika #513. hozzászólásáraNem! Tegyük fel egy kereskedő elő rendel egy 125r-t, ami szeptemberre ígéri a gyár. Te holnap bemész a kereskedőkhöz és ha 125r- t akarsz akkor meglesz csak kérdés milyen felszereltségben, mert lehet bizonyos dolgokat már nem lehet módosítani.
Válasz csoppika #506. hozzászólásáraEz attól függ hogy az adott kereskedőnek van e illetve időben milyen helyen van elő rendelése az adott típusra. Full 0 rol 5-6 hónap is lehet a várakozási idő.
Válasz VMisi #510. hozzászólásáraAzt a kereskedő veszi saját szakállára, ugyanis sok ügyfél nem tudja vagy nem érdekli mi van benne vagy csak az ára a döntő, és nyilván ha rendelet egy kosárban 80-100 gépet, főleg ha nem is sürgős legyártani nyilván olcsóbban kapod mintha egyesével rendelés őket... ez meg ugye a kereskedőnek extra profit. Főleg ha lehagy ezt-azt róla, ami fel ám tűnik mikor megveszed...
Válasz .Feco. #509. hozzászólásáraÉs az a sok új gép az agroparknál, kiténél? Nem hinném, hogy az összes összeszerelésre kerülő gépnek meg van a felhasználója, esetleg a kereskedő aki megrendelte xy felszereltséggel.
Válasz bandigh #500. hozzászólásáraVoltunk gyár látogatáson mannheimben. Azt mondta aki vezetett minket hogy negyven éve nem gyártanak olyan gépet aminek a gyártás előkészítés pillanatában nem ismert a felszereltsége és a tulajdonosa, és legutóbb 5 éve fordult olyan elő hogy hogy egymás után két teljesen egyforma felszereltségű gép készült volna a szalagon. Napi 150-180 db készül, amelyiket délután kettőkor kezdik el az meg aznap beindul. Amikor a váltó tesztje lefut akkor készítik össze a gumikat mert akkor már lesz traktor.
Simán készülhet úgy, hogy amit ide hoznak más minossegu Alkatresz kerül, mint ahogy egymás után megy a szalagon az európai, amerikai indiai vagy új-zélandi gép és azokba is más-más csavarok, csövek, csapagyak, izzók kerülnek, miért ne tehetne gyengébbet a keletibe (amin nyilván spórol az árán...)
2000-Ben mi vettük az Axiál alágak eladott első kombájnt, mivel gyorsan kellett viritani valamit nem le gyártottak hanem egy eredetileg Belgiumba szánt gépet hoztak ide. A festés színe sem egyezett meg az eredetileg ide készült gépekkel... 5 év után úgy adtuk el hogy egy hidraulika-szivattyut kellett cserélni, azon kívül az eredeti csapagyak, ekszijjak, minden volt benne... soha semmi nem kellett rá...
Válasz *** HM *** #498. hozzászólásáraNémetben a Claas és JD gyárban minden gép megrendelésre készül. Biztos van sok kereskedő aki csomagban előre foglal gyártási helyet, amit később specifikalnak.
Válasz bandigh #497. hozzászólásáraeketalp függő, ha jó agyagost letiporták elégszer , akkor lehet azzal is birkózni bőnyállal. nem mondom hogy mindenhol, csak azt hogy attól függ kit kérdezel. van ahol a 82 es mt is elmegy 3 késsel.
Válasz *** HM *** #498. hozzászólásáraÉn úgy tudom h nem “ide” gyártanak. Készülnek a gépek de csak egyrészük ami konkrét specifikációval jön. A többi legurul a szalagról és aki kapja marja a készletről. Ha bármi ilyen kiderülne, hogy keletre szarabb megy mint nyugatra, abból nagy ramazuri lenne szerintem. Előre lerendelt gépeknél vannak különbségek, pl amikor direkt gagyi gumit kérsz és társai
Válasz *** HM *** #498. hozzászólásáraHa a 90-es évek video gyártásából indulok ki, akkor igaz...
No meg Te vehetsz Optibelt Made in Romania szíjat, ment 2 napig, a svábok meg eredeti germánt gondolom , jobb minőségben...
Meg a Kaka kólát is "helyi " ízlés szerint keverik itt...(keletinek a szar is jó alapon)
Szerintem "megengedőbb" lehet a minőségbiztosítás...
Válasz bandigh #493. hozzászólásárahát, ez attól függ kit kérdezel...
rendes szárnyas lazítóból 120 ló még kevés is egy késhez.
persze nem is kell csak pár méterenként elhúzni. valahogy.
Öregapám még megélte, hogy lóról, az első belsőégésű trakik egyikére vált Hofherr R-20/22, akkoriban nem a varió, klíma, és a rugózott bőrülés háromszögében pörögtek a dolgok így opcióként a dinamó és a BOSCH világítás lett kiválasztva .
Válasz .Feco. #483. hozzászólásáraTeljesen igazad van! Itt volt olyan hogy a traktorral körözött a földön az ember, kimentünk megnézni mert azt hittük rosszul lett mert egy szűk körben forgott. Semmi baj csak ott rosszabbnak látta a földet és egy 8-10 soron megtárcsázta.
Válasz csoppika #490. hozzászólásáraMiért az normális h 120 ló visz el éppen egy kést? Valamivel ott baj van. És nem a matekkal. Akkor a 9 késest mi vinné el ott? 4 rába? Pedig van olyan lazító is
Válasz csoppika #490. hozzászólásáraerre van a váltó :)
tömege ereje megvan, a quadtrack meg átviszi a nyomatékot a földre bőven.
ott vaaalami baj van, ez minden.
Válasz szanberg #489. hozzászólásáraEzért nem értem én se.
Megesküdnék hogy ha ügyesen rá tudnák kötni a hegyet is elhúzná!Ezért írtam ide hogy azt hallottam hogy ilyen is van!
De mint láttad írtam is hogy használt a gép.
Akár még lehet hogy valami baja is van,erről nem beszélt az ismerős.
De azért az se hiszem hogy valaki dolgozhat egy ilyennel és mindent elkövet hogy ne kelljen!!
Válasz Tobszi #469. hozzászólásáraEgyszerű matek. A 3 késnél 60% nagyobb az 5. Nomost ha a 370 lovas JD alig köszörül 3 késsel, (ha szükséges, tud sunyizni a slippeléssel), akkor egy 535 lovas hogyan vinne 60%-al nagyobbat???
Olyan, mintha egy mtz80 a 77 pacival nyekereg a 3 fejes ekével, te meg ugyanott 5 fejeset akarnál vitetni a 110 lóval...
Válasz Tobszi #469. hozzászólásáraFigyeljcsak a mesékből már kinőttünk, maradjunk annyiban, hogy mondhat bármit az a traktoros ez így nonszensz, 24 tonna és 535 lóerő csak akkor nem bír dolgozni ha nem akarnak vele szándékosan, vagy valamilyen baja van, leginkább be kéne indítani.
Én láttam már quadtracot is dolgozni többet meg 9620RX JD-t 8 méteres Tiger MT-vel, okés, hogy a lazító az más, nekem is volt olyan időszak amikor 3 késsel a 8000-el majdnem megszakadtunk nem is az volt a mérvadó munka, de a harckocsi az harckocsi és nem az fog az udvar sarkán állni sosem...
Válasz .Feco. #459. hozzászólásáraOff
Nem írtam részletesen, de ha máshol összefutnánk pl egy boltban, rendezvényen és felszínesen ítélném meg a kinézete alapján, miközben a szép kacsójával nyomkodná a mobilját.
20 25l most 60 centire a könnyen művelhető öntözött talajok tépése.
Megkéne husángolni az öreg faxt az irodában aki szaros 5 késsel megállíttatja a steigert.
Válasz bandigh #479. hozzászólásáraTejesen igazad van! Erre nagyon erőltetik a lazítást de szerintem sok helyen őrült károkat okoznak vele. Sok esetben a főnök az aki erőlteti mindenáron, hiába csak szaggatja a talajt, az egekben a fogyasztás, omlik össze a technika akkor is csinálni kell!!!! Hiába látja, mondja a traktoros,ha nem bírja majd hozatunk nagyobb gépet!!
De ugyanúgy a kisebb gazdák is.Kitört a lazítási őrület. Felszaggatják úgy ahogy, focilabdányi az apraja de hogy utána mit csinál vele...
Nem igaz hogy emberek nem látják hogy mekkora költséggel mennyi kárt okoznak maguknak, de legfőképp a talajnak! Pedig megfelelő talajállapotnál elvégezve(szerintem) jelentősen javíthatnának a talajaikon.
Válasz Tobszi #469. hozzászólásáraHa lóval kéne szántani, tudná az ember h mit mikor lehet csinálni. Letaposott kiszáradt talajt nem lehet ilyenkor ilyen mélyen lazítani. Mert ha csak rögekre törjük a talajt, attól az nem lazul. A rögök belső része -a talaj maga- ugyanolyan kemény. Csak így már lesz közte levegő. Legalább mélyebben kiszárad. Meg kell csinálni a lazítást, de az ilyen talajtörésnek én se látom értelmét. Ázzon meg vagy valami, de 35 fokban szaggatni a röget nyáron( főleg ha tavaszra marad) miért olyan sürgős? Nagy elégedettség nem lehet az elvégzett munka kinézete se..
Válasz szanberg #467. hozzászólásáraSzia, tegnap néztem Székesfehérváron az autóból menés közben a Kubota mgx 135-öt /ha jól láttam a jelölését, mert másik két traktor takarta/ elég "pofásan" néz ki, nekem tetszik.
Szemre nehéz eltalálni a méretét, de mint ha méretekben nagyob lene, mint az én JD 6120 M traktorom.
Ha nem jelentene gondot, átküldenéd nekem privátban, menyibe került a traktorod, mi volt bene az árában, esetleg a bónusz mütrágyaszórót milyet kaptál hozá, és milyen értékben? Csak hasonlítás képen kérdezem a JD-hez képest Esetleg kedvezményeseb hitelezés-lízing menyi %-os.
6522 hozzászólás
Válasz rockerjoda #520. hozzászólásáraOtt inkább beleraknak mint kivesznek,mert full fapadosokat rendelnek mindenből.
Válasz szanberg #519. hozzászólására40 es 50 es váltó között fizikai különbség van azt szerviz max korlátozni tud vagy 40 esnél feljebb engedi a motor fordulatot. De nem gondolnám hogy van olyan aki ezt beveszi, ha 50 es váltót rendel és 2200 on éri el.
Váltok oldallehajtasok egy soron készülnek ott nem válogatnak a csapagyak fogas kerekek között egyféle mind.
Válasz szanberg #519. hozzászólásáraÍgy már értem.
Gyakran járok a nyuszisokhoz komáromba, melóból kifolyólag, mindig néztem miért vannak sokszor az utolsó csavarig szétdöntve a nulla órás gépek... Ilyenkor szedik ki a nem belevalót, meg töltik fel folyadékokkal stb...
Napjainkban a kereskedő/szerviz szereli készre a gépet neked nullszervíz formájában. Az extrák fel-le szerelése is utólag történik nagyon sok esetben, ezért van canbus rendszer meg isobus terminál meg előkészített elektronika, hogy minden kiegészítőt rádugnak ahová kell és kész, alakra is van formálva a technika, vagy épen szoftveresen kinyitják a trakit avagy lekorlátozzák(lásd:50-es váltó kontra 40-es...)
azért arról senki ne álmodjon hogy egyforma s kitűnő minőség létezzen folyamatosan. van ami éppenhogy rezgő léccel megy át a teszten, meg van ami bőségesen. amit lehet nyilván átpaszíroz a gyártó is. mert selejtet nem gyártunk uggggggggye.
namost a gyár helyében, ki mit tenne, egyik megrendelő évente lerendel 50 traktort, s ezt csinálja már több évtizede, a másik megrendelő meg pár éve rendelget évi 5-10 traktort. okés ? szerintetek, melyik megrendelőnek fogják a még mindíg kielégítő de silányabbat összerakni ?
ez nem azért van mert a magyart meg a keletit utálja bárki is. ennek sokkal egyszerűbb és racionálisabb oka van. a kiemelt partner az, aki régóta és sokat vásárol, pénzt nem sajnálja. az fogja kapni a jobbat.
a barom meg az amelyik úgyis megveszi a rosszabbat is, mert az is sokkal jobb mint amije eddig volt vagy valaha lesz. ez a gyártó részéről egy tökéletesen logikus lépés. a kereskedő is ezt csinálja, annak az ügyfélnek akinek van lehetősége válogatni hogy kivel hozat gépet, de visszatérő rendszeres és fizetőképes még szép hogy olyat ad el amiről tudja hogy faszájos. de mondjuk szürke barátunk betéved, hogy kéne neki egy úúj szarvas jancsi mert nyert a lottón, a 9 holdjára bármi szart rá sóznak, úgyse látják többet.
ez nem rosszindulat, ez a kapitalizmus hozadéka. mivel NEM közös érdek van hanem egyéni.
a gyártó érdeke eladni mindent amit csak el lehet, mert abból él.
a kereskedőnek is az az érdeke.
az meg teljesen világos hogy valamennyire előre gondolkodnak a kereskedők, természetes hogy olyan gépeket rendelnek amik val.szeg el fognak kelni, lehet számítani rá hogy ilyen-olyan extrákkal kérik majd. aztán ha nem jön be, akkor rá kell beszéljék a vevőt.
itt jönne a logika urak, ha a kereskedő kardoskodik hogy milyen jó lesz neked ez meg az az extra akkor kell okosnak lenni és NEM olyat kérni. ilyen esetben a "játék teória" alapján a kereskedő még inkább engedni fog az árból, hogy ne rohadjon rá az extrákkal szerelt gép. hagyjuk magunkat meggyőzni.
kérdezzük meg mi van amit tudnak hozni, 99% hogy az előrendelt masinákat fogja sorolni. kérjünk olyat ami nincsen, aztán hagyjuk magunkat kis alkudozás árán némi árengedményért rábeszélni olyanra amit már előrendeltek.
sajnos a fentebb vázolt helyzet végett a kisebb kereskedések nyilván nagyobb eséllyel, akaratukon és szándékukon kívül is kevésbé jó gépekhez jutnak mint a nagyok. de értelem szerűen a kereskedő és a gyártó közt is van olyan helyzet hogy... "figyelj már, tőled sok gépet vesznek, itt van ez a csodabogár, nincsen baja de kicsit kócosabb... nem tudod elsütni?" a kereskedő erre nemet nem mondhat, feltéve ha az ár megéri. tehát aki nem visszatérő vevő , az a nagy kereskedésben is számíthat rá ha valamit kurvára el akarnak neki adni akkor azt nem szabad megvenni.
most ez a minőségi "probléma" nem úgy értendő hogy le vannak fogazva a fogaskerekek meg szar az egész, hanem úgy mondjuk hogy tudomisén... ennek vagy annak a "cuccnak" a szakítószilárdsága minimum 100 kilónak kell lennie, aztán éppen 101 el ment át, általában meg 130 szokott lenni a mérés.
mindkettő átmegy a teszten, csak az egyik mégis jobb.
hosszú távon persze kiütközik, de attól még mind a kettő megfelel a minőségi követelményeknek.
hogy ez mennyire van jelen a világban ?
autó és egyébb guminál már a nyersanyagot is (anyagtesztelő voltam, A-Z ami gumiba megy minden szövet és kemikália) minősítést kapott, 3 sávban a "megfelelő" szint FELETT.
ami új kocsira ment gumi azt csak a legjobból. futás teljesítményben a végeredmény akár 10 ezer km el is lehet több , a felhasználó csak azt látja hogy a Baja Mindíg Wan kocsin amit újonnan vett XY gumi volt és tök sokáig jó volt, amikor lerohad róla kér egy szett ugyanolyat de az már messze nem lesz olyan jó, pedig ugyanaz a márka meg típus meg minden.
Elektronikában tranzisztorok is, ugyanaz az adott tranzisztor, csak az egyik nagyobb hőt is kibír, több áramot kibír, karaktere sokkal kisebb szórású mint a kommersz darabé. hangtechnikában ordít a különbség időnként.
Kompjúúúterek terén, AMD pl. csak 1 féle procit gyártott, 8 magosat. de ha a fele működött csak akkor a rossz felét kikapcsolták s 4 magosként eladták a picsába. ha a fele se működött jól vagy elég jól, akkor csökkentett üzemi tempóval adták el. szinte zéró selejt.
OEM... Original equipment manufacturer.
az aki a gyártáshoz szállítja be az alkatrészt. namost van aki megörül annak ha OEM alkatrészt talál eladót, de azért ne felejtsük már el hogy az valszeg nem ütötte meg a mércén felül a szükségeset, azért adja el neked s nem a gyárnak :D
na, összegezve, garantált hogy a fizetőképesebb visszatérő nagyobb tételes vásároló fogja a jobbat kapni.
mivel erre nem a szarvas jancsi az "alap" , így biztosak is lehetünk benne hogy eleve "keletre" más kerül, azon belül is itt kisebb kereskedések vannak, azon belül arányaiban kisebb gazdaságok stb...
szóval nem nehéz levonni a konzekvenciát.
az aki nagynehezen összekuporgat egy új XY gépre.. és tudva van hogy a következő 20 évben nem is fog venni másikat.. ezt az információt véletlen se reklámozza, gyakorlatilag egy nagy "balek" táblával a nyakában indul vásárolni. Nem verik át, csak nem a legjobbat fogja a pénzéért kapni.
ha , ugyanakkor 4-5-10 gazda áll össze s közös képviselőt zargat el hogy szerváljanak együtt 4-5-10 traktort, s nem úgy hogy holnapra legyen itt, éééés nagy kerekskedéshez mennek be azok garantáltan többet kapnak a pénzükért ha van esze a közös képviselőnek alkudni.
ezt diktálja a piac törvénye, és a játék teória is.
Válasz bandigh #516. hozzászólásáraLexion pl. Egyik ismerősöm buzara vette. Időben megrendelve. Fullosan hozták és baján szedik ki belőle a plusz dolgokat es kapod ahogy rendelted. Pedig tudtak mit kert a manus 3/4d évvel előbb rendelte....
Válasz .Feco. #511. hozzászólásáraÉn is arra utaltam, hogy megtendelsz egy gépet, elbogyózol az extralistával, próbálnak azért erre/arra rá vagy lebeszélni, aztán rájössz csak azért mert már rég le van rendelve, vagy épp gyártás alatt van egy hasonló felszereltségű gép ami végül a tied lesz. Amikor megjön attól még lehet rajta 1-2 dolog ami meglepetés.. Főleg ha sürgős a vétel. Persze nem muszáj elfogadni, csak akkor várhatsz
Válasz csoppika #513. hozzászólásáraNem! Tegyük fel egy kereskedő elő rendel egy 125r-t, ami szeptemberre ígéri a gyár. Te holnap bemész a kereskedőkhöz és ha 125r- t akarsz akkor meglesz csak kérdés milyen felszereltségben, mert lehet bizonyos dolgokat már nem lehet módosítani.
Válasz csoppika #506. hozzászólásáraEz attól függ hogy az adott kereskedőnek van e illetve időben milyen helyen van elő rendelése az adott típusra. Full 0 rol 5-6 hónap is lehet a várakozási idő.
Válasz Sk Laci #507. hozzászólásáraAkkor simán más lehet a keleti...
Válasz Dns8 #508. hozzászólásáraNem kegyetlenül...de megy...
Valaki nem tudja véletlenül, hogy egy hasonló Lemkenhez képest hol lehet árban???
Válasz VMisi #510. hozzászólásáraAzt a kereskedő veszi saját szakállára, ugyanis sok ügyfél nem tudja vagy nem érdekli mi van benne vagy csak az ára a döntő, és nyilván ha rendelet egy kosárban 80-100 gépet, főleg ha nem is sürgős legyártani nyilván olcsóbban kapod mintha egyesével rendelés őket... ez meg ugye a kereskedőnek extra profit. Főleg ha lehagy ezt-azt róla, ami fel ám tűnik mikor megveszed...
Válasz .Feco. #509. hozzászólásáraÉs az a sok új gép az agroparknál, kiténél? Nem hinném, hogy az összes összeszerelésre kerülő gépnek meg van a felhasználója, esetleg a kereskedő aki megrendelte xy felszereltséggel.
Válasz bandigh #500. hozzászólásáraVoltunk gyár látogatáson mannheimben. Azt mondta aki vezetett minket hogy negyven éve nem gyártanak olyan gépet aminek a gyártás előkészítés pillanatában nem ismert a felszereltsége és a tulajdonosa, és legutóbb 5 éve fordult olyan elő hogy hogy egymás után két teljesen egyforma felszereltségű gép készült volna a szalagon. Napi 150-180 db készül, amelyiket délután kettőkor kezdik el az meg aznap beindul. Amikor a váltó tesztje lefut akkor készítik össze a gumikat mert akkor már lesz traktor.
Simán készülhet úgy, hogy amit ide hoznak más minossegu Alkatresz kerül, mint ahogy egymás után megy a szalagon az európai, amerikai indiai vagy új-zélandi gép és azokba is más-más csavarok, csövek, csapagyak, izzók kerülnek, miért ne tehetne gyengébbet a keletibe (amin nyilván spórol az árán...)
2000-Ben mi vettük az Axiál alágak eladott első kombájnt, mivel gyorsan kellett viritani valamit nem le gyártottak hanem egy eredetileg Belgiumba szánt gépet hoztak ide. A festés színe sem egyezett meg az eredetileg ide készült gépekkel... 5 év után úgy adtuk el hogy egy hidraulika-szivattyut kellett cserélni, azon kívül az eredeti csapagyak, ekszijjak, minden volt benne... soha semmi nem kellett rá...
Válasz csoppika #505. hozzászólásáraGyárjátok a ződ ekét kegyetlenül?
Válasz csoppika #506. hozzászólására2,5 hónap alat a megrendeléstől nekem megjött a JD
Mennyit kell várni a rendelés után egy nem agyoncicomázott traktorra? Mondjuk egy JD?(ami nem raktáron van persze)
Válasz bandigh #500. hozzászólásáraNos, nem tudom...de ahol melózom, ott kb 1 hónapra előre tudják, mit fogunk gyártani...
Válasz *** HM *** #498. hozzászólásáraha nem is hulladékabbak,de kint széria a hozamtérkép,nedvességmérő,itt meg kemény pénzeket kérnének érte
Válasz *** HM *** #498. hozzászólásáraNémetben a Claas és JD gyárban minden gép megrendelésre készül. Biztos van sok kereskedő aki csomagban előre foglal gyártási helyet, amit később specifikalnak.
Válasz bandigh #497. hozzászólásáraeketalp függő, ha jó agyagost letiporták elégszer , akkor lehet azzal is birkózni bőnyállal. nem mondom hogy mindenhol, csak azt hogy attól függ kit kérdezel. van ahol a 82 es mt is elmegy 3 késsel.
Válasz *** HM *** #498. hozzászólásáraÉs a hazai orosz, szlovák,... piacra készülőkhöz képest a nyugati piacra?
Válasz *** HM *** #498. hozzászólásáraÉn úgy tudom h nem “ide” gyártanak. Készülnek a gépek de csak egyrészük ami konkrét specifikációval jön. A többi legurul a szalagról és aki kapja marja a készletről. Ha bármi ilyen kiderülne, hogy keletre szarabb megy mint nyugatra, abból nagy ramazuri lenne szerintem. Előre lerendelt gépeknél vannak különbségek, pl amikor direkt gagyi gumit kérsz és társai
Válasz *** HM *** #498. hozzászólásáraHa a 90-es évek video gyártásából indulok ki, akkor igaz...
No meg Te vehetsz Optibelt Made in Romania szíjat, ment 2 napig, a svábok meg eredeti germánt gondolom , jobb minőségben...
Meg a Kaka kólát is "helyi " ízlés szerint keverik itt...(keletinek a szar is jó alapon)
Szerintem "megengedőbb" lehet a minőségbiztosítás...
Mennyire valós az a szóbeszéd hogy az ide gyártott gépek hulladékabbak mint mondjuk a hazai német piacra készülők?
Trak komb.
Válasz a2457 #496. hozzászólásáraNem gyökérszaggatót, hanem művelt termőföldben, normál körülmények között 45 centire mondjuk.
Válasz bandigh #493. hozzászólásárahát, ez attól függ kit kérdezel...
rendes szárnyas lazítóból 120 ló még kevés is egy késhez.
persze nem is kell csak pár méterenként elhúzni. valahogy.
Válasz Drisa #494. hozzászólásáraLehet azt álmodta Hofherr-ban ül és kiakasztotta a kormányt, hogy nehogy lehűljön
:)
Öregapám még megélte, hogy lóról, az első belsőégésű trakik egyikére vált Hofherr R-20/22, akkoriban nem a varió, klíma, és a rugózott bőrülés háromszögében pörögtek a dolgok így opcióként a dinamó és a BOSCH világítás lett kiválasztva .
Válasz .Feco. #483. hozzászólásáraTeljesen igazad van! Itt volt olyan hogy a traktorral körözött a földön az ember, kimentünk megnézni mert azt hittük rosszul lett mert egy szűk körben forgott. Semmi baj csak ott rosszabbnak látta a földet és egy 8-10 soron megtárcsázta.
Válasz csoppika #490. hozzászólásáraMiért az normális h 120 ló visz el éppen egy kést? Valamivel ott baj van. És nem a matekkal. Akkor a 9 késest mi vinné el ott? 4 rába? Pedig van olyan lazító is
Válasz csoppika #490. hozzászólásáraerre van a váltó :)
tömege ereje megvan, a quadtrack meg átviszi a nyomatékot a földre bőven.
ott vaaalami baj van, ez minden.
Válasz szanberg #489. hozzászólásáraEzért nem értem én se.
Megesküdnék hogy ha ügyesen rá tudnák kötni a hegyet is elhúzná!Ezért írtam ide hogy azt hallottam hogy ilyen is van!
De mint láttad írtam is hogy használt a gép.
Akár még lehet hogy valami baja is van,erről nem beszélt az ismerős.
De azért az se hiszem hogy valaki dolgozhat egy ilyennel és mindent elkövet hogy ne kelljen!!
Válasz Tobszi #469. hozzászólásáraEgyszerű matek. A 3 késnél 60% nagyobb az 5. Nomost ha a 370 lovas JD alig köszörül 3 késsel, (ha szükséges, tud sunyizni a slippeléssel), akkor egy 535 lovas hogyan vinne 60%-al nagyobbat???
Olyan, mintha egy mtz80 a 77 pacival nyekereg a 3 fejes ekével, te meg ugyanott 5 fejeset akarnál vitetni a 110 lóval...
Válasz Tobszi #469. hozzászólásáraFigyeljcsak a mesékből már kinőttünk, maradjunk annyiban, hogy mondhat bármit az a traktoros ez így nonszensz, 24 tonna és 535 lóerő csak akkor nem bír dolgozni ha nem akarnak vele szándékosan, vagy valamilyen baja van, leginkább be kéne indítani.
Én láttam már quadtracot is dolgozni többet meg 9620RX JD-t 8 méteres Tiger MT-vel, okés, hogy a lazító az más, nekem is volt olyan időszak amikor 3 késsel a 8000-el majdnem megszakadtunk nem is az volt a mérvadó munka, de a harckocsi az harckocsi és nem az fog az udvar sarkán állni sosem...
Válasz szanberg #467. hozzászólásáraEzt vedd meg:



https://www.dechow.de/auction/lot/35088/11299104
Illene a kombik mellé méretben
Válasz .Feco. #459. hozzászólásáraOff
Nem írtam részletesen, de ha máshol összefutnánk pl egy boltban, rendezvényen és felszínesen ítélném meg a kinézete alapján, miközben a szép kacsójával nyomkodná a mobilját.
"facé" amolyan szlenges alakja a facebbok-nak
Válasz Pilátus #470. hozzászólására27000 euróért vlm bangladesi márkát kaptok max
Válasz *** HM *** #484. hozzászólására2 perce röhögök!



20 25l most 60 centire a könnyen művelhető öntözött talajok tépése.

Megkéne husángolni az öreg faxt az irodában aki szaros 5 késsel megállíttatja a steigert.
Válasz kovacsmihaly0905 #481. hozzászólásáraDehogy nincs...
A gazdák 40-50%-a iszonyat eszetlenül gazdálkodik, 8-10%-ot meg egyenesen el kellene tiltani.
Válasz bandigh #479. hozzászólásáraTejesen igazad van! Erre nagyon erőltetik a lazítást de szerintem sok helyen őrült károkat okoznak vele. Sok esetben a főnök az aki erőlteti mindenáron, hiába csak szaggatja a talajt, az egekben a fogyasztás, omlik össze a technika akkor is csinálni kell!!!! Hiába látja, mondja a traktoros,ha nem bírja majd hozatunk nagyobb gépet!!
De ugyanúgy a kisebb gazdák is.Kitört a lazítási őrület. Felszaggatják úgy ahogy, focilabdányi az apraja de hogy utána mit csinál vele...
Nem igaz hogy emberek nem látják hogy mekkora költséggel mennyi kárt okoznak maguknak, de legfőképp a talajnak! Pedig megfelelő talajállapotnál elvégezve(szerintem) jelentősen javíthatnának a talajaikon.
Válasz bandigh #479. hozzászólásáraNincs igazad sajnos
Válasz bandigh #479. hozzászólására
Válasz Tobszi #469. hozzászólásáraHa lóval kéne szántani, tudná az ember h mit mikor lehet csinálni. Letaposott kiszáradt talajt nem lehet ilyenkor ilyen mélyen lazítani. Mert ha csak rögekre törjük a talajt, attól az nem lazul. A rögök belső része -a talaj maga- ugyanolyan kemény. Csak így már lesz közte levegő. Legalább mélyebben kiszárad.
Meg kell csinálni a lazítást, de az ilyen talajtörésnek én se látom értelmét. Ázzon meg vagy valami, de 35 fokban szaggatni a röget nyáron( főleg ha tavaszra marad) miért olyan sürgős? Nagy elégedettség nem lehet az elvégzett munka kinézete se..
Válasz Tobszi #469. hozzászólásárabiztos hogy a képkapcsolat a hibás.
igazán vicces volna ha nem bírkózna meg a feladattal.
Válasz szanberg #467. hozzászólásáraSzia, tegnap néztem Székesfehérváron az autóból menés közben a Kubota mgx 135-öt /ha jól láttam a jelölését, mert másik két traktor takarta/ elég "pofásan" néz ki, nekem tetszik.
Esetleg kedvezményeseb hitelezés-lízing menyi %-os.
Szemre nehéz eltalálni a méretét, de mint ha méretekben nagyob lene, mint az én JD 6120 M traktorom.
Ha nem jelentene gondot, átküldenéd nekem privátban, menyibe került a traktorod, mi volt bene az árában, esetleg a bónusz mütrágyaszórót milyet kaptál hozá, és milyen értékben? Csak hasonlítás képen kérdezem a JD-hez képest
Válasz RkTomi #475. hozzászólásáraEz RSR
Válasz Tobszi #473. hozzászólásáraA 7 késes lazítóra 252-282 Le-t írnak. IH-ra lazítóra hasonlító kések, de attól hosszabbak, nyújtottabbak.
Válasz Tobszi #473. hozzászólásárapedig az "nagy" márka. érdekes.
Válasz RkTomi #472. hozzászólásáraEgy csizma alakú ország fővárosát is majdnem ugyanúgy hívják.