Válasz Tomszi #317. hozzászólásáraKb. 800-at menne évente de ha nagyobb a gép jobban halad lehet kevesebbet, igaz aratáskor ha arra alkalmas a gép akkor kicsit szállítani is befognám olykor-olykor, nem célfeladat most sem tudunk kocsizni a nagygéppel légfékrendszer híjján de amikor amúgy is állna akkor 4EB-kocsit egy gép a nagy póttal kivált a többiek meg mehetne szárzúzni kaszálni bálázni akár aratás közben is....
Két gép van ami a talajmunkákat csinálja egyik a vetéseket is így a kettőbe jó 1500mehet bele évente együttesen, amikor csak egymaga volt a 217lovas kissebbik akkor volt év mikor 1800óra beleszaladt, igaz akkor törtünk fel lazítóval egy rakás területet ami plussz meló is volt, meg nemvolt mindenből megfelelő méretű eszköz hozzá így többet kellett keccsolni egy hektáron.
Válasz szanberg #320. hozzászólásáraEn azert veszem a kitetől mert nekem nem sok különbbseg van az agropark és a kite ára között nyilván az összes inputot ott veszem az is más... és nekem 3kmre vannak az agropark meg...
Válasz Johny B. #316. hozzászólásáraAgroparkos gépeknél is újról beszéltem, nem használtról. Jelentősen jobb árasítva árulják őket de futok benne hamarosan egy konkrét kört.
Érdemes azért elmélázni a száraz adatokon. Az a 30-35 ló difi megvan a talajon. MFJD
Amúgymeg nem kell félni a fokozatmentes váltótól, jó az, amire kitalálták, vetésnél szállításnál, forgóboronánál, vagy amik TLT-n felvesznek vagy egy nagyobb adag lóerőt, oda pont jó. A beállítástól se kell félni, mert ha pl beteszed automatába, hogy jól fogyasszon, akkor ugye egyből ledobja 1400-ra a fordulatot, meg felvált, akkor nem kell aggódni, hamar kipukkan a szeme, mint a nagy fendtek igazolták. A kicsi bemenőfordulat nagy nyomatékkal párosulva, és nagyterhelés alatt egész nap folyamatosan változtatva az áttételezést, viszonylag gyors és hatékony módja hogy megnyúvadjon. Meg ugye a jó fajlagos fogyasztás kis gázon volt igaz, 1400-on meg mint tudjuk a 360-370 ló inkább a kétharmada. Na akkor legyen az hogy kell a ló, b@sszuk rá a gázt 1950-re, a váltót tegyük manuálba, és csak akkor lökdössük ha valami nem jó, így már kibírhat valamit a talajmunkában, viszont akkor meg mi a brének a fokozatmentesség ugye. Na mindegy.
Szerintem nyaggatós melóban a fogaskerék az igazi erőátvitel, ott nincs mese. Praktikus az olajos, ha mindenes a gép, de ha 80%-ban a kulti előtt nyög akkor meggondolnám.
A Cultus egy jó kultivátor. Szomszédba sokáig Rába-Steigerrel húzták a 4,2-est, de kevés elé, nem volt se igazi mélység, se sebesség, ezért rögös is volt utána, sebességnél nem lett volna annyira az. Mondjuk mégis jó termések voltak utána.
Na mindegy, szóval a 4,2-es Cultus elé kell lóerő meg súly is, hogy legyen tapadása, nálad meg még dombok is vannak. Nem derékcsuklós traktorból és a legnagyobbat venném elé, vagy esetleg az egyel kisebbet, JD, NH vagy Magnum, meg még a Ferguson.
A T8-as NH is masszív, és végre hosszabb az eleje, mint a T8000-nek volt. ismerősi körömben nincs senkinek.
Ha van azért területed és sokat gruberozol meg lazítasz, akkor be lehetne vállalni egy Versatilet, újan is vagy használtan, szerintem árban az a legjobb csuklósak közül. A Versatile nincs túlbonyolítva, és strapabíró, meg vonóerő is van. Vagy használt IH Steigert.
Most akkor évi 2500 órát használod vagy 800-at? Mert 10 év alatt 8000 az évi 800. 2500-öt éjjel-nappal lehet beletenni talajmunkás traktorba.
Válasz szanberg #312. hozzászólásáraValóban nem hiszem hogy 1-2 éves trakiba bárki nagyot csalna. Én azert veszek ujakat mert kell a költség is meg igy jövök ki jól adózasba stb... meg azzal csak én megyek majd. Felénk paran vettek agroparkos gepet semmi gond nem volt nekik vele...
JD-nél azt nem értem ugyanazt a gépet újban agropark 8-10 millával olcsóbban adja, garanciával, ha van javítóprogramokkal mindennel. Azt gondolom 2000órás traktorból nem nagyon lehetne újat csinálni vagy csak olyan áron, hogy akkor már nem is jön ki a matek.
Válasz szanberg #310. hozzászólásáraKedves Szanberg,világositsd már fel kérlek a fórumtársakat ha nem tudnák a Versatile traktor eredendően kanadai a legnagyobb mmulttal rendelkező derékcsuklós traki,ha nem volna a zöld köd a szemük előtt akkor tudnák hogy a ma elérhető talán a sisu motor mellett-előtt a legstabilabb cummins hajtja...nekem nincs és nem is lesz de elég volt már a zöld ködből..
Motort csak azért nem sisu-t raknak bele mert akkor már tényleg lassan csak a szín lenne más, illetve a Fendt mint német brand akkor már teljesen elidegenedne.
Válasz szanberg #308. hozzászólására8370r. Tudod ezt bereltem volna csak aztan közbe lett 550 heki bérmunka fullra meg a sajat mellé és kellett valami...
Válasz Johny B. #303. hozzászólásáraNincs eldöntve ez még és nem is holnap történik a vásárlás de lassan időszerűvé fog vállni ezért agyalok és futom a köröket így derülnek ki sok esetben dolgok, szerzek információt olyanokról amit nem látok.
Annyi, hogy ide nagyon kevés olyan ember ír akinek saját 8000-es gépe van és úgy tudna róla mesélni, nem pedig a szomszédjairól.
Válasz GREVEN #302. hozzászólásáraKomoly gondok nem voltak a géppel.Még kék verzióban hajtottam-szereltem. Az akkori Cummins moci ette a szelepszárakat és vezetőt.(Ez nem a Versa hibája). 10 ezer óra felett volt mikor a váltóban csapágyat cseréltek,(akkor már nem voltam a cégnél). Nem sokkal utána lecserélték. Vontatott szerszámmal nem volt rossz, mechanikus volt a váltója.
Válasz GREVEN #302. hozzászólásáraÉa persze ki megy vele. Fendt is ha tudjak hasznalni itt több is van bontatlan valtóval 8000 körül már de van ahol a traki gyilkosok 2000nel kinyirjak. Emberi tényező baromi sokat számít.
Én Nagyon sok jd latok a környéken. Es egyre jobban azt latom aki vett egyet utána szinte csak azt vesz minden kategóriába. Beszélgetbe velük elegedettek. Senki sem a pénze ellensége. Claas kevés van még mindig. Nem is ertem. Talán az árral lehet a baj nem a minőséggel... axial magyon drága cég lett...
Ezt a Versatile gépet szerintem nem lehet összehasonlítani más gyártók gépével megbízhatóság szempontjából.
Hiába az ár meg minden, szerintem 1 eladott Versati gépre lehet hogy 50 vagy 100 8R jut az országba eladás terén vagy még nagyon is keveset mondok.
És amikor halljuk hogy milyen beteg a 8R meg ez is elromlott benne bla bla bla, akkor lehet hogy 100 gépből döglődik 3-4 míg agyondicsérik mások azt az 1 db Versat.
De ugyan ez akár az IH-val vagy NH-al bármivel. Az eladott darabszámra lenne jó látni a meghibásodási rátát.
Ha oda jutunk és árban tudnak érdemben szinten maradni, akkor egyértelmű egy 8737körüli Fergát hozok majd -annyi, hogy a fokozatmentes váltót emberem nem tudom hogyan tudná kihasználni, kb sehogy...- de csak abban az esetben ha árban inkább a nyuszi felé hajlik mint egy JD felé, ez majd kiderül.
Fendt nem játszik nálam mert lényegében ugyan az a gép mint az MF vagy fordítva is lehet ezt mondani teljesen mindegy, sőt a Sisu motort többre is tartom a deutz-nál, váltó hajtás meg tényleg egyazon alattuk, elsőhídnál van difi mert ferga hidas Fendt meg lengőkaros, illetve alapból sokkal több a ráakasztott súly, a nélkül meg könnyebb is talán mint a piros.
Válasz Tomszi #290. hozzászólására8000óra a kistraktorban van, nagyokban 10+ ezer, legnagyobbat nem is tudjuk mert kinti gép volt és mahinálták, vagy műszerfalat cseréltek.
Okés amúgy tudom én ezeket csak mára nem játszanak mint lehetőség.
Végülis a Cultus 420-amit kéne vinni hegyen völgyön tempóval mélységeiben is, arra vagyunk kicsit kevesek jelenleg, többivel jól elboldogulunk, viszont olyan jó munkája van ennek a nehézultinak, hogy szinte csak ezt kéne húznom nyártól kukorica aratásig és ezt kompromisszum nélkül.
Néztem én 8520-as JD-t is de amelyik nem futott olyan sokat 25milláért kínálják hát akkor már nem érdemes 2003-ast venni ennyi pénzekért azt gondolom új felé kell tekinteni, mert ha ezt megtudod venni cash-re akkor az újat is ki tudod fizetni lízingre, most még vannak elfogadható kondíciók bankoknál.
Azért érdeklődtem korábban a nagy T8-as nyuszikra is mert sokkalsokkal olcsóbban megvehetők és végülis olyan túl sokat itt nem kéne dolgoznia neki, nem az van, hogy évi 2500 óra és kikell így bírnia 4-5évet, itt 10év alatt 8000ezer körül menne bele maximum így lehet nem is peregne szét ennyi idő alatt. Ezeken megy az agyalás.
Válasz szanberg #281. hozzászólásáraJd-ből a régiek is elmentek annyit meghibásodás nélkül mint a te fergád. Viszont az új ferga se hiszem hogy el fog menni annyit baj nélkül mint a régi.. A jd ára egyrészt a név, másrészt szerintem ők többet költenek kutatásfejlesztésre mint a többi traktorgyár, úgy értem amit ma látsz a legtöbb nagytraktoron, vagy kombájnon, abból elég sokat először a jdn láttál, csak a többi átvette az ötletet, javított rajta, átdolgozta, de már volt egy meglévő kipróbált alapötlet ugye. És sajnos ezeket a gyermekbetegségeket nekik kell bevállalni, kifizetni. A turbócsere is javítóprogramban ment, ha előjött a baj, cserélték, és nem csak 1 éven belül.
Válasz Vinkó75 #294. hozzászólásáraA szóba jöhető eszközök közül melyik lehet függesztett ekkora méretben? Maximum a lazító, azzal meg nincs gond függesztve se.
Válasz szanberg #281. hozzászólásáraCsak vigyázz mert az orosz rakja össze.
1 heveder mennyit dob rá árban?
Most akkor mennyiért is fogható az amelyiket nézed?
Válasz JD 4630 #292. hozzászólásáraHát ja, egy 8 méteres Rapid. Na igen, én a dombokat mindig kifelejtem, lévén síkvidéki gyerek vagyok. Felteszem a part alatt a dombot értitek, mert mindig olvasom hogy így partos úgy partos, nálunk a part a Dunapart, Balatonpart, vízpart.
Válasz Tomszi #291. hozzászólásáraVetésnel azért egy nagyobb vaderrel ki lehet kötni egy törzscsuklóst is, főleg partosban. Magàgykészìtőből is van hozzá ami elèg utna.
Válasz szanberg #268. hozzászólásáraNehéz talajmunkára jobb a Versatile, mint a JD 8000 és hasonlók. Szerintem verhetetlen talajlazításban, gruberban, egy rendes méretes rövidtárcsával. Szántani is lehet vele, de azzal már nem az igazi, barázdában 650 esetleg 710 szélessel, szántáson kívül meg duplával. Csak egy ekkora ekével kis táblán azért már macerás mozogni, gruberrel lazítóval tárcsával még elmegy. Kombinátorból szerintem nem tudsz akkorát venni amivel lel lehet terhelni. Pótozás ugye kilőve. Vetés, háát, szintén, ugye nem amerikában vagy Ausztráliában vagyunk.
Mint gépet igazából a Versatile-t a hasonló derékcsuklósokkal lehetne összehasoníltani, A Case-Steigerrel, JD9000, meg az AGCO-nak is van, de Magyarországon még nem láttam.
És a 8000 órád még nem is sok, ez melyik gépedben van? A nagy Fergusonban? Azt nem ismerem, de a John Deere 8x00, a New Holland G és a Case IH Magnum 72xx és 89xx közül ismerek 20ezer óra fölöttit is, minimális hibával mennek, úgy ahogy írod, munkából szinte nem estek ki. Nem azt mondom, hogy semmi hibájuk nem volt, de nem olyan, amit ne tudtak volna megcsinálni, vagy ütemezni. Még hidraulikacső is úgy ment tönkre hogy könnyezett, észrevették, megrendelték az újat, majd mikor megjött, kicserélték. Vagy szimmering hiba. Valamelyiknek a motorját 20 ezer fölött újították fel, végig talajon ment, azóta már 30 ezer felé ballag, bontatlan váltóval, hátsóhíddal, hidr.szivattyúval, első kardánnal, pedig zsírozni se lehet. Na mondjuk ezeknek mindnek lelkiismeretes kezelője (nem tulaja) volt.
Válasz szanberg #281. hozzászólásáraAkinek nagy területei vannak és nem város várost ér meg audi audit oda lehet sőt.. a versat de amugy felejtős felénk megmozdulni sem lehetne vele... körzetünkbe egy gazdaság van akinek vankettő azoknjök de csak a telep kötüli 2000 hekin mennek a tőbbi földre.9es.fendt és 8r van nekik is. Meg hát a versattal szállitani stb nem lehet az csak nehéz talajmeló. Ezert jók a 9es es 8res trakik univerzalisak és talajra is jók.
Válasz szanberg #281. hozzászólásáraAkinek nagy területei vannak és nem város várost ér meg audi audit oda lehet sőt.. a versat de amugy felejtős felénk megmozdulni sem lehetne vele... körzetünkbe egy gazdaság van akinek vankettő azoknjök de csak a telep kötüli 2000 hekin mennek a tőbbi földre.9es.fendt és 8r van nekik is. Meg hát a versattal szállitani stb nem lehet az csak nehéz talajmeló. Ezert jók a 9es es 8res trakik univerzalisak és talajra is jók.
Válasz szanberg #284. hozzászólásáraA valto zf valtó az jó mindegyikbe. De az axionba bosszantó elektromos b..sok vannak mindig valami velük... xerion az nem rossz.
Válasz GREVEN #285. hozzászólásáraMajd körbejárom a dolgot. Szeptemberben lesz Mezőhegyesen ez a 2. NAK szántóföldi napok, ott majd szétnézek, gondolom sok gépértékesítő meg fog jelenni.
Válasz laikus87 #260. hozzászólásáraÚj Landini esetleg? Helyi céghez jön egy most, kíváncsi leszek. Egyszerü mechanikus mindene, ilyen bolond biztos gépnek mondták. Árban alatta van mindennek. De elég jól muzsikálnak az IH-k is erre, főleg a kicsik.
Esetleg Steyr. Mondjuk egy 6145? Elég massziv szerkezetek. Helyi gazda cserélte le az MF5455-öt, azt megeszi keresztbe.
OFF
Made in Japan :)
Nem tudom ismered e a Type 10 harckocsijukat ?
Leo vagy az orosz T-ben is V12-es 40 akárhány ezer köbcentis mocik dolgoznak, erre a japánok csináltak egy V8-ast.
Lett egy jellegzetes hangja és hát erőnek sincs híján.
A fejlesztési adatok mennyire és milyen gyorsan áramolnak nem tudom, de kis idővel általában elérnek a polgári felhasználókhoz is.
A nagy Fend 1050-es, hangra hasonló, mint egy
amolyan dízel vonat.
-videó
Válasz a2457 #274. hozzászólásáraNekünk nincsen viszont akik járnak ide bérbe trágyát szórni ott több is Forterrák, aztán ismerősök is vettek utóbbi 10éven belül itt-ott egyet-egyet 120lovas formát és mtz-vel szántanak. 2000órás korában híd felújítás, váltó javítás, olajfolyás motoron mindenhol ésatöbbi....Az összesre ezt mondják ahol ilyen van, szerintem nem játékosok a gépmezőnyben, egyik kolléga akkor vette mikor mi is 5455-öst, nagyhanggal mondta, hogy majd megtudjuk milyen is a nyugati gép szívás lesz vele meg bajunk állandóan meg ilyenek, ahhoz képest ebben 8000felett van és nem állt munkából ki életében egyszersem, királycsap persely és két injektor cserével tudtuk le ezt az időt, az a zetor meg....
de félreértés ne essék nem szólom én le csak az itteni tapasztalatok azok amit írok, el kell dönteni
Válasz *** HM *** #273. hozzászólásáraFigyelj a Versatile az nem egy kategória mással a JD-vel sem, amelyiket először behozták már piros színűt az országba kb. 15 éve mai napig helytáll nagygazdaságban huszonezer órával bontatlan gép, injektort cseréltek benne most nemrég, szóval a megbízhatóság az itt a leg komolyabb szinteken van. Mostmár power váltósok ami meg CAT dózeré ami alá van téve, megintcsak a leg stabilabb erőátviteli berendezés.
Én abszolút nem érzem a jd-ben lévő plusszt ami mára leginkább már csak a régiek hírnevéből eredt, valós tartalom mögötte nincsen.
Írjátok monitor csere turbó csere miegymás, tizenéve Fergázunk de nem is hallottunk még ilyenekről szóval nem vígasztal, hogy holnap hoznak bele egyet mert garancia után már csak 1 milláért hoznak hehe
Válasz laikus87 #279. hozzászólásáraHidd el nekem, a Kubotával járnál a legjobban. Igaz csak 4 henger de 6120 köbcenti, kipróbálgattuk különböző nagyobb gépre való munkaeszközökkel húz mindent mint a mese, nem is értem...
Válasz szanberg #271. hozzászólásáraAmi gépek vannak, azok egy 5-6 évvel ezelőtti kertészeti pályázat keretében lettek megvásárolva, és ugyebár ott teljesítményben meg volt kötve az ember keze. Mivel nem, vagy keveset szeretnék szántani a jövőben, ill. a hagyományos tárcsa használatát is minimálisra szeretném csökkenteni, ezért nem tervezek ezekből nagyobbat venni. Viszont az új traktorral meg nyilván 10 év feletti intervallumban tervezek, nem szeretném, ha a jövőben behatárolná a lehetőségeimet az új munkagépek beszerzésénél, így mindenféleképpen 6 hengeres gépben gondolkozom tovább. Meg a meglévő kisebb munkagépekkel is inkább "szaladnék", mint kullognék, mert az idő tényező gyakran a kritikus tényező, sokszor egyszerre kellene több dolgot csinálni.
Válasz *** HM *** #277. hozzászólásáraEz se mindegy. Főleg ha levan szervízszerződve. Kimegy a monitor belőle, jönnek kicserélik. Szarakodik a turbó, jönnek, kap egy újat. Persze az lenne a jó ha sose kéne ilyet kicserélni, de ha már kikell, akkor legalább van mihez nyúlni. Raktárkészlet, meg van hozzá ember. Jó, nem azonnal, de nem is egy hét mulva.
Válasz szanberg #271. hozzászólásáraNa ott a kulcsszó.
Megbízhatóság.
Skandi jd cég dumája.... Megbízhatóság a mi erősségünk.
A jó szervizháttér hozza a többi gépeladást ezt mondták pár éve.
És ezért szaporodik a jd.
Amint lehet kivágja a paraszt az udvarról s megbízhatatlan nyűgös szart.
Milliók forognak pár tucat haon is tudod nem még a sok ezreken nem pöcsölhetünk.
Válasz szanberg #268. hozzászólásáraNem igazán hiszek abban h. a V osok problémamegoldó képessége a magaslatokban szárnyalna.
De írhatnánk a többi más márkát is sorba.
Viszont 1 böhöm állat évi 300órában csaknem porladna el az ódalgóveresnyirok tetejin hehe.
A ferguson túl űrhajós mivolta se lenne nekem való. Nincs szükségünk a sok dologra amit tud. Fölnyomkodom a powert oszt megyek. Többi szar mind csak hibalehetőség.
Jdból legalább van eladva. Van tapasztalat. Beszart másnál hamarabb tudják majd gyorsan mibaja a tiednek.
6522 hozzászólás
Válasz Tomszi #317. hozzászólásáraKb. 800-at menne évente de ha nagyobb a gép jobban halad lehet kevesebbet, igaz aratáskor ha arra alkalmas a gép akkor kicsit szállítani is befognám olykor-olykor, nem célfeladat most sem tudunk kocsizni a nagygéppel légfékrendszer híjján de amikor amúgy is állna akkor 4EB-kocsit egy gép a nagy póttal kivált a többiek meg mehetne szárzúzni kaszálni bálázni akár aratás közben is....
Két gép van ami a talajmunkákat csinálja egyik a vetéseket is így a kettőbe jó 1500mehet bele évente együttesen, amikor csak egymaga volt a 217lovas kissebbik akkor volt év mikor 1800óra beleszaladt, igaz akkor törtünk fel lazítóval egy rakás területet ami plussz meló is volt, meg nemvolt mindenből megfelelő méretű eszköz hozzá így többet kellett keccsolni egy hektáron.
Válasz szanberg #320. hozzászólásáraEn azert veszem a kitetől mert nekem nem sok különbbseg van az agropark és a kite ára között nyilván az összes inputot ott veszem az is más... és nekem 3kmre vannak az agropark meg...
Válasz Johny B. #316. hozzászólásáraAgroparkos gépeknél is újról beszéltem, nem használtról. Jelentősen jobb árasítva árulják őket de futok benne hamarosan egy konkrét kört.
Válasz bandigh #318. hozzászólásáraSzerintem az összes gép közül a traki a legnehezebb kerdes...

Halgass a szivedre...(de ne szavazz a f...re)
Érdemes azért elmélázni a száraz adatokon. Az a 30-35 ló difi megvan a talajon. MF JD
Amúgymeg nem kell félni a fokozatmentes váltótól, jó az, amire kitalálták, vetésnél szállításnál, forgóboronánál, vagy amik TLT-n felvesznek vagy egy nagyobb adag lóerőt, oda pont jó. A beállítástól se kell félni, mert ha pl beteszed automatába, hogy jól fogyasszon, akkor ugye egyből ledobja 1400-ra a fordulatot, meg felvált, akkor nem kell aggódni, hamar kipukkan a szeme, mint a nagy fendtek igazolták. A kicsi bemenőfordulat nagy nyomatékkal párosulva, és nagyterhelés alatt egész nap folyamatosan változtatva az áttételezést, viszonylag gyors és hatékony módja hogy megnyúvadjon. Meg ugye a jó fajlagos fogyasztás kis gázon volt igaz, 1400-on meg mint tudjuk a 360-370 ló inkább a kétharmada. Na akkor legyen az hogy kell a ló, b@sszuk rá a gázt 1950-re, a váltót tegyük manuálba, és csak akkor lökdössük ha valami nem jó, így már kibírhat valamit a talajmunkában, viszont akkor meg mi a brének a fokozatmentesség ugye. Na mindegy.
Szerintem nyaggatós melóban a fogaskerék az igazi erőátvitel, ott nincs mese. Praktikus az olajos, ha mindenes a gép, de ha 80%-ban a kulti előtt nyög akkor meggondolnám.
Válasz szanberg #300. hozzászólásáraNyilván az általam felsoroltak már sok órásak meg régiek, annak aki sokat használná, mint te is.
A Cultus egy jó kultivátor. Szomszédba sokáig Rába-Steigerrel húzták a 4,2-est, de kevés elé, nem volt se igazi mélység, se sebesség, ezért rögös is volt utána, sebességnél nem lett volna annyira az. Mondjuk mégis jó termések voltak utána.
Na mindegy, szóval a 4,2-es Cultus elé kell lóerő meg súly is, hogy legyen tapadása, nálad meg még dombok is vannak. Nem derékcsuklós traktorból és a legnagyobbat venném elé, vagy esetleg az egyel kisebbet, JD, NH vagy Magnum, meg még a Ferguson.
A T8-as NH is masszív, és végre hosszabb az eleje, mint a T8000-nek volt. ismerősi körömben nincs senkinek.
Ha van azért területed és sokat gruberozol meg lazítasz, akkor be lehetne vállalni egy Versatilet, újan is vagy használtan, szerintem árban az a legjobb csuklósak közül. A Versatile nincs túlbonyolítva, és strapabíró, meg vonóerő is van. Vagy használt IH Steigert.
Most akkor évi 2500 órát használod vagy 800-at? Mert 10 év alatt 8000 az évi 800. 2500-öt éjjel-nappal lehet beletenni talajmunkás traktorba.
Válasz szanberg #312. hozzászólásáraValóban nem hiszem hogy 1-2 éves trakiba bárki nagyot csalna. Én azert veszek ujakat mert kell a költség is meg igy jövök ki jól adózasba stb... meg azzal csak én megyek majd. Felénk paran vettek agroparkos gepet semmi gond nem volt nekik vele...
Válasz Claastra. #314. hozzászólásáraErről beszélek... ezt élvezem. A stílus maga az ember... irigyek mindig voltak.

Johny mint jd B mint borda
Pukk pukk cassandra...
Válasz Johny B. #313. hozzászólásáraszánalmas szarjankó vagy ennyi


Válasz szanberg #312. hozzászólásáraItt ajanlotta valaki...amikor az eső topicba összezördöltünk
Válasz Johny B. #309. hozzászólásáraMiért változtattál nevet?
JD-nél azt nem értem ugyanazt a gépet újban agropark 8-10 millával olcsóbban adja, garanciával, ha van javítóprogramokkal mindennel. Azt gondolom 2000órás traktorból nem nagyon lehetne újat csinálni vagy csak olyan áron, hogy akkor már nem is jön ki a matek.
Válasz szanberg #310. hozzászólásáraKedves Szanberg,világositsd már fel kérlek a fórumtársakat ha nem tudnák a Versatile traktor eredendően kanadai a legnagyobb mmulttal rendelkező derékcsuklós traki,ha nem volna a zöld köd a szemük előtt akkor tudnák hogy a ma elérhető talán a sisu motor mellett-előtt a legstabilabb cummins hajtja...nekem nincs és nem is lesz de elég volt már a zöld ködből..
Válasz Johny B. #303. hozzászólásárahajtáslánc elsőhíd kivételével ugyan az a fendtben fergában, agco-s gépek ezek, egykaptafák.
Motort csak azért nem sisu-t raknak bele mert akkor már tényleg lassan csak a szín lenne más, illetve a Fendt mint német brand akkor már teljesen elidegenedne.
Válasz szanberg #308. hozzászólására8370r. Tudod ezt bereltem volna csak aztan közbe lett 550 heki bérmunka fullra meg a sajat mellé és kellett valami...
Válasz Johny B. #307. hozzászólásáraMilyen típus felszereltség ár?
Válasz szanberg #306. hozzászólásáraNa ősszel már ojosabb leszek mert akkor jön és nem bérlesbe hanem normalba...
Válasz Johny B. #303. hozzászólásáraNincs eldöntve ez még és nem is holnap történik a vásárlás de lassan időszerűvé fog vállni ezért agyalok és futom a köröket így derülnek ki sok esetben dolgok, szerzek információt olyanokról amit nem látok.
Annyi, hogy ide nagyon kevés olyan ember ír akinek saját 8000-es gépe van és úgy tudna róla mesélni, nem pedig a szomszédjairól.
Válasz GREVEN #302. hozzászólásáraKomoly gondok nem voltak a géppel.Még kék verzióban hajtottam-szereltem. Az akkori Cummins moci ette a szelepszárakat és vezetőt.(Ez nem a Versa hibája). 10 ezer óra felett volt mikor a váltóban csapágyat cseréltek,(akkor már nem voltam a cégnél). Nem sokkal utána lecserélték. Vontatott szerszámmal nem volt rossz, mechanikus volt a váltója.
Válasz GREVEN #302. hozzászólásáraÉa persze ki megy vele. Fendt is ha tudjak hasznalni itt több is van bontatlan valtóval 8000 körül már de van ahol a traki gyilkosok 2000nel kinyirjak. Emberi tényező baromi sokat számít.
Én Nagyon sok jd latok a környéken. Es egyre jobban azt latom aki vett egyet utána szinte csak azt vesz minden kategóriába. Beszélgetbe velük elegedettek. Senki sem a pénze ellensége. Claas kevés van még mindig. Nem is ertem. Talán az árral lehet a baj nem a minőséggel... axial magyon drága cég lett...
Válasz szanberg #300. hozzászólásáraUgy is mf -et veszel majd minek irod a litaniat
A 8as nyuszit azt felejtsd el.
Amugy szerintem a fendt az nem mf nagyon nem. A df motor nem rossz de k..vara nem tetszik hogy viszik le cm3-et.
Én ha cserélek tuti csak jd. Kicsibe meg mind1 az mindbe jó ott csak elkötelezettség max.
Ezt a Versatile gépet szerintem nem lehet összehasonlítani más gyártók gépével megbízhatóság szempontjából.
Hiába az ár meg minden, szerintem 1 eladott Versati gépre lehet hogy 50 vagy 100 8R jut az országba eladás terén vagy még nagyon is keveset mondok.
És amikor halljuk hogy milyen beteg a 8R meg ez is elromlott benne bla bla bla, akkor lehet hogy 100 gépből döglődik 3-4 míg agyondicsérik mások azt az 1 db Versat.
De ugyan ez akár az IH-val vagy NH-al bármivel. Az eladott darabszámra lenne jó látni a meghibásodási rátát.
Ha oda jutunk és árban tudnak érdemben szinten maradni, akkor egyértelmű egy 8737körüli Fergát hozok majd -annyi, hogy a fokozatmentes váltót emberem nem tudom hogyan tudná kihasználni, kb sehogy...- de csak abban az esetben ha árban inkább a nyuszi felé hajlik mint egy JD felé, ez majd kiderül.
Fendt nem játszik nálam mert lényegében ugyan az a gép mint az MF vagy fordítva is lehet ezt mondani teljesen mindegy, sőt a Sisu motort többre is tartom a deutz-nál, váltó hajtás meg tényleg egyazon alattuk, elsőhídnál van difi mert ferga hidas Fendt meg lengőkaros, illetve alapból sokkal több a ráakasztott súly, a nélkül meg könnyebb is talán mint a piros.
Válasz Tomszi #290. hozzászólására8000óra a kistraktorban van, nagyokban 10+ ezer, legnagyobbat nem is tudjuk mert kinti gép volt és mahinálták, vagy műszerfalat cseréltek.
Okés amúgy tudom én ezeket csak mára nem játszanak mint lehetőség.
Végülis a Cultus 420-amit kéne vinni hegyen völgyön tempóval mélységeiben is, arra vagyunk kicsit kevesek jelenleg, többivel jól elboldogulunk, viszont olyan jó munkája van ennek a nehézultinak, hogy szinte csak ezt kéne húznom nyártól kukorica aratásig és ezt kompromisszum nélkül.
Néztem én 8520-as JD-t is de amelyik nem futott olyan sokat 25milláért kínálják hát akkor már nem érdemes 2003-ast venni ennyi pénzekért azt gondolom új felé kell tekinteni, mert ha ezt megtudod venni cash-re akkor az újat is ki tudod fizetni lízingre, most még vannak elfogadható kondíciók bankoknál.
Azért érdeklődtem korábban a nagy T8-as nyuszikra is mert sokkalsokkal olcsóbban megvehetők és végülis olyan túl sokat itt nem kéne dolgoznia neki, nem az van, hogy évi 2500 óra és kikell így bírnia 4-5évet, itt 10év alatt 8000ezer körül menne bele maximum így lehet nem is peregne szét ennyi idő alatt. Ezeken megy az agyalás.
Válasz bandigh #298. hozzászólására

Válasz szanberg #281. hozzászólásáraJd-ből a régiek is elmentek annyit meghibásodás nélkül mint a te fergád. Viszont az új ferga se hiszem hogy el fog menni annyit baj nélkül mint a régi.. A jd ára egyrészt a név, másrészt szerintem ők többet költenek kutatásfejlesztésre mint a többi traktorgyár, úgy értem amit ma látsz a legtöbb nagytraktoron, vagy kombájnon, abból elég sokat először a jdn láttál, csak a többi átvette az ötletet, javított rajta, átdolgozta, de már volt egy meglévő kipróbált alapötlet ugye. És sajnos ezeket a gyermekbetegségeket nekik kell bevállalni, kifizetni. A turbócsere is javítóprogramban ment, ha előjött a baj, cserélték, és nem csak 1 éven belül.
Válasz Tomszi #296. hozzászólásáraAbból is kezd lassan feljönni a vontatott. Nem tépik egymást így a szerszámok.
Válasz Vinkó75 #294. hozzászólásáraA szóba jöhető eszközök közül melyik lehet függesztett ekkora méretben? Maximum a lazító, azzal meg nincs gond függesztve se.
Válasz szanberg #281. hozzászólásáraCsak vigyázz mert az orosz rakja össze.
1 heveder mennyit dob rá árban?
Most akkor mennyiért is fogható az amelyiket nézed?
Válasz Tomszi #291. hozzászólásáraPlusz a törzscsuklós,vontatott eszközökkel igazán életképes. Függesztett szerszámot "eszi".
Válasz JD 4630 #292. hozzászólásáraHát ja, egy 8 méteres Rapid. Na igen, én a dombokat mindig kifelejtem, lévén síkvidéki gyerek vagyok. Felteszem a part alatt a dombot értitek, mert mindig olvasom hogy így partos úgy partos, nálunk a part a Dunapart, Balatonpart, vízpart.
Válasz Tomszi #291. hozzászólásáraVetésnel azért egy nagyobb vaderrel ki lehet kötni egy törzscsuklóst is, főleg partosban. Magàgykészìtőből is van hozzá ami elèg utna.
Válasz szanberg #268. hozzászólásáraNehéz talajmunkára jobb a Versatile, mint a JD 8000 és hasonlók. Szerintem verhetetlen talajlazításban, gruberban, egy rendes méretes rövidtárcsával. Szántani is lehet vele, de azzal már nem az igazi, barázdában 650 esetleg 710 szélessel, szántáson kívül meg duplával. Csak egy ekkora ekével kis táblán azért már macerás mozogni, gruberrel lazítóval tárcsával még elmegy. Kombinátorból szerintem nem tudsz akkorát venni amivel lel lehet terhelni. Pótozás ugye kilőve. Vetés, háát, szintén, ugye nem amerikában vagy Ausztráliában vagyunk.
Mint gépet igazából a Versatile-t a hasonló derékcsuklósokkal lehetne összehasoníltani, A Case-Steigerrel, JD9000, meg az AGCO-nak is van, de Magyarországon még nem láttam.
Válasz szanberg #282. hozzászólásáraHa most veszel egy újat akkor kicsi az esélye hogy így járj, bármelyik márkát veszed.
És a 8000 órád még nem is sok, ez melyik gépedben van? A nagy Fergusonban? Azt nem ismerem, de a John Deere 8x00, a New Holland G és a Case IH Magnum 72xx és 89xx közül ismerek 20ezer óra fölöttit is, minimális hibával mennek, úgy ahogy írod, munkából szinte nem estek ki. Nem azt mondom, hogy semmi hibájuk nem volt, de nem olyan, amit ne tudtak volna megcsinálni, vagy ütemezni. Még hidraulikacső is úgy ment tönkre hogy könnyezett, észrevették, megrendelték az újat, majd mikor megjött, kicserélték. Vagy szimmering hiba. Valamelyiknek a motorját 20 ezer fölött újították fel, végig talajon ment, azóta már 30 ezer felé ballag, bontatlan váltóval, hátsóhíddal, hidr.szivattyúval, első kardánnal, pedig zsírozni se lehet. Na mondjuk ezeknek mindnek lelkiismeretes kezelője (nem tulaja) volt.
Válasz szanberg #281. hozzászólásáraAkinek nagy területei vannak és nem város várost ér meg audi audit oda lehet sőt.. a versat de amugy felejtős felénk megmozdulni sem lehetne vele... körzetünkbe egy gazdaság van akinek vankettő azoknjök de csak a telep kötüli 2000 hekin mennek a tőbbi földre.9es.fendt és 8r van nekik is. Meg hát a versattal szállitani stb nem lehet az csak nehéz talajmeló. Ezert jók a 9es es 8res trakik univerzalisak és talajra is jók.
Válasz szanberg #281. hozzászólásáraAkinek nagy területei vannak és nem város várost ér meg audi audit oda lehet sőt.. a versat de amugy felejtős felénk megmozdulni sem lehetne vele... körzetünkbe egy gazdaság van akinek vankettő azoknjök de csak a telep kötüli 2000 hekin mennek a tőbbi földre.9es.fendt és 8r van nekik is. Meg hát a versattal szállitani stb nem lehet az csak nehéz talajmeló. Ezert jók a 9es es 8res trakik univerzalisak és talajra is jók.
Válasz szanberg #284. hozzászólásáraA valto zf valtó az jó mindegyikbe. De az axionba bosszantó elektromos b..sok vannak mindig valami velük... xerion az nem rossz.
Válasz GREVEN #285. hozzászólásáraMajd körbejárom a dolgot. Szeptemberben lesz Mezőhegyesen ez a 2. NAK szántóföldi napok, ott majd szétnézek, gondolom sok gépértékesítő meg fog jelenni.
Válasz laikus87 #260. hozzászólásáraÚj Landini esetleg? Helyi céghez jön egy most, kíváncsi leszek. Egyszerü mechanikus mindene, ilyen bolond biztos gépnek mondták. Árban alatta van mindennek. De elég jól muzsikálnak az IH-k is erre, főleg a kicsik.
Esetleg Steyr. Mondjuk egy 6145? Elég massziv szerkezetek. Helyi gazda cserélte le az MF5455-öt, azt megeszi keresztbe.
Válasz *** HM *** #277. hozzászólásáraAkkor olyat kérdezek, hogy Xerion???
Vagy kisebb szinten Axion 900-as téma???
Mit hallani ezekről? Nagyon sok használtan nem fut, nemtudom milyen a fokozatmentesük pl
Válasz szanberg #280. hozzászólására
OFF
Made in Japan :)
Nem tudom ismered e a Type 10 harckocsijukat ?
Leo vagy az orosz T-ben is V12-es 40 akárhány ezer köbcentis mocik dolgoznak, erre a japánok csináltak egy V8-ast.
Lett egy jellegzetes hangja és hát erőnek sincs híján.
A fejlesztési adatok mennyire és milyen gyorsan áramolnak nem tudom, de kis idővel általában elérnek a polgári felhasználókhoz is.
A nagy Fend 1050-es, hangra hasonló, mint egy
amolyan dízel vonat.
-videó
Válasz a2457 #274. hozzászólásáraNekünk nincsen viszont akik járnak ide bérbe trágyát szórni ott több is Forterrák, aztán ismerősök is vettek utóbbi 10éven belül itt-ott egyet-egyet 120lovas formát és mtz-vel szántanak. 2000órás korában híd felújítás, váltó javítás, olajfolyás motoron mindenhol ésatöbbi....Az összesre ezt mondják ahol ilyen van, szerintem nem játékosok a gépmezőnyben, egyik kolléga akkor vette mikor mi is 5455-öst, nagyhanggal mondta, hogy majd megtudjuk milyen is a nyugati gép szívás lesz vele meg bajunk állandóan meg ilyenek, ahhoz képest ebben 8000felett van és nem állt munkából ki életében egyszersem, királycsap persely és két injektor cserével tudtuk le ezt az időt, az a zetor meg....
de félreértés ne essék nem szólom én le csak az itteni tapasztalatok azok amit írok, el kell dönteni
Válasz *** HM *** #273. hozzászólásáraFigyelj a Versatile az nem egy kategória mással a JD-vel sem, amelyiket először behozták már piros színűt az országba kb. 15 éve mai napig helytáll nagygazdaságban huszonezer órával bontatlan gép, injektort cseréltek benne most nemrég, szóval a megbízhatóság az itt a leg komolyabb szinteken van. Mostmár power váltósok ami meg CAT dózeré ami alá van téve, megintcsak a leg stabilabb erőátviteli berendezés.
Én abszolút nem érzem a jd-ben lévő plusszt ami mára leginkább már csak a régiek hírnevéből eredt, valós tartalom mögötte nincsen.
Írjátok monitor csere turbó csere miegymás, tizenéve Fergázunk de nem is hallottunk még ilyenekről szóval nem vígasztal, hogy holnap hoznak bele egyet mert garancia után már csak 1 milláért hoznak hehe
Válasz laikus87 #279. hozzászólásáraHidd el nekem, a Kubotával járnál a legjobban. Igaz csak 4 henger de 6120 köbcenti, kipróbálgattuk különböző nagyobb gépre való munkaeszközökkel húz mindent mint a mese, nem is értem...
Válasz szanberg #271. hozzászólásáraAmi gépek vannak, azok egy 5-6 évvel ezelőtti kertészeti pályázat keretében lettek megvásárolva, és ugyebár ott teljesítményben meg volt kötve az ember keze. Mivel nem, vagy keveset szeretnék szántani a jövőben, ill. a hagyományos tárcsa használatát is minimálisra szeretném csökkenteni, ezért nem tervezek ezekből nagyobbat venni. Viszont az új traktorral meg nyilván 10 év feletti intervallumban tervezek, nem szeretném, ha a jövőben behatárolná a lehetőségeimet az új munkagépek beszerzésénél, így mindenféleképpen 6 hengeres gépben gondolkozom tovább. Meg a meglévő kisebb munkagépekkel is inkább "szaladnék", mint kullognék, mert az idő tényező gyakran a kritikus tényező, sokszor egyszerre kellene több dolgot csinálni.
Válasz *** HM *** #277. hozzászólásáraEz se mindegy. Főleg ha levan szervízszerződve. Kimegy a monitor belőle, jönnek kicserélik. Szarakodik a turbó, jönnek, kap egy újat. Persze az lenne a jó ha sose kéne ilyet kicserélni, de ha már kikell, akkor legalább van mihez nyúlni. Raktárkészlet, meg van hozzá ember. Jó, nem azonnal, de nem is egy hét mulva.
Válasz szanberg #271. hozzászólásáraNa ott a kulcsszó.
Megbízhatóság.
Skandi jd cég dumája.... Megbízhatóság a mi erősségünk.
A jó szervizháttér hozza a többi gépeladást ezt mondták pár éve.
És ezért szaporodik a jd.
Amint lehet kivágja a paraszt az udvarról s megbízhatatlan nyűgös szart.
Milliók forognak pár tucat haon is tudod nem még a sok ezreken nem pöcsölhetünk.
Válasz Nskype #261. hozzászólásáraSemmi más nem lényeg mint a service közelsége...
Claas vagy semmi más és.
Válasz a2457 #274. hozzászólásáraHullik szét alattuk a belsejük szerencsétleneknek.... mert nincs érzékük hozzá az ex mtzlovas parasztoknak.....

Válasz szanberg #270. hozzászólásárami a tapasztalat a zetorral ?
Válasz szanberg #268. hozzászólásáraNem igazán hiszek abban h. a V osok problémamegoldó képessége a magaslatokban szárnyalna.

De írhatnánk a többi más márkát is sorba.
Viszont 1 böhöm állat évi 300órában csaknem porladna el az ódalgóveresnyirok tetejin hehe.
A ferguson túl űrhajós mivolta se lenne nekem való. Nincs szükségünk a sok dologra amit tud. Fölnyomkodom a powert oszt megyek. Többi szar mind csak hibalehetőség.
Jdból legalább van eladva. Van tapasztalat. Beszart másnál hamarabb tudják majd gyorsan mibaja a tiednek.