De csak azért tudják ezt megcsinálni mert az ilyen papi félék örülnek mint majon a farkának mert még ennyi vagy annyi és nem olyan sok mint a mit a média magyaráz . Az ilyen kis ge.ibercik akkor is örülnek majd ha 500 forint lesz a gázolaj mert akkor a média már 1000 forintot fog szajkózni .
Itt a megoldás az lenne ha megint felmennénk pestre de nem jönnénk haza amíg minden elkorcsosúlt zs.dó komcsit felnem húznánk a fára vagy bele nem lőnénk a Dunába , Bár a lövés túl humánus lenne
Válasz #81. hozzászólásra Úgy el vagytok ájulva?,- rövidesen lessz még több is !,-Médiák kürtölik!, -a termék meg talán sikerül -ha elnem veri a jég,-az pedig olcsó át vételi árral mert sok termett.
Az lehet :D
De az üzemanyagon kívül a gáz is nőni fog.
Lehet, hogy később majd meggondoljuk, hogy vegyünk-e faaprítót, ha ez így megy.
http://www.agroinform.com/aprohirdetes/49567/J%C3%B3_p%C3%A9nz_faapr%C3%ADt%C3%A9kb%C3%B3l.html
Majd még brikattelünk is szántás helyett! :-)
egy mázsa naprából kb 30liter olajat tudsz kivenni.mai árral számolva,ez429ft/liter.marad 70kg pellet ami értékes,a szarvasmarhának,csak nem éri meg tartani.marad a fűtőanyag.bár ha befűtjük úgy már lehet megérné,ki kell számolni mennyi kalória van benne,és összevetni a fa vagy gáz árával.
Látod ha vennél most egy vadonatúj 50-est és megcsináltatnád atomhjtásra (pár milliárd dollár) akkor 2,5 kg-al 50 évig mehetne a gép, rólad nem beszélve.
Na arra kíváncsi lennék, hogy cserélnéd ki az uránt?
Lehet, hogy úgy járnál mint a csernobiliak!
De nézzük a jobb oldalát az urán 12x súlyosabb mint az olom így a traktor súlya is jó lenne és egy mtz-t 100 évig tudna hajtani egy 5kg-os tömb! Ja ha már nincs hely az orrsúlynak az MTZ-n akkor csak le kell dobálni a vasat és 10 uránsúlyt rakni az eljére, ez még a Fend Variot is orrabuktatná! :D
Én az autókat mind leselejtezném villanyosra a traktoroknál,vagy munkagépeknél viszont hagynám a belsőégésű motorokat,esetleg egy kis biodízellel is ki lehetne egészíteni a gázolajat!
A külföldinek mért éri meg? Sőt ők ég örülnek, hogy környezetkímélőbb olajat használhatnak, mi meg itt függünk az orosz olajtól. Diesel Mercik ilyen olajjal is járkálnak Ausztriába akkor az MTZ miért ne?
Ja persze meg ésatöbbi ingyenélőt! Ja egyébként a hivatalokban kötelező lesz a kátrányos nyelvtudás! Hát idáig jutottunk? Ennek az országnak annyi,ez egy egy kész röhej,ha nem volna ki kellene találni! :-/
Magyarországon idén a 10 ezer ha helyett már 16 ezer ha ilyen olajrepcét vagy mit termelnek (a növény nevében nem vagyok biztos).
Ez átlagosan jó termésnél 3000kg/Ha, az ausztriaiak ezt 100-110 forintért veszik meg bio üzemanyagnak.
Ha ez nekik megéri akkor nekünk miért nem? Miért kell nekünk eladni azt amit mi is felhasználhatnánk. Ráadásul külföldön nagy is rá a kereslet, ráadásul az ára is átszámolva 200 forint körili nem pedig 3xx.
Én hozzájárulok az államháztartási hiány csökkentéséhez, mert nem vagyok ÁFÁ-s. Ráadásul az eladott terménynek 12% a komp.felára, az imput anyagnak meg 20%. Ez 8% a zsebemből kifelé. De nem hagyjuk el ezt a k*rva országot, ahogy a komcsik tanácsolták, hanem kitartunk a végsőkig.
Szorgos népünk győzni fog!!!!
:-)
Nekünk meg saját magunknak azért nem érdemes előállítani, mert amig ilyen magasak az árak az élelmiszerhiány miatt addig érdemesebb eladni és inkább megvenni a mocskos drága gázolajat! Az MTZ-t meg luxus lesz járatni akkor is ha csak 2 percre kiszáll az ember a trakiból!
Csak durván számolva is 100 kg napra 13 ezer forint ebből 50 %-os olajtartalommal kb lesz belőle 40 liter olaj! 13000/40=325 Ft. És ebbe nincs még benne az előállítás költsége a sajtolás áramhasználat stb. Ja és akkor még az állam nem rakott rá magának semmit! Na ezért nem is lesz soha napraforgóból gázolajunk!
Egy biztos, ha veszünk valamit az első hogy meg kell nézni hogy mennyit eszik!!! Azért se akar beindulni a repcéből illetve naprából készített gázolaj mert még mindig drága az előállítása! 13 ezer forint egy mázsa napraforgó!!
5539 hozzászólás
Válasz #88. hozzászólásra
Teljesen egyet értek veled.
De csak azért tudják ezt megcsinálni mert az ilyen papi félék örülnek mint majon a farkának mert még ennyi vagy annyi és nem olyan sok mint a mit a média magyaráz . Az ilyen kis ge.ibercik akkor is örülnek majd ha 500 forint lesz a gázolaj mert akkor a média már 1000 forintot fog szajkózni .
Itt a megoldás az lenne ha megint felmennénk pestre de nem jönnénk haza amíg minden elkorcsosúlt zs.dó komcsit felnem húznánk a fára vagy bele nem lőnénk a Dunába , Bár a lövés túl humánus lenne
Válasz #86. hozzászólásra Ugyan !-az bolond aki saját pénztárcájának ellensége!!!De sajnos ezek a tények!
Válasz #85. hozzászólásra
Akkor most örülsz!?
Válasz #81. hozzászólásra Úgy el vagytok ájulva?,- rövidesen lessz még több is !,-Médiák kürtölik!, -a termék meg talán sikerül -ha elnem veri a jég,-az pedig olcsó át vételi árral mert sok termett.
Válasz #80. hozzászólásra
Nem sokat érnél vele mert akkor mégdrágább lenne az üzemanyag! Mert elis kell emelni abból a nyereségből! :)
mennyenek a picsába azok a köcsögházi ....ok hogy emelik az árakat
Moderálta: (3932) 2013-11-15 15:23:57
Válasz #80. hozzászólásra
Akkor oda lenne a nyereség egyből:D
Megint 4 ft ez röhej !!!!
Már megint !!!!A MOL-nak meg 50 miliárd az első negyedévi nyeresége .Azonnal visszaállamositanám.
Válasz #78. hozzászólásra
Jó lett az öntöző motor?
Válasz #77. hozzászólásra
Az lehet :D
De az üzemanyagon kívül a gáz is nőni fog.
Lehet, hogy később majd meggondoljuk, hogy vegyünk-e faaprítót, ha ez így megy.
http://www.agroinform.com/aprohirdetes/49567/J%C3%B3_p%C3%A9nz_faapr%C3%ADt%C3%A9kb%C3%B3l.html
Majd még brikattelünk is szántás helyett! :-)
Ha elfogy a nafta, akkor vissza jön a gőzeke.
Jó kis szalmatüzeléssel.
Válasz #75. hozzászólásra
2-3 Hektár! :)))
Válasz #73. hozzászólásra
Azért kiváncsi lennék hogy egy 250-es rábához mekkora napernyő kellene főleg novemberben mikor kevés a fény ereje
Válasz #73. hozzászólásra
Hát nemtudom én! Majd ha élőben látnám,hogy szánt a villanytraktor akkor! De autóknál szerintem ez lesz a jövő!
Válasz #60. hozzászólásra
Miért ne lehetne a traktornál? Csak kilowatt kérdés az egész.
Az egyedüli oka, hogy nem vilannyal mennek a gépek az, hogy nincs mivel tárolni az áramot...
Az meg persze azért nincs, mert a nagy olajmultiknak és érdekcsoportoknak nem érdeke , hogy legyen.
Válasz #58. hozzászólásra
egy mázsa naprából kb 30liter olajat tudsz kivenni.mai árral számolva,ez429ft/liter.marad 70kg pellet ami értékes,a szarvasmarhának,csak nem éri meg tartani.marad a fűtőanyag.bár ha befűtjük úgy már lehet megérné,ki kell számolni mennyi kalória van benne,és összevetni a fa vagy gáz árával.
Válasz #70. hozzászólásra
Azért nem olyan drága azt megcsinálni! :) De lenne előnye is az atommeghajtásnak sötétben világítanák a sugárzástól! :))
Válasz #69. hozzászólásra
Látod ha vennél most egy vadonatúj 50-est és megcsináltatnád atomhjtásra (pár milliárd dollár) akkor 2,5 kg-al 50 évig mehetne a gép, rólad nem beszélve.
Válasz #68. hozzászólásra
Akkor minek cserélni? ha 5kg uránnal 100évig megy! Addigra 5x szétrohad az mtz! 1kg és 20év!
Válasz #66. hozzászólásra
Na arra kíváncsi lennék, hogy cserélnéd ki az uránt?
Lehet, hogy úgy járnál mint a csernobiliak!
De nézzük a jobb oldalát az urán 12x súlyosabb mint az olom így a traktor súlya is jó lenne és egy mtz-t 100 évig tudna hajtani egy 5kg-os tömb! Ja ha már nincs hely az orrsúlynak az MTZ-n akkor csak le kell dobálni a vasat és 10 uránsúlyt rakni az eljére, ez még a Fend Variot is orrabuktatná! :D
Válasz #66. hozzászólásra
Én az autókat mind leselejtezném villanyosra a traktoroknál,vagy munkagépeknél viszont hagynám a belsőégésű motorokat,esetleg egy kis biodízellel is ki lehetne egészíteni a gázolajat!
Válasz #65. hozzászólásra
Vagy mindketőtt egyszerre! :) Szerintem meg atommeghajtású gépet kéne csinálni! :)
Válasz #64. hozzászólásra
De akkor vinné az ekét is,vagy egy lazítót!
Válasz #63. hozzászólásra
De ahoz már üzemanyag kell!
Válasz #62. hozzászólásra
Vagy rakétát! :-D
Válasz #60. hozzászólásra
De szélben erősebb egy plusz vitorlát kel felszerelni rá! :)))
Válasz #59. hozzászólásra
Na persze az étolajtól volt is szalmakrumpliszag a környéken
Válasz #55. hozzászólásra
Szerintem ez autónál lehet az alternatíva,de traktornál muszály maradnia a belsőégésű motoroknak! Nehéz munkánál bedöglene a "villanytraktor" :-))
Válasz #58. hozzászólásra
Nálunk romániában jártak az Universalok meg a rábák a sima átolajal amig olcsóbb volt.
Válasz #54. hozzászólásra
A külföldinek mért éri meg? Sőt ők ég örülnek, hogy környezetkímélőbb olajat használhatnak, mi meg itt függünk az orosz olajtól. Diesel Mercik ilyen olajjal is járkálnak Ausztriába akkor az MTZ miért ne?
Válasz #56. hozzászólásra
Esetleg vitorla?! :)
Válasz #55. hozzászólásra
Nem rossz! :)
De azért kiváncsi lennék, hogy hogyan szántana ahova kell az erő! :)
Itt a megoldás :
http://www.youtube.com/watch?v=R26RdfqGvUE
Válasz #53. hozzászólásra
még ilyen magas lesz a napra ára,nemérimeg otthon sajtolni.próbáltuk.
Válasz #51. hozzászólásra
Mert itt nem engedik,pedig szerintem szinte mindenki alkalmazná a repce,vagy napra olajat,még ha valamennyi normál gázolajat is kevernének hozzá!
Válasz #47. hozzászólásra
Ja persze meg ésatöbbi ingyenélőt! Ja egyébként a hivatalokban kötelező lesz a kátrányos nyelvtudás! Hát idáig jutottunk? Ennek az országnak annyi,ez egy egy kész röhej,ha nem volna ki kellene találni! :-/
Magyarországon idén a 10 ezer ha helyett már 16 ezer ha ilyen olajrepcét vagy mit termelnek (a növény nevében nem vagyok biztos).
Ez átlagosan jó termésnél 3000kg/Ha, az ausztriaiak ezt 100-110 forintért veszik meg bio üzemanyagnak.
Ha ez nekik megéri akkor nekünk miért nem? Miért kell nekünk eladni azt amit mi is felhasználhatnánk. Ráadásul külföldön nagy is rá a kereslet, ráadásul az ára is átszámolva 200 forint körili nem pedig 3xx.
Ahogy "Szem Boga" mondta!
Válasz #48. hozzászólásra
Én hozzájárulok az államháztartási hiány csökkentéséhez, mert nem vagyok ÁFÁ-s. Ráadásul az eladott terménynek 12% a komp.felára, az imput anyagnak meg 20%. Ez 8% a zsebemből kifelé. De nem hagyjuk el ezt a k*rva országot, ahogy a komcsik tanácsolták, hanem kitartunk a végsőkig.
Szorgos népünk győzni fog!!!!
:-)
Válasz #47. hozzászólásra
és miért mi fizessünk azért, mert elbaszták odafönt a dolgokat
amúgy az áfával nem járulok hozzá semmihez, mert visszaigénylem
Gyerekik! Inkább legyetek büszkék arra, hogy a gázolajjal kifizetett ÁFÁ-val hozzájárultok a sz@r állapotban lévő államháztartáshoz!
Lassan vissza kell állni a zabmeghajtású szőrdizelekre :-)))
Válasz #42. hozzászólásra
Akármelyiket!
Válasz #39. hozzászólásra
Ja,nagyon úgy néz ki,hogy alakul!
Válasz #42. hozzászólásra
nameg felrakni a trakikra a vizes üzemanyagcsökkentőt.
Nekünk meg saját magunknak azért nem érdemes előállítani, mert amig ilyen magasak az árak az élelmiszerhiány miatt addig érdemesebb eladni és inkább megvenni a mocskos drága gázolajat! Az MTZ-t meg luxus lesz járatni akkor is ha csak 2 percre kiszáll az ember a trakiból!
Csak durván számolva is 100 kg napra 13 ezer forint ebből 50 %-os olajtartalommal kb lesz belőle 40 liter olaj! 13000/40=325 Ft. És ebbe nincs még benne az előállítás költsége a sajtolás áramhasználat stb. Ja és akkor még az állam nem rakott rá magának semmit! Na ezért nem is lesz soha napraforgóból gázolajunk!
Egy biztos, ha veszünk valamit az első hogy meg kell nézni hogy mennyit eszik!!! Azért se akar beindulni a repcéből illetve naprából készített gázolaj mert még mindig drága az előállítása! 13 ezer forint egy mázsa napraforgó!!