Válasz Tomszi #1022. hozzászólásáraHoppá, kimaradt valami, ez lenne helyesen a mondat:
Itt az a helyzet hogy a zöld rendszám témáról van egy egyértelmű szabályzás, mindig is egyértelmű volt, már a legelején is.
Válasz Erdőjáró #1021. hozzászólásáraNekem nem szúrja a szemem semmi és senki. És nem fogok marakodni senkivel.
Itt az a helyzet hogy a zöld rendszám témáról van egy egyértelmű, mindig is egyértelmű volt, már a legelején is. Csak ezt egyes ügyintézők különböző okokból tágan értelmezték (én is láttam terepjárón, pótkocsin, erdészeti Uralon nem, de egyszer közúton egy platós Ifán igen), amiből a leírásotok alapján most kezdenek visszavenni, és betartani a szabályt.
Pont ebből a tág értelmezésből raktak traktorra is zöldet, ha valaki meggyőzte az ügyintézőt hogy ő erdészeti kiközelítőnek használja, vagy eszközhordozónak, megkaphatta, vagy ha egy homlokrakodó volt az MTZ-n akkor az már önjáró rakodó.
Szabály szerint pedig kombájnra ki lehet adni, teherautóra nem, meg traktorra sem, autóra sem.
Az egy másik dolog, hogy ezek szerint vannak olyanok, akik ezt a szabályt kihasználva zöld rendszámmal mozognak erdőn, meg kicsit közúton is a teherautóikkal, és ők most sértve érzik magukat, ha valaki le meri írni, hogy azokra pedig jogosan nem járna a zöld rendszám. És belemagyarázzák hogy azért mert irigylik tőlük, meg sajnálják a pénzt amit keresnek, meg más munkáját elvennék, stb...hagyjuk már ezt, szó nincs erről. Az ő érdeküket sérti, ezt én elismerem. Valakinek meg azzal van tapasztalata hogy a kombájnra nem tudja megkapni.
Ne haragudj, de a logikád szerint akkor nagyon sok mindenre nem kéne rendszám, pl. ha én egy utánfutót csak nagyritkán húzok, azt is falun belül, akkor nem kell rá rendszám? De kell. Vagy az autómmal csak a mezőre megyek ki a faluból? Akkor is kell. Vagy a határba nem kell jogsi a traktorra? De kell.
És mi is voltunk hasonló helyzetben, egy traktoron nem volt rendszám, de megcsináltuk, megfizettük amit kell, végigjártuk a tortúrát, és hivatalosan le lett papírozva, rajt a műszaki, lehet vele menni, bátran el tudjuk vinni vizsgára. Pedig nem használjuk sokat, csak amolyan hobbira van.
És végül nehogy azzal gyere, hogy akkor én is irigylem a zöldrendszámos erdészektől a munkát meg a megélhetésüket!!!
Ne nekem mond a másik fejével való gondolkodást, nem véletlenül írtam ide már többször, lehet hogy konkrétan nem tudtam segíteni.
És aki ilyen cipőben jár, az tett már lépéseket hivatalos helyen a gondjával? Ha igen akkor miket? És milyen információkat kapott.
Válasz Tomszi #1020. hozzászólásáraBezony le vannak írva,ahogy odafelé,meg vissza felé is lehet belemagyarázni a kategóriákba mindent. Viszont valóban furcsa miért szúrja a szemét egyeseknek ebben az országban az ha valaki dolgozni akar,de nem hülye. Így pl az,hogy egy erdőben dolgozó platós darus 6x6os szörnyeteg ,amire csak azért kell rendszám,hogy azonosítható legyen,illetve ha vonulnia kell a közúton A ból B be,ugyan ne kelljen már tréler hozzá. Érthető,hogy nem akar senki plusz és felesleges költségeket magának,ahogyan a kombájnokra sem . De még mielőtt összemarakodtok próbáljatok kicsit a másik fejével is gondolkodni.
Válasz medikus #1017. hozzászólásáraTi meg ezeken az öszvér erdei vasakon lovagoltok ember,vedd már észre! Pitiáner irigységből,meg dilettáns módon,mert egyikőtöknek nem kap rendszámot a tragacsa,másikótok meg azthiszi elviszik előle a piacot a zöld rendszámos erdei közelítésre használt krazok... Szánalom a köbön!
Válasz Matyi50 #1016. hozzászólásáraMindig a kombájnon lovagolsz!Mezőgazdasági betakarító gép!Szerepel a kategóriában,nem rendelkezik platóval! Valami más gépet keress hasonlatnak,mert ez konkrétan nem jó!
Válasz Claastra. #1014. hozzászólásáraÉn meg még mindig nem értem mit zavar téged ez a jármű kategória ember? Mennyi pénzt vesz ki a te vagy az érdekhaverjaid zsebéből ha egy melósnak a munkája ettől függ? Mi az a mérhetetlen írígység,ami miatt ezektől a vállalkozásoktól vagy emberektől te írígyled az ilyen technikát,ami netán zöld rendszámos?
De ilyen alapon akkor valóban a kombájn se kaphasson,az is hordhat a tartályba terményt a közúton... szánalmas ez a dilettáns érvelés,de ahogy látom halvány lila fingod nincs ,mert még tologatós lepkével játszottál,mikor más már húzta az igát ilyenekkel.
Válasz Matyi50 #1012. hozzászólásáraa károgó még mindíg azt mondja,hogy a Zil a Kraz a Gaz teherautó akkor is ha fát közelítessz ki vele(értetlen)a traktor meg javarészt mezőgazdasági vontató,remélem többé semmi baromságra nem adnak ki zöld rendszámot,
Válasz Janbá #1009. hozzászólásáraEz a káosz jellemző!Nameg az nkh-s buzgómócsingok cinizmusa. Az itt kontrázó károgóknak meg üzenem,hogy talán elindult valami jó irányba is,mert eljutott máshova is a híre ennek az anomáliának.
Válasz medikus #1010. hozzászólásáraMiért szídnának,alapból ez van leírva a törvényben,csak hát egyesek megpróbálták kikerülni,amire jár az megkapja,amire nem az nem(de mindenhol így legyen)
Tanúságos eset ma történt meg velem. Reggel okmányiroda bemegyek mondom mi járatban vagyok. Szeretném megújitani a zöldrendszámot a kombájra és a traktor. Nagynehezen majdnem egyóra elteltével közli hogy nem megy a dolog(deközben ide egy telefont oda egy telefont).Mennyek az NKH-hoz müszaki adatlapért. Kocsiba ülök nkh. Ott is elö adom mijáratba vagyok és nézrám hogy mit akkor én tőle. Kimegy akolégájához kérdezösködik majd viszajön és közli velem hogy ö a kombájn hóz nem tud adatlapot adni nekem. Ahhoz nemis kell különbensem. Ezt tudnikel lenne az okmányirodábanis. A traktor meg nem kaphat tovább zöldrendszámot. Kérdemtöle illedelmesen hogy akkor most mi van. Ö erre nem TUDOM;akkor ismét megkérdemtöle akkor hogyan tovább hát próbáljam meg lepapiroztatni és hanem megy ere aválasz az volt majdnem szószerint adjamle vastelepre. Illedelmesen megkérdeztem töle hogy nemakkar kistestvér csinálni magának és otthagytam. Vissza okmányirodába közlöm velük hogy mit mondtak az nkh-nál ismét kemény egy órahossza téltel mikorra meg született megújitani a kombájn hoz a zöldrendszámot. A traktor maradt egyelőre rendszámnélkül.
Válasz Erdőjáró #1005. hozzászólásáraEzen az egyszeri fél éven átsiklottam mikor beszúrtam.
Attól függ szerintem hogy összesen hány ilyen teherautó/tulajdonos lenne akit érint, de felteszem nem sok ahhoz hogy komoly érdekképviselete érdekérvényesítő képessége legyen. Mert ha az E rendszám végtelenszer kiadható lenne, az is megoldás lenne.
Válasz Erdőjáró #1005. hozzászólásáraEz így van!Lehet a mellveregetőknek a méhészekre is fújni,meg írígykedni...Simán lehetne ezt egységesíteni és belevonni az itt vitatott kategóriákat is.Lenne megoldás.
326/2011. (XII. 28.) Korm.rendelet
elvileg a mai napon aktuális állapot
63. § (1) Az ideiglenes rendszámtáblát önjáró munkagépre és azon járművekre kell kiadni, amelyet Magyarországon forgalomba még nem helyeztek, vagy a forgalomból végleg kivonták, vagy amelynek az állandó rendszámmal történő közlekedése bármely okból átmenetileg nem lehetséges. Az ideiglenes rendszámtábla leírását a 14. melléklet tartalmazza.
(2) A közlekedési igazgatási hatóság kérelemre
e) az önjáró munkagépre és arra a járműre, amely forgalmi engedéllyel, valamint rendszámtáblával nincs ellátva és a közúti forgalomban történő ideiglenes részvétele indokolt, továbbá az elveszett rendszámtábla ideiglenes pótlására E betűjelű,
ideiglenes rendszámtábla használatát engedélyezi és az ideiglenes rendszámtáblát kiadja.
68. § Az E betűjelű ideiglenes rendszámtábla közlekedési igazgatási hatóság által történő kiadásának feltétele a jármű jogszerű birtoklásának, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétének és a jármű műszaki alkalmasságának igazolása. A regisztrációs adóról szóló törvény hatálya alá tartozó jármű tulajdonosa részére a járműhöz E betűjelű ideiglenes rendszámtábla és az ideiglenes forgalomban tartási engedély egy alkalommal adható ki.
[326/2011 Korm.rendelet_E-rendszám]
Nem vagyok se jogász se közlekedési szakember, de átfutva ezt a rendeletet az E-rendszám járható út erdészeti teherautóra. Hogy aztán kiadnák-e ténylegesen? Az se mindegy ki milyen fellépéssel, felkészültséggel, netán hátszéllel fut neki az ügyintézésnek.
Tisztelt Zöldrendszámos Zillel és társaival fát kitermelők! Vélemény?
Válasz Matyi50 #1001. hozzászólásáraA kutya ott van elásva, hogy ha jól rémlik: Lassú járművé csak mezőgazdasági vontató alakítható át. Gépjármű(személygépjármű, teherautó) nem.
Válasz bandigh #999. hozzászólásáraNem megy. A felezőbe rakott és lefixált váltó sem elég nekik már,amit ki se lehet kapcsolni,mert úgy van átalakítva. Régebben sok ifa meg egyszerűen forgalmiba bejegyzett 25km/h korlátozással simán kapott piros rendszámot,ma már átalakítással se megy a dolog. Azt ne kérdezd miért. Sőt olyanról is tudok,hogy a piros rendszámot is visszavonhatják ilyenektől is.
Ezekre a régi vasakra jó lenne a piros rendszám. Ha valami váltókulissza lezárással átmenne a műszakin, h max 25 km/h val mehet, akkor megkapná a lassújármű papírt azt annyi. Erdőből fát kihordani elég, a közúti fuvarozásban meg amúgy sem jelent konkurenciát a kamionoknak, mert leeszi a haját az embernek, nem életszerű.
Válasz Claastra. #996. hozzászólásáraÉs jól esett?Szajkózzad még,hátha földön túli erotikus élményed lesz tőle.:D Veregetheted a melled,de az amit mi írunk az a valós helyzet.
Válasz Erdőjáró #991. hozzászólásáraIgazad van , de valamiért Itt a Vértesben csak ilyent látok, 100 millás Fendt és Valtrákat,és fullos 6x6 MAN darusokat, már Kamaz sincs az erdőben csak 1db 6 hengeres Ifa ezt biztosan csak az erdőgazdaság válogatja meg
Ugye nem kell taglalni,hogy az RS traktor nem alternativa ...de még egy kihordó kocsi sem sok esetben... Ahogy azt sem kell taglalni,hogy ezek nem országúti fuvarra kellenek,és nem kéne konkurenciát látni ezekben azoknak,akik fuvaroznak.
Válasz Matyi50 #984. hozzászólásáraÉn egyikőtoktol sem irigylem a zöld rendszámát, de ez van. Szerintem fogtok megoldást találni.
A régi gépek fognak kapni vizsgát, míg a tulaj üzemeltetni akarja. Mióta ment a szöveg hogy a kétüteműeket be fogják tiltani? Betiltottak? Nem. Úgyis elfogynak szépen.
Válasz Matyi50 #982. hozzászólására látod itt az őskor csak akarni kell és jön vele ki a fa az erdőről !!Ja ez nem 500-1 millás csak hasznot nekem gép , van egy kis vissza forgatás is piros rendszám 5 évente műszaki
Válasz Tomszi #978. hozzászólásáraFekete rendszámot és 7,5 tonna össztömeg feletti tgk kategóriát egyre több műszaki szigorítás és követelmény ,Eu-s norma miatt az általad említettek se fognak kapni,legalábbis a megléávők egy pár évig még elmennek,ahogy ilyen tgk. újra forgalmomba helyezését már szintén nem fogják engedélyezni pár év mulva. Az az érv,amivel itt írígykedtek,nem érv,hanem pitiáner írigység.
Én pl erdőgazdálkodói jogosultság ,fakitermelői tevékenységi kör esetén adnék ki zöld rendszámot ilyen autókra és meg lenne oldva a dolog,nem lenne quad meg terepjáró meg országúti teherautó zöld rendszámos.
Válasz bandigh #980. hozzászólásáraPontosan! De ezek írígy emberek,belekötnének az élő fába is itt... tényleg nem érdemes vitába szállni velük,mert hajthatatlanul demagóg,dilettáns dumával legyőznek!
Én értem hogy akinek eddig a fakitermelő vállalkozása zöld rendszámos teherautóra volt alapozva az sértve érti magát, mert most nem tudja megújítani a zöld rendszámot rájuk.
De megoldást kell keresni. Vagy utánajárni több oldalról a zöld rendszámnak, vagy a piros rendszámozásnak.
Már látok pár mezőgazdasági vállalkozónál használt trélert, használt JCB Factraccal húzva, ezzel költözteti a gépeit, markolók hasonlók, pont azért, mert nem teherautó.
Vagy venni műszakizható régi teherautót.
Vagy átállni traktorra, látni T-150K-val, Zetor Crystallal is fát hordani.
Válasz Erdőjáró #974. hozzászólásáraMi köze van egy komnájn árának a forgalomab helyezhetőséghez? Semmi. A 600 ezres E516-on is lehet rendszám, meg a 120 milliós Lexionon se biztos hogy van.
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraAz összes IFA-n meg kortársain van rendszám, szóval az nem igaz hogy megbukik műszakin.
Hogy olyan teherkocsit ami jelenleg nincs forgalomban, azt vissza lehet-e helyezni, nem tudom. De esélyes hogy igen, gyakorlatilag mindent forgalomba lehet helyezni.
Válasz Matyi50 #973. hozzászólásáraAz Rs eszköz hordozó alváz!!!!Tehet rá zöldet!
Kb 40 féle eszköz csatlakoztatható hozzá!A T16 is ezen kategória,van is hozzá egy kb 1 méter átmérőjű körfűrész!Na az erdészeti gép!Mehet rá a zöld!
Válasz Erdőjáró #974. hozzászólásáraA sok írígy ember megfojtaná a másikat egy kanál vízben ma magyarországon,illetve ilyen alapon piros rendszámos,agyon magasított hw kocsival lehordhatod a fél ország fáját,az nem veszi el senki elől a kenyeret,egy zöld rendszámos 99%ban erdőn mozgó zil meg egyesek szerint igen,mert az teherautó volt eredetileg ? Hagyjuk már ezt a baromságot..
Válasz Sárközi Róbert #971. hozzászólásáraMilyen igazad van! Akkor a kombájn helyett meg álljanak vissza kaszára,aki nem tudja megvenni a 100milliós gépet ilyen alapon!
1423 hozzászólás
Válasz Tomszi #1022. hozzászólásáraHoppá, kimaradt valami, ez lenne helyesen a mondat:
Itt az a helyzet hogy a zöld rendszám témáról van egy egyértelmű szabályzás, mindig is egyértelmű volt, már a legelején is.
Válasz Erdőjáró #1021. hozzászólásáraNekem nem szúrja a szemem semmi és senki. És nem fogok marakodni senkivel.
Itt az a helyzet hogy a zöld rendszám témáról van egy egyértelmű, mindig is egyértelmű volt, már a legelején is. Csak ezt egyes ügyintézők különböző okokból tágan értelmezték (én is láttam terepjárón, pótkocsin, erdészeti Uralon nem, de egyszer közúton egy platós Ifán igen), amiből a leírásotok alapján most kezdenek visszavenni, és betartani a szabályt.
Pont ebből a tág értelmezésből raktak traktorra is zöldet, ha valaki meggyőzte az ügyintézőt hogy ő erdészeti kiközelítőnek használja, vagy eszközhordozónak, megkaphatta, vagy ha egy homlokrakodó volt az MTZ-n akkor az már önjáró rakodó.
Szabály szerint pedig kombájnra ki lehet adni, teherautóra nem, meg traktorra sem, autóra sem.
Az egy másik dolog, hogy ezek szerint vannak olyanok, akik ezt a szabályt kihasználva zöld rendszámmal mozognak erdőn, meg kicsit közúton is a teherautóikkal, és ők most sértve érzik magukat, ha valaki le meri írni, hogy azokra pedig jogosan nem járna a zöld rendszám. És belemagyarázzák hogy azért mert irigylik tőlük, meg sajnálják a pénzt amit keresnek, meg más munkáját elvennék, stb...hagyjuk már ezt, szó nincs erről. Az ő érdeküket sérti, ezt én elismerem. Valakinek meg azzal van tapasztalata hogy a kombájnra nem tudja megkapni.
Ne haragudj, de a logikád szerint akkor nagyon sok mindenre nem kéne rendszám, pl. ha én egy utánfutót csak nagyritkán húzok, azt is falun belül, akkor nem kell rá rendszám? De kell. Vagy az autómmal csak a mezőre megyek ki a faluból? Akkor is kell. Vagy a határba nem kell jogsi a traktorra? De kell.
És mi is voltunk hasonló helyzetben, egy traktoron nem volt rendszám, de megcsináltuk, megfizettük amit kell, végigjártuk a tortúrát, és hivatalosan le lett papírozva, rajt a műszaki, lehet vele menni, bátran el tudjuk vinni vizsgára. Pedig nem használjuk sokat, csak amolyan hobbira van.
És végül nehogy azzal gyere, hogy akkor én is irigylem a zöldrendszámos erdészektől a munkát meg a megélhetésüket!!!
Ne nekem mond a másik fejével való gondolkodást, nem véletlenül írtam ide már többször, lehet hogy konkrétan nem tudtam segíteni.
És aki ilyen cipőben jár, az tett már lépéseket hivatalos helyen a gondjával? Ha igen akkor miket? És milyen információkat kapott.
Válasz Tomszi #1020. hozzászólásáraBezony le vannak írva,ahogy odafelé,meg vissza felé is lehet belemagyarázni a kategóriákba mindent. Viszont valóban furcsa miért szúrja a szemét egyeseknek ebben az országban az ha valaki dolgozni akar,de nem hülye. Így pl az,hogy egy erdőben dolgozó platós darus 6x6os szörnyeteg ,amire csak azért kell rendszám,hogy azonosítható legyen,illetve ha vonulnia kell a közúton A ból B be,ugyan ne kelljen már tréler hozzá. Érthető,hogy nem akar senki plusz és felesleges költségeket magának,ahogyan a kombájnokra sem . De még mielőtt összemarakodtok próbáljatok kicsit a másik fejével is gondolkodni.
Válasz máris szomszéd #1018. hozzászólásáraMezőgazdasági vontató vagy lassú jármű.
Tök egyértelműen le vannak írva a kategóriák,csak el kell olvasni és értelmezni.
Válasz medikus #1017. hozzászólásáraTi meg ezeken az öszvér erdei vasakon lovagoltok ember,vedd már észre! Pitiáner irigységből,meg dilettáns módon,mert egyikőtöknek nem kap rendszámot a tragacsa,másikótok meg azthiszi elviszik előle a piacot a zöld rendszámos erdei közelítésre használt krazok... Szánalom a köbön!
Válasz medikus #1017. hozzászólásáraÉs az a traktor ami soha nem vontat az mi?
Válasz Matyi50 #1016. hozzászólásáraMindig a kombájnon lovagolsz!Mezőgazdasági betakarító gép!Szerepel a kategóriában,nem rendelkezik platóval! Valami más gépet keress hasonlatnak,mert ez konkrétan nem jó!

Válasz Claastra. #1014. hozzászólásáraÉn meg még mindig nem értem mit zavar téged ez a jármű kategória ember? Mennyi pénzt vesz ki a te vagy az érdekhaverjaid zsebéből ha egy melósnak a munkája ettől függ? Mi az a mérhetetlen írígység,ami miatt ezektől a vállalkozásoktól vagy emberektől te írígyled az ilyen technikát,ami netán zöld rendszámos?
De ilyen alapon akkor valóban a kombájn se kaphasson,az is hordhat a tartályba terményt a közúton... szánalmas ez a dilettáns érvelés,de ahogy látom halvány lila fingod nincs ,mert még tologatós lepkével játszottál,mikor más már húzta az igát ilyenekkel.
Válasz Claastra. #1014. hozzászólásáraÁMEN!!!!!

Válasz Matyi50 #1012. hozzászólásáraa károgó még mindíg azt mondja,hogy a Zil a Kraz a Gaz teherautó akkor is ha fát közelítessz ki vele(értetlen)a traktor meg javarészt mezőgazdasági vontató,remélem többé semmi baromságra nem adnak ki zöld rendszámot,
Válasz Matyi50 #1012. hozzászólásáraÖrülök neki,hogy híre ment!
Válasz Janbá #1009. hozzászólásáraEz a káosz jellemző!Nameg az nkh-s buzgómócsingok cinizmusa. Az itt kontrázó károgóknak meg üzenem,hogy talán elindult valami jó irányba is,mert eljutott máshova is a híre ennek az anomáliának.
Válasz medikus #1010. hozzászólásáraMiért szídnának,alapból ez van leírva a törvényben,csak hát egyesek megpróbálták kikerülni,amire jár az megkapja,amire nem az nem(de mindenhol így legyen)
Válasz Janbá #1009. hozzászólásáraMost sokan szidnak,de valahogy így kellene mennie!!Majd én is bepróbálkozom újra!

Tanúságos eset ma történt meg velem. Reggel okmányiroda bemegyek mondom mi járatban vagyok. Szeretném megújitani a zöldrendszámot a kombájra és a traktor. Nagynehezen majdnem egyóra elteltével közli hogy nem megy a dolog(deközben ide egy telefont oda egy telefont).Mennyek az NKH-hoz müszaki adatlapért. Kocsiba ülök nkh. Ott is elö adom mijáratba vagyok és nézrám hogy mit akkor én tőle. Kimegy akolégájához kérdezösködik majd viszajön és közli velem hogy ö a kombájn hóz nem tud adatlapot adni nekem. Ahhoz nemis kell különbensem. Ezt tudnikel lenne az okmányirodábanis. A traktor meg nem kaphat tovább zöldrendszámot. Kérdemtöle illedelmesen hogy akkor most mi van. Ö erre nem TUDOM;akkor ismét megkérdemtöle akkor hogyan tovább hát próbáljam meg lepapiroztatni és hanem megy ere aválasz az volt majdnem szószerint adjamle vastelepre. Illedelmesen megkérdeztem töle hogy nemakkar kistestvér csinálni magának és otthagytam. Vissza okmányirodába közlöm velük hogy mit mondtak az nkh-nál ismét kemény egy órahossza téltel mikorra meg született megújitani a kombájn hoz a zöldrendszámot. A traktor maradt egyelőre rendszámnélkül.

Válasz Tomszi #1007. hozzászólásáraA méhészek kilobbizták maguknak,ügyesek voltak,én nem írígykedek rájuk,mint egyesek.
Válasz Erdőjáró #1005. hozzászólásáraEzen az egyszeri fél éven átsiklottam mikor beszúrtam.
Attól függ szerintem hogy összesen hány ilyen teherautó/tulajdonos lenne akit érint, de felteszem nem sok ahhoz hogy komoly érdekképviselete érdekérvényesítő képessége legyen. Mert ha az E rendszám végtelenszer kiadható lenne, az is megoldás lenne.
Válasz Erdőjáró #1005. hozzászólásáraEz így van!Lehet a mellveregetőknek a méhészekre is fújni,meg írígykedni...Simán lehetne ezt egységesíteni és belevonni az itt vitatott kategóriákat is.Lenne megoldás.
Válasz Tomszi #1003. hozzászólására"E betűjelű ideiglenes rendszámtábla és az ideiglenes forgalomban tartási engedély egy alkalommal adható ki."
Ez sem járható út,max addig,amig érvényes az E rendszám,az max 6hónap.
Méhészeknek van egy rendelet,ők többször kiválthatják,de kizárólag méhes autóra.
Válasz Tomszi #1003. hozzászólásáraA rendelet linkjének beszúrása nem sikerült az előzőben.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100326.KOR
326/2011. (XII. 28.) Korm.rendelet
elvileg a mai napon aktuális állapot
63. § (1) Az ideiglenes rendszámtáblát önjáró munkagépre és azon járművekre kell kiadni, amelyet Magyarországon forgalomba még nem helyeztek, vagy a forgalomból végleg kivonták, vagy amelynek az állandó rendszámmal történő közlekedése bármely okból átmenetileg nem lehetséges. Az ideiglenes rendszámtábla leírását a 14. melléklet tartalmazza.
(2) A közlekedési igazgatási hatóság kérelemre
e) az önjáró munkagépre és arra a járműre, amely forgalmi engedéllyel, valamint rendszámtáblával nincs ellátva és a közúti forgalomban történő ideiglenes részvétele indokolt, továbbá az elveszett rendszámtábla ideiglenes pótlására E betűjelű,
ideiglenes rendszámtábla használatát engedélyezi és az ideiglenes rendszámtáblát kiadja.
68. § Az E betűjelű ideiglenes rendszámtábla közlekedési igazgatási hatóság által történő kiadásának feltétele a jármű jogszerű birtoklásának, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétének és a jármű műszaki alkalmasságának igazolása. A regisztrációs adóról szóló törvény hatálya alá tartozó jármű tulajdonosa részére a járműhöz E betűjelű ideiglenes rendszámtábla és az ideiglenes forgalomban tartási engedély egy alkalommal adható ki.
[326/2011 Korm.rendelet_E-rendszám]
Nem vagyok se jogász se közlekedési szakember, de átfutva ezt a rendeletet az E-rendszám járható út erdészeti teherautóra. Hogy aztán kiadnák-e ténylegesen? Az se mindegy ki milyen fellépéssel, felkészültséggel, netán hátszéllel fut neki az ügyintézésnek.
Tisztelt Zöldrendszámos Zillel és társaival fát kitermelők! Vélemény?
Válasz Matyi50 #1001. hozzászólásáraA kutya ott van elásva, hogy ha jól rémlik: Lassú járművé csak mezőgazdasági vontató alakítható át. Gépjármű(személygépjármű, teherautó) nem.
Válasz bandigh #999. hozzászólásáraNem megy. A felezőbe rakott és lefixált váltó sem elég nekik már,amit ki se lehet kapcsolni,mert úgy van átalakítva. Régebben sok ifa meg egyszerűen forgalmiba bejegyzett 25km/h korlátozással simán kapott piros rendszámot,ma már átalakítással se megy a dolog. Azt ne kérdezd miért. Sőt olyanról is tudok,hogy a piros rendszámot is visszavonhatják ilyenektől is.
Válasz bandigh #999. hozzászólásáraIgen. De szerintem már azt se csinálnák meg, minden megyében még biztosan nem, eddig se csinálták meg mindenhol.
Ezekre a régi vasakra jó lenne a piros rendszám. Ha valami váltókulissza lezárással átmenne a műszakin, h max 25 km/h val mehet, akkor megkapná a lassújármű papírt azt annyi. Erdőből fát kihordani elég, a közúti fuvarozásban meg amúgy sem jelent konkurenciát a kamionoknak, mert leeszi a haját az embernek, nem életszerű.
Válasz Claastra. #996. hozzászólásáraÉs jól esett?Szajkózzad még,hátha földön túli erotikus élményed lesz tőle.:D Veregetheted a melled,de az amit mi írunk az a valós helyzet.
És az E rendszám? A bucsusok egyidőben azzal jártak, meg néha kombájnin is láttam.
Válasz Matyi50 #975. hozzászólásáraA Butábbak kedvéért mégegyszer leírom(lassan hogy fel tudja fogni
)a ZÍL,Prága Ural Kraz az TEHERAUTÓ
Válasz Sárközi Róbert #993. hozzászólásáraNa ezt sem egy mezei fakitermelő brigád,vagy erdőtulajdonos veszi...
Válasz Matyi50 #982. hozzászólásáraNem azt mondtam hogy Rs traktorral kell fát kitermelni!Csak annyi,hogy jár rá a zöld rendszám!
Válasz Erdőjáró #991. hozzászólásáraIgazad van , de valamiért Itt a Vértesben csak ilyent látok, 100 millás Fendt és Valtrákat,és fullos 6x6 MAN darusokat, már Kamaz sincs az erdőben csak 1db 6 hengeres Ifa
ezt biztosan csak az erdőgazdaság válogatja meg
Válasz Erdőjáró #991 hozzászó
lására
Egyáltalán minek rá rendszám!
Áruljátok már el,erre mi a jó istennek fekete rendszám?
Ugye nem kell taglalni,hogy az RS traktor nem alternativa ...de még egy kihordó kocsi sem sok esetben... Ahogy azt sem kell taglalni,hogy ezek nem országúti fuvarra kellenek,és nem kéne konkurenciát látni ezekben azoknak,akik fuvaroznak.
Válasz Matyi50 #984. hozzászólásáraÉn egyikőtoktol sem irigylem a zöld rendszámát, de ez van. Szerintem fogtok megoldást találni.
A régi gépek fognak kapni vizsgát, míg a tulaj üzemeltetni akarja. Mióta ment a szöveg hogy a kétüteműeket be fogják tiltani? Betiltottak? Nem. Úgyis elfogynak szépen.
Válasz Sárközi Róbert #985. hozzászólásáraA legfölső pl 10millió pénz...
A cinikuskodásból meg az arcból jobb lenne vissza venni!
Válasz Sárközi Róbert #985. hozzászólásáraÉs akár egy Zetor Cristal simán viszi
Válasz Matyi50 #982. hozzászólására

látod itt az őskor csak akarni kell és jön vele ki a fa az erdőről !!Ja ez nem 500-1 millás csak hasznot nekem gép , van egy kis vissza forgatás is piros rendszám 5 évente műszaki
Válasz Tomszi #978. hozzászólásáraFekete rendszámot és 7,5 tonna össztömeg feletti tgk kategóriát egyre több műszaki szigorítás és követelmény ,Eu-s norma miatt az általad említettek se fognak kapni,legalábbis a megléávők egy pár évig még elmennek,ahogy ilyen tgk. újra forgalmomba helyezését már szintén nem fogják engedélyezni pár év mulva. Az az érv,amivel itt írígykedtek,nem érv,hanem pitiáner írigység.
Én pl erdőgazdálkodói jogosultság ,fakitermelői tevékenységi kör esetén adnék ki zöld rendszámot ilyen autókra és meg lenne oldva a dolog,nem lenne quad meg terepjáró meg országúti teherautó zöld rendszámos.
Válasz bandigh #980. hozzászólásáraPontosan! De ezek írígy emberek,belekötnének az élő fába is itt... tényleg nem érdemes vitába szállni velük,mert hajthatatlanul demagóg,dilettáns dumával legyőznek!
Válasz medikus #976. hozzászólásáraJa,vissza az őskorba,meg két nap után szétszakad,meg kb 1köbméter nyersfa alatt összesz.rja magát...
Válasz bandigh #980. hozzászólásáraEz igaz, de az nem amire reagáltam, hogy eleve megbukik.
Én értem hogy akinek eddig a fakitermelő vállalkozása zöld rendszámos teherautóra volt alapozva az sértve érti magát, mert most nem tudja megújítani a zöld rendszámot rájuk.
De megoldást kell keresni. Vagy utánajárni több oldalról a zöld rendszámnak, vagy a piros rendszámozásnak.
Már látok pár mezőgazdasági vállalkozónál használt trélert, használt JCB Factraccal húzva, ezzel költözteti a gépeit, markolók hasonlók, pont azért, mert nem teherautó.
Vagy venni műszakizható régi teherautót.
Vagy átállni traktorra, látni T-150K-val, Zetor Crystallal is fát hordani.
Válasz Tomszi #978. hozzászólásáraCsak egy ilyen teherautón annyi lesz az útdíj meg a súlyadó meg a bizti, h nem keres annyit..
Válasz Erdőjáró #974. hozzászólásáraMi köze van egy komnájn árának a forgalomab helyezhetőséghez? Semmi. A 600 ezres E516-on is lehet rendszám, meg a 120 milliós Lexionon se biztos hogy van.
Válasz Erdőjáró #966. hozzászólásáraAz összes IFA-n meg kortársain van rendszám, szóval az nem igaz hogy megbukik műszakin.
Hogy olyan teherkocsit ami jelenleg nincs forgalomban, azt vissza lehet-e helyezni, nem tudom. De esélyes hogy igen, gyakorlatilag mindent forgalomba lehet helyezni.
Válasz Erdőjáró #974. hozzászólásáraMiért kellene kézzel kaszálni!!!!Mezőgazdasági betakarító gépre lett kitalálva a rendelet!A kombájn az!!!!A Zil meg nem!


Válasz Matyi50 #973. hozzászólásáraAz Rs eszköz hordozó alváz!!!!Tehet rá zöldet!
Kb 40 féle eszköz csatlakoztatható hozzá!A T16 is ezen kategória,van is hozzá egy kb 1 méter átmérőjű körfűrész!Na az erdészeti gép!Mehet rá a zöld!
Válasz Erdőjáró #974. hozzászólásáraA sok írígy ember megfojtaná a másikat egy kanál vízben ma magyarországon,illetve ilyen alapon piros rendszámos,agyon magasított hw kocsival lehordhatod a fél ország fáját,az nem veszi el senki elől a kenyeret,egy zöld rendszámos 99%ban erdőn mozgó zil meg egyesek szerint igen,mert az teherautó volt eredetileg ? Hagyjuk már ezt a baromságot..
Válasz Sárközi Róbert #971. hozzászólásáraMilyen igazad van! Akkor a kombájn helyett meg álljanak vissza kaszára,aki nem tudja megvenni a 100milliós gépet ilyen alapon!