Fórum

Fortschritt E 516 kombájnok 

Létrehozta: natibali, 2009-01-07 19:48:01

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #2319 sebi01 | 2019-11-30 18:47:09

    Válasz Bebe_3099 #2318. hozzászólására
    Ha mindene jó és tiszta, akkor nincs semmi extra.
    Termosztátokon van egy légtelenítő furat, ha eldugul akkor nem légtelenedik ki, viszont akkor a hűtéssel is probléma szokott lenni főleg nagy terhelésnél.
    Igen 70 literes.

    Aki nem használ fagyállót annak a vízleeresztés szokott gondot okozni, ha sok a mocsok a motorban akkor előfordul, hogy a csap eldugul. Egy darabig folyik a tulaj pedig abban a hiszemben van, hogy kifogyott. A V8-on a vízpumpa alján is van leeresztő fontos azt is kinyitni különben szétfagy a vízpumpa. A szerszámos mellett lógó leeresztő gumicső pedig a váz fölött megy át, leeresztéskor ezért a hűtők aljából nem tud kifolyni a víz, az alsó kamra kipúposodik kirepedhet. Az egyik vízcső bilincsét oldva a csövet kihúzva lehet tisztára leengedni a vizet.

  • Válasz » #2318 Bebe_3099 | 2019-11-29 20:09:22

    Válasz sebi01 #2317. hozzászólására

    Köszönöm az infót!
    Még lenne kérdésem, eddig vízzel volt feltőltve a v8-as hűtőrendszere, most fagyállózom, van valami speciális dolog, amire figyelnem kell, hogy ne szorulhasson meg levegő a víztérben? Jól tudom, hogy hetven literes a hűtőrendszere?

  • Válasz » #2317 sebi01 | 2019-11-29 13:07:04

    Válasz Bebe_3099 #2314. hozzászólására

    Ha tartósat akarsz akkor MTZ dugattyúcsapszeg és persely kombinációt szerkeszted bele a hibakarba.
    Fontos ha a tartó leszakadt a vázról akkor úgy kell visszahegeszteni hogy egy tengelyt át kell dugni a csapszegtartókon, hogy a két tartó tengelyvonala egybe essen. Ki kell szerelni hozzá a szelelőventilátort.

    A hangot az átfolyásszabályzó szelep adja, akkor ha olyan gyorsan tekered a kormányt, hogy az orbit nyelése megközelíti a max, átfolyást.

  • Válasz » #2316 Bebe_3099 | 2019-11-28 21:43:03

    Szép estét!

    Segítséget kérnék... Hol keressem a hibát(több gépen is tapasztaltam ezt a jelenséget), egyáltalán hibára utalhat ez a jelenség, E-517-en a kormányt forgatva, kanyarodáskor ropog valami a fülke alól, először azt gondoltam, hogy a hajtásokból jön ez a hang, de szerintem a kormány hidraulika köre generálja ezt a ropogó hangot. Talán egy szelep lehet?

  • Válasz » #2315 agyas | 2019-11-26 23:42:27

  • Válasz » #2314 Bebe_3099 | 2019-11-26 22:02:34

    Válasz sebi01 #2296. hozzászólására
    Üdvözlöm!
    Aktuálisabb sosem volt, rengeteg kérdésem lenne, de most a legfontosabb számomra, hogy átalakítsam a rostaszekrény meghajtás szilentes felfüggesztését perselyesre. Ebben szívesen fogadok tanácsot, iránymutatást, most még bontás előtt állok. Majd mérnem is kell, mert a jobb oldali felfüggesztés hegesztve volt, nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy sikerült-e nekik a helyes pozícióba visszahegeszteni...
    Segítségét előre is köszönöm!

  • Válasz » #2313 mtz zoli | 2019-11-17 20:45:17

    Válasz bazsi1026 #2309. hozzászólására Szia Enying melet Kaboka ott bontanak nem nézted?

  • Válasz » #2312 Gepi  | 2019-11-16 17:00:03

    Válasz bazsi1026 #2311. hozzászólására

    Próbáld meg Komáromban a kom-beltet.
    Lehet van nekik raktáron.

  • Válasz » #2311 bazsi1026 | 2019-11-16 16:57:03

    Válasz medikus #2310. hozzászólására

    Mennyi lenne az új?Rendelni kell?Mikor érne ide vagy menni kell érte és helyileg hol lenne?

  • Válasz » #2310 medikus | 2019-11-16 15:35:03

    Válasz bazsi1026 #2309. hozzászólására
    Újat tudok,de nem Fejérben!

  • Válasz » #2309 bazsi1026 | 2019-11-16 13:36:47

    Sziasztok.
    Nem tud valaki 516oshoz rostaházat???
    Fejér megyébe vagyunk esetleg itt a közelbe.
    Előre is köszönöm.Szakadt rostaház

  • Válasz » #2308 Bebe_3099 | 2019-11-15 00:47:54

    Válasz Matyi50 #2302. hozzászólására

    igen,IFA motoros. Rába motorral szerelt gépet egyet találtam, de az inkább az ócskavas telepre lett volna való, mint azzal munkát végezni, több purhab volt benne, mint vas.

  • Válasz » #2307 Rabó001 | 2019-11-14 21:28:28

    Válasz d-032a #2306. hozzászólására
    Mert arra gombra nyomtam rá. smile coolsmile flowers Nem válasz, reakció, vélemény. smile biggrin

  • Válasz » #2306  d-032a | 2019-11-14 21:01:09

    Válasz Rabó001 #2303. hozzászólására

    30 évesek, ég alatt álltak, nem tökéletesek, javítással/karbantartással mennek.
    Az új gépek se mindig, mindenhol, mindenre jók.
    Ezekben egyet értünk, de se erről se az ellenkezőjéről nem írtam.
    Nemigen értem, miért válasz ez a 2297-re.


  • Válasz » #2305 sebi01 | 2019-11-14 20:49:06

    Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólására

    A rázóasztal meghajtásnál a himbakarokban lévő(nagy) szilent eredetiben is gyenge pontja , az utángyártott még gyengébb. Ha sok aratnivalód van akkor érdemes kiváltani bronzperselyes megoldásra.

  • Válasz » #2304 sebi01 | 2019-11-14 20:44:18

    Válasz Rabó001 #2303. hozzászólására

    No igen, gyenge pontja minden gépnek van valamennyi. A mostani kombájnoknál sem minden zökkenőmentes.

    Ha jó emlékszem a 16-ost valamikor 1975-76 körül hozták ki. A 17-ig kb. semmit sem fejlesztettek rajta, a 17-es nagyobbrészt kiküszöbölte a gyenge megoldásokat. De annak is már több mint 40 éve, vannak már sokkal jobb nagyobb sebességgel működő okosabb megoldások. De például a felxi asztallal csaknem borotválni lehet, szójához nagyon jó, persze a szójaasztal még jobb. :D

    Egy biztos kellő odafigyeléssel akarattal lehet jó munkát végezni minden géppel. A Lexionnal is lehet ramatyul dolgozni.

    És az is 100%, hogy 516-17 nevetségesen olcsó és a javításuk is az. Ilyen teljesítményű kombájn hasonló állapotban más márkában kb. tízszeres árnál kezdődik.




  • Válasz » #2303 Rabó001 | 2019-11-14 20:13:47

    Válasz d-032a #2297. hozzászólására
    30 éve vagy még régebben gyártott gépek, mert az 516-ot is nyugodtan ide vehetjük, lényegében ugyanazok, ezt azért tudomásul kell venni. És sok ezeknek az éveknek a jelentős részét az ég alatt töltötte el. Olyat szerintem senki nem írt ide, hogy tökéletesek, javítás, karbantartás nélkül csak menni kell velük. És sokan azért szabadultak tőle, vagy ismeretlenül se akarnak venni, mert nagynak találja és ezért megijed tőle, hogy ez neki nagy.

    Másik topikokban milyen véleményeket olvashatunk, nem jó a 2 éves 8ezres John Deere traktor, nem jók a pár éves Lexionok, Tucanok, nem jó a legújabb új Lexion, csak ami így kapásból beugrott.

  • Válasz » #2302 Matyi50 | 2019-11-14 19:58:57

  • Válasz » #2301 Zoli 63 | 2019-11-14 18:42:12

    Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólására
    Az asztal alá ne menj, amig a biztosító csapokat be nem raktad a ferde alatti csövekbe, nálunk lezuhant a tömlő eldurranása miatt !

  • Válasz » #2300 Bebe_3099 | 2019-11-14 18:02:30

    Válasz sebi01 #2296. hozzászólására

    Köszönöm!

    Élni fogok a lehetőséggel, van mit tanulnom még a technikával kapcsolatban!

  • Válasz » #2299 Bebe_3099 | 2019-11-14 18:00:42

    Urak!

    Köszönöm a hozzászólásokat!
    Építő, segítő, jószándékú tanácsokat továbbra is szívesen fogadom, mint egy zöldfülűnek, nekem is tudtok újat mondani a témában.
    Donorgép már ki van nézve, évek óta a gaz növi egy idős gazdánál, bozótirtással kell majd kezdeni, ha elszállításra kerül, de az már a jövő évi tervekben kapott helyet...
    Egy a lényeg, a gép megvan, dolgozott az idén is és egy 160 km-es etapot már jól teljesített a hazaúton, volt benne emelkedő, felüljáró is, a hajtások jól vizsgáztak eddig, 21 km/h volt a max. sebessége. Megállással együtt 11 óra alatt haza értünk. Természetesen látok némi hiányosságot is, amit nyári szezonkezdetig orvosolni kell. Mivel a JD, Claas 105-106, stb. kategória gépei ebben az árkategóriában lepukkantak és drágák is az én zsebemhez viszonyítva, így esett a választás az E-517-es kombájnra, tudva a rizikófaktorokról is. Mivel nem esek pánikba, ha némi műszaki hiba előáll és szeretem a kihívásokat is, így úgy gondolom nem lesz gond, csak pénz legyen... Biztosan lesz egy-két nehéz pillanat is, DE melyik géppel nem lenne?
    Azzal kezdem, hogy kiborítom a belsejét, átnézek minden csapágyat, tengelyt, szíjtárcsát. Itt olvastam(talán Sebi írta)hogy nem feltétlenül cseréltek dobkosarat kukorica és gabona között, és talán a ferdefelhordóban a láncokat(léceket sem) cserélik ki néhányan... naa vannak ilyen kérdéses dolgok, amik még tisztázásra várnak.
    eddig a legnagyobb gondot a nem működő érzékelők, visszajelzők jelentik.
    A szilenteket Sebi iránymutatásán felbuzdulva át akarom alakítani, bár még át kell látnom előtte a rostaszekrénynél, hogy ki-kivel van. Itt azt tapasztaltam, hogy van egy pont, ahol nehezebben lendül át a holtponton, ezt leszámítva egyébként könnyen mozog, de az is látszik, hogy a szilentekben van némi feszülés, a csapok nem igazán párhuzamosak, de ez a felfüggesztésnél lehet hogy orvosolható egy kis odafigyeléssel, amikor a vázhoz rögzítem a csavarokkal. Azt már tudom, hogy a ventillátor fordítója nem működik, nem is működhet, mert a vezetékek le vannak vágva róla... itt még eldöntendő, hogy az elektromos lesz megjavítva vagy mechanikusra lesz cserélve. A kaszahajtást beállítom, mivel látszik rajta, hogy nem állt a helyzet magaslatán az előző tulaj ezen a téren. A kukorica asztal (OROS 6013SA - sajnos a zúzó nincs rajta)harminc éves létére kifejezetten jó állapotú. Egyébként úgy működik, mint egy 30 éves gép működhet, bármikor bármi tönkremehet, néhány évnek el kell telni, mire azt mondhatom, hogy majdnem tökéletesen működik.

  • Válasz » #2298 Matyi50 | 2019-11-13 08:24:07

  • Válasz » #2297  d-032a | 2019-11-12 21:00:40

    Azoknak az E kombájn szimpatizánsoknak a szemében, akik olvasták/látták Sebi01/V8Rapid írásait/videóit, az Ő hitelességéhez kétség sem férhet.

    Még akkor sem, ha ez valakinek nem tetszik és qrva frappánsnak vagy viccesnek szánt beszólásokkal próbálja lelökni Sebi01-et az első helyezésről.

  • Válasz » #2296 sebi01 | 2019-11-12 18:42:34

    Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására

    Ha még aktuális, megoldható az infócsere.

    Tel: 30/5293988

  • Válasz » #2295 sebi01 | 2019-11-12 18:39:47

    Válasz medikus #2292. hozzászólására

    Hátnem tudom, kire, kikre gondolsz?

    Egy biztos amit mondok azok tények, szakmailag megalapozottak, mérhetőek reprodukálhatóak.
    Egyáltalán nem célom a hibák elhallgatása, de légből kapott ócskálással nem tudok mit kezdeni.

    Egyébként sosem fényeztem 516-17-t
    Lásd legutóbb.

    " Attila Filep
    Attila Filep
    2 hete
    @V8Rapid Nem rox kombájn az. Valakinek olyan sincs. Te meg bele ülsz és dolgozol . Szóval nem kell szerénykedni! :)
    V8Rapid
    V8Rapid
    1 hete
    @Attila Filep Nem szerénykedés ezek tények, nem rosszak, lehet velük jó munkát végezni, de vannak jobbak modernebbek. :D"

    És a link

    https://www.youtube.com/watch?v=f_B3pOF7lTw&lc=z23jdls5mufdzpq1nacdp43al4fmzimnsbskq30r5htw03c010c.1572355419723607

  • Válasz » #2294 Matyi50 | 2019-11-11 21:41:24

    Válasz masina #2293. hozzászólására

    Ő azonos,ha jól tudom itt Sebi mesterrel . smile thumbupcool

  • Válasz » #2293 masina | 2019-11-11 21:09:40

    Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására

    Üdv, próbáld meg felvenni a kapcsolatot a linkelt video készítőjével. V8Rapid néven fut. Valamelyik video alatti kommentben leírta az elérhetőségét.

    Ő elég nagy E-fannak tünik :)

    https://www.youtube.com/watch?v=TQs9j2OmW_s

  • Válasz » #2292 medikus | 2019-11-11 19:22:49

    Válasz Rabó001 #2291. hozzászólására
    Egy-két megszállottnak tényleg van még!!Az az Istenért nem mondana rá semmit!smile lol

  • Válasz » #2291 Rabó001 | 2019-11-11 19:15:20

    Válasz medikus #2290. hozzászólására
    Nem fogytak el, csak megfogytak. smile thumbupcool És nem vált meg mindenki tőlük.
    30 éves gépek, persze hogy megfogytak. Clas Dominátor 105-ből meg 106-ból sincs már annyi üzemben, mint volt.

  • Válasz » #2290 medikus | 2019-11-11 19:02:07

    Válasz Rabó001 #2288. hozzászólására
    Valamiért elfogytak!!!Megváltak tőlük!!smile drool

  • Válasz » #2289 Matyi50 | 2019-11-11 18:13:10

    Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására

    Ezt a tipust már úgy érdemes venni,hogy ha veszel mellé egy másikat is donornak,ugyanis van amit már csak ugy tudsz átépíteni,mert nem kapni hozzá.
    Gyenge pont,szinte bármi... kaszahajtás ha nincs beállitva ,állandóan szétszaggatja az asztalt, rázóasztal,rostaszektény szilentek és rudjainak beállitása,mert azt is szétszaggatja állandóan. Ifa motorblokk belső víztér rozsdásodása,dugulás ennyi idő után már szinte biztos,ha nem fagyállóval üzemelt. Szalmarázó ládák repedése és lötyögése,ami idő kérdése és összeakadó ládákat és irdatlan háborut okoz hátul,meg 4nap leállást szezonban.Dobcsapágyak nem zsirozhatók, ékszijtárcsák bordái kiverődnek. stb... De ha jó a gép,és volt gazdája,akkor elmegy örök élet +2nap,csak tényleg kell mellé egy donor a kertbe,és nem fáj a fejed,hogy ha komolyabb alkatrész kell. De van itt Sebi01 kolléga, aki nagy mestere ezeknek a gépeknek,majd lehet ő sokkal többet tud mondani,ha olvassa a kérdésed.

  • Válasz » #2288 Rabó001 | 2019-11-11 17:56:26

    Válasz medikus #2287. hozzászólására

    Nana, azért ez nem igaz.

  • Válasz » #2287 medikus | 2019-11-11 17:53:53

  • Válasz » #2286 Bebe_3099 | 2019-11-10 22:46:50

    Válasz Bebe_3099 #2285. hozzászólására

    Üdv. Mindenkinek!

    Javítási, átalakítási infót, tanácsot szeretnék kérni E-517-es kombájnnal kapcsolatban. Mik a gyenge pontjai, mire kell kiemelten odafigyelni? Minden infót, tanácsot szívesen fogadok!

  • Válasz » #2285 Bebe_3099 | 2019-10-06 00:40:08

    Üdv. mindenkinek!

    Kombájnt szeretnék vásárolni. Ezen "fáradozom" immár negyedik hónapja. Rengeteg (E514, E524, E516B, E517, Claas 106) gépet néztem már ez idő alatt, de az ideális összeállítás még nem volt közöttük, kivéve egy 517-est, de azt a megállapodásunk ellenére eladták másnak, uh. folyamatosan keresgélek.
    Segítséget kérnék itt a fórumon is a hatékonyabb keresés érdekében. Nevezetesen, ha van itt valakinek- vagy az ismeretségi körében eladó jó állapotú Fortschritt E517-es esetleg E516B kombájn, az kérem jelezze számomra! Elsősorban olyan gépet szeretnék találni, amihez a gabona betakarításhoz szükséges szerelékeken felül van a gépen szalma szecskázó, napraforgó és kukorica átszerelő készlet és adapter(ek) is, ami nem lenne rossz, ha zúzná is a szárat, de ezek nem kőbe vésett feltételek, bármilyen megoldás érdekelhet.
    Előre is köszönök minden értékes hozzászólást, infót, segítséget!

  • Válasz » #2284 Rabó001 | 2019-10-02 20:04:32

    Válasz Matyi50 #2283. hozzászólására

    V8. És ha jól gondolom akkor az E517.

  • Válasz » #2283 Matyi50 | 2019-10-02 19:22:39

  • Válasz » #2282 sebi01 | 2019-10-02 19:03:04

    Pontos fogyasztási adat. Az idén 49 ha napraforgót arattam le, 28 q/ha átlagterméssel, jobbára érett szárral. Kúton tankolt pontosan 640 liter gázolajjal.
    Azaz 13,06 liter/ha volt a fogyasztás.

  • Válasz » #2281 rendekjozsef1 | 2019-07-26 15:32:26

  • Válasz » #2280 sebi01 | 2019-07-26 13:08:24

    Válasz rendekjozsef1 #2278. hozzászólására

    De lehet jobb lenne a telefon, könnyebb egyeztetni.
    30/5293988

  • Válasz » #2279 sebi01 | 2019-07-26 13:06:54

    Válasz rendekjozsef1 #2278. hozzászólására

    Ha rudazat rendben vissza tud térni alaphelyzetbe a motorokon a rázóasztal alatt, akkor elsőre mérd meg a nyomást a vezérlőkörben 10 bar fölött kell legyen. Azaz a vékony cső amelyen a szivattyú alatt olajnyomásmérő gomba van, vagy volt eredetileg.

  • Válasz » #2278 rendekjozsef1 | 2019-07-26 12:59:41

    Sziasztok
    Segítséget szeretnék kérni
    Van egy 516-os kombájnom és a hidro hajtással van problémám mégpedig az hogy már egy kissebb emelkedő is prblémát okoz neki
    Egyre csak lassúl és lassúl aztán megáll és csak búgnak a hdromotorok
    Hidegen még jó aztán ha bemelegszik vége
    A szűrőt már kicseréltem de nincs több ötletem aki tud kérem segítsen mert ez miatt áll az aratás

  • Válasz » #2277 Tibcsi83 | 2019-07-14 17:22:06

    Sziasztok! Raktáron maradt 2db eredeti 516-os dobszíj. Nem mai darabok,de hibátlan állapotúak.I.ár.40.000.-/db
    tel.: 06303051732

  • Válasz » #2276 Moderátor | 2019-07-07 15:57:57

    Moderálási elveink miatt törölve: 2019-07-07 19:14:35

  • Válasz » #2275 Matyi50 | 2019-06-29 22:56:30

    Válasz KalmárGazda #2274. hozzászólására

    Mindent meg lehet oldani ahogy látom.Már 20éve is volt aki bicikli jeladós órával szerelte föl az E kombájnt,ahol az iniciátor jeladó megadta magát,vagy az egér elrágta a vezetéket smile hammer

  • Válasz » #2274 KalmárGazda | 2019-06-29 19:02:20

    Válasz Matyi50 #2272. hozzászólására

    A szelektort egy ablaktörlő motorral álltja lánc áttétel.

  • Válasz » #2273 medikus | 2019-06-29 10:09:45

  • Válasz » #2272 Matyi50 | 2019-06-29 10:08:59

  • Válasz » #2271 Matyi50 | 2019-06-29 09:56:32



    11:33nál mi az a lánc,meg műanyag üveg a szelelő variátoron?Motoros? smile scared

  • Válasz » #2270 J.Z.6600 | 2019-06-22 18:21:18

    Válasz Gabi550 #2266. hozzászólására

    Ha rendben van víz -olaj -gázolaj akkor addig hajtasd míg kabinban a motorolajnyomás piros lámpája el nem alszik.Ha elaludt akkor próbáld meg a direkt inďítást .Ennyi évi állás után jót fog tenni neki az ""olaj ""
    HA ELINDULT VÁRJUK A HANGJÁROL A VIDEÓT !!!!smile thumbupcool

[bezárás x]