Gépek kifejezetten a kis és közepes kertészeteknek! (x)
A Terrateck gépek hatalmas segítséget jelentenek a szaporítástól (magvetés,...
Létrehozta: natibali, 2009-01-07 19:48:01
Válasz sebi01 #2317. hozzászólására
Köszönöm az infót!
Még lenne kérdésem, eddig vízzel volt feltőltve a v8-as hűtőrendszere, most fagyállózom, van valami speciális dolog, amire figyelnem kell, hogy ne szorulhasson meg levegő a víztérben? Jól tudom, hogy hetven literes a hűtőrendszere?
Válasz Bebe_3099 #2314. hozzászólására
Ha tartósat akarsz akkor MTZ dugattyúcsapszeg és persely kombinációt szerkeszted bele a hibakarba.
Fontos ha a tartó leszakadt a vázról akkor úgy kell visszahegeszteni hogy egy tengelyt át kell dugni a csapszegtartókon, hogy a két tartó tengelyvonala egybe essen. Ki kell szerelni hozzá a szelelőventilátort.
A hangot az átfolyásszabályzó szelep adja, akkor ha olyan gyorsan tekered a kormányt, hogy az orbit nyelése megközelíti a max, átfolyást.
Szép estét!
Segítséget kérnék... Hol keressem a hibát(több gépen is tapasztaltam ezt a jelenséget), egyáltalán hibára utalhat ez a jelenség, E-517-en a kormányt forgatva, kanyarodáskor ropog valami a fülke alól, először azt gondoltam, hogy a hajtásokból jön ez a hang, de szerintem a kormány hidraulika köre generálja ezt a ropogó hangot. Talán egy szelep lehet?
Válasz bazsi1026 #2309. hozzászólására
nekem van egy ujszerű
Válasz sebi01 #2296. hozzászólására
Üdvözlöm!
Aktuálisabb sosem volt, rengeteg kérdésem lenne, de most a legfontosabb számomra, hogy átalakítsam a rostaszekrény meghajtás szilentes felfüggesztését perselyesre. Ebben szívesen fogadok tanácsot, iránymutatást, most még bontás előtt állok. Majd mérnem is kell, mert a jobb oldali felfüggesztés hegesztve volt, nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy sikerült-e nekik a helyes pozícióba visszahegeszteni...
Segítségét előre is köszönöm!
Válasz bazsi1026 #2309. hozzászólására Szia Enying melet Kaboka ott bontanak nem nézted?
Válasz bazsi1026 #2311. hozzászólására
Próbáld meg Komáromban a kom-beltet.
Lehet van nekik raktáron.
Válasz medikus #2310. hozzászólására
Mennyi lenne az új?Rendelni kell?Mikor érne ide vagy menni kell érte és helyileg hol lenne?
Válasz bazsi1026 #2309. hozzászólására
Újat tudok,de nem Fejérben!
Válasz Matyi50 #2302. hozzászólására
igen,IFA motoros. Rába motorral szerelt gépet egyet találtam, de az inkább az ócskavas telepre lett volna való, mint azzal munkát végezni, több purhab volt benne, mint vas.
Válasz d-032a #2306. hozzászólására
Mert arra gombra nyomtam rá. Nem válasz, reakció, vélemény.
Válasz Rabó001 #2303. hozzászólására
30 évesek, ég alatt álltak, nem tökéletesek, javítással/karbantartással mennek.
Az új gépek se mindig, mindenhol, mindenre jók.
Ezekben egyet értünk, de se erről se az ellenkezőjéről nem írtam.
Nemigen értem, miért válasz ez a 2297-re.
Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólására
A rázóasztal meghajtásnál a himbakarokban lévő(nagy) szilent eredetiben is gyenge pontja , az utángyártott még gyengébb. Ha sok aratnivalód van akkor érdemes kiváltani bronzperselyes megoldásra.
Válasz Rabó001 #2303. hozzászólására
No igen, gyenge pontja minden gépnek van valamennyi. A mostani kombájnoknál sem minden zökkenőmentes.
Ha jó emlékszem a 16-ost valamikor 1975-76 körül hozták ki. A 17-ig kb. semmit sem fejlesztettek rajta, a 17-es nagyobbrészt kiküszöbölte a gyenge megoldásokat. De annak is már több mint 40 éve, vannak már sokkal jobb nagyobb sebességgel működő okosabb megoldások. De például a felxi asztallal csaknem borotválni lehet, szójához nagyon jó, persze a szójaasztal még jobb. :D
Egy biztos kellő odafigyeléssel akarattal lehet jó munkát végezni minden géppel. A Lexionnal is lehet ramatyul dolgozni.
És az is 100%, hogy 516-17 nevetségesen olcsó és a javításuk is az. Ilyen teljesítményű kombájn hasonló állapotban más márkában kb. tízszeres árnál kezdődik.
Válasz d-032a #2297. hozzászólására
30 éve vagy még régebben gyártott gépek, mert az 516-ot is nyugodtan ide vehetjük, lényegében ugyanazok, ezt azért tudomásul kell venni. És sok ezeknek az éveknek a jelentős részét az ég alatt töltötte el. Olyat szerintem senki nem írt ide, hogy tökéletesek, javítás, karbantartás nélkül csak menni kell velük. És sokan azért szabadultak tőle, vagy ismeretlenül se akarnak venni, mert nagynak találja és ezért megijed tőle, hogy ez neki nagy.
Másik topikokban milyen véleményeket olvashatunk, nem jó a 2 éves 8ezres John Deere traktor, nem jók a pár éves Lexionok, Tucanok, nem jó a legújabb új Lexion, csak ami így kapásból beugrott.
Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólására
Ifa motoros?
Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólására
Az asztal alá ne menj, amig a biztosító csapokat be nem raktad a ferde alatti csövekbe, nálunk lezuhant a tömlő eldurranása miatt !
Válasz sebi01 #2296. hozzászólására
Köszönöm!
Élni fogok a lehetőséggel, van mit tanulnom még a technikával kapcsolatban!
Urak!
Köszönöm a hozzászólásokat!
Építő, segítő, jószándékú tanácsokat továbbra is szívesen fogadom, mint egy zöldfülűnek, nekem is tudtok újat mondani a témában.
Donorgép már ki van nézve, évek óta a gaz növi egy idős gazdánál, bozótirtással kell majd kezdeni, ha elszállításra kerül, de az már a jövő évi tervekben kapott helyet...
Egy a lényeg, a gép megvan, dolgozott az idén is és egy 160 km-es etapot már jól teljesített a hazaúton, volt benne emelkedő, felüljáró is, a hajtások jól vizsgáztak eddig, 21 km/h volt a max. sebessége. Megállással együtt 11 óra alatt haza értünk. Természetesen látok némi hiányosságot is, amit nyári szezonkezdetig orvosolni kell. Mivel a JD, Claas 105-106, stb. kategória gépei ebben az árkategóriában lepukkantak és drágák is az én zsebemhez viszonyítva, így esett a választás az E-517-es kombájnra, tudva a rizikófaktorokról is. Mivel nem esek pánikba, ha némi műszaki hiba előáll és szeretem a kihívásokat is, így úgy gondolom nem lesz gond, csak pénz legyen... Biztosan lesz egy-két nehéz pillanat is, DE melyik géppel nem lenne?
Azzal kezdem, hogy kiborítom a belsejét, átnézek minden csapágyat, tengelyt, szíjtárcsát. Itt olvastam(talán Sebi írta)hogy nem feltétlenül cseréltek dobkosarat kukorica és gabona között, és talán a ferdefelhordóban a láncokat(léceket sem) cserélik ki néhányan... naa vannak ilyen kérdéses dolgok, amik még tisztázásra várnak.
eddig a legnagyobb gondot a nem működő érzékelők, visszajelzők jelentik.
A szilenteket Sebi iránymutatásán felbuzdulva át akarom alakítani, bár még át kell látnom előtte a rostaszekrénynél, hogy ki-kivel van. Itt azt tapasztaltam, hogy van egy pont, ahol nehezebben lendül át a holtponton, ezt leszámítva egyébként könnyen mozog, de az is látszik, hogy a szilentekben van némi feszülés, a csapok nem igazán párhuzamosak, de ez a felfüggesztésnél lehet hogy orvosolható egy kis odafigyeléssel, amikor a vázhoz rögzítem a csavarokkal. Azt már tudom, hogy a ventillátor fordítója nem működik, nem is működhet, mert a vezetékek le vannak vágva róla... itt még eldöntendő, hogy az elektromos lesz megjavítva vagy mechanikusra lesz cserélve. A kaszahajtást beállítom, mivel látszik rajta, hogy nem állt a helyzet magaslatán az előző tulaj ezen a téren. A kukorica asztal (OROS 6013SA - sajnos a zúzó nincs rajta)harminc éves létére kifejezetten jó állapotú. Egyébként úgy működik, mint egy 30 éves gép működhet, bármikor bármi tönkremehet, néhány évnek el kell telni, mire azt mondhatom, hogy majdnem tökéletesen működik.
Azoknak az E kombájn szimpatizánsoknak a szemében, akik olvasták/látták Sebi01/V8Rapid írásait/videóit, az Ő hitelességéhez kétség sem férhet.
Még akkor sem, ha ez valakinek nem tetszik és qrva frappánsnak vagy viccesnek szánt beszólásokkal próbálja lelökni Sebi01-et az első helyezésről.
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására
Ha még aktuális, megoldható az infócsere.
Tel: 30/5293988
Válasz medikus #2292. hozzászólására
Hátnem tudom, kire, kikre gondolsz?
Egy biztos amit mondok azok tények, szakmailag megalapozottak, mérhetőek reprodukálhatóak.
Egyáltalán nem célom a hibák elhallgatása, de légből kapott ócskálással nem tudok mit kezdeni.
Egyébként sosem fényeztem 516-17-t
Lásd legutóbb.
" Attila Filep
Attila Filep
2 hete
@V8Rapid Nem rox kombájn az. Valakinek olyan sincs. Te meg bele ülsz és dolgozol . Szóval nem kell szerénykedni! :)
V8Rapid
V8Rapid
1 hete
@Attila Filep Nem szerénykedés ezek tények, nem rosszak, lehet velük jó munkát végezni, de vannak jobbak modernebbek. :D"
És a link
https://www.youtube.com/watch?v=f_B3pOF7lTw&lc=z23jdls5mufdzpq1nacdp43al4fmzimnsbskq30r5htw03c010c.1572355419723607
Válasz masina #2293. hozzászólására
Ő azonos,ha jól tudom itt Sebi mesterrel .
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására
Üdv, próbáld meg felvenni a kapcsolatot a linkelt video készítőjével. V8Rapid néven fut. Valamelyik video alatti kommentben leírta az elérhetőségét.
Ő elég nagy E-fannak tünik :)
https://www.youtube.com/watch?v=TQs9j2OmW_s
Válasz Rabó001 #2291. hozzászólására
Egy-két megszállottnak tényleg van még!!Az az Istenért nem mondana rá semmit!
Válasz medikus #2290. hozzászólására
Nem fogytak el, csak megfogytak. És nem vált meg mindenki tőlük.
30 éves gépek, persze hogy megfogytak. Clas Dominátor 105-ből meg 106-ból sincs már annyi üzemben, mint volt.
Válasz Rabó001 #2288. hozzászólására
Valamiért elfogytak!!!Megváltak tőlük!!
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására
Ezt a tipust már úgy érdemes venni,hogy ha veszel mellé egy másikat is donornak,ugyanis van amit már csak ugy tudsz átépíteni,mert nem kapni hozzá.
Gyenge pont,szinte bármi... kaszahajtás ha nincs beállitva ,állandóan szétszaggatja az asztalt, rázóasztal,rostaszektény szilentek és rudjainak beállitása,mert azt is szétszaggatja állandóan. Ifa motorblokk belső víztér rozsdásodása,dugulás ennyi idő után már szinte biztos,ha nem fagyállóval üzemelt. Szalmarázó ládák repedése és lötyögése,ami idő kérdése és összeakadó ládákat és irdatlan háborut okoz hátul,meg 4nap leállást szezonban.Dobcsapágyak nem zsirozhatók, ékszijtárcsák bordái kiverődnek. stb... De ha jó a gép,és volt gazdája,akkor elmegy örök élet +2nap,csak tényleg kell mellé egy donor a kertbe,és nem fáj a fejed,hogy ha komolyabb alkatrész kell. De van itt Sebi01 kolléga, aki nagy mestere ezeknek a gépeknek,majd lehet ő sokkal többet tud mondani,ha olvassa a kérdésed.
Válasz medikus #2287. hozzászólására
Nana, azért ez nem igaz.
Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására
Minden!!!
Válasz Bebe_3099 #2285. hozzászólására
Üdv. Mindenkinek!
Javítási, átalakítási infót, tanácsot szeretnék kérni E-517-es kombájnnal kapcsolatban. Mik a gyenge pontjai, mire kell kiemelten odafigyelni? Minden infót, tanácsot szívesen fogadok!
Üdv. mindenkinek!
Kombájnt szeretnék vásárolni. Ezen "fáradozom" immár negyedik hónapja. Rengeteg (E514, E524, E516B, E517, Claas 106) gépet néztem már ez idő alatt, de az ideális összeállítás még nem volt közöttük, kivéve egy 517-est, de azt a megállapodásunk ellenére eladták másnak, uh. folyamatosan keresgélek.
Segítséget kérnék itt a fórumon is a hatékonyabb keresés érdekében. Nevezetesen, ha van itt valakinek- vagy az ismeretségi körében eladó jó állapotú Fortschritt E517-es esetleg E516B kombájn, az kérem jelezze számomra! Elsősorban olyan gépet szeretnék találni, amihez a gabona betakarításhoz szükséges szerelékeken felül van a gépen szalma szecskázó, napraforgó és kukorica átszerelő készlet és adapter(ek) is, ami nem lenne rossz, ha zúzná is a szárat, de ezek nem kőbe vésett feltételek, bármilyen megoldás érdekelhet.
Előre is köszönök minden értékes hozzászólást, infót, segítséget!
Válasz Matyi50 #2283. hozzászólására
V8. És ha jól gondolom akkor az E517.
Válasz sebi01 #2282. hozzászólására
Ifa V8 ?
Pontos fogyasztási adat. Az idén 49 ha napraforgót arattam le, 28 q/ha átlagterméssel, jobbára érett szárral. Kúton tankolt pontosan 640 liter gázolajjal.
Azaz 13,06 liter/ha volt a fogyasztás.
Válasz sebi01 #2280. hozzászólására
Jó mikot hívhatlak?
Válasz rendekjozsef1 #2278. hozzászólására
De lehet jobb lenne a telefon, könnyebb egyeztetni.
30/5293988
Válasz rendekjozsef1 #2278. hozzászólására
Ha rudazat rendben vissza tud térni alaphelyzetbe a motorokon a rázóasztal alatt, akkor elsőre mérd meg a nyomást a vezérlőkörben 10 bar fölött kell legyen. Azaz a vékony cső amelyen a szivattyú alatt olajnyomásmérő gomba van, vagy volt eredetileg.
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni
Van egy 516-os kombájnom és a hidro hajtással van problémám mégpedig az hogy már egy kissebb emelkedő is prblémát okoz neki
Egyre csak lassúl és lassúl aztán megáll és csak búgnak a hdromotorok
Hidegen még jó aztán ha bemelegszik vége
A szűrőt már kicseréltem de nincs több ötletem aki tud kérem segítsen mert ez miatt áll az aratás
Moderálási elveink miatt törölve: 2019-07-07 19:14:35
Válasz KalmárGazda #2274. hozzászólására
Mindent meg lehet oldani ahogy látom.Már 20éve is volt aki bicikli jeladós órával szerelte föl az E kombájnt,ahol az iniciátor jeladó megadta magát,vagy az egér elrágta a vezetéket
Válasz Matyi50 #2272. hozzászólására
A szelektort egy ablaktörlő motorral álltja lánc áttétel.
Válasz Matyi50 #2271. hozzászólására
Motoros.
Válasz Matyi50 #2271. hozzászólására
Bocs, 8:00nál
11:33nál mi az a lánc,meg műanyag üveg a szelelő variátoron?Motoros?
Válasz Gabi550 #2266. hozzászólására
Ha rendben van víz -olaj -gázolaj akkor addig hajtasd míg kabinban a motorolajnyomás piros lámpája el nem alszik.Ha elaludt akkor próbáld meg a direkt inďítást .Ennyi évi állás után jót fog tenni neki az ""olaj ""
HA ELINDULT VÁRJUK A HANGJÁROL A VIDEÓT !!!!
A Terrateck gépek hatalmas segítséget jelentenek a szaporítástól (magvetés,...
Az arculatváltásnak köszönhetően pedig már a színvilág is tükrözi a gépek...
Tudtad, hogy az új Kubota M7000-es traktor fejlesztésében magyar gazdák is részt...
Tudta, hogy sokkal olcsóbb az üzemeltetése és a szervize az elektromos...
Válasz Bebe_3099 #2318. hozzászólására
Ha mindene jó és tiszta, akkor nincs semmi extra.
Termosztátokon van egy légtelenítő furat, ha eldugul akkor nem légtelenedik ki, viszont akkor a hűtéssel is probléma szokott lenni főleg nagy terhelésnél.
Igen 70 literes.
Aki nem használ fagyállót annak a vízleeresztés szokott gondot okozni, ha sok a mocsok a motorban akkor előfordul, hogy a csap eldugul. Egy darabig folyik a tulaj pedig abban a hiszemben van, hogy kifogyott. A V8-on a vízpumpa alján is van leeresztő fontos azt is kinyitni különben szétfagy a vízpumpa. A szerszámos mellett lógó leeresztő gumicső pedig a váz fölött megy át, leeresztéskor ezért a hűtők aljából nem tud kifolyni a víz, az alsó kamra kipúposodik kirepedhet. Az egyik vízcső bilincsét oldva a csövet kihúzva lehet tisztára leengedni a vizet.