Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak593 FtBenzin árak573 FtEUR381.68 FtUSD354.36 FtCHF402.58 FtGBP444.64 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv gépészek!E516os alsó variátora szét-össze szereléskor hogy engedhető szét ?
A nagy rugóhoz kell célszerszám,vagy mivel lehet összehúzatní,hogy a zéger gyűrű kívehető legyen?
Köszönöm
Csak az a baj hogy nem lehet tolni,mert a szár tök rotyi és bedugul az asztal mert hozzáér a szár hoz az asztal és összeomlik max 5 el lehet menni a 3-4 tonnás kukiban.!!
Válasz Kanyo2 #2431. hozzászólására
A zsalus rostán az elfekvő szár maradvány,könnyen bele rázódik,nem úgy mint egy pikkelyesen!Könnyen tönkre is teszi a zsalusat!Szelet is told oda neki!
Ha lehetséges akkor eltudnád küldeni nekem az 517 magyar nyelvű kezelési utasítását.
Sajnos a linkek már nem élnek ami a hsz-ban van.
e-mail címem: fiaspeter85@gmail.com
Sziasztok. Az lenne a kérdésem hogy az 516os rázóasztalának az elején van egy műanyag takaró ponyva. Azt milyen anyaggal lehetne helyettesíteni? Mert újat nem hiszem hogy találni.
Válasz sanko13 #2405. hozzászólására
Ugyanaz a hidraulikus hajtás van E516-on, 516B-n, 517-en.
Menethidraulika szivattyú: SPV 23.
Hidromotorok: OMV 23 és SMV 23. Ez gyakorlatilag ugyanaz, egyik a jobb kerék, másik a bal, egyiken van egy szeleptömb.
Válasz GREVEN #2404. hozzászólására
Esetleg meg tudod mondani milyen hidromotor van az 516oson,ami a menetelést biztosítja? Típusa érdekelne, esetleg kép. Egy más fajta gépre kellene. Felfogatása, tengelye érdekes. Köszönöm
Tudna segíteni valaki? Szeretném megtudni hogy az E-516,517 eseken milyen hidromotorról van meghajtva a menetelés. Típusa? Esetleg kép valakinek? Köszi
Olvastam, hallottam valahol, hogy a Fortschritt E-517-es rostaszekrényének vannak gyenge pontjai és az enyémen is látom a gányolást. Ki hogyan erősítette meg, alakította át úgy, hogy a rugalmasságát megtartotta és jelentősen nem is növelte a tehetetlen tömeget a javítás során? Kérhetnék róla leírást, fotókat?
Köszi előre is a segítséget!
Válasz d-032a #2400. hozzászólására
Hát, ebben nem lennék ennyire biztos.
A vége az lett hogy megszűnt a kombájngyártás, az tény, de ez kb. 10 év volt. Na és mennyi más gyártó is eltűnt 10 év alatt, nyugaton is, keleten is, sok. Próbálkoztak befektetők, gyártottak egy darabig, el is adtak adogattak gépeket, aztán addig tartott. Nem egy nagy konszernhez került kapásból, tehát tőkeszegények voltak egy Claashoz, John Deerehoz, New Hollandhoz képest, addig húzták ameddig. A piacaik 90 után drasztikusan lecsökkentek. Sőt, még a Case IH is átvette és gyártotta a Fortschritt származék kombájnokat, sőt a kaszálógépet is. Aztán a New Holland-Case Ih egyesülés után bezárták vagy eladták a gyárat, hagyományos cséplőszerkezetű kombájnokból a New Holland családot vitték tovább, azokban a gyárakban. Ekkor több gyárat is eladtak, a Laverdát, Versatile-t, valami angliai traktorgyárat, akkor lett újra McCormick, Laverda és Versatile márka. Csak ezeket a gyárakat olyan befektető vette meg aki felélesztette a régi márkaneveket, és nagyjából jól is üzemeltette.
A Wartburgot, a Trabantot, Barkast, Ifát gyorsan bezárták, leállították, ezekre igaz amit írsz. Az egykori Trabant gyárban asszem az Opel gyárt autókat egyébként. A Multicart szakmai befektető vette meg, és jól is csinálta, ha igaz akkor a mai napig gyárt és jelent van a piacon ugyanúgy Multicar néven.
Válasz Rabó001 #2398. hozzászólására
Nem akartam hosszan ragozni, de az a lényege, hogyha nem is közvetlenül '90-ben, és nem egy lépésben , de a konkurencia leépítette.
Válasz d-032a #2397. hozzászólására
Azért ez így túlzás, nem igaz.
És az állítás azért sem igaz, mert a kombájngyár a privatizálás után is működött, MDW néven, persze már nem gyártott akkora darabszámokat mint előtte, és nem vitt tovább minden típust, de az 514-et igen, meg az 524-et 525,527 néven. Sőt, úgy 99-körül a Case IH vette meg a gyárat és még az is gyártotta tovább a kombájnokat.
Az Arcus volt a Fortschritt utolsó nagy reményű fejlesztése, ami valóban újszerű konstrukció volt, de ezzel is próbálkoztak továbbra is, volt MDW és még Case Ih színekben kis, de nem nagy szériában, úgyhogy nem vált be.
2446 hozzászólás
Válasz Kanyo2 #2444. hozzászólására
Milyen rostát használsz?
Válasz Kanyo2 #2444. hozzászólására
A szelelő is beszivhatja.foleg ha hátsó zúzós asztalod van.
Sziasztok.. ismét egy segitség kellene.. miért megy sok kukoricaszár felső része (olyan mint a nád) a magtartályba?
Válasz Kanyo2 #2442. hozzászólására
Akkora hogy épp átessen rajta! 6.3-8?
Sziasztok... mekkora also rosta kell a cirokra?
Sziasztok!
Használ valaki NAS napraforgó adaptert E-516-os vagy E-517-es kombájnon?
Üdv. Mindenkinek!
Keresek Nas 676 adapterre kapcsolókeretet Fortschritt E-516-517-es kombájnra.
Előre is köszönöm az infókat és a segítséget!
Válasz csipi145 #2422. hozzászólására


Köszönöm szépen!
Üdv. Urak!
E-516/ E-517-hez van-e eladó Mezőgépes szecskázója valakinek kompletten, hajtáslánccal, konzolokkal, burkolatokkal?
Köszönöm a válaszokat!
Válasz Erdőjaro #2436. hozzászólására
Célszerszám!
Üdv gépészek!E516os alsó variátora szét-össze szereléskor hogy engedhető szét ?
A nagy rugóhoz kell célszerszám,vagy mivel lehet összehúzatní,hogy a zéger gyűrű kívehető legyen?
Köszönöm
Válasz medikus #2434. hozzászólására Akkor meg az apró csöveket elviszi a törö henger,
Válasz R Sándor #2433. hozzászólására
Nyitni kell a törőléceken! Bár a zúzós asztalnál az nem sokat ér!
Válasz medikus #2429. hozzászólására
max 5 el lehet menni a 3-4 tonnás kukiban.!!
Csak az a baj hogy nem lehet tolni,mert a szár tök rotyi és bedugul az asztal mert hozzáér a szár hoz az asztal és összeomlik
Válasz Kanyo2 #2431. hozzászólására
A zsalus rostán az elfekvő szár maradvány,könnyen bele rázódik,nem úgy mint egy pikkelyesen!Könnyen tönkre is teszi a zsalusat!Szelet is told oda neki!
Válasz medikus #2430. hozzászólására
Most vágok kukit elöször
Válasz Kanyo2 #2428. hozzászólására
Ez így máskor jó volt? Mert felülre a pikkelyes való,alulra meg 12-es!
Válasz Kanyo2 #2425. hozzászólására
Addig tolhatod,amíg a szelelőben meg nem jelenik!
Válasz Kanyo2 #2427. hozzászólására
Felső állithato also nem
Válasz Kanyo2 #2425. hozzászólására
Milyen rosta?
Válasz medikus #2424. hozzászólására
És rosszul irtam bele van állva a rostába mint a sündiszno
Válasz medikus #2424. hozzászólására
Lehet lassan megyek mert 50-60p
Válasz Kanyo2 #2423. hozzászólására

Mert 10q kukoricát vágsz! Közbe meg beszemetel!Üres a rosta teteje,csak nád van rajta!
Nem tudjátok miért lessz a rosta tele vékony kukorica szármaradványok(10-15cm mint a nád) és fent is van a magtartályba
Válasz epipeti #2420. hozzászólására
Szia! Remélem segít.
517 kezelési
Üdv: Csipi145
E-516 hoz van egy kukorica és egy kelászos dobkosaram ha valakit érdekel olcsón elvihető.
Válasz ..MZ/X.. #2360. hozzászólására
Szia MZ/X!
Ha lehetséges akkor eltudnád küldeni nekem az 517 magyar nyelvű kezelési utasítását.
Sajnos a linkek már nem élnek ami a hsz-ban van.
e-mail címem: fiaspeter85@gmail.com
Előre is köszi!
Üdv,
Peti
Sziasztok!
E-516-oshoz keresek hátsó felnit, lehetőleg a dunàntúlon.
Ha esetleg valakinek volna eladó, vagy tudja kinek van, megköszönnèm!
Válasz GREVEN #2403. hozzászólására
üdv.516 os ferdefelhordora 445ös 3as ékszij tácsa érdekelne. tel:30-2283044
Válasz csferri #2000. hozzászólására
Szia meg tudnád nekem mondani honnan rendelted ezt a szűrőházat?
Válasz bazsi1026 #2415. hozzászólására

Úgy gondoltam!
Válasz medikus #2414. hozzászólására
Köszönöm. Sikerült találni gumi szőnyeget 1vásznas a jó. Amibe több vászon van az nem elég hajlékony.
Válasz bazsi1026 #2413. hozzászólására
Miért ne találnál?Bócsa,Vadkert,Baja?De csinálhatsz is!Vásznas gumi csík!Boltban veszel vásznas gumi szőnyeget!Méterre árulják!Szerinted a boltos miből csinálja? Gondolkozz!
Sziasztok. Az lenne a kérdésem hogy az 516os rázóasztalának az elején van egy műanyag takaró ponyva. Azt milyen anyaggal lehetne helyettesíteni? Mert újat nem hiszem hogy találni.

Válasz fordka #2410. hozzászólására
Tiszakécskén láttam asszem egy csomót vagy 2 éve kereskedőnél!
Hívd fel, hátha van még nála!
Válasz fordka #2410. hozzászólására
!
Barátod a Google! Pl Bölcske
Sziasztok!
Keresek 516 vágóasztal szállító kocsit, ha van valakinek eladó írjon. Köszi!
Az elbontott 516-osból megmaradtak a kerekei, ha érdekel valakit esetleg.
Válasz Bebe_3099 #2408. hozzászólására
Írtam e-mail-t
Válasz GREVEN #2404 h
Üdv!
A szalmarázó ládák milyen állapotúak, mennyiért adnád,a ferdefelhordónak(torok)mennyi lenne az ára? Helyileg hol van?
Köszi előre is a választ!
Válasz sanko13 #2405. hozzászólására
Ugyanaz a hidraulikus hajtás van E516-on, 516B-n, 517-en.
Menethidraulika szivattyú: SPV 23.
Hidromotorok: OMV 23 és SMV 23. Ez gyakorlatilag ugyanaz, egyik a jobb kerék, másik a bal, egyiken van egy szeleptömb.
Válasz GREVEN #2404. hozzászólására
Esetleg meg tudod mondani milyen hidromotor van az 516oson,ami a menetelést biztosítja? Típusa érdekelne, esetleg kép. Egy más fajta gépre kellene. Felfogatása, tengelye érdekes. Köszönöm
Tudna segíteni valaki? Szeretném megtudni hogy az E-516,517 eseken milyen hidromotorról van meghajtva a menetelés. Típusa? Esetleg kép valakinek? Köszi
E-516 bontódik a jövőhéten ha minden igaz. Esetleg érdekel belőle alkatrész valakit?
Van egy 516 javítási kézikönyvem ha valakit érdekel írjon üzenetet.
Üdv. Mindenkinek!
Olvastam, hallottam valahol, hogy a Fortschritt E-517-es rostaszekrényének vannak gyenge pontjai és az enyémen is látom a gányolást. Ki hogyan erősítette meg, alakította át úgy, hogy a rugalmasságát megtartotta és jelentősen nem is növelte a tehetetlen tömeget a javítás során? Kérhetnék róla leírást, fotókat?
Köszi előre is a segítséget!
Válasz d-032a #2400. hozzászólására
Hát, ebben nem lennék ennyire biztos.
A vége az lett hogy megszűnt a kombájngyártás, az tény, de ez kb. 10 év volt. Na és mennyi más gyártó is eltűnt 10 év alatt, nyugaton is, keleten is, sok. Próbálkoztak befektetők, gyártottak egy darabig, el is adtak adogattak gépeket, aztán addig tartott. Nem egy nagy konszernhez került kapásból, tehát tőkeszegények voltak egy Claashoz, John Deerehoz, New Hollandhoz képest, addig húzták ameddig. A piacaik 90 után drasztikusan lecsökkentek. Sőt, még a Case IH is átvette és gyártotta a Fortschritt származék kombájnokat, sőt a kaszálógépet is. Aztán a New Holland-Case Ih egyesülés után bezárták vagy eladták a gyárat, hagyományos cséplőszerkezetű kombájnokból a New Holland családot vitték tovább, azokban a gyárakban. Ekkor több gyárat is eladtak, a Laverdát, Versatile-t, valami angliai traktorgyárat, akkor lett újra McCormick, Laverda és Versatile márka. Csak ezeket a gyárakat olyan befektető vette meg aki felélesztette a régi márkaneveket, és nagyjából jól is üzemeltette.
A Wartburgot, a Trabantot, Barkast, Ifát gyorsan bezárták, leállították, ezekre igaz amit írsz. Az egykori Trabant gyárban asszem az Opel gyárt autókat egyébként. A Multicart szakmai befektető vette meg, és jól is csinálta, ha igaz akkor a mai napig gyárt és jelent van a piacon ugyanúgy Multicar néven.
Válasz Rabó001 #2398. hozzászólására
Nem akartam hosszan ragozni, de az a lényege, hogyha nem is közvetlenül '90-ben, és nem egy lépésben , de a konkurencia leépítette.
https://www.youtube.com/watch?v=-oX-h46o744
Válasz d-032a #2397. hozzászólására
Azért ez így túlzás, nem igaz.
És az állítás azért sem igaz, mert a kombájngyár a privatizálás után is működött, MDW néven, persze már nem gyártott akkora darabszámokat mint előtte, és nem vitt tovább minden típust, de az 514-et igen, meg az 524-et 525,527 néven. Sőt, úgy 99-körül a Case IH vette meg a gyárat és még az is gyártotta tovább a kombájnokat.
Az Arcus volt a Fortschritt utolsó nagy reményű fejlesztése, ami valóban újszerű konstrukció volt, de ezzel is próbálkoztak továbbra is, volt MDW és még Case Ih színekben kis, de nem nagy szériában, úgyhogy nem vált be.