Fórum

Fortschritt E 516 kombájnok 

Létrehozta: natibali, 2009-01-07 19:48:01

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #2339 medikus | 2020-07-28 20:49:57

  • Válasz » #2338 kanyo | 2020-07-28 19:35:46

    Válasz endypapa_20120 #2335. hozzászólására

    Azt még kicserélem de dobfordulat nem változtat semmit ládák szinte ujjak , kosár uj, levegő nem változtat semmit és még mindig fele a rostán jön ki ja és egész szalmaszálak tehát nem töri...smile confused


  • Válasz » #2337 Sk Laci | 2020-07-28 19:34:51

    Válasz Bebe_3099 #2336. hozzászólására

    Nekem eredeti-gyári volt az 517-es kombájnon. Nagyon tetszett a munkája, nagyon szép apróra zúzott, 100x szebb munkája volt mint a faluban levő MF 34 kombájné.
    Ha jól emlékszem a motortól 2 db ékszíj jött le, hátra a zúzóra már csak 1 db megy.
    Nagyon sok múlik a szíj minőségén. Tagex szíjak voltak rajta, nem volt gond, de a Rubena, Barum cseh szíjakat eszedbe ne jusson rátenni, mert fogod pucolni a kombájn belsejét. Az utóbbi két ékszíj nyúlik mint az óvszer. Katasztrófális selejt gyártmányok.

  • Válasz » #2336 Bebe_3099 | 2020-07-28 08:53:52

    Üdv. Mindenkinek!

    A szalma szecskázóval/zúzóval kapcsolatban lenne néhány kérdésem.
    Hány fajta zúzóval szerelték a E-516/E-517-es kombájnokat? Tudnátok a különböző kialakítású/megoldású szecskázókról fotókat feltenni? Ezek közül melyik dolgozik a legjobban, gondolok itt az aprításra és a zúzalék kombájn mögötti elterítésére, melyik zúzó a legjobb? Ki melyikre esküszik?
    Mennyit kell percenként forognia, hogy hatékony munkát végezzen? Egy szíjon nem csúszik meg?

    Még egy-két kérdésem lenne... Oros 6013 SA kukorica asztalhoz van valakinek eladó zúzója?
    Ehhez az asztalhoz napraforgó betéteket hol célszerű beszerezni vagy célszerűbb inkább egy napraforgó adaptert beszerezni?

    Köszönöm előre is a válaszokat!
    Szép napot!

  • Válasz » #2335 endypapa_20120 | 2020-07-19 17:26:19

    Válasz kanyo #2326. hozzászólására

    Rosta szekrény lassú esetleg. (nálam ez volt az 512-nél. Kopott volt az ékszíj, hiába feszítettük, csúszott.

  • Válasz » #2334 sebi01 | 2020-07-18 22:02:14

    Válasz kanyo #2326. hozzászólására

    Igazából csaknem mindegy mennyi szalma kerül a rostára, ugyanis úgy van méretezve, hogy jó beállítással képes továbbítani. A jó beállítás a felső zsalus legyen annyira zárva amennyire csak lehet amely még nem akadályozza az átfolyást. Az átfolyás az adott géptípusra értendő megadott gyári érték körül kell legyen. Pl. 517-nél gabonában 150 q/óra legalább. És ehhez a rostaálláshoz kell állítani a levegőt, hogy ne legyen szemetes. Gabonában a zsalus kb. 5-8 mm-re legyen nyitva. Az utóverőhöz a toldat(leghátsó zsalus) legyen annyira nyitva, hogy a csépeletlen kalászdarabok átessenek rajta kb. 15 mm-re legalább.

    Ha ez a beállítás rendben van akkor még a szalmarázók elejének a sérülése sem okoz számottevő lassulást az aratás sebességében.

  • Válasz » #2333 Sanyi 13 | 2020-07-14 05:18:59

    Válasz kanyo #2330. hozzászólására

    Szia
    Lehet hogy a dobkosáron lévő szalma továbbító lemez sérült.

  • Válasz » #2332 Matyi50 | 2020-07-13 17:12:17

    Válasz kanyo #2326. hozzászólására

    Dobfordulat magas

    Dobhézag kicsi

    Száraz az anyag nagyon

    Kevés a levegö

    Szalmarázó ládák teteje be van szakadozva

    Ezek a lehetőségek lehetnek kábé bármilyen ládás kombájn esetén.

  • Válasz » #2331 medikus | 2020-07-13 12:40:28

    Válasz kanyo #2330. hozzászólására
    Össze töröd mondom!!!smile sweatdrop

  • Válasz » #2330 kanyo | 2020-07-13 12:17:55

    Válasz medikus #2329. hozzászólására

    Ládák alján potyog vissza a rostára...

  • Válasz » #2329 medikus | 2020-07-13 11:15:15

    Válasz kanyo #2328. hozzászólására
    Kosár nagyon fent van,plFordulat.

  • Válasz » #2328 kanyo | 2020-07-13 10:35:23

  • Válasz » #2327 medikus | 2020-07-13 07:15:02

  • Válasz » #2326 kanyo | 2020-07-13 06:28:17

    Üdv. Tudnátok abban segiteni hogy miért van sok szalma a rostákon? Nem csak a szalmarázo ládákon megy ki hanem sok van a rostán.....smile helpsmilie

  • Válasz » #2325 medikus | 2020-04-01 22:27:38

  • Válasz » #2324 Zoli 63 | 2020-04-01 22:11:26

    Válasz Bebe_3099 #2321. hozzászólására

    Face-n megtalálod őket ezen a néven . --Bócsa Mezőgazdasági Alkatrész

  • Válasz » #2323 medikus | 2020-04-01 08:00:07

  • Válasz » #2322 endypapa_20120 | 2020-04-01 07:48:16

    Válasz Bebe_3099 #2321. hozzászólására

    Baján minden van. 1 hónapja voltam, öröm körülnézni. De Bócsán is van állítólag minden.

  • Válasz » #2321 Bebe_3099 | 2020-03-31 20:12:45

    Üdv Urak!

    Azt szeretném megkérdezni, hogy E-517-es rázóasztalhoz lehet javítóelemeket(bordákat) vásárolni vagy házilag kell lehajtanom? A másik kérdés, hogy a szalmarázóhoz kapható-e ilyen javítóelem, mintha Sebi valamelyik hozzászólásában vagy videójában olvastam/ hallottam volna erre vonatkozó utalást...
    Végül még egy kérdésem lenne, hogy a tömítő gumilapokat ki milyen minőségű gumilemezekből szokta legyártani?
    Majdnem elfelejtettem... Hol célszerű (esetleg hol gyártanak az országban) ferdefelhordóba láncokat vásárolni, ami tartós és jó minőségű? Ugyan ez a kérdésem a magfelhordó láncra vonatkozóan is.
    Köszönöm előre az építő, segítő válaszokat!

  • Válasz » #2320 teglassandorne1972 | 2020-02-10 05:04:40

    Üdv a fórumon.516os rábamotoroshoz keresnék kipufogotorkot amelyikbe a két rövid cső csatlakozik vagy komlet ha van valakinek várom a jelentkezéseteket!














    , 516

  • Válasz » #2319 sebi01 | 2019-11-30 18:47:09

    Válasz Bebe_3099 #2318. hozzászólására
    Ha mindene jó és tiszta, akkor nincs semmi extra.
    Termosztátokon van egy légtelenítő furat, ha eldugul akkor nem légtelenedik ki, viszont akkor a hűtéssel is probléma szokott lenni főleg nagy terhelésnél.
    Igen 70 literes.

    Aki nem használ fagyállót annak a vízleeresztés szokott gondot okozni, ha sok a mocsok a motorban akkor előfordul, hogy a csap eldugul. Egy darabig folyik a tulaj pedig abban a hiszemben van, hogy kifogyott. A V8-on a vízpumpa alján is van leeresztő fontos azt is kinyitni különben szétfagy a vízpumpa. A szerszámos mellett lógó leeresztő gumicső pedig a váz fölött megy át, leeresztéskor ezért a hűtők aljából nem tud kifolyni a víz, az alsó kamra kipúposodik kirepedhet. Az egyik vízcső bilincsét oldva a csövet kihúzva lehet tisztára leengedni a vizet.

  • Válasz » #2318 Bebe_3099 | 2019-11-29 20:09:22

    Válasz sebi01 #2317. hozzászólására

    Köszönöm az infót!
    Még lenne kérdésem, eddig vízzel volt feltőltve a v8-as hűtőrendszere, most fagyállózom, van valami speciális dolog, amire figyelnem kell, hogy ne szorulhasson meg levegő a víztérben? Jól tudom, hogy hetven literes a hűtőrendszere?

  • Válasz » #2317 sebi01 | 2019-11-29 13:07:04

    Válasz Bebe_3099 #2314. hozzászólására

    Ha tartósat akarsz akkor MTZ dugattyúcsapszeg és persely kombinációt szerkeszted bele a hibakarba.
    Fontos ha a tartó leszakadt a vázról akkor úgy kell visszahegeszteni hogy egy tengelyt át kell dugni a csapszegtartókon, hogy a két tartó tengelyvonala egybe essen. Ki kell szerelni hozzá a szelelőventilátort.

    A hangot az átfolyásszabályzó szelep adja, akkor ha olyan gyorsan tekered a kormányt, hogy az orbit nyelése megközelíti a max, átfolyást.

  • Válasz » #2316 Bebe_3099 | 2019-11-28 21:43:03

    Szép estét!

    Segítséget kérnék... Hol keressem a hibát(több gépen is tapasztaltam ezt a jelenséget), egyáltalán hibára utalhat ez a jelenség, E-517-en a kormányt forgatva, kanyarodáskor ropog valami a fülke alól, először azt gondoltam, hogy a hajtásokból jön ez a hang, de szerintem a kormány hidraulika köre generálja ezt a ropogó hangot. Talán egy szelep lehet?

  • Válasz » #2315 agyas | 2019-11-26 23:42:27

  • Válasz » #2314 Bebe_3099 | 2019-11-26 22:02:34

    Válasz sebi01 #2296. hozzászólására
    Üdvözlöm!
    Aktuálisabb sosem volt, rengeteg kérdésem lenne, de most a legfontosabb számomra, hogy átalakítsam a rostaszekrény meghajtás szilentes felfüggesztését perselyesre. Ebben szívesen fogadok tanácsot, iránymutatást, most még bontás előtt állok. Majd mérnem is kell, mert a jobb oldali felfüggesztés hegesztve volt, nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy sikerült-e nekik a helyes pozícióba visszahegeszteni...
    Segítségét előre is köszönöm!

  • Válasz » #2313 mtz zoli | 2019-11-17 20:45:17

    Válasz bazsi1026 #2309. hozzászólására Szia Enying melet Kaboka ott bontanak nem nézted?

  • Válasz » #2312 Gepi  | 2019-11-16 17:00:03

    Válasz bazsi1026 #2311. hozzászólására

    Próbáld meg Komáromban a kom-beltet.
    Lehet van nekik raktáron.

  • Válasz » #2311 bazsi1026 | 2019-11-16 16:57:03

    Válasz medikus #2310. hozzászólására

    Mennyi lenne az új?Rendelni kell?Mikor érne ide vagy menni kell érte és helyileg hol lenne?

  • Válasz » #2310 medikus | 2019-11-16 15:35:03

    Válasz bazsi1026 #2309. hozzászólására
    Újat tudok,de nem Fejérben!

  • Válasz » #2309 bazsi1026 | 2019-11-16 13:36:47

    Sziasztok.
    Nem tud valaki 516oshoz rostaházat???
    Fejér megyébe vagyunk esetleg itt a közelbe.
    Előre is köszönöm.Szakadt rostaház

  • Válasz » #2308 Bebe_3099 | 2019-11-15 00:47:54

    Válasz Matyi50 #2302. hozzászólására

    igen,IFA motoros. Rába motorral szerelt gépet egyet találtam, de az inkább az ócskavas telepre lett volna való, mint azzal munkát végezni, több purhab volt benne, mint vas.

  • Válasz » #2307 Rabó001 | 2019-11-14 21:28:28

    Válasz d-032a #2306. hozzászólására
    Mert arra gombra nyomtam rá. smile coolsmile flowers Nem válasz, reakció, vélemény. smile biggrin

  • Válasz » #2306  d-032a | 2019-11-14 21:01:09

    Válasz Rabó001 #2303. hozzászólására

    30 évesek, ég alatt álltak, nem tökéletesek, javítással/karbantartással mennek.
    Az új gépek se mindig, mindenhol, mindenre jók.
    Ezekben egyet értünk, de se erről se az ellenkezőjéről nem írtam.
    Nemigen értem, miért válasz ez a 2297-re.


  • Válasz » #2305 sebi01 | 2019-11-14 20:49:06

    Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólására

    A rázóasztal meghajtásnál a himbakarokban lévő(nagy) szilent eredetiben is gyenge pontja , az utángyártott még gyengébb. Ha sok aratnivalód van akkor érdemes kiváltani bronzperselyes megoldásra.

  • Válasz » #2304 sebi01 | 2019-11-14 20:44:18

    Válasz Rabó001 #2303. hozzászólására

    No igen, gyenge pontja minden gépnek van valamennyi. A mostani kombájnoknál sem minden zökkenőmentes.

    Ha jó emlékszem a 16-ost valamikor 1975-76 körül hozták ki. A 17-ig kb. semmit sem fejlesztettek rajta, a 17-es nagyobbrészt kiküszöbölte a gyenge megoldásokat. De annak is már több mint 40 éve, vannak már sokkal jobb nagyobb sebességgel működő okosabb megoldások. De például a felxi asztallal csaknem borotválni lehet, szójához nagyon jó, persze a szójaasztal még jobb. :D

    Egy biztos kellő odafigyeléssel akarattal lehet jó munkát végezni minden géppel. A Lexionnal is lehet ramatyul dolgozni.

    És az is 100%, hogy 516-17 nevetségesen olcsó és a javításuk is az. Ilyen teljesítményű kombájn hasonló állapotban más márkában kb. tízszeres árnál kezdődik.




  • Válasz » #2303 Rabó001 | 2019-11-14 20:13:47

    Válasz d-032a #2297. hozzászólására
    30 éve vagy még régebben gyártott gépek, mert az 516-ot is nyugodtan ide vehetjük, lényegében ugyanazok, ezt azért tudomásul kell venni. És sok ezeknek az éveknek a jelentős részét az ég alatt töltötte el. Olyat szerintem senki nem írt ide, hogy tökéletesek, javítás, karbantartás nélkül csak menni kell velük. És sokan azért szabadultak tőle, vagy ismeretlenül se akarnak venni, mert nagynak találja és ezért megijed tőle, hogy ez neki nagy.

    Másik topikokban milyen véleményeket olvashatunk, nem jó a 2 éves 8ezres John Deere traktor, nem jók a pár éves Lexionok, Tucanok, nem jó a legújabb új Lexion, csak ami így kapásból beugrott.

  • Válasz » #2302 Matyi50 | 2019-11-14 19:58:57

  • Válasz » #2301 Zoli 63 | 2019-11-14 18:42:12

    Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólására
    Az asztal alá ne menj, amig a biztosító csapokat be nem raktad a ferde alatti csövekbe, nálunk lezuhant a tömlő eldurranása miatt !

  • Válasz » #2300 Bebe_3099 | 2019-11-14 18:02:30

    Válasz sebi01 #2296. hozzászólására

    Köszönöm!

    Élni fogok a lehetőséggel, van mit tanulnom még a technikával kapcsolatban!

  • Válasz » #2299 Bebe_3099 | 2019-11-14 18:00:42

    Urak!

    Köszönöm a hozzászólásokat!
    Építő, segítő, jószándékú tanácsokat továbbra is szívesen fogadom, mint egy zöldfülűnek, nekem is tudtok újat mondani a témában.
    Donorgép már ki van nézve, évek óta a gaz növi egy idős gazdánál, bozótirtással kell majd kezdeni, ha elszállításra kerül, de az már a jövő évi tervekben kapott helyet...
    Egy a lényeg, a gép megvan, dolgozott az idén is és egy 160 km-es etapot már jól teljesített a hazaúton, volt benne emelkedő, felüljáró is, a hajtások jól vizsgáztak eddig, 21 km/h volt a max. sebessége. Megállással együtt 11 óra alatt haza értünk. Természetesen látok némi hiányosságot is, amit nyári szezonkezdetig orvosolni kell. Mivel a JD, Claas 105-106, stb. kategória gépei ebben az árkategóriában lepukkantak és drágák is az én zsebemhez viszonyítva, így esett a választás az E-517-es kombájnra, tudva a rizikófaktorokról is. Mivel nem esek pánikba, ha némi műszaki hiba előáll és szeretem a kihívásokat is, így úgy gondolom nem lesz gond, csak pénz legyen... Biztosan lesz egy-két nehéz pillanat is, DE melyik géppel nem lenne?
    Azzal kezdem, hogy kiborítom a belsejét, átnézek minden csapágyat, tengelyt, szíjtárcsát. Itt olvastam(talán Sebi írta)hogy nem feltétlenül cseréltek dobkosarat kukorica és gabona között, és talán a ferdefelhordóban a láncokat(léceket sem) cserélik ki néhányan... naa vannak ilyen kérdéses dolgok, amik még tisztázásra várnak.
    eddig a legnagyobb gondot a nem működő érzékelők, visszajelzők jelentik.
    A szilenteket Sebi iránymutatásán felbuzdulva át akarom alakítani, bár még át kell látnom előtte a rostaszekrénynél, hogy ki-kivel van. Itt azt tapasztaltam, hogy van egy pont, ahol nehezebben lendül át a holtponton, ezt leszámítva egyébként könnyen mozog, de az is látszik, hogy a szilentekben van némi feszülés, a csapok nem igazán párhuzamosak, de ez a felfüggesztésnél lehet hogy orvosolható egy kis odafigyeléssel, amikor a vázhoz rögzítem a csavarokkal. Azt már tudom, hogy a ventillátor fordítója nem működik, nem is működhet, mert a vezetékek le vannak vágva róla... itt még eldöntendő, hogy az elektromos lesz megjavítva vagy mechanikusra lesz cserélve. A kaszahajtást beállítom, mivel látszik rajta, hogy nem állt a helyzet magaslatán az előző tulaj ezen a téren. A kukorica asztal (OROS 6013SA - sajnos a zúzó nincs rajta)harminc éves létére kifejezetten jó állapotú. Egyébként úgy működik, mint egy 30 éves gép működhet, bármikor bármi tönkremehet, néhány évnek el kell telni, mire azt mondhatom, hogy majdnem tökéletesen működik.

  • Válasz » #2298 Matyi50 | 2019-11-13 08:24:07

  • Válasz » #2297  d-032a | 2019-11-12 21:00:40

    Azoknak az E kombájn szimpatizánsoknak a szemében, akik olvasták/látták Sebi01/V8Rapid írásait/videóit, az Ő hitelességéhez kétség sem férhet.

    Még akkor sem, ha ez valakinek nem tetszik és qrva frappánsnak vagy viccesnek szánt beszólásokkal próbálja lelökni Sebi01-et az első helyezésről.

  • Válasz » #2296 sebi01 | 2019-11-12 18:42:34

    Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására

    Ha még aktuális, megoldható az infócsere.

    Tel: 30/5293988

  • Válasz » #2295 sebi01 | 2019-11-12 18:39:47

    Válasz medikus #2292. hozzászólására

    Hátnem tudom, kire, kikre gondolsz?

    Egy biztos amit mondok azok tények, szakmailag megalapozottak, mérhetőek reprodukálhatóak.
    Egyáltalán nem célom a hibák elhallgatása, de légből kapott ócskálással nem tudok mit kezdeni.

    Egyébként sosem fényeztem 516-17-t
    Lásd legutóbb.

    " Attila Filep
    Attila Filep
    2 hete
    @V8Rapid Nem rox kombájn az. Valakinek olyan sincs. Te meg bele ülsz és dolgozol . Szóval nem kell szerénykedni! :)
    V8Rapid
    V8Rapid
    1 hete
    @Attila Filep Nem szerénykedés ezek tények, nem rosszak, lehet velük jó munkát végezni, de vannak jobbak modernebbek. :D"

    És a link

    https://www.youtube.com/watch?v=f_B3pOF7lTw&lc=z23jdls5mufdzpq1nacdp43al4fmzimnsbskq30r5htw03c010c.1572355419723607

  • Válasz » #2294 Matyi50 | 2019-11-11 21:41:24

    Válasz masina #2293. hozzászólására

    Ő azonos,ha jól tudom itt Sebi mesterrel . smile thumbupcool

  • Válasz » #2293 masina | 2019-11-11 21:09:40

    Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására

    Üdv, próbáld meg felvenni a kapcsolatot a linkelt video készítőjével. V8Rapid néven fut. Valamelyik video alatti kommentben leírta az elérhetőségét.

    Ő elég nagy E-fannak tünik :)

    https://www.youtube.com/watch?v=TQs9j2OmW_s

  • Válasz » #2292 medikus | 2019-11-11 19:22:49

    Válasz Rabó001 #2291. hozzászólására
    Egy-két megszállottnak tényleg van még!!Az az Istenért nem mondana rá semmit!smile lol

  • Válasz » #2291 Rabó001 | 2019-11-11 19:15:20

    Válasz medikus #2290. hozzászólására
    Nem fogytak el, csak megfogytak. smile thumbupcool És nem vált meg mindenki tőlük.
    30 éves gépek, persze hogy megfogytak. Clas Dominátor 105-ből meg 106-ból sincs már annyi üzemben, mint volt.

  • Válasz » #2290 medikus | 2019-11-11 19:02:07

    Válasz Rabó001 #2288. hozzászólására
    Valamiért elfogytak!!!Megváltak tőlük!!smile drool

Fórum szabályzat

Elolvasom »

// SZERVERBŐVÍTÉS //

Áprilisban közel 1 millió látogatónk volt, és folyamatosan csúcsokat dönt az Agroinform.hu látogatottásága, ezért bővítjük és továbbfejlesztjük a portált kiszolgáló szerverparkot. Kérünk, ha bármilyen lassulást, működési rendellenességet tapasztalsz a portálon, ezen a linken jelezd. Köszönjük!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]