Fórum

Melyik kombájn a jobb: Claas vagy New-Holland netán... 

Létrehozta: Vendég, 2008-01-31 19:26:56

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1415 határjáró | 2019-01-15 18:08:55

    Válasz Tom86 #1414. hozzászólására

    Szóval hibátlan gép nincs :D

  • Válasz » #1414 Tom86 | 2019-01-15 15:35:17

    Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon. Ez a kérdés a címben viszont eszembe juttatott pár dolgot. Nem okoskodni és vitatkozni szeretnék. Csak a saját tapasztalatokat leírni. Feltettem magamnak én is a cím kérdését és jöttek az emlék képek. Mindegyik gépcsere a környezetemben történt. Szomszéd település vagy szomszéd gazdáknál.
    2017 új Massey Ferguson Activa 7340 pár nap múlva széthullott a szecskázó csapágy. Nem nagy hiba, de mivel 2 nap alatt lett hozzá csak alkatrész ki esett a termelésből kicsit.
    2017 új Deutz Fahr. A számát nem tudom de valami 6 ládás gép. AdBlue hibával küzdöttek vagy 2 hétig. Dolgozott is meg nem is. Azóta csak kisebb problémák voltak vele.
    2018 új Nh valami Cr nemtudom hanyas. 1 hét után széthullott a rosta szerkezet. Pár nap alatt a szerviz rendberakta. Őszi aratáskor kiesett alóla az egyik hátsó kerék. Szét tört a csapágy. Persze nem tudni mit kapott előtte a kezelőtől. Nyilván el sem ismerné. Ez nem biztos, hogy a gép hibája. De aki csak ezt látta és nem gondol tovább lehet el megy a kedve tőle.
    2018 új Claas Lexion 640 azt hiszem. Ez is AdBlue problémával ácsorgott a telephelyén vagy 2 napot. A tank is lent volt róla.
    2018 új JD W650. Ez hozzánk jött. Én jarok vele. Indításkor ledobálta az Scr katalizátor kutyaház levegő töltő kompresszorának a szíjját. Persze ettől dolgozott miután vissza akasztottam, de el voltam vele pár napig mire sikerült mindent belőni síkba. Idétlen megoldás. Az sf-antennát a gabona aratás vége előtt kettő nappal sikerült beüzemelni a szerelőknek. Alkatrész hibája volt. Persze e nélkül is lehetett aratni vele, de azért vettünk ilyen felszereltéget, hogy lássuk a hozam-nedvesség térképeket. Ez nem sikerült csak az őszi aratáskor.
    Ezek fényében nehéz kérdés ez. Azóta mindegyik gép teszi a dolgát rendesen.

  • Válasz » #1413 JD Lipi | 2018-12-27 13:57:42

    Válasz Tomszi #1407. hozzászólására

    Helló. Mi a gépeink traktorok nagyrészét kűlfőldőn vettűk jó állapotú gépek rendszeresen szervizelve. De a nagyobb szervizelt hibakat is kinti cég szerviz csinálja.

  • Válasz » #1412 RkTomi | 2018-11-27 20:58:15

  • Válasz » #1411 szanberg | 2018-11-27 20:41:16

    Válasz RkTomi #1410. hozzászólására

    Menet közben ürítve 50et ha megállsz akkor 40-45között.

  • Válasz » #1410 RkTomi | 2018-11-27 19:01:20

    450 Le-s rotoros kombájn 8 soros adapterrel 8 tonnás kukoricából mennyi hektárt vág le 10 órára vetítve? Pótkocsi nem gond.

  • Válasz » #1409 halihó | 2018-11-27 16:54:50

    Sziasztok! Szerintetek Fendt 930 vagy Claas Axion 930???

  • Válasz » #1408 Vinkó75 | 2018-11-20 20:04:38

    Válasz Tomszi #1407. hozzászólására
    Nálunk "olcsóbb" a használt kombájn. Kint a jól karban tartott parcella jellegű gép drágább mint itthon. De még a déli szomszédainknál is. Nyáron egészen a tengerpartig bóklásztam. A jól karban tartott gép bizony drágább. És itthon sem mondhatnám hogy lerúgott volna minden gép. A hazai piac nem csak a régi múltra tekintve..hajlik a Claas irányába. Egyszerűen jobban ellátott alkatrészileg és annak kereskedői alternatívái. Valamint a dió fa alatt is találni olyan alkatrészt. Mit egy megába is belerak az ember. Pedig egy dominátorban volt előtte 20 évig...stb. Az hogy itthon alacsonyabb az ára az jellemzi a jelenlegi helyzetet. A tőkeerős újat vesz 5-6 évente. A másik oldal lakatol.Ha támogatás lenne gépre,az árak még mérséklődnének...mivel meg lenne tömve minden kereskedő egy rakás használt géppel. Használtan minél nagyobb és bonyolultabb....de ez ilyen,fejlődik a masina.Főleg az elektromos szolgáltatások.Na az ilyen vasat annál nehezebb eladni használtan.

  • Válasz » #1407 Tomszi | 2018-11-20 19:44:11

    Válasz Drisa #1404. hozzászólására
    Érdekes dolog ez az ár-érték arány. Végülis a piac beárazza terméket. Valakitől egyszer azt hallottam, az a jó üzlet, ahol mind a két fél elégedett.

    Magyarországon a Claas-nak azért elég jó neve van, a 70-es évektől kezdődő történetnek köszönhetően. Sokak szemében A Kombájn a Claas, vannak emberek akik alá bármilyen gépet tehetsz, mindig oda kanyarodik vissza, hogy azért a Dominátor, az igen. Szóval egyes vélemények szerint ezért is van a Claas Magyarországon egy kicsit túlárazva használt gépként.

  • Válasz » #1406 Gumóka | 2018-11-20 19:40:27

    Válasz Drisa #1404. hozzászólására
    Gyári 6 soros asztal volt ehhez is, de nem volt vele ilyen baj.

    Másrészt iveco.
    Mezőgazdaság után sofőrpályára kényszerültem.
    Földmunkákat végeztünk.
    Volt iveconk 16 db.
    Ott amit kaptak életük során, csoda, hogy még mentek, de mentek.
    A karbantartás a legvéksőkig kitolva.
    Voltak problémák, de hát az inkább a hanyagság miatt.
    Igaz 1 adagolós volt, a többi már injektoros.
    Összességében nem voltak rosszak, csak mindenki szart bele.

  • Válasz » #1405 Vinkó75 | 2018-11-20 18:15:37

  • Válasz » #1404 Drisa | 2018-11-20 17:56:54

    Válasz Gumóka #1403. hozzászólására

    Nálunk sok gond volt az IVECO motorral, gyenge volt, a a 6os asztallal és zúzóval együtt nem lehetett vele haladni, napi 18-20 ha gabonában. Max 24 hektár volt egyszer. E mellé társult nem kevés gázolaj és olaj fogyasztás. Plusz az összes kisebb csapágy 2-3 év alatt megadta magát. Láncok lánckerekek úgy koptak hogy azóta sem láttam olyat. 4 év alatt elkopott a magfelhordó felső kereke. TX66 ból rengeteget eladtak 2001-től hiszen az IKR partnerek ezt tudták venni mert megszűnt ott a Claas forgalmazás, banda nagyobb része maradt akkor még az IKR alatt. Így egy kicsit több van belőle mint a jósága indokolná, ezért ilyen olcsó szerintem...

  • Válasz » #1403 Gumóka | 2018-11-20 17:04:30

    Visszaolvasva a témában felmerült bennem a kérdés.
    Nekem furcsa csak, hogy TX meglehetősen olcsó a használtgép piacon?
    Nálunk jött egy újonnan 2001-ben, 9 évesen jó pár órával és hektárral a háta mögött sem volt komoly gondja.
    Minden szezont maximálisan kidolgozott.
    Igaz gondos, jó kezelője volt.
    Csak ha azt nézem, hogy egy 108sl ami jobb 6-7 miller, egy Tx is megáll 8 körül.
    Itt is egy újonnan vásárolt 108 mellé került a 106 helyére a Tx egy 650 hektáros T.Sz-be meg mellette még ennyi maszek minimum volt, bár a 108 nemigen vágott bérbe.
    Gyerekként ott nőttem később dolgoztam is, az utolsó 5 évben a dominator már kukoricát nem is vágott.

    Témához még a CX. A técsó oszlása után egyik dolgozó, aki a Tx-el is dolgozott, kivált, gondolt egy merészet.
    Vett egy CX-et, 2 év múlva JD lett belőle, mondjuk az zsír új volt.

    A Cx neki nem jött be.

  • Válasz » #1402 4964 | 2018-11-20 16:36:42

    Válasz bandigh #1401. hozzászólására

    cx 6090 közúton 0,7-0,75liter/km

  • Válasz » #1401 bandigh | 2018-11-16 21:04:49

    Válasz RkTomi #1398. hozzászólására

    Attól függ. Van e benne 25-ös tiltás, milyen a váltó, van e kis fordulatú vonulás( pl. NH), de általánosságban, ha lehet menni normálisan, 1 liternek be kéne hogy takarja/km. Ha lassan kell keccsolni/földút akkor több..

  • Válasz » #1400 csferri | 2018-11-16 20:41:27

    Erről jut eszembe, régen a Zilek 100-on 100-at ettek ha odacsavarták nekik az anyagotsmile lolsmile thumbup

  • Válasz » #1399 DENIS | 2018-11-16 20:37:45

    Válasz RkTomi #1398. hozzászólására
    A 400 lovas lexink 1.2l/km, a 300 lovas 0.9l/km.

  • Válasz » #1398 RkTomi | 2018-11-16 20:06:21

    350-400 Le közötti kombájnak mennyi lehet a fogyasztása egy kilométerre vetítve, csak vonuláskor? 2 liter / km?

  • Válasz » #1397 blink | 2018-08-29 20:14:04

  • Válasz » #1396 szanberg | 2018-08-06 23:18:57

    Válasz *** HM *** #1394. hozzászólására

    ha nem fog húzni akkor csuklós versa...

  • Válasz » #1395 szanberg | 2018-08-06 23:18:15

    Válasz *** HM *** #1394. hozzászólására

    háááát mindenki azt mondja ezek a királyok. aztán lehet királynőnek sem lesz jó hehe

  • Válasz » #1394 *** HM *** | 2018-08-06 22:18:16

    Válasz szanberg #1393. hozzászólására

    Sok nap próba nélkül?
    Te hirtelen s meggondolatlan lettél?smile lol

  • Válasz » #1393 szanberg | 2018-08-06 18:11:20

  • Válasz » #1392 *** HM *** | 2018-08-06 17:44:04

    Válasz *** HM *** #1391. hozzászólására

    .... Deszép lenne a kristállyal is bebírnám..... smile droolsmile lol

  • Válasz » #1391 *** HM *** | 2018-08-06 17:41:22

    Válasz szanberg #1389. hozzászólására

    Átjött a tanyán 1 8690es ma.... jól beelőztem... smile pimp

  • Válasz » #1390 *** HM *** | 2018-08-06 17:38:11

  • Válasz » #1389 szanberg | 2018-08-06 17:32:30

  • Válasz » #1388 *** HM *** | 2018-08-06 17:26:22

    Válasz szanber4g #1386. hozzászólására

    Ez az hozd ki 400 variot ikrezd fel 8 kerék vakarócsere és lássuk a tanulságokat!smile w00tsmile devilsmile devilsmile aikidosmile aikidosmile aikido

  • Válasz » #1387 szanberg | 2018-08-06 17:25:22

    Válasz bandigh #1381. hozzászólására

    de amúgy sokéve sokezer hektáron át dolgozok a rotával én magam is, széles a felhordó is nincs semmi kókányolás a csigán mégis jól üzemel, eszi keményen és kétévente (2500-2700hektárok után) szoktam kicsit után spannolni a ferdeláncon pl... és most is ugyanolyan feszes középen is mint szélen.

    Mondjuk ki, amelyik félre nyúlik ott a géppel és annak alkatrészeivel vannak konstrukciós hibák, ennyi...

  • Válasz » #1386 szanberg | 2018-08-06 17:21:56

    Válasz lac* #1384. hozzászólására

    szerintem rosszul érzed, bár ahogy olvasom folyamatosan mennyiket szívnak a király gépekkel mi meg a xarokkal folyamatosan dolgozunk trakiknál tizenezer órásan kombájnnál ugyanennyi hektárok betakarítása után, szerintem lenne létjogosultsága annak amit látsz...

    de hamarosan kiderül, meglátjuk mit tud a JD traktor...

  • Válasz » #1385 Vinkó75 | 2018-08-06 16:37:39

    Az Oros asztalra is raktam fel plusz bedobó újat...szélesebben etette. Pláne még mikor a napraforgót is szedtük vele. Sufni nélkül nem megy. Pláne ha a gyártó nem helyez el rajta, állítási opciót.

  • Válasz » #1384 lac* | 2018-08-06 16:35:06

    Válasz szanberg #1380. hozzászólására

    Kössz,bóknak veszemsmile lol
    Ha nem is írod,de érződik minden megnyilvánulásodban...,vagy csak én érzem(de akkor ez az én bajom)
    De viccet félretéve,írhatnál a front műtrágyaszóródról,jó-nemjó,beszívja a motor a műtrágya porát vagy sem ,ilyenek.

  • Válasz » #1383 .Feco. | 2018-08-06 15:58:09

    Válasz bandigh #1381. hozzászólására

    Viszont lehet tenni a csigara bedobokat, aminek az elhelyezésével tudod kicsit irányítani... ha szejjelebb teszed akkor szélesebb én dolgozik ha összébb akkor keskenyebbek

  • Válasz » #1382 szanberg | 2018-08-06 15:33:35

    Válasz bandigh #1381. hozzászólására

    kis rotorosra, mert nekünk kuuva széles a ferde.

    Egyébként én sem lassítom meg a ferdelánc áttételét soha, viszont őszre felemelem a szájhengert persze.

  • Válasz » #1381 bandigh | 2018-08-06 15:20:14

    Válasz szanberg #1379. hozzászólására

    Az a baj h pl a rotadiscen teljesen àtfedi egymást a két csigalevél szóval az totál középrehord. Rotorosra szánták smile devil

  • Válasz » #1380 szanberg | 2018-08-06 15:03:55

    Válasz lac* #1376. hozzászólására

    barom vagy mert egy szóval sem írtam ilyeneket és azt is értem, hogy mi a stájsz én most csak leírtam itt mik történnek a kis CX-ekkel, ha van egy kis gógyid megnézed majd előrre ezeket pár évesen mikor már lesz benne egy kis hektár. Egyébként az 5 ládások általában jobbak mint a 6-osok mert ugyanazon alkatrészek kisebb hosszal súllyal terheléssel dolgoznak.

  • Válasz » #1379 szanberg | 2018-08-06 15:01:26

    Válasz Sanyo81 #1377. hozzászólására

    Szokott lenni a csigaleveleken toldat keskenyebb ferdés gépekhez, vegyétek le róla azokat!!!

  • Válasz » #1378 bandigh | 2018-08-06 10:26:49

    Válasz Sanyo81 #1377. hozzászólására

    Én nem szoktam lelassítani a ferdét, lehet jobb ha véknyabb alatta a szőnyeg

  • Válasz » #1377 Sanyo81 | 2018-08-06 10:02:57

    Válasz szanberg #1373. hozzászólására
    Miközben szereltem befelé a dobtakaró léceket, ledöbbentem, hogy az eddig gondoltnál is durvábban középre hord a kukorica asztal. A festék még 2 év után sem kopott le a két szélső harmadáról. Szóval a két szélső sor lánc üresen megy, a középsők pedig agyig vannak kukival. Nincs az a lánc ami ezt kibírná, hogy csak a középső harmad dolgozik. Ezért holnap meg kell válnom a konzolcsiga feltekeredés mentességétől, és kap pár új bedobóujjat. A cséplőnek sem hiszem, hogy jó így, sőt az egész gépnek. Nem tartom kizártnak, hogy ezzel fogyasztáscsökkenést is érhetünk el. Egyenlőre új gyári láncot kap, mert sajnos időközben megérkezett.

  • Válasz » #1376 lac* | 2018-08-06 06:09:44

    Válasz szanberg #1372. hozzászólására

    Jól van na,elcsesztem Fergát vagy Cselest kelett volna vennem. Értsd már meg,h én nem bérvállalkozó vagyok ,évi kb 200ha-t vágok,nem kell nagyobb gép,pláne 8-as cx.

  • Válasz » #1375 szanberg | 2018-08-05 21:56:03

    Válasz 4964 #1374. hozzászólására

    Szilenteket szilent csapokat ellenőrizd le mert mindent visz magával majd!!!

  • Válasz » #1374 4964 | 2018-08-05 21:52:53

    Válasz lac* #1370. hozzászólására

    A mienken a varifeed sem egy formán tol ki, a jobb fele 4-5 centivel kintebb van.
    Ennek még nem tudom az okát, vagy az asztalon levő mágnesszelep vagy az egyik munkahenger.
    A 6 ládás gépeknél a ferdében van középen egy csapágy ami nem zsírozható. Ez is szereti megadni magát, mi is most akarjuk megnézni napra előtt. + ezeken kívül egy sor szerelési trehányság amit nem írok le mert ez nem típus hanem egyedi gép függő.

  • Válasz » #1373 szanberg | 2018-08-05 21:48:09

    Válasz Sanyo81 #1369. hozzászólására

    jaja mehetsz vissza hehesmile lol

    Azt mondom hogy ha sok pénz is de megoldja a mindennapos problémádat a ferdével akkor megkell venni, nem is tudom mit csinálnék ha ezzel kéne szívnom rendszeresen...smile hammer

  • Válasz » #1372 szanberg | 2018-08-05 21:46:46

    Válasz lac* #1363. hozzászólására

    Látod erről beszélek, nyomorultak egytől eggyig nembírnak félszáz-száz-másfélszáz....milliókért cserébe egy csipetnyi minőséget megvenni vazzeg…

    Lesz ott még más baj is, 4964 kolléga testvér kombájnja kb szétpergett már minden helyen ahol lehetett, CX-ből csak a 80-as nagy széria ami strapabíró az a helyzet. Itt a cimboránál szétszakadt a rostaszekrény, többször állt a föld szélén villamos gonddal, volt, hogy dombon lefelé megszűnt a lindekar működni(potméteres ugye) aztán égett a fék mire megállt a gép, csoda, hogy nemlett baj vele, akkor valami volt talán azon is ferdelánc mert vitt magával más egyebet is ahogy itt írták, klímázni kellett, víz folyt a kabinba a hőcserélő volt lyukas, a tartályból pergett a búza is nemhogy a repce meg egy rakás ilyen történet, pedig 350hektár körül vág egy évben mindössze és napraforgóval végződik a mutatvány nincsen gyilkolva kukoricával a malajban…

    nagy CX-eknél is hallom, hogy vannak apróbb idegesítő hibák új gépen de azok mennek mint a meszes és szerkezetileg stabilabbak jelentősen!!! egyébként kb nem is hasonlít a két gép egymásra csak kívülről.

  • Válasz » #1371 szanberg | 2018-08-05 21:46:45

    Válasz lac* #1363. hozzászólására

    Látod erről beszélek, nyomorultak egytől eggyig nembírnak félszáz-száz-másfélszáz....milliókért cserébe egy csipetnyi minőséget megvenni vazzeg…

    Lesz ott még más baj is, 4964 kolléga testvér kombájnja kb szétpergett már minden helyen ahol lehetett, CX-ből csak a 80-as nagy széria ami strapabíró az a helyzet. Itt a cimboránál szétszakadt a rostaszekrény, többször állt a föld szélén villamos gonddal, volt, hogy dombon lefelé megszűnt a lindekar működni(potméteres ugye) aztán égett a fék mire megállt a gép, csoda, hogy nemlett baj vele, akkor valami volt talán azon is ferdelánc mert vitt magával más egyebet is ahogy itt írták, klímázni kellett, víz folyt a kabinba a hőcserélő volt lyukas, a tartályból pergett a búza is nemhogy a repce meg egy rakás ilyen történet, pedig 350hektár körül vág egy évben mindössze és napraforgóval végződik a mutatvány nincsen gyilkolva kukoricával a malajban…

    nagy CX-eknél is hallom, hogy vannak apróbb idegesítő hibák új gépen de azok mennek mint a meszes és szerkezetileg stabilabbak jelentősen!!! egyébként kb nem is hasonlít a két gép egymásra csak kívülről.

  • Válasz » #1370 lac* | 2018-08-05 16:17:32

    Válasz 4964 #1368. hozzászólására

    Ez kimerítő volt.
    Igen fehér a persely,és mintha már most csattogna az asztal.
    Figyelni fogok ezekre,köszi mégegyszer

  • Válasz » #1369 Sanyo81 | 2018-08-05 15:57:20

    Válasz bandigh #1360. hozzászólására
    Most olvasom a prospektust, rengeteg előnyt írnak, ami talán igaz is lehet. De ott megakadtam, amikor azt írták, hogy "increased conveying speed and capacity". ööö what?

    Legközelebb Hollandiában vagy Csehországban elérhető. Szanberg kolega! Megint vissza Cseho?? :D

  • Válasz » #1368 4964 | 2018-08-05 15:37:01

    Válasz lac* #1366. hozzászólására
    A kaszahajtás a miénken nem zsírozható.Vigyázni kell a gumi porvédőre mert ha az kilyukad akkor hamarosan tönkremegy a szilent. Ki kell markolni a töreket mellőle naponta 1x 2x akkor nem szakad ki a gumi.
    A bedobóujjaknál ha fehér a műanyag persely akkor hamarosan csattogni fog az asztal.A fekete színű perselyek erősítettek azok sokkal többet bírnak. Még a ferdét hajtó 3-as szíj közé belepotyog a mag és a tárcsa beledolgozza a magokat a szíjba ami előbb utóbb elszakad.
    A magtartályon levő nyílás jól le legyen tömítve mert a repce ráhullik a variátor szíjra és a tárcsára és elkezd csúszni.

  • Válasz » #1367 4964 | 2018-08-05 15:11:12

    Válasz lac* #1366. hozzászólására
    Nekünk 6090 van. A szegecses láncról 750 cséplőóránál leszakadt 3 lapát ami miatt megszorult a magfelhordó. Kicserélték a láncot csavarosra. 2 nap múlva eltört a magcsiga tengelye. Valószínű megrepedt mikor beszorultak a lapátok. Ez tipushiba, szomszéd faluban is így járt egy gép csak ott még több probléma lett belőle.

  • Válasz » #1366 lac* | 2018-08-05 13:26:03

    Válasz lac* #1365. hozzászólására

    Megnéztem a katalógusban,csak szegecseset hoz,akkor ezt megcsinálom önszorgalomból.
    Van esetleg valami más jellemző hibájuk a cx-eknek,amiről jobb tudnom?

[bezárás x]