Fórum
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Napraforgó-termesztés új
- Kukorica várhatóan........! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Vadkártérítés új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Robotkormány új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Öntözés új
- UTB 3.5-ös Hamster rendfelszedő pótkocsi új
Cikkajánló
Sajtóközlemény

Soha rosszabb évet! Kiemelkedő a magyar búzatermés 2025-ben +VIDEÓ
Az aratás országszerte zajlik, az első hozamok ígéretesek, a terménytárolás és..._fill_540x300_0.jpg)
770 hozzászólás
Válasz vén cigány #561. hozzászólásáraMár bocsánat de lejjebb leírtam hogy 2 db 100 AH - S akkumulátor a legjobb megoldás MTZ- be ez még belefér hátra 12 voltos inditashoz párhuzamosan kötve és azért mert az indító aram össze adódik és csökken az akksik terhelése max annyi a baj vele hogy kell plusz két akksi saru meg pár méter vezeték de ezeket csak egyszer kell megvenni!!!!!
Válasz Maszek Zs #565. hozzászólásáraHa van türelmed akkor leírom (kizárólag privátban) hogy milyen kémiai folyamat zajlik az akkuban töltéskor és milyen kisütéskor........ A folyamat sajnos az akku élettartamának növekedésével egyre jobban irreverzibilissé válik.
A massza ha egyszer kihullott a rácsból akkor az kihullott, ha kimosod onnét max. nem okoz zárlatot, de a kémiai folyamatban nem vesz részt, pedig az a qrva akku a villamos energiát kémiai energia formájában tárolja, de ha nincs massza ami tárolja????????
Válasz medikus #566. hozzászólásáraNemááá! Valami jó ötletet mondj.

Legalább 6 furat kellene,de ott kifolyik,ha újra felöntöm
Válasz Maszek Zs #565. hozzászólásáraA legjobb és legbiztosabb megoldás a következő :
1. Kiszereled azokat az akkukat amiben alacsony a sav sűrűsége.
2. Beteszel az autód csomagtartójába egy zárt fenékrésszel rendelkező dobozt, bele helyezed a két db. gyengélkedő akkut.
3. Elhajtasz vele a legközelebbi MÉH telepre, ott kb. 200-220 ft/kg áron eladod.
4. Haza fele az árát kiegészíted és vásárolsz 2 db úja akkut min 1 év ( ha szerencséd van akkor 2 év) garival.
5. Beszereled az akkukat, és megnyugvásul iszol egy sört.
Egy szóval, nem érdemes az idegeket őrölni a xar akkuk mosásával, savazásával, azon kívül hogy borzasztóan baleset veszélyes, ideiglenes megoldás és nem tartós. Az iskolában megtanultuk szépen a technológiát, de NINCS ÉRTELME, MERT NEM LESZ JÓ !
Ma jött a cimbi, hogy menjek át hozzá és nézzem meg a ZSELÉS !!!!!! Akkuban a varázsszemet, mert az olyan zöld mint nyáron a falevél, a verda még mégsem indul.......ÖNINDÍTÓ, GYÚJTÁSKAPCSOLÓ.... stb....stb... MERT EZ NEM LEHET MÁS? MERT A VARÁZSSZEM ZŐŐŐŐŐŐŐD !
Tényleg zöld, volt az a cella amelyikben elhelyezték azt a bizonyos varázs szemet, DE A MÁSIK 5 CELLÁBAN NINCS VARÁZSSZEM !!!!!!! Attól hogy az zöld az akku még lehet tök xar. Hogy ez mekkora népámítás, sőt még tanítják is az iskolában.
Egy kérdésem volt: hány éves ez az akku?
12 éves
-10 fok volt és lecsuktam a motorház tetőt, oszt haza ballagtam.......
Válasz Maszek Zs #565. hozzászólásáraFúrj lyukat az aljára!
Üdv!
Lehet kár volt refraktométert venni. Mert így az összes akkut megnézem.
Eddig 2 akkunál alacsony volt sav. Hogy tudnám kiszedni?
Leszívni vagy kiönteni?
A kiöntéstől félek mert ami cella alatt van szulfát meg kosz nehogy zárlatot okozon,legalább is az oktató ezt mondta anno.
Tehát mi a megoldása mert szertném fel javítani.
Érdekes mert ez a kettő lassabban is tekert.
Válasz Magister #563. hozzászólásáraNekem is van 2 db csepptöltőm, de huzamosan rajta hagyni az akkumulátoron nem szabad őket. Végül is nem baj, ha pici.
Nekem ez vált be a szünetmentes táp akkumulátornál
Elvileg ez is leszabályoz, de mintha nagyon pezsegne a sav, ha sokáig rajta van.
Válasz vén cigány #561. hozzászólásáraÉn most vettem a T16-ba 12V; 155Ah; 950 indítóval.
Néztem hasonlókat, de ebben az árkategóriában ezt láttam a leg értelmesebb nek. Ilyen volt benne 8 évig bírta. A múgy súlyra érezhetően nehezebb, mint a hasonló méretű akkumulátorok többsége.
én ha lehettt szinte mindíg rajta volt a csepp töltő, amolyan LIDIS, -igaz a töltő csak 5 évet bírt aztá kapmpec, persze nem ekkora akkura való..:-)
Ne feledkezzünk meg az ólom oxidról ami az egyik igen jól szigetelő anyag. Képes 20-50%-al is csökkenteni az indítóáramot, ami hidegben amúgy is kevesebb. A téli töltéseket mindig alacsony amperrel végezzük és a teljes feltöltésig.Én havonta töltöm az aksikat amikor a gépek nem üzemelnek.
A másik téli teendő a klímák védelme amit én néhány celzius fokos időben 10-12 perces járatással végzek a rendszer tömítettsége érdekében.
Talán ez MTZ-be
Válasz Koszi. #540. hozzászólásáraNekem 5 éve optima van az MTZ-ben,a törökben meg tavaly tavasz óta.A töltésre mérj rá előbb,mert ha túltölt,akkor az optima kifekszik,és a garancia sem él rá ilyenkor.Ha jól tudom megmérik a súlyát,és ha kinyomott vmennyi savat,akkor könnyebb és ugrik a gari.
Válasz HGabi #557. hozzászólásáraÚgy oké, a párhuzamba kötött akkuk esetében.
Válasz mtz1221 #554. hozzászólásáraEzek azért nem olyan olcsók, hogy 2-3 évet bírjon.. Érdekességképpen nézz meg jd aksit, elég drága, de dögnehéz, és nagyobb indítóárama van, mint más hosonló méretűeknek. Van benne anyag, na. Van 11 éves is, és indít még rendesen.
Válasz medikus #548. hozzászólásáraegyben töltöttem , amúgy 12V indítás van,legalábbis az önindító 12V-s
Válasz A.I. #544. hozzászólásáraköszi az infot,
rá raktam ma, kb 2 órát ment 2A-n utána leállította magát a töltő.
Néztem nem is volt nagyon lemerülve 75%on volt a 2 akksi.
Válasz mtz1221 #554. hozzászólására9.5 év után.
Válasz Koszi. #553. hozzászólásáraNekem az AUTOPART gyári akksi az mtz-be 9.5 után adta meg magát az egyik,másik még mindig benne van.Nyáron láttam a habiban hogy náluk ilyen fajta.Mondom nekik hozzanak kettőt megveszem,de írja rajta hogy produced for minsk traktor works.Jól kiröhögtek hogy olyan soha nem fog kereskedőnél lenni.De valamit tudnak mert a gyári 125ah-ban olyan súly van mint egy hagyományos 180as-ban.Sajnos ide jutott a világ,ez miatt nem is márkásat veszek hanem a legolcsóbbat mindig.Ha mustáng ukrán akksi kapható felétek,azt még meglehetne próbálni,van egy 4 éves az autómban.Bosch varta nálam is 2-3 évet bírt ki.
Válasz mtz1221 #552. hozzászólásáraIgen áttételes az önindító rajta :) Voltmérős a töltés és emlékeim szerint nem szokott 14,5 fölé menni a töltés rajta , ha jól mutat az óra :) Szerintem ki fogom próbálni köszönöm! Remélem tovább bírja mint a hagyományos akksi, terepjáróban volt hogy 1 év alatt tönkrement a hagyományos akksi, lehet a rázkódás nem tesz neki jót azért is bírhatja jobban a zselés
Válasz Koszi. #550. hozzászólásáraHa átételes önindító van rajta akkor nyugodtan vehetsz bele.Az mtz generátortól félnék előbb hogy időnap előtt túl tölti.Ha ampermérő van benne,azt ki kellene voltmérőre cserélni,mert a zselés aksik allergiásak ha 14.5 V felé megy a töltés.
Válasz Koszi. #540. hozzászólásáraÜdv- Nekem mindenben az van. MM38 kombiba a legneccesebb. Azt 0fok alatt már nemnagyon bírja betekerni 1db. Ha egy másikat rápattintok bikának akkor simán. Pedig nem könnyen indul. Mf8280, Mf3655, ranger907, mf3115, spracoupe egy aksival évek óta hibátlanul. Egyet sikerült eddig agyon verni, a spra coupe generátora megvadult és 18 volt-al töltött, na az az aksi kilőtte a dugóit és kuka lett mire észrevettem, hogy baj van.
Válasz R Sándor #541. hozzászólására2 db akksit biztos nem teszek bele , annyira nem sokat használom télen, meg nem akarom feleslegesen szivatni magam vele... Csak gondoltam rakok bele egy optimát amit fél kézzel beledobok vagy akár két újjal is , csak kérdés mennyire lesz tartós traktorban.... A 120 lovas nyusziba simán azt veszem majd ha most elbír vele egy mezei 80 Ah akksi akkor az optima is nevetve indítja ( pedig 6800ccm 6 henger)
Válasz R Sándor #547. hozzászólásáraOk!
Válasz HGabi #542. hozzászólásáraSzedd külön úgy töltsd!Az a biztos!Akkor tudod megfelelő áramerősséggel is tölteni!Attól is függ hogy 24 voltos indítású e a gép!
Válasz Maszek Zs #546. hozzászólásáraEZT csak a 24 voltos inditasu MTZ ben kell csinálni a 12 voltos van semmi értelme
Válasz Szabi. #545. hozzászólásáraAzt hallottam,hogy havonta megcserélni a kettőt segít. De biztos az a kiegyenlítő ami inkább.
Ahol dupla akksi van, ott egy töltéskiegyenlítő nagy segítség beépítve.
Válasz HGabi #542. hozzászólásáraTöltheted úgy is, hogy benne van, csak töltse mind a kettőt!
Nem kell azt 20 amperral, tölds 2vel fél egy napig!
Dermedés gátlót feloldva rakd bele, szívj le vagy 10-20 litert, abba bele és úgy öntsd bele a tankba, aztán indítsd be, járasd, hogy a szűrőt meg adagolót is feltöltse!
Válasz R Sándor #541. hozzászólásáraÜdv,
Ha, tanácsolhatom, inkább egy aksi, tapasztalatból mondom,
De, ha kettő akkor, teljesen egyforma pl .két ugyanolyan tipus és új.
Nekem is 2db 100AH aksi van benne.
Pont ma gondoltam felrakom rá a töltőt.
Kb 2 hónapja ment ment a gép.
Szedjem szét a két aksit vagy tölthetem egybe a kettőt? (Eddig 1 aksis trakim volt)
20A tud tölteni max a töltő.
Másik kérdés igaz nem akksi
Mivel a télen nem fog menni az mtz és fullon van a 2 tank, szeretnék önteni bele dermedés gátlót , ha így beleöntöm van értelme?
Válasz Koszi. #540. hozzászólásáraBelefér hátra 2 db 100 ah kösd párhuzamosan ennél nincs jobb megoldás és így az indító aramod is nagyobb lesz mint egy db 155- ös akksival!!!!
Üdv! Mtz-ben van valakinek az említett optima akksi? 50 A ben gondolkodtam aminek 815 A az indítóárama. Jelenleg 155 Ah akksi van benne végét járja, de sajnos a legolcsóbb akksik ahogy írtátok is meg én is tudom 1-3 évig bírják, kombájnban elment 5 öt de ott párban van kettő.. Szóval ez a kis akksi elég lenne mtz-be? később lehet klímát is kapna a gép, egyszer már próbáltam bele ilyet ( a terepjárómban 3 éve ilyen optima van) indítani indította simán csak tartósan fog-e működni vele, arról kellene tapasztalat vagy vélemény
Válasz .Richard. #538. hozzászólásáraKínai trakiban jeltelen kínai akksi. Nem volt semmi baj vele sokáig.Mondtam is csak jeltelen legolcsóbbat veszem ezután.Aztán a föld végén nem indult,meg se nyekkent.
Válasz Maszek Zs #537. hozzászólásáraNem birja ki. 5év után biztos'hogy egy olyan helyen szopat meg ahol nix aki megbikázza. Inditáskor csett és ott maradsz a sötétben. Ebben biztos lehetsz!
Válasz A.I. #534. hozzászólásáraMost beszerzek 1L azt következőre azzal töltöm fel.
A Renault autómban is 7 éves az aksi.
Minden évben kiveszem egyszer feltöltöm.
De,ha a sav szintet is rendbe tartom hátha tovább bírja.
Most beszart az aksi töltő (Lidl) még azt is kell venni.
Válasz Matyi50 #533. hozzászólásáraEbbe teljesen igazad van. De a szóban forgó aksi kb 6 éves, és továbbra is jó maradjon.
Válasz A.I. #534. hozzászólásáraólom,amin spórolnak,nameg rengeteg a szennyezett ,ujrahasznosított ólom már az akksi celláiban.

Meg kell mérni mérlegen egy 20éves perion akksit,meg egy mai akkut. Nem a technológia fejlődött,a cella falainak vastagsága és minősége ami csökkent.
Csepptöltés oké arra idő kell,meg töltő,de jó generátor és fesszabályzó nem fog csepptölteni,ha kell odarakja neki az ampert ..vagy egy klíma,vagy munkalámpák is jócskán igénybe veszik a cellákat egy mai gépen azok meg omlanak szét az öntési szennyezőséstől meg zárványosodástól,mint a sajtos tallér.
Válasz Maszek Zs #529. hozzászólásáraSoha nem kérem a sav fokát, de ha alacsony a szint mindig savval töltök rá!
Tudom, ezért sokan a hajukat tépik lehet, mert a víz párolog el, de 3-4 évet kibír traktorokban, kombájnban!
Hol van már az ami 20 éve volt vagy 7-8 évad, és kutya baja nem volt(savval utántöltve), asszem perion, vagy mi volt!
Értéket látva, amit mérték simán savat toltam volna, abból is 32st!
Válasz Maszek Zs #531. hozzászólásáraTraktor,kombájn a mai papírvékony cellás akksik 4év max ...már a banner sem a régi... a többiről meg nem is beszélve...
Válasz Sk Laci #530. hozzászólásáraNálam a zöld daewo aksi túl van a nagykorúságon, és még simán bírja.
Válasz Sk Laci #530. hozzászólásáraEddig én se néztem. De ez segítené hosszabbra az élet tartamát annak örülnék. Milyen jó lenne minden akkum kibírna 15 évet.


Hátha ez segíti őket hozzá!
Válasz Maszek Zs #529. hozzászólásáraMostan tél előtt mérted a savat?
. Ezt se tudja mindegyik aksi.
Az igazat megmondva én sohase nézem a sav sürüségét. Csak kinyitom megnézni, a cellák el e vannak lepve folyadékkal, nehogy szárazak legyenek.
Az egyik akumlátorom egy hónapja esett ki 14 év és 9 hónap szolgálat után. Ha a párja kibírja március elejét, akkor meglessz a 15 év szolgálat
Meg néztem egy aksimba a savat.
Jó így vagy legközelebb töltsek rá savat??
Válasz oprita #526. hozzászólásáraNagyon alacsony töltő árammal töltsd,napokig!!!
Válasz oprita #526. hozzászólásáraNekemmar többször volt hogy bekapcsolva hagyott GPS, vagy rajtafelejtett gyújtás nullára leszivta és hetek, hónapok múlva lett eszrevéve következő inditaskor. Töltöttük és mentünk tovább meg egyél se volt gond pedig 4db is van a portán. 5-6 éves lehet a legoregebb. Valahol azt olvastam régebb hogy egyedül a tultoltessel lehet agyon verni csak intelligens töltő el tölthető hagyományosnak nem.
Van egy 12 V 50 Ah-s Optima Red Top,ami egy őrbódéban ,nyáron egy rádiót meg egy 20W-os ventilátort szolgált ki.Utóbbi bekapcsolva maradt,nullára lekapta az akksit.Úgy is maradt pár hónapra.Most képtelenség fullra feltölteni.Kuka?Egy éves a battery...
Válasz *** HM *** #523. hozzászólásáraÉn nagyobbat tettem egyszer, még lezáródott a tető, csak a kábelt kell figyelni, hogy rendesen elérjen.
Ha úgy érted, hogy erősebb mehet-e, igen, az csak jobb ha nem köhög
Válasz *** HM *** #523. hozzászólásáraUgyanakkora méretű(hossz x szél x mag),de az elérhető legnagyobb teljesítményű akksi biztos mehet.
Kocsiba mennyivel lehet nagyobb aksit tenni?
Válasz medikus #517. hozzászólásáraPár éve láttam valahol a diskoverin,hogy a halottakat a gangesz(vagy valami hasonló volt neve)partján égetik el,de terhes nőket leprásokat stb,csak egy követ kötnek rájuk és beledobják pár méterre a partól.És utána abból a folyóból isznak.Inkább az akkumulátor savat lélegezném.
Valahol itt is meglesz.
Válasz Hogel #503. hozzászólásáraJönnek ezek, nemsokára Európában is lesz javítóbázisuk!:):):)