Válasz szanberg #7026. hozzászólásáraAmikor én vágtam, akkor igen.
De mostan én vágattam ! A parcella kb 16 km-re lehet tőlem azon az úton ahol a kombájn is elfér /traktorral másmerre járok/. Mivel nem voltam benne biztos, hogy milyen a gabona nedvessége az említett helytől 1 km-re telepen álló szolgáltató ismerősöm mondta, hogy ők álnak, mert minden vizes, de ha kell aznap el tudja küldeni a kombájnokat, ha akarom. Mondom, vágjál bele, és ha lehet mehet az aratás. Az egyik kombájnal kijöttek, mintavétel, mérés, ahová volt szállítva. A nedvesség 12,8 % volt, így beindultak /kijött a másik 2 kombájn is, meg a szállitójármüvek /2 nagytraktor nagy pótokkal / arra az 1 km-re ez is elég volt/. Sajnos közben elromlott az egyik kombájn, de mire befejezték nálam az aratható búzát meg is javították.
Én csak a vizet biztosítottam tüzvédelemhez.
38 ha-ból kb 24-25 ha lehetett levágni, a többi nedves volt a szarvasrágások miatt /pár kalászt m2 újrahajtott a búza és van beérett kalász, meg tejes állapotú zöld kalász/. Így a maradék 13-14 ha-ral várunk, még aratható lessz és ha nem tiporja le egészében aratásig a vad.
Válasz szanberg #7023. hozzászólásáraNálam kb 1 km volt a raktárig.
De amelyik cégnél vannak ők és mások is, mindegyik 120 euró/ha-ért vágja. Parcellától 100 m-től 30 km-ig van minden. Nagy távolság kevesebb, ez csak a repcére, amit egy erre a kijelölt raktárba szállitanak. Átlagban a repcét 22-25 km-es távolság. Gabonák 100 m - 6 km-ig.
Válasz szanberg #7023. hozzászólásáraszerintem bőven. 25 kmes fuvar se, több monfjuk 2500nál, és a 120 euróü meg 48 ezer. azért az sok mindent betakar. persze ez akkor, ha megy a gép, megy a fuvar. ha egyet tud kifordulni, mert nyolcszor kell vonulni aznap, meg léha az egész, akkor azt mondom, hogy 4 óránként egy kör fuvar, aztán ha ha egész nap csak egymegy ki, akkor is mondjuk 2,5 karikát fizet.
Válasz Praetor #6996. hozzászólására"Bennem azért felmerült a kérdés, hogy a tábla szélén hogy lehet megfelelő súlyúra tölteni egy pótot? A hitelesített hídmérleget a kombájn húzza majd maga után?"
Miért kéne hitelesítettnek lennie?
A tábla szélén nem az a cél. Ha csak egy tájékoztató adatot ad a gazdának már az is bőven elég.
És nem kell híd mérleg se. Vannak olyan mobil jármű mérlegek, aminek a teher felvevő lapjai el férnek egy személy autó csomagtartójába és 25 kiló az egész. A gabona vizsgáló mini labort is hordják magukkal hogy mikor kell vágni a terményt, akkor ez se olyan elképzelhetetlen. 25-30 éve még azt se gondoltuk, hogy a mobiltelefon már ott lesz minden napszámos zsebébe.
Sziasztok!
Ki mennyiért vágja a búzát?
Olyan ár is érdekel, amikor a szolgálgató adja a gázolajat illetve az is, amikor a szolgáltalást igénybe vevő!
Előre is köszönöm!
Válasz Praetor #7002. hozzászólásáraHa így lesz szerinted mennyire érdekli a jogalkotót hogy te hogy tudsz mérlegelni, meg hogy ez hogy lesz fer, kb. semennyire. De szerintem ne gondoljátok ezt túl , régóta megy ez hogy így meg úgy lesz aztán mégsem lett. Egyrészt ezek időszakos munkák mindenkinek érdeke hogy minél hamarabb véget érjen, másrészt lassabb járművek nem okoznak akkora kárt mint a túlterhelt kamion 90-nel.
Válasz apuci #6998. hozzászólásáraMeg aztán az elmúlt 3 napban is kiderült búzaaratás közben, hogy nagyjából ugyanúgy rakta a kombájnos a félpótot, mégis 2t intervallumban mozgott a beszállított bruttó tömeg. Főként a hektoliter súly és a szemetesség függvényében.
Nagyon heterogén módon sültek össze a szemek táblán belül is, nemhogy párszáz méterre lévők között. Az sem meglepetés, hogy a búza fajták között is van különbség, én meg gyakran vetek több fajtát. Egyik tábla ilyen, a másik olyan, és vannak néha vegyes táblák is. Ezért igyekszem egymáshoz közeli érésidejű fajtákkal kísérletezni.
Válasz Rabó001 #6997. hozzászólásáraA magasítás a legkisebb fajsúlyú kultúrához igazodik általában. Az ürítés okés, csak ettől még mindig nem fogod tudni pontosan feltölteni, csak sacc per kb. Tehát nem fair dolog kombájn alól szállító szerelvényeket bírságolni.
Válasz Praetor #6996. hozzászólásáraPl:ha ugyan azokat a kocsikat rakja a kombájnos akkor az évek alatt lehet egy rutinja benne,vagy ha megjegyzi kb mennyi megy egy tartályba akkor abból is,de van erre egynéhány praktika!
Válasz mazda 5 #6995. hozzászólásáraBennem azért felmerült a kérdés, hogy a tábla szélén hogy lehet megfelelő súlyúra tölteni egy pótot? A hitelesített hídmérleget a kombájn húzza majd maga után?
Válasz ..,-:) #6993. hozzászólásáraNyilván ez nagy kiadás így, de ha azt nézed, adtál neki 10 évet.
Persze esik szét ez is, meg az is, de ha mondjuk 5 évre leátlagolod mennyi az éves költsége?
Úgy azért már barátibb, csak egybe sok.
Válasz Nagy Péter 40 #6992. hozzászólásáraAkkor rosszul érthetően írtam…..
Kasza penge, ujjak, kasza kar, bedobó ujjak. Ferde lánc, ferde tengely centír. Minden csapágy, szilent, tömítés, szíj. Minden csèplő léc, gyorsító dob fog, csavarok, cséplő kosár. Dobok centírozása. Szecskázó álló és forgó kések, ennek tengelyének centírozása, szecskázó tér betét lemezelése. Rázó asztal csere keretestől, magfelhordó lánc csere. Hátsó híd perselyezés. It-ott lemezelgetés, hegesztgetés. Elektromosság javítás, csere. Azért írtam a vázig való szétszedést, mert felénk úgy mondják, hogy át lehetett rajta látni. Pár 100 ezerből nem lehet egy mega-t feljavítani, ha csak nem 1-2 szezonos.
Válasz ..,-:) #6988. hozzászólásáraPersze ha vázról indulsz ott durván elmennek a költségek főleg ha nem utángyártottat veszel hozzá.Mondjuk utána az jó pár évig elmegy általános karbantartással.
A láda hozzá most 700-800 körül van 1 db.. utángyártott is 300 körül van..
De egy általános karbantartás kijön 600-800 ból,persze arra számítani kell pénzügyileg rá hogy ezeknél a 25-30 éves gépeknél hogy pl láda törhet.. vagy linde bemondja az unalmast az kapásból 2,5-3 misi
Igen újaknál már jönnie kell a renaultnak és ott megy is a napi negyedmisi kifelé csak munkabérre.
Ezért is értékelődik fel hogy mi az amit megtudsz magadnak csinálni.
Válasz MrPoke #6986. hozzászólásárafőleg ahol kézzel írnak mérlegjegyeket, és még a mérleg is befelé van fordítva.
az a helyzet, hogy megyünk vissza a feudalizmusba, az urak már ki vannak jelölve, parasztokat még keresnek.
Válasz Nagy Péter 40 #6981. hozzászólásáraNem felejtettem ki.......én utoljára 2009-2010 körül javítottam fel mega-t, orrától a farkáig, minden ki volt bacva belőle csak a váz maradt kb. Ez akkor több millió volt.....
Az újabbakhoz elengedhetetlen, hogy ne jöjjön ki a laptopos emberke......
Válasz MrPoke #6986. hozzászólásáraVégülis igazad van.. 1 kultúrás termesztésre kell átállni..csak gabona..
Hogy ezt majd engedik törvényileg bmilyen plusz költség nélkül vagy a mostani 2 gabona után zöldtrágya vetésével újra lehet vetni gabonát majd az idő eldönti..
Mondjuk idővel talán rájönnek hogy itt a zöldtrágya növényeknek nyári- kora ősszeli vetése kapufa, csak pénz pazarlás..
Számomra macerásnak tűnik a vetőmagtermesztés nagy területen, ha tényleg vetőmagot akarsz termelni nem pedig csak azért csinálod hogy most a vetőmagos földbérlésnél első helyen van a rangsorban és ezt most páran kihasználva beálltak "vetőmag termesztőnek"..
130 mázsa nem a hagyományos ezeréves HW80-asra megy rá,ott 105 a plafon 80 feletti hektós búzával. Igen 18 tonnásra az a 220-230 de azt két kocsival egybe..az már tényleg idő és költséghatékony.
Biztos hogy lesznek szigorítások,de a mérlegjegyesre is lesz majd trükk..
Mivel a vetőmag termesztés irányába megyek el, kell a vetésforgóba köztes növények. Ami megfelelő előveteményt biztosítanak.
Itt az elvetemültebbek HW80 rá 130q körül raknak. A 18t ás kocsira pedig nem igen szoktuk 230 fölé pakolni. A 3 tengelyesek szaladgálnak 300q val. De szerintem nem sokáig, mert ezek teszik tönkre az utat. 9t tengely terhelés fölé nem lehetne menni. Pár év és a mérlegjegyet be kell adni a hatósághoz.
Válasz MrPoke #6982. hozzászólásáraNyilván, és akkor még lehetne fokozni a felsorolást, de maradjunk emberi lépteknél.
Hiába az X10 13meteres asztallal, ha nincsen hozzá terület meg infrastruktúra...
Válasz MrPoke #6979. hozzászólásáraNézőpont kérdése.
Ahogy egyre jobban koncentrálódnak a földek,meg a kultúrák változatossága is a közepeseknél lassan már csak 2-3 növényre korlátozódik úgy néz ki hogy egy 200 lovas kombájn már semmire nem jó.
Közbe meg kényelmesen letud vágni 18-20 hektárt ha nem a világ végére kell menni és nem 1-3 hektáros tetrises földeket kell aratni. 5 nap alatt levág 90-100 hektárt az egy kis-közepes gazdaságnak bőven jó.Magyarul olyan kb 250 hektárig még ha csak 2 kultúrával dolgozik akkor is elég lehet csak az menjen ne a "leraktam szezon végén még jó volt most meg mi baja van" című verziós legyen..
Az meg hogy most már nem mtz-vel hordják:persze mert most már egyre inkább nem a 30 éves 2 HW 8 tonnással hordják hanem 18 tonnásokkal...Elmúlt már az a világ hogy 10-20 kilométerekre betötyögsz 1-2 8 tonnással...
Kihasználtság,üzemanyag költség és ha nem családiban csinálod munkabér miatt nem mindegy hogy beviszel itt az alföldön két 8 tonnással agyig megpakolva 180-200 mázsát vagy 18 tonnásokkal annak majdnem a dupláját..
Válasz ..,-:) #6978. hozzászólásáraMeglátjuk Szerintem kifelejted hogy mennyit jelent hogyha magadnak megtudod csinálni minthogy kijön a renault 20 ezerért és óránként 25-30 ezerért legelget rajta..
Mert bár tény hogy drága az alkatrész,de egyre inkább arrafelé tartunk hogy az még drágább ha nem tudod magadnak megcsinálni.
Válasz MrPoke #6979. hozzászólásáraMondjuk egy 7160-as 460 le, S7.700 Jd kategória megfelelője, minden csak nem kis gép.
Viszont kíváncsi vagyok a valós árakra, 7160 kontra 7260!
Mert ha a különbözet kiad két új +adapter árát, akkor aki szumma 5-800 hektár között arat/év, annak nem éri meg a nagyobb.
Válasz Sk Laci #6928. hozzászólásáraAz a baj sokan le vannak maradva. Igen is az X150-X160 már kis kombájn.
A 200le -vas már csak parcella hobbi kombájnnak lehet nevezni.
Mint ahogy régen az MTZ vel volt csinálva minden. Most már kiszolgálónak is inkább 160le körül vesznek trakit. 80le már szőlőbe is kicsi... :D
7027 hozzászólás
Válasz szanberg #7026. hozzászólásáraAmikor én vágtam, akkor igen.
De mostan én vágattam ! A parcella kb 16 km-re lehet tőlem azon az úton ahol a kombájn is elfér /traktorral másmerre járok/. Mivel nem voltam benne biztos, hogy milyen a gabona nedvessége az említett helytől 1 km-re telepen álló szolgáltató ismerősöm mondta, hogy ők álnak, mert minden vizes, de ha kell aznap el tudja küldeni a kombájnokat, ha akarom. Mondom, vágjál bele, és ha lehet mehet az aratás. Az egyik kombájnal kijöttek, mintavétel, mérés, ahová volt szállítva. A nedvesség 12,8 % volt, így beindultak /kijött a másik 2 kombájn is, meg a szállitójármüvek /2 nagytraktor nagy pótokkal / arra az 1 km-re ez is elég volt/. Sajnos közben elromlott az egyik kombájn, de mire befejezték nálam az aratható búzát meg is javították.
Én csak a vizet biztosítottam tüzvédelemhez.
38 ha-ból kb 24-25 ha lehetett levágni, a többi nedves volt a szarvasrágások miatt /pár kalászt m2 újrahajtott a búza és van beérett kalász, meg tejes állapotú zöld kalász/. Így a maradék 13-14 ha-ral várunk, még aratható lessz és ha nem tiporja le egészében aratásig a vad.
Válasz Sk Laci #7025. hozzászólásáraSzóval mikor aratsz bérbe, megyén veled a szállító kapacitásod is.
Válasz szanberg #7023. hozzászólásáraNálam kb 1 km volt a raktárig.
De amelyik cégnél vannak ők és mások is, mindegyik 120 euró/ha-ért vágja. Parcellától 100 m-től 30 km-ig van minden. Nagy távolság kevesebb, ez csak a repcére, amit egy erre a kijelölt raktárba szállitanak. Átlagban a repcét 22-25 km-es távolság. Gabonák 100 m - 6 km-ig.
Válasz szanberg #7023. hozzászólásáraszerintem bőven. 25 kmes fuvar se, több monfjuk 2500nál, és a 120 euróü meg 48 ezer. azért az sok mindent betakar. persze ez akkor, ha megy a gép, megy a fuvar. ha egyet tud kifordulni, mert nyolcszor kell vonulni aznap, meg léha az egész, akkor azt mondom, hogy 4 óránként egy kör fuvar, aztán ha ha egész nap csak egymegy ki, akkor is mondjuk 2,5 karikát fizet.
Válasz Sk Laci #7021. hozzászólásáraHa 25km-re kell hordani a gabonát, akkor is benne van az árban???
Válasz Praetor #6996. hozzászólására"Bennem azért felmerült a kérdés, hogy a tábla szélén hogy lehet megfelelő súlyúra tölteni egy pótot? A hitelesített hídmérleget a kombájn húzza majd maga után?"
Miért kéne hitelesítettnek lennie?
A tábla szélén nem az a cél. Ha csak egy tájékoztató adatot ad a gazdának már az is bőven elég.
És nem kell híd mérleg se. Vannak olyan mobil jármű mérlegek, aminek a teher felvevő lapjai el férnek egy személy autó csomagtartójába és 25 kiló az egész. A gabona vizsgáló mini labort is hordják magukkal hogy mikor kell vágni a terményt, akkor ez se olyan elképzelhetetlen. 25-30 éve még azt se gondoltuk, hogy a mobiltelefon már ott lesz minden napszámos zsebébe.
Válasz JagroGy #7019. hozzászólásáraNekem 120 euró/ha +áfa --- /ebben benne van az aratás+üzemanyag+terményszállitás/.
Moderálási elveink miatt törölve: 2025-07-14 14:25:51
Sziasztok!
Ki mennyiért vágja a búzát?
Olyan ár is érdekel, amikor a szolgálgató adja a gázolajat illetve az is, amikor a szolgáltalást igénybe vevő!
Előre is köszönöm!
Válasz $HMP$ #7017. hozzászólásáraDe hogy kerülsz ide a messzi skandináviából a közeli dél afrikába?

Válasz apuci #7015. hozzászólásáraHíre megy a dolgoknak.
Néha kerülök megnézem ki mit művel
Válasz envagyok2 #7013. hozzászólásáraNem ismerem ezeket a kocsikat
Válasz $HMP$ #7011. hozzászólásáraBizniszelsz vele ,vagy honnan ismered?
Válasz ..,-:) #7004. hozzászólásáraAz vicces lesz.
Csak sokaknak nem lesz kedve nevetni.
Válasz apuci #7008. hozzászólásáraegy tridem kocsit se mér le 60 tonnás mérlegen...
Válasz $HMP$ #7011. hozzászólásárakreccs?
Válasz apuci #7010. hozzászólásáraAKamarasi
Mindegy az nem potos ő tudni akarja mennyi visznek be neki
Válasz $HMP$ #7009. hozzászólásáraAz ki?
Válasz apuci #7008. hozzászólásáraÁrpi bácsi?
Válasz $HMP$ #7005. hozzászólásárahalottam olyat hogy nem tudták megmérni a 60 tonnáson,igaz az pótos volt
Mennyi a tarifája az átrakókocsi traktor ember kombinációnak?
Mennyi a 200+traktornak 14 -18t póttal emberrel?
Válasz ..,-:) #7004. hozzászólásáraNem tudom, hogy láttam-e két ugyanolyan kinézetű HW-t...
Válasz csferri #7003. hozzászólásáraAzok meg 40tonnakkal mennek el a hevederes lexionoktol
Válasz Praetor #7000. hozzászólásáraHamarabb bevezetik a gyári állapot meglétét, mint pl a személyautóknál.
Válasz Praetor #7002. hozzászólásáraHa így lesz szerinted mennyire érdekli a jogalkotót hogy te hogy tudsz mérlegelni, meg hogy ez hogy lesz fer, kb. semennyire. De szerintem ne gondoljátok ezt túl , régóta megy ez hogy így meg úgy lesz aztán mégsem lett. Egyrészt ezek időszakos munkák mindenkinek érdeke hogy minél hamarabb véget érjen, másrészt lassabb járművek nem okoznak akkora kárt mint a túlterhelt kamion 90-nel.
Válasz apuci #6998. hozzászólásáraMeg aztán az elmúlt 3 napban is kiderült búzaaratás közben, hogy nagyjából ugyanúgy rakta a kombájnos a félpótot, mégis 2t intervallumban mozgott a beszállított bruttó tömeg. Főként a hektoliter súly és a szemetesség függvényében.
Nagyon heterogén módon sültek össze a szemek táblán belül is, nemhogy párszáz méterre lévők között. Az sem meglepetés, hogy a búza fajták között is van különbség, én meg gyakran vetek több fajtát. Egyik tábla ilyen, a másik olyan, és vannak néha vegyes táblák is. Ezért igyekszem egymáshoz közeli érésidejű fajtákkal kísérletezni.
Válasz apuci #6998. hozzászólásáraEz okés, ismerem a gyakorlatot. Csak az elvi oldala szerintem nagyon nem fair a jogalkotó oldaláról.
Válasz Rabó001 #6997. hozzászólásáraA magasítás a legkisebb fajsúlyú kultúrához igazodik általában. Az ürítés okés, csak ettől még mindig nem fogod tudni pontosan feltölteni, csak sacc per kb. Tehát nem fair dolog kombájn alól szállító szerelvényeket bírságolni.
Válasz MrPoke #6986. hozzászólására" Pár év és a mérlegjegyet be kell adni a hatósághoz."
15 éve hallgatom időről időre.
Saját bérraktárba viszem be és nincs mérlegjegyem, na erre varrjanak gombot.
Válasz Praetor #6996. hozzászólásáraPl:ha ugyan azokat a kocsikat rakja a kombájnos akkor az évek alatt lehet egy rutinja benne,vagy ha megjegyzi kb mennyi megy egy tartályba akkor abból is,de van erre egynéhány praktika!
Válasz Praetor #6996. hozzászólásáraÚgy, hogy nem magasítod az égig, és nagyjából tudod hogy 1 ürítés mennyi.
Válasz mazda 5 #6995. hozzászólásáraBennem azért felmerült a kérdés, hogy a tábla szélén hogy lehet megfelelő súlyúra tölteni egy pótot? A hitelesített hídmérleget a kombájn húzza majd maga után?
Válasz MrPoke #6986. hozzászólásáraA harmadik bekezdésedet ne itt feszegessétek -még a falnak is füle van!
Válasz ..,-:) #6993. hozzászólásáraNyilván ez nagy kiadás így, de ha azt nézed, adtál neki 10 évet.
Persze esik szét ez is, meg az is, de ha mondjuk 5 évre leátlagolod mennyi az éves költsége?
Úgy azért már barátibb, csak egybe sok.
Válasz Nagy Péter 40 #6992. hozzászólásáraAkkor rosszul érthetően írtam…..
Kasza penge, ujjak, kasza kar, bedobó ujjak. Ferde lánc, ferde tengely centír. Minden csapágy, szilent, tömítés, szíj. Minden csèplő léc, gyorsító dob fog, csavarok, cséplő kosár. Dobok centírozása. Szecskázó álló és forgó kések, ennek tengelyének centírozása, szecskázó tér betét lemezelése. Rázó asztal csere keretestől, magfelhordó lánc csere. Hátsó híd perselyezés. It-ott lemezelgetés, hegesztgetés. Elektromosság javítás, csere. Azért írtam a vázig való szétszedést, mert felénk úgy mondják, hogy át lehetett rajta látni. Pár 100 ezerből nem lehet egy mega-t feljavítani, ha csak nem 1-2 szezonos.
Válasz ..,-:) #6988. hozzászólásáraPersze ha vázról indulsz ott durván elmennek a költségek főleg ha nem utángyártottat veszel hozzá.Mondjuk utána az jó pár évig elmegy általános karbantartással.
A láda hozzá most 700-800 körül van 1 db.. utángyártott is 300 körül van..
De egy általános karbantartás kijön 600-800 ból,persze arra számítani kell pénzügyileg rá hogy ezeknél a 25-30 éves gépeknél hogy pl láda törhet.. vagy linde bemondja az unalmast az kapásból 2,5-3 misi
Igen újaknál már jönnie kell a renaultnak és ott megy is a napi negyedmisi kifelé csak munkabérre.
Ezért is értékelődik fel hogy mi az amit megtudsz magadnak csinálni.
Válasz szanberg #6984. hozzászólásárainkább kétszer hathetven, mint egyszer tizenhárom.
Válasz MrPoke #6986. hozzászólásárafőleg ahol kézzel írnak mérlegjegyeket, és még a mérleg is befelé van fordítva.
az a helyzet, hogy megyünk vissza a feudalizmusba, az urak már ki vannak jelölve, parasztokat még keresnek.
Válasz MrPoke #6986. hozzászólásáraItt a hw-kra feldobnak 15-16 tonnákat.
ifa szerelvény bevisz 24-25 tonnát.
Válasz Nagy Péter 40 #6981. hozzászólásáraNem felejtettem ki.......én utoljára 2009-2010 körül javítottam fel mega-t, orrától a farkáig, minden ki volt bacva belőle csak a váz maradt kb. Ez akkor több millió volt.....
Az újabbakhoz elengedhetetlen, hogy ne jöjjön ki a laptopos emberke......
Válasz MrPoke #6986. hozzászólásáraVégülis igazad van.. 1 kultúrás termesztésre kell átállni..csak gabona..
Hogy ezt majd engedik törvényileg bmilyen plusz költség nélkül vagy a mostani 2 gabona után zöldtrágya vetésével újra lehet vetni gabonát majd az idő eldönti..
Mondjuk idővel talán rájönnek hogy itt a zöldtrágya növényeknek nyári- kora ősszeli vetése kapufa, csak pénz pazarlás..
Számomra macerásnak tűnik a vetőmagtermesztés nagy területen, ha tényleg vetőmagot akarsz termelni nem pedig csak azért csinálod hogy most a vetőmagos földbérlésnél első helyen van a rangsorban és ezt most páran kihasználva beálltak "vetőmag termesztőnek"..
130 mázsa nem a hagyományos ezeréves HW80-asra megy rá,ott 105 a plafon 80 feletti hektós búzával. Igen 18 tonnásra az a 220-230 de azt két kocsival egybe..az már tényleg idő és költséghatékony.
Biztos hogy lesznek szigorítások,de a mérlegjegyesre is lesz majd trükk..
Válasz Nagy Péter 40 #6983. hozzászólásáraAki fent akár maradni el kell engednie a 2 kulrúrás termesztést.
Mivel a vetőmag termesztés irányába megyek el, kell a vetésforgóba köztes növények. Ami megfelelő előveteményt biztosítanak.
Itt az elvetemültebbek HW80 rá 130q körül raknak. A 18t ás kocsira pedig nem igen szoktuk 230 fölé pakolni. A 3 tengelyesek szaladgálnak 300q val. De szerintem nem sokáig, mert ezek teszik tönkre az utat. 9t tengely terhelés fölé nem lehetne menni. Pár év és a mérlegjegyet be kell adni a hatósághoz.
Válasz szanberg #6984. hozzászólásáraMinden megszokás kérdése. Én akkor is akarok venni egy Ideal 7 est erre a 80 ha ra...
Válasz MrPoke #6982. hozzászólásáraNyilván, és akkor még lehetne fokozni a felsorolást, de maradjunk emberi lépteknél.
Hiába az X10 13meteres asztallal, ha nincsen hozzá terület meg infrastruktúra...
Válasz MrPoke #6979. hozzászólásáraNézőpont kérdése.
Ahogy egyre jobban koncentrálódnak a földek,meg a kultúrák változatossága is a közepeseknél lassan már csak 2-3 növényre korlátozódik úgy néz ki hogy egy 200 lovas kombájn már semmire nem jó.
Közbe meg kényelmesen letud vágni 18-20 hektárt ha nem a világ végére kell menni és nem 1-3 hektáros tetrises földeket kell aratni. 5 nap alatt levág 90-100 hektárt az egy kis-közepes gazdaságnak bőven jó.Magyarul olyan kb 250 hektárig még ha csak 2 kultúrával dolgozik akkor is elég lehet csak az menjen ne a "leraktam szezon végén még jó volt most meg mi baja van" című verziós legyen..
Az meg hogy most már nem mtz-vel hordják:persze mert most már egyre inkább nem a 30 éves 2 HW 8 tonnással hordják hanem 18 tonnásokkal...Elmúlt már az a világ hogy 10-20 kilométerekre betötyögsz 1-2 8 tonnással...
Kihasználtság,üzemanyag költség és ha nem családiban csinálod munkabér miatt nem mindegy hogy beviszel itt az alföldön két 8 tonnással agyig megpakolva 180-200 mázsát vagy 18 tonnásokkal annak majdnem a dupláját..
Válasz szanberg #6980. hozzászólásáraHa az S7.700 nagy akkor az X9, X10, X11 az micsoda? :)
Túl vagyunk már gépesítve. Itt bejeződött az aratás. 3 hét volt minden...
Válasz ..,-:) #6978. hozzászólásáraMeglátjuk
Szerintem kifelejted hogy mennyit jelent hogyha magadnak megtudod csinálni minthogy kijön a renault 20 ezerért és óránként 25-30 ezerért legelget rajta..
Mert bár tény hogy drága az alkatrész,de egyre inkább arrafelé tartunk hogy az még drágább ha nem tudod magadnak megcsinálni.
Válasz MrPoke #6979. hozzászólásáraMondjuk egy 7160-as 460 le, S7.700 Jd kategória megfelelője, minden csak nem kis gép.
Viszont kíváncsi vagyok a valós árakra, 7160 kontra 7260!
Mert ha a különbözet kiad két új +adapter árát, akkor aki szumma 5-800 hektár között arat/év, annak nem éri meg a nagyobb.
Válasz Sk Laci #6928. hozzászólásáraAz a baj sokan le vannak maradva. Igen is az X150-X160 már kis kombájn.
A 200le -vas már csak parcella hobbi kombájnnak lehet nevezni.
Mint ahogy régen az MTZ vel volt csinálva minden. Most már kiszolgálónak is inkább 160le körül vesznek trakit. 80le már szőlőbe is kicsi... :D
Válasz Nagy Péter 40 #6977. hozzászólásáraMajd idővel rájössz, ès megérted…..