Persze, csak most Grevenéknek közép gazdaságba kell a gépet belőni.
EGy 8100-as megtenné csak mivel nincsen már zsír belőle főleg jó áron, Így a 20éves gép helyett 5éveset is lehet venni 7830-ba mondjuk ami doszt kiszolgálná őket úgy, hogy üzemi tartalékaik maradnának a gépben.
(vagy egy 6497-99es ezt mindig hozzáteszem hehe:-) mert jobb gépek mint a 7000-es jd
Megkell riportozni MGportal cimboránkat, ő sorra teszi fel a fotókat ahol a 7000-esek libasorban szántanak 4-5darb egymásután meg ganajat szórnak nagy kocsikkal meg mittudomén....
Ott van egy pár náluk gondolom nyúzzák is őket nagyon nagy cég.
Majd elmondja a tutit.
de a lényeg, hogy egy jócskán túlméretezett gép(8000-es) feleslegesen lesz kuuva drága, és annak a karbantartása is, meg a fogyasztása is, vagy vesztek hozzá megint eszközparkot hehe....
De az 5,2-es IH 5méteres rövidtárcsa, 3méteres grubber, mind-ming pont a 6495 feletti fergáknak való meg a 7530feletti johniknak, az 5késes xs lazító nehéz időkben megfogja őket biztos de ha a 160lovassal tudtatok normálisan dolgozni akkor ezek meg lendületesen mennének vele de ismétlem, nem túl nagy a géped az eszközökhöz!!!!!
Többet ad egy fiatalabb őzikéért. Vagy keres egy olcsóbb alternatívát..más típusból. Mivel az ár-üzemóra-típus. Nem igazán kedvez a JD-nak. Vagyis olcsón..jót...kevés órást. Igen csak hosszas..Keresgélés után talál. Érdemes körülnézni Horvátországban..Ott most cserélik. A Németből hozott vasakat. Vagy simán bedőlt a cég..van most ott bibi rendesen. Jártam lent..Kamionba hozták a bontott 8 ezreseket. Majd szépen összerakták. Volt amibe ment az új motor is. Még mindig a Német készlet kisöprése volt számukra az alternatíva. Mivel itthon drágának..széthajtottnak tartották a vasainkat.
Azért mert többen is vettek ilyen gépet. Rengeteg középgazdaság ilyen 7000-est vett. Van aki alulméretezte 800hektáros gazdaságba mondjuk az tény, a nagyok nem vezérgépnek vették hanem mindenesnek amivel jól lehet húzni a tandemeket vagy tridemeket, vagy bálázni vagy kaszálni vagy bármi mást. Aki meg kisebb gazda de megbírta venni az nem adja el kuuva sokáig.
Húsfutár ócsárolja itt de szerintem a G-s nyuszi sem komolyabb gép egy 7930-tól, annyi, hogy ha jóltudom a 6,7-es motor van bennük no abból lehetne a nagyobbik én szerintem.
Látom a sajátunkon, a 6497-99-es ugyanaz mint a 7000-es amerikai johni. Rengeteg helyen vezérgép többek között nálunk is azvolt 5évig meg is állta/ja helyét ezzel már lehet értelmes lazítót is húzni igaz nyílván nem ennek a traktora, de most Grevenék egy 160-as német 7430-as johni kategóriás géppel csinálják azt amit kell és bír, megvan a vonóerő a normális munkához nem erre volt panasza, hanem hogy azért kicsit túlvan feszítve nem kis eszközökkel a gép meg eleve egy lerobbantott majd rosszul javított gépbe nyúltak bele.
Szóval ha a 7000tetejét megvennék aminek semmi köze a 7430-hoz mondjuk azzal ők marhára nagyot lépnének előre de nem volna túl nagy beruházás, nem lőnének túl a célon.
6497-99-el ugyanígy járnának, mert mint írtam ezek már 10tonnás gépek 200+lóerőkkel erősebb hajtásokkal hídakkal sonkákkal váltókkal...
Nem f*nám össze magam ha kosárban az udvarra kerülne egy 8as JD sok mindent fel lehet újíttatni, meg van is hozzá egy két apróság a sufniban, minden mást meghoznak 3 nap alatt.
Szerintem ha sikerülne 5 körül venni egy üzemképtelen darabot 10-12 be lenne mire felújítanám, az azért nem rossz, ha azt veszed mennyi az új ára.
Szerencsére nekünk egyenlőre nem kell traki fejlesztésben gondolkodnunk, de ha bejönne egy jó vétel simán beleugranánk egy felújítani való 8asba.
nem azt mondom hogy nem tudják de sok helyen csak kapkodnak hogy kicsit olcsóbb legyen és majd kibírja valahogy .
Anno egy helyi vállalkozó 800 hektár bérmunkára meg vett egy 310-es mediont a 106-os után aztán hiába gyürte neki jött még egy kis munka és már nem is győzte . Csak hát akkor ha jobban átgondolta volna lehet vett volna egy megát akkor nem kellet volna következő évben venni mellé egy 108-ast .
Válasz #14449. hozzászólásra
Az, hogy egy gép öreg, nem feltétlen jelenti azt, hogy többet fogyaszt. A 40-50 éves Fendtekkel egy új gép se tud versenyezni fogyasztásban..
kisebb talajmunkára jó de nem állandó napokon keresztüli nagy terhelésre , csak hát sok nagyobb gazdaság meg vállalkozó azért vette hogy erre használja
Én Ha-ra kivetítve mondtam ezt ők mérték és a raktorosok mesélték . Mindegyik gép IH ekével szántott és Rau kombinátorokat húztak . a fiat 5 fejjel szántott a többi 6 fejjel és mindegyik 6,6-os kombit húzott . Fiat nem lazított a többi meg 5 késes Ih val dolgozott és így jöttek ki a mért adatok éveken keresztül .
Azt áruld már el menyi pénzt is szánsz ere a projektre..Mert nem kis vitát sikerült ezzel a poénal el indítani..Pedig a szám tudatában pofon egyszerü lehet a magyarázat
Eleve nem normális dolog egy 180-as Fiatot egy 8330-as JD-hez hasonlítani. Nem egy kategória a kettő.
Kivéve ha fajlagos fogyasztásról beszélünk. De kétlem, hogy erről lenne szó. Mert akkor kb kizárt hogy az jött ki jobban! Üzemóránkénti fogyasztása lehet jobb
Azért mert most érték el azt az élet/üzemóra kort hogy a nagy gazdaságok cserélik le őket újakra.
A régebbiket már nagyrészt lecserélték, kisebb gazdaságokban vannak már ahol hosszabb időre terveznek velük és így nem olyan élénk a használt piacuk.
5 év múlva már a 78-7930-ból sem lesz annyi eladó.
Válasz #14453. hozzászólásra
ez azért lehet amiért neked is azt ajánlják mert van 200 ló és 10 tonna az már más dolog hogy egész napos kemény munkára való mint pl egy 8130-as de ugyan ezt várják el tőle .
Válasz #14449. hozzászólásra
Ezt a túl fogyasztásos dolgok nem nagyon értem mit kell túl lihegni 10 literekkel nem fogyaszt kevesebbet az új r-es sem egy 00-áshoz képest . A helyi tsz-esek több év átlagában nézték már hogy menyivel jobb a 8330-as fogyasztása mint voltak az előző gépek . Lényeg az hogy a rábától jobb pár literrel A G-nyuszi szinte azt fogyasztja mint a30-as és a Rég öreg 180-as fiat jobban jött ki fogyasztásban .
De miért árulnak belőle a piacon többszörösét?
Mondjuk 8300-asbol hirdetnek 10 db-ot vagy 8220-asbol, addig 7830-bol 50-et.
Ennyivel többet nem adtak el ezekből a gépekből az is biztos. Inkább sántíthat az a kategoria.
Az a baj hogy ti is túl deminzionáljátok a javítási munkákat . Nem akkora dolog egyik sem főleg egy öregebb gépné ahol nincs bonyolítva még minden elektromos érzékelőkkel . Induljunk ki abból hogy mind gépet ember rakott össze és tervezett meg . Nem beszélve arról hogy egy 200 Ha-s gazdaság nem akkora meló egy ilyen kaliberű gépnek hogy abban állandóan megszakadjon .
és itt jön az ba, hogy az arany út egy nagyobbféle 7030-as gép lesz!!!!
78-7930 ahogy többe nírták is már.
Ezekkel is dolgoznak keményen de általában nem a lazítók előtt töltik el életük jórészét.
10tonna megvan, 200ló felett megvan és tuti hamarabb találni belőle kevesebbet futottat jobb áron mint egy 8000-es továbbá nem ugyanazt a melót végezte nagyobb valószínűséggel mint amazok, nem vezérgép volt nagygazdaságban ésatöbbi....
Én is az új gépre szavazok, HA van rá munka és megy egy évben 1000 órát.
de ha csak 200üzemórát fog dolgozni, vagy legyen 500 annyi alatt nem végez olyan mértékű értékteremtést vagy hogy mondjam, hogy megérje 40-50millért gépet venni.
de ez a fülétől farkáig végigjavítom duma is sántít. Ki javítj végig?
Te magadnak otthon végigbontos és csinálod a 8000-es JD-t??? mindenféle szervízanyag nélkül? Az sem lesz a legtutibb ez biztos, ha pedig szakmunkát veszel igénybe akkor onnantól kezdve főleg ha tényleg végig is kell javítani a gépet, akkor 25-be fog megállni egy 00-ás 20éves traktor úgy, hogy egy telet végigjavítottad germóztad rendelgettél szaladgáltál mittudomén.
A 4650-es már ez a kategria mertr van hozzá tapasztalat régi szerelők ismerik olyan helyeken ahol volt JD traktor nemcsak ruszki annó, de egy 8000-es már másbb téma maradjunk annyiban, ha nincsen szakképzett és GYAKORLOTT ember hozzá a többi csak találgat majd meg szemre tuti lesz meg ilyenek
Fenntartásnál csak a szervizköltség a szempont? Az nem is szempont hogy azok a 20 éves olajkályhák mennyi üzemanyagot égetnek el egy korszerűbb technikához képest? Pedig az mérvadóbb szerintem!
Egy 20, 30-nak meg R-nek se drágább sokkal egy azonos részegység szervize mint egy régié. Az igaz hogy több hibalehetőség van benne a sok elektromos rendszer miatt de ezek bőven megérik az árukat. Egyébként ez az egész "elektromos műanyag" dolog nagyon túl van dramatizálva. Egyáltalán nem olyan drámai a helyzet mint ahogy sok olyan ember beállítja ezt aki még nem is üzemeltet ilyen technikát. Nekünk is a több mint 7 ezer órás 8530 az idei szezont meghibásodás nélkül vitte végig elvégezve annyi munkát mint amit csak két 00-ás vagy 10-es bírna, dupla annyi kezelővel, minimum dupla annyi üzemanyaggal.
Érdekes én nem sírom vissza egyik korábbi szériát se. 8 ezresek közül volt 00-ás, 20-as meg most van 30-as de mind határozottan érezhető szintekkel jobb az előzőnél. Remélem 1-2 év múlva már jön hozzánk is egy új 8R
Ebben egyetértek veled, jobban kiszolgáltat egy újabb gép javítási szempontból.
Egyszer kell fülétől farkáig végigérni egy jó konstrukciójú gépen, és onnantól, ha nem taposod ki a belét, nagyon sokat elmegy egy kisebb gazdaságban.
Én többe nézem ezeket a 20 éves gépeket mint az új elektromos műanyagokat mert ezeket 5 év és elkell dobni az öregeket meg kijavítja az ember és mehet tovább .
Válasz #14440. hozzászólásra
Bocsi inkább egy ilyen 25000-órával mint egy 20-30 vagy R 5000 órával .Ha nem lenne a nyuszim akkor és csak is 00-10 zériát vennék magamnak 7000-8000-esben is és csak is hosszú tengelyest .
Ilyen traktorral az ismerősöm majd 10 évig 480 ha dolgozott. Melléje egy 12145 és egy 8011 Crystál volt vetésre, vegyszerezésre, szállitásra. Tavaly előtt vett melléje egy 210 Pumát. Mostan meg már játszva csinálják a területeket.
Egyetértek, lehet Grevennek is érdemes lenne megnézni EZTa vasat. Igaz a tigerrel nem próbálkoznék vele, de nálam a VN terracultot normális talajviszonyok mellett elhúzta, igaz nem virgonckodott vele! Az ő gépparkjához jó lehetne, amíg nálunk nem volt meg a kisebb, sokat vetettem vele 6 soros vetőgéppel és nem zabálta le a gatyámat sem.
Bár nem nekem jött a kérdés. De 200-250-ig ő s tökéletesen el látta főleg rugózott (független felfüggesztéssel). Még szállítani is jó volt vele. 4 fejes kverni ld 100-as eke utána. Egyszerű mint a fa ék. A cummins motor úgy szól benne mint egy JD motor.
1. Nálatok van új korától! Ez rendkívül fontos dolog, egész más végig egy helyen lenni, mint ugyanekkorra 2-3 gazdán és 8-10 kezelőn túl lenni!
2, hibamentes, költségmentes és nem tervezed a cseréjét! Ez a másik fontos dolog! Egy nehány száz hektáros gazdaságban is vannak mar olyan munkacsucsok, hogy elkell a segitseg, így ha egy ilyen gép tökéletesen működik akkor ha vesznek is melle másikat azt nem adjak el. Ha csak néha beugrik egy lerobbant gépet helyettesíteni, csemege betakaritasnal vontatni, silot taposni mar megéri meghagyni! Amely gépek teljesen hibamentesek nem adjak el őket, vagy ismerősi körben kelnek el! Ritkán kerül jó gép a piacra! A beteges géptől meg a jó isten mentse meg az embert, különösen ha nem volt meg ilyen traktorra és nem értenek hozza!
25279 hozzászólás
Válasz #14483. hozzászólásra
Hát szerintem egy 15milleres nettó árban gondolkodnak de ha 18-ért lenne egy igazán zsír azt is megvennék én úgy érzem.
Főleg ha övéket eladják mondjuk, mert az is vastag tízes milla
Válasz #14481. hozzászólásra




De azt még mindig nem tudjuk menyi kavics is van ere a mókára???
Na erről van szó
Válasz #14479. hozzászólásra
Persze, csak most Grevenéknek közép gazdaságba kell a gépet belőni.
EGy 8100-as megtenné csak mivel nincsen már zsír belőle főleg jó áron, Így a 20éves gép helyett 5éveset is lehet venni 7830-ba mondjuk ami doszt kiszolgálná őket úgy, hogy üzemi tartalékaik maradnának a gépben.
(vagy egy 6497-99es ezt mindig hozzáteszem hehe:-) mert jobb gépek mint a 7000-es jd
7000-esre visszatérve egyszerű a történet.
Megkell riportozni MGportal cimboránkat, ő sorra teszi fel a fotókat ahol a 7000-esek libasorban szántanak 4-5darb egymásután meg ganajat szórnak nagy kocsikkal meg mittudomén....
Ott van egy pár náluk gondolom nyúzzák is őket nagyon nagy cég.
Majd elmondja a tutit.
de a lényeg, hogy egy jócskán túlméretezett gép(8000-es) feleslegesen lesz kuuva drága, és annak a karbantartása is, meg a fogyasztása is, vagy vesztek hozzá megint eszközparkot hehe....
De az 5,2-es IH 5méteres rövidtárcsa, 3méteres grubber, mind-ming pont a 6495 feletti fergáknak való meg a 7530feletti johniknak, az 5késes xs lazító nehéz időkben megfogja őket biztos de ha a 160lovassal tudtatok normálisan dolgozni akkor ezek meg lendületesen mennének vele de ismétlem, nem túl nagy a géped az eszközökhöz!!!!!
Válasz #14472. hozzászólásra
Én kisgazdaságot írtam, a tietek nem az a kategória.
Felújítás eleve úgy megy csak, hogy van másik gép ami dolgozik, az idő alatt ameddig készül a másik.
Egyébként ez csak annál működik aki ért a gépjavításhoz.
Válasz #14477. hozzászólásra


szeged felé is lehet győrnek menni
Válasz #14475. hozzászólásra
Rossz irányba vitték a kukoricát...
Többet ad egy fiatalabb őzikéért. Vagy keres egy olcsóbb alternatívát..más típusból. Mivel az ár-üzemóra-típus. Nem igazán kedvez a JD-nak. Vagyis olcsón..jót...kevés órást. Igen csak hosszas..Keresgélés után talál. Érdemes körülnézni Horvátországban..Ott most cserélik. A Németből hozott vasakat. Vagy simán bedőlt a cég..van most ott bibi rendesen. Jártam lent..Kamionba hozták a bontott 8 ezreseket. Majd szépen összerakták. Volt amibe ment az új motor is. Még mindig a Német készlet kisöprése volt számukra az alternatíva. Mivel itthon drágának..széthajtottnak tartották a vasainkat.
Válasz #14473. hozzászólásra
miért?
Válasz #14453. hozzászólásra
Azért mert többen is vettek ilyen gépet. Rengeteg középgazdaság ilyen 7000-est vett. Van aki alulméretezte 800hektáros gazdaságba mondjuk az tény, a nagyok nem vezérgépnek vették hanem mindenesnek amivel jól lehet húzni a tandemeket vagy tridemeket, vagy bálázni vagy kaszálni vagy bármi mást. Aki meg kisebb gazda de megbírta venni az nem adja el kuuva sokáig.
Húsfutár ócsárolja itt de szerintem a G-s nyuszi sem komolyabb gép egy 7930-tól, annyi, hogy ha jóltudom a 6,7-es motor van bennük no abból lehetne a nagyobbik én szerintem.
Látom a sajátunkon, a 6497-99-es ugyanaz mint a 7000-es amerikai johni. Rengeteg helyen vezérgép többek között nálunk is azvolt 5évig meg is állta/ja helyét ezzel már lehet értelmes lazítót is húzni igaz nyílván nem ennek a traktora, de most Grevenék egy 160-as német 7430-as johni kategóriás géppel csinálják azt amit kell és bír, megvan a vonóerő a normális munkához nem erre volt panasza, hanem hogy azért kicsit túlvan feszítve nem kis eszközökkel a gép meg eleve egy lerobbantott majd rosszul javított gépbe nyúltak bele.
Szóval ha a 7000tetejét megvennék aminek semmi köze a 7430-hoz mondjuk azzal ők marhára nagyot lépnének előre de nem volna túl nagy beruházás, nem lőnének túl a célon.
6497-99-el ugyanígy járnának, mert mint írtam ezek már 10tonnás gépek 200+lóerőkkel erősebb hajtásokkal hídakkal sonkákkal váltókkal...
ennyi
Válasz #14461. hozzászólásra
Nekik sem kell már többet ott dolgozni... meg azt hiszem a környéken sem, már mint a gépkezelőknek...
Válasz #14470. hozzászólásra
Igen csak nekem meg igen sok másnak erre nincsen ideje.
Én is megcsinálnám de mikor!?!?!?!
Grevenék sem érek rá mert dolgoznak illetve nem nyúlnának hozzá így ez az alternatíva kilőve.
Válasz #14449. hozzászólásra
évi 3-400 ü.óránál amit egy kisgazdaságban megy, az az 1-2 l amivel többet eszik a régi, nem kompenzálja a értékkülönbözetet.
Arról nem beszélve hogy a szűrők ára töredéke és nincs munkadíj se ezeken is megspórolok pár liter naftát.
Válasz #14450. hozzászólásra
Nem f*nám össze magam ha kosárban az udvarra kerülne egy 8as JD sok mindent fel lehet újíttatni, meg van is hozzá egy két apróság a sufniban, minden mást meghoznak 3 nap alatt.
Szerintem ha sikerülne 5 körül venni egy üzemképtelen darabot 10-12 be lenne mire felújítanám, az azért nem rossz, ha azt veszed mennyi az új ára.
Szerencsére nekünk egyenlőre nem kell traki fejlesztésben gondolkodnunk, de ha bejönne egy jó vétel simán beleugranánk egy felújítani való 8asba.
Válasz #14467. hozzászólásra
Maradjunk annyiban sok mindent másképp látok az is biztos .
Válasz #14467. hozzászólásra
nem azt mondom hogy nem tudják de sok helyen csak kapkodnak hogy kicsit olcsóbb legyen és majd kibírja valahogy .
Anno egy helyi vállalkozó 800 hektár bérmunkára meg vett egy 310-es mediont a 106-os után aztán hiába gyürte neki jött még egy kis munka és már nem is győzte . Csak hát akkor ha jobban átgondolta volna lehet vett volna egy megát akkor nem kellet volna következő évben venni mellé egy 108-ast .
Válasz #14462. hozzászólásra

De az a lényeg te tudod :-D
Hát bizony ezeknek a nagy gazdaságoknak meg bérvállalkozóknak gőzük nincs miket vásárolnak össze-vissza
Na részemről ez a téma lezárva. Látom én már hogy meddő ez a vita.
Ez nem lenne jó nektek? Alig van üzemóra benne.
http://www.agrarkereso.hu/fooldal/megmutat.php?hird=131049&keresendo=&hkategoria=&lang=hu&limit_ablak=1&kereses=3924687
Válasz #14459. hozzászólásra


Válasz #14461. hozzászólásra



Válasz #14449. hozzászólásra
Az, hogy egy gép öreg, nem feltétlen jelenti azt, hogy többet fogyaszt. A 40-50 éves Fendtekkel egy új gép se tud versenyezni fogyasztásban..
Válasz #14458. hozzászólásra
kisebb talajmunkára jó de nem állandó napokon keresztüli nagy terhelésre , csak hát sok nagyobb gazdaság meg vállalkozó azért vette hogy erre használja
Válasz #14457. hozzászólásra
Én Ha-ra kivetítve mondtam ezt ők mérték és a raktorosok mesélték . Mindegyik gép IH ekével szántott és Rau kombinátorokat húztak . a fiat 5 fejjel szántott a többi 6 fejjel és mindegyik 6,6-os kombit húzott . Fiat nem lazított a többi meg 5 késes Ih val dolgozott és így jöttek ki a mért adatok éveken keresztül .
Válasz #14453. hozzászólásra




Azt áruld már el menyi pénzt is szánsz ere a projektre..Mert nem kis vitát sikerült ezzel a poénal el indítani..Pedig a szám tudatában pofon egyszerü lehet a magyarázat
Válasz #14455. hozzászólásra
Ha nem talajmunkára való akkor szerinted mire?
Válasz #14454. hozzászólásra

Eleve nem normális dolog egy 180-as Fiatot egy 8330-as JD-hez hasonlítani. Nem egy kategória a kettő.
Kivéve ha fajlagos fogyasztásról beszélünk. De kétlem, hogy erről lenne szó. Mert akkor kb kizárt hogy az jött ki jobban! Üzemóránkénti fogyasztása lehet jobb
Válasz #14453. hozzászólásra
Azért mert most érték el azt az élet/üzemóra kort hogy a nagy gazdaságok cserélik le őket újakra.
A régebbiket már nagyrészt lecserélték, kisebb gazdaságokban vannak már ahol hosszabb időre terveznek velük és így nem olyan élénk a használt piacuk.
5 év múlva már a 78-7930-ból sem lesz annyi eladó.
Válasz #14453. hozzászólásra
ez azért lehet amiért neked is azt ajánlják mert van 200 ló és 10 tonna az már más dolog hogy egész napos kemény munkára való mint pl egy 8130-as de ugyan ezt várják el tőle .
Válasz #14449. hozzászólásra
Ezt a túl fogyasztásos dolgok nem nagyon értem mit kell túl lihegni 10 literekkel nem fogyaszt kevesebbet az új r-es sem egy 00-áshoz képest . A helyi tsz-esek több év átlagában nézték már hogy menyivel jobb a 8330-as fogyasztása mint voltak az előző gépek . Lényeg az hogy a rábától jobb pár literrel A G-nyuszi szinte azt fogyasztja mint a30-as és a Rég öreg 180-as fiat jobban jött ki fogyasztásban .
Válasz #14451. hozzászólásra
De miért árulnak belőle a piacon többszörösét?
Mondjuk 8300-asbol hirdetnek 10 db-ot vagy 8220-asbol, addig 7830-bol 50-et.
Ennyivel többet nem adtak el ezekből a gépekből az is biztos. Inkább sántíthat az a kategoria.
Az a baj hogy ti is túl deminzionáljátok a javítási munkákat . Nem akkora dolog egyik sem főleg egy öregebb gépné ahol nincs bonyolítva még minden elektromos érzékelőkkel . Induljunk ki abból hogy mind gépet ember rakott össze és tervezett meg . Nem beszélve arról hogy egy 200 Ha-s gazdaság nem akkora meló egy ilyen kaliberű gépnek hogy abban állandóan megszakadjon .
és itt jön az ba, hogy az arany út egy nagyobbféle 7030-as gép lesz!!!!
78-7930 ahogy többe nírták is már.
Ezekkel is dolgoznak keményen de általában nem a lazítók előtt töltik el életük jórészét.
10tonna megvan, 200ló felett megvan és tuti hamarabb találni belőle kevesebbet futottat jobb áron mint egy 8000-es továbbá nem ugyanazt a melót végezte nagyobb valószínűséggel mint amazok, nem vezérgép volt nagygazdaságban ésatöbbi....
A lehetőség szélesebb ezekből
Én is az új gépre szavazok, HA van rá munka és megy egy évben 1000 órát.
de ha csak 200üzemórát fog dolgozni, vagy legyen 500 annyi alatt nem végez olyan mértékű értékteremtést vagy hogy mondjam, hogy megérje 40-50millért gépet venni.
de ez a fülétől farkáig végigjavítom duma is sántít. Ki javítj végig?
Te magadnak otthon végigbontos és csinálod a 8000-es JD-t??? mindenféle szervízanyag nélkül? Az sem lesz a legtutibb ez biztos, ha pedig szakmunkát veszel igénybe akkor onnantól kezdve főleg ha tényleg végig is kell javítani a gépet, akkor 25-be fog megállni egy 00-ás 20éves traktor úgy, hogy egy telet végigjavítottad germóztad rendelgettél szaladgáltál mittudomén.
A 4650-es már ez a kategria mertr van hozzá tapasztalat régi szerelők ismerik olyan helyeken ahol volt JD traktor nemcsak ruszki annó, de egy 8000-es már másbb téma maradjunk annyiban, ha nincsen szakképzett és GYAKORLOTT ember hozzá a többi csak találgat majd meg szemre tuti lesz meg ilyenek
Válasz #14447. hozzászólásra

Fenntartásnál csak a szervizköltség a szempont? Az nem is szempont hogy azok a 20 éves olajkályhák mennyi üzemanyagot égetnek el egy korszerűbb technikához képest? Pedig az mérvadóbb szerintem!
Egy 20, 30-nak meg R-nek se drágább sokkal egy azonos részegység szervize mint egy régié. Az igaz hogy több hibalehetőség van benne a sok elektromos rendszer miatt de ezek bőven megérik az árukat. Egyébként ez az egész "elektromos műanyag" dolog nagyon túl van dramatizálva. Egyáltalán nem olyan drámai a helyzet mint ahogy sok olyan ember beállítja ezt aki még nem is üzemeltet ilyen technikát. Nekünk is a több mint 7 ezer órás 8530 az idei szezont meghibásodás nélkül vitte végig elvégezve annyi munkát mint amit csak két 00-ás vagy 10-es bírna, dupla annyi kezelővel, minimum dupla annyi üzemanyaggal.
Érdekes én nem sírom vissza egyik korábbi szériát se. 8 ezresek közül volt 00-ás, 20-as meg most van 30-as de mind határozottan érezhető szintekkel jobb az előzőnél. Remélem 1-2 év múlva már jön hozzánk is egy új 8R
Válasz #14445. hozzászólásra
Ebben egyetértek veled, jobban kiszolgáltat egy újabb gép javítási szempontból.
Egyszer kell fülétől farkáig végigérni egy jó konstrukciójú gépen, és onnantól, ha nem taposod ki a belét, nagyon sokat elmegy egy kisebb gazdaságban.
Válasz #14446. hozzászólásra
Én többe nézem ezeket a 20 éves gépeket mint az új elektromos műanyagokat mert ezeket 5 év és elkell dobni az öregeket meg kijavítja az ember és mehet tovább .
Válasz #14445. hozzászólásra
Ez mondjuk butaság szerintem...
Válasz #14440. hozzászólásra
Bocsi inkább egy ilyen 25000-órával mint egy 20-30 vagy R 5000 órával .Ha nem lenne a nyuszim akkor és csak is 00-10 zériát vennék magamnak 7000-8000-esben is és csak is hosszú tengelyest .
Válasz #14440. hozzászólásra
szerintem meg vegyél egy fergát
Válasz #14437. hozzászólásra
Ilyen traktorral az ismerősöm majd 10 évig 480 ha dolgozott. Melléje egy 12145 és egy 8011 Crystál volt vetésre, vegyszerezésre, szállitásra. Tavaly előtt vett melléje egy 210 Pumát. Mostan meg már játszva csinálják a területeket.
Válasz #14441. hozzászólásra
Mindenképp. De csakis valami part menti nagy gazdaságbol. Legalább sokat dolgozott meg jo só mart :D
Válasz #14440. hozzászólásra





Hozass egyet a tengeren túlról és meg oldódik a problémád lesz géped a pénzed meg elfogy..
Válasz #14439. hozzászólásra
Van is benne vagy 25 ezer óra biztos. Ennyi pénzét ha olyan jo miért nem lett már gazdája vagy fél éve - éve is talán.
Én EZT ajánlanám nagy gépnek .
Válasz #14437. hozzászólásra
Egyetértek, lehet Grevennek is érdemes lenne megnézni EZTa vasat. Igaz a tigerrel nem próbálkoznék vele, de nálam a VN terracultot normális talajviszonyok mellett elhúzta, igaz nem virgonckodott vele! Az ő gépparkjához jó lehetne, amíg nálunk nem volt meg a kisebb, sokat vetettem vele 6 soros vetőgéppel és nem zabálta le a gatyámat sem.
Válasz #14436. hozzászólásra
Bár nem nekem jött a kérdés. De 200-250-ig ő s tökéletesen el látta főleg rugózott (független felfüggesztéssel). Még szállítani is jó volt vele. 4 fejes kverni ld 100-as eke utána.
Egyszerű mint a fa ék. A cummins motor úgy szól benne mint egy JD motor.
Válasz #14435. hozzászólásra
Akkor Te szerinted egy 200-250 hektáros gazdaságnak milyen gépet kellene vennie? 40-50 milliós újra nem telik!
Válasz #14431. hozzászólásra
Igen, le is írtad a két kulcsszót!
1. Nálatok van új korától! Ez rendkívül fontos dolog, egész más végig egy helyen lenni, mint ugyanekkorra 2-3 gazdán és 8-10 kezelőn túl lenni!
2, hibamentes, költségmentes és nem tervezed a cseréjét! Ez a másik fontos dolog! Egy nehány száz hektáros gazdaságban is vannak mar olyan munkacsucsok, hogy elkell a segitseg, így ha egy ilyen gép tökéletesen működik akkor ha vesznek is melle másikat azt nem adjak el. Ha csak néha beugrik egy lerobbant gépet helyettesíteni, csemege betakaritasnal vontatni, silot taposni mar megéri meghagyni! Amely gépek teljesen hibamentesek nem adjak el őket, vagy ismerősi körben kelnek el! Ritkán kerül jó gép a piacra! A beteges géptől meg a jó isten mentse meg az embert, különösen ha nem volt meg ilyen traktorra és nem értenek hozza!