Válasz bandigh #205. hozzászólásáracsak az én kardánom úgy nem tud akkora nyomatékot leadni,hajtani hajt de kattog mint az állat,a külső hüvelyen valószínű nincs akkora akadás mintha a belső hajtana,azért mondom hogy elötte meg kell nézni működik -e,amúgy ahogy apuci írta rajta van a kardánon a felrakás módja ,volt hogy meglepődtem,a vastagabb cső ment a traktor felé
Válasz Bárány #201. hozzászólásáraNagy tévedés mert a forgásirányt nem változtatod meg csak a közlő tengelyt. Annyi lesz a különbség nem l az egész kardánt tudod kézzel forgatni csak a szabadonfutó utáni rövid csonkot. Ha egy csavarra jobb kézzel tekersz rá egy anyát, vagy megfordítod és jobb kézzel a csavart tekered, ugyanúgy összefelé fog menni
És szabadonfutós szöghajtás van?Szárzúzót néztem.Gyári kardán,nem szabadonfutós.De egyik irányba nem tudtam hajtani(kézzel),másik irányban forgott a kardán,a 6 bordás csonkkal,a szárzúzó szöghajtásában.
Válasz Claaastra #199. hozzászólásáraPersze, hogy nem, sőt, egyik irányba kézzel is könnyen el kell fordulnia. (De szerintem tudod te ezt, az a "kipróbálás" véletlen lehetett.)
Válasz bandigh #196. hozzászólásáraHa fordítva rakod fel, nem viszi át a hajtást, mert leracsnizik. (De szép szó, haha!)
Ha pedig mindkét irányba hajt, akkor vagy elromlott, vagy nem szabadonfutós, hanem nyomatékhatárolós. (Kívülről ugyanúgy néz ki.)
Én csakannyit szeretnék e nagy vitához hogy az új kardánoknak a védőburkolatán rajta van hogy melyik végét hova kell csatlakoztatni.
(Csak így zárójelbe két kverni vetőgéppel volt szerencsém dolgozni mind kettőnek a vetőgép fele néz a szabadonfutó!)
Válasz Claaastra #193. hozzászólásáraigen. Ha a tegnap vásárolt turmixgépünkről beszélünk. De az egykori modern világbol ránkmaradt kohószökevényeken max a zsír a burkolat,mert a burkolatcsapágy rég széthullott,vele együtt a lánc leszakadt,errelerugdaltaaz ipse a búrát,azt ennyi. Egyébként aki szerencsés,az bele tud nyúlni valamelyik ujjával a keresztbe,vagy a rongykesztyű beleakad a stiftbe,ha csak egy kört is forog,azt roppanik egy újja. Minimum azzal megússza. Elég a zaj,hogy elterelje a figyelmét,egy leakasztáskor,arrol,hogy a gép még visszahajt és rányul. Burkolat csalós,mőgé alig lát,még oda nem nyúl. Annyira azé nem hülyeség!
A dobkaszánál is a kaszán(ban) van a szabadonfutó, így mikor kikapcsolom kardánt a tengely igen gyorsan megáll (asszem van benne valami szalag fék is).
Valami vagy valaki véletlen felcsavarodna a kardánra akkor is jobb ez a megoldás, miszerint a munkaeszköz felőli oldalon van a szabadonfutó.
A másik érv ha emelni kell az eszközt és ez miatt a kardán, túl nagy akár káros szögben megtörne a csuklópontoknál, emelés előtt kikapcsolod és pár másodperc múlva már emelheted is, a kardán áll és csak a munkaeszköz forog a lendülettől.
Na kérem, most már csak becsületből is utánajártam a dolognak, és úgy tűnik, nincs egységes szabály arra, melyik oldalon legyen a szabadonfutó.
A lentebb leírt okok miatt (személyi és anyagi biztonság) általában a munkagép felől van, de simán lehet találni olyan gyári megoldást is, ahol a traktor felől.
Most nincs kedvem linkelgetni, de akinek van kedve, írja be a Googleba, hogy drive shaft overrunning clutch, vagy pto shaft overrunning clutch, és bogarássza át a (kép)találatokat.
Ma is okosabbak lettünk. Vagy nem.
Válasz Bárány #186. hozzászólásáraItt is a traktoron szokott lenni, de belegondolva jobb a munkagépen mert amikor leveszed a gázt, és elkezd racsnizni akkor csak a munkagépnél lévő rövid rész fog gyorsan forogni, nem pedi az egész kardán. És mivel amikor a szabadonfutó ellátja a dolgát, akkor általában kanyarodás van vagy kiemeled a kaszát, tehát akkor van legjobban megtörve a kardán, ezért hasznos lenne, ha nem a munkagép fennmaradaó nagy sebességével forogna, hanem a traktor alacsony fordulatszámával. Tehát a hátsó szabadonfutóra szavazok.
Válasz Bárány #185. hozzászólásáraNa, akkor hozzatok pattogatott kukoricát, meg kólát, mert ebből itt teleregény kezd kialakulni:
Az apósom szerint a Monosemen nem az eredeti kardán van. Többet nem mondott, de simán leht valami "maszek" kivitel, úgyhogy ezt a részt (egyelőre ) kérjük figyelmen kívül hagyni!
A baleset megelőzèse miatt a futòs rèsz a gépen,nem a traktoron.. Leàllitàs után az ipse leugrik leszedni a traktorròl,azt betekeri. Leàllàs után vagy 2percig forog.
Szabadonfutóba,lehet alkatrészt kapni?Kis ék alakú cucc,meg egy kis laprugó tört.
Szabadonfutó rész,traktor,vagy a munkaeszköz felől kell lenni?(Mestervizsgán,még a tanár se tudta megmondani.)
Válasz Balu86 #169. hozzászólásáraEz így nem jó, fordítva a kardánt, ami most a képen a trakin van azt a permetezőre! De úgy i próbáld le mert hamar törik a kardán!
Válasz Balu86 #169. hozzászólásáraSzia.Nincs tapasztalatom dupla csuklóssal, de akkor kell a traktorra a duplás fele, ha hashúzón-vonófejen-vonópadon húzol sima rudas gépet, mivel így a traktorhoz van közel a csuklópont. Nyomkövetővel a csuklópont a vontatnányhoz kerül közel, így oda kell a duplás fele véleményem szerint.
Sziasztok!
Tanácsot kérnék dupla csuklós kardánhoz.
Nyomkövető vonórudas permetezőmhöz vettem egyik végén dupla csuklós kardánt, és a leírás szerint a dupla csuklós rész a traktorra megy de a képen jól látható,hogy ez így nem kerek,szerintem fordítva kéne.
Válasz miklospk #166. hozzászólásáraCsapágy vagy foghiány... Sok egyéb nem lehet... Vagy a benne levő tengelynek sem tett jót a művelet... Nézz bele...
Érdeklődnék, ágaprítóázás közben, terhelésen valami erős zörgő hangot ad a hajtásházból.A probléma megjelenése előtt a gép elcsavart egy gyengébb kardánt, a kardán javítva lett. Ami érdekes terhelés nélkül nincs kísérő hang.
Köszi a segítséget.
Üdv valahol láttam itt a fórumon egy videót,mikor egy plasztik kártyával illusztrálják a kardán forgás egyenletességét. Be tudnátok ujra linkelni? Nem találom sehol.
Válasz .Richard. #157. hozzászólásáraÚgy tünik a nyírócsapos megoldás lesz a legolcsóbb, legjobb megoldás. Eddig még csak egyszer sikerült csapágyat törni, (kb. 25 - 30 óra alatt ) de ha naponta kétszer kell nyírócsapot cserélni az sem vészes, se időben, se pénzben.
Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #161. hozzászólásáraÖsszegyógyul de bedugsz egy spajszert a keresztbe neki támasztod a hidaliuka lécnek és óvatosan (mtz-én lehet) ráengeded a kuplungot szépen megcsúszik kiveszed a spajszert és mehet tovább.
Az mennyire gyakori, hogy a kuplung egy idő után hajlamos "összegyógyulni"? Nekem ezt mondták legalább is, hogy egy idő után össze tud rohadni. Akkor meg ugye majdnem olyan mint a fix kardán....
Válasz a2457 #158. hozzászólásáraSzerintem az sok idő, mèg pl. 1500ròl leàll. Ha egy lèghenger kölöki a rudazatot,a tlt 2màsodpercen belül leàll. Ha lassabban kapja a levegőt, kèsőbb áll le,de a kardànnak az meg jobb. Körülmény szerint beàllitja a csòka,. Végülis, ůjabb mtzken is levegős,holmit csak meg kell venni,fölrakni.
409 hozzászólás
Válasz Claaastra #207. hozzászólásáraA szerkezete eltérhet, golyós vagy hasonlók de egyszerű kilincsműves mechanikánál nem lehet különbség.
Válasz bandigh #205. hozzászólásáraAzé ezen még agyaljá mielőtt doktorit írsz belőle hehe.
Válasz bandigh #205. hozzászólásáracsak az én kardánom úgy nem tud akkora nyomatékot leadni,hajtani hajt de kattog mint az állat,a külső hüvelyen valószínű nincs akkora akadás mintha a belső hajtana,azért mondom hogy elötte meg kell nézni működik -e,amúgy ahogy apuci írta rajta van a kardánon a felrakás módja ,volt hogy meglepődtem,a vastagabb cső ment a traktor felé
Válasz bandigh #205. hozzászólásáraIgaz!
Válasz Bárány #201. hozzászólásáraNagy tévedés mert a forgásirányt nem változtatod meg csak a közlő tengelyt. Annyi lesz a különbség nem l az egész kardánt tudod kézzel forgatni csak a szabadonfutó utáni rövid csonkot. Ha egy csavarra jobb kézzel tekersz rá egy anyát, vagy megfordítod és jobb kézzel a csavart tekered, ugyanúgy összefelé fog menni
Válasz Mf-es? #203. hozzászólásáraVan.
És szabadonfutós szöghajtás van?Szárzúzót néztem.Gyári kardán,nem szabadonfutós.De egyik irányba nem tudtam hajtani(kézzel),másik irányban forgott a kardán,a 6 bordás csonkkal,a szárzúzó szöghajtásában.
Válasz Claaastra #199. hozzászólásáraPersze, hogy nem, sőt, egyik irányba kézzel is könnyen el kell fordulnia. (De szerintem tudod te ezt, az a "kipróbálás" véletlen lehetett.)
Válasz bandigh #196. hozzászólásáraHa fordítva rakod fel, nem viszi át a hajtást, mert leracsnizik. (De szép szó, haha!)
Ha pedig mindkét irányba hajt, akkor vagy elromlott, vagy nem szabadonfutós, hanem nyomatékhatárolós. (Kívülről ugyanúgy néz ki.)
Én csakannyit szeretnék e nagy vitához hogy az új kardánoknak a védőburkolatán rajta van hogy melyik végét hova kell csatlakoztatni.
(Csak így zárójelbe két kverni vetőgéppel volt szerencsém dolgozni mind kettőnek a vetőgép fele néz a szabadonfutó!)
Válasz bandigh #198. hozzászólásáraén tegnap kipróbáltam,hát nem működött fordítva
Válasz Claaastra #197. hozzászólásáraUgyanezt ajánlom
Válasz bandigh #196. hozzászólásáraazért próbáld ki mielött fordítva rárakod működik-e a munkagép
Válasz ..MZ/X.. #192. hozzászólásáraFordítva is felteheted, annyi lesz a különbség h hátul kattog, nem pedig elől.
Válasz Claaastra #193. hozzászólásáraigen. Ha a tegnap vásárolt turmixgépünkről beszélünk. De az egykori modern világbol ránkmaradt kohószökevényeken max a zsír a burkolat,mert a burkolatcsapágy rég széthullott,vele együtt a lánc leszakadt,errelerugdaltaaz ipse a búrát,azt ennyi. Egyébként aki szerencsés,az bele tud nyúlni valamelyik ujjával a keresztbe,vagy a rongykesztyű beleakad a stiftbe,ha csak egy kört is forog,azt roppanik egy újja. Minimum azzal megússza. Elég a zaj,hogy elterelje a figyelmét,egy leakasztáskor,arrol,hogy a gép még visszahajt és rányul. Burkolat csalós,mőgé alig lát,még oda nem nyúl. Annyira azé nem hülyeség!
Válasz Claaastra #193. hozzászólásáraVédőburkolat? Az nem a csomagolás volt?
Válasz _NB_ #190. hozzászólásárahülyeség,mert eleve a védőburkolat miatt nem csavarhat fel senkit
Nekünk van több gyártótól kardán, de mind úgy megy, hogy a traktor felé van a szabadonfutó.
Válasz _NB_ #190. hozzászólásáraÍgy van, ahogy írod, mégis van gyártó, aki nem így csinálja.
A dobkaszánál is a kaszán(ban) van a szabadonfutó, így mikor kikapcsolom kardánt a tengely igen gyorsan megáll (asszem van benne valami szalag fék is).
Valami vagy valaki véletlen felcsavarodna a kardánra akkor is jobb ez a megoldás, miszerint a munkaeszköz felőli oldalon van a szabadonfutó.
A másik érv ha emelni kell az eszközt és ez miatt a kardán, túl nagy akár káros szögben megtörne a csuklópontoknál, emelés előtt kikapcsolod és pár másodperc múlva már emelheted is, a kardán áll és csak a munkaeszköz forog a lendülettől.
Na kérem, most már csak becsületből is utánajártam a dolognak, és úgy tűnik, nincs egységes szabály arra, melyik oldalon legyen a szabadonfutó.
A lentebb leírt okok miatt (személyi és anyagi biztonság) általában a munkagép felől van, de simán lehet találni olyan gyári megoldást is, ahol a traktor felől.
Most nincs kedvem linkelgetni, de akinek van kedve, írja be a Googleba, hogy drive shaft overrunning clutch, vagy pto shaft overrunning clutch, és bogarássza át a (kép)találatokat.
Ma is okosabbak lettünk. Vagy nem.
Válasz Bárány #185. hozzászólásáraakkor fordítva van a KB-n mert a mienk a trakin racsnizik,meg a maxima is
Válasz Bárány #186. hozzászólásáraItt is a traktoron szokott lenni, de belegondolva jobb a munkagépen mert amikor leveszed a gázt, és elkezd racsnizni akkor csak a munkagépnél lévő rövid rész fog gyorsan forogni, nem pedi az egész kardán. És mivel amikor a szabadonfutó ellátja a dolgát, akkor általában kanyarodás van vagy kiemeled a kaszát, tehát akkor van legjobban megtörve a kardán, ezért hasznos lenne, ha nem a munkagép fennmaradaó nagy sebességével forogna, hanem a traktor alacsony fordulatszámával. Tehát a hátsó szabadonfutóra szavazok.
Válasz Bárány #185. hozzászólásáraNa, akkor hozzatok pattogatott kukoricát, meg kólát, mert ebből itt teleregény kezd kialakulni:
) kérjük figyelmen kívül hagyni!
Az apósom szerint a Monosemen nem az eredeti kardán van. Többet nem mondott, de simán leht valami "maszek" kivitel, úgyhogy ezt a részt (egyelőre
Válasz Mf-es? #184. hozzászólásáraNa akkor a következő, és egyben utolsó frissítés, most megnéztem, itt állok mellettük:
)
A Monosemé a traktornál van, a Komáromi szárzúzóé meg a zúzónál.
(Sikerült hülyét csinálnom magamból, de annyi baj legyen.
Válasz Bárány #181. hozzászólásáraDe egy traktoros szerint,meg mindig a munkagép felől kell lenni.
Kaszàlogèpre gondoltam.
A baleset megelőzèse miatt a futòs rèsz a gépen,nem a traktoron.. Leàllitàs után az ipse leugrik leszedni a traktorròl,azt betekeri. Leàllàs után vagy 2percig forog.
Válasz Mf-es? #180. hozzászólásáraTévedtem, a nekem is a traktor felől van a Monosemen és a szárzúzón is. Bocs!
Válasz Bárány #179. hozzászólásáraAkkor ez érdekes kérdés lett!Nekem 5 évig a traktor felől volt a vetőgépen.És működött a szabadonfutó.
Válasz Mf-es? #176. hozzászólásáraAkkor a munkagép felől legyen!
Válasz Mf-es? #174. hozzászólásáraHm
Ne nevezd tanàrnak kb. csak 1 frissen szabadult szabadon futkosó szabadúszó volt...
Válasz Mf-es? #176. hozzászólásáraLeendő mester is azt állította,azért tette fel a kérdést.
Válasz Bárány #175. hozzászólásáraNálam mindkét irányba hajtott,mielőtt meghalt a szabadonfutó.Próbáltam.
Válasz Mf-es? #174. hozzászólásáraEgyik irányba hajt, másikba szabadon fut. Ez el is dönti a kérdést.
Szabadonfutóba,lehet alkatrészt kapni?Kis ék alakú cucc,meg egy kis laprugó tört.
Szabadonfutó rész,traktor,vagy a munkaeszköz felől kell lenni?(Mestervizsgán,még a tanár se tudta megmondani.)
Köszönöm!
Én is úgy gondoltam,hogy fordítva, a permetezőn legyen a dupla csuklós vége. A képen nem az én gépem van,de a lényeg látható.
Köszönöm!
Én is úgy gondoltam,hogy fordítva, a permetezőn legyen a dupla csuklós vége. A képen nem az én gépem van,de a lényeg látható.
Válasz Balu86 #169. hozzászólásáraEz így nem jó, fordítva a kardánt, ami most a képen a trakin van azt a permetezőre! De úgy i próbáld le mert hamar törik a kardán!
Válasz Balu86 #169. hozzászólásáraSzia.Nincs tapasztalatom dupla csuklóssal, de akkor kell a traktorra a duplás fele, ha hashúzón-vonófejen-vonópadon húzol sima rudas gépet, mivel így a traktorhoz van közel a csuklópont. Nyomkövetővel a csuklópont a vontatnányhoz kerül közel, így oda kell a duplás fele véleményem szerint.
Sziasztok!

Tanácsot kérnék dupla csuklós kardánhoz.
Nyomkövető vonórudas permetezőmhöz vettem egyik végén dupla csuklós kardánt, és a leírás szerint a dupla csuklós rész a traktorra megy de a képen jól látható,hogy ez így nem kerek,szerintem fordítva kéne.
Válasz miklospk #166. hozzászólásáraCsapágy vagy foghiány... Sok egyéb nem lehet... Vagy a benne levő tengelynek sem tett jót a művelet... Nézz bele...
Sziasztok!
Axiál permetezőhöz milyen kardántengely szükséges? Mert van 12kW-tól felfelé. A traktor teljesítményéhez kell igazítani ezt a mérőszámot?
Érdeklődnék, ágaprítóázás közben, terhelésen valami erős zörgő hangot ad a hajtásházból.A probléma megjelenése előtt a gép elcsavart egy gyengébb kardánt, a kardán javítva lett. Ami érdekes terhelés nélkül nincs kísérő hang.
Köszi a segítséget.
Válasz máris szomszéd #159. hozzászólásáraErdeklodnek hogy a tlt re,vagy a munkagepre kerul a kuplungos resz?
Üdv valahol láttam itt a fórumon egy videót,mikor egy plasztik kártyával illusztrálják a kardán forgás egyenletességét. Be tudnátok ujra linkelni? Nem találom sehol.
Válasz .Richard. #157. hozzászólásáraÚgy tünik a nyírócsapos megoldás lesz a legolcsóbb, legjobb megoldás. Eddig még csak egyszer sikerült csapágyat törni, (kb. 25 - 30 óra alatt ) de ha naponta kétszer kell nyírócsapot cserélni az sem vészes, se időben, se pénzben.
Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #161. hozzászólásáraÖsszegyógyul de bedugsz egy spajszert a keresztbe neki támasztod a hidaliuka lécnek és óvatosan (mtz-én lehet) ráengeded a kuplungot szépen megcsúszik kiveszed a spajszert és mehet tovább.
Az mennyire gyakori, hogy a kuplung egy idő után hajlamos "összegyógyulni"? Nekem ezt mondták legalább is, hogy egy idő után össze tud rohadni. Akkor meg ugye majdnem olyan mint a fix kardán....
Válasz a2457 #158. hozzászólásáraSzerintem az sok idő, mèg pl. 1500ròl leàll. Ha egy lèghenger kölöki a rudazatot,a tlt 2màsodpercen belül leàll. Ha lassabban kapja a levegőt, kèsőbb áll le,de a kardànnak az meg jobb. Körülmény szerint beàllitja a csòka,. Végülis, ůjabb mtzken is levegős,holmit csak meg kell venni,fölrakni.