Válasz .Richard. #157. hozzászólásáranemrosz ötlet. ha mást nem elvenni az üzemanyagot hogy leálljon a masina. azt elvileg egy bowdennel könnyen meglehet oldani.
Válasz kis Zombi #155. hozzászólásáraSzerintem ha sokat dolgozol így,a tlt kart hátra kène valamilyen uton módon vinni h, elèrd lekapcsolni. Vagy,ep szelep munkahengerrel. Vagy csak levegő váltóval.
Válasz kis Zombi #155. hozzászólásáraNekem még sose füstölt el, igaz, 2-3 mp-nél hosszabban sosem csúszott. (Szárzúzó mikor egyenetlen talajon földbe harap.)
Az a 15-20 mp azért már esélyes lehet...
A kuplungos kardánoknál mennyi idő alatt "füstöl el" a ferrodol ?
Ágaprítóhoz jó lenne, mert jelen állás szerint, ha sikerül beledobni egy vastagabb ágat, eltöri a csapágyházat, lehet szerelni órákat. ( nem nagy költség, Kínai csapágy 4000 Ft ) De mivel munka közben senki nem ül a gépben, legalább 15 - 20 másodperc, mire bemászok a gépbe, és kikapcsolom a TLT -t.
Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #152. hozzászólásáraa kuplungos drágább viszont állítható és ha eléri a csúszáshatárt úgy ahogy a kolléga írta nem kell csapot cserélni, kiemeled és mehet tovább az élet.
tehát ha a kérdés az hogy talajmaróhoz melyik volna jobb, akkor a fenti szempontok alapján a kuplungosat ajánlanám.
Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #152. hozzászólásáraMindegyik biztos, a megfelelő nyomatékhatár a fontos.
A nyírócsapos - gondolom - olcsóbb, a kuplungos viszont kényelmesebb, mert nem kell csapot cserélni, elég kiemelni és mehetsz tovább.
Úgy látom kissé el lett a dolog poénkodva, de a kérdés komoly lenne abból a szempontól, hogy talajmaróhoz kuplungos, vagy nyírócsapos kardán kellene valamelyik.... Aztán az a dilemma, hogy melyik lenne a biztosabb.
Válasz .Richard. #150. hozzászólásáranekem kuplung van fent a zúzóhoz, van igazság abban amit mondasz mert a 2 méteres gazban véletlen egy elektromos biciklit lezúztam vele.
aztán pár órára rá jött a tulaj hogy most mi legyen. kérdeztem is mit keresett a fiatalos ültetvényben a bringa?
azt mondta nekem lement pecázni, a bringát meg eldugta a gazban nehogy valaki észrevegye.
Válasz a2457 #149. hozzászólásáraNe tessék megtèveszteni az illető játékost! pl. Az öregasszony szoknyàjàt,meg a sanyibàcsi sörösüveg tatyòjàt sem kène,pl. Egy zùzònak megenni,mert Hàtha benne van a gazdàja ,vagy a keze. Akkor sem nyìròdik a nyìrôdò! Csak a hajtàsban,meg a szerkezeti elemekben,alkatrészekben kàrt tevőtől nyìròdik! Bàr,manapsàg lehet,vannak pregàs zùzòk,amik felismerik az akadèkot,azt felhivjàk az ürgét telefonon. Vagy a traktorost,vagy a gèp alatt lèvőt.
Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #147. hozzászólásárana hiába, aki egy jó kérdést fel tud tenni az már közelebb jár a megoldáshoz.
jelen esetben fején találtad a szeget,
a nyírócsap dolga, ha valami olyasmit fog a gép amit nem kéne akkor elnyíródik. ez egy fajtája a nyomaték határolásnak, önfeláldozó módon a masinád helyett a nyírócsap lesz kinyírva.
Ezekből a kuplungosból elvileg elég kell lennie a 900Nm-es kivitelnek, mert látom, hogy van 1500Nm-es is a habinál?
Nem tudom, hogy jól számolom de 2200ford/perc osztva 540 tlt ford/perc= 4,07 szorzó x 280 Nm morornyomaték= 1140Nm-nél többet nem tud leadni a gép. Így talán felesleges lenne egy 1500-ös?
Válasz Sanyee #141. hozzászólásáraHabiban kapsz olcsóbban is, csak a ezt dobta fel a google.
Rotoros rendképzőn használunk ilyen fajta szabadonfutót, így ha megfog valamit nem fogazza le a tányérkereket.
Kuplung szétold ha nagyot fog, de mtz-hez kell a szabadonfutó különben előbb-utóbb valami nyekkenni fog, vagy lazábbra kell hagyni a fékszalagot.
Válasz Sanyee #131. hozzászólásáranemtudom mihez akarod használni a lényeg hogy kardánon egyik felén szabadonfutó, másikon nyomatékhatároló kuplung legyen.
és akkor minden szép és jó.
Válasz ..MZ/X.. #138. hozzászólásáraAz elég gond..egy kis figyelmetlenség és kész a baj.....
Én a t16 kormánytengelx végén lévő kart görbítettem meg.., mert billentettem a trágyát és az első ajtó rányíllott...nem vettem elösször észre...,hogy miért nem nyílik teljesen a plató..
Válasz Magister #137. hozzászólásáraMűganét nyomjuk 2. napja, nem volt rá időm felhívni. Majd hétfőn, amúgy sem sürgős mert ez a bálázó kardánja. Tavaly rá lett emelve a vonópaddal.
Szárzúzóhoz, fűnyíróhoz használhatod. Amikor a hajtást leállítod, az nem hat vissza a traktorra, azaz szabadon fut, terhelés nem ad át a kardántengelyre.
Olyan mint a versenybringa, amikor nem hajtod, üresen kerreg.
Urak!
Bondioli kardánhoz hol lehet alkatrészt kapni emberi áron? Profilcső, elfordítós zár felújító készlet kellene meg burkolatok. Nagy hajlásszögű, kuplungos kardánról van szó.
Én is mindig azt hangsúlyozom, hogy a munkavédelmi szabályok nagyon fontosak, értünk vannak és azokat be kell tartani.
Gépüzemeltetési gyakorlaton mesélte az oktató, hogy megtörtént az az eset, hogy a traktorosnak elkapta az ingjét,és úgy feltekerte, hogy az MTZ-t lefolytotta.
Azóta ingujj összegombolva, nadrágba minden bedugva van.
Szia!
Engem külön kuplung adapter rdekelne olyan mint a szabadonfuto csak kuplung. Forgalmazol ilyet is? 30-40 lovas gphez kellene, talajmart hajtank vele
én sajna nem debrecenben lakom, de helyben könnyebb eladni mint az ország másik feléből, a szállítás miatt, helyben én is tudtam volna adni neked ennyiért, vagy még lehet ha visszajáró vásárlóm lennél, még olcsóbban is
409 hozzászólás
Mi a rotátorhoz ásógéphez burgonyarázóhoz-kombájnhoz kizárólag kuplungos kardánt használunk.Megjön az ára mikor valamiért bemedvézik a technika.
Válasz .Richard. #157. hozzászólásáranemrosz ötlet. ha mást nem elvenni az üzemanyagot hogy leálljon a masina. azt elvileg egy bowdennel könnyen meglehet oldani.
Válasz kis Zombi #155. hozzászólásáraSzerintem ha sokat dolgozol így,a tlt kart hátra kène valamilyen uton módon vinni h, elèrd lekapcsolni. Vagy,ep szelep munkahengerrel. Vagy csak levegő váltóval.
Válasz kis Zombi #155. hozzászólásáraNekem még sose füstölt el, igaz, 2-3 mp-nél hosszabban sosem csúszott. (Szárzúzó mikor egyenetlen talajon földbe harap.)
Az a 15-20 mp azért már esélyes lehet...
A kuplungos kardánoknál mennyi idő alatt "füstöl el" a ferrodol ?
Ágaprítóhoz jó lenne, mert jelen állás szerint, ha sikerül beledobni egy vastagabb ágat, eltöri a csapágyházat, lehet szerelni órákat. ( nem nagy költség, Kínai csapágy 4000 Ft ) De mivel munka közben senki nem ül a gépben, legalább 15 - 20 másodperc, mire bemászok a gépbe, és kikapcsolom a TLT -t.
Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #152. hozzászólásáraa kuplungos drágább viszont állítható és ha eléri a csúszáshatárt úgy ahogy a kolléga írta nem kell csapot cserélni, kiemeled és mehet tovább az élet.
tehát ha a kérdés az hogy talajmaróhoz melyik volna jobb, akkor a fenti szempontok alapján a kuplungosat ajánlanám.
Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #152. hozzászólásáraMindegyik biztos, a megfelelő nyomatékhatár a fontos.
A nyírócsapos - gondolom - olcsóbb, a kuplungos viszont kényelmesebb, mert nem kell csapot cserélni, elég kiemelni és mehetsz tovább.
Úgy látom kissé el lett a dolog poénkodva, de a kérdés komoly lenne abból a szempontól, hogy talajmaróhoz kuplungos, vagy nyírócsapos kardán kellene valamelyik.... Aztán az a dilemma, hogy melyik lenne a biztosabb.
Válasz .Richard. #150. hozzászólásáranekem kuplung van fent a zúzóhoz, van igazság abban amit mondasz mert a 2 méteres gazban véletlen egy elektromos biciklit lezúztam vele.
aztán pár órára rá jött a tulaj hogy most mi legyen. kérdeztem is mit keresett a fiatalos ültetvényben a bringa?
azt mondta nekem lement pecázni, a bringát meg eldugta a gazban nehogy valaki észrevegye.
mit mondhattam volna mást:
SIKERÜLT.
:D
Válasz a2457 #149. hozzászólásáraNe tessék megtèveszteni az illető játékost! pl. Az öregasszony szoknyàjàt,meg a sanyibàcsi sörösüveg tatyòjàt sem kène,pl. Egy zùzònak megenni,mert Hàtha benne van a gazdàja ,vagy a keze. Akkor sem nyìròdik a nyìrôdò! Csak a hajtàsban,meg a szerkezeti elemekben,alkatrészekben kàrt tevőtől nyìròdik!
Bàr,manapsàg lehet,vannak pregàs zùzòk,amik felismerik az akadèkot,azt felhivjàk az ürgét telefonon. Vagy a traktorost,vagy a gèp alatt lèvőt.

Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #147. hozzászólásárana hiába, aki egy jó kérdést fel tud tenni az már közelebb jár a megoldáshoz.
jelen esetben fején találtad a szeget,
a nyírócsap dolga, ha valami olyasmit fog a gép amit nem kéne akkor elnyíródik. ez egy fajtája a nyomaték határolásnak, önfeláldozó módon a masinád helyett a nyírócsap lesz kinyírva.
Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #147. hozzászólására
A nyírócsapos kardán az mit takar pontosan? Ha fog valamit az adott gép akkor elnyír valamit?
Ezekből a kuplungosból elvileg elég kell lennie a 900Nm-es kivitelnek, mert látom, hogy van 1500Nm-es is a habinál?
Nem tudom, hogy jól számolom de 2200ford/perc osztva 540 tlt ford/perc= 4,07 szorzó x 280 Nm morornyomaték= 1140Nm-nél többet nem tud leadni a gép. Így talán felesleges lenne egy 1500-ös?
MZ a szabadonfutóba igazad van.
Válasz Sanyee #141. hozzászólásáraHabiban kapsz olcsóbban is, csak a ezt dobta fel a google.
Rotoros rendképzőn használunk ilyen fajta szabadonfutót, így ha megfog valamit nem fogazza le a tányérkereket.
Kuplung szétold ha nagyot fog, de mtz-hez kell a szabadonfutó különben előbb-utóbb valami nyekkenni fog, vagy lazábbra kell hagyni a fékszalagot.
Válasz Sanyee #142. hozzászólásáraez teljesen tökéletes, ilyet használok énis.
Válasz Sanyee #142. hozzászólásáraSzártépőn nekem ilyen van. Sikerül a földbe meríteni, rögtön megcsúszik.
Viccet félretéve köszönöm a válaszokat!
Ez a kardán kuplung is tud annyit mint egy nyomatékhatároló? Árban jobb.
http://agroman.hu/termekek/725
Válasz ..MZ/X.. #135. hozzászólásáraDrágább megoldás nincs?
Ezt gagyinak érzem, ha ilyen olcsón adják! De akkor teszek még egyet a másik végére biztos ami biztos!
http://agroshop.hu/kardantengely-comer-megcsuszo-tengelykapcsolo-n32-1-3-8-t50-6-reszes.html
Válasz Sanyee #131. hozzászólásáranemtudom mihez akarod használni a lényeg hogy kardánon egyik felén szabadonfutó, másikon nyomatékhatároló kuplung legyen.
és akkor minden szép és jó.
Válasz ..MZ/X.. #138. hozzászólásáraAz elég gond..egy kis figyelmetlenség és kész a baj.....
Én a t16 kormánytengelx végén lévő kart görbítettem meg.., mert billentettem a trágyát és az első ajtó rányíllott...nem vettem elösször észre...,hogy miért nem nyílik teljesen a plató..
Válasz Magister #137. hozzászólásáraMűganét nyomjuk 2. napja, nem volt rá időm felhívni. Majd hétfőn, amúgy sem sürgős mert ez a bálázó kardánja. Tavaly rá lett emelve a vonópaddal.
Válasz ..MZ/X.. #136. hozzászólásáraSzia! Mire jutottál velük?
Válasz Magister #133. hozzászólásáraKöszönöm, felhívom őket!
Válasz Sanyee #131. hozzászólásáraEZ a fajta nyomatékhatárolt. Ha megakad a munkagép akkor megcsúszik.
Válasz Sanyee #131. hozzászólásáraEz nem old szét, csak az egyik irányba visz át nyomatékot.
Szárzúzóhoz, fűnyíróhoz használhatod. Amikor a hajtást leállítod, az nem hat vissza a traktorra, azaz szabadon fut, terhelés nem ad át a kardántengelyre.
Olyan mint a versenybringa, amikor nem hajtod, üresen kerreg.
Nyomatékhatároláshoz kuplungosat válassz.
Válasz ..MZ/X.. #132. hozzászólásáraPróbáld meg Tamásiban Hidropressz Kft.-nél..
Urak!
Bondioli kardánhoz hol lehet alkatrészt kapni emberi áron? Profilcső, elfordítós zár felújító készlet kellene meg burkolatok. Nagy hajlásszögű, kuplungos kardánról van szó.
Sziasztok!

Ezek a szabadonfutók csak akkor oldanak ki ha forog a munkagép, vagy akkor is képesek szétoldani, ha nagyobb a megadott terhelés?
http://webshop.keletagro.hu/kardantengely-villa-26kw--35le-szabadonfutos-z6-27x82_id3849?visit_source=search
Válasz #129. hozzászólásra
Én is mindig azt hangsúlyozom, hogy a munkavédelmi szabályok nagyon fontosak, értünk vannak és azokat be kell tartani.
Gépüzemeltetési gyakorlaton mesélte az oktató, hogy megtörtént az az eset, hogy a traktorosnak elkapta az ingjét,és úgy feltekerte, hogy az MTZ-t lefolytotta.
Azóta ingujj összegombolva, nadrágba minden bedugva van.
no ezért kell betartani a szabályokat...
...
Sziasztok! Ilyen profilú kardánt keresek MTZ-re szárzúzóhoz, amely összetolva 1 m. Régi Mezőgépes. Aki tud eladót kérem szóljon. Fontos. Köszönöm
Szia!
Egy telefonszámot vagy egy e-mail címet kérnék és megbeszéljük.
Válasz #123. hozzászólásra
üdv a berthoud vegyszerezőnek mennyi az ára?
Válasz #122. hozzászólásra
Csak a videót nem tette bele valamiért, de itt a linkje:
http://youtu.be/br2m1RPZpPg
Egy kis kardántengelyes szórakozás....
És amiről a dal szól, megnézhető itt:
www.rapidagro.hu/kardantengelyek
Ha szükségetek lenne kardántengelyre, akár egyedi méretben, keressetek minket nyugodtan: http://www.rapidagro.hu/kapcsolat
Mi a különbség a szabadonfutós és a racsnis kardántengelyek között?
Az melyik, amelyik jobbra és balra is tud oldani, ha nagyobb a terhelés? Nem csak egyirányba.
Válasz #119. hozzászólásra
)
( ilyeneket biztos csak az őfajta megszállottak állnak neki, vagy állnának ......
Üdv!



Ilyet javított már valaki? Egyáltalán lehet vagy komplett cserés?
Válasz #117. hozzászólásra

Köszi a fáradozásod előre is!
Válasz #116. hozzászólásra

oké, utánanézek
Válasz #115. hozzászólásra

Csak kuplungra gondolok, mint a kpen.
Válasz #114. hozzászólásra
hello!
kuplungos szabadonfutóra gondolsz?
Válasz #113. hozzászólásra
Szia!
Engem külön kuplung adapter rdekelne olyan mint a szabadonfuto csak kuplung. Forgalmazol ilyet is? 30-40 lovas gphez kellene, talajmart hajtank vele
Kardántengely, szabadonfutós kardántengely, és nyomatékhatárolós kardántengely AKCIÓ!!!

érdeklődni privátban!:)
Köszönöm!!!
Válasz #111. hozzászólásra
én sajna nem debrecenben lakom, de helyben könnyebb eladni mint az ország másik feléből, a szállítás miatt, helyben én is tudtam volna adni neked ennyiért, vagy még lehet ha visszajáró vásárlóm lennél, még olcsóbban is
Válasz #110. hozzászólásra
nem jó ismerős csak kaptam egy címet itt a fórumokon hogy baráti árak meg normális eladó.
Válasz #109. hozzászólásra
akinek megvan a kapcsolata, ott van ilyen vásárlásokra lehetőség, de mindenkinek nincsen ilyen jóóóó ismerőse:)