Lehet normál töltővel tölteni csak a modern kapcsoló üzemű töltők rendkívül intelligensen oldják ezt meg, ami az akkumulátor élettartamát jelentősen befolyásolja. A spirálcellást csak szabályozottal illik tölteni. Ilyen pl.a svéd CTEK gyártmány. Ha több akku van akkor megéri egy hasonlóra beruházni.
Válasz #15030. hozzászólásra
Ózdon van
Budaferr lerakat, de csak egy hét múlva tudom neked megnézni. Borona levélre pedig, mit szólsz a bólyi árveréshez?
heló efge.két hete vettünk a6485-ös fergába exide excel akukat azt hiszem 74 ah 640 vagy 680 indító,nem spirál de calciumos.akkor ezeket sem lehet normál töltővel tölteni,ha nem akkor milyennel. meg köszönném ha válaszolnál.
Jól látod. Én is a kombájnból mentettem át az idei télen az akkut és szintén egy suzukiba. Igaz ez már spirálcellás. Így önindítóval kisebb távokat gond nélkül le lehet küzdeni a suzukival.
Samuraiba tegnap halt be nem egészen egyéves, 55ah aksi. És nincs rá jótállási jegyem mert autóboltos haver hozta tavaly nyáron papírok nélkül mondván hogyha baj lesz vele majd úgyis elintézi de időközben megszívatott és megromlott a viszonyunk így most nem fogom visszavinni hozzá hogy cserélje már ki. Így most a kombájn 110ah aksiját tettem be a samuba. Kicsit lekeltt kalapálni a doblemezt hogy beférjen de így pont belevaló. És legalább mozgatva van az az aksi nem a polc alatt merül egész télen. Lehet akkor ezt benne hagynám a samuba, kombínóba pedig vennék egy ilyen agresszívat amit télen átrakhatnák a rakodógépbe.
50-től 200-ig mindenbe. Az 50-es MTZ-t hagyományos önindítóval is feltekeri télvíz idején. Ott pedig kell egy keveset küszködnie. Mai modern gépeket egy fordulatra berúgja. Az 50-esbe a két 6 voltos lett volna 54000 Ft. És ott folytattam volna ahol abbahagytam. Tél van, vedd ki, cipeld be, töltsd fel, cipeld vissza. Az emberekre ha nem figyelsz oda sosem töltik fel az akkut. Inkább rángatják be egymást hónapokig. A fel nem töltött akku pedig befejezi az első hideg alkalmával.Ezekkel nincs ilyen gond. Kisétálok a 20 dekás töltővel rádugom a szivargyújtóra vagy az akkura, néhány óra múlva leveszem. Akár maradhat rajta amíg eszembe nem jut. Mezőgazdasági gépekbe két éves próbálkozásom van eddig hiba nélkül. Személyautóban rengeteg évet bírt. Azzal vettem és azzal adtam el(8év). A mezőgazdasági használatban én inkább abban látom a fantáziát, hogy kicsi az önkisülés, jól bírja a lemerült állapotot.Indítani pedig jelentősebben kevesebbet kell neki, mint egy személyautóban. Össze nem lehet hasonlítani feltöltött állapotban ahogy indít. Ég és föld a hagyományoshoz képest.
Kell amúgy 25 centisből 1-1 vagy kétszer másfél méter meg a második sor 16centis I-vasból van ebből is de ezt lehet hamarabb találok majd.
Aztán még borona levelek.
Hány lóerős gépekbe használsz ilyen aksit? És menyi az élettartama? Én ifába láttam régebb két ilyet. Minusz húszba tekerte mint az állat és indult is. Egy öregnek meg azthiszem 9 évet húzott le az RSébe egy ilyen aksi.
Van az olcsóbban is. Ez a maxxima 46 bruttó. Az optima amit te írsz bruttó 52.800 a belinkelt oldalon. Én innen rendelgetem. Korrekt minden. Egy-két napon belül utánvéttel itt szokott lenni. Első alkalommal felhívtak, hogy mindenképpen ellenőrizzek le minden kontaktot a gépen, mert képes folyékonnyá tenni az akkusarut ha rossz a kontakt. Sajnos volt ilyen tapasztalatom személyautóban. Nem lett lerögzítve az akku. Vasúti átjáróban fel heggesztette magát a motorháztetőre. A kocsi ment tovább csak amikor le akartam állítani, akkor nem állt le. Fel kellett tépni a motorháztetőt. Addigra a vékonyabbtól a vastagabbig az összes test kábel elégett. Az akkumlátornak semmi baja nem lett. Évekkel késöbb is az volt a kocsiban. Egy hagyományos akku befejezte volna a pályafutását. Egy komolyabb hasonló indító teljesítményű hagyományos akku ára megközelíti ezt az árat de inkább többe kerül.
Javallottam volna, de látom már késő. Én egy ideje spirálcellás akkut veszek mindenbe. A holtat is felébreszti -20 fokban is. Kombájn, traktor, MTZ, mindenbe azt veszek ahogy halnak kifele. Erre a feladatra nincs jobb. Kell hozzá egy jó elektronikus töltő. akár a szivargyújtón keresztül a helyén is lehet tölteni. Kicsi, könnyű, ha ki kell venni áttenni esetleg ideiglenesen másikba, nem kell összehívni a szomszédokat. Élettartama jelentősen jobb egy hagyományosénál.Rázkódásra érzéketlen. A 900A-indítót -20-ban is tudja, míg a hagyományos a névleges felét esetleg laboratóriumi körülmények között.
Ezeken nemlehet semmitsem karbantartani.
Úgy levannak zárva hogy bele önteni sem tudsz semmit, nem hagyományos régi megnyitható kupakos cucc.
GONDOZÁSMENTES! rá is van írva a papírjára
Saruk patentek fiatal még a gép és egyszer volt kulcs eddig rajtuk. Úgy állt le hogy üzemközben természetesen jól vissza volt töltve. Egyszerűen megszívta a hideg. Feltöltöttem de hiába. Van benne volt multiméter szerint de terhelővillával már semmit nemtud fakítani, nomeg a helyén sem egy kört bír tekerni.
xart sem érnek ezek a mai akksik.
Ma vettem egy 150 valahány amperórásat egy nagy akksit, ezen még csavaros kupakok vannak ebben lehet megnézni a szintet ha kell.
Ilyenek vannak a többiekben is soksok éve csak indítanak mennek töltőt nem is láttak még.
Felidegesített a téma, nembeszélve arról hogy két 74Ah-s akksi 50ezer Ft legalább ezmeg 36 volt ákcijjósan mert erre volt akci.
Egyébként ma elővettük rövidtárcsát 6497-re felakasztottuk, hátul hengerében egy csapágy kivolt baloldalt. Ősszel a jobboldali henger csapágyait kicseréltük egyszerre, most meg ezt is.
Pénteken jön a gépésze újra, akkor motorolaj csere, elsőhídban véghajtásokban olajcsere meg egykét apróság átnézés zsírzás ilyenek és harcrakész a gép, jöhet a tavasz és jön is! fúj a szél süt a nap 12 fok felett egésznap.
Jaaa igen annyi baja van a 6497-nek, hogy jobbra indexeléskor villog rajta az összes irányjelző egyszerre. Hátul villamossági dugaljzatban nincsen hiba úgyhogy cseppet körmére kell nézni majd.
Ja eg a klímaradiátor csatlakozásánál kellessz egy tömítést oringet cserélni és végre megint jólessz benne ezis
Régen sem sokat kellett most is azt kell. Szint, saruk állapota, + egy télen azért egyszer illene feltölteni, régen lemerítettük feltöltöttük vagyis kisütöttük, plusz kivenni, s meleg helyen tárolni.A maiakat egyből használhatod, régen meg először feltölteni stb....A karbantartás az fontos.
A 6497-ben meg az éves két akksi megdöglött...
74amperórások de kicserélem egy nagyra a kettő kicsit.
Rakodóban nemtudom hányéves 7körüli a 150amperórás hosszú nagy akksi,mtz-kben is régi és mindegyi indul nem ment tönkre -22ben sem és tekert is szívósan mindegyik.
A két kis akksi hiába 148Ah ennyit bír...
180-as azabaj már nemnagyon fér el benne illetve lefogatni nemtudnám hogy a fedél is rámenjen szépen így eléglesz a 150-es azthiszem 18centi szélesek ezek és remélem 5évig nemlesz gondom.
A rakodóéra rávan írva hogy -41fok a trakién meg -18 van. Nemtudom mit jelent, akkori tesztet vagy addig ajánlott használni de mindegy is a kettő nem ugyanaz.
Megharagudtam a kis akksikra, személyautóban sem tart 2-3évnél tovább hiába Varta vagy perion vagy akármi.
Mondom a rakodóé valami Energeco italy cucc de jobb mint akarmelyik.
jah ok ,eszt vetétek 2011ben ez a 260as értem, huha nem tom de lehet hogy a 512 es en is eszt kellesz csinálni nekünk mert az sem kapot üzemanyagot, nem indult ,de a kombányosunk is eszt a fogasléc féleséget mondta!!!
Baxus ollyan símára hengerezett volt a szójafőd hövet se láttunk rajta. de...
de ottvolt az a felszín alatt nem is kicsi. Énmeg borotváltam a talajt, úgy felszedtem a 620-as asztallal a szóját hogy 1hűvely nem maradt a fődön!
forró volt az asztal alja, adtam neki talajnyomást rendesen. Errefel az asztal aljának első éle megakadt ebben a 80kilos kőben ami nemtudott elcsúszni a kemény főd alatt így a gépet fogta meg de úgy, hogy 6-al arattam és nekiestem a kormányoszlopnak nullára megállt a nagygép
Rendben vannak úgy álltak le hogy ha most kéne indulni mehetnének zsírzás fújatás után viszont a ferga asztalai odavannak
Gabonáét szója vágás közben megfogattam egy kővel baxxxxxameg behajott az eleje. Zsír új kasza van benne de lehet megint venni rá. Már csak abban reménykedem, hogy az egészséges része kiad a nyuszi 4,5-ös asztalára egy egész kaszát és akkor arra is lesz új ebből.
Emezt meg jól kikasznizzuk és megint bele az új kasza...
A kukorica adaptere meg utolsó napján jobboldalon megakadt, elszakadt retesz vagy valami mert csak a bal 3 ratott így szedtem le az utolsó táblát vele vagy 6hektárt havernak.
behajt a tengely a soronkénti hajtóművek felé de ott valahol az elsőnél lesz a gond.
No majd őszre megcsináljuk
az van, amit leírtam. ma más program volt, holnap disznókodás. meg a ferga is készülget
valaki elektromos dologra gyanakszik, van aki mechanikaira. ha a héten nem jövünk rá a hibára, akkor keresek valami szervíztechnikust
24488 hozzászólás
Válasz #15037. hozzászólásra
Lehet normál töltővel tölteni csak a modern kapcsoló üzemű töltők rendkívül intelligensen oldják ezt meg, ami az akkumulátor élettartamát jelentősen befolyásolja. A spirálcellást csak szabályozottal illik tölteni. Ilyen pl.a svéd CTEK gyártmány. Ha több akku van akkor megéri egy hasonlóra beruházni.
Válasz #15030. hozzászólásra
Ózdon van
Budaferr lerakat, de csak egy hét múlva tudom neked megnézni. Borona levélre pedig, mit szólsz a bólyi árveréshez?
Válasz #15033. hozzászólásra
heló efge.két hete vettünk a6485-ös fergába exide excel akukat azt hiszem 74 ah 640 vagy 680 indító,nem spirál de calciumos.akkor ezeket sem lehet normál töltővel tölteni,ha nem akkor milyennel. meg köszönném ha válaszolnál.
Válasz #15034. hozzászólásra
Igaz ez már spirálcellás. Így önindítóval kisebb távokat gond nélkül le lehet küzdeni a suzukival.

Jól látod. Én is a kombájnból mentettem át az idei télen az akkut és szintén egy suzukiba.
Válasz #15030. hozzászólásra
Mész mostanában egerbe?????
Válasz #15033. hozzászólásra
de így pont belevaló.
És legalább mozgatva van az az aksi nem a polc alatt merül egész télen. Lehet akkor ezt benne hagynám a samuba, kombínóba pedig vennék egy ilyen agresszívat amit télen átrakhatnák a rakodógépbe. 
Samuraiba tegnap halt be nem egészen egyéves, 55ah aksi. És nincs rá jótállási jegyem mert autóboltos haver hozta tavaly nyáron papírok nélkül mondván hogyha baj lesz vele majd úgyis elintézi de időközben megszívatott és megromlott a viszonyunk így most nem fogom visszavinni hozzá hogy cserélje már ki. Így most a kombájn 110ah aksiját tettem be a samuba. Kicsit lekeltt kalapálni a doblemezt hogy beférjen
Válasz #15027. hozzászólásra
50-től 200-ig mindenbe. Az 50-es MTZ-t hagyományos önindítóval is feltekeri télvíz idején. Ott pedig kell egy keveset küszködnie. Mai modern gépeket egy fordulatra berúgja. Az 50-esbe a két 6 voltos lett volna 54000 Ft. És ott folytattam volna ahol abbahagytam. Tél van, vedd ki, cipeld be, töltsd fel, cipeld vissza. Az emberekre ha nem figyelsz oda sosem töltik fel az akkut. Inkább rángatják be egymást hónapokig. A fel nem töltött akku pedig befejezi az első hideg alkalmával.Ezekkel nincs ilyen gond. Kisétálok a 20 dekás töltővel rádugom a szivargyújtóra vagy az akkura, néhány óra múlva leveszem. Akár maradhat rajta amíg eszembe nem jut. Mezőgazdasági gépekbe két éves próbálkozásom van eddig hiba nélkül. Személyautóban rengeteg évet bírt. Azzal vettem és azzal adtam el(8év). A mezőgazdasági használatban én inkább abban látom a fantáziát, hogy kicsi az önkisülés, jól bírja a lemerült állapotot.Indítani pedig jelentősebben kevesebbet kell neki, mint egy személyautóban. Össze nem lehet hasonlítani feltöltött állapotban ahogy indít. Ég és föld a hagyományoshoz képest.
Válasz #15030. hozzászólásra
I vasak vannak dirib-darabok. 90-100 centisek. Kb 150-200mm magasak. Ha érdekel holnap megmérem őket pontosan.
Válasz #15028. hozzászólásra
Felétek nincs Budaferr, ott levágják, vagy valami más vas üzem? Pedig régen volt!
Válasz #15029. hozzászólásra
Adnak aztmondod???
holnap rákell készülnöm.
Kell amúgy 25 centisből 1-1 vagy kétszer másfél méter meg a második sor 16centis I-vasból van ebből is de ezt lehet hamarabb találok majd.
Aztán még borona levelek.
Válasz #15028. hozzászólásra


de amúgy ilyen nagy anyagbol szoktak méretre is vágni
meg kell erősíteni a navarra alvázát
Nincs valakinek 25centis nagy I-vasból maradékja esetleg????
1-1 méter kellene nekem, azabaj ennyit nemtudok venni seholsem sajnos, csak valami megmaradt anyagból lehetne talán.
Vagy félszálat adnak valahol???
Válasz #15026. hozzászólásra
Hány lóerős gépekbe használsz ilyen aksit? És menyi az élettartama? Én ifába láttam régebb két ilyet. Minusz húszba tekerte mint az állat és indult is. Egy öregnek meg azthiszem 9 évet húzott le az RSébe egy ilyen aksi.
Válasz #15025. hozzászólásra
Van az olcsóbban is. Ez a maxxima 46 bruttó. Az optima amit te írsz bruttó 52.800 a belinkelt oldalon. Én innen rendelgetem. Korrekt minden. Egy-két napon belül utánvéttel itt szokott lenni. Első alkalommal felhívtak, hogy mindenképpen ellenőrizzek le minden kontaktot a gépen, mert képes folyékonnyá tenni az akkusarut ha rossz a kontakt. Sajnos volt ilyen tapasztalatom személyautóban. Nem lett lerögzítve az akku. Vasúti átjáróban fel heggesztette magát a motorháztetőre. A kocsi ment tovább csak amikor le akartam állítani, akkor nem állt le. Fel kellett tépni a motorháztetőt. Addigra a vékonyabbtól a vastagabbig az összes test kábel elégett. Az akkumlátornak semmi baja nem lett. Évekkel késöbb is az volt a kocsiban. Egy hagyományos akku befejezte volna a pályafutását. Egy komolyabb hasonló indító teljesítményű hagyományos akku ára megközelíti ezt az árat de inkább többe kerül.
Válasz #15023. hozzászólásra
meg a piros optima,de buttó 70 körül
Válasz #15023. hozzászólásra
http://www.autoakkumulator.hu/193-exide-maxxima-12v-50ah-800a.html
Válasz #15022. hozzászólásra
Nem is hallottam még erről. Ki gyártja? mennyibe kerül?
Töltőm az mikroprocesszoros van okos újfjta 200amperórás akksiig használható.
Válasz #15021. hozzászólásra
, mindenbe azt veszek ahogy halnak kifele. Erre a feladatra nincs jobb. Kell hozzá egy jó elektronikus töltő. akár a szivargyújtón keresztül a helyén is lehet tölteni. Kicsi, könnyű, ha ki kell venni áttenni esetleg ideiglenesen másikba, nem kell összehívni a szomszédokat. Élettartama jelentősen jobb egy hagyományosénál.Rázkódásra érzéketlen. A 900A-indítót -20-ban is tudja, míg a hagyományos a névleges felét esetleg laboratóriumi körülmények között.
Javallottam volna, de látom már késő. Én egy ideje spirálcellás akkut veszek mindenbe. A holtat is felébreszti -20 fokban is. Kombájn, traktor, MTZ
Ezeken nemlehet semmitsem karbantartani.
Úgy levannak zárva hogy bele önteni sem tudsz semmit, nem hagyományos régi megnyitható kupakos cucc.
GONDOZÁSMENTES! rá is van írva a papírjára
Saruk patentek fiatal még a gép és egyszer volt kulcs eddig rajtuk. Úgy állt le hogy üzemközben természetesen jól vissza volt töltve. Egyszerűen megszívta a hideg. Feltöltöttem de hiába. Van benne volt multiméter szerint de terhelővillával már semmit nemtud fakítani, nomeg a helyén sem egy kört bír tekerni.
xart sem érnek ezek a mai akksik.
Ma vettem egy 150 valahány amperórásat egy nagy akksit, ezen még csavaros kupakok vannak ebben lehet megnézni a szintet ha kell.
Ilyenek vannak a többiekben is soksok éve csak indítanak mennek töltőt nem is láttak még.
Felidegesített a téma, nembeszélve arról hogy két 74Ah-s akksi 50ezer Ft legalább ezmeg 36 volt ákcijjósan mert erre volt akci.
Egyébként ma elővettük rövidtárcsát 6497-re felakasztottuk, hátul hengerében egy csapágy kivolt baloldalt. Ősszel a jobboldali henger csapágyait kicseréltük egyszerre, most meg ezt is.
Pénteken jön a gépésze újra, akkor motorolaj csere, elsőhídban véghajtásokban olajcsere meg egykét apróság átnézés zsírzás ilyenek és harcrakész a gép, jöhet a tavasz és jön is! fúj a szél süt a nap 12 fok felett egésznap.
Jaaa igen annyi baja van a 6497-nek, hogy jobbra indexeléskor villog rajta az összes irányjelző egyszerre. Hátul villamossági dugaljzatban nincsen hiba úgyhogy cseppet körmére kell nézni majd.
Ja eg a klímaradiátor csatlakozásánál kellessz egy tömítést oringet cserélni és végre megint jólessz benne ezis
Válasz #15019. hozzászólásra

Régen sem sokat kellett most is azt kell. Szint, saruk állapota, + egy télen azért egyszer illene feltölteni, régen lemerítettük feltöltöttük vagyis kisütöttük, plusz kivenni, s meleg helyen tárolni.A maiakat egyből használhatod, régen meg először feltölteni stb....A karbantartás az fontos.
Válasz #15018. hozzászólásra
Mit kell egy mai akksin karbantartani? Ezek már karbantartásmentesek.
Inkább az tehetett be neki,hogy lemerülve aludta végig a telet.
Válasz #15015. hozzászólásra
Az akkumulátorok korai meghibásodását, nem csak a minősége, típusa, hanem főleg a karbantartás hiánya okozza!
Válasz #15016. hozzászólásra

Ha sok sikeredik a hideginditóból, akkor a traktor is le szokta kopogni az indulást ( kop kop kop ).
Válasz #15015. hozzászólásra
MTZ-ben van két kisebb Banner akksi, 5 évesek de bepöcörgetik minusz 15-20ban is. (kopkopkop) Idei a hatodik évük.
A 6497-ben meg az éves két akksi megdöglött...
74amperórások de kicserélem egy nagyra a kettő kicsit.
Rakodóban nemtudom hányéves 7körüli a 150amperórás hosszú nagy akksi,mtz-kben is régi és mindegyi indul nem ment tönkre -22ben sem és tekert is szívósan mindegyik.
A két kis akksi hiába 148Ah ennyit bír...
180-as azabaj már nemnagyon fér el benne illetve lefogatni nemtudnám hogy a fedél is rámenjen szépen így eléglesz a 150-es azthiszem 18centi szélesek ezek és remélem 5évig nemlesz gondom.
A rakodóéra rávan írva hogy -41fok a trakién meg -18 van. Nemtudom mit jelent, akkori tesztet vagy addig ajánlott használni de mindegy is a kettő nem ugyanaz.
Megharagudtam a kis akksikra, személyautóban sem tart 2-3évnél tovább hiába Varta vagy perion vagy akármi.
Mondom a rakodóé valami Energeco italy cucc de jobb mint akarmelyik.
jah ok ,eszt vetétek 2011ben ez a 260as értem, huha nem tom de lehet hogy a 512 es en is eszt kellesz csinálni nekünk mert az sem kapot üzemanyagot, nem indult ,de a kombányosunk is eszt a fogasléc féleséget mondta!!!
A 14988-as hozzászólásban lévő. A másik kettő az nem is adagolós hanem commonrail-es.
Ezen pedig megmelegítettük az adagolót hőlégfúvóval és rögtön indult
Na ez szokot jöni ültetni!!!!!!!! a manax tol!! he oszt melyik gépen szarakodot a adagoló.???

Forterrán a sok súly bitangúl néz ki!!!
No végre bement,eza mi paripáink cukofalatka!!!!
Válasz #15006. hozzászólásra
Tallóz, megnyit, feltölt, beilleszt, mehet.
Quva anyat Nem ieszti be a kepet ,majd meg meg probálom..
Válasz #15004. hozzászólásra
Ha feltöltöd a képet akkor utána azt bekel szúrni vagyis beilleszteni!
kattints a kép mellé a beillesztés-re
Válasz #15001. hozzászólásra
Válasz #15001. hozzászólásra
hol?
Válasz #15000. hozzászólásra
Itt kemény a meló Sanyibácsi!
Baxus ollyan símára hengerezett volt a szójafőd hövet se láttunk rajta. de...
de ottvolt az a felszín alatt nem is kicsi. Énmeg borotváltam a talajt, úgy felszedtem a 620-as asztallal a szóját hogy 1hűvely nem maradt a fődön!
forró volt az asztal alja, adtam neki talajnyomást rendesen. Errefel az asztal aljának első éle megakadt ebben a 80kilos kőben ami nemtudott elcsúszni a kemény főd alatt így a gépet fogta meg de úgy, hogy 6-al arattam és nekiestem a kormányoszlopnak nullára megállt a nagygép
Nekünk meg it van a cukorfalat!!!!!
Válasz #14999. hozzászólásra

Hú!...
reméljük idén is azok lesznek.
Rendben vannak úgy álltak le hogy ha most kéne indulni mehetnének zsírzás fújatás után viszont a ferga asztalai odavannak
Gabonáét szója vágás közben megfogattam egy kővel baxxxxxameg behajott az eleje. Zsír új kasza van benne de lehet megint venni rá. Már csak abban reménykedem, hogy az egészséges része kiad a nyuszi 4,5-ös asztalára egy egész kaszát és akkor arra is lesz új ebből.
Emezt meg jól kikasznizzuk és megint bele az új kasza...
A kukorica adaptere meg utolsó napján jobboldalon megakadt, elszakadt retesz vagy valami mert csak a bal 3 ratott így szedtem le az utolsó táblát vele vagy 6hektárt havernak.
behajt a tengely a soronkénti hajtóművek felé de ott valahol az elsőnél lesz a gond.
No majd őszre megcsináljuk
Válasz #14996. hozzászólásra

A két doxa
Nomeg a két "finisher"

Na végre valami van a szin alat is , he az nem pajero hanem kombanybehuzó a telepre meg tenger allatjáró!!!!!!
A szín alatt a "pádzséró" áll meg egykét húznivaló, de ezek nem is áznak


Á ez brutal kepek ezek!!A ferga a gép akárki akármit mond,jól beszélek szanberg meg a mtz!!!:xD
Válasz #14989. hozzászólásra

miért vannak szabadba, miért nem raktad a színbe az eb-k mellé
Válasz #14987. hozzászólásra
az van, amit leírtam. ma más program volt, holnap disznókodás. meg a ferga is készülget
valaki elektromos dologra gyanakszik, van aki mechanikaira. ha a héten nem jövünk rá a hibára, akkor keresek valami szervíztechnikust
Válasz #14988. hozzászólásra

Szép a vas