Válasz F-A-R-M-E-R \ #2298. hozzászólásáraMezőszilas környékén egy újszerű john deer kitört kerékkel állt az út szélén, három személykocsi itt ott összetörve körülötte , 3 rendőrkocsi pedig helyszínelt
Gyerekeinkre is figyeljünk- óvjuk, még ha edzettebb is a vidéki gyerkőc ! >>> Dr. Kőnig Róbert gyermeksebész
·
Kedves Szülők, Nagyszülők, Internet Népe!
Akkor sokadjára is: Jómagam legszívesebben BETILTANÁM az összes trambulint. ???? Azt is, amit már megvettek... Hogy miért érzem fontosnak újra és újra kiemelni ezt a témát? Amióta újra #maradjszépenotthon van, és a gyerekek energiáját sem az óvoda/iskola sem a játszótér/sport nem tudja lekötni, mintha mindenki trambulint vett volna. Ebből én a következőket látom, az utóbbi 2 hónapban:
- operáltunk gyermeket, akinek a trambulinozás után a térdében most van 1 csavar, két acél szeg és egy fém hurok
- operáltunk gyermeket, akinek trambulinozás után a könyökében 3 acél szeg van
- operáltunk gyermeket, akinek trambulinozás után titán velőűrszegeket volt szükséges a lábszárába behelyezni
- operáltunk gyermekeket, akiknek trambulinozás után titán velőűrszegeket volt szükséges az alkarjába vagy a felkarjába behelyezni
- vettünk fel osztályra csecsemőt, kisdedet akire ráestek a trambulinból, vagy kirepültek vele és koponya törést szenvedett
- vettünk fel osztályra gyermeket, aki bemászott a trambulin alá, ráugrottak a térdére, majd ín és szalag szakadást szenvedett
- sok 6 év alatti gyermeket gipszeltünk be lábszártöréssel, felkartöréssel több hétre akár ágyba is kényszerítve őket, persze trambulinozás után
- váll és kulcscsonttörések miatt helyeztünk fel sok felkarrögzítőt hetekre akár, trambulinból való kiesés miatt
- trambulinozás utáni fejsérülés, idegrendszeri tünetek miatt vizsgáltunk ki több gyermeket neurológiailag, voltak vendégeink, fekvő részlegünkön, napokig.
Szóval BETILTANÁM a trambulint úgy, ahogy van! ???? Az nem játék, az egy akrobatikus sportszer. A trambulinozást 1936-ban George Nissen cirkuszi akrobata(!) vezette be. Az 1950-es évek óta a trambulinok szabadidős használata drámai módon megnőtt, különösen Észak-Amerikában, Európában és Ausztráliában. Az Egyesült Államokban a háztáji trambulin értékesítése meghaladta az 500.000 darabot évente és ez az adat 2007-es(!!!). Azóta mindenhol tovább nőt a háztáji trambulinok száma. A fenti sérülések egy kivétellel háztáji trambulinon történtek, magyarul otthon vagy a szomszédban❗️
Akik ugyancsak a betiltás mellett kampányolnak:
- American Academy of Pediatrics, 1999-s állásfoglalás. Gondoljunk bele 22 éve szajkózzák...
- Safe Kids Canada, 2005
Miért pont a 6 éves kor alatt olyan veszélyes és káros? ???? Mert a 6 év alatti gyermekek váz-izomrendszere nincsen felkészülve, arra a rengeteg ismételt becsapódásra, amit a trambulinozás közben elszenved. A csontjaik nem olyan erősek, és merevek mint a nagyobb gyerekeké vagy a felnőtteké, könnyebben elfáradnak és eltőrnek. A hányásos rosszullétek náluk gyakoribbak.
Akik szerint tilos 6 év alatt használni:
- Health Canada, 2005
- American Academy of Orthopedic Surgeons, 2005
De ha már nincsenek betiltva nálunk, legalább tanuljuk meg, hogy kell a lehető legbiztonságosabban használni a trambulinokat. Megelőzés ugye ???? Ebben segít a lenti infografika. ????
Megosztásokat nagyon szépen köszönöm! ????
Insta: www.instagram.com/dr.robertkonig
YouTube: www.youtube.com/drkonigrobert
Budai Családkórház - Új Szent János Kórház és Szakrendelő
Forrás: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2528753/
Egyéb hasznos olvasnivalók, azoknak, akiknek még van kérdésük:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9481005/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6434230/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29273293/
https://www.thehealthy.com/.../toddlers-on-trampolines/
https://www.mayoclinic.org/.../trampoline.../faq-20058001
https://www.prnewswire.com/.../orthopaedic-surgeons-warn...
Válasz Kuruistv #2290. hozzászólásáraNem biztos, hogy az itt szereplők ítéletet mondonak, hanem sokunk tapasztalatból beszél!
Nem olyan tapasztaltból, amit a haver cimborája a kóterban hallott, hanem sajnos amit a saját bőrünkön tapasztaltunk!
Az igaz, hogy nincs két egyforma eset, az meg hogy a mélyen tisztelt szakértők ugyan arra az esetre hárman 4 féle eredményt is tudnak produkálni, ez jelenti azt, hogy nem is biztos, hogy minden fekete vagy fehér!
Látva itt, hogy mi is szinte ahány, annyi féle képpen... Kíváncsi lennék, de nem tartozik ránk, mi is lesz a végső döntés a hatóság részéről!
Válasz kukaccsosz #2288. hozzászólásáraMivel egyik fél sem járt el teljesen szabályosan ezért ha vita és rendőrségi ügy van belőle akkor valószínűleg a rendőrség közlekedési szakértő bevonását kéri, ami megviszsgál még pár szempontot. Pl: oldalról kapta a traktor. Számítania kellett arra hogy valaki balra kanyarodik (vagy az utcából jobbra valaki, vagy gyalogátkelő következik stb) sebességtúllépés.
Saját véleményem, hogy a traktoros kap egy kissebb büntetést a kanyarodása miatt, az autós meg mindent visz (javítás, szakértő stb). Jól akkor jártak volna ha a traktoros elvinné a balhét a rendőrség kihagyásával, a kötelezője elbírja (kérdés neki mekkora az anyagi kár).
Először Facebookon találkoztam ezzel a videóval. Érdekes, hogy mindenki azonnal mond ítéletet a történtekről, miközben akinek volt már hasonló balesete, vagy jártas a dologban az tudja, hogy nem mindig van egyértelmű felelőse egy ilyennek.
Válasz .Richard. #2282. hozzászólásáraEz hülyeség.
Az előzésnek is vannak szabályai.
Ha összeszed egy kilóméteres sort, és azok elkezdik sorba előzni, akkor neki meg kell várni minden hátulról érkezőt? Sose fordulna le.
Felesbe foják őket behúzni, és mindkettő fizethet.
KRESZ
31. § Bekanyarodás
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
34. § Elõzés
(4) Csak jobbról szabad elõzni
a) azt a jármûvet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelõen helyezkedik el;
Válasz Gepi #2286. hozzászólásárahát pedig felhuzodva hátranézve meglátta volna. Dehát ha az autos 60nal ment akkor az is bukott. A tükör cselesen áll. Vigyázni kell az ilyen ugrálo barmok miatt mindenkinek.
Válasz .Richard. #2282. hozzászólásáraNem tudok veled egyet érteni egy traktoros munkatársra ilyet. Nem tudom sajnálni az autóst az ilyen megérdemli ami történt vele még a mentőben is ütném kategória
Válasz .Richard. #2282. hozzászólásáraElőzni egyet lehet, nem pedig egy sort. Ha nincs biztosítva az előtte haladó elé a besorolás, akkor nem kezdhető meg az előzés. Nem is látta, mi megy a teherautó előtt, akkor miért előz. Plusz ha nem főútvonal ez a szakasz, akkor útkereszteződésben előzni tilos. Szerintem.
Válasz Sanyee #2277. hozzászólásáraSzerintem a traktorosa hibás. Már előző szekér elé kanyarodott ki. Ugy meg ugye nehéz meggyőződni a hátulrol előző mivoltárol ha a baloldali tükrünk be van hajtva. mert feljebb huzodva hátraforditott fejjel is láthatta volna 'hogy előzik. Ha nix tükör.
Válasz Sanyee #2277. hozzászólásáraTraktoros meszelik el sajnos főleg ha az autós nem vállal semmit . Nálunk is történt ilyen ott felesben hozták ki a dolgot mert az autós elismert mindent .
Válasz A.I. #2279. hozzászólásáraÉn így jártam kb. Csak 90-nel érte az mtz hátsókerekét a suzuki.
Mivel vállaltam a balesetet, így én akadályoztam az előzésben lévő járművet, ha indexeltem, ha nem mindegy.
A helyszínelő szerint ha meg nem vállalom, nem biztos, hogy hibás lettem volna. De lehet még megtalálom a papírt, meg tudom nézni mit írtak rá, de mint mondtam, "önkéntesen" én vittem a balhét.
Válasz Nyomasek Bobo #2278. hozzászólásáraAttól tartok úgy ahogy mondod, azt fogják mondani, hogy "kanyarodás szabályai", nem győződőtt meg a maradéktalan hiányáról!
Az, hogy az előzésnek is lennének szabályai..., de láttam hasonló esetet, simán a kanyarodót mázsálják meg!
Válasz Sanyee #2277. hozzászólásáraSzerintem elmeszelik a traktorost. Mondván , hogy miért nem lesett bele a tükörbe, nikor behuzódott balra. Még a kanyarodás megkezdése előtt.
Én főbb utakon balra kanyar előtt már inkább leállok jobbra, ha kocsisor jön mögöttem. Ki tudja hányadik barom kezdi előzni a sort mögöttem.
Válasz bandigh #2270. hozzászólásárana igen, a hideg aszfalt, lehet 20-22 fok tavasszal, az még a gumit nem melegíti fel, és sportmotorral nem egészséges krosszozni
Válasz vén cigány #2233. hozzászólásáraBocs tévedtem,fiú volt mind kettő,a pilóta csaja azt írta a posztba hogy a városban még normálisan vezetett,sajnos az utas is meghalt.
De azt is ki halottam a kommentekből hogy nem volt megfelelő jogsi!
Legyen nekik könnyű a föld!
Válasz *** HM *** #2252. hozzászólásáraNe hidd hogy az autós elmésebb! III-as golffal akartak versenyezni, szakadó esőben! Aztán büszke volt h 160-nál inkább elengedtem valamivel kevesebb területen tapdtam meg más a súly lóerő aràny is
De nem a gyár a hülye, max a lovas, ha olyat vesz amit nem tud, vagy nem akar tudni megülni, én is probáltam 1000rr-t, 3 asban némi gázra 200 mondom oké, van benne akarat de inkább hagyjuk sötét van.
A pilótákkal van a baj, sajnos túl sokat kell talpalni a melóban, egész nap 6-tal mész a géppel, attól nagy ugrás még a 106 is nem a 256.
Fáradt vagy, csak ki akarsz kapcsolódni, aztán még tavasz is van, nem is érzed, aszfalt is hideg, gyakran sáros is, meg nagy a bátorság is mert ottvan a csaj meg kell mutatni, aztàn tessék.
Szomorú, de nem az első, nem is az utolsó lesz sajnos.
Autót hànyat összetörnek egy nap, sokat amiatt mert vanakinek a 115 ló is sok volt, de az nincs a tvben
Amúgy jelenleg nincs biciklin kívül más kétkerekűm, de még lehet lesz
Válasz jozef19 #2266 hozzás
Ilyet nem csinálunk ekkora tempónál egyszer lehet tévedni nem tetszenek a sport motorok meg ki is nőttem ebből a stilusból.
Válasz 4755 #2262. hozzászólásáraNem voltam minta gyerek,de ami a pénzt vitte,az nem érdekelt.21 évesen vettem az SZK-5-ös kombájnt,kaptam is érte,hogy biciklim nem volt,de kombájnt vettem.
Válasz Mf-es? #2255. hozzászólásáraNehogy azt mond,hogy te minta gyerek voltál,nagy köbcentis nagy lóerejű motorral is lehet normálisan közlekedni,az biztos,hogy nagyobb a sérülés veszélye motoron.
Válasz TeljesenMindegy #2251. hozzászólásáraAkár azt is lehet korlátozni a társadalom 99,9%át pont nem érdekelné, mer elvétve látni komoly sportkocsikat a hétköznapokban. Komoly motor viszont minden faluban akad 4-5db.
Válasz *** HM *** #2252. hozzászólására19 évesen én nem feszegettem.Mindig is utáltam a motort.Volt itthon egy 40 éves komár motor.Elmentem 3 km.-ert vele,elszakadt a lánc.Hazáig toltam.Nekem ennyi elég volt a motorozásból.
Motorral 1x nézed be letelt a jegyed pár perc izgalom miatt.
Ha agyilag nem vagy megérve erre úgyis kipróbálod feszegetni a határokat 19 évesen meg hajaj ki nem feszegette....
De mind1 mert ha gurulgatsz is vétlenül is ott pusztulsz.
Mennyiért lehet bemenni 1 pályára ha 200 fölött akarsz motorozni?
Csak hát az unalmas nekik körözgetni...
Tulképpen minek is tudnak 300at a kocsik motorok ha 90 130al mehetsz egész országokban?
Ez is csak arra jó hogy fogyasszanak bennünket túlszaporodtunk.
Miután megvetted a 6m motrot jó fogyasztóként fogyasztottál lovagolod a koporsóbaszállítódat...
Válasz jamo #2248. hozzászólásáraMi a helyzet a két tonnás hatszáz lóerős autókkal, terepjárókkal? Azt is korlátozni kell? Mert 90km/h sebességtől lényegesen gyorsabban tudnak haladni ők is. A nagy sebességgel becsapódó két tonna nem csak a gumit üti ki, hanem az egész bálaszállítót bevágja az árokba.
Válasz jamo #2248. hozzászólásáraGyanitom lesz is itt ilyen. Valamivel tuti szabályozva lesz de annak a normálisabbja issza meg a levét. Igazábol amit a teherautokkal csinálnak az már szinte vicc. Szoval miota net van megoldás is van mindenre. Szerintem nix olyan ember aki ne ismert volna egy elesett motorost. Ebbe a hatalmas országban.
2649 hozzászólás
Válasz F-A-R-M-E-R \ #2298. hozzászólásáraMezőszilas környékén egy újszerű john deer kitört kerékkel állt az út szélén, három személykocsi itt ott összetörve körülötte , 3 rendőrkocsi pedig helyszínelt
Válasz Toxi #2295. hozzászólásáraHol, melyik szakaszon???
Válasz III.Gyula #2296. hozzászólásáraBocs péntek délután vagyis tegnap
Válasz Toxi #2295. hozzászólásáraAkkor az ma egy hete volt?
Szombat délután a 64-es úton egy john deer-nek elrepült a kereke tud valaki valamit róla?
Válasz Gepi #2293. hozzászólásáraAhogy a pótkocsit nézem, ez erre a célra átalakított speciális jármű volt.
Mik vannak
Kamionos előzés buktatta le az embercsempész traktort
Gyerekeinkre is figyeljünk- óvjuk, még ha edzettebb is a vidéki gyerkőc ! >>> Dr. Kőnig Róbert gyermeksebész
·
Kedves Szülők, Nagyszülők, Internet Népe!
Akkor sokadjára is: Jómagam legszívesebben BETILTANÁM az összes trambulint. ???? Azt is, amit már megvettek... Hogy miért érzem fontosnak újra és újra kiemelni ezt a témát? Amióta újra #maradjszépenotthon van, és a gyerekek energiáját sem az óvoda/iskola sem a játszótér/sport nem tudja lekötni, mintha mindenki trambulint vett volna. Ebből én a következőket látom, az utóbbi 2 hónapban:
- operáltunk gyermeket, akinek a trambulinozás után a térdében most van 1 csavar, két acél szeg és egy fém hurok
- operáltunk gyermeket, akinek trambulinozás után a könyökében 3 acél szeg van
- operáltunk gyermeket, akinek trambulinozás után titán velőűrszegeket volt szükséges a lábszárába behelyezni
- operáltunk gyermekeket, akiknek trambulinozás után titán velőűrszegeket volt szükséges az alkarjába vagy a felkarjába behelyezni
- vettünk fel osztályra csecsemőt, kisdedet akire ráestek a trambulinból, vagy kirepültek vele és koponya törést szenvedett
- vettünk fel osztályra gyermeket, aki bemászott a trambulin alá, ráugrottak a térdére, majd ín és szalag szakadást szenvedett
- sok 6 év alatti gyermeket gipszeltünk be lábszártöréssel, felkartöréssel több hétre akár ágyba is kényszerítve őket, persze trambulinozás után
- váll és kulcscsonttörések miatt helyeztünk fel sok felkarrögzítőt hetekre akár, trambulinból való kiesés miatt
- trambulinozás utáni fejsérülés, idegrendszeri tünetek miatt vizsgáltunk ki több gyermeket neurológiailag, voltak vendégeink, fekvő részlegünkön, napokig.
Szóval BETILTANÁM a trambulint úgy, ahogy van! ???? Az nem játék, az egy akrobatikus sportszer. A trambulinozást 1936-ban George Nissen cirkuszi akrobata(!) vezette be. Az 1950-es évek óta a trambulinok szabadidős használata drámai módon megnőtt, különösen Észak-Amerikában, Európában és Ausztráliában. Az Egyesült Államokban a háztáji trambulin értékesítése meghaladta az 500.000 darabot évente és ez az adat 2007-es(!!!). Azóta mindenhol tovább nőt a háztáji trambulinok száma. A fenti sérülések egy kivétellel háztáji trambulinon történtek, magyarul otthon vagy a szomszédban❗️
Akik ugyancsak a betiltás mellett kampányolnak:
- American Academy of Pediatrics, 1999-s állásfoglalás. Gondoljunk bele 22 éve szajkózzák...
- Safe Kids Canada, 2005
Miért pont a 6 éves kor alatt olyan veszélyes és káros? ???? Mert a 6 év alatti gyermekek váz-izomrendszere nincsen felkészülve, arra a rengeteg ismételt becsapódásra, amit a trambulinozás közben elszenved. A csontjaik nem olyan erősek, és merevek mint a nagyobb gyerekeké vagy a felnőtteké, könnyebben elfáradnak és eltőrnek. A hányásos rosszullétek náluk gyakoribbak.
Akik szerint tilos 6 év alatt használni:
- Health Canada, 2005
- American Academy of Orthopedic Surgeons, 2005
De ha már nincsenek betiltva nálunk, legalább tanuljuk meg, hogy kell a lehető legbiztonságosabban használni a trambulinokat. Megelőzés ugye ???? Ebben segít a lenti infografika. ????
Megosztásokat nagyon szépen köszönöm! ????
Insta: www.instagram.com/dr.robertkonig
YouTube: www.youtube.com/drkonigrobert
Budai Családkórház - Új Szent János Kórház és Szakrendelő
Forrás: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2528753/
Egyéb hasznos olvasnivalók, azoknak, akiknek még van kérdésük:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9481005/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6434230/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29273293/
https://www.thehealthy.com/.../toddlers-on-trampolines/
https://www.mayoclinic.org/.../trampoline.../faq-20058001
https://www.prnewswire.com/.../orthopaedic-surgeons-warn...
Válasz Kuruistv #2290. hozzászólásáraNem biztos, hogy az itt szereplők ítéletet mondonak, hanem sokunk tapasztalatból beszél!
Nem olyan tapasztaltból, amit a haver cimborája a kóterban hallott, hanem sajnos amit a saját bőrünkön tapasztaltunk!
Az igaz, hogy nincs két egyforma eset, az meg hogy a mélyen tisztelt szakértők ugyan arra az esetre hárman 4 féle eredményt is tudnak produkálni, ez jelenti azt, hogy nem is biztos, hogy minden fekete vagy fehér!
Látva itt, hogy mi is szinte ahány, annyi féle képpen... Kíváncsi lennék, de nem tartozik ránk, mi is lesz a végső döntés a hatóság részéről!
Válasz kukaccsosz #2288. hozzászólásáraMivel egyik fél sem járt el teljesen szabályosan ezért ha vita és rendőrségi ügy van belőle akkor valószínűleg a rendőrség közlekedési szakértő bevonását kéri, ami megviszsgál még pár szempontot. Pl: oldalról kapta a traktor. Számítania kellett arra hogy valaki balra kanyarodik (vagy az utcából jobbra valaki, vagy gyalogátkelő következik stb) sebességtúllépés.
Saját véleményem, hogy a traktoros kap egy kissebb büntetést a kanyarodása miatt, az autós meg mindent visz (javítás, szakértő stb). Jól akkor jártak volna ha a traktoros elvinné a balhét a rendőrség kihagyásával, a kötelezője elbírja (kérdés neki mekkora az anyagi kár).
Először Facebookon találkoztam ezzel a videóval. Érdekes, hogy mindenki azonnal mond ítéletet a történtekről, miközben akinek volt már hasonló balesete, vagy jártas a dologban az tudja, hogy nem mindig van egyértelmű felelőse egy ilyennek.
Válasz .Richard. #2282. hozzászólásáraEz hülyeség.
Az előzésnek is vannak szabályai.
Ha összeszed egy kilóméteres sort, és azok elkezdik sorba előzni, akkor neki meg kell várni minden hátulról érkezőt? Sose fordulna le.
Felesbe foják őket behúzni, és mindkettő fizethet.
KRESZ
31. § Bekanyarodás
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
34. § Elõzés
(4) Csak jobbról szabad elõzni
a) azt a jármûvet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelõen helyezkedik el;
Egyik fél sem járt el szabályosan.
Válasz Gepi #2286. hozzászólására
hát pedig felhuzodva hátranézve meglátta volna. Dehát ha az autos 60nal ment akkor az is bukott. A tükör cselesen áll. Vigyázni kell az ilyen ugrálo barmok miatt mindenkinek.
Válasz .Richard. #2282. hozzászólásáraNem tudok veled egyet érteni egy traktoros munkatársra ilyet.
Nem tudom sajnálni az autóst az ilyen megérdemli ami történt vele még a mentőben is ütném kategória
Válasz .Richard. #2282. hozzászólásáraElőzni egyet lehet, nem pedig egy sort. Ha nincs biztosítva az előtte haladó elé a besorolás, akkor nem kezdhető meg az előzés. Nem is látta, mi megy a teherautó előtt, akkor miért előz. Plusz ha nem főútvonal ez a szakasz, akkor útkereszteződésben előzni tilos. Szerintem.
Válasz .Richard. #2282. hozzászólásáraNem teljesen látszik, De mintha az oldalsó erőhatásnál kinyílt volna oldalra a tükörtartó.
Mondjuk kanyarodás előtt egy 50 méterrel a szárzúzót járathatta volna a felezővonalon.
Még a mixeres is jobbra tartott segítve a kanyarodását.
Fekete autós se vétlen. Lassul a sor ő meg kivág egy 60-al.
Válasz Sanyee #2277. hozzászólásáraSzerintem a traktorosa hibás. Már előző szekér elé kanyarodott ki. Ugy meg ugye nehéz meggyőződni a hátulrol előző mivoltárol ha a baloldali tükrünk be van hajtva.
mert feljebb huzodva hátraforditott fejjel is láthatta volna 'hogy előzik. Ha nix tükör.
Válasz Sanyee #2277. hozzászólásáraTraktoros meszelik el sajnos főleg ha az autós nem vállal semmit . Nálunk is történt ilyen ott felesben hozták ki a dolgot mert az autós elismert mindent .
Válasz A.I. #2279. hozzászólásáraÉn így jártam kb. Csak 90-nel érte az mtz hátsókerekét a suzuki.
Mivel vállaltam a balesetet, így én akadályoztam az előzésben lévő járművet, ha indexeltem, ha nem mindegy.
A helyszínelő szerint ha meg nem vállalom, nem biztos, hogy hibás lettem volna. De lehet még megtalálom a papírt, meg tudom nézni mit írtak rá, de mint mondtam, "önkéntesen" én vittem a balhét.
Válasz Nyomasek Bobo #2278. hozzászólásáraAttól tartok úgy ahogy mondod, azt fogják mondani, hogy "kanyarodás szabályai", nem győződőtt meg a maradéktalan hiányáról!
Az, hogy az előzésnek is lennének szabályai..., de láttam hasonló esetet, simán a kanyarodót mázsálják meg!
Válasz Sanyee #2277. hozzászólásáraSzerintem elmeszelik a traktorost. Mondván , hogy miért nem lesett bele a tükörbe, nikor behuzódott balra. Még a kanyarodás megkezdése előtt.
Én főbb utakon balra kanyar előtt már inkább leállok jobbra, ha kocsisor jön mögöttem. Ki tudja hányadik barom kezdi előzni a sort mögöttem.
Ki a hibás?
Ilyenkor azért kétesélyes szokott lenni. Bár szerintem a trsktor már előbb kanyarodott.
https://youtu.be/7-veJs8p19w
Sziasztok!
Beteszem újra a kérdőívet, eddig több mint 100 mezőgazdasági baleset tapasztalatát kaptuk meg.
Még várjuk a továbbiakat, ha valakinek van tapasztalata ossza meg velünk!
Mezőgazdasági balesetek felmérés - kitöltéshez kattins ide
Válasz Mf-es? #2274. hozzászólásáraAkkor jó,én az ellenkezőjét halottam!
Válasz apuci #2271. hozzászólásáraUtas nem halt meg.
Válasz bandigh #2270. hozzászólásárana igen, a hideg aszfalt, lehet 20-22 fok tavasszal, az még a gumit nem melegíti fel, és sportmotorral nem egészséges krosszozni
EZ se semmi. Nálunk a vészvillogó kötelező éjjel/nappal, mégis úgy segbequrta lakott területen belül, hogy a traktor darabokra tört.
Válasz vén cigány #2233. hozzászólásáraBocs tévedtem,fiú volt mind kettő,a pilóta csaja azt írta a posztba hogy a városban még normálisan vezetett,sajnos az utas is meghalt.

De azt is ki halottam a kommentekből hogy nem volt megfelelő jogsi!
Legyen nekik könnyű a föld!
Válasz *** HM *** #2252. hozzászólásáraNe hidd hogy az autós elmésebb! III-as golffal akartak versenyezni, szakadó esőben! Aztán büszke volt h 160-nál inkább elengedtem
valamivel kevesebb területen tapdtam meg más a súly lóerő aràny is 


De nem a gyár a hülye, max a lovas, ha olyat vesz amit nem tud, vagy nem akar tudni megülni, én is probáltam 1000rr-t, 3 asban némi gázra 200 mondom oké, van benne akarat de inkább hagyjuk sötét van.
A pilótákkal van a baj, sajnos túl sokat kell talpalni a melóban, egész nap 6-tal mész a géppel, attól nagy ugrás még a 106 is nem a 256.
Fáradt vagy, csak ki akarsz kapcsolódni, aztán még tavasz is van, nem is érzed, aszfalt is hideg, gyakran sáros is, meg nagy a bátorság is mert ottvan a csaj meg kell mutatni, aztàn tessék.
Szomorú, de nem az első, nem is az utolsó lesz sajnos.
Autót hànyat összetörnek egy nap, sokat amiatt mert vanakinek a 115 ló is sok volt, de az nincs a tvben
Amúgy jelenleg nincs biciklin kívül más kétkerekűm, de még lehet lesz
Válasz jozef19 #2266. hozzászólásáraHmm. Mondjuk megprobálhatnák állva a motoron. Talán akkor sikerülne az adrenalint tulnyomni.
Válasz jozef19 #2266. hozzászólásáraMilyen komoly védőruhájuk van...
Válasz jozef19 #2266 hozzás
Ilyet nem csinálunk ekkora tempónál egyszer lehet tévedni nem tetszenek a sport motorok meg ki is nőttem ebből a stilusból.
Válasz 4755 #2262. hozzászólásáraValahogy igy...
https://www.youtube.com/watch?v=Y2HKBQMQmbw
Válasz später77 #2247. hozzászólásáraKöszi a jelzést, javítottuk a hibát. Most már működik ujra:
Link a kérdőívre itt
Válasz 4755 #2262. hozzászólásáraNem voltam minta gyerek,de ami a pénzt vitte,az nem érdekelt.21 évesen vettem az SZK-5-ös kombájnt,kaptam is érte,hogy biciklim nem volt,de kombájnt vettem.
Válasz Mf-es? #2255. hozzászólásáraÉn Romettel nyomtam, az sem száguld, de lehet azzal is hülyeséget csinálni
Válasz Mf-es? #2255. hozzászólásáraNehogy azt mond,hogy te minta gyerek voltál,nagy köbcentis nagy lóerejű motorral is lehet normálisan közlekedni,az biztos,hogy nagyobb a sérülés veszélye motoron.
Válasz TeljesenMindegy #2251. hozzászólásáraAkár azt is lehet korlátozni a társadalom 99,9%át pont nem érdekelné, mer elvétve látni komoly sportkocsikat a hétköznapokban. Komoly motor viszont minden faluban akad 4-5db.
Válasz *** HM *** #2257. hozzászólásáraIzirájder öcsém ...........
Válasz *** HM *** #2257. hozzászólásáraKomár mellett érthető, hogy nem érzett késztetést a motorozásra.
Válasz *** HM *** #2236. hozzászólásáraÉn úgy tartom inkább legyen motorja és arra költsön mint drogra és dohányra
Válasz Mf-es? #2255. hozzászólásáraTúlontúl túlérett voltál akkor is mán.



Vagy tejbe TÖK.
Lehet nálad csak 40ig jön elő az adrenalin.
Na itt ők mennyivel mehettek a6 ossal?
4 kiestek
3 ottmaradt....
Sofőr meg elöl csaj élte túl....
Válasz *** HM *** #2252. hozzászólására19 évesen én nem feszegettem.Mindig is utáltam a motort.Volt itthon egy 40 éves komár motor.Elmentem 3 km.-ert vele,elszakadt a lánc.Hazáig toltam.Nekem ennyi elég volt a motorozásból.
Válasz .Richard. #2250. hozzászólásáraMi a vicc a teherautókkal?
Válasz TeljesenMindegy #2251. hozzászólásáraAnnak jogában áll elférni 160al.
Motorral 1x nézed be letelt a jegyed pár perc izgalom miatt.


lovagolod a koporsóbaszállítódat... 
Ha agyilag nem vagy megérve erre úgyis kipróbálod feszegetni a határokat 19 évesen meg hajaj ki nem feszegette....
De mind1 mert ha gurulgatsz is vétlenül is ott pusztulsz.
Mennyiért lehet bemenni 1 pályára ha 200 fölött akarsz motorozni?
Csak hát az unalmas nekik körözgetni...
Tulképpen minek is tudnak 300at a kocsik motorok ha 90 130al mehetsz egész országokban?
Ez is csak arra jó hogy fogyasszanak bennünket túlszaporodtunk.
Miután megvetted a 6m motrot jó fogyasztóként fogyasztottál
Válasz jamo #2248. hozzászólásáraMi a helyzet a két tonnás hatszáz lóerős autókkal, terepjárókkal? Azt is korlátozni kell? Mert 90km/h sebességtől lényegesen gyorsabban tudnak haladni ők is. A nagy sebességgel becsapódó két tonna nem csak a gumit üti ki, hanem az egész bálaszállítót bevágja az árokba.
Válasz jamo #2248. hozzászólásáraGyanitom lesz is itt ilyen. Valamivel tuti szabályozva lesz de annak a normálisabbja issza meg a levét. Igazábol amit a teherautokkal csinálnak az már szinte vicc. Szoval miota net van megoldás is van mindenre. Szerintem nix olyan ember aki ne ismert volna egy elesett motorost. Ebbe a hatalmas országban.
