Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.04 Ft USD 337.84 Ft CHF 424.27 Ft GBP 453.51 Ft

Fórum

Mi lesz veled mezőgazdaság!

Létrehozta: nyugger777 , 2023-08-24 22:31:25

Kedvencekhez Segítség

5795 hozzászólás
#4295 rtamas1976
2024-12-13 21:57:48

Válasz Sk Laci #4291. hozzászólásáraKb olyan sűrüre keverem mint a hajtómű olajat.
Keverőszárral elkeverem még betöltés előtt.
Az mtz az nemérzékeny ilyen apróságokra.
Ne úgy képzeld el mint a mikor csak zsír van benne!
Jó a hajtómű olaj de csak oda ahol van szellőző.


Nincs profilkép
#4294 termelo
2024-12-13 21:56:28

Válasz csuti0 #4289. hozzászólásáranettó 1600 a Kiténél a gyári JD motorolaj az neked sok?
a hidraulika 1400 valamennyi...

Nincs profilkép
#4293 Sk Laci
2024-12-13 21:53:16

Válasz MrPoke #4285. hozzászólásáraAkkor jól összerakták a tiedet.
Nálam első kerékagy roppanás laposalátét kihagyása miatt, sebváltóban csoportkapcsoló elment, ki kellett cserélni úgymond a komplet sebváltó belsejét, mert ráadásul a fogaskerekek fogain felületi kipergés volt. Mindez nem lebizosított anya miatt a gyárban. Szakszerviz javítása utánn a hidraulikus rendszer lelassult, de a szerviz nem tudja mi a hiba. Marha érdekes. Szerviz amikor átvette, gyönyörüen müködött. Felrobbant föfékmunkahengerről már ne is beszéljünk.
Ez mind 2300 óráig.
Legjobb volt, amikor a szemét /fekete szurkos anyag összeszereléskor a gyárban/ behordta a szürőt és a motor kényszerüzemmódba rakta magát. "Szuperszerviz" meg szét akarta szedni a magasnyomású rail rendszert, mert szerintük ott a hiba. Természetesen nem hagytam, magam kerestem meg a hibát és eltávolítottam.
Elsőmeghajtás lamelláinak a gyári visszahívásánál meg nem tették vissza a szégerbiztosítékot a helyére, olajnyomás szétnyomta, egyfolytában ment. Felhívtam a szervizt, válasz ne találgassak. Amikor szétszedte a bordástengelyt, már ki tudtak jönni. Elismerték a hibájukat...."csoda".
Én megszenvedtem rendesen a NH T 7040-val.

Csupa "öröm" és kiadás.
Ezért lett JD a következő traktor, aminek a hátsó olajcsatlakozókon meg szakad az olaj.
Szerviz meg csak bambán néz.
Amúgy szerkezetileg eddig a JD jól van összerakva. Csak szürők és olajcserék voltak.


#4292 mtz1221
2024-12-13 21:20:41

Válasz .Richard. #4282. hozzászólásáraÉlhet még, remélem nem egy mtz teszi át a másvilágra ?smile devil

Nincs profilkép
#4291 Sk Laci
2024-12-13 21:19:18

Válasz rtamas1976 #4279. hozzászólásáraZsír + motorolaj..........mennyire folyékony? Hogyan engeded le "olajcserekor"?
Fémspónák, vagy más kopáselemeket hogyan távolítod el?


#4290 rtamas1976
2024-12-13 20:53:36

Válasz MrPoke #4285. hozzászólásáraA tl egyik legjobb széria!
A tla már nemvolt olyan.
A t50széria közelében sem volt.
Minden gèpünk nh
Sok panaszunk nincs rájuk.
Td, t5.95, t5.120 dinamic command
T7.165 t7.215. És mind felhúzva

Nincs profilkép
#4289 csuti0
2024-12-13 20:29:34

Sziasztok!
Van a mondás minden c... a saját lovát dicséri.
Nekem van több is, olasz, japán, ámerikai, orosz. Mindegyik jó a maga módján, lehet az MTZ-re rosszat mondani, de vitathatatlan tény, hogy igénytelen, jön megy teszi a dolgát, alkatrész a valamikori TSZ hátsó udvarában is találni hozzá. Igaz az is, hogy itt ott csepeg az olaj belőle de beéri egy akármilyen olajjal is, míg egy zöld pl. nagyon is igényli a drága olajakat.
82 Mtz nálam szinte újkora óta van meg, a mai napig megvannak a munkák amikre használom, ma pl. gödröt fúrtam vele töltött sittes területen, hidraulikát nyomatni csak ez tud. Gyümölcsösbe fák közé nem sajnálom összekaristolni, erdőbe termelni tökéletesen megfelel.
Üdv.: Csuti

Nincs profilkép
#4288 termelo
2024-12-13 20:26:16

Válasz Gumóka #4286. hozzászólásáraHogyne lenne tartós gyártás csak tudod az ilyen dolgok a jó Isten kezébe vannak.

Nálunk a templomba ugyanaz a szaloncukor van a fán mint amikor gyerekkoromba először bementem smile devil smile lol

Nincs profilkép
#4287 MrPoke
2024-12-13 20:23:27

Válasz Gumóka #4286. hozzászólásáraHát kinek a pap kinek a papné :D

Zajos, borzasztó nehéz irányváltó, nehéz munkát nem bírja, rövid tengelytáv miatt pattog.. stb stb.

Ezek a gépek már a múlt el kell engedni. A jövő a robotokban van.

#4286 Gumóka
2024-12-13 19:52:19

Válasz MrPoke #4285. hozzászólásáraHa TL90 alsó kategóriás ócskavas, akkor az mtz kategóriát se kapsmile laugh

Az én öreg szarom is megélt 47 évet, nem tudom, hányszor szedték szét, 1x biztosan, de ha végig rendesen mért az óra, akkor már átfordult.

Nyilván, ezzel foglalkozni kell, régen is kellett, de cserébe ha időben javít az ember, dolgozik ez is, nekem 15 hektárra elég, munkát még nem hagyott ott, némi bérmunka akad rá, de mivel nincs másik, egy gép csinál mindent.
Cserébe olcsó.

Öregapám újonnan vett 1025.2-t 2003-ba, ma 8000 óra körül jár, az is csinált mindent, üzemórára levetítve az alkatrészigényét nem volt vészes. Fődarab nem volt bontva benne.

De raktunk itt össze ma már 50 éves jd-t is 2 másikból összeszögelve máig megy.
Itt meg egy másik gazdának a 4 éves kombájnba 23 milláért csinált a kite motort.

Nincs már tartós gyártás.

Nincs profilkép
#4285 MrPoke
2024-12-13 19:34:23

Válasz Gumóka #4278. hozzászólásáraHát nekem meg a 9000 üzemúrás TL90 ben a magyarok álltal feltett kompresszor olajzó cső ment szét, és a fékszelep gumik öregedtek el. A 20 év alatt... Az is volt már szétszedve 2* de mégsem folyik az olaj. Pedig az tényleg csak egy alsó árkategóriás ócskavas.

Nincs profilkép
#4284 MrPoke
2024-12-13 19:30:09

Válasz termelo #4283. hozzászólásáraEzért van olaj az Expon az MTZ-k alatt :D

Nincs profilkép
#4283 termelo
2024-12-13 18:02:30

Válasz MrPoke #4277. hozzászólásáraNem szabad beleokoskodni! Hidd el nem minden MTZ-ből folyik az olaj.

pl. a gyári hibásakból nem folyiksmile hammer

Nincs profilkép
#4282 .Richard.
2024-12-13 17:34:34

Válasz mtz1221 #4281. hozzászólásáraA Májáig utálja a Minszkit.smile lol

Nincs profilkép
#4280 .Richard.
2024-12-13 16:25:46

Válasz Gumóka #4278. hozzászólásáraHivjátok ide a Steyerest,a izè mizè nevűt! Elfeledtem. Emlèkszel? Kelet agro? Vagy valami Agronevű volt,aki tudta utálni a májáig az Mtzt,de règen MTZ videókat tették fel. smile lol nekem még a tetejèn a kabinrol a sárvèdőre a klimábol mèg a víz is folyik 40fokos aszályban. Ja, Horváth agro

#4279 rtamas1976
2024-12-13 16:05:15

Válasz MrPoke #4277. hozzászólásáraA reduktor hüvelyt a kerékagy támasztó csapágánál megkell fúrni amennyire lehet fent.
A büdös életben nemjönki az olaj.
A másik, a hajtóműolajat elkell felejteni.
Zsír motorolajal elkeverve.
Nem gázosodik.

#4278 Gumóka
2024-12-13 16:03:59

Válasz MrPoke #4277. hozzászólásáraA vezérműtömbbe fél mm-rel vastagabb viton "o" gyűrű kell, erőszabályzót kidobtam, a régi hüvelyes elsőhajtásba raktam szuszogót, meg a gumigyűrű helyett karmantyú van bent, főtengely szimmering is minőségi.
Persze fel van töltve rendesen olajjal.smile wink
Sziló 1 helyen van benne, amit már én javítottam, az a lépcsős tengely vége a kuplungharangnál, a többi tömítést mind zsírral raktam össze, a gumigyűrűt szilikonzsírral.

Keine problemsmile laugh

Nincs profilkép
#4277 MrPoke
2024-12-13 15:44:57

Válasz Gumóka #4276. hozzászólásáraA gyári hidraulika vezértömb kb 10 üzemóra után már szivárogni fog, erőszabályzó szintén.
Régi hüvelyes elsőhajtás mindíg is folyni fog mert nincs benne gyárilag levegődző így kitapsolja magából az olajat. Meg megeszi azt a gumigyűrűt.

Gyári főtengely szimeringek kukák.....

Malac ha nem levehető a kardán szintén pár hónapig bírja. Féltengely 2 évente cserések.. stb..

Töltsd fel normálisan :D

#4276 Gumóka
2024-12-13 13:39:09

Válasz MrPoke #4275. hozzászólásáraEgyszer kell rendesen összerakni.
Amúgy ez is állt 1 jó évet, fülke nélkül, mégse folyik belőle, régen se folyott, meg most se folyik.

Nincs profilkép
#4275 MrPoke
2024-12-13 13:13:10

Válasz Gumóka #4270. hozzászólásáraÉs ez évente mennyi munkaidő? :D
Rengeteg helyen jelentkezik olajfolyás csak attól, hogy egy helyben áll.

#4274 Gumóka
2024-12-13 12:37:06

Válasz mtz1221 #4272. hozzászólásáraNem is konkrétan arra céloztam, hogy kínai, csak nem tartósra gyártanak semmit se.

#4272 mtz1221
2024-12-13 12:25:36

Válasz Gumóka #4266. hozzászólásáranekem sincs, csak mint ahogy mondani szoktad nem kell azért a kínait sem lenézni.

Nincs profilkép
#4271 A.I.
2024-12-13 12:22:15

Válasz Gumóka #4270. hozzászólásáraMert már kifogyott belőlesmile lol!
(Bocs, magas labda voltsmile thumbup)

#4270 Gumóka
2024-12-13 12:09:18

Válasz MrPoke #4268. hozzászólásáraMegnézheted az enyémet, ezen nincs olajfolyás.

#4269 rtamas1976
2024-12-13 11:36:28

Válasz MrPoke #4268. hozzászólásáraTi csak tartsatok benne olajat!

Nincs profilkép
#4268 MrPoke
2024-12-13 11:30:35

Válasz Gatti #4267. hozzászólásáraAzt főleg ha nincs használva :D És színben áll. De a legjobb egy medencében ami fel van engedve olajjal. De még így is meghibásodhatnak benne dolgok. Szerintem a medence olajszintje emelkedni fog. Mert az MTZ az a gép amiből még akkor is folyik az olaj, ha nincs benne :D

#4267 Gatti
2024-12-13 11:24:23

Válasz Gumóka #4266. hozzászólásáraAz MTZ örök élet. Annyira egyszerű és fapados hogy kevés a hiba lehetőség. Ha karban van tartva és kímélve van akkor meghálálja smile smile

#4266 Gumóka
2024-12-13 10:57:30

Válasz mtz1221 #4265. hozzászólásáraNekem ilyenre úgy sincs pénzem, mire meg lenne, ezek már a kohóba olvadnak majd, így marad az öreg csühös, 47 évet már kibírt, de még megysmile laugh

#4265 mtz1221
2024-12-13 10:33:59

Válasz Gumóka #4260. hozzászólásáraSzerintem is. De ezt covid előtt arbos traktorként gyártották, olaszként. Onnan gondolom hátha az olasznak volt némi minőségi elvárása is tőle.

Nincs profilkép
#4264 Csókkirály
2024-12-13 08:34:31

Válasz SzocsA #4261. hozzászólására2025-re KAP pályázati ütemterv januárra várható, hogy rohadnának meg. Tervezne az ember, de komolyan mondom ezek ellenünk dolgoznak. HA dolgoznak!

#4263 Ohaza63
2024-12-13 08:16:46

Válasz mtz1221 #4258. hozzászólásáraÜdv!

Továbbra is azt mondom, hogy jól néz ki, de nagyon sok olyan alkatrész van benne, mint az Én régi YTO mon, és olyat is láttam, ami az új YTO n volt.

De továbbra is azt mondom, hogy a sok elektronika felejtős.

A sok nagygazda ismerősöm akik tele vannak New Hollandokkal, azon bosszankodnak, hogy a hibák 90 % laptoppal javítható, de erre nem nagyon vannak emberek, aki meg megcsinálja, az meg aranytömbökkel megy haza tőle.

Pl. egy kontakthiba javítása, akár napokig eltarthat, mert a gép/laptop nem jelzi, hogy a kábelköteg melyik stekkere a rossz, így teljesen szét kell dúrni a traktort.

Látom a 40 év tapasztalatából, hogy a csatlakozók minősége egy rakás sz@r lett.
Míg régen a csatlakozók aranyozott érintkezőkkel készültek, meg olyan műanyagból, vagy bakelitből, ami élettartama örök élet + 1 nap.

Most meg már csak ónozott érintkező és olyan szar minőségű műanyag, hogy 3-4-5 év múlva szétporlad magától.

Nincs profilkép
#4262 pettendimiklos73
2024-12-13 07:40:01

Válasz SzocsA #4261. hozzászólásáraTorgyán idejében nem pöcsöltek (régi szép idők smile pimp ). Év elején kifizették a támogatást előre!, év végén kellett a számlákat bemutatni, hogy mire költöttem!

Nincs profilkép
#4261 SzocsA
2024-12-13 06:59:45

A következő évi KAP menetrend mikor jön ki?
A fiatal gazdához hasonló támogatási forma már nem is lesz? De ez se jó, mert a többsége utófinanszírozású. Az ilyen kezdő, kisebb gazdaságok nem tudnak ezen indulni. 20-40 milliós tőkének kellene lenni, hogy megcsináld a fejlesztéseket...
Mi várható 2027-től?
A gazdaság átadás átvételes pályázat is max 250 db lesz, a keretből kiindulva vagy még kevesebb. esetleg 500 db ha felezik a pénzt 30-30 milliót adnak. akkor talán kijön az 500 db. Azon meg azért nem tudok indulni mert meghalt az apukám. Már minden az én nevemen van.

#4259 Gatti
2024-12-13 06:28:22

"Újabb segélycsomagot kap Kijev
Az Egyesült Államok hamarosan 440 millió dollárral fogja támogatni a mezőgazdaság, az újjáépítés és a gazdasági tevékenység támogatását Ukrajnában. A hírek szerint összesen 74,7 millió dollár jut az exportorientált agrárágazat támogatására, míg a közlekedés és az infrastruktúra újjáépítésére mintegy 223 millió USD. Cél, hogy helyreállítsák az uniós országokkal közös határátkelőhelyeket, a fekete-tengeri és dunai kikötők korszerűsítését akarják elérni, a határ menti vasúti szakaszok korszerűsítése, valamint Ukrajna Európai Unióba irányuló exportkapacitásának növelése kiemelt fontosságú"

#4258 mtz1221
2024-12-12 23:49:09

Válasz Ohaza63 #4257. hozzászólásáranem lehet ezeken elmenni. Full nyugatias 110 lovas belőle, drágább itt nálunk mint a régi sima adagolós 110 lovas. smile sweatdrop
https://youtu.be/LCSJ3aU_fO8

#4257 Ohaza63
2024-12-12 21:10:07

Válasz mtz1221 #4256. hozzászólásáraÜdv Barátom!

Szemre csinos, jól néz ki.

De ha ezt is telerakták elektronikával, mint a nálam volt új YTO-ot, akkor ez is felejtős.

Mert elektronikai szakember létemre azt mondom, hogy ez a haláluk, de nem csak a traktoroknak, hanem az autóknak is.
Ami jó volt, az egyszerűség, meg a könnyű javíthatóság, na azt dobták kukába az elektronikával.

Persze tudom, hogy ez is az őrült EU s zöldpolitika miatt van, de barmok ráfogják a tehenekre, meg a levendula illatú kipufogó gázra, amit eregetnek ezek a traktorok és autók és nem a légi közlekedésre, meg a nagy tengerjáró hajókra , pedig azok okozzák a 80 % mocskot.

Ezt a sok kretén zöldet, akik egyébként belül vörösek és bigott komcsik, Én már régen Kim Jung Un elvtárs, valamelyik Észak Koreai átnevelő táborába deportáltam volna fejenként 200 év kényszermunkára, és a világ sokkal csodálatosabb lenne.

#4256 mtz1221
2024-12-12 20:38:41

Válasz Ohaza63 #4255. hozzászólásáraNem ez a második legnagyobb kínai traktorgyár a lovol okoskodása. smile sweatdrop

#4255 Ohaza63
2024-12-12 20:34:20

Válasz mtz1221 #4254. hozzászólásáraÜdv!

Ez nem az YTO európai kivitelű gyártmánya????

Nincs profilkép
#4253 Igazi Földönfutó
2024-12-12 18:07:25

Válasz Csókkirály #4251. hozzászólásáraIsten őrizz,hogy a te érdekeidet képviselje.

Nincs profilkép
#4251 Csókkirály
2024-12-11 16:21:12

Nem sül le a bőr a képükről a NAK-nál, hogy emailben reklámozzák a kormány nemzeti konzultációját? A kamarának a mi érdekünket kellene képviselnie, nem lefeküdnie a kormánynak mint egy szajha.

Nem érdekli az embereket ez a konzultációs bohóckodás, jóérzésű emberek átlátnak ezen a konzultációs hazugságon.

Papp Zsolti sem a mi érdekeinkért dolgozik. Pedig tőle többet vártam.


Vicc

#4250 szelindi1965
2024-12-09 12:16:57

Válasz Praetor #4249. hozzászólásáraKértem egyet és eltettem emlékbe,azóta tudom hogy mit nem szabad csinálni.

Nincs profilkép
#4249 Praetor
2024-12-09 08:51:50

Válasz Pont #4248. hozzászólásáraMeg általában azért tároltatási szerződést is alá szoktak iratni az emberrel ilyen esetben. Ilyenkor nincs is értékesítés (akkor még).

Nincs profilkép
#4248 Pont
2024-12-09 08:49:30

Válasz erdozala #4246. hozzászólásáraA teljesítés az az mikor az üzlet ténylegesen megvalósul. Ez lehet tulajdon átruházás, ha elszállítás nélkül kifizetik, de akár az utolsó kamion távozását követő is, ha csak az után fizetnek. Ha valaki fél év múlva adja el, akkor onnantól a 8nap. Tehát a beszállításhoz nagyjából semmi köze.

Nincs profilkép
#4247 Szlovákiából
2024-12-09 08:04:58

Válasz erdozala #4246. hozzászólásáraÉn úgy gondolom, hogy a teljesítés időpontjával lehet majd játszogatni, mert van aki csak raktároztatni akar, nem fogja a raktárosnak eladni a terményét. Így akkor számláz, mikor akar, amit viszont 15 napon belül ki kellene fizetni.

Nincs profilkép
#4246 erdozala
2024-12-08 22:19:31

Válasz máris szomszéd #4241. hozzászólásáraJavítsatok ki ha rosszul gondolom....
Szabály szerint a teljesítést követően - jelen esetben a termény beszállítását követően - 8 napon belül ki kell állítani a számlát. A gabona aratása nagyrészt júlus végére az egész országban megtörténik. A felvásárló szinte követelni fogja minden gazdától a számla kiállítását. A felvásárlónál keletkezik egy jelentős mennyiségű árú, aki erre hivatkozva még alacsonyabb áron fog felvásárolni.
Kérdésem, hogy ezzel elveszik annak a lehetősége, hogy aratás után több hónappal, amikor esetleg jobb árat lehetne kapni a terményért akkor történjen meg a számlázás?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Mezőgazdasági túlélőstratégiák – a magyar gazdáknak cselekedniük kell
Mezőgazdasági túlélőstratégiák – a magyar gazdáknak cselekedniük kell
Technológiai és stratégiai válaszok kellenek a változó éghajlatra, ami teljesen...
Ide nem jön kombájn – egy gazda brutálisan őszinte videója
Ide nem jön kombájn – egy gazda brutálisan őszinte videója
Ha az időjárás nem kegyes, a direktvetés is kudarcot vallhat.
Vogel & Noot 9 kapás Euro gruber
Vogel & Noot 9 kapás Euro gruber

890.000 Ft

Rozs II.fok
Rozs II.fok

1.000 Ft

Héger 3+1 fejes f. eke, réselt
Héger 3+1 fejes f. eke, réselt

1.150.000 Ft

Vöröshagyma
Vöröshagyma

200 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]