Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 399.04 Ft USD 342.7 Ft CHF 428.27 Ft GBP 460.83 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93587 hozzászólás
#60087 medikus
2018-09-23 21:34:38

Válasz Agromókuss #60086. hozzászólásáraTalálkoztam,nekem sem működött!smile nonono

#60086 Agromókuss
2018-09-23 21:10:16

Aki már szerelt fel pótkocsira ledes hátsó lámpát annak a traktoron visszajelez e ha működik az index? Vagy kötni kell be ellenállást vagy gyárilag van a lámpába? Medikus hátha találkozott már velesmile whistling

Nincs profilkép
#60085 Lala5995
2018-09-23 19:45:10

Válasz Lala5995 #60084. hozzászólásáraValószinü, hogy e B állásban lehet a tiéd a Kar alaphelyzetében. Orosznál az a kikapcsolt állás, ami a jó beállítás a kar alaphelyzetében.
Ilyenkor a vezérlőcső csatlakozó pontján láthatónak kellene lenni a tolattyú hornyának!

Nincs profilkép
#60084 Lala5995
2018-09-23 19:10:32

Válasz vénkabi #60078. hozzászólásáraFordítóval érdemes olvasni!
A semleges állást keresd meg!
http://old.mtzveles.ru/documents/art/book82/book82-28.htm

Nincs profilkép
#60082 Mtz 550E
2018-09-23 16:52:54

Válasz medikus #60068. hozzászólásáraBiztosíték táblán volt egy szabad hely oda vittem a + áramot 5A biztosíték utàna vittem a vezetéket a kapcsolóra utána a kapcsoló másik lábáról meg a mágnesszelepre!
Nagyműszerfalas világítás kapcsolót raktam be az volt itthol! Így jó a megoldás?

#60081 alibi73
2018-09-23 13:08:10

Válasz ...:::Pisti:::... #60080. hozzászólásáraIgen mar eggel neinditottam, aztán megint habos az olaj. Valahol farcsot sziv sajnos!!

#60079 alibi73
2018-09-23 08:47:23

Válasz ..MZ/X.. #60043. hozzászólásáraNem akartam az irányitokart leszedni, igy csak a szervo szivattyut ettem le ahol csorgott az olaj.levettem, szétszedtem a szivattyut, szinte meg sem voltak huzgálva a csvarok. Most mindent vissza pakoltam, csavarok nol meghuzva, eddig nol megy csak még habos kicsit az olaj.

#60078 vénkabi
2018-09-23 06:17:24

Válasz Lala5995 #60067. hozzászólásáraA szabályozó a szivattyúról kapja a nyomott olajat, és egy másik csövön (amelyikbe a vezérlőtömb visszatérő ága is csatlakozik) megy vissza a tartályba.Vagyis csak 3 cső van a szabályozón. Elvileg így működik akkor is amikor valamelyik szabályozási módban dolgozik az 5 csöves bekötésnél is (2 cső a vezérlőtömbről, +vezérlőnyomás vékony cső, +szivattyútól cső,+ vissza a tartályba cső. A fáma szerint ekkor a vezérlőtömbtől jövő csatlakozásokat a szabályozó lezárja. Vagyis a kormány melleti karok hatástalanok, de ebben nem vagyok biztos. Ha meg kikapcsolod a szabályozási módot akkor a szivattyútól a szabályozóba menő ág záródik, és a vezérlőtömb emelési vagy süllyesztési nyomása a szabályozón való átalakítás nélkül, akadálytalanúl jut el a munkahengerbe. Az érdekes az, hogy az enyém helyzetszabályozás módban is emel a vezérlőtömb karját használva.
Nem okítani akarok senkit, hanem azt várom,hogy valaki megtalálja, hogy hol hibás a gondolkodásom.
Vagy egyszerűen hibás, átenged az E-H szabályozóm?

#60077 broll79
2018-09-22 23:02:45

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraSzervó oszlop felemel és irányítókart egy foggal eltenni, de szerintem is egyik irányba mindig többet fordul

#60076 rigás
2018-09-22 21:25:13

Válasz szikszaikrisztian #60075. hozzászólásáraA munkahenger dugattyúja és a hátsó pajzs közötti hézag felütközve 0.5-1mm amennyivel több annyit kell leköszörülni a szár végéből. Nekem 3,5mm volt 2.5mm-t kellett levágnom. Ha rövidítened kell, ügyelj arra,hogy ne a dugattyú ütközzön hanem a szár vége.
Ha egyik oldalra szorul az új cuccnál lehet járatlanság de görbe függőleges tengely is.

Nincs profilkép
#60075 szikszaikrisztian
2018-09-22 21:02:23

Válasz rigás #60071. hozzászólásáramegfogom nezni koszonom a segitseget es szemmel lathato volt hogy a munkahenger nekiutkozott?bar ennyi lenne a gond mert akkor levagom de felek hogy a bordakal van az elteres de azis tortenik hogy jobb oldalra jobban nyoszorog a szervo mikor alaveszem ugyhogy ezis elkepzelheto a munkahengerrel holnap megnezem.

Nincs profilkép
#60074 szikszaikrisztian
2018-09-22 20:57:43

Válasz Lala5995 #60070. hozzászólásáraa fogaslec es a fogasivet egyszeru egymashoz igazitani es erre a bordazatra gyhanakodtam mert a boltban kaptam egy iranyitokart ami nem olyan volt mint a regi mert nem kozepre eset a bordazat kiiscsertettem es most olyat vettem mint a regi amilyen de ezzel most ketsegbe este mert egy eve lett veve es keves az elteres de sokat szamit azer mikor nincs nagy helyfenebe is..

Nincs profilkép
#60073 szikszaikrisztian
2018-09-22 20:57:43

Válasz Lala5995 #60070. hozzászólásáraa fogaslec es a fogasivet egyszeru egymashoz igazitani es erre a bordazatra gyhanakodtam mert a boltban kaptam egy iranyitokart ami nem olyan volt mint a regi mert nem kozepre eset a bordazat kiiscsertettem es most olyat vettem mint a regi amilyen de ezzel most ketsegbe este mert egy eve lett veve es keves az elteres de sokat szamit azer mikor nincs nagy helyfenebe is..

Nincs profilkép
#60072 szikszaikrisztian
2018-09-22 20:51:59

Válasz csoppika #60058. hozzászólásáraigen de nemtudom honnan tudnek alitani talan a fogasiv es az iranyitokar nincs szinkronba es ugy van az elteres..

#60071 rigás
2018-09-22 20:49:56

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraNemrég találkoztam a hibával. Nem a fogaknál volt a gond (nem is lehetett volna) hanem a szervó munkahengerben. A munkahenger szára menetes részéből kellett kicsit levágnom mert túl hamar felütközött a munkahenger hátsó részére. Régebben a munkahenger palástot hézagolgatták mert ez a hiba gyakori jelenség volt. általában balra kisebb ívben fordulnak az oszlopos MTZ-ék mint jobbra. A hiba okát a munkahengernél kell keresni mert a dugattyú megtett útja nem egyforma, a fogasív/fogasléc nem lehet 1 foggal eltéve mert az már igen nagy eltérést okoz ugyan ez a helyzet az irányító kar(ok) bordáival is.

Nincs profilkép
#60070 Lala5995
2018-09-22 19:20:41

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraA fogasívet jól nézd meg!
Ha a fogaknál látsz sorját, le kell köszörülni!
4 fog után ne legyen sorja! A másik oldalt se legyen az utolsó fog után! Sajnos, volt ilyen fogasív. Ha a két pontot látod, állítsd középre a kormányt! Nézd meg az irányítókart, hogy áll!
Utána forgasd jobbra, majd balra. Mérd meg az eltérést!
Irányítókar is lehet selejt. De a tengely bordázata is lehet hibás.

Nincs profilkép
#60069 Lala5995
2018-09-22 19:04:45

Válasz Lala5995 #60067. hozzászólásáraJó lenne fotó!
A szabályzó csövet kösd ki és vezesd a tartályba!
Megoldható egyszerűen. Valószínű, a hiba megszűnik.

#60068 medikus
2018-09-22 18:50:58

Válasz Mtz 550E #60066. hozzászólásáraEgy külön kapcsolóra,vagy nézd meg hogy a kapcsolón van e olyan kivezetés ami indításkor nem szakad meg!

Nincs profilkép
#60067 Lala5995
2018-09-22 18:50:57

Válasz vénkabi #60042. hozzászólásáraEz kissé fura!
,,A vezérlőnyomás cső szabad átfolyású, a vezérlő rudazat nem feszít, rendesen működik. Az E-H szabályozóról lekötöttem a vezértömbről jövő csöveket, mégis terheletlenül a hidraulika indításkor azonnal emel. Dühömben azt is kikapcsoltam, vagyis a gombos kis kar középen van, és láss csodát, indításkor így is azonnal emel!--
Ha a csöveket lekötötted, hol kapott olajat a szabályzó? Ha minden csövet lekötsz, hogy áramlik a szabályzó csövön az olaj?

Nincs profilkép
#60066 Mtz 550E
2018-09-22 18:21:10

Válasz medikus #60064. hozzászólásáraHolnap ha indítok akkor a próbalámpàt ráteszem a bíztositéknál és úgy megnézem!
Ha indításhoz leveszi az áramot a műszerfalról vagy arról a bíztositékról akkor hova kössem be?

#60065 ..MZ/X..
2018-09-22 18:16:28

Válasz Mtz 550E #60063. hozzászólásáraMondjuk ITT, vagy bármelyik autósboltban.

#60064 medikus
2018-09-22 18:14:53

Válasz Mtz 550E #60062. hozzászólásáraEgy próbalámpával nézd meg,lehet elveszi az áramot indításkor arról a lábáról a kapcsolónak!

Nincs profilkép
#60063 Mtz 550E
2018-09-22 18:13:25

Válasz máris szomszéd #60052. hozzászólásáraT idomot hol tudok venni 6mm csőre a rèsolajat visszavezetni bekötném a porlasztótól jövő csőbe!

Nincs profilkép
#60062 Mtz 550E
2018-09-22 18:11:02

Válasz medikus #60053. hozzászólásáraÜdv!
Villamosságba tudsz segíteni? Bekötöttem az adagoló mágnesszelepet a műszerfal biztosítékjára tehát a kulcson forditok egyet akkor ráadja a műszerfalra az áramot meg a mágnesszelep kattan egyet tehát nyit de ha kulccsal indítom akkor nem indúl ha kintről összezárom akkor beindul! Kulccsal indítás levenné nagyon az áramot és a mágnesszelep nyit zár nyit zár és azért nem indulna?

Nincs profilkép
#60061 .Richard.
2018-09-22 17:40:54

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraFogasívet orsòhoz egy foggal arrèbb,mit eredmènyez?

#60059 medikus
2018-09-22 17:04:10

Válasz csoppika #60056. hozzászólásáraMire ideér,mindig szét esik!Most se esett 1 csepp sem!De nem is ígér csak hétfőre!

#60058 csoppika
2018-09-22 16:49:51

Válasz szikszaikrisztian #60057. hozzászólásáraHa középen van a kormány, középen van a fogasív?

Nincs profilkép
#60057 szikszaikrisztian
2018-09-22 16:08:54

hello mindenkinek mtz 82 es szervot szedtem szet mert balra tobbet fordul kb az iranyitokar vagy 2 cm el megy tobbet mint jobbra..uj a szervo oszlop es levettem a fedelet es a fogaslec es a fogasiv jolvan van ket pont hol lehet meg alitani tudna valaki segiteni?kerdezetem a boltba is es aztmondtak hogy igy van egyik iranyba tobbet fordul ez igaz?szerintem ez butasag ilyen nincs..probaltam az iranyitokar arabb tenni de ugysem jo ...mit kezdhetek vele szerintetek?

#60056 csoppika
2018-09-22 08:17:51

Válasz medikus #60053. hozzászólásáraMenjél aratni, mert beesik!!!
A met.hu képe... Nyugatról jön...

Nincs profilkép
#60055 .Richard.
2018-09-22 07:42:23

Válasz máris szomszéd #60052. hozzászólásáranem érti meg,hogy a stiftes megoldás is csak saccra van,mert ha azt 1800as fordulathoz jó, akkor az alatt ,meg felette soha nem jókor porlaszt, de gyárilag igy jó azt ennyi.

#60054 broll79
2018-09-22 07:37:30

Válasz medikus #60053. hozzászólásáraTe mit keresel még a gép előtt???? Irány aratni, hagy lássuk a mérlegjegyet smile devilsmile devilsmile devil

#60053 medikus
2018-09-22 07:31:33

Válasz csoppika #60049. hozzászólásáraNyugi!!nem lesz még az sem!smile lolsmile lolsmile lol

#60052 máris szomszéd
2018-09-22 06:16:57

Válasz Mtz 550E #60041. hozzászólásáraDe mondtak mivel azonban se indikátor órám se közdarab amivel lehetne rögzíteni az órát nincs így maradt a hagyományos megoldás.Nem kell túlbonyolítani a dolgot óránál mérni kell a felső holtpontot az megint macera,nem egyszerűbb csak bedugni a stiftet és úgy meg csinálni?


#60051 vénkabi
2018-09-22 05:43:36

Válasz rigás #60046. hozzászólásáraNincsen mit elnézni, mert még a leghihetetlen ötleteket is megvizsgálom.
Kezdetben antiszlip nélkül használtam, aztán felraktam rá, hátha ennek a hiánya a baj. De nem változott. Miért is változna, mert helyzetszabályozásban az zárt állapotban van.
Az E-H nélkül működik, de a helyzetszabályozás lenne a lényeg. E-H szabályozót még nem szedtem szét, meg nem is szerettem volna nem tudom, hogy mit kellene benne nézni, javítani.
Most már inkább a megszállottság hajt.

Nincs profilkép
#60050 Tomszi
2018-09-22 00:03:38

Válasz csoppika #60049. hozzászólásáraHa egyszer felkerül a motorra, akkor utána kitől fogja kérdezgetni hogy milyen vele, ha csak neki lesz, meg a versenygépen. Hányadik furatban van a tárcsa, van-e a tieden turbó, milyen dugógarintúra, gyűrűgarintúra, stb, stb...

#60049 csoppika
2018-09-21 23:35:54

Válasz medikus #60045. hozzászólásáraDehogynem... Lesz egy köradagolója a polcon jó pénzért...smile sweatdrop

#60048 _NB_
2018-09-21 23:22:17

Válasz Tomszi #60044. hozzászólásáraDe ha elkészül. . .akkor aztán
coub link

#60047 rigás
2018-09-21 21:39:44

Válasz ..MZ/X.. #60043. hozzászólásáraNa most akkor szervó oszlop, vagy szervó szivattyú?smile winksmile wacko
Amúgy, ott lent a perselyben lévő o gyűrű alatt van még egy szimering is. Most pakoltam össze kettőt is de ha agyon csapnának sem tudnám megmondani miféle az tuti, hogy 10mm vastag.smile lol

#60046 rigás
2018-09-21 21:29:32

Válasz vénkabi #60042. hozzászólásáraBár olvastam az előzményeket, de kérdeném csak vezértömb és E-H vagy antislip is van (régebbi 80-asokon volt). Azért kérdem mert nekem egyszer volt hasonló hibám és a vezértömb melletti antislip volt szétesve. Megpróbálnám még úgy bekötni a munkahengert mint a régi 50-eseken szimplán a szélső karra minden sallang nélkül, ha úgy jó akkor a vezértömb jó. Hiba így az E-H szabályzóra és annak bekötésére korlátozódik. A 820-asunk rudazata ki van kötve mert kezdettől fogva vacakolt így a karral csak emel süllyeszt maga a szabályzás nem működik. Sajnos nem vagyok szaki csak a saját gépeim bütykölöm így elgondolásaim hibásak is lehetnek kérlek ezt nézd el nekem.

#60045 medikus
2018-09-21 21:19:15

Válasz Tomszi #60044. hozzászólásáraNyugi,nem lesz ebből semmi!!
smile lol

Nincs profilkép
#60044 Tomszi
2018-09-21 21:09:24

Válasz Mtz 550E #60041. hozzászólásáraHIHETETLEN VAGY KOMOLYAN MONDOM!!! Ilyen nincs! Leírta az aki köradagolót csináltatott a trakijára, hogy hogy rakta fel, óra nélkül. Én is leírtam hogy kellene, csak én a konkrét típust még nem csináltam. Erre jössz megint az indikátor órával, meg hogy valamit mérni valahol...meg nem emlékszel. Minden hozzászólást nem olvastam el, de szerintem senki nem írta konkrétan az indikátor órás felrakás folyamatát. Mentetted volna le a hozzászólást egy word dokumentumba vagy txt-be, ha már információt gyűjtesz itt hónapok óta! Ennyi eszed nem volt magadtól?

#60043 ..MZ/X..
2018-09-21 20:56:12

Válasz alibi73 #60040. hozzászólásárahttp://traktoralkatresz.eu/images/rabrak/img0080.jpg
4-es számú O-gyűrű engedi el. Csere.
Az oszlopba a motorból nem jut olaj, csak fordítva tud átmenni.

#60042 vénkabi
2018-09-21 20:48:47

Az 59860 környéki hsz.-ekban írtam, hogy szenvedek a hidraulikámmal.
A javaslatokat végigpróbáltam. A vezérlőnyomás cső szabad átfolyású, a vezérlő rudazat nem feszít, rendesen működik. Az E-H szabályozóról lekötöttem a vezértömbről jövő csöveket, mégis terheletlenül a hidraulika indításkor azonnal emel. Dühömben azt is kikapcsoltam, vagyis a gombos kis kar középen van, és láss csodát, indításkor így is azonnal emel!
Mivel csak a szívattyú van összekötve azE-H szabályzóval, vagy túl nagy a nyomás, vagy hibás a szabályzó? Habár az gyári, még nem volt megbontva, igaz kezdettől fogva ezt csinálja, de azért cseréltem le mert a másik is így szarakodott.
No erre varrjon valaki gombot!smile cursingsmile cursingsmile cursing

Nincs profilkép
#60041 Mtz 550E
2018-09-21 20:48:17

Válasz máris szomszéd #60028. hozzászólásáraNeked nem mondtak valami indikátor órával való beállítást az adagolónál? De ha az nincs akkor tolómérővel is meglehet mérni valamit hátúl csak nem emlékszem az értékre meg hol mondta a mérést!

#60040 alibi73
2018-09-21 14:53:01

Válasz csoppika #60038. hozzászólásáraIgen.
Most ott ahogy felfogatódik a szervó a helyére, úgy közüle jön az olaj. És fekete olaj, most nagyon arra gondolok, hogy az motor olaj, de akkora nyomás lenne ott fent, hogy ott nyomná ki az olajat?

#60038 csoppika
2018-09-21 08:53:57

Válasz alibi73 #60037. hozzászólásáraHa eltűnik a kormányoszlopból az olaj...keresd a motorban. Ha rendszeresen nézed a motorolaj szintet, észre kell venned ha nő... Motorolaj van a szervóban?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A MAGOSZ szerint alkalmazkodni kell a piaci fordulatokhoz, nincs mese.
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Öntözés mellett is száradnak a növényeid? Lehet, hogy nem a víz mennyiségével,...
Lepotica szilva
Lepotica szilva

600 Ft

Everun ER416 derékcsuklós rakodó
Everun ER416 derékcsuklós rakodó

2.850.000 Ft

Volvo L30G / 2021 / 3898 üzemóra / Lízing 20%-tól
Volvo L30G / 2021 / 3898 üzemóra /...

41.900 EUR

Réz Comisa press könyök 26 x 3
Réz Comisa press könyök 26 x 3

1.700 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]