és itt jön egy érdekes kettősség,
ugyan a gazda akkor nyugodt ha nincsen kókányolva és szép új hüvely-dugó-csapszeg-gyűrű kerül a motorba, de egyik sem kérdi meg hogy össze lettek e mérve.
hajtókarokról nem is beszélve.
kuplungozásnál is, lendkereket ugyan hányan szabályoztatnak, és egyensúlyoztatnak ki ?
mert kéne, aztán ha ezek megvannak máris nem rázkódik úgy a masina, éspediglen a rezonencia sok kakaót igényel. aki nem hiszi próbálja meg rázni a gépet úgy ahogy a motor teszi..
azt mindenki tudni véli ha egyszer bontva lett sose lesz olyan mint a gyári . tartja a szájhagyomány, és mitn minden folkloreban, ebben is megvan az igazságalap. hát azért nem lesz olyan, mert beszaladnak a bótba, megveszik az alkatrészt amiről köztudott hogy nem képviseli a magas színvonalat, kimarad az illesztés és a finom munka majd valóban alaposan összeszerelik és utána már ráz, nem olyan erős, sűrűn hengerfejes stb..
az ha az alkatrészeket összeilleszti az ember hogy a tömítés tudjon tömíteni pl. az közelsem kókányolás. a kókányolás az amikor mégcsak kósza gondolatként sem merül fel megmérni hogy a két felület egyáltalán sík e.
én megértem hogy nem szokták, nem szokták, de nehogymár szokásjog képezze egy műszaki művelet alapját.. az azért mégiscsak áthág egyfajta vonalat. nincsen abban semmi legenda hogy elmehet az mtz motor is közel 10 ezer üzemórát egy felújítás után, máskérdés hogy akkor figyelni kell a részletekre. a videóban látható otthoni megoldás a síkolásra ugyan nem a legszerencsésebb, de még mindíg szerencsésebb mint tized mili hézagot hagyni.
(a videóban elvileg azt mondja hogy tizedes eltérés van)ha akar rajta finomítani mert magának csinálja akkor egy vacak indigóval megnézi hogy a hengerfej felül e rendesen, aztán ha nem marad a jó öreg... időrabló.. kézi megoldás csiszolópapírral meg egy vaskos síküveggel.. na nem mondom vasblokkot azért eltart egy darabig.. de ha magának csinálja lehet nekifekszik.
Válasz gabika82 #49002. hozzászólásáraAz olajtól biztos nem ment el a nyomásod.(esetleg ha most vetted a géped,és felöntötték 68-as hidraulika olajjal)A szűrőnél lesz a gond,vagy elkúrtál valamit összerakásnál,vagy felakadt valamelyik szelep benne.
Őszintén mondom ha a blokkal gond van a tulajok kivétel nélkül cserélik. Egyszerűen a barkácsolós megoldásoktól idegenkednek, és én is. Időigényes az pedig drága. Ha már a pakolást gyártatni kell akkor minimum 2 db kell. Mivel ha kimenne ott a másik. És ez egy végtelen történet. Ebbe nem mennek bele azt szeretik, ha gond van jön az alkatrész, megcsinálva hamar és tolják tovább. A régi klasszikus javítgatós telek szinte nincsenek is. Inkább alkatrész cserék. A hengerfejet max 30 ért nyomás próbázva házhoz hozzák szinte,ezért én nem bajlódok vele. Síkolni pedig nem tudnám. Az az elvitték előlem a síkköszörűt, azóta nem is mozgat a dolog. Még hónolgatom az érdemesnek mondható hüvelyeket. De inkább hozzák az új garnitúrát.
Válasz Jakabjóska #48996. hozzászólásáraNálunk is még tanonc koromban,Nem lettek bele rakva a porlasztók és húzgáltuk őket fél napot hideg járatás néven.És a végén semmivel sem lettek jobbak,mint amivel nem okoskodtak a főnökök.
Válasz medikus #48994. hozzászólásáraNem jó fejeztem ki magam,engem se zavar ha 3-4 évente fejpakolást cserélek.De ismerek olyant akinek a blokkjára ráteszed a vonalzót,szemmel látszik hogy 5-6 tizedet lejeb van a közepe,vagy olyat is láttam hogy a 4 henger le van süppedve.És szerintem egy ilyen blokkból ha lemarnának 1 mm-t,meg a henger dugókból is 1-1mm-t,akkor gond nélkül menne tovább.Vagy pl a lesüppedt hengert felalátéteznék a többi magaságára,akkor akkor az is sokkal tovább bírná.Viszont pár hete láttam egy pár éves deutz motort.Alig hittem a szememnek,egy 5-6 tizedes acéllemez a fejpakolás.Mekkora pontossággal dolgoznak azok?Igaz a dugók közepe meg szét volt égve 3xxx óránál.
Válasz medikus #48994. hozzászólásáraA régebbi hüvelygarnitúrákban a B- C- M- jelölés benne volt a dugattyúban is, úgy adták az ugyanolyan jelű hüvelyben. A tsz-ben raktunk össze motort M-jelű hüvelybe C-s dugattyúval, pár évig mentem vele úgy.
Válasz mtz1221 #48985. hozzászólásáraA probléma ott van,hogy az mtz illesztését nem kellene hasonlítani egy(nyugati)perkins motorhoz!Ha az Mtz-t úgy meg illesztenéd,még a műhelyből sem tudnál kiállni,akkorra megszorulna!Nem tud egyformát gyártani!!M S C hüvelygarnitúra!!Ebbe dobja bele,a különböző méretű dugókat!!!A hidraulika tömbben sem csereszabatosak a tolattyúk,nem felcserélhetőek!!Vajon miért?
Válasz Plútó #48990. hozzászólásáraIgen, ez a "jóvanazúgy" meg "parasztnaktanyára" ez a kedvencem. Ezért is csinálok magamnak amit csak tudok, mert egyszerűen nincs/kevés a megbízható jó szaki.(olasz autóm van) Még akkor sincs, ha a pénz nem/kevésbé számít. Egy nyavalyás üzemanyag szintjelzőt (régi típusú) nem tudtam a környéken sehol se venni, mert nem tartanak a boltok, és beszerezni se tudják.... Neten meg simán rendeltem magamnak újat....
Válasz Plútó #48989. hozzászólására" régi TSZCS-s módszerrel sokan csak összedobálják az új alkatrészekkel,mindenfajta mérés és ellenőrzés nélkül "
Ja, ha ennyire egyszerű lenne...... De ezeknél a szuper, minőségi alkatrészeknél van, amikor 5-6 garnitúrát át kell válogatni, és annyiból lesz egy jó. Dugattyúgyűrűvel jártam már úgy, hogy a 20 db-ból 19 nem fért bele a hüvelybe, reszelni kellett belőle.
Válasz sooty #48988. hozzászólásáraMeglehetne,sőt meg is kéne.Csak az a baj,hogy nem sok alkatrészt árulnak manapság MTZ-hez ami bírna 15000 órát.Ehhez még hozzájön a "jólvanazúgy",aztán meg lehet köpködni,hogy sz@r.
Válasz a2457 #48977. hozzászólásáraHát igen,csak úgy van értelme a javításnak,felújításnak ha minden apró részletre oda van figyelve.Én azt gondolom,hogy részben azért van ennyi probléma az MTZ-vel,mert jó régi TSZCS-s módszerrel sokan csak összedobálják az új alkatrészekkel,mindenfajta mérés és ellenőrzés nélkül és azt hiszik,hogy fel van újítva.Aztán meg csodálkoznak,hogy 1000 órát sem bír.
Válasz mtz1221 #48985. hozzászólásáraNa, mondtam én, hogy nem tudom, hogyan működik MTZ-nél.
De ha így, és elmegy 15000 üzemórát, akkor ezt így kell megcsinálni/tatni. 15000 üzemóra az egy örökké valóság....
Válasz sooty #48983. hozzászólásáraTe se tudsz azért mindent.A 80as évekbeli perkins mociknak úgy megy felénk a nagyjavítása,hogy kiszedik a hengereket,utána lesíkolják a blokkot.Belepréselik a hengereket,hogy maradjon 3-4 tized kiállása,majd bele rakják a dugókat gyűrű nélkül(a dugók alapból hosszabbak!)Majd leesztergálják a felesleget róluk(ott is megvan adva a tűrés).Igaz sok munka van vele,de 15000 órát eltudnak menni.És az mtz-nél is kivitelezhető lenne,csak utána keveseknek menne az otthoni nagyjavítás.
Nem a blokkból szoktak köszörülni, hanem a hengerfejből. Az vetemedik el a nyomás és a hő hatására. Alapszabály diesel autónál, hogy ha leveszed a hf-t akkor síkolás nélkül nem lehet visszarakni. Személyautóknál ugye a hf-tömítésen ékekkel vagy pöttyökkel jelölik a vastagságot. Mármint, hogy egy síkolás után egy ékes/pöttyös tömítés jön és így tovább. Nem tudom elhinni, hogy az orosz ezt ne így csinálná, de hogy dugóból esztergálni meg ilyenek, ez szerintem a kókányolás magas foka. Pont,mint a hf tömítés bármivel való bekenőcsözése. Viszonylag fillérekből lehet tömítést gyártatni egyedi méretre is, ha mégsem lenne gyári. Amit a srác művel a videón, na az se semmi. Ótvar szar marógépen (aminek úgy lóg a főorsólya, hogy nagyon) házilag buherált tárcsára felrak egy eszterga lapkát, és ezzel próbál bármit is tenni.Maga a lapka gyártása során nagyobb a tűrésmező mint amit le kell venni a síkból. Egy lapkával úgysem tudja megcsinálni mert a sok furat miatt kitörik az éle. Ha fordít vagy lapkát cserél már el is rontotta az egészet. Itt pár századról van szó össz-vissz. Legutoljára egy 5 hengeres hf-et javíttattam gépműhelyben. Síkolás és szelepszár szimering javítás volt 25ezer Ft. Egy másik használt blokknál mi a garancia, hogy nem kell ugyanezt megcsinálni. Az egyszer elvégzett jó munka a legolcsóbb.
Ezek mind diesel személy autókra vonatkoznak, és nem tudom, hogy az MTZ-nél ez hogyan működik.
Sziasztook adott egy 82 es mtz amibe olajat cseréltünk elötee 3 báros olajnyomás volt mikor lecseréltem alig 1bár van 15w40 enes olajat raktam bele agipot valakinek van ötlete
Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraHa már ennyit dolgozik, költ rá az ember akkor érdemes normálisan megcsinálni. Van oda való közdarab. LINK
Ha megveszed a gyári fedelet, kiütöd a vakdugót és leméred az átmérőjét egy esztergályos 3 sör árából legömbölyíti neked. Nekünk több éve így megy és semmi baja, gyári kinézetű.
Válasz .Richard. #48976. hozzászólásáraA motoron a centri szűrő mögött van vakdugó...oda is lehet barkácsolni. Ha kell akkor kell egy új dugó bele fabrikálni egy csatlakozót és beütni.
Válasz Plútó #48975. hozzászólásáraez teljesen járható út. de ha nem is akar az ember ilyesmit csinálni és már levette a hengerfejet a masináról akkor szerintem egy kis nézelődést megérdemel hogy sík e blokk.
bár ezt már írtam.
ez csak azért van mert én spec képtelen lennék megállni hogy ne nézzem meg. ilyen fóbia szerű dolog.
Válasz Mtz 550E #48967. hozzászólásáraBele lehet,de ne a fedélbe tedd .Fúrj egy lukat a beöntőcsőbe abba tegyél egy csonkot és bilincsel fogasd rá a csövet.
azért annyit szétszedett motornál már csak meglehet tenni hogy egy rendesebb fém vonalzót rátesz az ember meg elkezd alá dugdosni hézagmérőt, hogy lássa egyáltalán sík e a felület, azt ha nem egy századot már csak lehet rajta alakítani. a kicsit vastagabb hengerfejötmítésel is lehet játszani, de a vastagság nem fogja önmagában kitölteni a hézagot, maximum ideig-óráig. azt lehet egyszer fordul benne melegen a víz s megent elmegy a tömítés. a kettő együtt szerintem járható út, a tömítendő felületek legyenek simák vagy simábbak, s akkor mehet bele a gyártatott tömítés amire rá van hagyva a vastagságból annyi amennyit levettek a blokkból. s akkor a kiállás nem fog változni.
még ha nem is ez a választott út, legalább vonalzóval megnézni érdemes lehet a blokkot, ha mástnem legalább tudja az ember hogyha oda kerül akkor kell e másik/új blokk vagy sem.
Üdv nektek!
Mtz turbó visszafolyó csövét belehet kötni az olajbeöntő fedelébe? Mert nekem a blokk oldalán nincs meg az a kiképzett rész csak a dugó van!
Válasz medikus #48960. hozzászólásáraPl.a Zetor motornál 2 méretű tömítést lehet használni,a dugó kiállás méretétől függően.Amit összeszerelés előtt illik megmérni,és a megfelelő méretű tömítést beépíteni.
Válasz medikus #48960. hozzászólásáraTehát a lényeg a Mtz-nél a blokk síkolás nem igazán nyerő. (erősen korlátozott)
Ha dugattyú nagyon kiáll, azzal sok mindent nem lehet kezdeni.
Pár éve vettem egy 550-est. 1500 üzemórás és a elóző gazda , olyan szerelőhöz vitte, aki tömítő pasztával(ecetsav tartalmú) kente be a hengerfej tömítést. Mivel valahol mindig bugyogott a víz a hűtőben. (végül hüvely repedés volt)
És megmarta a heger felületét. (kátyus lett)
Válasz Plútó #48959. hozzászólásáraHa a blokkot síkolod,nagyobb lesz a hüvely kiállás!Akkor azt meg süllyeszteni kellene!Ha süllyeszted,akkor meg a dugó kiállása lesz nagyobb!Nem?
Az MTZ-nél nem járható út a vastagabb hengerfej tömítés a blokk síkolásakor?Csak századokról,max.pár tizedről van szó.Annyival vastagabb tömítést lehet csináltatni,és annak bírni kéne.Így nem kellene semmit esztergálni.Ez csak egy gondolat,de személyautó motoroknál ez működik.
Válasz Sanyee #48956. hozzászólásáraMeg lehet vele próbálkozni.Nekem egy
vacak benzines rover motor minden 10000 km-nél kifújt.Végén mérgemben meg hézagoltuk simán esztergályossal.A henger aljából le lett esztergálva,és oda lett alátét csinálva amennyit kért.Azóta elment 75000-et gond nélkül.
93655 hozzászólás
és itt jön egy érdekes kettősség,
ugyan a gazda akkor nyugodt ha nincsen kókányolva és szép új hüvely-dugó-csapszeg-gyűrű kerül a motorba, de egyik sem kérdi meg hogy össze lettek e mérve.
hajtókarokról nem is beszélve.
kuplungozásnál is, lendkereket ugyan hányan szabályoztatnak, és egyensúlyoztatnak ki ?
mert kéne, aztán ha ezek megvannak máris nem rázkódik úgy a masina, éspediglen a rezonencia sok kakaót igényel. aki nem hiszi próbálja meg rázni a gépet úgy ahogy a motor teszi..
azt mindenki tudni véli ha egyszer bontva lett sose lesz olyan mint a gyári . tartja a szájhagyomány, és mitn minden folkloreban, ebben is megvan az igazságalap. hát azért nem lesz olyan, mert beszaladnak a bótba, megveszik az alkatrészt amiről köztudott hogy nem képviseli a magas színvonalat, kimarad az illesztés és a finom munka majd valóban alaposan összeszerelik és utána már ráz, nem olyan erős, sűrűn hengerfejes stb..
az ha az alkatrészeket összeilleszti az ember hogy a tömítés tudjon tömíteni pl. az közelsem kókányolás. a kókányolás az amikor mégcsak kósza gondolatként sem merül fel megmérni hogy a két felület egyáltalán sík e.
én megértem hogy nem szokták, nem szokták, de nehogymár szokásjog képezze egy műszaki művelet alapját.. az azért mégiscsak áthág egyfajta vonalat. nincsen abban semmi legenda hogy elmehet az mtz motor is közel 10 ezer üzemórát egy felújítás után, máskérdés hogy akkor figyelni kell a részletekre. a videóban látható otthoni megoldás a síkolásra ugyan nem a legszerencsésebb, de még mindíg szerencsésebb mint tized mili hézagot hagyni.
(a videóban elvileg azt mondja hogy tizedes eltérés van)ha akar rajta finomítani mert magának csinálja akkor egy vacak indigóval megnézi hogy a hengerfej felül e rendesen, aztán ha nem marad a jó öreg... időrabló.. kézi megoldás csiszolópapírral meg egy vaskos síküveggel.. na nem mondom vasblokkot azért eltart egy darabig.. de ha magának csinálja lehet nekifekszik.
Válasz gabika82 #49002. hozzászólásáraÖntsd vissza az olajat!
Válasz gabika82 #49002. hozzászólásáraAz olajtól biztos nem ment el a nyomásod.(esetleg ha most vetted a géped,és felöntötték 68-as hidraulika olajjal)A szűrőnél lesz a gond,vagy elkúrtál valamit összerakásnál,vagy felakadt valamelyik szelep benne.
Válasz gabika82 #48982. hozzászólására
Őszintén mondom ha a blokkal gond van a tulajok kivétel nélkül cserélik. Egyszerűen a barkácsolós megoldásoktól idegenkednek, és én is. Időigényes az pedig drága. Ha már a pakolást gyártatni kell akkor minimum 2 db kell. Mivel ha kimenne ott a másik. És ez egy végtelen történet. Ebbe nem mennek bele azt szeretik, ha gond van jön az alkatrész, megcsinálva hamar és tolják tovább. A régi klasszikus javítgatós telek szinte nincsenek is. Inkább alkatrész cserék. A hengerfejet max 30 ért nyomás próbázva házhoz hozzák szinte,ezért én nem bajlódok vele. Síkolni pedig nem tudnám. Az az elvitték előlem a síkköszörűt, azóta nem is mozgat a dolog. Még hónolgatom az érdemesnek mondható hüvelyeket. De inkább hozzák az új garnitúrát.
Válasz Jakabjóska #48995. hozzászólásáraA kivétel erősíti a szabályt.
Válasz Jakabjóska #48996. hozzászólásáraNálunk is még tanonc koromban,Nem lettek bele rakva a porlasztók és húzgáltuk őket fél napot hideg járatás néven.És a végén semmivel sem lettek jobbak,mint amivel nem okoskodtak a főnökök.
Válasz medikus #48994. hozzászólásáraNem jó fejeztem ki magam,engem se zavar ha 3-4 évente fejpakolást cserélek.De ismerek olyant akinek a blokkjára ráteszed a vonalzót,szemmel látszik hogy 5-6 tizedet lejeb van a közepe,vagy olyat is láttam hogy a 4 henger le van süppedve.És szerintem egy ilyen blokkból ha lemarnának 1 mm-t,meg a henger dugókból is 1-1mm-t,akkor gond nélkül menne tovább.Vagy pl a lesüppedt hengert felalátéteznék a többi magaságára,akkor akkor az is sokkal tovább bírná.Viszont pár hete láttam egy pár éves deutz motort.Alig hittem a szememnek,egy 5-6 tizedes acéllemez a fejpakolás.Mekkora pontossággal dolgoznak azok?Igaz a dugók közepe meg szét volt égve 3xxx óránál.
Válasz csoppika #48984. hozzászólásáraNem az enyem a gép de melyik gumigyűrűre gondolsz
Válasz medikus #48994. hozzászólásáraA régebbi hüvelygarnitúrákban a B- C- M- jelölés benne volt a dugattyúban is, úgy adták az ugyanolyan jelű hüvelyben. A tsz-ben raktunk össze motort M-jelű hüvelybe C-s dugattyúval, pár évig mentem vele úgy.
Válasz Plútó #48992. hozzászólásáraPedig én is TSZCS-traktorosból lettem szerelő.....
Válasz mtz1221 #48985. hozzászólásáraA probléma ott van,hogy az mtz illesztését nem kellene hasonlítani egy(nyugati)perkins motorhoz!Ha az Mtz-t úgy meg illesztenéd,még a műhelyből sem tudnál kiállni,akkorra megszorulna!Nem tud egyformát gyártani!!M S C hüvelygarnitúra!!Ebbe dobja bele,a különböző méretű dugókat!!!A hidraulika tömbben sem csereszabatosak a tolattyúk,nem felcserélhetőek!!Vajon miért?
Válasz Plútó #48990. hozzászólásáraIgen, ez a "jóvanazúgy" meg "parasztnaktanyára" ez a kedvencem. Ezért is csinálok magamnak amit csak tudok, mert egyszerűen nincs/kevés a megbízható jó szaki.(olasz autóm van) Még akkor sincs, ha a pénz nem/kevésbé számít. Egy nyavalyás üzemanyag szintjelzőt (régi típusú) nem tudtam a környéken sehol se venni, mert nem tartanak a boltok, és beszerezni se tudják.... Neten meg simán rendeltem magamnak újat....
Válasz Jakabjóska #48991. hozzászólásáraDe legalább te kiválogatod.Hidd el sokan összerakják azzal amit elsőre kaptak.
Válasz Plútó #48989. hozzászólására" régi TSZCS-s módszerrel sokan csak összedobálják az új alkatrészekkel,mindenfajta mérés és ellenőrzés nélkül "
Ja, ha ennyire egyszerű lenne...... De ezeknél a szuper, minőségi alkatrészeknél van, amikor 5-6 garnitúrát át kell válogatni, és annyiból lesz egy jó. Dugattyúgyűrűvel jártam már úgy, hogy a 20 db-ból 19 nem fért bele a hüvelybe, reszelni kellett belőle.
Válasz sooty #48988. hozzászólásáraMeglehetne,sőt meg is kéne.Csak az a baj,hogy nem sok alkatrészt árulnak manapság MTZ-hez ami bírna 15000 órát.Ehhez még hozzájön a "jólvanazúgy",aztán meg lehet köpködni,hogy sz@r.
Válasz a2457 #48977. hozzászólásáraHát igen,csak úgy van értelme a javításnak,felújításnak ha minden apró részletre oda van figyelve.Én azt gondolom,hogy részben azért van ennyi probléma az MTZ-vel,mert jó régi TSZCS-s módszerrel sokan csak összedobálják az új alkatrészekkel,mindenfajta mérés és ellenőrzés nélkül és azt hiszik,hogy fel van újítva.Aztán meg csodálkoznak,hogy 1000 órát sem bír.
Válasz Plútó #48987. hozzászólásáraJogos, de ugye azt mondja a kolléga, hogy ezt meg lehetne csinálni MTZ-nél is.
Válasz sooty #48986. hozzászólására
Nem olvastad elég figyelmesen.Nem az MTZ motor ment 15000 órát,hanem a Perkins motor.
Válasz mtz1221 #48985. hozzászólásáraNa, mondtam én, hogy nem tudom, hogyan működik MTZ-nél.
De ha így, és elmegy 15000 üzemórát, akkor ezt így kell megcsinálni/tatni. 15000 üzemóra az egy örökké valóság....
Válasz sooty #48983. hozzászólásáraTe se tudsz azért mindent.A 80as évekbeli perkins mociknak úgy megy felénk a nagyjavítása,hogy kiszedik a hengereket,utána lesíkolják a blokkot.Belepréselik a hengereket,hogy maradjon 3-4 tized kiállása,majd bele rakják a dugókat gyűrű nélkül(a dugók alapból hosszabbak!)Majd leesztergálják a felesleget róluk(ott is megvan adva a tűrés).Igaz sok munka van vele,de 15000 órát eltudnak menni.És az mtz-nél is kivitelezhető lenne,csak utána keveseknek menne az otthoni nagyjavítás.
Válasz gabika82 #48982. hozzászólásáraCentrifugál O gyűrűje??? Cserélted?
Nem a blokkból szoktak köszörülni, hanem a hengerfejből. Az vetemedik el a nyomás és a hő hatására. Alapszabály diesel autónál, hogy ha leveszed a hf-t akkor síkolás nélkül nem lehet visszarakni. Személyautóknál ugye a hf-tömítésen ékekkel vagy pöttyökkel jelölik a vastagságot. Mármint, hogy egy síkolás után egy ékes/pöttyös tömítés jön és így tovább. Nem tudom elhinni, hogy az orosz ezt ne így csinálná, de hogy dugóból esztergálni meg ilyenek, ez szerintem a kókányolás magas foka. Pont,mint a hf tömítés bármivel való bekenőcsözése. Viszonylag fillérekből lehet tömítést gyártatni egyedi méretre is, ha mégsem lenne gyári. Amit a srác művel a videón, na az se semmi. Ótvar szar marógépen (aminek úgy lóg a főorsólya, hogy nagyon) házilag buherált tárcsára felrak egy eszterga lapkát, és ezzel próbál bármit is tenni.Maga a lapka gyártása során nagyobb a tűrésmező mint amit le kell venni a síkból. Egy lapkával úgysem tudja megcsinálni mert a sok furat miatt kitörik az éle. Ha fordít vagy lapkát cserél már el is rontotta az egészet. Itt pár századról van szó össz-vissz. Legutoljára egy 5 hengeres hf-et javíttattam gépműhelyben. Síkolás és szelepszár szimering javítás volt 25ezer Ft. Egy másik használt blokknál mi a garancia, hogy nem kell ugyanezt megcsinálni. Az egyszer elvégzett jó munka a legolcsóbb.
Ezek mind diesel személy autókra vonatkoznak, és nem tudom, hogy az MTZ-nél ez hogyan működik.
Sziasztook adott egy 82 es mtz amibe olajat cseréltünk elötee 3 báros olajnyomás volt mikor lecseréltem alig 1bár van 15w40 enes olajat raktam bele agipot valakinek van ötlete
Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraHa már ennyit dolgozik, költ rá az ember akkor érdemes normálisan megcsinálni. Van oda való közdarab. LINK
Ha megveszed a gyári fedelet, kiütöd a vakdugót és leméred az átmérőjét egy esztergályos 3 sör árából legömbölyíti neked. Nekünk több éve így megy és semmi baja, gyári kinézetű.
Válasz Sanyee #48953. hozzászólásáraígy van turbós elő kamrás izzítós 50es tkp7 turbóval
Válasz medikus #48951. hozzászólásáramotorba nem szeretem
Válasz .Richard. #48976. hozzászólásáraA motoron a centri szűrő mögött van vakdugó...oda is lehet barkácsolni. Ha kell akkor kell egy új dugó bele fabrikálni egy csatlakozót és beütni.
Válasz Plútó #48975. hozzászólásáraez teljesen járható út. de ha nem is akar az ember ilyesmit csinálni és már levette a hengerfejet a masináról akkor szerintem egy kis nézelődést megérdemel hogy sík e blokk.
bár ezt már írtam.
ez csak azért van mert én spec képtelen lennék megállni hogy ne nézzem meg. ilyen fóbia szerű dolog.
Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraCentrifugál szűrő teteje hidraulikus csővel,miért nem jó?
Válasz a2457 #48968. hozzászólására
Na én is pont ezt a lehetőséget próbáltam vázolni.Akkor ezek szerint az MTZ-nél is járható út lehet.
Válasz Mtz 550E #48973. hozzászólásáraSzerintem 1x-randa.2x-útban van.3x-mivan ha beleakad gally,kuki vagy napra szár és kiveszi a helyéről.?
Válasz mtz1221 #48972. hozzászólásáraA beöntő tetejébe mièrt nem jó amugy oda rakni a csövet??
Válasz Mtz 550E #48971. hozzászólásáraEgy kicsit egyenesítsd meg flexel,vagy fúrj bele menetet és hőálló szilikonnal rakd bele a csonkot.
Vagy van ilyen megoldás is.
http://www.keletagro.hu/turbozas/nehezsegek.php
Válasz mtz1221 #48970. hozzászólásáraBeöntő cső oldalába egy hidraulikus csőcsatlakozó? Csak a félgömbölyű részen hogy fog megállni a csatlakozó?
Válasz Mtz 550E #48967. hozzászólásáraBele lehet,de ne a fedélbe tedd .Fúrj egy lukat a beöntőcsőbe abba tegyél egy csonkot és bilincsel fogasd rá a csövet.
Válasz a2457 #48968. hozzászólásáramielőtt elfeljtem,
katt
az ürge itt simán tized milit levesz belőle.
azért annyit szétszedett motornál már csak meglehet tenni hogy egy rendesebb fém vonalzót rátesz az ember meg elkezd alá dugdosni hézagmérőt, hogy lássa egyáltalán sík e a felület, azt ha nem egy századot már csak lehet rajta alakítani. a kicsit vastagabb hengerfejötmítésel is lehet játszani, de a vastagság nem fogja önmagában kitölteni a hézagot, maximum ideig-óráig. azt lehet egyszer fordul benne melegen a víz s megent elmegy a tömítés. a kettő együtt szerintem járható út, a tömítendő felületek legyenek simák vagy simábbak, s akkor mehet bele a gyártatott tömítés amire rá van hagyva a vastagságból annyi amennyit levettek a blokkból. s akkor a kiállás nem fog változni.
még ha nem is ez a választott út, legalább vonalzóval megnézni érdemes lehet a blokkot, ha mástnem legalább tudja az ember hogyha oda kerül akkor kell e másik/új blokk vagy sem.
Üdv nektek!
Mtz turbó visszafolyó csövét belehet kötni az olajbeöntő fedelébe? Mert nekem a blokk oldalán nincs meg az a kiképzett rész csak a dugó van!
Síkolás....! de okosan mert jön a tockos !


Válasz medikus #48960. hozzászólásáraPl.a Zetor motornál 2 méretű tömítést lehet használni,a dugó kiállás méretétől függően.Amit összeszerelés előtt illik megmérni,és a megfelelő méretű tömítést beépíteni.
Válasz Plútó #48962. hozzászólásáraAz mind csak olyan lenne hogy, vagy,vagy!Lehet 50 fokon jó lenne,80-nál meg már nem!
Válasz vén cigány #48961. hozzászólásáraCsinálnak ilyet,eladásra!!!
Válasz medikus #48960. hozzászólásáraÍgy igaz ahogy írod.De én arra gondoltam,hogy a nagyobb dugó kiállást,nem oldaná-e meg a vastagabb tömítés?
Válasz medikus #48960. hozzászólásáraTehát a lényeg a Mtz-nél a blokk síkolás nem igazán nyerő. (erősen korlátozott)
Ha dugattyú nagyon kiáll, azzal sok mindent nem lehet kezdeni.
Pár éve vettem egy 550-est. 1500 üzemórás és a elóző gazda , olyan szerelőhöz vitte, aki tömítő pasztával(ecetsav tartalmú) kente be a hengerfej tömítést. Mivel valahol mindig bugyogott a víz a hűtőben. (végül hüvely repedés volt)
És megmarta a heger felületét. (kátyus lett)
Válasz Plútó #48959. hozzászólásáraHa a blokkot síkolod,nagyobb lesz a hüvely kiállás!Akkor azt meg süllyeszteni kellene!Ha süllyeszted,akkor meg a dugó kiállása lesz nagyobb!Nem?
Az MTZ-nél nem járható út a vastagabb hengerfej tömítés a blokk síkolásakor?Csak századokról,max.pár tizedről van szó.Annyival vastagabb tömítést lehet csináltatni,és annak bírni kéne.Így nem kellene semmit esztergálni.Ez csak egy gondolat,de személyautó motoroknál ez működik.
Válasz Sanyee #48956. hozzászólásáraMeg lehet vele próbálkozni.Nekem egy
vacak benzines rover motor minden 10000 km-nél kifújt.Végén mérgemben meg hézagoltuk simán esztergályossal.A henger aljából le lett esztergálva,és oda lett alátét csinálva amennyit kért.Azóta elment 75000-et gond nélkül.
Válasz Sanyee #48956. hozzászólásáraHa van kedved szórakozni vele, akkor vehetsz tőlen egy ilyen blokkot, ami ezért van sztenderen
Válasz medikus #48955. hozzászólásáraOff. Blokk csiszolás nélkül a henger magasságát ha be vsn sülyedve.?