Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 399.04 Ft USD 343.05 Ft CHF 427.17 Ft GBP 460.62 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93583 hozzászólás
#47033 jozef19
2016-12-01 21:26:51

Válasz Carlos Fosco Gonzáles Dua #47029. hozzászólásáraAzért mert a LED már tiz volton is müködik rendesen,a halogén meg csak parázslik...

Válasz Vinkó75 #47028. hozzászólásáraIgazából remélem, hogy nem lesz gikszer és bírni fogja az egész ha világít elől-hátul, már a hátsó 27-wattosakhoz képest is a régiek csak parázslottak, de a 48-as majdnem még a szart is "rápirítja a betonra"! smile lol

Amúgy olyankor az első fényszórók üzemen kívül lesznek, kár is lenne világítaniuk. smile thumbupcool

Már csak valami dizájnosabb kapcsolót kell keríteni, csak a hely kicsit szűkös, mert a régebbieknél csak a tank szintmérője melletti kis lyukban lenne csak hely.....

#47028 Vinkó75
2016-12-01 20:49:38

Válasz dömdöm #47025. hozzászólásáraA led-el bírni fogja.
Áram felvétele nem nagy. Másnál is működik hiba mentesen. Nem véletlen lehet kapni már az autókba is az izzó helyett. A fényerő viszont brutális.

#47027 rigás
2016-12-01 20:48:41

Válasz a2457 #47018. hozzászólásáraIsmerem ezt a lehetetlen gyári megoldást. A 820-asunkba még az van, döglik is a bal oldali aksi másfél, két évente. Öcsém most is töltögeti, küzd vele pedig mondtam már neki átdrótozom nem sokba kerül de nem, hát akkor veszegeti az aksikat ha úgy olcsóbb.smile smile

Nincs profilkép
#47026 a2457
2016-12-01 20:45:59

Válasz atisgyulai #47023. hozzászólásáraha nincsen töltés, akkor igen. az erősebb tölti a gyengébbet. ez tény, valóban hátrány.
node, mennyire tudja tölteni ?
ugye ez annak a függvénye mekkora a kapcsofeszültségben a különbségük. mert csak azzal tudja tölteni. aztána hogy közelednek egymáshoz ez mégkisebb lesz.

node, mivan akkor amikor fogyaszt róluk valami? hát az van hogy az erősebb több ampert tunkol bele, amitől jobban esik a kapcsofeszültsége mint a gyengébbnek.
nagyjából egyforma akksik esetén nagyjából egyforma a terhelés.

töltéskor pedig amelyik gyengébb, jobban le van merülve azt jobban fogja a generátor tölteni. és rásegít az erősebb akksi is egy keveset hogy hamar kiegyenlítődjenek az erőviszonyok.

soros kötésnél más az ábra, ott azonos az áramerősség mindkét akksin.
és amit az egyik akksi nyom áram, annak átkell mennie a másikon is.
megesik hogy 2x nagyobb áramerősség megy át a terminálokon mint amit egymaga tudna az akksi leadni. párhuzamosan azért jó tölteni mert ha mást nem, legalább feszültségben tutira ugyanazt nyomatják. ameddig a terhelés fele kisebb, mint a gyengébb akksi maximuma addig egyforma terhelés jut mindkét akksira.

hogy ezekután miért jó külön tölteni, arról lövésem sincsen. ha attól féltek hogy állóhelyzetben lemerítheti a rendszert az hogy hibás az eggyik akksi a kettőből, akkor tettek volna fel egy olyan áramtalanítót ami a két akksit is szétköti..
ezerszer egyszerűbb mint ez a marhaság hogy külön tölti és használja a két akksit.

szóval kitartok amellett hogy gyakorlati haszna igazából nincsen.

Nincs profilkép
#47025 dömdöm
2016-12-01 20:43:26

Hi!

Minszki vason amelyiknél gyárilag nem voltak első munkalámpák hová, hogy szokták igazából befűzni?

Nálunk most arra a szálra lett amelyikről a hátsók is működnek. Nem tudom majd, hogy bírja mert LED-esek lettek, elől 48-wattosak, hátul 27-esek. smile scared

#47024 atisgyulai
2016-12-01 20:43:17

Válasz zsozsi51 #47022. hozzászólásáraÜdv!

A gond az, hogy a műanyag és a beleöntött fém lap hőtágulása nem azonos. A kettő között szivárog ki a nafta, de csak annyira hogy összekenje a gépet.
Ha még garanciás, cseréltesd ki fém tankra. Ha nem az, akkor lehet gyakorlatozni különböző ragasztó csodaszerekkel. De a diletációs mozgás akkor is megmarad.

#47023 atisgyulai
2016-12-01 20:17:01

Válasz a2457 #47020. hozzászólásáraHát pont ez az! A párhuzamba kötöttek közül a gyengébb mindig fogyasztóként működik, és meríti a kispajtársát, még álló, nyugalmi helyzetben is. Töltést sem egyformán veszik, ha az "erősebb" elérte a beállított töltésmaximumot, onnantól a gyengébbiket csak ő tölti.
A sorba kötöttekben áramtalanítás után nincs zárt "áramkör", nincs elektron vándorlás. Ott inkább akkor szokott töltés gond lenni, ha az egyikről valamiért (pl. rádió) 12V-ot vesznek le, és az jobban merül.

#47022 zsozsi51
2016-12-01 20:16:09

Sziasztok,

Műanyag tankkal kinek volt már dolga? Mind2 csapnál csöpög a gázolaj, de nem a csap a rossz... valaki tud megoldást erre?
Ehhez mit szóltok?
http://legradiautosbolt.hu/termekek/id/tomitesek-ragasztok/429

Nincs profilkép
#47021 paca
2016-12-01 20:04:46

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. MTZ kormányszervó szivattyú. más célra használnám, csak nem tudom melyik a helyes forgásirány, melyik a nyomó és a szívó oldal. hogy lehet ezt megállapítani, nincs rajta semmilyen jelölés? (vagy csak nem találom?)

Köszönöm előre is!

Nincs profilkép
#47020 a2457
2016-12-01 19:50:02

Válasz atisgyulai #47019. hozzászólásáraez soros kapcsolásra igaz.
párhuzamos kapcsolásnál a kapocsfelszültségük kiegyenlítődésre fog törekedni, ha az egyik gyengébb a másik addig tölti ameddig egyformák nem lesznek kapocsfeszültség szerint.
különösebben nem kell összeválogatni őket ehhez.
sorbakötés más tészta, főleg töltés szempontjából. az akksikon belül sorbakötött cellák vannak, na ezeknek illik nagyon egyformáknak lenni. máskülönben nagyon gyorsan tönkremegy egy cella valamelyik akksiban és akkor olyan mint a karácsonyfaégősor. egy izzó kimegy és nem műxik az egész.

#47019 atisgyulai
2016-12-01 19:23:21

Válasz a2457 #47018. hozzászólásáraTalán az lehetett az indok erre a megoldásra, hogy az állandóan párhuzamba kapcsolt akksik (mivel nincs két egyforma) mindig nyírják egymást. Én inkább azt nem értem miért nem álltak át (mondjuk egy bizonyos évjárattól) a teljes 24-es hálózatra. Talán a munkaeszközök 12V-os áramigénye miatt.

Nincs profilkép
#47018 a2457
2016-12-01 19:02:09

Válasz rigás #47014. hozzászólására4 mtz van baráti körben amik rendszeresen nyírták az egyik akksit a kettő közül, a kretén orosz megoldások végett.
valóban külön tölti őket és külön használja őket, mind az összesben átkötözgettem úgy hogy folyton párhuzamban van a két akksi.
semmi racionális magyarázat nicnsen rá miért így csinálták meg gyárilag.
korosabb masinákból amik így-úgy kikötöttek nálam .. én megmondom őszintén mindent ami vezeték csuklóból dobtam ki.legtutibb a soros 24 voltos indítás, 12 voltos párhuzamos töltés.

#47017 atisgyulai
2016-12-01 18:42:06

Válasz rigás #47014. hozzászólásáraDe igen. Tölteni is külön tölti, (előbb az egyiket, utána a másikat)
és ha jól gondolom külön is van biztosítva.
Használni is csak az egyiket használja, a másikat csak indításkor. (nem párhuzamkapcsolós)
De várjuk meg a fejleményeket, ez csak vaktában lövöldözés. Kb. mint a céllövölde a búcsúban. smile lol

#47016 Gergő80
2016-12-01 18:34:06

Válasz prütyi #46955. hozzászólásárapár kép az ötvenes kampóról
1
2
3

#47015 rigás
2016-12-01 17:24:24

Válasz pinterpiroska80 #47011. hozzászólásáraJó lenne leírnád mit néztetek át rajta, mármint mit értesz összes lehetséges hibaforráson.
Hátha mégis kimaradt valami és szűkíthetjük a kört, már csak azért mert az online javítás amúgy sem egyszerű.smile smilesmile wink

#47014 rigás
2016-12-01 17:11:56

Válasz atisgyulai #47013. hozzászólásáraDe akkor egyik aksit sem töltené, nem?smile blinksmile blinksmile blink

#47013 atisgyulai
2016-12-01 11:13:04

Válasz pinterpiroska80 #47011. hozzászólásáraÜdv!

Véletlenül nem hegesztettek rajta mostanában munkagépet úgy, hogy nem volt áramtalanítva?
Akkor biztosíték lehet.
Elvileg a hidraulika tartálynál van egy kis fekete dobozban. (A fedelében van tartalék bizti).

Nincs profilkép
#47012 zollfeco
2016-12-01 11:10:43

Válasz nagypistivagyok2 #47008. hozzászólásáraÜdv!

Tegnap elkezdtem lecsupaszítani a hengerfejtömítés cseréhez a gépet, meg megjött a tömítés is. Szombaton szerelés.
Akkor kiderül mi a hiba. Remélem csak tömítés.

Nincs profilkép
#47011 pinterpiroska80
2016-12-01 09:50:49

Sziasztok. Segitsetek légyszives, Mtz 1523.3 (150le) nem tölti az eggyik aksit, már minden lehetséges hibaforrást átnéztünk,de nem jó. Valaki találkozott már ilyen hibával?

Nincs profilkép
#47010 epipeti
2016-12-01 08:06:15

Válasz medikus #47003. hozzászólásáraKöszi! smile thumbup

Igen tudom, hogy lehet csinálni is. Elég sok mindent csináltam is magán a trakin. Úgy igazából kívül-belül felújítottam. Csak gondoltam, ha van lehetőség "gyári" alkatrészre, akkor azt választottam volna. De amúgy gondoltam rá, hogy ez lesz a vége, mert tényleg rengeteg helyen kerestem már. Azért még egyszer köszi!

#47009 gjoni
2016-11-30 21:55:18

Válasz atisgyulai #47007. hozzászólásáraHát hatalmas a különbség az tuti smile flowers

Nincs profilkép
#47008 nagypistivagyok2
2016-11-30 21:34:31

Válasz zollfeco #46967. hozzászólásáraNekem volt már olyan,hogy az egyik hengerbe nyomta vizet dadogott de haza jött.Egy hengerfejtömítés csere megoldotta a problémát.De lehet hengerfej repedés.Szedd szét.smile cowboy

#47007 atisgyulai
2016-11-30 21:25:28

Válasz gjoni #47005. hozzászólásáraIgen!smile thumbup
A rakodósunk melegítővel, 2×154Ah-val (párhuzamban,12V) nem indul olyan könnyen mint a 24-es.

#47005 gjoni
2016-11-30 20:58:20

Válasz atisgyulai #47004. hozzászólásáraHát én is maradok 24 volton fürgébb sokkal!smile biggrin

#47003 medikus
2016-11-30 19:43:28

Válasz epipeti #46999. hozzászólásáraLehet ám olyat csinálni is!Cső,8-as köracél,darab lemez,meg szerszámok!smile thumbup

Nincs profilkép
#47002 johndeere
2016-11-30 17:53:09

Válasz zollfeco #46967. hozzászólásáramegrepedt a henger fej hirtelenkapot terhelést smile mad

#47000 gjoni
2016-11-30 16:46:03

Válasz atisgyulai #46997. hozzászólásáraPróbáld meg 12 volttal ?smile lol

Nincs profilkép
#46999 epipeti
2016-11-30 16:38:58

Kedves Mindenki!

Szeretném a segítségeteket kérni. Szükségem lenne a kormányoszlopon lévő konzolra ami a difizár ill. a hűtőzsalu bowdenjeit vezeti. Égen földön kerestem már de nem találok sehol. Jó lenne ha tudnék szerezni, mert így nem tudom kapcsolni a difimet. Esetleg otthon valakinek elfekvőben? Mellékeltem egy képet is, bekarikáztam rajta miről is csacsogok. :)
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!
Üdv, Peti
difizár kapcsoló

Nincs profilkép
#46998 a2457
2016-11-29 21:57:00

Válasz atisgyulai #46997. hozzászólásáraa csoda nem ez, hanem a többi ami nem indul pöccre :)
2017 van lassan, azért nehogymár különleges legyen ha valami elindul :D

#46997 atisgyulai
2016-11-29 21:17:03

Válasz Sanyee #46996. hozzászólásáraPassz.
Ilyen újkora óta. 24-ről indít, első fordulatnál dörren. Szó szerint pöc-röff.

#46996 Sanyee
2016-11-29 21:09:54

Válasz atisgyulai #46995. hozzászólásáraWaat?
Akkor miért indul ilyen könnyen?

#46993 atisgyulai
2016-11-29 20:41:31

Válasz Sanyee #46991. hozzászólásáraIgen van benne.
De nem használjuk.
-10°-ban is pöccre indul mint egy jó személyautó. smile thumbupcool

#46992 Gabesz2
2016-11-29 13:05:25

Válasz zsozsi51 #46989. hozzászólásáraNálam melegen kb. 2,3 bar.

Ha van kedved kísérletezni, tegyél rá próbára egy másik centrifugál szűrőházat kompletten.

#46991 Sanyee
2016-11-29 12:58:28

Sziasztok!

Melyik MTZ-be van hengerenkénti izzítás gyárilag? Izzítógyertya.
920.3-asba van?

#46990 Bandita29
2016-11-29 10:23:20

Válasz zsozsi51 #46985. hozzászólásáraÁllíts rajt picit,ha kevesled. Fordulaton,üzemmeleg állapotban 3 felett egy picivel ugy lenne az igazi. Alapjáraton a másfél bar elég.

#46989 zsozsi51
2016-11-29 10:03:49

Válasz zsozsi51 #46988. hozzászólásáraAkkor azt mondod nem is érdemes keresni a hibát? Nem ehhez vagyok szokva. Az 552es olajnyomása beáll 2.8ra és ott is marad, 80as vízhőm. fölött talán esik 3 tizedet.

#46988 zsozsi51
2016-11-29 09:59:57

Válasz Farkas Gyula #46986. hozzászólásáraEz speciel nem pontatlan. Már rámértem.

#46987 gjoni
2016-11-29 09:43:17

Válasz zsozsi51 #46985. hozzászólásáraHaveréké is ennyit mutat ,nyugi az újak màr csak ilyenek!

Nincs profilkép
#46986 Farkas Gyula
2016-11-29 08:53:23

Válasz zsozsi51 #46985. hozzászólásáraMérj rá mechanikus órával is . Lehet ,hogy a digitális óra pontatlan?

#46985 zsozsi51
2016-11-29 07:31:38

Új 820as mtz-n kinek mennyi az olajnyomás a motorban? Nekem hidegen 3nál kezd alapjáraton, majd 80 fok fölött leesik 1,5 re. Fordulaton a 2 megvan.

Nincs profilkép
#46984 a2457
2016-11-28 22:16:22

Válasz szg1 #46981. hozzászólásáravan olyan masinám amiben légmunkahengerrel van megoldva egy 2 gangos mechanikus szinkronizálatlan váltó.
hát megmondom neked ott nem vicceltek, elég vaskos a légmunkahenger. reccsenés mentesen vált, de olyan odaver mint az állat.
viszont terhelés alatt is nyugodtan kapcsolható, nem vette zokon sose :D

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A kukorica ára zuhan, a búza drágul – mit tehet a magyar gazda?
A MAGOSZ szerint alkalmazkodni kell a piaci fordulatokhoz, nincs mese.
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Hogyan befolyásolja a növénytermesztést a talaj sótartalma?
Öntözés mellett is száradnak a növényeid? Lehet, hogy nem a víz mennyiségével,...
Heger forgóborona 3m vetőgép konzollal
Heger forgóborona 3m vetőgép konzollal

1.090.000 Ft

Új! VAgro 4,5 m-es hidr. csillaggyűrűs-henger hidr. simítóval LÍZINGRE is
Új! VAgro 4,5 m-es hidr....

3.795.000 Ft

ÚJ! VAgro 6,2 m hidr. csillaggyűrűs-henger hidr. simítóval 2 év garanciával
ÚJ! VAgro 6,2 m hidr....

4.795.000 Ft

Lajta vetőgép
Lajta vetőgép

300.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]