Válasz _NB_ #45680. hozzászólásáraÉrtem, csak hát hogyha a kerék méretkülönbség lenne a probléma akkor inkább csak megfeszülne a hajtáslánc itt pedig remeg. Alkatrész probléma esetén pedig nem kellene szinte minden gépnek ezt produkálnia (a vadiújaknak is). Nekem pl. már akkor remegett amikor hazafelé jöttem az új géppel. Aztán gyanús módon megszűnt a remegés és végignéztem az első hajtást. Kiderült hogy az elsőhíd-kardántengely összekötő csavarok ki voltak lazulva.
joreggelt segitséget szeretnék kérni,van 1 mtz-m
darálásnál kaszálásnál állandoan forralja a vizet és kifuja magábol.de viszont potkocsizni vagy rakodozni egésznap lehet vele mégcsak nemis melegszik olyankor.segitséget szeretnék kérni mi lehet a gond.talán hengerfej tömités.válaszokat segitséget elöre is köszönöm
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraA párhuzamosságot úgy értik, hogy a térben a két tengelyvég "bárhol" lehet.
pl:vegyük az MTZ-t, ha az első tengely másik oldalára kerülne a hajtott rész akkor is jó lenne.
Az se baj ha királycsapszegen elmozdul a első tengely "fel-le", csak (jelen esetben) a "malac" tengelyével legyen párhuzamos a két tengely ha meghosszabbítanánk őket.
De szerintem nem hinném, hogy a problémát csak a kardánra kellene leszűkíteni, lehet a kihajtás, az első tengely tányérkerék-kúpkerék, differenciálmű, szöghajtások, esetleg gumi hátul lapos/terhelt elől meg kemény/túlfújt, valahonnan elkel kezdeni a kizárásos elven.
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraa laza hézagolással gyakorlatilag a fogaskerekek püfölik egymást, igen.
nem egészséges, és tény hogy nem gondolt erre az orosz :)
az egyeneshidasoknál gyakrabban jön ki ez a rázkódás új gépnél, mert ugye az kicsit jobb minőségű híd aztán.. ez van.
igazából nem nagyhajlásszögű, hanem állandó szögsebességű kardán ami kéne rá, de azért azokkal sem fenékig tejfel az élet mert van ami nem használható akkor ha szemben állnak a tengelyek. a párhuzamosság problémáját ugyan feltehetőleg lehetne vele kezelni.
nehéz ügy, igazából ez egy tervezési.. hát nem hiba, hanem kényszer lehetett.
ott tudtak hajtást levenni az elejéhez, és így tudták elvinni.
amit megoldásnak talánék az a Thomson féle kardán. thomson
viszont ennek kell minimum 2 fok eltérés ahhoz hogy ne kopjon el gyorsan.
cserébe ez a legkisebb vibrációjú állandó szögsebességű kardán kapcsolat.
a videó jól demonstrálja.
s nem utolsó szempont hogy ha szögben áll akkor is nagyon kicsi a súrlódásból eredő veszteség. meghát ha elszabadul nem ál neki vadul csapkodni, nekem egyszer menetelés közben elszabadult az mtz-n, szerencsére nem mentem gyorsan de így is rendesen odbszott a motortartó nyúlványnak, el is repesztette. peig kivételesen volt fennt kardánvédő burkolat. evvel a megoldással nem kéne a burkolat sem.
ugyanakkor drága mint a penész...
Válasz a2457 #45675. hozzászólásáracsak egy tipp. Tripod csukló. Ennyi erővel leválthatná a kardánkeresztet. Az csak egyenletesen fut. Volt munkahelyemen a motorról lendkerékről a hajtás,egy kardánon ment át a hajtóműre. Azt párhuzamba kellett hézagolni,ha jól emléxem 0.5milire,hogy ne törjeel a főtengelyt. 1500Max fordulat volt. Magasságban volt kb 60mili,deaz jó volt úgy. Lényeg,a két tengely párhuzama. Mtzn sehol nix az. Autó féltengelycsukló ugyan azt a szerepet eljátszaná. Miért nem használják? Drága? De jó.
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraÜdv!
Ha jól értem, az MTZ-nél a nem párhuzamos tengelyek miatt a dupla csuklót kellene egy helyen alkalmazni hogy ne legyen vibráció mert azért csak nem egészséges a hézagolást sem elszúrni.. az orosz erre azért odafigyelhetett volna tervezéskor.
Ha jobban belegondolok, a TLT-n hajtott cuccok élettartama is meghosszabbítható ezzel a dupla csuklós cuccal. Akkor érdemes mindenhez ezt a nagy hajlásszögű kardánt használni.
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraarra gondoltam hogy ha a malac tengelye nem párhuzamos a váltó kimenő tengellyel akkor van a szöggyorsulásból eltérés. és ha minden igaz akkor az elsőhíd tengelyével sem párhuzamos.
ez volna amiből ered a "hiba", mert ha nem így lenne akkor nem rángatna akkor se ha teljesen jól ki van hézagolva.
és arra gondoltam ha a malactól az első hídig tartó kardán el lenne fordítva akkor lehet hogy oltaná egymást a kettő, vagy csillapítaná legalább.
mert itt most nem 1 darab kardánról van szó mint a videóban, eleve 3 tengelynek kéne párhuzamosan állnia. ez meg orosz masina.
namost ha csak 1 kardán menne akkor úgy volna ahogy mondod, nem lenne tanácsos elfordítani, és így ki is oltja a kettő egymást, a videóban is ezt mutatja.
de neki csak 1 kardánja van, és két tengelye.
ezen a talicskán meg 3 tengely van, 2 kardánnal. kérdés hogy hány fokot csalhat a 3 tengely.
mert elvileg ha csal akár csak 1 fokot a malacnál, akkor a malac és a híd közt is van még +ba valami.
és akkor ha jól gondolom a pillanatnyi szögsebesség eltérése a két tengelynek szorzódik, ha az első kardá behajtó sebességét nézem össze a második kardán kihajtásával. tehát a váltó osztóműve és az elsőhíd behajtása közt.
Válasz Tobszi #45671. hozzászólásáraOFF
Az agroinform átállt a sötét oldalra és mostantól darkweb lesz, de nézd a jó oldalát lehet holnaptól kibővül a fórum "Hogyan vegyek rabszolgát Afrikából" totyik
OFF
Válasz a2457 #45664. hozzászólásáraOtt tévelyedtél el, hogy az az ábra a szögsebességgel egyetlen kardáncsuklóra vonatkozik.
Ha viszont kettő van és a - meghajtó és hajtott tengely párhuzamos - akkor az első kereszt ingadozó szögsebességét a második kiegyenlíti és nincs ingadozás hanem egyenletesen átmegy a fordulat.
Ha viszont párhuzamosak a tengelyek, de elforgattuk az egyik villát 90°-kal akkor a hajtott oldalon megjelenik az ingadozás ami nem egészséges a hajtott szerkezetnek.
Sziasztok :) Lenne egy kérdésem, adott egy kisfülkés 80 as muki :) ma neki álltam szárzúzózni vele de nem tudom kikapcsolni a gardán hajtást vajon mitől lehet ?:) vissza ugrik folyamatosan a kar :)
Válasz MTZ1025.3 #45665. hozzászólásáramelegen 1000 fordulat /perc nél 1 BAR olajnyomással még ha nem is tökéletes, nyugodt lennék.
ennyivel elmegy még nagyon sokáig.
Válasz _NB_ #45661. hozzászólásáralehet hogy tévedek, ez volt a legjobb tippem.
azonkívül hogy lazábbra kell hézagolni.
nekem az utóbbi hozta a megoldást,
vagyis a laza hézagolás veszi fel a kardánokból jövő szöggyorsulás eltéréseket.
elvileg egy hardy tárcsa is megtudná oldani de nemtudom mennyire kivitelezhető.
lazább hézagolással megszűnt a jelenség teljesen.
azért is írtam úgy hogy én naív ostoba gondoltam patentra csinálok valamit mtz-n :D
Válasz _NB_ #45661. hozzászólásáraEz a videó valóban jól demonstrálja a jelenséget. Egyébként ezen infók birtokában nekem van egy sejtésem mi lehet a baj. Ahogy Te is leírtad, a lényeg, hogy a behajtó-kihajtó tengelyek legyenek párhuzamosak, valamint a két tengely és kardán legyen egy síkban. Ebben az esetben tökéletesen kiegyenlítik egymást a szöggyorsulások. Valamint a két kardán egymáshoz viszonyított szöghelyzete (malac középen) sem számít. Ami viszont igen az pedig az, hogy az elsőhídból kijövő tengely negatív szöget zár be a vízszinteshez képest és nem párhuzamos a malac tengelyével. Vagyis ennek jelenségnek minden MTZ-nél jelentkeznie kellene.
-A lényege amit összekötsz két tengely párhuzamos legyen és a kardán középső részén egy vonalban legyenek a fejek.-
Ha így van szerelve, akkor amit az egyik csukló létrehoz hullámmozgást a másik kiegyenlíti.
Ha eltérő szögben áll a két tengely vagy fejek elvan forgatva akkor létre jön ez a lüktetés.
Itt egy vidi
elején egy vonalban van
majd különböző szögállás
majd párhuzamos
majd párhuzamos, de elforgatott fejjel
Azt kéne első lépésben kideríteni szerintem, hogy az első tengely a ludas vagy esetleg már a kihajtás a váltónál.
Ha ez megvan lehet tovább menni valamelyik irányba.
Válasz kistomi #45659. hozzászólásáraKöszönöm mindenkinek a hozzászólást. Amit "a2457" teljesen logikus és lehet is benne valami, ha éppen 90 fokban el vannak tolva egymáshoz képest a kardánok, abban az esetben kioltják egymást a "hullámok". Persze ez valóban csak addig működik/működhet, amíg meg nem csúszik a malac. Hétvégén ki fogom próbálni és majd megosztom a tapasztalatokat. Jó lenne olyan megoldást találni, amivel nem kell bontani a trakit.
Válasz a2457 #45657. hozzászólására90 fokot nem lehet fordítani mert nem egyeznek a furatok. A malacból kijön az eleje,azon lehet fordítani,de nem érdemes,ugyanis ha megcsúszik a lamella, újra változni fog a két kardán egymáshoz való helyzete.
majd elfelejtettem.
elvileg olyat lehet még tenni hogy ez ne legyen ilyen brutális hogy a két kardánytegely / a malac és a váltó közt, meg a malac és a híd közt/ relatív helyzetén lehet állítani , mivel ha leveszi az ember az egyiket, és fordít rajta 90 fokot akkor elvileg csillapodni fog a rázkódás.
remélem segítettem.
és tökjó lenne ha módosíthatnám a hozzászólást, ha moderátor jár erre összefűzhetné ezt a 3 mat egybe és a felesleget törölhetné.
na a kép egy kis magyarázatra szorul.
alul a skálán a meghajtott oldal szöge van fokban.
a függőleges skála a kimenő oldal sebessége a bemenőéhez képpest, amennyiben a bemenő oldal fordulatszámát 1 egységnek vesszük.
a különböző színű görbék pedig a különböző törésszögek miatt vannak.
szóval egy 60 fokban megtört kardáncsukló, 100 fordulat /perc sebességel tekerve a kimenő felén 180 foknál 200 as fordulatot akarna produkálni, ám ha kicsit tovább tekerjük egy negyed fordulattal (90 fok) akkor csak 50 et akarna perdülni.
ez oszcillál fel alá, ha gondoan ki van hézagolva az elsőhíd akkor ebből adódik a reszketés.
ha jól sejtem azért van mert a kardán ami az elejét hajtja nem állandó sebességű fajta csuklóval van szerelve.
ez a sima kardán ahogy változik a szög oszcillál, de egy teljes fordulatra természetesen 0 az eltérés. csa fordulat közben más.
tehát amikor egy teljes fordulatot megtesz a kardán, akkor a fordulat egyik felében gyorsabban akarja hajtani az elejét mint kéne, a másik felében meg lassabban.
ha lógósabb a hézagolás akkor van egy nagyobb holtjáték ami ezt feltudja venni.
Válasz horesz01 #45652. hozzászólásáraa megoldás az amit szeni írt, ha túl szűk a hézagolás akkor remeg.
a Z hidasomon is volt ilyen amikor én bolond felújítottam a belét és szakszerűen mindent elkövettem hogy precíz legyen.
fogtam is a fejemet hogy miért, aztán kicsit lógósabbra eresztve mindent a jelenség teljesen megszűnt.
Válasz masina #45651. hozzászólásáraÜdv. Nekem is 892.2 van. Újonnan vettem, hasonlót csinált nekem is a gép mint neked öszkerékben. Olyan érzés volt a gépben ülni mintha szét akarná rázni magát, vagy legalábbis a fülkét akarná lerázni. A tükörtartók sárvédők és tartók állandóan letörtek. Új tükörtartókat csináltunk hogy bírják mert nem volt kedvünk naponta hegeszteni, a sárvédő tartókat szintén erősíteni kellett. A forgalmazó azt mondta hogy mtz betegség nem kell vele foglalkozni... Ahogy mentek bele az órák úgy egyre kevésbé volt érezhető a remegés, most 3800 óra van benne és már nem jelentkezik a rázkódás. Viszont új kora óta 6.ban jobbra balra "behintázik" valamiért ha csak közlekedek vele, munka közben nem. Ha elveszem a gázt akkor pár másodpercig jó aztán újból előjön, ha nyomom neki akkor is csak kisebb mértékben... Mi is kérdeztünk szakikat de senki nem tudott magyarázatot adni h mi lehetne.
Válasz Szeni #45648. hozzászólásáraEgyenes hidas, 2 hónapos tarktor. Az a vicc a dologban, hogy a bejáratás alatt nem derült ki ilyesmi, mert ügye nem akasztottuk utána a nagy tárcsát egyből. Egyébként ritka csendes váltója van. Én személy szerint arra gondoltam, hogy a terep 5 alatti tartománybana váltón belül összeadódnak a rezgések. (értem itt, hogy minden fogaskerék üt egy kicsit...)
Az első difi hézagolást, már olvastam máshol is, de ott nem hozott megoldást, persze nem derült ki, hogy melyik irányba állítottak. Egyelőre megvárom, hogy lejárjon a garancia és majd utána kísérletezgetek.
Válasz N.. Tamás #45644. hozzászólásáraPapíroztasd át, később nem lesz vele gondod. Amúgy is folyamatosan csak szigorodnak a műszakik, megbuknak a fusizó helyek. Volt itt kolléga a közelmúltban aki ezt végigjárta, őt kérdezd meg.
Válasz masina #45638. hozzászólásáraHa görbe hidas, akkor még a többi szöghajtásnál is lehet ez a szűk hézagolás. Végig kell tapogatni, és megkeresni, hol a hiba.
Válasz masina #45638. hozzászólásáraTermészetesen soha nem fog bekopni. Ha a fogaskerék könnyen kopna, jól is néznénk ki. Nekem az első diffi volt nagyon fogtőre hézagolva. Ha a gyári értékre állítod a foghézagot, akkor érzed a remegést, ha kézzel hajtod jó ütemesen. Nekem nem tetszett, és kicsit lazábbra hézagoltam. A remegés megszünt.
Válasz N.. Tamás #45644. hozzászólásáramenj be egy vizsgabázisra azt kérdezd meg! De,a vizsga folyamata szerintem önmagáért beszél. Fénykép lesz róla,ami megy az okosoknak. Ha volt róla fénykép másik hídról,akkor ez a híd nem lesz jó alatta. Amúgy meg,ha valaki is gondol a munkájára,az első hajtásos képet ,próba képpen sem küldi el. Át kéne iratni! Megérné!
Köszönöm az infót. Engem legjobban az érdekelne, hogy pl. minden 892.2-nél jelentkezik-e ez a probléma. Ha igen, akkor nagy duzzogva beletörődöm, viszont így igazából terep 5 alatt nem lehet vele dolgozni, mert annyira ráz, hogy ki akar eseni a kormány a helyéről. De attól tartok, hogy ez nem így van és csak sikerült néhányunknak egy rossz szériát kifogni és ebben az esetben vélemyényem szerint ez reklamálható a gyártó felé.
Köszönöm az infót. tudom hogy ajakon is van vizsgahely, de kérdés hogy hogyan tudják megoldani a problémám?!?! Muszáj e vajon kiszerelni az első hidat ha hivatalosan nem első kerekes. Valakit vizsgáztatottmár így?
Hallottam már a ricseiről is. Ricsén merre találom őket?
Válasz masina #45638. hozzászólására Nekem 820.2 van ugyan ez a jelenség Én használtan vettem amelyiket kipróbáltam mind ilyen volt,földmunkában úgy használom hogy csak addig pörgetem a motort amíg el nem kezd remegni aztán egy picit visszább a gázt, ez kb 1600-1700 fordulat fölötte remeg. össze kopni SOHA sem fog az enyém kb 6-7 ezer órás. Vagy még ezután fog összekopni??? Nem tudom??? Remélem egy két év múlva meg tudok tőle szabadulni.
Kedves forum társak.Segítséget szeretnék kérni a következő témában. MTZ 892.2 110 üzemóra. Ha az első hajtás be van kapcsolva és nagyobb terhelés van, akkor terep 5-től lefelé minden fokozatban iszonyatos nagy vibráció érezhető. Átolvasva az eddigi kommenteket, VGA és TDM850 felhasználók szintén hasonló problémával küszködtek, azonban az akkori hozzászólásokból sajnos semmi konkrét nem derült ki. A szervíz szakvéleménye: "ezek ilyenek, majd összekopik". Na ezt nem vagyok hajlandó elfogadni. A válaszokat köszönöm előre is.
valaki tudna nekem segíteni hogy tudnám a első lámpáimat beállítani rendesen mert olyan szépen bevilágítja az fák tetejét de ahova kell oda nem világit?
Nekem nagy kocka lámpák vannak és már lefelé állítani sem bírom és megdönteni sem bírom őket.
illetve nincs a H4 izzotol valami erősebb LED mondjuk ?
Sziasztok. Van egy papíron 550-s mtz-m. Én már első hajtással vettem. Azt mondta az eladó hogy ő úgy vizsgáztatta hogy levették a meghajtó kardánt. De a híd az maradt alatta. Nemrég lejárt a műszaki, és megkérdeztem azt mondták hogy így már nem lehet. Cseréljem ki üaddig. Vagy papíroloztassam át. Kérdésem az lenne, tudtok e olyan vizsga helyet Kisvárda környékén ahol megcsinálnqk híd csere nélkül Vagy esetleg mennyibe fájna átoapíroznü?
93583 hozzászólás
Válasz _NB_ #45680. hozzászólásáraÉrtem, csak hát hogyha a kerék méretkülönbség lenne a probléma akkor inkább csak megfeszülne a hajtáslánc itt pedig remeg. Alkatrész probléma esetén pedig nem kellene szinte minden gépnek ezt produkálnia (a vadiújaknak is). Nekem pl. már akkor remegett amikor hazafelé jöttem az új géppel. Aztán gyanús módon megszűnt a remegés és végignéztem az első hajtást. Kiderült hogy az elsőhíd-kardántengely összekötő csavarok ki voltak lazulva.
Válasz Faragó János #45681. hozzászólásáraTehát akkor forralja a vizet ha a TLT-t használod. Lehetséges hogy a TLT rosszul van beállítva és állandóan fékeli magát?
joreggelt segitséget szeretnék kérni,van 1 mtz-m
darálásnál kaszálásnál állandoan forralja a vizet és kifuja magábol.de viszont potkocsizni vagy rakodozni egésznap lehet vele mégcsak nemis melegszik olyankor.segitséget szeretnék kérni mi lehet a gond.talán hengerfej tömités.válaszokat segitséget elöre is köszönöm
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraA párhuzamosságot úgy értik, hogy a térben a két tengelyvég "bárhol" lehet.
pl:vegyük az MTZ-t, ha az első tengely másik oldalára kerülne a hajtott rész akkor is jó lenne.
Az se baj ha királycsapszegen elmozdul a első tengely "fel-le", csak (jelen esetben) a "malac" tengelyével legyen párhuzamos a két tengely ha meghosszabbítanánk őket.
De szerintem nem hinném, hogy a problémát csak a kardánra kellene leszűkíteni, lehet a kihajtás, az első tengely tányérkerék-kúpkerék, differenciálmű, szöghajtások, esetleg gumi hátul lapos/terhelt elől meg kemény/túlfújt, valahonnan elkel kezdeni a kizárásos elven.
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraa laza hézagolással gyakorlatilag a fogaskerekek püfölik egymást, igen.
nem egészséges, és tény hogy nem gondolt erre az orosz :)
az egyeneshidasoknál gyakrabban jön ki ez a rázkódás új gépnél, mert ugye az kicsit jobb minőségű híd aztán.. ez van.
igazából nem nagyhajlásszögű, hanem állandó szögsebességű kardán ami kéne rá, de azért azokkal sem fenékig tejfel az élet mert van ami nem használható akkor ha szemben állnak a tengelyek. a párhuzamosság problémáját ugyan feltehetőleg lehetne vele kezelni.
nehéz ügy, igazából ez egy tervezési.. hát nem hiba, hanem kényszer lehetett.
ott tudtak hajtást levenni az elejéhez, és így tudták elvinni.
amit megoldásnak talánék az a Thomson féle kardán.
thomson
viszont ennek kell minimum 2 fok eltérés ahhoz hogy ne kopjon el gyorsan.
cserébe ez a legkisebb vibrációjú állandó szögsebességű kardán kapcsolat.
a videó jól demonstrálja.
s nem utolsó szempont hogy ha szögben áll akkor is nagyon kicsi a súrlódásból eredő veszteség. meghát ha elszabadul nem ál neki vadul csapkodni, nekem egyszer menetelés közben elszabadult az mtz-n, szerencsére nem mentem gyorsan de így is rendesen odbszott a motortartó nyúlványnak, el is repesztette. peig kivételesen volt fennt kardánvédő burkolat. evvel a megoldással nem kéne a burkolat sem.
ugyanakkor drága mint a penész...
Válasz a2457 #45675. hozzászólásáracsak egy tipp. Tripod csukló. Ennyi erővel leválthatná a kardánkeresztet. Az csak egyenletesen fut. Volt munkahelyemen a motorról lendkerékről a hajtás,egy kardánon ment át a hajtóműre. Azt párhuzamba kellett hézagolni,ha jól emléxem 0.5milire,hogy ne törjeel a főtengelyt. 1500Max fordulat volt. Magasságban volt kb 60mili,deaz jó volt úgy. Lényeg,a két tengely párhuzama. Mtzn sehol nix az. Autó féltengelycsukló ugyan azt a szerepet eljátszaná. Miért nem használják? Drága? De jó.
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraÜdv!
Ha jól értem, az MTZ-nél a nem párhuzamos tengelyek miatt a dupla csuklót kellene egy helyen alkalmazni hogy ne legyen vibráció mert azért csak nem egészséges a hézagolást sem elszúrni.. az orosz erre azért odafigyelhetett volna tervezéskor.
Ha jobban belegondolok, a TLT-n hajtott cuccok élettartama is meghosszabbítható ezzel a dupla csuklós cuccal. Akkor érdemes mindenhez ezt a nagy hajlásszögű kardánt használni.
Válasz abrahamusamantius #45668. hozzászólásáraírd már le,hogy adsz,vagy veszel? Mit akarsz?
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraarra gondoltam hogy ha a malac tengelye nem párhuzamos a váltó kimenő tengellyel akkor van a szöggyorsulásból eltérés. és ha minden igaz akkor az elsőhíd tengelyével sem párhuzamos.
ez volna amiből ered a "hiba", mert ha nem így lenne akkor nem rángatna akkor se ha teljesen jól ki van hézagolva.
és arra gondoltam ha a malactól az első hídig tartó kardán el lenne fordítva akkor lehet hogy oltaná egymást a kettő, vagy csillapítaná legalább.
mert itt most nem 1 darab kardánról van szó mint a videóban, eleve 3 tengelynek kéne párhuzamosan állnia. ez meg orosz masina.
namost ha csak 1 kardán menne akkor úgy volna ahogy mondod, nem lenne tanácsos elfordítani, és így ki is oltja a kettő egymást, a videóban is ezt mutatja.
de neki csak 1 kardánja van, és két tengelye.
ezen a talicskán meg 3 tengely van, 2 kardánnal. kérdés hogy hány fokot csalhat a 3 tengely.
mert elvileg ha csal akár csak 1 fokot a malacnál, akkor a malac és a híd közt is van még +ba valami.
és akkor ha jól gondolom a pillanatnyi szögsebesség eltérése a két tengelynek szorzódik, ha az első kardá behajtó sebességét nézem össze a második kardán kihajtásával. tehát a váltó osztóműve és az elsőhíd behajtása közt.
Válasz Lacus704 #45667. hozzászólásáraSolarker, Kecskemét
Válasz Tobszi #45671. hozzászólásáraOFF
Az agroinform átállt a sötét oldalra és mostantól darkweb lesz, de nézd a jó oldalát lehet holnaptól kibővül a fórum "Hogyan vegyek rabszolgát Afrikából" totyik
OFF
Válasz a2457 #45664. hozzászólásáraOtt tévelyedtél el, hogy az az ábra a szögsebességgel egyetlen kardáncsuklóra vonatkozik.
Ha viszont kettő van és a - meghajtó és hajtott tengely párhuzamos - akkor az első kereszt ingadozó szögsebességét a második kiegyenlíti és nincs ingadozás hanem egyenletesen átmegy a fordulat.
Ha viszont párhuzamosak a tengelyek, de elforgattuk az egyik villát 90°-kal akkor a hajtott oldalon megjelenik az ingadozás ami nem egészséges a hajtott szerkezetnek.
A kerekek hajtása
Gépelemek itt a "Kiegyenlítőkapcsolók" szóra kell rákeresni (Ctrl+F) onnan kezdődik a magyarázat.
Válasz abrahamusamantius #45668. hozzászólásáraAz ilyen barom hogy keveredik egy mezőgazdasággal foglalkozó fórumba?

Valaki picsázza már ki!
Ez lemaradt. köszönöm előre a válaszokat :)
Sziasztok :) Lenne egy kérdésem, adott egy kisfülkés 80 as muki :) ma neki álltam szárzúzózni vele de nem tudom kikapcsolni a gardán hajtást vajon mitől lehet ?:) vissza ugrik folyamatosan a kar :)
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-09-03 07:00:36
Válasz masina #45651. hozzászólásáraTe hol vetted azt a gépet?
Válasz MTZ1025.3 #45665. hozzászólásáramelegen 1000 fordulat /perc nél 1 BAR olajnyomással még ha nem is tökéletes, nyugodt lennék.
ennyivel elmegy még nagyon sokáig.
Amit sikerult elérni olajnyomasnal hogy melegen fordulaton 2 alapjaraton 1.5.
Ez hosszutavon mennyire megnyugtato?
Válasz _NB_ #45661. hozzászólásáralehet hogy tévedek, ez volt a legjobb tippem.
azonkívül hogy lazábbra kell hézagolni.
nekem az utóbbi hozta a megoldást,
vagyis a laza hézagolás veszi fel a kardánokból jövő szöggyorsulás eltéréseket.
elvileg egy hardy tárcsa is megtudná oldani de nemtudom mennyire kivitelezhető.
lazább hézagolással megszűnt a jelenség teljesen.
azért is írtam úgy hogy én naív ostoba gondoltam patentra csinálok valamit mtz-n :D
Válasz _NB_ #45661. hozzászólásáraEz a videó valóban jól demonstrálja a jelenséget. Egyébként ezen infók birtokában nekem van egy sejtésem mi lehet a baj. Ahogy Te is leírtad, a lényeg, hogy a behajtó-kihajtó tengelyek legyenek párhuzamosak, valamint a két tengely és kardán legyen egy síkban. Ebben az esetben tökéletesen kiegyenlítik egymást a szöggyorsulások. Valamint a két kardán egymáshoz viszonyított szöghelyzete (malac középen) sem számít. Ami viszont igen az pedig az, hogy az elsőhídból kijövő tengely negatív szöget zár be a vízszinteshez képest és nem párhuzamos a malac tengelyével. Vagyis ennek jelenségnek minden MTZ-nél jelentkeznie kellene.
Nagyon jó videó. Köszi
Válasz a2457 #45657. hozzászólásáraElvileg nem egészséges ha elvannak forgatva a fejek, mert pont létrehozza a lüktető mozgást.
-A lényege amit összekötsz két tengely párhuzamos legyen és a kardán középső részén egy vonalban legyenek a fejek.-
Ha így van szerelve, akkor amit az egyik csukló létrehoz hullámmozgást a másik kiegyenlíti.
Ha eltérő szögben áll a két tengely vagy fejek elvan forgatva akkor létre jön ez a lüktetés.
Itt egy vidi
elején egy vonalban van
majd különböző szögállás
majd párhuzamos
majd párhuzamos, de elforgatott fejjel
Itt egy index hsz. is.
Azt kéne első lépésben kideríteni szerintem, hogy az első tengely a ludas vagy esetleg már a kihajtás a váltónál.
Ha ez megvan lehet tovább menni valamelyik irányba.
Válasz kistomi #45659. hozzászólásáraKöszönöm mindenkinek a hozzászólást. Amit "a2457" teljesen logikus és lehet is benne valami, ha éppen 90 fokban el vannak tolva egymáshoz képest a kardánok, abban az esetben kioltják egymást a "hullámok". Persze ez valóban csak addig működik/működhet, amíg meg nem csúszik a malac. Hétvégén ki fogom próbálni és majd megosztom a tapasztalatokat. Jó lenne olyan megoldást találni, amivel nem kell bontani a trakit.
Válasz a2457 #45657. hozzászólására90 fokot nem lehet fordítani mert nem egyeznek a furatok. A malacból kijön az eleje,azon lehet fordítani,de nem érdemes,ugyanis ha megcsúszik a lamella, újra változni fog a két kardán egymáshoz való helyzete.
Válasz a2457 #45657. hozzászólásáraÜdv!
Lehet hogy egy jól méretezett hardy tárcsa segítene?
majd elfelejtettem.
elvileg olyat lehet még tenni hogy ez ne legyen ilyen brutális hogy a két kardánytegely / a malac és a váltó közt, meg a malac és a híd közt/ relatív helyzetén lehet állítani , mivel ha leveszi az ember az egyiket, és fordít rajta 90 fokot akkor elvileg csillapodni fog a rázkódás.
remélem segítettem.
és tökjó lenne ha módosíthatnám a hozzászólást, ha moderátor jár erre összefűzhetné ezt a 3 mat egybe és a felesleget törölhetné.
na a kép egy kis magyarázatra szorul.
alul a skálán a meghajtott oldal szöge van fokban.
a függőleges skála a kimenő oldal sebessége a bemenőéhez képpest, amennyiben a bemenő oldal fordulatszámát 1 egységnek vesszük.
a különböző színű görbék pedig a különböző törésszögek miatt vannak.
szóval egy 60 fokban megtört kardáncsukló, 100 fordulat /perc sebességel tekerve a kimenő felén 180 foknál 200 as fordulatot akarna produkálni, ám ha kicsit tovább tekerjük egy negyed fordulattal (90 fok) akkor csak 50 et akarna perdülni.
ez oszcillál fel alá, ha gondoan ki van hézagolva az elsőhíd akkor ebből adódik a reszketés.
szerintem.
ha jól sejtem azért van mert a kardán ami az elejét hajtja nem állandó sebességű fajta csuklóval van szerelve.
ez a sima kardán ahogy változik a szög oszcillál, de egy teljes fordulatra természetesen 0 az eltérés. csa fordulat közben más.
tehát amikor egy teljes fordulatot megtesz a kardán, akkor a fordulat egyik felében gyorsabban akarja hajtani az elejét mint kéne, a másik felében meg lassabban.
ha lógósabb a hézagolás akkor van egy nagyobb holtjáték ami ezt feltudja venni.
Válasz masina #45638. hozzászólásáraNekem is csinálta. 7000-8000 óra környékén hagyta abba, vagyis folyamatosan csökkent a remegés.
Válasz horesz01 #45652. hozzászólásáraa megoldás az amit szeni írt, ha túl szűk a hézagolás akkor remeg.
a Z hidasomon is volt ilyen amikor én bolond felújítottam a belét és szakszerűen mindent elkövettem hogy precíz legyen.
fogtam is a fejemet hogy miért, aztán kicsit lógósabbra eresztve mindent a jelenség teljesen megszűnt.
Válasz masina #45651. hozzászólásáraÜdv. Nekem is 892.2 van. Újonnan vettem, hasonlót csinált nekem is a gép mint neked öszkerékben. Olyan érzés volt a gépben ülni mintha szét akarná rázni magát, vagy legalábbis a fülkét akarná lerázni. A tükörtartók sárvédők és tartók állandóan letörtek. Új tükörtartókat csináltunk hogy bírják mert nem volt kedvünk naponta hegeszteni, a sárvédő tartókat szintén erősíteni kellett. A forgalmazó azt mondta hogy mtz betegség nem kell vele foglalkozni... Ahogy mentek bele az órák úgy egyre kevésbé volt érezhető a remegés, most 3800 óra van benne és már nem jelentkezik a rázkódás. Viszont új kora óta 6.ban jobbra balra "behintázik" valamiért ha csak közlekedek vele, munka közben nem. Ha elveszem a gázt akkor pár másodpercig jó aztán újból előjön, ha nyomom neki akkor is csak kisebb mértékben... Mi is kérdeztünk szakikat de senki nem tudott magyarázatot adni h mi lehetne.
Válasz Szeni #45648. hozzászólásáraEgyenes hidas, 2 hónapos tarktor. Az a vicc a dologban, hogy a bejáratás alatt nem derült ki ilyesmi, mert ügye nem akasztottuk utána a nagy tárcsát egyből. Egyébként ritka csendes váltója van. Én személy szerint arra gondoltam, hogy a terep 5 alatti tartománybana váltón belül összeadódnak a rezgések. (értem itt, hogy minden fogaskerék üt egy kicsit...)
Az első difi hézagolást, már olvastam máshol is, de ott nem hozott megoldást, persze nem derült ki, hogy melyik irányba állítottak. Egyelőre megvárom, hogy lejárjon a garancia és majd utána kísérletezgetek.
Válasz N.. Tamás #45644. hozzászólásáraPapíroztasd át, később nem lesz vele gondod. Amúgy is folyamatosan csak szigorodnak a műszakik, megbuknak a fusizó helyek. Volt itt kolléga a közelmúltban aki ezt végigjárta, őt kérdezd meg.
Válasz kliene bull #45624. hozzászólásáraTegnap átkötöttem mostanra leengedett úgy hogy igazatok lesz munkahenger a ludas..köszi a segítségeteket
Válasz masina #45638. hozzászólásáraHa görbe hidas, akkor még a többi szöghajtásnál is lehet ez a szűk hézagolás. Végig kell tapogatni, és megkeresni, hol a hiba.
Válasz masina #45638. hozzászólásáraTermészetesen soha nem fog bekopni. Ha a fogaskerék könnyen kopna, jól is néznénk ki. Nekem az első diffi volt nagyon fogtőre hézagolva. Ha a gyári értékre állítod a foghézagot, akkor érzed a remegést, ha kézzel hajtod jó ütemesen. Nekem nem tetszett, és kicsit lazábbra hézagoltam. A remegés megszünt.
Válasz N.. Tamás #45644. hozzászólásáramenj be egy vizsgabázisra azt kérdezd meg! De,a vizsga folyamata szerintem önmagáért beszél. Fénykép lesz róla,ami megy az okosoknak. Ha volt róla fénykép másik hídról,akkor ez a híd nem lesz jó alatta. Amúgy meg,ha valaki is gondol a munkájára,az első hajtásos képet ,próba képpen sem küldi el. Át kéne iratni! Megérné!
Köszönöm az infót. Engem legjobban az érdekelne, hogy pl. minden 892.2-nél jelentkezik-e ez a probléma. Ha igen, akkor nagy duzzogva beletörődöm, viszont így igazából terep 5 alatt nem lehet vele dolgozni, mert annyira ráz, hogy ki akar eseni a kormány a helyéről. De attól tartok, hogy ez nem így van és csak sikerült néhányunknak egy rossz szériát kifogni és ebben az esetben vélemyényem szerint ez reklamálható a gyártó felé.
Köszönöm az infót. tudom hogy ajakon is van vizsgahely, de kérdés hogy hogyan tudják megoldani a problémám?!?! Muszáj e vajon kiszerelni az első hidat ha hivatalosan nem első kerekes. Valakit vizsgáztatottmár így?
Hallottam már a ricseiről is. Ricsén merre találom őket?
Sziasztok, Baranyában keresek mtz szerelőt. jót, megbízhatót, elérhetőt. köszi a segítséget! g.
Válasz N.. Tamás #45634. hozzászólásáraajakon van mi is ott vizsgáztattuk vagy zsurk
bocs helyet
mtz 80-ba lehetne más motort rakni D-243hellyet??
Válasz masina #45638. hozzászólására Nekem 820.2 van ugyan ez a jelenség Én használtan vettem amelyiket kipróbáltam mind ilyen volt,földmunkában úgy használom hogy csak addig pörgetem a motort amíg el nem kezd remegni aztán egy picit visszább a gázt, ez kb 1600-1700 fordulat fölötte remeg. össze kopni SOHA sem fog az enyém kb 6-7 ezer órás. Vagy még ezután fog összekopni??? Nem tudom???
Remélem egy két év múlva meg tudok tőle szabadulni.
Kedves forum társak.Segítséget szeretnék kérni a következő témában. MTZ 892.2 110 üzemóra. Ha az első hajtás be van kapcsolva és nagyobb terhelés van, akkor terep 5-től lefelé minden fokozatban iszonyatos nagy vibráció érezhető. Átolvasva az eddigi kommenteket, VGA és TDM850 felhasználók szintén hasonló problémával küszködtek, azonban az akkori hozzászólásokból sajnos semmi konkrét nem derült ki. A szervíz szakvéleménye: "ezek ilyenek, majd összekopik". Na ezt nem vagyok hajlandó elfogadni. A válaszokat köszönöm előre is.
valaki tudna nekem segíteni hogy tudnám a első lámpáimat beállítani rendesen mert olyan szépen bevilágítja az fák tetejét de ahova kell oda nem világit?
Nekem nagy kocka lámpák vannak és már lefelé állítani sem bírom és megdönteni sem bírom őket.
illetve nincs a H4 izzotol valami erősebb LED mondjuk ?
Válasz N.. Tamás #45634. hozzászólásáraRicse?
Válasz Jakabjóska #45632. hozzászólásáranem értek az mtz-hez ,de én is a hengert nézmém meg,pár forint a javítása
Sziasztok. Van egy papíron 550-s mtz-m. Én már első hajtással vettem. Azt mondta az eladó hogy ő úgy vizsgáztatta hogy levették a meghajtó kardánt. De a híd az maradt alatta. Nemrég lejárt a műszaki, és megkérdeztem azt mondták hogy így már nem lehet. Cseréljem ki üaddig. Vagy papíroloztassam át. Kérdésem az lenne, tudtok e olyan vizsga helyet Kisvárda környékén ahol megcsinálnqk híd csere nélkül Vagy esetleg mennyibe fájna átoapíroznü?