Gázolaj árak 655 Ft Benzin árak 636 Ft EUR 414.77 Ft USD 402.09 Ft CHF 439.56 Ft GBP 489.72 Ft

Fórum

Becenév: masina
Csatlakozott: 2016-04-24 18:41:03
Utolsó belépés: 2023-11-23 19:38:52
Fórum hozzászólás: 48

Fórumhozzászólásai

Előzmény: sicko #12566 hozzászólása


Kérnék szépen egy kontaktot a cdszilvia@gmail.com-ra. Köszönöm

Előzmény: sicko #12557 hozzászólása



Üdv, engem érdekelne a szivattyú, merre lenne helyileg?

Előzmény: medikus #11232 hozzászólása



512-es ferdefelhordó felső tengely, csak egy darab, más már nincs.

Előzmény: R Sándor #11229 hozzászólása



512-es eredeti tengelyt tudtam/tudok Kecskeméten egy barátomnál. Viszont azt nem tudom, hogy kompatibilis-e 514-el? Ha érdekel vkit, akkor megkérdem megvan-e még.

Előzmény: medikus #10706 hozzászólása



Igen, jó lett. Szerencse, hogy nem fogtam neki a tengely cseréhez, meg persze megfogadtam a tanácsodat is :)

Előzmény: medikus #10700 hozzászólása



Bócsán és Vadkerten zsákszámra van, küldenek postán is.

Előzmény: Kisroki #861 hozzászólása



Szankon van egy bontós, ott bontódik egy 524, de már eléggé széthordták. Ha kell e-mail címre küldök elérhetőséget.

Előzmény: Kovika84 #10305 hozzászólása



Tavaly ugyanígy jártam. Visszavittem ahonnan vettem és hoztam egy másikat az már szorult. Persze vittem egy tolómérőt is :)

Előzmény: medikus #10272 hozzászólása



Az ékpálya közepén.

Előzmény: medikus #10270 hozzászólása



Nem sokára kiderül :)

Előzmény: medikus #10267 hozzászólása



Medikus urat kérdezném, hogy az utóverő variátortárcsa felújítás közben, kíváncsiságból megnéztem van-e a tengelynek ütése. Sajnos van, 0,4 mm. Kell ezzel foglalkozni? Nagyon nincs kedvem tengelyt cserélni.....

Előzmény: lovasnorbi #10257 hozzászólása



Van két vezető műanyag lánckerék, amelyek simán csak egy csapra vannak felrakva, azokat is érdemes wd40-el megfújni vagy megzsírozni. Azok is tudnak gondot okozni, hogyha a csapon nem tudnak csúszni és persze forogni.

Előzmény: lorant90 #4651 hozzászólása



Érdemes szétszedés előtt összejelölni mindig mindent, és igyekezni jelre visszarakni. Én mindig így csinálom, ahol csak lehet.

Sziasztok,

fontolgatom a kettős csigaház cserét. A Bócsán kapható utángyártottal van tapasztalat valakinek? Elfogadható vagy inkább lakatoljam ki a régit.

Előzmény: medikus #10228 hozzászólása



Rendben, köszönöm a segítséget.

Előzmény: medikus #10226 hozzászólása



Köszi és hány mm-es hézag van az alátét és a műanyag csapágy(ház) között? Gondolom valamekkora hézagnak maradni kell. Sajnos nem az eredeti állapot volt korábban.

Előzmény: lovasnorbi #10223 hozzászólása



Sziasztok, valaki tudna nekem egy képet készíteni a az ürítőcsiga végén lévő rögzítésről. Előre is köszönöm.

Előzmény: Bebe_3099 #2286 hozzászólása



Üdv, próbáld meg felvenni a kapcsolatot a linkelt video készítőjével. V8Rapid néven fut. Valamelyik video alatti kommentben leírta az elérhetőségét.

Ő elég nagy E-fannak tünik :)

https://www.youtube.com/watch?v=TQs9j2OmW_s

Előzmény: Gyurkesz1 #9912 hozzászólása



Igen jó. Ott laza illesztés van, mert ezek a csapágyak nagyon feltudnak melegedni ergo a hőtágulás miatt laza illesztés kell legyen. Legalábbis engem ezzel a szöveggel kábítottak.

Előzmény: Pabema #9862 hozzászólása



Tegnap voltam nála. Van még neki eredeti.

Előzmény: medikus #9693 hozzászólása


Nem volt egyenlő a távolság az első és a hátsó rögzítési pont között. A réginél 1 cm- el nagyobb volt. Ezért írtam, amit írtam.

Előzmény: medikus #9691 hozzászólása



Valóban görbe volt, de a furatok a végen 1 cm-el kintebb voltak a régi asztalnak e miatt is lentebb volt. A váltó felőli véghelyzet ben van a legalacsonyabban (nálam biztosan), azaz ha ott nem éri el a szelelőházat utána már nem fogja. Ezért kérdeztem hátha valakinek még az eredeti vagy eredeti javított van, persze ennek tudom kicsi az esélye. Mindegy nem életbevágó.

Előzmény: medikus #9688 hozzászólása



Plusz kérdés. A törekasztalnak a külső véghelyzetben ( amikor a váltóhoz van közel) milyen magasan kell lenni a váltót tartó gerendához képest? Itt értem a gerenda felső síkja és az asztal alsó síkja közti távot. Tudom a furatok rögzítése adottak az asztalon és így elméletileg adódna minden. A régi asztal lentebb volt mint most az új és hozzáért a szelelő házhoz. Most nem ér hozzá , de azért érdekelné hogy másoknál mekkora ez a magasság. Szóval ha valaki le tudja merni azt nagyon köszönöm előre is.

Előzmény: medikus #9688 hozzászólása



Plusz kérdés. A törekasztalnak a külső véghelyzetben ( amikor a váltóhoz van közel) milyen magasan kell lenni a váltót tartó gerendához képest? Itt értem a gerenda felső síkja és az asztal alsó síkja közti távot. Tudom a furatok rögzítése adottak az asztalon és így elméletileg adódna minden. A régi asztal lentebb volt mint most az új és hozzáért a szelelő házhoz. Most nem ér hozzá , de azért érdekelné hogy másoknál mekkora ez a magasság. Szóval ha valaki le tudja merni azt nagyon köszönöm előre is.

Előzmény: medikus #9686 hozzászólása



Köszönöm, én is így gondoltam. Viszem vissza ahonnan vettem.

Előzmény: medikus #9684 hozzászólása



Ha már a variátornal vagyunk. Kérdezem Medikus kollégától, hogy ék nélkül a bástyának kell-e érezhetően lógni a tengelyen, vagy megengedett mert úgy is a bástya végében lévő persely fog a tengelyre szorulni? Menetvariator tengely csere volt és az új bástya jobban lóg a tengelyen mint a régi agyon használt.

Előzmény: masina #9660 hozzászólása



mármint a Te e-mail címedet kérem

Előzmény: dracke #9657 hozzászólása



Üdv, kérek egy e-mail címet és küldöm.

Előzmény: R Sándor #9404 hozzászólása


Üdv kolléga. Elkérhetem a cég nevét aki legyártotta tengelyt? Gondolkodom egy tartalék tengely beszerzésén, nekem is Perkins motoros van. Előre is köszönöm.

Előzmény: zsupi #9652 hozzászólása


Üdv, elküldtem az elérhetőséget.

Előzmény: medikus #9650 hozzászólása


igen, az is lehet egy megoldás, akinek van ebben gyakorlata és ideje, de mint korábban említettem, nekem már menthetetlen volt az eredeti.

Előzmény: medikus #9648 hozzászólása



igen, szállítva.

Előzmény: medikus #9646 hozzászólása


:) csak egyet vettem, elrontottam a feltöltést.

Az árat pontosan nem szeretném megírni, de 70 ezer + ÁFA alatt volt.

Sziasztok, végül sikerült "normális" törekasztalt beszerezni Lengyelországból (igaz 1 hónapot vártam rá) egy magyar cégen keresztül, minimálisan került többe, mint az itthon elérhető silány minőségű társai. Akit érdekel a beszerzési forrás, annak szívesen elküldöm majd elérhetőséget.

Előzmény: medikus #9619 hozzászólása


mindenképpen

ha már témánál vagyunk még egy kérdés:

A jelenlegire vannak pluszban rácsavarozva terelő lemezek, én csak cápauszonynak hívom. Korábban volt egy 512, abban nem volt.
Gyárilag volt bennük?

Előzmény: medikus #9617 hozzászólása


Akkor mindegy kitől veszem. Köszönöm a választ.

Előzmény: medikus #9613 hozzászólása



sajnos szét van rohadva rendesen, nem biztos, hogy megérné időt pocsékolni rá, ezért gondolkodok az utángyártottban, a kérdés csak annyi lenne, hogy az agromotiv, Bócsa vagy a Nagy traktor ugyanazt az asztalt forgalmazza-e?

Üdv kollégák, rázóasztal csere előtt állok. Valakinek van tapasztalata a Bajai agromotiv által forgalmazott asztalról. Esetleg valakinek van jó állapotú használt?

Válaszokat előre is köszönöm.

Köszönöm a válaszokat, akkor valószínűleg marad bócsa. Keresgélés közben találtam egy Cseh és egy Lenegyel oldalt is. Ajánlom figyelmetekbe. Katalógus szerint lehet rendelni.

http://www.soko.cz/cs/fortschritt/fortschritt-e514/?page=34

http://hemas.pl/component/jshopping/category/view/26?Itemid=0

Tisztelt fórum társak. 514-es oldallehajtást keresek Bács megyéből. Ha valakinak van tartalék, vagy tud eladót szívesen átvenném. Ezen felül cserélnem kell a rázóasztalt is. A Bócsaiakat ismerem, de a náluk kapható utángyártott asztalról nem sok jót hallottam. Eseteleg tud valaki más beszerzési forrást is? A válaszokat, segítséget előre is nagyon köszönöm.

Szia. Engem nem győzött meg, ezért maradtam a régi verziónál. Nincs benne gyorsító-lassító szett. Marad a 9 seb+terep. Az irányváltó kar furcsa mód bal oldalra fordul, durva hosszú váltóút, ami borzasztóan kényelmetlen. Ezen kívül nagyon nehéz a kuplungja ( a 892-ben a nagyobb nyomaték miatt erősebb kuplungszerkezet van). Ha sokat fogsz homlokrakodózni, akkor inkább 820.4-et vegyél. Könnyű kuplung, plusz lassító-gyorsító szett.
Az ideális szerintem egy 892.2 lenne lassító-gyorsító szettel nem pedig gyorsító-lassító szettel (e miatt nagyobb a végsebessége 40 kmh körül, amit nem tudsz kihasználni mert ezeken a jó utakon pattog a traktor), könnyű kuplunggal. De ez csak az én véleményem.

Előzmény: Szeni #45688 hozzászólása


Nagyon köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólást. Igazából, amit látok, hogy ebbe bele kell nyugodni és várni, hogy az egyéb kopások következtében szépen lassan elmúljon. Valaki írta, hogy 6000 üzemóránál hagyta el. Azért az nem kevés.

Megy kis érdekesség. Ma 6 hold szántás után, kíváncsiságból körbetapogattam az első hidat. Minden hajtórészen egyforma üzem meleg volt a hőmérséklet, kivéve a diffit, ami kb 50-60 fokos lehetett. Tartósan nem tudtam a kezemet rajta tartani. Vélhetően ez is a diffi szoros illesztésére utalhat. (olaj van benne).

Még valami.

A szomszédnak van egy M Fergusson-ja. Ma megnéztem az elejét. Ott a királycsap vonalában a traki alatt megy a behajtás. Párhuzamos, nincs szögeltérés. Gondolom nem véletlen.



Előzmény: Lacus704 #45667 hozzászólása



Solarker, Kecskemét

Előzmény: _NB_ #45661 hozzászólása



Ez a videó valóban jól demonstrálja a jelenséget. Egyébként ezen infók birtokában nekem van egy sejtésem mi lehet a baj. Ahogy Te is leírtad, a lényeg, hogy a behajtó-kihajtó tengelyek legyenek párhuzamosak, valamint a két tengely és kardán legyen egy síkban. Ebben az esetben tökéletesen kiegyenlítik egymást a szöggyorsulások. Valamint a két kardán egymáshoz viszonyított szöghelyzete (malac középen) sem számít. Ami viszont igen az pedig az, hogy az elsőhídból kijövő tengely negatív szöget zár be a vízszinteshez képest és nem párhuzamos a malac tengelyével. Vagyis ennek jelenségnek minden MTZ-nél jelentkeznie kellene.

Előzmény: kistomi #45659 hozzászólása



Köszönöm mindenkinek a hozzászólást. Amit "a2457" teljesen logikus és lehet is benne valami, ha éppen 90 fokban el vannak tolva egymáshoz képest a kardánok, abban az esetben kioltják egymást a "hullámok". Persze ez valóban csak addig működik/működhet, amíg meg nem csúszik a malac. Hétvégén ki fogom próbálni és majd megosztom a tapasztalatokat. Jó lenne olyan megoldást találni, amivel nem kell bontani a trakit.

Előzmény: Szeni #45648 hozzászólása



Egyenes hidas, 2 hónapos tarktor. Az a vicc a dologban, hogy a bejáratás alatt nem derült ki ilyesmi, mert ügye nem akasztottuk utána a nagy tárcsát egyből. Egyébként ritka csendes váltója van. Én személy szerint arra gondoltam, hogy a terep 5 alatti tartománybana váltón belül összeadódnak a rezgések. (értem itt, hogy minden fogaskerék üt egy kicsit...)

Az első difi hézagolást, már olvastam máshol is, de ott nem hozott megoldást, persze nem derült ki, hogy melyik irányba állítottak. Egyelőre megvárom, hogy lejárjon a garancia és majd utána kísérletezgetek.

Köszönöm az infót. Engem legjobban az érdekelne, hogy pl. minden 892.2-nél jelentkezik-e ez a probléma. Ha igen, akkor nagy duzzogva beletörődöm, viszont így igazából terep 5 alatt nem lehet vele dolgozni, mert annyira ráz, hogy ki akar eseni a kormány a helyéről. De attól tartok, hogy ez nem így van és csak sikerült néhányunknak egy rossz szériát kifogni és ebben az esetben vélemyényem szerint ez reklamálható a gyártó felé.

Kedves forum társak.Segítséget szeretnék kérni a következő témában. MTZ 892.2 110 üzemóra. Ha az első hajtás be van kapcsolva és nagyobb terhelés van, akkor terep 5-től lefelé minden fokozatban iszonyatos nagy vibráció érezhető. Átolvasva az eddigi kommenteket, VGA és TDM850 felhasználók szintén hasonló problémával küszködtek, azonban az akkori hozzászólásokból sajnos semmi konkrét nem derült ki. A szervíz szakvéleménye: "ezek ilyenek, majd összekopik". Na ezt nem vagyok hajlandó elfogadni. A válaszokat köszönöm előre is.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Jó hír érkezett: újraindul az energetikai otthonfelújítási program
Jó hír érkezett: újraindul az energetikai otthonfelújítási program
Többen és kevesebb papírmunkával pályázhatnak a támogatásra.
Fontos tudnivalók a növényvédelmi kezelésről szóló nyilatkozatról
Kiváló minőségű napraforgó eladó
Kiváló minőségű napraforgó eladó

300 Ft

Fekete napraforgó madáreleség
Fekete napraforgó madáreleség

300 Ft

Jungheinrich targonca
Jungheinrich targonca

2.350.000 Ft

Mák lombtrágyázási technológia,  C-komplex
Mák lombtrágyázási technológia,...

980 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]