Válasz ..MZ/X.. #7222. hozzászólásáraAz önindító fölött,a 4-es hengerfej alatt a blokk felső részében van a motorszám.Az első 4 szám a motorkód,pl.6001,6901,7001 stb.Abból lehet tudni,hogy 100-as vagy 102-es furatú,és az alapján lehet alkatrészt vadászni.
Válasz ..MZ/X.. #7222. hozzászólásáraHa jól nézem akkor UN 53,1 vagy 2 -ben van a motor. Azokba a 67xx motorok voltak gyárilag rakva, de ugyan úgy jó bele a 69,70,72 traktorok motorjai is. Nézzed meg mi van a blok oldalán rányomatva, asszerint keressél alkatrészt a motorhoz.
Ha adagolóst keresel Pestmegyében, próbáld meg a Csomád dieselt. Nekem személykocsin csinálták igaz hogy magasnyomásu comonreil Delphi rendszert, de szerintem egy klaszikus adagolós pumpát is meg tudnak javítani-beállitani.
Válasz Gepi #7223. hozzászólására
Hát ha nem muszáj akkor nem mennék kétszer ~250 kilométert a cuccal. MTZ alkatrész minden bokorban, adagolós aki normálisan megcsinálja jóformán egy kézen megszámolható országos szinten.
Habiban mondták, hogy van csúcsuk zetorhoz, minta alapján megpróbáljuk.
Válasz ..MZ/X.. #7222. hozzászólásáraHa jót akarsz akkor sajnos ki kell menned, mert itt előbb találsz adagolóst mtz-hez és alkatrészt mint zetorhoz. Én Bátorkeszire viszek mindent ott van egy jó kis adagolós.
Sziasztok! EZT a Zetor motort szeretnénk kicsit rendbe rakni. Mi a típusa ennek, milyen néven keressek hozzá alkatrészt? Honnan érdemes beszerezni az alkatrrészt? Egyelőre egy garnitúra porlasztócsúcs kell bele. Meg egy értelmes adagolóst keresek Székesfehérvár vagy Pest környékén aki rá tud nézni.
Gongja annyi, hogy hidegen-melegen csak dúsítóval hajlandó indulni, de akkor legalább viszonylag könnyen. Üresjáratban is füstöl és szerintem a lovak is hiányoznak belőle. Porlasztókat néztük, de 3 kuka.
Mekkora nyitó nyomást kellene nekik állítani?
Válasz Maszek Zs #7215. hozzászólásáraÜdv.! Az egyik külső körre kell tenni egy vezértömböt,onnan már szét lehet ágaztatni és független lesz a másik körtől. Az enyémen így van a homlokrakodó is. Itt van egy megoldás
Belépés után látható részletesen.
Üdv!
Egy Zetor 6011-re szeretné a gazda felrakni szőlő művelőt.( ami a tetejét és az oldalt levágja) Csak kellene több hidraulikakör. Hogy lehetne több kört csinálni,mert még az egyik kör hidromotoron keresztül hajtana. Meg lehet ezt oldani valahogy?
Sziasztok a segitségeteket szeretném kérni.Van egy zetor 25 ösöm,és az a robléma vele, hogy folyik a viz az izzító gyertyák es a hengerfej között, és a porlasztók és a hengerfej között.
Válasz jocek26 #7204. hozzászólásáraMint írták előttem jobb nem forszírozni mert így bolhából csinálsz elefántot . 3 nap alatt megjavítható inkább szánd rá az időt .
ZVálasz jocek26 #7204. hozzászólásáraHat en mar javitottam hasonlo problemaval 12011est mondtam a tulajnak h eleg valoszinu h a tucsapagyak vannak oda ... de meg beakarta fejezni a szantast oszesultek benne a dolgok szabalyosan megfeheredett az olaj aztan ugy vagtuk le a puskat a tengelyrol amin a tugorgis csapagy fut de a vege felsotengely csere lett meg az osszes csapagy
Válasz jocek26 #7202. hozzászólásáraAz nem normális ott lóg valószínűleg a plc csapágyad vagy ha annyira régi a plc elődje a felső tengelyen lévő valamelyik tűgörgős kosár .
Válasz endypapa #7197. hozzászólásáraPedig ez az . A 4-es rajzjelű keréktől hátra , a részlegesen megrajzolt alk. az amire rákapcsol a kapcsoló harang a hátsó híd felől.A 4-es kerék opció , általában hiányzik és csak egy köszörült futófelület látszik szétszedéskor.
Válasz T.f. #7196. hozzászólásáraSzerintem ez sem az. Egy tengelyen, jobról, balról, zégergyürűvel biztosított kerékről lenne szó, amire rácsúsztatja a kapcsoló a másik fogaskereket.
Van egy problémám, 12045-el. Kardán nem kapcsolt be. Széthúztuk, és közben kiesett a kardán hajtó fogaskerék, amit a kapcsoló, egy belső bordás fogaskerék rátolásával kapcsol be. Ezt 2 zégergyűrű tartja fixen a tengejen. A hátsó zéger lett kuka ezért nem kapcsolt be.
A lényeg, a kiesett fogaskerék hogyan volt a tengelyen. A vastagabb, vagy a vékonyabb felével volt a motor mfelé/előre?
Gépkönyvben nem látszik sajnos.
Tegnap sikeresen átment a teszten is. Jó vízállásos gyepet lazítottam. A hátsó difizárhoz hozzá sem kellett nyúlni. Ahogy szokás mondani az eleje húzott mint egy gőzmozdony.
A területről pár kép.
Rakok fel az olajnyomásról is két képet 5 óra munka után. Fordulaton és alapjáraton.
Válasz Nabu #7183. hozzászólásáraNa sikerült szereznem egy bontottat,jövőhéten talán meg is kapom.Az enyém teljesen kuka,rendesen össze gányolták.2 vascső volt rá húzva a csonkra.Ahova csak lehetett lehegesztve minden.Ezen már se menet,se zéger,se csavar se semmi nem volt,csak hegesztés....
Válasz tomsics #7177. hozzászólásáraPróbáld a hegesztést óvatosan leflexelgetni és utána meglátod a gyűrűt. Nem tudom a két menet mennyire olvadt össze, ki lehet-e még csavarni a gyűrűt a helyéről.http://mgaruhazbcs.unas.hu/spd/80_153_253/Kormosanya
Válasz tomsics #7180. hozzászólásáraÉn már nem most, hagytam vissza egy gyűjteményben kihajtásokat , ha gondolod ráérdeklődöm. (helyileg Tamási mellett volt)
Válasz tomsics #7177. hozzászólásáraSzia. Hegeszteni semmikép nem javaslom , a problémás rész egy belsőbordás hüvely.
Cserélni kellene az utolsó képen látható üres kapcsoló harangot , a kivehető bordás tengely csonkot és ami nincs , a rögzítő menetes hüvelyt. Ez eddig szép , de a katalógus szériaszám függő cikkszámokat ad és itt pont.
Találni kellene egy komplett bontott "0"-ásba való kihajtást , ami nincs össze kokányolva.
Az a gond , hogy cikkszám alapján a későbbi szériáké más , azt meg nem tudom , kompletten csereszabatos-e?
Válasz tomsics #7177. hozzászólásáraAzt a csonkot gyárilag egy külső menetes gyűrű biztosítja a helyén. A bordás csonk másik vége is bordás csak nagyobb átmérőjű és az agy belső bordás részébe van betolva. A rázkódástól a menetes gyűrű ki szokott verődni, utána már új gyűrű sem áll meg helyén. Az enyémen is le van hegesztve csak kicsit szebben. Az a lényeg, hogy a szimmering futófelülete ne sérüljön. Elméletileg mindent venned kellene, agy bordás csomk, biztosító menetes gyűrű.
11626 hozzászólás
Válasz Sk Laci #7225. hozzászólásáraNem UN, ez egy lengyel Warynski forgókotróban van.
Adagolóst köszönöm, érdeklődöm náluk.
Válasz ..MZ/X.. #7222. hozzászólásáraAz önindító fölött,a 4-es hengerfej alatt a blokk felső részében van a motorszám.Az első 4 szám a motorkód,pl.6001,6901,7001 stb.Abból lehet tudni,hogy 100-as vagy 102-es furatú,és az alapján lehet alkatrészt vadászni.
Válasz ..MZ/X.. #7222. hozzászólásáraHa jól nézem akkor UN 53,1 vagy 2 -ben van a motor. Azokba a 67xx motorok voltak gyárilag rakva, de ugyan úgy jó bele a 69,70,72 traktorok motorjai is. Nézzed meg mi van a blok oldalán rányomatva, asszerint keressél alkatrészt a motorhoz.
Ha adagolóst keresel Pestmegyében, próbáld meg a Csomád dieselt. Nekem személykocsin csinálták igaz hogy magasnyomásu comonreil Delphi rendszert, de szerintem egy klaszikus adagolós pumpát is meg tudnak javítani-beállitani.
Válasz Gepi #7223. hozzászólására

Hát ha nem muszáj akkor nem mennék kétszer ~250 kilométert a cuccal. MTZ alkatrész minden bokorban, adagolós aki normálisan megcsinálja jóformán egy kézen megszámolható országos szinten.
Habiban mondták, hogy van csúcsuk zetorhoz, minta alapján megpróbáljuk.
Válasz ..MZ/X.. #7222. hozzászólásáraHa jót akarsz akkor sajnos ki kell menned, mert itt előbb találsz adagolóst mtz-hez és alkatrészt mint zetorhoz. Én Bátorkeszire viszek mindent ott van egy jó kis adagolós.
Sziasztok!
EZT a Zetor motort szeretnénk kicsit rendbe rakni. Mi a típusa ennek, milyen néven keressek hozzá alkatrészt? Honnan érdemes beszerezni az alkatrrészt? Egyelőre egy garnitúra porlasztócsúcs kell bele. Meg egy értelmes adagolóst keresek Székesfehérvár vagy Pest környékén aki rá tud nézni.
Gongja annyi, hogy hidegen-melegen csak dúsítóval hajlandó indulni, de akkor legalább viszonylag könnyen. Üresjáratban is füstöl és szerintem a lovak is hiányoznak belőle. Porlasztókat néztük, de 3 kuka.
Mekkora nyitó nyomást kellene nekik állítani?
Válasz Józsika #7220. hozzászólásáraNyugodtan használhatod, a 6211-ben nincsen valami erős motor. Az 57 Le-vel nem kapja szét a difizárat.
Kedves Zetorosok! A 6211-esenek a difizárja mennyire tűri a folyamatos használatot pl.: szántásban? Mi felénk eléggé homokos a talaj és kívánja.
Válasz Maszek Zs #7215. hozzászólásáraÜdv.! Az egyik külső körre kell tenni egy vezértömböt,onnan már szét lehet ágaztatni és független lesz a másik körtől. Az enyémen így van a homlokrakodó is.
Itt van egy megoldás
Belépés után látható részletesen.
Válasz Maszek Zs #7217. hozzászólásáraMég annyit hozzá tennék hogy várd meg a többiek válaszát
Válasz Gepi #7216. hozzászólásáraKössz valami hasonlóra gondoltam. Csak azt hittem van valami bevált dolog.
Válasz Maszek Zs #7215. hozzászólásáraBe kell rakni egy útváltó szelepet.
Üdv!
Egy Zetor 6011-re szeretné a gazda felrakni szőlő művelőt.( ami a tetejét és az oldalt levágja) Csak kellene több hidraulikakör. Hogy lehetne több kört csinálni,mert még az egyik kör hidromotoron keresztül hajtana. Meg lehet ezt oldani valahogy?
Válasz Koppány Vezér #7213. hozzászólásáraMindkettő
Válasz csoppika #7212. hozzászólásáraNeked pótkereked, vagy a havernak defektje?
Válasz Hús Futár #7211. hozzászólásáraJó tudni... Így ha haver defektet kap, majd el tudja vinni a pótkerekem....(ha lesz)
Válasz csoppika #7210. hozzászólásáraa hátsók igen
Srácok!
A gömbölyű 2004-es Forterra meg a 120-12245 crystalok valamelyik felnije csereszabatos vajon?
Zetor Major 80 (Zetor motoros) kuplungpedál felkeményedett! Valakinek ötlete van mi okoz ilyen problémát? (BOVDEN, nyomcsapágy, stb..)
Sziasztok a segitségeteket szeretném kérni.Van egy zetor 25 ösöm,és az a robléma vele, hogy folyik a viz az izzító gyertyák es a hengerfej között, és a porlasztók és a hengerfej között.
Válasz jocek26 #7204. hozzászólásáraMint írták előttem jobb nem forszírozni mert így bolhából csinálsz elefántot . 3 nap alatt megjavítható inkább szánd rá az időt .
Sziasztok.
10541 zetorhoz keresek magyar nyelvű használati utasítást. Ha valaki tud kérem ne tartsa magában.
Köszönöm.
ZVálasz jocek26 #7204. hozzászólásáraHat en mar javitottam hasonlo problemaval 12011est mondtam a tulajnak h eleg valoszinu h a tucsapagyak vannak oda ... de meg beakarta fejezni a szantast oszesultek benne a dolgok szabalyosan megfeheredett az olaj aztan ugy vagtuk le a puskat a tengelyrol amin a tugorgis csapagy fut de a vege felsotengely csere lett meg az osszes csapagy
Válasz Hús Futár #7203. hozzászólásáraÉs ez mennyire nagy gond, egy darabig még eldolgozik? Jó lenne még a talajmunkákat megcsinálnom...
Válasz jocek26 #7202. hozzászólásáraAz nem normális ott lóg valószínűleg a plc csapágyad vagy ha annyira régi a plc elődje a felső tengelyen lévő valamelyik tűgörgős kosár .
Sziasztok!
Az normális, hogy a 8011 zetornak pár óra szántás után felmelegszik a váltóblokkja?
Válasz endypapa #7198. hozzászólásáraAz eső az a 8011-16045 alkatrészkatalógus , a második 8211-16245 szervizkönyvből van.
Válasz T.f. #7199. hozzászólásáraKöszönöm. :)
Válasz endypapa #7197. hozzászólásáraPedig ez az . A 4-es rajzjelű keréktől hátra , a részlegesen megrajzolt alk. az amire rákapcsol a kapcsoló harang a hátsó híd felől.A 4-es kerék opció , általában hiányzik és csak egy köszörült futófelület látszik szétszedéskor.
Válasz T.f. #7196. hozzászólásáraEz milyen könyvből van? Tök jók a rajzok.
Válasz T.f. #7196. hozzászólásáraSzerintem ez sem az. Egy tengelyen, jobról, balról, zégergyürűvel biztosított kerékről lenne szó, amire rácsúsztatja a kapcsoló a másik fogaskereket.
Válasz endypapa #7195. hozzászólásáraAkkor még egyszer . A kapcsolókerék szélesebb válla néz hátrafelé.

Válasz T.f. #7194. hozzászólásáraSajnos ez nem a váltó. A difi elötti rész kellene, ha jól látható rajta minden.
Köszönöm.-
Válasz endypapa #7193. hozzászólásáraNem egészen értem a kérdésed , de talán a mellékelt pdf megadja a választ.

Van egy problémám, 12045-el. Kardán nem kapcsolt be. Széthúztuk, és közben kiesett a kardán hajtó fogaskerék, amit a kapcsoló, egy belső bordás fogaskerék rátolásával kapcsol be. Ezt 2 zégergyűrű tartja fixen a tengejen. A hátsó zéger lett kuka ezért nem kapcsolt be.
A lényeg, a kiesett fogaskerék hogyan volt a tengelyen. A vastagabb, vagy a vékonyabb felével volt a motor mfelé/előre?
Gépkönyvben nem látszik sajnos.
Előre is köszönöm a segítséget!
Válasz Turbo Gyuszi #7186. hozzászólásárahát az biztos hogy főleg 4 egyforma kerékkel elsődifizár majdnemhogy hasznosabb mint a hátsó.
Válasz csoppika #7190. hozzászólásáraViszont, ha a kanyarodás közepén érsz a takonyba, akkor sajna addigra már szétoldott...
Válasz T.f. #7188. hozzászólásáraAz a helyzet, ha jól kaparászik már és tekergeted a kormányt , akkor nem old szét...
Válasz soldier11 #7187. hozzászólásáraSzia. Szerviz könyvem van pdf.
Katalógus On-line :
http://www.kubikzetor.cz/katalogy-zetor/ur-ii-crystal-major/8111-16145/rejstrik-29/kl-ukova-skrina/?p=11
Válasz Turbo Gyuszi #7186. hozzászólásáraSzia. Önzáró difis az eleje? Kanyarban terhelve hogy viselkedik?
Üdv!
12145 Zetorhoz elérhető-e valakinél valahogyan magyar nyelvű doksi, vagy valamilyen alkatrészjegyzék?
Köszönöm!
Válasz Turbo Gyuszi #6968. hozzászólásáraSziasztok!





Tegnap sikeresen átment a teszten is. Jó vízállásos gyepet lazítottam. A hátsó difizárhoz hozzá sem kellett nyúlni. Ahogy szokás mondani az eleje húzott mint egy gőzmozdony.
A területről pár kép.
Rakok fel az olajnyomásról is két képet 5 óra munka után. Fordulaton és alapjáraton.
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-04-06 09:54:45
Válasz Nabu #7183. hozzászólásáraNa sikerült szereznem egy bontottat,jövőhéten talán meg is kapom.Az enyém teljesen kuka,rendesen össze gányolták.2 vascső volt rá húzva a csonkra.Ahova csak lehetett lehegesztve minden.Ezen már se menet,se zéger,se csavar se semmi nem volt,csak hegesztés....
Válasz tomsics #7177. hozzászólásáraPróbáld a hegesztést óvatosan leflexelgetni és utána meglátod a gyűrűt. Nem tudom a két menet mennyire olvadt össze, ki lehet-e még csavarni a gyűrűt a helyéről.http://mgaruhazbcs.unas.hu/spd/80_153_253/Kormosanya
Válasz tomsics #7180. hozzászólásáraÉn már nem most, hagytam vissza egy gyűjteményben kihajtásokat , ha gondolod ráérdeklődöm. (helyileg Tamási mellett volt)
Válasz T.f. #7179. hozzászólásárahttp://www.agportal.cz/files/user/zetor/8011-12045-Katalog_ND.pdf
A TLT a 126. o. -on van.
Válasz T.f. #7179. hozzászólásáraSzia!
Köszönöm.
Ajajj kezdődnek a bajok,ettől féltem.
Szóval mindeképp kellene vadásznom egy normális bontottat
Válasz tomsics #7177. hozzászólásáraSzia. Hegeszteni semmikép nem javaslom , a problémás rész egy belsőbordás hüvely.
Cserélni kellene az utolsó képen látható üres kapcsoló harangot , a kivehető bordás tengely csonkot és ami nincs , a rögzítő menetes hüvelyt. Ez eddig szép , de a katalógus szériaszám függő cikkszámokat ad és itt pont.
Találni kellene egy komplett bontott "0"-ásba való kihajtást , ami nincs össze kokányolva.
Az a gond , hogy cikkszám alapján a későbbi szériáké más , azt meg nem tudom , kompletten csereszabatos-e?
Válasz tomsics #7177. hozzászólásáraAzt a csonkot gyárilag egy külső menetes gyűrű biztosítja a helyén. A bordás csonk másik vége is bordás csak nagyobb átmérőjű és az agy belső bordás részébe van betolva. A rázkódástól a menetes gyűrű ki szokott verődni, utána már új gyűrű sem áll meg helyén. Az enyémen is le van hegesztve csak kicsit szebben. Az a lényeg, hogy a szimmering futófelülete ne sérüljön. Elméletileg mindent venned kellene, agy bordás csomk, biztosító menetes gyűrű.