Hirdetés
Fórum
- Talajközpontú művelés új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Talajélet! Miért fontos? Mit ad neked? Mivel tudod serkenteni? új
- MachineryGuide sorvezető, robotkormány új
- Minden ami aprítóhenger. új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Adagoló új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
Cikkajánló
Hirdetés

Ez a napraforgó gyomirtó szinte az összes fontos gyom ellen hatásos
Biztonságos és rugalmas eszköz a gyomok károkozása ellen.
331 hozzászólás
Válasz envagyok2 #330. hozzászólásáraIgen ez érthető.
Válasz én 11 #329. hozzászólásáranem tudom, ez mondjuk hány tíz millió forintba kerülne? de szerintem ez nem fér bele a tereprendezésbe, ezt a göndröt feltölteni, behúzni, az oké, árkot ásni, levezetni, az oké, dehogy kiszedni, pláne ha egyébként is vízállásos, akkor a talajvizet felszínre hozni, ez szerintem nem lesz egyszerű, és igencsak drága mutatvány lehet.
Válasz envagyok2 #328. hozzászólásáraAljas rész azt értem 1 méterrel a környék területétől mélyebb fekvésü.Nem müvelhető vizes .De a talaja jó termö lehet .Ezért gondoltam fél v. 1 métert leszedni és egy másik területemre vinni .
Válasz én 11 #327. hozzászólásáraa virágföld az marhaganaj, már amit kapsz a boltba, vagy mire gondolsz? azt se értem, hogy mit jelent, hogy aljas rész, hogy kaszálni sem lehet. tereprendezést lehet csinálni, termőföldet föl lehet szántani, azt le lehet simítani, de hektár nagyságú 8 méter mély gödröt nem lehet kiásni csak azért, hogy ott legyen.
Válasz envagyok2 #325. hozzászólásáraÉrtem de a sok virágföldet hogyan termelik ki?Ez is fekete talaj ami igazából aljas rész kaszálni sem lehet.
Válasz én 11 #322. hozzászólásáraEz lehet hogy bányászati tevékenység.
Válasz én 11 #322. hozzászólására1 m mélységet el nem érő tereprendezéshez nem kell építési engedély, de termőföldet nem lehet letolni akkor sem. földhivatal, művelés alóli kivonás, ha értelmes, és engedélyezhető a cél, akkor ők csinálják, de idiótaságot (motorkrosszpályát) nem szoktak engedélyezni, és még az sem mindegy, hogy hol, milyen minőségű földről van szó, és a lóvé sem lesz kevés. nagy kérdés lesz, hogy első vízzáró réteget, talajvizet érint-e a történet.
Válasz Gumóka #323. hozzászólásáraÉrtem köszönöm,majd utána kérdezek földhivatalban.
Válasz én 11 #322. hozzászólásáraMost ebben nem vagyok biztos, már 10 éve, hogy mást csinálok.
De ha jól emlékszem, évente 1 méter föld kitermeléséhez nem kell engedély.
De lehet azóta változott.
Válasz Gumóka #314. hozzászólásáraÉs ha valaki agyaggödröt szeretne legelőn kialakitani ott mi lehet az eljárás? Ugy értem kb 1 hektáron.
Válasz envagyok2 #319. hozzászólásáraKell tegyen alá követ. Egyébként építettünk agyagból is töltést, meg utat is, megfelelően tömörítve, abba ugyan bele nem megy a víz és teherbíró
Az útalapba kell kő, vagy kavics, arra megy a ckt majd az aszfalt.
Válasz Rabó001 #318. hozzászólásárahát az ölig probléma, hogy mai napig hegyben áll, mert azzal el kell számolni, az a munka része, az nem maradhat ott, arra humuszgazdálkodási tervfejezet van, hogy a végén mit kell vele csinálni. ha megmaradt, akkro ott valaki mellénézett a dolgoknak.
Válasz .Richard. #317. hozzászólásáraaz agyag az térfogatváltozó, az semmiképp nem jü töltésnek, vizet kap, duzzad, szárad szikkad. kő meg nincs az orszgába mindenhol, itt a dunántúlon még csak van kavicsos valami, de máshol az sincs, szóval maradt a cuccolás. egyébkétn szerintem töltésbe nem szoktak követ hordani az kva drága, oda valami homokoskavicsos töltésanyagot raknak, legfeljebb azt stabilizálják, ha annyira szar. de a kő az kva drága ehhez. padkára tesznek követ.
Válasz Gumóka #314. hozzászólásáraNa ja. Itt is valamelyik gyorsforgalmu epitesebol a mai napig helgyben áll a humusz. Vagy letermeltek 50 ha anyagbanyat, a humusz róla beletoltottek egy 8 hektáros gödörbe. Persze az interneten leirnak olyat is hogy Ukrajnából repülővel kivitek a fekete földet Amerikába. Esetleg kertészeti mennyiségben elofordulhatott.
Válasz envagyok2 #316. hozzászólásáraNa de minimum 100 kmre lèvő követ oda hordani? Meg mèg egy próba. Ja meg mègegy? A tömör beton agyagra. Na mindegy,van ilyen is.
Válasz .Richard. #315. hozzászólásáraleginkább az a hiba, hogy nem szedték le a humuszos altalajt addig, ameddig kellett volna, nem vitték el, megpróbálták visszacsempoászni az alsó részét töltésnek, és aztán a végérte midnig kiderül, hogy nem lesz az jó töltés, nem lehet rajta teherbírást produkálni, és végülis leszedik. vagy pár év múlva megsúvad vagy tömördik magától még egy fél métert...
Válasz Gumóka #314. hozzászólására
igaz,de mikor 4szer èpetenek,,meg elhordanak,abban már van valami hiba. 
Válasz Radocz #295. hozzászólásáraJóisten gyere le...

Ma már a pénz a legnagyobb úr, ezt Te sem gondoltad komolyan...
Kicsit több, mint 6 évet dolgoztam út, közmű, bevásálóközpontok, gyárak, mélyépítés bányaművelésben...
A termőtalaj védett, illetve építési szempontból se jó, így ezt le kell venni, deponálni.
Ahol esetleg talaszint fölé építenek, töltés stb. ott a kibányászott töltőanyag (meddő) helyére szokott kerülni.
Másrészt meg közel keresnek olyan helyet, ahova lehet betölteni, völgyek például.
Vagy ún. Műemléket csinálnak belőle. Dombot magyarul, ami lehet kilátó, szánkópálya, akármi.
50-100 km-re sem éri meg elszállítani, egy építési területen egyébként is ez csak nyűg, annyi kell nekik, ami a parkosításhoz, rekultiváláshoz szükséges.
A többi felesleg, a szállítása plusz felesleges költség.
Tehát minnél közelebb lehet elhelyezni, annál jobb.
Néha azért tessen gondolkodni is, nem minden marhaságot elhinni...
Válasz korrektuzlet11 #312. hozzászólásáraA mi ügyünkben még a NIF volt a porondon, de az már elmúlt...
Válasz Bzs2 #278. hozzászólásáraMegkérdeztem a Hatósági Főosztályt. Hozzájuk csak akkor kerül a föld adás-vétel, ha a tulajdonos nem fogadja el az ajánlatot.
Most azt szeretném tudni melyik szervezet, hatóság, intézmény tesz ajánlatot a földvásárlásra, állami útépítés esetén.
Válasz Igazi Földönfutó #306. hozzászólásáraHol hallottad, hogy Németországba vitték?

Válasz mihaszna #305. hozzászólásáraNem volt időm,bocs! Van mikor a teló belejavit hibásan. Nem szeretnèk nyilatkozni,hiszen bárki látja,mikor valamit èpitenek,ide oda szállitgatnak,mert muszáj.
Válasz mihaszna #308. hozzászólásáraMit tudom én.Csak értelmetlennek találtam az egészet.
Válasz Igazi Földönfutó #306. hozzászólásáraNémet országba minek?
Ott is jó talajok vannak.
Még ha valami sivatagos országba vinnék annak lenne értelme, de így maximum akkor ha köbméterenként van benne vagy 100 gramm arany , vagy valami nagyon értékes földfém.
Válasz medikus #301. hozzászólásáraNem egy nap alatt , hanem hat nap alatt! De már el telt 14 év könyörgöm!
Az hány nap is?
És a Jóisten nem kapott soha nem látott felhatalmazást a néptől, a Fidesz meg folyamatosan, és ezzel még dicsekednek is.
Két hét alatt is úgy raktak rendet kb mint Gyurcsány.
Válasz mihaszna #305. hozzászólásáraArról volt szó,hogy elvitték Németországba.
Válasz Igazi Földönfutó #303. hozzászólásáraÉn nem értem amit ír. Tő szavakból össze rakott mondatokat valahogy nem képes befogadni az agyam.
De autópálya építésnél valóban idei -oda utaztatják a földet. Mivel termő talajt betakarni nem lehet. Ezért letermelik, bedepózzák, aztán vissza hordják az útpálya töltés oldalába. Ha erre irányult a hozzászólásod
Válasz Igazi Földönfutó #303. hozzászólásáraSzerintem sok minden törtènik úgy,hogy nem tudsz róla mert nem dolgoztál benne,így azt hiszed nincs is. Van itt minden,csak nem reklámozzák. Mindent a m3dia nem fog elárulni. Azt sem,hogy mi,hol milyen veszèlyt rejt,mert megkapja a szükséges humbumbut, aztán egyszercsak tessèk. Ne vesèzzük,èn nem tudom milyen földet hova vittek,de a fehèr mèszkő sincs Vas Megyèben,mègis volt.stb....... aztán nincs,de valahova lett,ès egy fèl hegy magátol nem vándorol,így valaki elhordatta. Te mèg nem láttál olyant,hogy egy nagy gödröt,amibe belefér egy fèl falu,tornyostol,betöltenek holdjárokkal,reroggyan járművekkel telehordják, aztán kifelé meg a nagy nyergesekkel,amik messzire viszik? Azt ki látja szerinted, ? Èpitettek aszfalkeverőt,vagy gyártót,senki nem tudta minek,hoppá, már be is jelentettèk,hogy új autóút èpül. Pedig ezt 6ève mindenki lefújta., ráadáskèpoen,hamar vagy 6ève,gyorsan megvettèk a bèrelt földeket.
Válasz .Richard. #302. hozzászólásáraHa ez igaz lett volna,hetekig ez ment volna az rtl-en,hogy kamionok ezrei viszik a magyar anyaföldet Debrecenből.De ha te elhiszed az a te dolgod.
Válasz Igazi Földönfutó #293. hozzászólására
az M8nál dombokat hordták el. Nem ki,csak innen ide oda. Stb. Rengeteg kamion. Termő. Domb. Mèsz,vörös,stb. Ment a kisèrlet. Egy menet hónapokig tartott. Akkor? Kavicsbánya termőföldön. Kiás. Betemet. Kiás, mèg több kiszed, megint betemet. Kb. 50hektáron. Kb. 8mèter mèlyen. Az mennyi kamion 3èv alatt? 100mèterrel dèlre csak egy töltès kellett volna,a felesleges munkábol biztosan megèpült volna 300km. 2*1 sáv. Ez 25km. Kb. 25hid. 
Válasz Gandhy #299. hozzászólásáraA Jóisten sem egy nap alatt teremtette a világot! Még neki is idő kellett!Ahova fejlesztések mentek,mindenhova autópálya vezet!Majd ti is sorra kerültök!Nem vagyok szavazó,nekem mindegy ki a góré!!! Mindegy!
Válasz Gandhy #298. hozzászólásáraHelyesbítek: Nálunk egyet sem, ahogy ezek sem.
Válasz medikus #297. hozzászólásáraNekem tolhatod a Fidesz seggnyalást, de Vas-megyében nincsenek járható utak és egyelőre ez így is marad. Kivéve egy 30 km-es szakaszt, ami autóút. Na meg van egy másik autóútnak csúfolt szakasz, 2x1 sávon.
Válasz medikus #297. hozzászólásáraNálunk egyet sem.
Válasz Gandhy #290. hozzászólásáraHa nem ők lesznek,mindenre lesz pénz! Az előzők hány pályát építettek?

Válasz Radocz #295. hozzászólásáraNem járok,csak így fejben utánaszámolva látszik,hogy baromság.
Válasz Igazi Földönfutó #293. hozzászólásáraJárj utána.

Egy falu napon előre megmondta ismerősöm, hogy kiviszik a talajt! Mondtam, hogy üldözési mániád van.
Őseink lovas kocsival vitték innen a Dunántúlra.
Válasz crist #284. hozzászólásáraTelepülésenként változó. Az értékbecslő NAV adatokból átlagol, aztán van pár korrekciós lehetőség (méret, AKG, be nem takarított termény...) és ennyi. 2022-ben a szántó 241Ft/nm árról indult nálunk, mert egy nem valós áron kifüggesztett adás-vétel ami 11 hrsz-t foglalt egybe, jól lehúzta az átlagot. Azt tudtuk 313-ra feltornáztatni. A 15-16 éves tölgyes 470Ft/nm-be ment. 2024-ben 456Ft/nm-be ment el a szántó.
Válasz Radocz #287. hozzászólásáraAz 30cm termőtalajjal számolva a 100 ha-on 20000 kamion tétel.Átgondoltad ezt józanul?
Válasz Radocz #287. hozzászólásáraItt már nem volt cserébe felajánlható NFA-s föld, mert azokat már addigra értékesítette az állam.
Válasz envagyok2 #288. hozzászólásáraEnnek az északi oldala a Gyöngyös-patak és annak a túlpartja a bozótos. Ott régen kiskertek voltak és a malom, de azt is lepusztították. .
Válasz envagyok2 #288. hozzászólásáraNem hagytam elveszni, minden újévkor többet ér. Nem sokat vesznek el belőle, hozzácsapnak még 2 sávot, jobbról, balról 5-10 métert és utána lesz igazán értéke. Benzinkút, meg ilyenek állnak sorban majd nem kevés pénzért. Amúgy többed magammal vagyok tulajdonosa és nem Én vagyok a legkisebb, sőt. A 90-es évek közepétől várom a kiugrópontot.
Nekem nem sürgős.
Itt menne át az M86, de az szerintem soha nem fog megépülni, amíg ezek a rapsicok kormányon lesznek.
Kisajátításokkal is kb 4o éve foglalkozó jogász vagyok.Voltam hatóság és tulajdonosokat képviselő ügyvéd is. Szívesen adok ingyenes jogi tanácsot illetve vállalok többletkártalanítást követelő ügyeket. rendszeresen részt veszek az érintett települések kisajátítással kapcsolatos lakossági fórumain is.
nagyobb eséllyel lehet az árakban jobb eredményt elérni, ha egy-egy település érintett tulajdonosai közösen lépnek fel.
Nem minden esetben kell perre vinni a dolgot, lehet kitartással
Már a 2ooo-es éek eljé az M7-es kisajátítása-közérdekű adásvétel során tőke szőlő művelési ágban 2.000.-Ft/m2-t értünk el, amely ma kb.10-12.ooo.-Ft/m2-nek felel meg. 06 30 9 324 458
dr Czirmes György
Válasz Gandhy #286. hozzászólásáracsinálj nagyobb képkivágást, olyan kemtrélt nyomnak rajta, itt a fórumon mindenki maga alá hugyizik, hahaha
egyélbként erre ritkán jártam, meg a trafipakszos kocsit lesem, nem a fődeket, de ettől északra bozóttenger van.
de ez mitől ilyen jó főd? mi volt itt régen?
meg ezt baszki már réges rég be kellett volna építeni meg vonni, meg nem tudom, ez csilliárdos terület, ezt hagytad elveszni? itt megy át a 86os? nekem még az van meg, hogy pecöltől nyugatra megy majd el.
Válasz Bzs2 #282. hozzászólásáraA BMW-nel (Debrecen) volt több személy, aki földet kapott.

Korrekt piaci áron vették el.
És külföldre vitték a 40 AK termő talajt.
Isten nem ver bottal!
Válasz envagyok2 #283. hozzászólásáraGondolom ritkán jársz a városban

Jobbról és balról is, az elkerülő építése előtt egy tábla volt.
Válasz envagyok2 #283. hozzászólásáraAz egy szántóföld
Azt lehet tudni, az M49 nyomvonalon mennyit fizettek az erdő és szántó területekre ?
Válasz Gandhy #280. hozzászólásáraazon mi az 57 ak? az egy bozóttenger
Válasz ZZ.ZZ #273. hozzászólásáraJa! És nem ajánlanak fel csereföldet...