Válasz Büresz #6722. hozzászólásáraÉn is írtam régebben de pont fordítva van, az ismerősnél az újabbal van gond melynek felülről a magkihordó csöve mint a Lexinek. A régi az tuti nem repednek a lemezei sehol sem a tartóelemek sem, az új sokkal szarabb ahogy elmondja mikor beszélgetünk a gépekről.
Válasz Büresz #6722. hozzászólásáraEz igy van, mikor egymás mellett áll a 2 gép egyértelműen látszik a különbség, hasonló áron... Volt rá idén pár példa.... Tukit mentünk nézni lexion lett.... Bililemez a tuki legutólját nem tudom, na mindegy is.
Válasz feri6 #6721. hozzászólásáraRégebben írták többen hogy az első tuxik elkoptak pár üzemóra alatt a csigáknál. Elgyengített silány minőségű vasbul van.
Válasz Rabó001 #6717. hozzászólásáraLink lemaradt:
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/szantofoldi-betakaritogep/claas-dominator-108-sl-elado/h_7175227
Semmi érdekem nem fűződik hozzá, csak feldobta az agroinform.
Válasz Sk Laci #6709. hozzászólásáraHol vagy?
Ezt megvehetnéd, szerintem. A helyedben én zsebretenném a 6 milkát, aztán irány. Belealkudni a kukoricaadaptert is ami a képen van.
100-egynéhány sajátra egy ilyen bőven jó lenne.
Mindig is ládás kombájnjaink voltak pontosan a szalma miatt, aztán jöttek hozzánk demózni nagy cr nyuszival is meg S jd vel is és beláttuk hogy ugyanannyi szalma ven egy renden a ládás meg a rotoros után is csak valahogy ránézésre szarabbnak tünik, sőt a bálázósok azt mondták ha ügyesek akkor sokkal jobb a rotoros után bálázni mert az aprítót ki is lehet kapcsolni.
Válasz mtz1221 #6699. hozzászólásáraÁhá! Tehát tucano, egy darab kis átmérőjű egy oldalra dolgozó rotorral. Már értem miért ilyet vett mindenki a környéken.
Válasz ..,-:) #6703. hozzászólásáraHogy mennyire fogja a kombájnt a 8 tonna vagy feletti termény az sok múlik azon is, milyen nagyra nőtt a szalma. Idei évben a 8,6 tonnás parcellában vígan ment az 560 Lexi, de a búza térd alattig ért.
A 6 tonnás búzában, ahol majd mellmagasságig ért, na ott fogta a Lexiont, de szórt is.
Ha használtat vesz az ember, nem sok kombináció van. Ami van kínálatban abból választhatok.
Új gépnél meg lehet rendelni, ezt és ezt akarok, ilyen kivitelben.
Ahogyan lejjebb is megírtam, elegem lett a futkosásból, nagyon sok gép ki van dicsérve, ami nem fedi a valóságot. A tulaj nem egyszer túlértékeli a portékáját.
A kinézett kombájn volt a leg topp állapotban az árhoz viszonyítva. Természetesen lehet rejtett hiba, vagy amit nem láttam-nem vettem észre, vagy nem mondott meg a tulaj.
Ha lenne 300 ha szántóföldem normális nem vadkáros helyen, és is bevállaltam volna egy újat. De alig 100 ha felett így is elég kiadás a használt, főleg, hogy kombájnról van szó, nem traktorról /kihasználhatósági szempont/. Így se szivesen veszek kombájnt.....
Válasz Gumóka #6701. hozzászólásáraA kisbálázó az más történet ott ha felveszi a szalmát abból jó bálákat lehet csinálni, rengeteget báláztam kicsi bálázóval 1991 óta van meg a fasirt 454-B új kora óta.
Válasz mtz1221 #6704. hozzászólásáraAzért még az APS után fel lehet bálázni, ha nagy melegben lentebb van engedve a kosár meg egy kis dobfordulat számot csökkent az ember. De az igaz a két dobos gép után lehet faintosan bálázni.
Válasz Sk Laci #6689. hozzászólásáraMióta hirdetik ?
Csak halkan megjegyzem, hogy én a 7,7-es asztallal, 408 lóval, 10.700 cm3-vel, 8 tonna fölötti, nagy szalmás, kissé fogós anyagban azért fogta a ládás gépet, amit azért könnyebb tekerni………
Rotorossal mész ki legkésőbb és jössz be leghamarabb…….és ezért inkább a nagyobbakat viszik, keresik. Felénk így mondják.
Válasz Ares 826 #6700. hozzászólásáraÉn báláztattam idén rotoros Jd után (2 éves kombi) a típusát meg nem mondom, de sokkal jobb a törtszalmával almolni szerintem.
A körbálába annyi hiba volt, hogy középen szedte a rendet, aztán púpos lett a bála. Jd hevederes hálós bálázó volt. De vittem be ugyanettől a bálázótól bálát, azt tx66 vágta, na az igazi jó bála volt.
Hiába a nagy asztal, a rotoros keskenyebb rendet hoz.
Meg verettem kiskockát is, azt welgerrel ütötték, más baja nincs, csak kicsit jobban szóródik, egyébként jó, egységes tömör bálákat csapattak.
Válasz Sk Laci #6689. hozzászólásáraNekünk C13 motorok vannak, de új korában is kartergázolt némileg, S a mai napig látszik,hogy pipál a cső végén.
Én 15-50-es olajat használok bele, arra csak a periódus vége felé kell rá töltögetni, két naponta egy másfél literes nestea-s flakonnal. Sosem néztem a kartergáz szelepet, 5000 óra körül van most benne.
Jó lesz a hibrid nyugi! Fogja enni, nem lesz láda szórásod, domboldalon is állandó lesz a leválasztó rendszer kapacitása.
Válasz mtz1221 #6692. hozzászólásáraEzt ó tudja,szeretne modernebb gépben ülni,nem mellesleg jó áron. Lehet pont egy ilyen gép lesz az. Ha nekem tetszik az adott gép,megveszem a többi majd adja magát.
Válasz mtz1221 #6687. hozzászólásáraTerhelés alatt ilyan kartergázt jobban meg kéne látni. Álló motornál a kupakot levettem, szép tiszták a szelephimbák. Szutyoknak látszatja se volt.
Mindegy.
Január 8 után megegyeztünk újból találkozunk, és 99 % talán megveszem.
Elegem van a futkosásból. Tudom, hogy az öreg zsákbamacska, de már elég a nézelődésből.
Még ma reggel megnéztem egy Mega 360-at 10% olcsóbb a Tucánótól, de jobbna le van lakva. Itt még egy keveset lehetne faragni, mert látta az eladó, hogy nem nagyon "ugortam" az árra.
Maradok a drágább Tucánónál, ha a hybrid nem a szívügyem, de ha nincsen ládás, jó lessz ez is.
Januárban okosabb leszek. Remélem nem "fürdök" be vele......
Válasz Sk Laci #6685. hozzászólásáraÉn úgy lennék vele, ennyi összegnél eressze meg vagy megyek tovább. De lehet elég levenni az olajbeöntő kupakot, ott is meglátszik ha gond van. Valaki nyomkodja a gázt a fülkében, te meg figyeld.
Válasz mtz1221 #6683. hozzászólásáraCsak a szelepet, lélegzőfuraton feltelik a membrán hátoldala retekkel és nem zár le. Biztos nincs abból se gond ha csak a szabadba kivezetődik az az olcsóbb.
Válasz feri6 #6682. hozzászólásáraHa olajos akkor a collert is meg a kartergáz visszavezető szelepet is cserélni kell, vagy elég a kartergázt ki vezetni szabadon ???
Válasz mtz1221 #6681. hozzászólásáraCső belseje olajos, kartergáz visszavezető szelep kuka, ugyanez a v mercire is vonatkozik, mindenki csak az olajat önti....
7325 hozzászólás
Válasz feri6 #6723. hozzászólásáraHa.kukorica kombájn kell vegyen w650-est, ha még búzára, akkor ott a tucano sem kopik el gyorsan,nyugi.
Válasz Büresz #6722. hozzászólásáraÉn is írtam régebben de pont fordítva van, az ismerősnél az újabbal van gond melynek felülről a magkihordó csöve mint a Lexinek. A régi az tuti nem repednek a lemezei sehol sem a tartóelemek sem, az új sokkal szarabb ahogy elmondja mikor beszélgetünk a gépekről.
Válasz Büresz #6722. hozzászólásáraEz igy van, mikor egymás mellett áll a 2 gép egyértelműen látszik a különbség, hasonló áron... Volt rá idén pár példa.... Tukit mentünk nézni lexion lett.... Bililemez a tuki legutólját nem tudom, na mindegy is.
Válasz feri6 #6721. hozzászólásáraRégebben írták többen hogy az első tuxik elkoptak pár üzemóra alatt a csigáknál. Elgyengített silány minőségű vasbul van.
Válasz Sk Laci #6719. hozzászólásáraAkkor inkább lexiont nézegess...
Válasz RARGAkèny #6710. hozzászólására480
Válasz Rabó001 #6717. hozzászólásáraKöszönöm az ajánlatot, de ettől a kombájntól újabbat szeretnék.
15-20 évre tervezek, ha beválik amit választok.
Válasz Rabó001 #6717. hozzászólásáraLink lemaradt:
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/szantofoldi-betakaritogep/claas-dominator-108-sl-elado/h_7175227
Semmi érdekem nem fűződik hozzá, csak feldobta az agroinform.
Válasz Sk Laci #6709. hozzászólásáraHol vagy?
Ezt megvehetnéd, szerintem. A helyedben én zsebretenném a 6 milkát, aztán irány. Belealkudni a kukoricaadaptert is ami a képen van.
100-egynéhány sajátra egy ilyen bőven jó lenne.
Mindig is ládás kombájnjaink voltak pontosan a szalma miatt, aztán jöttek hozzánk demózni nagy cr nyuszival is meg S jd vel is és beláttuk hogy ugyanannyi szalma ven egy renden a ládás meg a rotoros után is csak valahogy ránézésre szarabbnak tünik, sőt a bálázósok azt mondták ha ügyesek akkor sokkal jobb a rotoros után bálázni mert az aprítót ki is lehet kapcsolni.
Claas Dominator 370
Válasz feri6 #6711. hozzászólásáraNálam 5 éve ilyen.
Válasz bandigh #6712. hozzászólására


Válasz mtz1221 #6699. hozzászólásáraÁhá! Tehát tucano, egy darab kis átmérőjű egy oldalra dolgozó rotorral. Már értem miért ilyet vett mindenki a környéken.
Válasz barazdabetyar. #6707. hozzászólásáraAmi késik nem múlik.
Válasz Sk Laci #6709. hozzászólásáraEz hanyas számozású tuki amit néztél, lóerő mennyi benne???
Válasz ..,-:) #6703. hozzászólásáraHogy mennyire fogja a kombájnt a 8 tonna vagy feletti termény az sok múlik azon is, milyen nagyra nőtt a szalma. Idei évben a 8,6 tonnás parcellában vígan ment az 560 Lexi, de a búza térd alattig ért.
A 6 tonnás búzában, ahol majd mellmagasságig ért, na ott fogta a Lexiont, de szórt is.
Ha használtat vesz az ember, nem sok kombináció van. Ami van kínálatban abból választhatok.
Új gépnél meg lehet rendelni, ezt és ezt akarok, ilyen kivitelben.
Ahogyan lejjebb is megírtam, elegem lett a futkosásból, nagyon sok gép ki van dicsérve, ami nem fedi a valóságot. A tulaj nem egyszer túlértékeli a portékáját.
A kinézett kombájn volt a leg topp állapotban az árhoz viszonyítva. Természetesen lehet rejtett hiba, vagy amit nem láttam-nem vettem észre, vagy nem mondott meg a tulaj.
Ha lenne 300 ha szántóföldem normális nem vadkáros helyen, és is bevállaltam volna egy újat. De alig 100 ha felett így is elég kiadás a használt, főleg, hogy kombájnról van szó, nem traktorról /kihasználhatósági szempont/. Így se szivesen veszek kombájnt.....
Válasz Gumóka #6701. hozzászólásáraA kisbálázó az más történet ott ha felveszi a szalmát abból jó bálákat lehet csinálni, rengeteget báláztam kicsi bálázóval 1991 óta van meg a fasirt 454-B új kora óta.
Válasz feri6 #6682. hozzászólásáraSzerintem az enyém is olajos,és olajat egy cseppet nem eszik.
Válasz mtz1221 #6704. hozzászólásáraAzért még az APS után fel lehet bálázni, ha nagy melegben lentebb van engedve a kosár meg egy kis dobfordulat számot csökkent az ember. De az igaz a két dobos gép után lehet faintosan bálázni.
Válasz ..,-:) #6703. hozzászólásáraAzért ezt remélem te sem hiszed el
Válasz Ares 826 #6700. hozzászólásáraSzalmát már az Aps-sek után sem az igazi, régi kis teljesítményű 2 dobosok után az igazi.
Válasz Sk Laci #6689. hozzászólásáraMióta hirdetik ?
Csak halkan megjegyzem, hogy én a 7,7-es asztallal, 408 lóval, 10.700 cm3-vel, 8 tonna fölötti, nagy szalmás, kissé fogós anyagban azért fogta a ládás gépet, amit azért könnyebb tekerni………
Rotorossal mész ki legkésőbb és jössz be leghamarabb…….és ezért inkább a nagyobbakat viszik, keresik. Felénk így mondják.
Válasz Ares 826 #6700. hozzászólásáraVan ahol nyűg a szalma!
Válasz Ares 826 #6700. hozzászólásáraÉn báláztattam idén rotoros Jd után (2 éves kombi) a típusát meg nem mondom, de sokkal jobb a törtszalmával almolni szerintem.
A körbálába annyi hiba volt, hogy középen szedte a rendet, aztán púpos lett a bála. Jd hevederes hálós bálázó volt. De vittem be ugyanettől a bálázótól bálát, azt tx66 vágta, na az igazi jó bála volt.
Hiába a nagy asztal, a rotoros keskenyebb rendet hoz.
Meg verettem kiskockát is, azt welgerrel ütötték, más baja nincs, csak kicsit jobban szóródik, egyébként jó, egységes tömör bálákat csapattak.
Nekem ennyi tapasztalatom van ezen a téren.
Válasz mtz1221 #6693. hozzászólásáraNo ja meg szalmát sem kőőőőőőőőőőőőőőő utána bálázni még akkor sem ha nem működik a szecskázó!

Válasz bandigh #6698. hozzászólásárahttps://konedata.net/puimurit/claas/claas-tucano-470-480-hybrid/
Válasz mtz1221 #6693. hozzászólásáraSzerintem kettő rotor az az egy
Válasz Vinkó #6694. hozzászólásáraEgy biztos, ládát meg ládatengelyt nem fog törni.
Válasz mtz1221 #6693. hozzászólásáraEz jó időszak volt ,talán a legjobb reklámfilmeket ekkor csinálta a Claas.
Válasz Sk Laci #6689. hozzászólásáraNekünk C13 motorok vannak, de új korában is kartergázolt némileg, S a mai napig látszik,hogy pipál a cső végén.
Én 15-50-es olajat használok bele, arra csak a periódus vége felé kell rá töltögetni, két naponta egy másfél literes nestea-s flakonnal. Sosem néztem a kartergáz szelepet, 5000 óra körül van most benne.
Jó lesz a hibrid nyugi! Fogja enni, nem lesz láda szórásod, domboldalon is állandó lesz a leválasztó rendszer kapacitása.
Válasz mtz1221 #6692. hozzászólásáraEzt ó tudja,szeretne modernebb gépben ülni,nem mellesleg jó áron. Lehet pont egy ilyen gép lesz az. Ha nekem tetszik az adott gép,megveszem a többi majd adja magát.
Válasz mtz1221 #6692. hozzászólásáraMegtaláltam. Ha jól látom akkor a szalmarázók helyett van egy hosszanti dob, a többi része meg hagyományos ???
Válasz Vinkó #6691. hozzászólásáraHát ő tudja, de én nem mernék a jól bevált 360-as helyett, ki tudja milyen hybridet venni.
Válasz mtz1221 #6690. hozzászólására
Válasz Sk Laci #6689. hozzászólásáraAPS van a hibridnél is ???
Válasz mtz1221 #6687. hozzászólásáraTerhelés alatt ilyan kartergázt jobban meg kéne látni. Álló motornál a kupakot levettem, szép tiszták a szelephimbák. Szutyoknak látszatja se volt.
Mindegy.
Január 8 után megegyeztünk újból találkozunk, és 99 % talán megveszem.
Elegem van a futkosásból. Tudom, hogy az öreg zsákbamacska, de már elég a nézelődésből.
Még ma reggel megnéztem egy Mega 360-at 10% olcsóbb a Tucánótól, de jobbna le van lakva. Itt még egy keveset lehetne faragni, mert látta az eladó, hogy nem nagyon "ugortam" az árra.
Maradok a drágább Tucánónál, ha a hybrid nem a szívügyem, de ha nincsen ládás, jó lessz ez is.
Januárban okosabb leszek. Remélem nem "fürdök" be vele......
Válasz feri6 #6684. hozzászólásáraOk kösz még 1x, majd továbbítom.
Válasz Sk Laci #6685. hozzászólásáraÉn úgy lennék vele, ennyi összegnél eressze meg vagy megyek tovább. De lehet elég levenni az olajbeöntő kupakot, ott is meglátszik ha gond van. Valaki nyomkodja a gázt a fülkében, te meg figyeld.
Válasz apuci #6675. hozzászólására2 számítógép figyeli a motort , mindent ellenőriz , és csak akkor indít ha minden rendben van
Válasz mtz1221 #6683. hozzászólásáraNem rosszból, de az eladót nem hinném hogy hagyná szétszereli a csövet-csöveket...
Válasz mtz1221 #6683. hozzászólásáraCsak a szelepet, lélegzőfuraton feltelik a membrán hátoldala retekkel és nem zár le. Biztos nincs abból se gond ha csak a szabadba kivezetődik az az olcsóbb.
Válasz feri6 #6682. hozzászólásáraHa olajos akkor a collert is meg a kartergáz visszavezető szelepet is cserélni kell, vagy elég a kartergázt ki vezetni szabadon ???
Válasz mtz1221 #6681. hozzászólásáraCső belseje olajos, kartergáz visszavezető szelep kuka, ugyanez a v mercire is vonatkozik, mindenki csak az olajat önti....
Válasz feri6 #6679. hozzászólásáraOk lesett végre, szóval olajos a coller rajta nem vizes. Kösz.
intercooler csöre gondoltál?
Válasz mtz1221 #6678. hozzászólásáraOlajos e a belseje.
Válasz feri6 #6659. hozzászólásáraIgen 366-os. Majd mondom neki, de mit kellene hogy lásson, lukas a coler cső ???
Válasz bandigh #6676. hozzászólásáraValószínű ez miatt késlelteti,de van az vagy 3-4mp
Válasz apuci #6675. hozzászólásáraMondjuk lehet nem is árt ha eljut 1-2 helyre a motorolaj abban a plusz 1 másodpercben