Válasz bandigh #22634. hozzászólásáraNekem a T-150 pihent hat évet, kismotor indítása tovább tartott mint a nagyé. Miután fél óra kismotorral játék után mire az beindult a nagy motor az első kuplung kar lenyomás után pöccentésre indult! Azt amit írtál már a mai "fejlettnek" mondott vasak szerintem soha nem csinálnák meg! Minél újabb én azt mondom "annál szarabb"!
Válasz Ares 826 #22633. hozzászólásáraAlap!
Idén, ott állt már 3 éve, behúztuk, 2 méreren belül beindult. De csak 1 henger ment. A kettőből
6 perc kapalpálás az adagolón meg csavarhúzózás, és ment is a 2 xD
Ha ezt elintézd el egy modern rakodóval, 40 évesen...
Válasz mtz1221 #22616. hozzászólásáraBocs nem akartam a magánéltedet kritizálni (vagy nem is tudom mit csinálni) csak egy kicsit furcsa volt ezt olvasni.
Válasz apuci #22614. hozzászólásáraNem a halálát kívánom,csak nem szeretek vele egy közegben lenni.De ez hosszú téma hogy miért nem ,meg nem is idevaló.Részvétem az öregedért.
Válasz UE-28 #22611. hozzászólásáraKIKINDAI de lehet valamikor a zmájnak volt kiviteli engedélye,és olyan név alatt árulták nálatok.Amúgy le a kalappal veled ahogy szereted a családod.Ha az én apám beregisztrálna ide,akkor én másnap ki regisztrálnám magam.
Válasz Mézga #22578. hozzászólásáraŐsszel, bérmunkában mi is kifordítottunk a földalól valami bombát, kikerültük melót befejeztük, szóltam tulajnak, hogy jelentse be. Megtette, felvoltak háborodva a túzszerészek meg a rendőrök, fenyegetőztek. Hogy mertük ott hagyni, addig kelett volna öriznünk míg ők ki nem jönnek. Igaz pénteken lett bejelentve, renferint az a fajtam ami magától is felrobban 40-50év után ,valami lassú lefolyású kémiai folyamat okán. Mindenesetre jó referencia volt a tulaj felé, hogyamíg ő évekig ssd-vel lazított addig nem volt bomba. Mi meg gruberral felhoztuk, nem mondhatta, hogy sekélyen műveltünk.
Nálunk a 98-as bombázások idején vajdaságban is találtak a szántóföldeken 20-25 darab fel nem robbant repülőgép bombát.Egyiket a szomszéd faluban búza aratás közben a tsz-ben.Az első kombájnos aki észrevette kiugrott a mozgó kombájnból és uzsgyi neki szaladni,az volt a szerencséjük hogy a kormányt elcsavarta és kikerülte a bombát,mert a többi 4 kombájnos is megjárhatta volna. Abbahagyták az aratást telefonálgatás rendőrségre stb,másnap reggelre mondták hogy jönnek a tűzszerészek.Reggel kimentek a tüzesek a főnökkel bomba nincs sehol.10 perc múlva telefon nekik,hogy a szomszéd faluban van egy lovaskocsin a rossz vasas előtt 10 cigánnyal együtt.
Még volt egy eset amit hallottam. Ugyancsak találtak valami ilyet a határban aztán gondolták megnézik h mekkorát szól. Egy szalmakupacba betették, meggyujt, aztán futás egy távolabbi megfigyelőhelyre. Jóideje égett már, de semmi. Már indulni akartak haza amikor beindult.. Még a faluban is összerezzent mindenki
Válasz .Feco. #22594. hozzászólásáraAz nagyot szòlhatott! De miért nem lett nagyobb kàr? Talán ha szètcsapja valami a bombàt,mielőtt szikràt kap gyengébb a hatàs,?mert ugye akkor nem zárt tèrben törtènhet a nyomàsemelkedès? De ő legalább üzemkèpesbe botlott.
Altalajlazítás nemkívánatos hatása. Azt hittük, hogy egy vasdarab, de mikor kivettük a sor mellől már más volt. A sorközművelő még sor irányba is állította
Ez egy német 88-as. (Kép minőség nem a legjobb, de nem is ez volt a lényeg. A tűzszerészek a többit már tudtàk. Ennek már több mint 2 éve.)
De volt már ennél nagyobb is, amit az eke húzott egy darabon és csak akkor volt feltűnö, hogy 10 méteren át nem forgat az egyik ekefej.
Válasz .Richard. #22592. hozzászólásáraAz axialnak van egy erdészeti zuzoja. Pár éve lezúztak vele egy bombát... a 900-as fendt-en emelt egy kb 3 métert... meg ütött egy 60-70 cm-es lyukat a zuzo oldalán...
A kezelő soha többet nem mert beleülni abba a gépbe...
31290 hozzászólás
Válasz szanberg #22641. hozzászólásáraNem!
Ez csak 3,5 tonnás 5 x 2 m-es platóval, amit láttál az 11 tonnás 7.5 x 2.5 m volt.
Válasz szanberg #22639. hozzászólására



Válasz UE-28 #22613. hozzászólásáraEzen a kocsin húztad egyik traktorral a másikat vizsgára?
Egyszer szembe találkoztunk (én autóval voltam) Szendrő után Edelény felé.
Válasz apuci #22637. hozzászólásáraFogadjunk nem tudtátok eldönteni kan e vagy koca amíg a lábán állt, így megnéztétek az alvázat.
Válasz apuci #22637. hozzászólásáraEz aztán az igazán jó hétvégi program!

Válasz Ares 826 #22635. hozzászólásáraSajnos ebben igazad van, minél újab, annál....... minőség
Válasz bandigh #22634. hozzászólásáraNekem a T-150 pihent hat évet, kismotor indítása tovább tartott mint a nagyé. Miután fél óra kismotorral játék után mire az beindult a nagy motor az első kuplung kar lenyomás után pöccentésre indult! Azt amit írtál már a mai "fejlettnek" mondott vasak szerintem soha nem csinálnák meg! Minél újabb én azt mondom "annál szarabb"!


Válasz Ares 826 #22633. hozzászólásáraAlap!

Idén, ott állt már 3 éve, behúztuk, 2 méreren belül beindult. De csak 1 henger ment. A kettőből
6 perc kapalpálás az adagolón meg csavarhúzózás, és ment is a 2 xD
Ha ezt elintézd el egy modern rakodóval, 40 évesen...
Válasz bandigh #22621. hozzászólásáraA legfasz...b a T-174 rakodó!



Válasz bandigh #22621. hozzászólásáraA tuti keleti "csodák"!




Válasz bandigh #22629. hozzászólásáraJogos. Az lesz az.
A TSZ-nek volt, de nem használták már semmire.
Az! Csak nem román

Válasz karesz68 #22628. hozzászólásáraNem tudok segíteni, forgalmija sose volt :D
Találtam ilyet, hogy CPF-3 román szippantó.. Talán
Válasz karesz68 #22627. hozzászólásáraDe annak, meg szerelhető a tartály hátulja, úgyhogy mégsem. De nem az eredeti kerék van alatta, az tuti...
Válasz karesz68 #22625. hozzászólására
Helyesbítek:
A szippantó inkább DETK-115. A kerékagy és felni miatt. Az 5-ön MBP pótkocsi agy és felni van
Jók vagytok!

És a háttérben egy DIY csehszlovák bálaszállító
Válasz bandigh #22621. hozzászólásáraDETK-5, Weimar T-174, UNHZ-500, MBP-6,5, PZK-7

És egyik sem mai gyerek...
Válasz bandigh #22621. hozzászólásáraÉs egy állatszállító kaloda!?
Válasz endypapa #22620. hozzászólásáraelhiszem. nekem így mesélték a helyi erők mikor jöttek kibicelni.
Válasz bandigh #22621. hozzászólásáraSzippantó talán Agrobil, Weimar, Unhz500, talán MBP, és Pzk csillagkerekes sodró?
Na, profi régi mezőgép szakértők, várom a megfejtést, mik vannak a képen


Válasz Bán Zsolt #22619. hozzászólásáraNagyatádon sosem volt szerb bomba!
Barcson volt kazettás, ami szerencsére nem robbant.
Nagyatádon lőszer raktár robbanás volt, az is kicsit korábban.
Válasz endypapa #22605. hozzászólásáraMikor a szerbek már látták veszik a háború aztán megpróbáltak belerángatni.
Válasz mtz1221 #22615. hozzászólásáraKöszi!
Pff...
Talán igen...
Azt tudom, hogy a lenolaj után 2 x festettem a faanyagot, de hogy mivel, arra már nem.
Frankón állja, igaz nagyrészt tető alatt is van.
Válasz mtz1221 #22616. hozzászólásáraBocs nem akartam a magánéltedet kritizálni (vagy nem is tudom mit csinálni) csak egy kicsit furcsa volt ezt olvasni.


Válasz apuci #22614. hozzászólásáraNem a halálát kívánom,csak nem szeretek vele egy közegben lenni.De ez hosszú téma hogy miért nem ,meg nem is idevaló.Részvétem az öregedért.
Válasz UE-28 #22613. hozzászólásáraFaca lett a pót meg a klipp is.
Lenolaj után kapott alapozót ,vagy egyből a fedőréteget ??
Válasz mtz1221 #22612. hozzászólásáraNa ne már!
Ha az én Apám még élne nem bánnám ha beregisztrálna!
Válasz mtz1221 #22612. hozzászólására

Van mit köszönni Neki(k)!
Amúgy az a pótkocsi kapott később RCV műtrágyaszóró tengelyeket a fotó után valamikor, de a pótkocsi is meg van, Apámmmal újítottuk fel 2015 ben
Lényegében csinált(unk) egy új pótkocsit, amiről egy barátom készített egy klippet is.
https://m.youtube.com/watch?v=if-cGV7QKsY
Válasz UE-28 #22611. hozzászólásáraKIKINDAI de lehet valamikor a zmájnak volt kiviteli engedélye,és olyan név alatt árulták nálatok.Amúgy le a kalappal veled ahogy szereted a családod.
Ha az én apám beregisztrálna ide,akkor én másnap ki regisztrálnám magam.
Válasz mtz1221 #22609. hozzászólásáraElvileg neked ismerős lesz,ha jól tudom Délvidéki vagy, mert Apám elmondása szerint egy Zmaj pótkocsi.
Válasz Bárány #22607. hozzászólásáraKöszi!


Most nézem, hogy az avatar képem szinte teljesen ugyan ott szinte ugyan abból a kameraállásból készült, 40 évvel később.
Van azért 1-2 ilyen, Nagyapám (is) nagyon szerette a gépeket és a gazdálkodást, mint Apám vagy én.
Gépállomások is dolgozott DT vel, meg SZK kombájnokkal, majd lehet hogy 1-1 korabeli képet még felteszek majd az albumból
Válasz UE-28 #22606. hozzászólásáraSzép.
Az kikindai 3 tonnás pótkocsi mögötte ??
Válasz UE-28 #22606. hozzászólásáraKirály kép!
Találtam egy életképet a családunk egyik feléről, amely a 70 es évek közepén készülhetett.


A kormány mögött Apám, a felnőttek Nagyapám és Nagymamám, a képen látható gépet levizsgáztatva, lefestve mai napig használjuk
Válasz Bán Zsolt #22602. hozzászólásáraEz mikor volt?
Válasz Mézga #22578. hozzászólásáraŐsszel, bérmunkában mi is kifordítottunk a földalól valami bombát, kikerültük melót befejeztük, szóltam tulajnak, hogy jelentse be. Megtette, felvoltak háborodva a túzszerészek meg a rendőrök, fenyegetőztek. Hogy mertük ott hagyni, addig kelett volna öriznünk míg ők ki nem jönnek. Igaz pénteken lett bejelentve, renferint az a fajtam ami magától is felrobban 40-50év után ,valami lassú lefolyású kémiai folyamat okán. Mindenesetre jó referencia volt a tulaj felé, hogyamíg ő évekig ssd-vel lazított addig nem volt bomba. Mi meg gruberral felhoztuk, nem mondhatta, hogy sekélyen műveltünk.
Nálunk a 98-as bombázások idején vajdaságban is találtak a szántóföldeken 20-25 darab fel nem robbant repülőgép bombát.Egyiket a szomszéd faluban búza aratás közben a tsz-ben.Az első kombájnos aki észrevette kiugrott a mozgó kombájnból és uzsgyi neki szaladni,az volt a szerencséjük hogy a kormányt elcsavarta és kikerülte a bombát,mert a többi 4 kombájnos is megjárhatta volna.
Abbahagyták az aratást telefonálgatás rendőrségre stb,másnap reggelre mondták hogy jönnek a tűzszerészek.Reggel kimentek a tüzesek a főnökkel bomba nincs sehol.10 perc múlva telefon nekik,hogy a szomszéd faluban van egy lovaskocsin a rossz vasas előtt 10 cigánnyal együtt.
Válasz bandigh #22601. hozzászólásáraMi hála az Istennek el se tudjuk képzelni mi lehetett mikor órákig ilyenek potyogtak a városokra.
Háromfán mesélték mikor a szerbek bombát dobtak Nagyatádra a háromfai tóból ugráltak kifelé a halak.
Még volt egy eset amit hallottam. Ugyancsak találtak valami ilyet a határban aztán gondolták megnézik h mekkorát szól. Egy szalmakupacba betették, meggyujt, aztán futás egy távolabbi megfigyelőhelyre. Jóideje égett már, de semmi. Már indulni akartak haza amikor beindult.. Még a faluban is összerezzent mindenki
Válasz kockaspaplan #22599. hozzászólásáraMeglepődtem volna, ha nem itt borsodvan történik

Nincs ezzel semi baj, kutató csávó lehetett
Ez az eset tőlünk nem messze történt, faterom ismeri is a tagot. Gondolom nem meglepő, de perui indián, aki az MTA nem rendes tagja
Válasz .Richard. #22596. hozzászólásáraMeg lehet hogy az erdészeti zúzón van 10-15mm páncélozás.
Válasz .Richard. #22596. hozzászólásáraLehet "csak" valami nagyobb lövedék volt a bomba...
Válasz .Feco. #22594. hozzászólásáraAz nagyot szòlhatott! De miért nem lett nagyobb kàr? Talán ha szètcsapja valami a bombàt,mielőtt szikràt kap gyengébb a hatàs,?mert ugye akkor nem zárt tèrben törtènhet a nyomàsemelkedès? De ő legalább üzemkèpesbe botlott.
Altalajlazítás nemkívánatos hatása. Azt hittük, hogy egy vasdarab, de mikor kivettük a sor mellől már más volt. A sorközművelő még sor irányba is állította

Ez egy német 88-as. (Kép minőség nem a legjobb, de nem is ez volt a lényeg. A tűzszerészek a többit már tudtàk. Ennek már több mint 2 éve.)
De volt már ennél nagyobb is, amit az eke húzott egy darabon és csak akkor volt feltűnö, hogy 10 méteren át nem forgat az egyik ekefej.
Válasz .Richard. #22592. hozzászólásáraAz axialnak van egy erdészeti zuzoja. Pár éve lezúztak vele egy bombát... a 900-as fendt-en emelt egy kb 3 métert... meg ütött egy 60-70 cm-es lyukat a zuzo oldalán...
A kezelő soha többet nem mert beleülni abba a gépbe...