Ugyan nem rendszám, de vannak hozzáértők úgytünik.
A kérdés a ponyvázás. Itt mindenkit büntetnek, nem számít mit visz, meg mennyi van rajta, le kell lennie ponyvázva. Mi a szabály?
Én csak olyat olvastam, h meg kell akadályozni az anyag leszóródását. Namost ha 25-tel húzol egy pótkocsit, amin a kukorica az oldalfaltól lejjebb van 30 centivel, az onnan sose fog leszóródni. Tehát ha ilyenkor meg akar birságolni, akkor is jobb ha feljelenteted magad?
Vontatásnál a vontatmány TÉNYLEGES össztömege számít, mérlegjeggyel vagy saccolással állapítja meg a hatóság.
Engem meg akart helyszini bírságolni a szerv, de feljelenttettem inkább magam és így nem kaptam semmit. Másodszorra már csak telefonált a szabálysértési előadó és abból sem lett semmi.
Válasz broll79 #858. hozzászólásáraAkkor mutast már meg az ép hatályost. Mert én a jogtárból vettem és azt írta, hogy a "2019.03.12én hatályos változat".
A forgalmiba a vontatható suly van kg-ban. Nem a vontatni kívánt jármú megengedett legnagyobb össztömege. Az hogy ez a suly miből tevődik össze, tök mindegy.
De mindegy. Nem szeretnék vitát nyitni ezen, meg összeveszni se senkivel. Mindenki az vontat és úgy ahogy neki jólesik.
Válasz broll79 #858. hozzászólásáraNagyobb önsúlyút nem.. mert akkor tuti h túllépted. Ha valami 20 tonnát vontathat, akkor miért ne húzhatna egy 24 tonna megengedett legnagobb össztömegű kocsit ami mondjuk napraforgóval pakolva összesen 19 tonna? Mennyit húzhat, az van benne. Túllépted? Nem.
Válasz jamo #856. hozzászólásáraEz egy 90es KÖHÉM rendelet, ami azóta módusult is valamelyest, illetve ez egy iránymutatás.
Ami biztos, hogy a forgalmiba azért van bevésve a vontatási súly, hogy azt nem lépheted túl, azaz nagyobb terhelhetőségű pótkocsit nem vontathatsz, mert maga a vonó gép nem alkalmas erre a célra.
Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
21. §
(1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,
...
(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak.
(8) Vontatott munkagép a vontatási sebességre vonatkozó rendelkezések megtartásával mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel akkor is vontatható, ha
- nem elégíti ki a pótkocsik világító és fényjelző berendezéseire vonatkozó előírásokat, de megfelel a 37. § (6) bekezdésében foglalt feltételeknek, illetőleg
- üzemi fékberendezése nincs, de össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegét.
Ez pedig a kessz fogalommeghatározásai:
u) Össztömeg: a jármű saját tömegének, valamint a rajta levő személyeknek, rakománynak és egyéb tárgyaknak az együttes tömege.
v) Megengedett legnagyobb össztömeg: az illetékes hatóság által meghatározott az a tömeg, amelyet a jármű össztömege nem haladhat meg.
Remélem elválik az össztömeg és a megengedett legnagyobb össztömeg közötti különbség.
Válasz ..MZ/X.. #850. hozzászólásáraNNNa... Ezzel csak arra akartam célozni, hogy az NKH emberkék sem mindent tudnak törvény szerint.(rendőrökre is igaz) Pénteken beszéltem a tréleressel, aki hozta a permetezőm. Éppen az NKH nál vizsgáztatott vmit. Szóval kérdezgette, hogy mekkora a cucc. Mondom, lehet hátra lelóg...Az ottani szakemberek állították, hogy a trélerről(pótkocsiról) maximum 1métert nyúlhat túl a rakomány hátra... (és ők vizsgáztattak BE ből...)
Lehet hogy személyautós vontatásnál igaz, mert ott a pótkocsi is max 3m magas lehet, de ez teherautós szerelvény volt...
Válasz csoppika #849. hozzászólásáraHa jól rémlik akkor max a rakfelület felét, de 2 méternél nem hosszabban és karácsonyfát kell csinálni belőle. Vontatón nem megengedett a túlnyúlás.
Válasz ..MZ/X.. #848. hozzászólásáraNa akkor azt mondd meg, hogy pótkocsiról mennyit nyúlhat ki hatra a rakomány? Mondjuk egy 750kg nál nehezebb utanfutóról/trelerről???
Válasz atisgyulai #847. hozzászólásáraA tilalom más kérdés, az alól nincs kibúvó, ugyan úgy ahogyan a jogsi kategória is más buli. Amúgy a teherautó is bemehet bizonyos esetekben a tiltott útszakaszokra.
Pár hete voltam bent NKH-nál mert a verda vontathatóságát kellett volna feljebb tornázni kicsit, hogy a 2,5t trailer miatt ne balhézzanak, most 2180kg van benne, adattábla szerint meg 2700 a max. Na ott a jóember mondta, hogy vihetem a nagyobb futót csak kiterhelni nem szabad. Ha megmérnek bünti van. Nyilván ha mondjuk egy kis autóval ami húzhat 750-et és egy 700kg önsúlyú póttal megpakolva megfog a rendőr akkor bukta a dolog, de üresen húzható. Háromszor kérdeztem vissza a manustól, megrendíthetetlen volt.
Válasz ..MZ/X.. #845. hozzászólásáraAkkor a kamionok is bemehetnek üresen pl. a 12T korlátozásnál, mert önsúlyuk nincs annyi?
Furcsa lenne!
Akinek van teher és/vagy nehézpót, annak tanulni kellett!
Válasz jamo #842. hozzászólásáraMert vagy nem állítottak meg, vagy nagyon süsü volt a sün!(volt már rá ne egy példa)
A forgalmiban bejegyzett max súlyt vontathatsz. És a vontatmány forgalmilyába bejegyzett számít, nem pedig a tényleges (mérlegelt) súly.
A te példádat nézve, üresen sem húzhatod azt a trélert.
Műszakikor, a vontatás bejegyzésekor a jármű és a horog terhelhetőségét is nézik és értelem szerűen a kisebb kerül bejegyzésre.
Válasz broll79 #843. hozzászólásáraDe húzhatsz, csak nem terhelheted a maximumig.
E jogsi kellene ha 3,5t felett van a szerelvény összsúlya, oda a T nem játszik.
Régi a6 kombi húzhatott 2 tonnát amivel pont belefért a 3500-ba. Azt nyomtuk míg szét nem borult.
Válasz jamo #842. hozzászólásáraMert még nem állítottak meg az NKH sok. A kocsi vonó horga 1,8 tonnára van hitelesítve, akkor nem húzhatsz 2,5 össztömeges futót, akkor sem ha nem terheled maximálisan. Én kértem pár éve az NKH tól erre vonatkozóan állásfoglalást, mert a navarra nekem 1,5T vontathatósággal van és csak 2 t-s trailereket tudtam kérni. Azt írták nem húzhatom.
Ahogy MGV jogsi birtokába nem húzhatom a telekjáróval se a lószállítót, pedig nehézpótot húzhatok ugye, csak személlyel nem.
Nekem nincs se BE se CE jogsim, mégis keresztül kasul bejártam az országot és soha nem büntettek meg, mert nem állítottak meg.
De addig nincs baj, míg nincs baj
Válasz broll79 #840. hozzászólásáraAzt is lehet, a tényleges suly számít. Én így tudom, rendszeresen húzok 2,5 tonnás össtömegű trailert 1800kilós vontathatósággal eddig sose volt vele baj.
Válasz Tobszi #827. hozzászólásáraSzerintem meg vontatóval(fekete frsz) nem lehet piros rendszámos, lassú jármű pótot házni, mivel a lassú jármű 25km/h ra van minúsítve,a MGV meg 40 el mehet
Válasz Lacihunt84 #833. hozzászólásáraHa jól tudom nem. A biztosítás miatt. Kérdezz rá a biztosítótársaságnál,érvényes e külföldön is a biztosításod. Gondolom zöld nemzetközi kártyát nem kaptál rá a biztosítótól.
Szeretnék egy kis segítséget kérni! Piros rendszámos trakival + póttal elhagyhatom az országot? Szlovákiába kéne mennem nem sokat max 10km-ert. Mi a véleményetek? nem nagyon találok róla semmit!
Szeretnék egy kis segítséget kérni! Piros rendszámos trakival + póttal elhagyhatom az országot? Szlovákiába kéne mennem nem sokat max 10km-ert. Mi a véleményetek? nem nagyon találok róla semmit!
Amúgy ezek a vontathatosagi dolgok tök egyértelműek, viszonylag érthetően le vannak írva a köhem rendeletekben. Csak nagyon sokan keverik a dolgokat meg beleakadni olyat is ami nemis tartozik bele. A linkelt Agroinform cikkben is jól össze van szedve, mégis rengetegszer fordul elő különböző beszélgetésekben.
Olyat kéne csinálni, mint a hirdetéseknel a kiemeltet, ami mindig elöl van. Egy ilyen hozzászólásba leírni ezeket. Persze aztán el is kéne olvasni.
Válasz Lacihunt84 #823. hozzászólásáraTéged akkor át..sztak!! Kérd vissza a pénzt!
Ha jól tudom pirossal csak pirosat, feketével pirosat is és feketét is.
Válasz Lacihunt84 #823. hozzászólására
Ezen meglepődnék, mert lehet vásárolni 24T-ás piros rendszámú kocsit azt meg nemigen húzza el egy 65KW-os traki, amit ugye még lehet pirosra vizsgáztatni. Talán a fekete rendszámos is csak 25-el húzhatja, vagy ugye a fekete rendszámhoz már nem jó az úrvezetői jogsi, lehet ilyesmiért büntettek.
Válasz Tobszi #822. hozzászólásáraSzerintem a mutatvány ott megdölt hogy mezőgazdasági vontató (fekete rendszám) nem vontathat piros rendszámos pótkocsit! Legalábbis engem már büntettek ezért!
Válasz Tobszi #807. hozzászólásáraMásodlagos vontatás, úgy hívják. HW-kocsikra lehetséges, 6011-re is, 8011-re is. Szerintem piros rendszámos pót esetében is lehetséges. Viszont 2 pótot csak mezőgazdasági vontató húzhat.
Amúgy meg sajna vizsgabiztosa válogatja. Pl. a lassú jármű pótot semmi nem írja elő, hogy fékpadon kell vizsgáztatni, és sok helyen ráviszik, meg sok helyen nem. Felénk az egyik vizsgabázison régebben egyszerűen levágatták a HW-kocsikról a gyári automatavonófejeket, csak úgy engedték á vizsgán, ha nem volta rajtuk. Az MBP-kocsikról ugyanott meg nem, pedig a kettő közül azért az IFA-é a stabilabb megoldás.
Pedig egy vonófej alapból nem jogosít fel vontatásra, ha a traktor forgalmijában nincs benne.
966 hozzászólás
Válasz bandigh #865. hozzászólásáraNem tudom, de engem az irritál, mikor minket bactatnak érte, de szalmás kamiont egyet nem láttam ponyvázva...
Ugyan nem rendszám, de vannak hozzáértők úgytünik.
A kérdés a ponyvázás. Itt mindenkit büntetnek, nem számít mit visz, meg mennyi van rajta, le kell lennie ponyvázva. Mi a szabály?
Én csak olyat olvastam, h meg kell akadályozni az anyag leszóródását. Namost ha 25-tel húzol egy pótkocsit, amin a kukorica az oldalfaltól lejjebb van 30 centivel, az onnan sose fog leszóródni. Tehát ha ilyenkor meg akar birságolni, akkor is jobb ha feljelenteted magad?
Vontatásnál a vontatmány TÉNYLEGES össztömege számít, mérlegjeggyel vagy saccolással állapítja meg a hatóság.
Engem meg akart helyszini bírságolni a szerv, de feljelenttettem inkább magam és így nem kaptam semmit. Másodszorra már csak telefonált a szabálysértési előadó és abból sem lett semmi.
Válasz bandigh #861. hozzászólásáraVagy akinek nincs igaza az fizet.
Válasz broll79 #858. hozzászólásáraAkkor mutast már meg az ép hatályost. Mert én a jogtárból vettem és azt írta, hogy a "2019.03.12én hatályos változat".

A forgalmiba a vontatható suly van kg-ban. Nem a vontatni kívánt jármú megengedett legnagyobb össztömege. Az hogy ez a suly miből tevődik össze, tök mindegy.
De mindegy. Nem szeretnék vitát nyitni ezen, meg összeveszni se senkivel. Mindenki az vontat és úgy ahogy neki jólesik.
Válasz jamo #859. hozzászólásáraHa egy ezresért mérnek, ő fizeti?
Válasz broll79 #858. hozzászólásáraNagyobb önsúlyút nem.. mert akkor tuti h túllépted. Ha valami 20 tonnát vontathat, akkor miért ne húzhatna egy 24 tonna megengedett legnagobb össztömegű kocsit ami mondjuk napraforgóval pakolva összesen 19 tonna? Mennyit húzhat, az van benne. Túllépted? Nem.
Válasz csoppika #857. hozzászólásáraBevezethet hídmérlegre. Velem nem de ismeretségi körben volt már rá példa.
Válasz jamo #856. hozzászólásáraEz egy 90es KÖHÉM rendelet, ami azóta módusult is valamelyest, illetve ez egy iránymutatás.
Ami biztos, hogy a forgalmiba azért van bevésve a vontatási súly, hogy azt nem lépheted túl, azaz nagyobb terhelhetőségű pótkocsit nem vontathatsz, mert maga a vonó gép nem alkalmas erre a célra.
Válasz jamo #856. hozzászólására
Ahamm...és mérleg nélkül miből indul ki a sün?
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet idevágó része:

Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
21. §
(1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,
...
(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak.
(8) Vontatott munkagép a vontatási sebességre vonatkozó rendelkezések megtartásával mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel akkor is vontatható, ha
- nem elégíti ki a pótkocsik világító és fényjelző berendezéseire vonatkozó előírásokat, de megfelel a 37. § (6) bekezdésében foglalt feltételeknek, illetőleg
- üzemi fékberendezése nincs, de össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegét.
Ez pedig a kessz fogalommeghatározásai:
u) Össztömeg: a jármű saját tömegének, valamint a rajta levő személyeknek, rakománynak és egyéb tárgyaknak az együttes tömege.
v) Megengedett legnagyobb össztömeg: az illetékes hatóság által meghatározott az a tömeg, amelyet a jármű össztömege nem haladhat meg.
Remélem elválik az össztömeg és a megengedett legnagyobb össztömeg közötti különbség.
Válasz ..MZ/X.. #854 hozz



Válasz broll79 #851. hozzászólásáraMax te, mert nincs rá jogsid.

Én még üresen is vezethetem, mert szerencsére tele van stemplizve a kártya.
Válasz csoppika #849. hozzászólásárahttp://www.kresz.info/teherszallitas.php
Válasz ..MZ/X.. #850. hozzászólásáraNNNa... Ezzel csak arra akartam célozni, hogy az NKH emberkék sem mindent tudnak törvény szerint.(rendőrökre is igaz) Pénteken beszéltem a tréleressel, aki hozta a permetezőm. Éppen az NKH nál vizsgáztatott vmit. Szóval kérdezgette, hogy mekkora a cucc. Mondom, lehet hátra lelóg...Az ottani szakemberek állították, hogy a trélerről(pótkocsiról) maximum 1métert nyúlhat túl a rakomány hátra... (és ők vizsgáztattak BE ből...)




Lehet hogy személyautós vontatásnál igaz, mert ott a pótkocsi is max 3m magas lehet, de ez teherautós szerelvény volt...
Válasz ..MZ/X.. #848. hozzászólásáraBuszt sem vezethetsz, attól, hogy csak 5en ülnek rajta
Válasz csoppika #849. hozzászólásáraHa jól rémlik akkor max a rakfelület felét, de 2 méternél nem hosszabban és karácsonyfát kell csinálni belőle. Vontatón nem megengedett a túlnyúlás.
Válasz ..MZ/X.. #848. hozzászólásáraNa akkor azt mondd meg, hogy pótkocsiról mennyit nyúlhat ki hatra a rakomány? Mondjuk egy 750kg nál nehezebb utanfutóról/trelerről???
Válasz atisgyulai #847. hozzászólásáraA tilalom más kérdés, az alól nincs kibúvó, ugyan úgy ahogyan a jogsi kategória is más buli. Amúgy a teherautó is bemehet bizonyos esetekben a tiltott útszakaszokra.
Pár hete voltam bent NKH-nál mert a verda vontathatóságát kellett volna feljebb tornázni kicsit, hogy a 2,5t trailer miatt ne balhézzanak, most 2180kg van benne, adattábla szerint meg 2700 a max. Na ott a jóember mondta, hogy vihetem a nagyobb futót csak kiterhelni nem szabad. Ha megmérnek bünti van. Nyilván ha mondjuk egy kis autóval ami húzhat 750-et és egy 700kg önsúlyú póttal megpakolva megfog a rendőr akkor bukta a dolog, de üresen húzható. Háromszor kérdeztem vissza a manustól, megrendíthetetlen volt.
Válasz ..MZ/X.. #845. hozzászólásáraAkkor a kamionok is bemehetnek üresen pl. a 12T korlátozásnál, mert önsúlyuk nincs annyi?




Furcsa lenne!
Akinek van teher és/vagy nehézpót, annak tanulni kellett!
Válasz jamo #842. hozzászólásáraMert vagy nem állítottak meg, vagy nagyon süsü volt a sün!(volt már rá ne egy példa)
A forgalmiban bejegyzett max súlyt vontathatsz. És a vontatmány forgalmilyába bejegyzett számít, nem pedig a tényleges (mérlegelt) súly.
A te példádat nézve, üresen sem húzhatod azt a trélert.
Műszakikor, a vontatás bejegyzésekor a jármű és a horog terhelhetőségét is nézik és értelem szerűen a kisebb kerül bejegyzésre.
Válasz broll79 #843. hozzászólásáraDe húzhatsz, csak nem terhelheted a maximumig.
E jogsi kellene ha 3,5t felett van a szerelvény összsúlya, oda a T nem játszik.
Régi a6 kombi húzhatott 2 tonnát amivel pont belefért a 3500-ba. Azt nyomtuk míg szét nem borult.
Válasz broll79 #840. hozzászólásáraAz osztrák rendőr tudja a 25km szabályt, mert volt akit bemértek mikor kintre vitt gabonat, oszt jött a csekk...
Válasz jamo #842. hozzászólásáraMert még nem állítottak meg az NKH sok. A kocsi vonó horga 1,8 tonnára van hitelesítve, akkor nem húzhatsz 2,5 össztömeges futót, akkor sem ha nem terheled maximálisan. Én kértem pár éve az NKH tól erre vonatkozóan állásfoglalást, mert a navarra nekem 1,5T vontathatósággal van és csak 2 t-s trailereket tudtam kérni. Azt írták nem húzhatom.
Ahogy MGV jogsi birtokába nem húzhatom a telekjáróval se a lószállítót, pedig nehézpótot húzhatok ugye, csak személlyel nem.
Nekem nincs se BE se CE jogsim, mégis keresztül kasul bejártam az országot és soha nem büntettek meg, mert nem állítottak meg.
De addig nincs baj, míg nincs baj
Válasz broll79 #840. hozzászólásáraAzt is lehet, a tényleges suly számít. Én így tudom, rendszeresen húzok 2,5 tonnás össtömegű trailert 1800kilós vontathatósággal eddig sose volt vele baj.
Válasz broll79 #840. hozzászólásáraEz is megengedett.
Válasz Tomi81 #838. hozzászólásáraNekem ez kicsit olyan,mintha a traki 12tonnát vontathat, de én 20 tonnás pótkocsit húzgálnék, csak nem rakom tele.
Válasz broll79 #837. hozzászólásáraHúzhatod, de csak 25-tel
Válasz broll79 #837. hozzászólásáraHogyne lehetne. Csak ha piros van utána 25 nél gyorsabban nem mehetsz.
Felénk nincs is fekete rendszámos pót.
Válasz Tobszi #827. hozzászólásáraSzerintem meg vontatóval(fekete frsz) nem lehet piros rendszámos, lassú jármű pótot házni, mivel a lassú jármű 25km/h ra van minúsítve,a MGV meg 40 el mehet
Válasz Matyi50 #834. hozzászólásáraIgazad lehet nincs hozzá! Köszönöm!
Válasz Matyi50 #834. hozzászólásáraNekem a KH mindhez küldi...
Válasz Lacihunt84 #833. hozzászólásáraHa jól tudom nem. A biztosítás miatt. Kérdezz rá a biztosítótársaságnál,érvényes e külföldön is a biztosításod. Gondolom zöld nemzetközi kártyát nem kaptál rá a biztosítótól.
Üdv!
Szeretnék egy kis segítséget kérni! Piros rendszámos trakival + póttal elhagyhatom az országot? Szlovákiába kéne mennem nem sokat max 10km-ert. Mi a véleményetek? nem nagyon találok róla semmit!
Üdv!
Szeretnék egy kis segítséget kérni! Piros rendszámos trakival + póttal elhagyhatom az országot? Szlovákiába kéne mennem nem sokat max 10km-ert. Mi a véleményetek? nem nagyon találok róla semmit!
Válasz Tomszi #830. hozzászólásáraBeleakadni helyett belekeverni, bocsánat.
Amúgy ezek a vontathatosagi dolgok tök egyértelműek, viszonylag érthetően le vannak írva a köhem rendeletekben. Csak nagyon sokan keverik a dolgokat meg beleakadni olyat is ami nemis tartozik bele. A linkelt Agroinform cikkben is jól össze van szedve, mégis rengetegszer fordul elő különböző beszélgetésekben.
Olyat kéne csinálni, mint a hirdetéseknel a kiemeltet, ami mindig elöl van. Egy ilyen hozzászólásba leírni ezeket. Persze aztán el is kéne olvasni.
Válasz csoppika #828. hozzászólásáraÍgy szól a B kategória leírása: vezethető lassú jármű és pótkocsija. (És ez a pót lehet nehéz pót is)
Szerintem is lehet a piros rendszámot trakival fekete rendszamos pótot húzni, persze a tömeg stimmeljenek.
Válasz Tobszi #827. hozzászólásáraSzerintem pirossal is lehet feketét, csak 25-el...meg csak egyet. Meg nem B-vel, hanem talán a BE elég hozzá?
Válasz Lacihunt84 #823. hozzászólásáraTéged akkor át..sztak!! Kérd vissza a pénzt!
Ha jól tudom pirossal csak pirosat, feketével pirosat is és feketét is.
Újra és újra!
Itt minden le van írva: https://www.agroinform.hu/gepeszet/piros-legyen-a-rendszam-vagy-fekete-23563
Válasz Lacihunt84 #823. hozzászólásáraLehet hogy téged megbüntettek, de mezőgazdasági vontató (fekete rendszám) vontathat piros rendszámos pótkocsit!
Válasz Lacihunt84 #823. hozzászólására
Ezen meglepődnék, mert lehet vásárolni 24T-ás piros rendszámú kocsit azt meg nemigen húzza el egy 65KW-os traki, amit ugye még lehet pirosra vizsgáztatni. Talán a fekete rendszámos is csak 25-el húzhatja, vagy ugye a fekete rendszámhoz már nem jó az úrvezetői jogsi, lehet ilyesmiért büntettek.
Válasz Tobszi #822. hozzászólásáraSzerintem a mutatvány ott megdölt hogy mezőgazdasági vontató (fekete rendszám) nem vontathat piros rendszámos pótkocsit! Legalábbis engem már büntettek ezért!
Úgy látom egyenlőre döntetlen.

Meg kell kérdezem a kpm-nél, úgyis hozzájuk kell vinni.
Válasz 4755 #820. hozzászólásáraismerős kellett
Válasz gjoni #814. hozzászólásáraÜdv terv rajz kellett a kerék be jegyzéshez?
Válasz medikus #815. hozzászólásáraVelünk is leszereltették az ifa vonófejet.
Válasz gjoni #814. hozzászólásáraNem vitatkozni akarok,de nem írhatná be.
Válasz Tobszi #807. hozzászólásáraMásodlagos vontatás, úgy hívják. HW-kocsikra lehetséges, 6011-re is, 8011-re is. Szerintem piros rendszámos pót esetében is lehetséges. Viszont 2 pótot csak mezőgazdasági vontató húzhat.
Amúgy meg sajna vizsgabiztosa válogatja. Pl. a lassú jármű pótot semmi nem írja elő, hogy fékpadon kell vizsgáztatni, és sok helyen ráviszik, meg sok helyen nem. Felénk az egyik vizsgabázison régebben egyszerűen levágatták a HW-kocsikról a gyári automatavonófejeket, csak úgy engedték á vizsgán, ha nem volta rajtuk. Az MBP-kocsikról ugyanott meg nem, pedig a kettő közül azért az IFA-é a stabilabb megoldás.
Pedig egy vonófej alapból nem jogosít fel vontatásra, ha a traktor forgalmijában nincs benne.