Válasz robinson #23672. hozzászólásáraSzia vizpumpa müanyag lapátos és az elszokott repedni és leválik darabokba. De le kell bontani mert kintről nem lehet megállapitani ugy hogy megpörgeted kézzel. Azt nézd meg mielőtt nagyobb megbontáshoz kezdessz.
Válasz Mf-es? #23677. hozzászólásáraElnézést kérek, hogy bele merek böfögni, de mi nem világos, ha már ilyen táblázatod van hozzá? DF1: 43,5 liter legyen percenként legalább 130 bár nyomással...
Válasz robinson #23672. hozzászólásáraJD motoros Claasnál volt hasonló bajom, nekem azzal kezdődött, hogy a kiegyenlítő tartály is elrepedt.
A szervizes súgott, hogy cseréljem ki a három termosztátot, és jó is lett.
Válasz robinson #23672. hozzászólásáraSzia,6930 PR ugyanezek a tünetek,termosztátot cseréltünk nem oldotta meg a problémát,én is hf tömitésre gondolok...
Válasz robinson #23672. hozzászólásáraIgaz nem traktor meg nem is diesel,de nekem utónál volt hasonló. Többszöri fejtömítés csere fej nyomáspróbázás után jött rá egyik mester hogy a hűtőradiátor bilincsénél levegőt bír szívni. A mai napig nem értem miért nem kifelé nyomta ott a hűtővizet. Szóval én leengedném belőle a vizet és megnyomatnám 1 bár levegővel, hátha nálad is hasonló kis gond lesz.
6330PR traktor szép lassan, de folyamatosan dolgozza ki a hűtőfolyadékot a tágulási tartály kupakon keresztül, 2 éve cseréltem tartályt, de kupakot nem. Ha megvan a folyadék a gép nem melegszik, nagy terhelésen sem, de ha már eleget kinyomott, akkor minimális terhelésnél is.
Motor rendesen eléri az üzemit, fűtés is ok.
Amikor leveszem a kupakot pesszeg, tehát valami nyomást tart, sérülés nem látszik rajta.
Ez a kupak szívat vagy valamelyik termosztát akadozhat a 3-ból?
Járt már így valaki?
Válasz uff #23660. hozzászólásáraautopower és quad, vagy autoquad és powerquad váltókra gondolsz?
powerquad és autoquad közt csak annyi különbség van, hogy utóbbi váltókarján van egy plusz gomb, amit megnyomva tudja automatán váltani a 4 powert. Nem gondolom, hogy ez nagy hibaforrás lenne
autopower meg fokozatmentes váltó a Jd-nél (hívják még IVT-nek is), nekem ezzel nincs tapasztalatom, de túlnyomórészt ez hal meg korábban, de hallani 10 ezer+ órásokról is belőlük.
Válasz bandigh #23665. hozzászólásáraKi lehetne rakni előtte is az egyik fajtát.De a lényeg,hogy minél több műtrágyával menjek,ne keljen kiszolgáló traktor.
Válasz Mf-es? #23664. hozzászólásáraJa, úgy azért halad, pár hektárnyi belefér. Bár így nembiztos h egyszerre fogy ki, a karbamidnak kisebb a fajsúlya, ennyi kilóval ha veted és másfélszerese a fronttartály akkor az hamarabb kifogy.
Válasz Mf-es? #23662. hozzászólásáraOhh, azt hittem egyszerűsiteni akarod a vetést, nem bonyolítani Gondoltam én, hogy előre bedobsz egy bigbaget mindig, aztán usgyi. Én a komplexet inkább kilökném magágykészítés előtt, de mindenki úgy csinálja ahogy szeretné. Így sorra összesen hány kg menne? Mert akkor jól bele kell nyomni a földbe, hogy ne legyen a mag közelében. Aztán ha nyers a talaj, van hogy felszíjjazod vele a magágyat mielött belevetnél. Mondjuk aki tud gruberozni vetés előtt ott elvileg ilyen baj nincs. Én emiatt amúgy a pétit csak a feszin alá szoktam tenni, a csoroszlya saját súlyával. Viszont akkor a sortisztítót le kell lökni, mert pont kisepri onnan a cuccost.
Válasz szanberg #23661. hozzászólásáraNálad hogy vált be a fronttartály?
Idén tényleg beüzemelem a striptillt,agyalás megy hogyan legyen a műtrágyakijuttatás.
Válasz bandigh #23659. hozzászólásáraLent a csoroszlyára rádugva.Felsőre lesz a front,alsóra a vetőgépé.Elől karbamid,hátuk NPS megy ki.Úgy akarom beállítani,hogy egyszerre fogyjon ki.Frontba kb. másfél szer annyi fér,mint a vetőgépbe.Kukoricának több nitrogén kell,annak a frontba menne a karbamid.Napraforgónál fordítva,foszforos menne több.Ez az elképzelés.
Válasz lac* #23658. hozzászólásáraFront tartálynál kiemeléskor is még megy az anyag a csőben!
Ha meglassul a légáramlás, el fog dugulni a cső,ahol nem bírja tovább fújni, feltorlódhat a műtrágya. Igaz ha csak mázsával dolgozol akkor lazább a helyzet,de pl Feribátyád 300kg-t kinyom, ott fullon kell pörögjön a venti.
Valtrán is szűkös volt a szivattyú, míg nekem a 6497-es meg vágatja mint a fene.
110 kontra 150 l/min.
Vett is egy axiont pont ez miatt, azon is a nagy szipirtyó van.
Válasz Mf-es? #23657. hozzászólásáraEzek hol lesznek? Valami leírást csinálhatnál :D
Azt hittem h a tartályokat szintentartod vele, aztán szórja magának ahogy szokta
Válasz Mf-es? #23656. hozzászólásáraAzthittem egy kör a vetőgép másik a front, harmadik a kiemelés.
Ha jó a szivattyú, szerintem elég lesz, mivel kiemeléskor nem kell nyomni a műtrágyát
Válasz bandigh #23645. hozzászólásáraÉn azt mondtam hogy ha kevés az olaj és melegedik akkor lesz gond, különben semmi köze a váltóhoz. Azt sem tudom milyen ventilátor milyen szivattyú milyen traktor.
Válasz mtz1221 #23640. hozzászólásáraMiért lenne kevés az olaj, ugyanannyi van benne, ha bedugja a szivattyút. Meg hűtése is van ezeknek a váltóknak. Amúgy amikor kiemeli és hangra megváltozik nagyon, attól nem bizos hogy a fordulata is nagyban megváltozik
Válasz lac* #23642. hozzászólásáraA 110 literes ccls rendszer még nem kellően ütőképes ilyen üzemben!!!
Tudom mert egyik nagy ferga ilyen a másik meg 150 literes, ég s föld a különbség a kettő között.
Abban a JD-ben meg még nincs nagyobb szivattyú, sőt...
Nem nagy olajigénye van a ventillátornak,ha zárt központú hidrorendszer van a traktoron,akkor ezt simán bírja. Ráadásul axáldugattyús szivattyúval felszerelt gépeken be tudod állítani a prioritást is a kihelyezett körökön belül.
Ha ezek megvannak,akkor felesleges a kis szivattyú,én le is szereltem.
Ha valakinek kell eladó,hűtővel cakk-pakk.
Válasz Mf-es? #23636. hozzászólásáraAz a traktor hosszú távon stabilan nem tudja működtetni a hídról ventilátort az alább említett okok miatt, kicsi a szivattyú meg kevés az olaj!
Axiálnál 150 körül lehetett kapni kardán szivattyút, készítsél rá egy ilyen megoldást, onnantól kezdve stabilan fog működni.
Válasz Mf-es? #23638. hozzászólásáraLaikusként úgy gondolom hogy a kormány váltó tlt prior szelepeken van, és elsőbbséget élveznek a hidraulikával szemben. Ha gondod lesz akkor azzal lesz hogy kevés lesz az olaj a rendszerben és melegíteni fogja. És az már kihathat a váltó működésére/életartamára is, ha folyamatosan forrás közeli olajjal megy.
Válasz Mf-es? #23636. hozzászólásáraSzerintem nem, kormány-váltó ezek előbbre vannak sorolva biztonsági szempontból is, meg szerintem külön szivattyú gondoskodik róluk.....Nekem a Deutzon semmi sem változik, mikor a hidros adagolású Rapid van mögötte, csak a kiemelés lassabb picit
Válasz bandigh #23637. hozzászólásáraSemmit még,csak azt,hogy elég komoly lehet az olajfelvétele a ventilátornak.Működés közben,ha kiemelem a vetőgépet,már hallik,hogy határozottan csökken a fordulata.
Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy a JD 6200-n miért forog egyfolytában a kardán? Kikapcsolt állapotban is rendesen megy, le se lehet folytani. 2 éve lett szétszedve a hátulja más miatt, és összerakás óta megy a kardán. Az elején nem teljesen ment, de mostmár úgyanúgy megy, mintha be lenne kapcsolva. "Bekapcsoló szelepet" kicseréltem egy másikra, nincs változás. Most szétszedtem, igazából nem láttam semmit rajta, összeraktam. Motor elindít, kardán nem megy.... eddig jó, aztán bekapcsoltam, és onnantól hiába kapcsoltam ki, újra ment... "Fék" nyomást kap, nem látok rajta kopást, hogy valahol elmenne. Lamellás"kuplungban" sem látok semmi hibát, azt szerelőhöz is elvittem, ő se látott gondot. Talán a 2 "hézagoló", kopó távtartóból az egyik kopott kicsit. Esetleg ötlet valakinek?
Este felé egyik pillanatról a másikra 8310 traktoron elment a jobb oldali konzol bekarikázott része, a fordulatszám szabályzó potméter 1900-ra volt állítva, most olyan mintha teljesen rá lenne tekerve max fordulatra. A két panel sem mutat semmit. Ezeken kívül minden működik, de nem mertem vele tovább dolgozni, mert nem látom a hőfokokat és az olajnyomást. Az A oszlopi panel semmi hibajelzést nem adott. A biztosítéktáblában minden biztosíték jónak tűnik. Volt már valakinek ilyen problémája? A kárpit mögött lehet ennek a résznek külön biztosítéka vagy vezeték szakadás lehet?
25279 hozzászólás
Válasz Bárány #23678. hozzászólásáraigen, az nekem is megvolt, ahogy írtam is, kb. azóta csinálja ezt, csak először nem nagyon tűnt fel
Válasz robinson #23672. hozzászólásáraSzia vizpumpa müanyag lapátos és az elszokott repedni és leválik darabokba. De le kell bontani mert kintről nem lehet megállapitani ugy hogy megpörgeted kézzel. Azt nézd meg mielőtt nagyobb megbontáshoz kezdessz.
Válasz Mf-es? #23677. hozzászólásáraElnézést kérek, hogy bele merek böfögni, de mi nem világos, ha már ilyen táblázatod van hozzá? DF1: 43,5 liter legyen percenként legalább 130 bár nyomással...
Válasz robinson #23672. hozzászólásáraJD motoros Claasnál volt hasonló bajom, nekem azzal kezdődött, hogy a kiegyenlítő tartály is elrepedt.
A szervizes súgott, hogy cseréljem ki a három termosztátot, és jó is lett.
Válasz lac* #23651. hozzászólására
Df1 a gép.Akkor mennyi olaj kell neki?
Válasz robinson #23672. hozzászólásáraTeszteld le, például egy ilyennel, vagy ehhez hasonlóval!
Válasz robinson #23672. hozzászólásáraSzia,6930 PR ugyanezek a tünetek,termosztátot cseréltünk nem oldotta meg a problémát,én is hf tömitésre gondolok...
Válasz robinson #23672. hozzászólásáraHengerfej tömítés lesz.
Válasz robinson #23672. hozzászólásáraIgaz nem traktor meg nem is diesel,de nekem utónál volt hasonló. Többszöri fejtömítés csere fej nyomáspróbázás után jött rá egyik mester hogy a hűtőradiátor bilincsénél levegőt bír szívni. A mai napig nem értem miért nem kifelé nyomta ott a hűtővizet. Szóval én leengedném belőle a vizet és megnyomatnám 1 bár levegővel, hátha nálad is hasonló kis gond lesz.
6330PR traktor szép lassan, de folyamatosan dolgozza ki a hűtőfolyadékot a tágulási tartály kupakon keresztül, 2 éve cseréltem tartályt, de kupakot nem. Ha megvan a folyadék a gép nem melegszik, nagy terhelésen sem, de ha már eleget kinyomott, akkor minimális terhelésnél is.
Motor rendesen eléri az üzemit, fűtés is ok.
Amikor leveszem a kupakot pesszeg, tehát valami nyomást tart, sérülés nem látszik rajta.
Ez a kupak szívat vagy valamelyik termosztát akadozhat a 3-ból?
Járt már így valaki?
Válasz uff #23660. hozzászólásáraautopower és quad, vagy autoquad és powerquad váltókra gondolsz?
powerquad és autoquad közt csak annyi különbség van, hogy utóbbi váltókarján van egy plusz gomb, amit megnyomva tudja automatán váltani a 4 powert. Nem gondolom, hogy ez nagy hibaforrás lenne
autopower meg fokozatmentes váltó a Jd-nél (hívják még IVT-nek is), nekem ezzel nincs tapasztalatom, de túlnyomórészt ez hal meg korábban, de hallani 10 ezer+ órásokról is belőlük.
Válasz bandigh #23669. hozzászólásáraIgen,délelőtt egy tankolás,meg délután egy.Napi 18 ha. nekem bőven elég.
Válasz Mf-es? #23668. hozzászólásáraDe ezekhez csak kell kiszolgáló traktor nem? Vagy mindig bemész tankolni?
Válasz bandigh #23665. hozzászólásáraKi lehetne rakni előtte is az egyik fajtát.De a lényeg,hogy minél több műtrágyával menjek,ne keljen kiszolgáló traktor.
Válasz Mf-es? #23664. hozzászólásáraJa, úgy azért halad, pár hektárnyi belefér. Bár így nembiztos h egyszerre fogy ki, a karbamidnak kisebb a fajsúlya, ennyi kilóval ha veted és másfélszerese a fronttartály akkor az hamarabb kifogy.
Válasz szanberg #23661. hozzászólásáraAdagoló meghajtó kereket akkor kell kiemelni,ha kifújta a rendszert.Aztán a vetőgépet.
Válasz Mf-es? #23662. hozzászólásáraOhh, azt hittem egyszerűsiteni akarod a vetést, nem bonyolítani
Gondoltam én, hogy előre bedobsz egy bigbaget mindig, aztán usgyi. Én a komplexet inkább kilökném magágykészítés előtt, de mindenki úgy csinálja ahogy szeretné. Így sorra összesen hány kg menne? Mert akkor jól bele kell nyomni a földbe, hogy ne legyen a mag közelében. Aztán ha nyers a talaj, van hogy felszíjjazod vele a magágyat mielött belevetnél. Mondjuk aki tud gruberozni vetés előtt ott elvileg ilyen baj nincs. Én emiatt amúgy a pétit csak a feszin alá szoktam tenni, a csoroszlya saját súlyával. Viszont akkor a sortisztítót le kell lökni, mert pont kisepri onnan a cuccost.
Válasz Mf-es? #23662. hozzászólásáraFront 125 kg/ha.,vetőgép 85 kg/ha.vetne.
Válasz szanberg #23661. hozzászólásáraNálad hogy vált be a fronttartály?
Idén tényleg beüzemelem a striptillt,agyalás megy hogyan legyen a műtrágyakijuttatás.
Válasz bandigh #23659. hozzászólásáraLent a csoroszlyára rádugva.Felsőre lesz a front,alsóra a vetőgépé.Elől karbamid,hátuk NPS megy ki.Úgy akarom beállítani,hogy egyszerre fogyjon ki.Frontba kb. másfél szer annyi fér,mint a vetőgépbe.Kukoricának több nitrogén kell,annak a frontba menne a karbamid.Napraforgónál fordítva,foszforos menne több.Ez az elképzelés.
Válasz lac* #23658. hozzászólásáraFront tartálynál kiemeléskor is még megy az anyag a csőben!
Ha meglassul a légáramlás, el fog dugulni a cső,ahol nem bírja tovább fújni, feltorlódhat a műtrágya. Igaz ha csak mázsával dolgozol akkor lazább a helyzet,de pl Feribátyád 300kg-t kinyom, ott fullon kell pörögjön a venti.
Valtrán is szűkös volt a szivattyú, míg nekem a 6497-es meg vágatja mint a fene.
110 kontra 150 l/min.
Vett is egy axiont pont ez miatt, azon is a nagy szipirtyó van.
auto power quad váltóról jót és rosszat tudtok? Valaki szerint amibe az "auto" benne van az plussz hibaforrás
Válasz Mf-es? #23657. hozzászólásáraEzek hol lesznek? Valami leírást csinálhatnál :D
Azt hittem h a tartályokat szintentartod vele, aztán szórja magának ahogy szokta
Válasz Mf-es? #23656. hozzászólásáraAzthittem egy kör a vetőgép másik a front, harmadik a kiemelés.
Ha jó a szivattyú, szerintem elég lesz, mivel kiemeléskor nem kell nyomni a műtrágyát
Válasz bandigh #23652. hozzászólására
Válasz RkTomi #23655. hozzászólásáraAkkora van rajta.Akkor elég lesz a ventilátorhoz ?
Válasz Mf-es? #23653. hozzászólására40 cm3.
Válasz Mf-es? #23653. hozzászólásáraA vetőgép az tlt-ről fog menni, nem? Nehogy már azt az első ventillátort el ne tudja hajtani
6800-hoz melyik a legnagyobb szivattyú ?Cikkszáma ?
Válasz Mf-es? #23650. hozzászólásáraVetőgépbe hogy van belevezetve az anyag?
Válasz Mf-es? #23650. hozzászólásáraÍgy viszont már valószínű kevés lesz az olaj,tényleg mekkora és milyen szivattyú van a traktoron?
Válasz lac* #23648. hozzászólására
Ez megy az egyik körről.Másikról a kiemelés.
Válasz szanberg #23641. hozzászólásáraEzt a fronttartályt 105 lovas 4 hengeres JD üzemeltette.
Válasz szanberg #23644. hozzászólásáraNekem 120 literes van, az tökéletes, alapjáraton is van elég olaj, nem változik a vákum semennyit
Válasz Mézga #23643. hozzászólásáraÉn Jd kukoricavetőgépről beszélek,a sulkyn mechanikus a ventilátor haj
tás
Válasz bandigh #23645. hozzászólásáraÉn azt mondtam hogy ha kevés az olaj és melegedik akkor lesz gond, különben semmi köze a váltóhoz. Azt sem tudom milyen ventilátor milyen szivattyú milyen traktor.
Válasz mtz1221 #23640. hozzászólásáraMiért lenne kevés az olaj, ugyanannyi van benne, ha bedugja a szivattyút. Meg hűtése is van ezeknek a váltóknak. Amúgy amikor kiemeli és hangra megváltozik nagyon, attól nem bizos hogy a fordulata is nagyban megváltozik
Válasz lac* #23642. hozzászólásáraA 110 literes ccls rendszer még nem kellően ütőképes ilyen üzemben!!!
Tudom mert egyik nagy ferga ilyen a másik meg 150 literes, ég s föld a különbség a kettő között.
Abban a JD-ben meg még nincs nagyobb szivattyú, sőt...
Válasz lac* #23642. hozzászólásárasulky?
Nem nagy olajigénye van a ventillátornak,ha zárt központú hidrorendszer van a traktoron,akkor ezt simán bírja. Ráadásul axáldugattyús szivattyúval felszerelt gépeken be tudod állítani a prioritást is a kihelyezett körökön belül.
Ha ezek megvannak,akkor felesleges a kis szivattyú,én le is szereltem.
Ha valakinek kell eladó,hűtővel cakk-pakk.
Válasz Mf-es? #23636. hozzászólásáraAz a traktor hosszú távon stabilan nem tudja működtetni a hídról ventilátort az alább említett okok miatt, kicsi a szivattyú meg kevés az olaj!
Axiálnál 150 körül lehetett kapni kardán szivattyút, készítsél rá egy ilyen megoldást, onnantól kezdve stabilan fog működni.
Válasz Mf-es? #23638. hozzászólásáraLaikusként úgy gondolom hogy a kormány váltó tlt prior szelepeken van, és elsőbbséget élveznek a hidraulikával szemben. Ha gondod lesz akkor azzal lesz hogy kevés lesz az olaj a rendszerben és melegíteni fogja. És az már kihathat a váltó működésére/életartamára is, ha folyamatosan forrás közeli olajjal megy.
Válasz Mf-es? #23636. hozzászólásáraSzerintem nem, kormány-váltó ezek előbbre vannak sorolva biztonsági szempontból is, meg szerintem külön szivattyú gondoskodik róluk.....Nekem a Deutzon semmi sem változik, mikor a hidros adagolású Rapid van mögötte, csak a kiemelés lassabb picit
Válasz bandigh #23637. hozzászólásáraSemmit még,csak azt,hogy elég komoly lehet az olajfelvétele a ventilátornak.Működés közben,ha kiemelem a vetőgépet,már hallik,hogy határozottan csökken a fordulata.
Válasz Mf-es? #23636. hozzászólásáraMit tapasztaltál?
Váltó működését,befolyásolhatja egy hidró motor működése?
Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy a JD 6200-n miért forog egyfolytában a kardán? Kikapcsolt állapotban is rendesen megy, le se lehet folytani. 2 éve lett szétszedve a hátulja más miatt, és összerakás óta megy a kardán. Az elején nem teljesen ment, de mostmár úgyanúgy megy, mintha be lenne kapcsolva. "Bekapcsoló szelepet" kicseréltem egy másikra, nincs változás. Most szétszedtem, igazából nem láttam semmit rajta, összeraktam. Motor elindít, kardán nem megy.... eddig jó, aztán bekapcsoltam, és onnantól hiába kapcsoltam ki, újra ment... "Fék" nyomást kap, nem látok rajta kopást, hogy valahol elmenne. Lamellás"kuplungban" sem látok semmi hibát, azt szerelőhöz is elvittem, ő se látott gondot. Talán a 2 "hézagoló", kopó távtartóból az egyik kopott kicsit. Esetleg ötlet valakinek?
Szép napot, sziasztok!
Este felé egyik pillanatról a másikra 8310 traktoron elment a jobb oldali konzol bekarikázott része, a fordulatszám szabályzó potméter 1900-ra volt állítva, most olyan mintha teljesen rá lenne tekerve max fordulatra. A két panel sem mutat semmit. Ezeken kívül minden működik, de nem mertem vele tovább dolgozni, mert nem látom a hőfokokat és az olajnyomást. Az A oszlopi panel semmi hibajelzést nem adott. A biztosítéktáblában minden biztosíték jónak tűnik. Volt már valakinek ilyen problémája? A kárpit mögött lehet ennek a résznek külön biztosítéka vagy vezeték szakadás lehet?
Válasz bandigh #23631. hozzászólásáraÉs,ha nem szabad vissza folyóba megy?Kihelyezetten szépen működött.
Válasz bandigh #23631. hozzászólásáraSzabad visszafolyóba lesz a visszatérő.T lesz betéve,a gyors csatlakozó mögé.