Fórum
- Búza termény felvásárlási árak új
- Vinasz - melasz felhasználás szántóföldi növénytermesztésben új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Autók, kocsik, verdák ... paraszti harci szekerek! új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- New Holland traktorok új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
Cikkajánló

Fontos változás: ezt a díjat már a NAV számlájára kell utalni
Több vállalkozás még mindig tévesen a Nébih-nek utalja a díjat, pedig a..._fill_540x300_0.jpg)
747 hozzászólás
Válasz medikus #496. hozzászólásáraMost csak foltozni akarnám, igaz felni belső oldalt teljesen átfujnám. Most ilyen fakó lett már, de nem tudom milyen lehet új szîne. Azèrt is lenne jó valami szînkód.

Válasz F-A-R-M-E-R \ #495. hozzászólásáraA festékboltos,vagy egy autó fényező(ha való valamire,nem csak a kód szerint)ki keverik!
A szín kóddal nem mész semmire,ha javítani akarsz! Van hogy öregíteni,meg mattítani kell!
Mtz sárga felni szinkódját tudja valaki? Keresem már 1 ideje de nem találom, pedig valahol itt fórumon láttam is.
Számoljatok vele hogy nem olcsó a posta!
Amúgy a festék nagyon jó, már többször rendeltem én is!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #492. hozzászólásáraOké! Köszi a választ. Beszéltem vele :) Rendeltem énis.
Válasz Doszpodm #491. hozzászólásáraTőle rendeltem már, munkagèpet festettem át, meg fogok is pótra, jó anyag

Válasz plantek.kriszta #447. hozzászólásáraSzia. Hól veszed Mipa 250 es 2k-t ?
Sziasztok. Potkocsit szeretnék újra festeni, csak csiszolás lessz, és egyből menne rá a régi festékre a szin. Mit ajánlanátok márkába ami van olyan mint a Suprux Orkán, vagy jobb? És. Nincs elszálva az ára. Köszi.
Köszönöm a válaszokat

Válasz R Sándor #486. hozzászólásáraHelló, egy piros rendszámos pótkocsinak nem kell eredetíség vizsga, egy jó pár pótkocsim volt már és egyikhez sem kellett. Vetem egy piros rendszámos traktort és asem kellet.
Válasz feri6 #485. hozzászólásáraHelló Én MBP-6,5 pótkocsik felújítással foglalkoznom, színt szeretem volna cserélni,de vizsga bázison mondták nekem, ha van még érvényes műszakija akkoris újbóli műszaki vizsgára kell vinni, mert fotót készítenek a pótkocsiróla így viszik be a rendszerbe, és így lesz nyilvántartva.Ezt 2018 ban csináltam.
Válasz vasgabor81 #484. hozzászólására Kérdezd meg a hatóságot mert én régebben egy motorkerékpárt kékről átfestettem feketére és eredetiség vizsgára kellett vinni !!!
Válasz vasgabor81 #484. hozzászólásáraNem kell müszakira vinni szinváltozás miatt, csak okmanyiroda forgalmicsere. Legalábbis pár éve igy volt.
Válasz Ndr #478. hozzászólásáraHelló ha szeretné más színt a pótkocsin, nyugodtan lehet de annak kőlcségei vannak, műszaki vizsgára kell vinni ami 20000ft,plusz új forgalmit állítanak ki 6000ft.A 2 kompones festék,a festékhez üntjűk az edzőt csak akkor kőt meg a festék ami hamar megszárad 1liter szín, 0,5dl edző,ezt még nitró higitoval higitani lehet.
Válasz Hús Futár #482. hozzászólásáraSzerintem biztos. Volt még pár szín itt is lemken, amazon, claas, cater stb.
Válasz blink #481. hozzászólásáraÉrtem gondolom a kite akkor hozat bármilyen színben .
Válasz Hús Futár #480. hozzászólásáraÉn Kiténél vettem de Kramp is forgalmazza elvileg.
Válasz blink #470. hozzászólásáraHol lehet beszerezni ezeket a festékeket ?
Válasz Ndr #478. hozzászólásáraA szinvaltoztatast papirozni kell, a menetét nem tudom.
Edző a 2 komponensu festekhez kell, attól köt meg, felhasználás előtt kell összekeverni.
Hali! Szeretném más színűre festeni a pótkocsit, mint amilyen most ès èrdeklődnèk, hogy ez jár-e valami plusz költséggel műszakin, ha igen akkor mennyivel, és hogy nem-e fognak akadèkoskodni vele vizsgán.


Másik kérdés mi az az edző és miért rakják a festèkbe.
Válaszokat előre is köszönöm
Válasz Rabó001 #475. hozzászólásáraEzt használtuk, elég jó. A rozsda megfeketedik, és felkeményedik.
Link
Válasz Rabó001 #475. hozzászólásáraKorantot használtam már. A semminél több, de csodát ne várj tőle.
Rozsda átalakítókról, rozsdaoldókról lennék kíváncsi tapasztalatokra. Ki használt, milyet, mi a véleménye? Valahol rémlik hogy írtak egy Korant nevű szerről, itt visszaolvastam 3 lapot, de nem találtam.
Az RO-55-ön kívül én még nem használtam ilyet, de néha jól jönne. A nagy és hozzáférhető felületekkel nincs gond, odafér a spakli, drótkefe, csiszolópapír, flex, drótkorong, de olyan helyen ahol vannak sarkos felületek ott azért könnyítene, ha van olyan ami tényleg jó és hatásos.
Válasz ohszivnyugodj #435. hozzászólásáraNem feltétlenül pattog le csiszolás nélkül. Nekem még egyszer se volt ilyen, pedig sose csiszoltam át az alapozót. Ha mindenáron csiszolni akarod, akkor minél simább papírral.
Az alapozás után miért lenne zsíros? Ne tapogasd össze, főleg ne olajos zsíros kézzel.
Nem csalódtál a Nitro higítóban, csak nem tudtad mi az. Van hogy még a több 10 éves festéket is megkezdi. Ugye az ilyen régi cuccok átfestésében megvan az a kockázat, hogy nemtudod milyen festékkel volt festve, és hogy fog viselkedni, amit felviszel rá. Erre van a próbafestés. Vagy nem nitróval hígitod meg a festéket, hanem lakkbenzinnel, persze ehhez olyan festék is kell. Én már egy ideje fújáshoz mindig nitroval hígitók, eddig még sose volt baj belőle. Olyan ellenben volt, hogy lecsiszoltam frankón a felületet, a régi festékből lejött ami le akart, utána áttöröltem nitrós ronggyal, utána kenem rá az alapozót, aztán szépen jött le az alatta lévő festékréteg, ami a csiszoláskor még olyan stabil volt. Nem kicsit lettem ideges.
Válasz blink #470. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz Rabó001 #461. hozzászólásáraKöszönöm mindenkinek
Válasz B.laca #462. hozzászólására
Válasz später77 #469. hozzászólásáraElvileg JD gyári festéke (Vapormatic a JD-é)csak nem zöld-sárga dobozban van, meg kb 30%-al olcsóbb.
6000 körül van/liter. Nem használtam még eddig de jó vele dolgozni, szépen terül, gyorsan szárad. Tartósság gondolom olyan mint JD gépeken. Annyit biztos nem tud mint egy jó 2K-s de egy Trináttól fényévekre lehet.
http://www.vapormatic.com/paint/
Válasz blink #468. hozzászólásáraA zománcot használtad már korábban is? Nem hallottam még ezt a márkát, de érdekelne a minősége, tartóssága, ár-érték aránya.
Válasz später77 #467. hozzászólásáraAlapozó Hemmax, zománc Vapormatic.
Válasz blink #465. hozzászólásáraMilyen alapozót, festéket használtál?
Válasz blink #465. hozzászólásáraSzíp munka
hétvégi meló


Válasz Bzsr #463. hozzászólásáraFújnám ,de eddg még csak pótkocsikat kellett ,de bírják az uv-t rendesen ami a lényeg
Válasz gjoni #450. hozzászólásáraMtz-t is ezzel fújod?
Válasz Anonimus82 #457. hozzászólásárahttps://www.kramp.com/do/action/Search?storeId=90&langId=-62&query=new+holland+s%C3%A1rga
Válasz Anonimus82 #457. hozzászólásáraRAL kódot nem találtam, bár nemis azt kértél. Nem minden gyár használja a RAL-t, de van más színrendszer is.
https://www.farbladen.ch/de/brilac-ik-farbkarte-m-s.html
https://www.lackmix.de/2K-Lack-Landmaschinen-NEW-HOLLAND-GELB-MAEHDRESCHER-1622-Landmaschinenlack-Farbe-Acryllack-Express
Válasz kori01 #455. hozzászólásáraMikor mennyi kell ra?
Ha csak tessék lássék kívülről teszel rá egy réteget ami látszik, vagy rendesen alváz kívül belül, kerekek kivéve kívül- belül, plató alját is, plató belülről is? Ne adj isten a fedőfesték alá egy réteg alapozó, teljesen vagy részlegesen.
Szóval még lehet csinálni 8 literbol is, de a duplája is rá mehet.
Válasz kori01 #455. hozzászólásáraHa végre eljutok odáig és elkészül, megmondom
Válasz Anonimus82 #457. hozzászólásáraTalán RAL 1018. De nem biztos.

Helló New Holland sárga szinére tud valaki szín kódot.
Válasz medikus #453. hozzászólásáraIgaz, de jó az, szeretem vastagon fújni. Néhol sajnos meg is folyt. Bár nem vészesen.
Válasz Gumóka #452. hozzászólásáraMbp-re mennyi kell ?
Válasz Gumóka #452. hozzászólásáraJó festék mondom.
Válasz shazi #440. hozzászólásáraJó narancsos!!
Válasz mtz1221 #451. hozzászólásáraAz alkytonnak pont ez a lényege, mint a hammeritenak, hogy nem kell alápepecselni.
Lecsiszolod, hogy a laza leesen,meg legyen egy tapadófelület, nitrosronggyal áttörlöd, aztán ámen, mehet a festék és kész.
Alapozásnál plusz 1 művelet, na meg azt is illik átcsiszolni. Plusz idő, plusz munka, plusz pénz.
Ezért jó az alkyton.
A kalapácslakkját láttam ismerősnél, az drótkefével átdörgölte a kerítést, rákente, aztán máig áll pedig jó pár éve pingálta már.
Jó persze, ahány ház, annyi szokás.
Én egy 6,5-es mbpt akarok átkenni, mert a festése ramaty, majd elválik milyen lesz.
Válasz Gumóka #449. hozzászólásáraÉn meg azt mondom hogy a jól elkészített felület fontosabb mint bármelyik festék.3 az 1 ben-nel lefújni vékonyan,arra meg másnap ráfújni a legolcsóbb olaj bázisú festéket vastagon.
Válasz Gumóka #449. hozzászólására10 éve használom az Alkytont rosszat nem tudok rá mondani,jól lecsiszolom a felületet ,leportalanítom áttörlöm aztán fújom,eddig mindenki elájult milyen jó festék.
2x2,5 literben tudtam alkytont venni, 24 ezer körül volt azt hiszem.
Az Alkyton lényegében a hamerrite olcsóbb változata.
Még nem fújtam fel, tapasztalatok alapján vettem. Elvileg nem kell rá külön alapozó, jól előkészített felületre festhető, ez volt a cél, hiszen az alapozó is költség.
Viszont 2K-val fújtúnk bányateherautó platót, az alá 2 rétegben kapott rücsialapozót is, így meglepően tartós 6 év után is, pedig jut rá igénybevétel.
Mondjuk az a 17 köbös billenőplató 50 ezer körül jött ki 5-5 liter alapozó-festékkel+ az edző és a higító, mindez kedvezménnyel, számla nélkül.
Nekem, ha az Alkyton beválik, akkor azt mondom, egy mezőgazdasági eszközre felesleges a 2k+ az alapozó, ha közel olyan minőséget ad az alkyton és még kevesebb munka is van vele, hiszen egyben alapoz is.
Nekem autófényező ismerős ajánlotta, ez az Ő véleménye is.
A trinátot meg a többi csiribiri festéket nem szabad megvenni, olcsó húsnak híg a leve, sajnos nem tartós én már beleestem ebbe a hibába.
Válasz plantek.kriszta #447. hozzászólásáraSzupi