Gázolaj árak 604 Ft Benzin árak 583 Ft EUR 398.41 Ft USD 345.42 Ft CHF 428.27 Ft GBP 460.41 Ft

Fórum

Milyen pótkocsit vegyek?

Létrehozta: Edem , 2008-07-15 19:26:33

Kedvencekhez Segítség

3406 hozzászólás
#2356 Nyomasek Bobo
2020-04-23 19:40:18

Válasz Sk Laci #2355. hozzászólásáraAmúgy az a kupec ismerősöd hogy műszakiztat? Akitől a pótkocsit vetted.

Nincs profilkép
#2355 Sk Laci
2020-04-23 19:14:15

Válasz später77 #2351. hozzászólásáraJövő héten majd meglátom. Jelenleg megpróbálom esztergapadon lehúzni a fékdobokból az ovalitást.
Remélem jó lessz, mert per pillanat nincsen nagyon nagy kedvem új vasba verni a pénzt, csak ha nagyon muszáj.

Nincs profilkép
#2354 Sk Laci
2020-04-23 19:11:15

Válasz bandigh #2352. hozzászólásáraNem messze tőlem van a Farmtech képviselő. Nem tudom rá e kérdezzek, mikor a Zetort JD árért árulja. Majd csodálkozik, hogy nem megy az üzlet.

Nincs profilkép
#2353 später77
2020-04-23 00:01:13

Válasz bandigh #2352. hozzászólására20e+. De tényleg, azon az is alap, ami máson nem (pl. 13 tonnás hidak, itt ez nem opció, a 20 tonnás megengedett össztömeg miatt sem). A Farmtech a pótkocsik Kramer-e.

#2352 bandigh
2020-04-22 23:46:50

Válasz Sk Laci #2348. hozzászólásáraAmúgy rákérdezhetnél a Farmtech-re, szerintem kifújja az orrát a többinek. Árát nemtudom..

Nincs profilkép
#2351 später77
2020-04-22 21:49:09

Válasz Sk Laci #2350. hozzászólásáraPontosan, a hidak terhelhetőségét /darabra adják meg, ahány van belőle a pótkocsin, annyit fog bírni maximum. De ebben is van egy kis csavar, mert ha ugyanazt a hidat nem egytengelyesnek vagy kéttengelyesnek építik be, hanem tandemnak, akkor máris kicsit kevesebbet bír (pl. ugyanaz a híd forgózsámolyos kéttengelyes kocsin 13 tonna/darab terhelhetőségű, tandemen viszont csak 12 tonna/darab). Az a 2000 eur-os híd lesz a 13 tonnás, itthon 700-ért adják. Azon viszont érdemes elgondolkodni, hogy érdemes-e több mint 10%-ot még beleölni a vásárlásba, amikor más alkatrész úgysem fogja bírni... Hiába van 13 tonnás hidad, és elméletben 26 tonnás terhelhetőséged (papíron ugye csak 18), lesz olyan rész a pótkocsin, ami engedni fog... Pronar-t jó szívvel ajánlottam, bár személyes tapasztalatom nincsen vele, de a műszaki paramétereit összevetve a többivel, a konstrukciót átvizsgálva, azért az árért szerintem nem fogsz jobbat találni. Olcsóbbat persze igen.

Nincs profilkép
#2350 Sk Laci
2020-04-22 21:25:30

Válasz Drisa #2349. hozzászólásáraLehet így is venni.
Amit az eladóval beszéltem, lehet hozzá erőssebb futómüvet kérni 2000 euróért. Ez elgondolkodtató.

#2349 Drisa
2020-04-22 21:15:52

Válasz Sk Laci #2348. hozzászólásáraGondolom kettő van alatta 2x9=18 smile wink

Nincs profilkép
#2348 Sk Laci
2020-04-22 20:50:34

Válasz später77 #2347. hozzászólására9 tonnás a 18 tonnás alatt???
Ma beszéltem Sk Fliegl eladóval. Nálunk olyan 25-30%.kal drágább, meg egy kicsit mássabb felszereléssel van. A Fliegl akció csak Magyarország területén érvényes.
Igen régebben Brantnert kérdeztem, amit betettem egy pályázatba, de a koronavírus miatt minden leállt. Nem tudom lessz e pályázat, ha lessz sikeres lesszek-e, ......... , inkább úgy mondanám jelenleg bizalmatlan helyzet van. Jövőhéten viszem a pótkocsimat ismételt müszaki vizsgára, mert elsőre nem ment át az ovalitás-tojásosság miatt, hiába volt nagyon jó egyenletes fékerő, ha a kezdeti fékezésnél bebillegtek a mutatók. Jövőhét végéig eldől mit fogok lépni, ha sikertlen lenne a müszaki akkor muszáj lessz valamit vennem aratáshoz, ha nincsen is az ínyemre.
Pronar nálunk is beakciózott, de nem tudom.

Nincs profilkép
#2347 später77
2020-04-21 21:30:33

Válasz Sk Laci #2345. hozzászólásáraItthon az egyik legnagyobb darabszámban eladott pótkocsi, mivel elég kedvező áron kínálják.
Kérdés, hogy mire és mennyit akarod használni. Osztott oldalfal legtöbbször előny, így nem tud hasasodni. Van ilyen is Fliegl-ből, a DK 180 FOX XL, de annak meg már olyan ára van, hogy másfél Pronar-t veszel belőle. Hattyúnyak a gyenge pontja, környéken majdnem mindegyiken erősíteni kellett, műszakin gond lehet belőle (mondjuk ezek tsz-es pótok, nem voltak kímélve, de akkor is). Alapból 9 tonnás híd van alatta, de felárért 13 tonnással is kérheted. Ha a megengedett össztömeggel és 25 km/h-val használod, biztosan sokáig elmegy.
Gondolom a KITE akció miatt kérdezed. Új Brantner-rel nem vagyok képben (ha jól rémlik, azt szerettél volna korábban), ha olcsóbbat akarsz, szerintem egy Pronar T680-nal jársz a legjobban.

#2346 Nyomasek Bobo
2020-04-21 17:55:59

Válasz Sk Laci #2345. hozzászólásáraSzerintem átvételkor azért nézd át...
Mást nem írok. Fosok az ügyvédektől...smile lolsmile sweatdrop

Nincs profilkép
#2345 Sk Laci
2020-04-21 12:07:28

Sziasztok!
Aki ismeri a Fliegl DK 180-88 pótkocsikat, kérem írjon infót, hogy milyenek minőségileg, hibái, vagy plusszok más gyártmányokhoz képest.
Esetleges megrendelésnél mire kell figyelni, mit ajánlatos hozzárendelni /ha lehet erősebb futómü, vázszerkezet, vastagabb platólemez vagy hasonló/.
Minden infó jól jön.

Nincs profilkép
#2344 Rabó001
2020-04-04 10:00:22

Válasz F Balázs #2342. hozzászólásáraOlvasgattam már többször a Köhém rendeleteket, abban ilyen tiltást nem láttam, most konkrétan nem olvastam át mikor írtam a hozzászólásom, de majd lehet hogy megteszem. Ez viszonylag könnyen megkereshető, csak az ilyeneknek lehetnek végrehajtási rendeletei is, na abba nem mennék bele.
Itt szerintem az a helyzet, azt el tudom képzelni hogy valamelyik megyei NKH vezető vagy valamilyen főnök kitalálta hogy ennek véget vetünk. És akkor most ők nem engedik. Bár nem tudom miért csak a 3 tengelyes kamion pótra lenne kihegyezve a dolog, 2 tengelyesek is vannak. Ez nem az első eset lenne ilyen önálló szabályértelmezésre. Hány cifra esetet megírtak itt az agroinform fórumon is. Például itt felénk van egy vizsgahely (nem NKH, sima vizsgahely), az egy időben kitalálta hogy az IFA pótkocsikat csak úgy engedte át műszakin, ha nem volt rajtuk hátul a gyári vonófej. Le kellett szedni aki oda vitte. Lassú jármű pótnál is és teherautó pótnál is. Gondolom senki nem állt beléjük (lehet hogy én se tettem volna), hogy miért, az volt amit ők mondtak. Pedig a Köhém rendeletben még olyan is van, hogy betakarítási időben külön engedéllyel teherautó is húzhat 2 pótkocsit. De ugyanezen a helyen azért nem szóltak, hogy az MBP-6,5-en hátul rajta van az a gyári vonó alkalmatosság. Ki érti ezt? Szintén ezen a helyen minden fékkel rendelkező lassú jármű pótot fékpadra visznek, talán a mai napig, holott nem kellene, mert nem előírás, sok helyen nem fékpadozzák őket, NKH kihelyezett vizsgán sem.
Vagy a másik eset, hogy az ABS-sel szerelt pótokat nem engedik úgy visszaminősíteni, hogy nem működik rajtuk az ABS, írt is valaki ilyet. Ami végülis jogos hogy az arra vonatkozó előírást betartják. De viszont az nem igaz, hogy minden kamion póton, vagy minden 3 tengelyes kamion póton lenne ABS. Egyelőre ennyi. smile cowboy

Nincs profilkép
#2343 Rabó001
2020-04-04 08:53:10

Válasz F Balázs #2342. hozzászólásáraEbben semmi kötekedés nincs. Hogy te annak vetted az a te dolgod. Én nem minősítettelek téged.

Nincs profilkép
#2342 F Balázs
2020-04-04 07:49:38

Válasz Rabó001 #2331. hozzászólásáraLeírtam a tapasztalataim ,és pár fórum társal beszélgettünk róla.Nézzél már szét hogy mennyi kamion pót szaladgál piros rendszámmal..Egyébként meg ne kötekedj velem, ha annyira fasza gyerek vagy tedd be te a rendeletet a fórumba

Nincs profilkép
#2341 Sk Laci
2020-04-03 20:26:31

Válasz kajszi_71823 #2339. hozzászólásáraÁtszámoltad? Havi 833.33 euró brutto. Tisztán 518.76 kézre, de semilyen kiadás ebben nincsen. Ha van akkor még kevesebb.
El tudsz képzelni őstermelőt jóformán minimálbérrért, vagy még kevesebbért ha leszámitja az inputot amibe beleinvesztál /+földadó, talajmüvelés,.../?
Ezért furcsálom a max. 10 000 euró/év forgalmú őstermelőket.

#2340 Czanik Sanyi
2020-04-03 15:33:33

Wodzinski pótkocsi 8t valakinél használatban, valami infót tud róla adni?

Nincs profilkép
#2339 kajszi_71823
2020-04-03 10:19:53

Válasz Sk Laci #2338. hozzászólásáraA 10-ezres lényegében a kisebb kertészeteknek való.

Nincs profilkép
#2338 Sk Laci
2020-04-02 20:07:33

Válasz kajszi_71823 #2335. hozzászólásáraBaross.
Az 50 ezrest nem értem teljesen, mert ha jól értelmeztem 10-50 ezer lehet a forgalom, és speciális növénynek vagy állatoknak kellene lennie. Kb 3 hete olvastam, ezért nem tudom pontosan mi van beleírva. A max. 10 ezrest meg végkép nem értem, mert ilyen forgalommal ha valaki rendelkezik, az vagy feketén adja el, vagy nem tudom mire gondoljak, mert ilyen forgalmú őstermelő biztosan nem él meg. Cég meg duplán.

Nincs profilkép
#2337 Sk Laci
2020-04-02 20:02:22

Válasz später77 #2336. hozzászólásáraIgen, ha jól emlékszem 15,3 T a teherbírása. A töröknek 15 T.

Nincs profilkép
#2336 später77
2020-04-02 17:30:08

Válasz Sk Laci #2334. hozzászólásáraBrantner-ből is 15 tonnásat néztél?

Nincs profilkép
#2335 kajszi_71823
2020-04-02 14:15:20

Válasz Sk Laci #2334. hozzászólásáraMelyiket igényelted meg most? Az állam kiírt 50ezrest? Vagy a Baross?

Nincs profilkép
#2334 Sk Laci
2020-04-02 07:15:44

Válasz szanberg #2333. hozzászólásáraAkciózik a Pronar is. Csak az a leg rosszabb, hogy még mindig nem tudom mi lessz a pályázat eredménye, ahová a Brantnert betettem. Két pótot újonan biztosan nem engedhetek meg magamnak, főleg ebben a nem "biztos" időszakban /koronavírus miatt mi hogyan fog alakulni/.

#2333 szanberg
2020-04-02 06:47:13

Válasz Sk Laci #2332. hozzászólásáraWielton sem sokkal drágább, de az már bizonyított!
Most akciók is vannak rá, szerintem inkább e felé mozdulj Laci

Nincs profilkép
#2332 Sk Laci
2020-04-01 18:56:49

Sziasztok!
Ismeri-használ valaki Caselli török pótkocsit?
Konkrétabban az ATT-15 - ről kérnék véleményt. Milyen anyagminőség, hogyan bírja a gyürödést, minden észrevétel érdekelne.
Ma kaptam kínálatot ilyen pótkocsira. Képek szerint jól néz ki, de az anyagminőségbe nem látok bele. Ami nagyon meglepett, az az ára. Majdnem fele a Brantnernek ugyan abban a felszerelésben.

Nincs profilkép
#2331 Rabó001
2020-04-01 18:35:30

Válasz F Balázs #2292. hozzászólásáraTöbb dologról írsz, amelyek között nem feltétlenül van összefüggés.
Szerintem meglévő kocsin maradhat a piros rendszám, ha már olyan. Hogy ilyen itt-ott futkosó piros rendszámos Ifákon maradhat-e, nemtudom, de szerintem igen, bár ezt nem érintetted. maga a piros rendszám a hírek szerint meg fog szűnni, de a lassú jármű kategória nem, csak nem lesz megkülönböztetve rendszámmal.
Az hogy a jövőben kamionpótot nem lehet piros rendszámosra minősíteni, arról konkrét törvényi hivatkozást azóta se hoztál, csak kb. olyan szintű információt, hogy "azt mondták". Ha tényleg így van ahogy írod, azt azért nem hiszem hogy ez akkora érvágás lesz a gazdálkodóknak. nyilván aki pont most akart volna ilyet csinálni, annak nem fog menni. Ha tényleg így van. Ha tényleg érdekel valami, akkor annak utána lehet járni. Egy hasonló ügyben, ami egyébként jelentéktelen netes vita volt, magam is megtaláltam a vonatkozó rendeletet, és tudtam értelmezni, csak a kíváncsiság kedvééért, meg hogy kinek van igaza. Itt most nem kezdtem el keresgélni.

Súlyadó. Tudtommal az ilyen adó kivetése önkormányzati hatáskör. Ha ők ilyet akarnak kivetni, és a testület megszavazza, akkor kivetik a lassú járművekre, vagy a mezőgazdasági vontatókra, vagy mindkettőre, fogalmazás és jogász kérdése. Volt már garázsadó is, lehet hogy valahol még van is. A kommunális adó se egyforma az országban. Valahol földadó van. Szóval ez szerintem nem függ össze a kamionpót rendszámozással.

Biztosítás. Ez a biztosítótól függ, milyen kategóriának felel meg a jármű. Tudtommal a lassú jármű pótkocsija kategória olcsóbb.

Nincs profilkép
#2330 Rabó001
2020-04-01 17:54:17

Válasz csferri #2312. hozzászólásáraSzerintem nem. Ha lepapiroz mindent hivatalosan, akkor szerintem működhet. Van a köhem rendeletekben olyan hogy átalakítás, összeépítés.

Nincs profilkép
#2329 Rabó001
2020-04-01 17:51:45

Válasz VMisi #2324. hozzászólásáraMiért szerepelne egyediként? Attól még az egy gyári pót, full gyári.

#2328 Czanik Sanyi
2020-04-01 15:37:43

Wodzinski pótkocsi-8t aki vett már,infót kérhetek?


Nincs profilkép
#2326 laci92627
2020-03-14 13:07:38

Válasz VMisi #2325. hozzászólására8-10-es kötél,fixes ifa pótkocsi oldalkapocs axiálba lehet venni!

#2325 VMisi
2020-03-14 10:59:37

Milyen átmérőjű drótkötélből szokták az összehúzatót készíteni?
Mi annak a csatnak a neve a végén? Hol lehet olyat venni?

#2324 VMisi
2020-03-05 08:33:09

Válasz Hús Futár #2322. hozzászólásáraDe akkor egyediként szerepel a későbbiekben? Az újra forgalomba helyezéskor akkor kell tanúsítvány a fékről, a tervezésről, a hegesztésekről, számla az anyagokról...

#2323 Büresz
2020-03-05 05:52:57

Válasz JDFERI #2320. hozzászólásáraEzt nekem is így mondták, lefelé minősítéshez nem kell kpm vizsga.

#2322 Hús Futár
2020-03-04 22:06:55

Felénk ezt úgy oldották meg páran évek óta hogy az előző tulaj kivonta forgalomból te pedig bejelentetted egyedi forgalomba helyezésre és mehetett kpm-es vizsgára piros rendszámra .

#2321 apuci
2020-03-04 20:08:47

Akkor mi van a BSS-el az is teherautó pótkocsi volt?smile confused

#2320 JDFERI
2020-03-04 14:49:38

Megkérdeztem ma a tolna megyei közlekedésfelügyeletet , hogy egy kamion által használt 3tengelyes pótkocsit szeretnék venni és feketéről piros rendszámosra vizsgáztatni . Annyit mondtak , hogy vonassam ki végleg aztán jelentsem le hozzájuk műszakira , kapok egy időpontot és mehet.
smile huhsmile whistlingsmile rolleyes

#2319 bandigh
2020-03-04 06:48:42

Válasz jamo #2318. hozzászólásáraLehet rosszúl írtam, a teherautókra hamarabb, a pótkocsikra csak 1999 óta kötelező, szóval a tiéd még lehet nem esett bele

#2318 jamo
2020-03-04 06:42:57

Válasz bandigh #2316. hozzászólásáraNekem kettő is van ami feketéről lett pirosra vizsgáztatva. Lehet 20+évesek de egyiken sincs semmi + a kétkörös féken kívül. Egyszerűek mint egy faék.

Nincs profilkép
#2317 lac*
2020-03-04 05:22:14

Válasz bandigh #2316. hozzászólásáraAzon pedig semmit nem kellene átalakítani.egyszerűen kell adni neki állandó,és kapcsolt 24v-ot,és működik az abs traktorral is.

#2316 bandigh
2020-03-04 05:16:38

Válasz jamo #2315. hozzászólásáraAz ilyen átalakított kocsikból a huszonévesek is abs-esek voltak csak azt egyszerűen kihagyták/kitépték a művészek, lehet ezt elégelte meg a hatóság. Mivel ez a fékrendszer átalakítása, házi jelleggel.

#2315 jamo
2020-03-04 04:23:32

Ha a fekrendszer teljes átalakításával jár akkor az sántít. Egy régi, sima kétkörös fékes tgk póton mit kellhet alakítani, hogy megfelelően? Lehet az újabbakkal van a baj miken van több funkci amit a trakik nem tudnak kezdeni.

Nincs profilkép
#2314 F Balázs
2020-03-03 22:57:41

Válasz csferri #2312. hozzászólásáraez egy nagyon jó kérdés!smile smile erre kíváncsi lennék ha csinálják akkor hogyan.. A homokon Kiskunhalas térségében mindig is ment a biznisz ilyen olyan formája..

#2313 Drisa
2020-03-03 22:26:55

Válasz csferri #2312. hozzászólásáraSzerintem igen, az is kamion pótkocsi, országúti.

#2312 csferri
2020-03-03 22:23:09

Válasz F Balázs #2310. hozzászólásáraEz arra is vonatkozik akik külföldről behozott használt konténerszállító 2v.3 tengelyes pótokra gyártanak felépítményt, ezeknek is vége?

#2311 Drisa
2020-03-03 22:22:49

Válasz jamo #2304. hozzászólásáraÚgy alakul hogy be kell fizetni.smile karateka
Legalábbis Kecskeméten. Egy itteni gazda egy éven át levelezett a hivatallal de minden lepergett róluk hiába van sebesség korlát a forgalmiban illetve lassú jármű pótkocsi besorolás, kirója és fizess paraszt.smile thumbdown

Nincs profilkép
#2310 F Balázs
2020-03-03 22:11:42

Nem légből kapott feltételezés amit írtam,törvényi jogszabály van(országosan minden felügyeletre vonatkozik) hogy közutas kamion pótokat nem lehet le minősíteni most már.Kivéve ha van mg változata a kocsinak de még az is a teljes fék rendszer át alakításával járna. Kpm műszaki, max 40km/h.Az lenne járható út kevesebb biztosítás és súlyadó nem lenne 2 megyei felügyelet osztály vezetője is személyesen elmagyarázta,hogy vége a dolognak. bár tény hogy a jogszabályi rendelkezésekben nem kutakodtam még..

Nincs profilkép
#2309 Batka
2020-03-03 20:02:37

Válasz jamo #2304. hozzászólásáraKiszabja rá a teljes súlyadót. Nálam 143 ezer/év a BSS.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


EU-USA vámmegállapodás: Piacot veszíthetnek a prémium magyar agrártermékek
EU-USA vámmegállapodás: Piacot veszíthetnek a prémium magyar agrártermékek
Komoly hátrány néz ki a magyar gazdáknak, az amerikai vámemelés visszavetheti a...
Hirdetés
Majd a mázsa megmondja!
Majd a mázsa megmondja!
KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő...
Rakodó felfogatás átalakító adapter,  minden rakodóhoz
Rakodó felfogatás átalakító adapter,...

630 EUR

Búza felvásárlás
Búza felvásárlás

76.000 Ft

Metalwolf 5,2 tárcsa
Metalwolf 5,2 tárcsa

3.100.000 Ft

MTZ Belarus 892.2
MTZ Belarus 892.2

7.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]