Kedves csoporttagok. Segítséget szeretnék kérni. Ha van egy pótkocsim amin billenő plató van de szeretném bálaszállítóva alakítani az oldalak leszedésével, vendégoldal felszerelésével és ezt tervrajzal kpm vizsgával hivatalosan átminősíttetni hogy közúton se legyen vele gond akkor később ha a vendégoldalt leveszem és az oldalak visszarakásával gabonát szállítok gond e rendőri ellenőrzésnél hogy a kocsi bálaszállítónak van minősítve?
Sziasztok! Eladó 18-22tonnás pótkocsit keresek nem arany árba hirdetések közt eddig még nem találtam megfelelőt esetleg ha van valakinél ami nincs hirdetve
Válasz Bécó #1873. hozzászólásáraMindenki, csak nem mindegy hogy földút vagy országút, ahol családok is mennek kis autójukban.... Csak baj ne legyen...
Válasz Drisa #1872. hozzászólásáraAzért tűnik púposnak mivel akkor lett ráürítve, mire kiér vele az útra már lerázódik! Igen papíron annyi, de szerinted ki nem terheli túl a pótkocsikat? Amikor aratáskor nincs az a pótkocsi ami elég lenne az idő meg szorít!
Válasz Drisa #1870. hozzászólásáraMilyen 30 tonna? 20 22 tonnánál többet nem teszünk rá hisz holnap meg holnap után is kell a pót!
Miért te mit húzol mivel?
8ezres JD-vel 6011-est!?
Válasz atisgyulai #1860. hozzászólásáraSajnos tudomásom szerint rendszám nélkül vette,adásvételin csak tipus és a beütött alvázszám lett feltüntetve .A számot az adattábla mellett meg találtam,jól látható is!
Járok még a hivatalokba egy kört.... annyit megér,szinte bagóért megtudnám venni!
Válasz .Ropi #1856. hozzászólásáraVan 1 fiatal 3 tengelyes légrugós a családban... egyelőre elégedettség van.... pár dolgot kellett rákölteni pár hónapon belül az igaz...
Úgyhogy nincsen fullra felújítva a szekér.
Vastag 4 milla volt előre fizetve.
Válasz 1963barina #1859. hozzászólásáraHa megvan a rendszám, mármint nem fizikailag, csak annyi hogy mi volt a rendszáma, akkor van rá esély. Múltkorában én is keresgéltem egy ilyen származást, csak alvázszám szerint. Azt az infót kaptam a gépjármű nyilvántartásból, hogy csak rendszám alapján tudnak keresni, mert a régi, papír alapú nyilvántartás a szerint van rendezve.
Üdv.... mindenkinek!
Tanácsra lenne szükségem !
Ki néztem magamnak 3.5t lengyel tip bill .pótkocsit. A baj idős eladó nem találja apapírjait-adáavételivel tsz-ből valamikor vette. Vissza lehet e követni ,beazonosítani??? Ha ez működik !szeretném fel újjítani és vizsgáztatni piros rendszámra.
Szerintetek lehetséges azonosítani???
Köszönöm a válaszokat!
Üdv.
Válasz .Ropi #1856. hozzászólásáraÉn légrugósat vennék a helyedben, az teljes terhelésen is kimozog egy 20 centis traktornyomot, ha áthúzod rajta, ezt a laprugóról nem lehet elmondani. Csak dobfékes legyen, ne tárcsás.
Válasz .Ropi #1856. hozzászólásáraNyár elején volt erről szó és Szanberg kolléga tapasztalatait is olvashatod, meg még pár emberét. De igazából le is írtad: van akinek bevált, van akinek még javítani kellett rajta.
Sziasztok!
Ki mit tud a jászárokszállási pótokról? Beszéltem pár emberrel, van aki dícséri, van aki szidja a felépítményt, állítólag mikor már összerakják sok ajtó el van csavarodva, aztán feszül össze vissza. Kéttengelyes, laprugós, 3 oldalra billenőset szeretnék. Bár most próbáltak rábeszélni a légrugósra, hogy nem kell attól annyira félni, erről mik a vélemények?
Köszi!
Válasz zoltan.horvath40 #1852. hozzászólásáraNegatív az van, idén adtuk el. Hátra billentés közben engedtük lefelé a suberen a kukoricát pár éve, fel is borult.(utána többet nem billentettük hátra) Ekkor görbült el az alváza. Túl kicsi a nyomtáv, emiatt instabil a pótkocsi. A vonórúd elég rövid, mtz hashúzóról húzva nem mertem nyitott hátsóablakkal kanyarodni, mert elég közel van a platóhoz. Kb 9 tonna kukorica megy rá, az első kerék ért már bele a plató aljába a billentőcsapszegnél.
Sziasztok! Esetleg v.kinek pozitív és negatív véleménye a Szatmárgép HP 1207 pótkocsikról? Mtz 552 után terveztem gabonára.Számomra előny,hogy 3 oldalra billent.
Válasz mtz1221 #1850. hozzászólásáraAmikor beadtam a pótkocsit pályázatba, ráfutós fékkel adtam be, hasonló megfontolások alapján, mint amit taglaltam lentebb. (pluszköltség a légfék vagy a hidraulikus pótkocsifék a traktoron).
Csak azóta utánaolvasgattam, büntetgetik a gazdákat a rendőrök, valamint mik a vontathatóság szabályai, és így elbizonytalanodtam.
Nyilván a ráfutófék lenne a legjobb, mert az mindegy milyen traktorral, de legalább lenne fékhatás a póton, csak épp esetemben a vontathatósági tömeg szabályait nem teljesíti.
Pótkocsi oldalon majdnem mindegy milyen fékrendszer, árban hasonlóak. Traktor oldalól nem mindegy.
Még a milyen gyártmányú pótot vegyek kérdés is nagyon érdekel, esetleg valakinek meglátás ez ügyben?
Válasz aszt #1849. hozzászólásáraEz olyannak néz ki,mint az autó szállító futók féke.Járj te utána rendesen mert az ilyen ráfutófék lenne neked a legolcsóbb megoldás.Amúgy ez érdekes mert nekem van ismerősöm aki ilyen futóval hordja évek óta a németből az autókat.És ott kb annyit húz mint a vontató autó saját súlya.Hogy menyire legális azt nem tudom.
Ez. azt persze nem tudom, a vonószemről mi közvetíti tovább a vonószem elmozdulását. Mechanika, vagy a vonószem hidraulikus munkahengert mozgat?
Azonban olvastam olyat is hogy ráfutófék esetében a traktor össztömegének 3/4-ed része lehet a vontatmány összsúlya, úgyhogy elvileg a ráfutófék kizárva.
Vásárolnom kell egytengelyű, kb 3500 kg össztömegű pótkocsit, és kissé tanácstalan vagyok. A dolgot nehezíti, hogy majd traktort is kell vennem hozzá, de azt később, azonban a pótkocsi megrendelésével egy időben el kell döntenem, milyen fékkel legyen.
A traktor 75 lóerő feletti lesz, és kicsi tömegű (ültetvénytraktor, kb. 3000 kg), légfék nincs rájuk vagy nagy felárral.
Olvasgattam, hogy milyen feltételekkel lehet húzni pótkocsit. Ami lejött, az a kategóriás traki amit nézegetek, az már mezgazd. vontatónak számít, és nagy valószínűséggel annak is lesz vizsgáztatva, vagyis fekete rendszámos.
A pót meg nagy valószínűséggel piros rendszámos lesz.
1. Van egy olyan mondat a jogszabályban, ami azt mondja: mezgazd. vontató akkor húzhat lassú pótot, ha a lassú pót megfelel a mezgazd vontató pótkocsijára szabott feltételeknek. Ezt a feltételt nem találtam meg. Mi lehet ez?
2. Milyen fékrendszerrel szereltessem a pótot? Légfék? Ráfutófék? Hidraulikus fék?
Légféket ismerem. Ráfutóféket is talán.
Hidraulikus fékre rákeresve nem tudom mit jelent, és mik a feltételei a traktor részéről. Elképzelni úgy tudom, hogy a traktorba be kell dugni egy hidraulikus vezetéket, melynek a másik vége a pótkocsi fékrendszeréhez kötött, és valahogy a traktor fékhatása átkerül a pótra.
Ami két traktort kinéztem, gyári opció lehet a hidraulikus fék, egyik trakinál ez 1100 euró kb.
A légféket 600.000 - 1.000.000 forint körül építenék ki.
Hozzáteszem, jelen állás szerint nem sokat használnám a pótot, de jó lenne, ha a rendőr nem büntetgetne meg.
Van egy másik, univerzálisabb traktorunk, azon van légfék, azonban a kis pótot a kis traktorral húznám hosszabb távon.
Továbbá kérdéses a pótkocsi márkája is. Természetesen ár-érzékeny vagyok. Eddig IGJ-t nézegettem, itt van légfék vagy ráfutófék, de azóta bejött a képbe a Bicchi brt 225. Itt van légfék, hidraulikus fék opció is, azonban az egyik forgalmazó szerint a hidraulikus fék az egyenlő a ráfutófékkel.
Milyen minőségűek a Bicchi pótkocsik? Meg szabad venni?
Válasz Tobszi #1845. hozzászólásáraKuplung, légrugószintezés sincs nyitónyomásig.
Mondjuk ezt gyártója válogatja, de legtöbb esetben max az ülés emelkedik,meg a kormányt tudod dönteni.
Amúgy egyről beszélünk
Válasz Gumóka #1844. hozzászólásáraA védőszelepnek ez a dolga. Amíg (vagy amint)nincs az üzemi fék tartályaiban meg a megfelelő nyomás, nem enged a kézifék tartályba, és a segédtartályba levegőt. Ne lehessen elindulni levegő nélkül.
De a segédlevegőnek(légrugó, kuplungrásegítő,EP szelepek,esetleg ajtóműködtetés) általában van nyomáscsökkentő szelepe mert ott nincs szükség akkora nyomásra.
Válasz bandigh #1841. hozzászólásáraViszont a fővezérlőszelep 8-nál nyit, addig nincs szintezés illetve fog a veszting is.
Tehát ekkora légköri nyomásnál old a levegőrendszer.
Válasz bandigh #1841. hozzászólásáraPersze, hiszen folyamatosan súlyarányosan szintez.
Van egy menetszint, amit tart, illetve kézzel is tudod szabályozni opcióban.
Jelenleg tartányt húzok, ott igazán észrevenni a súlypontváltozást.
6 évig építőipari billencseztem.
Válasz lac* #1839. hozzászólásáraLehet, sosem néztem megmondom őszintén, vagyis de, laptopos diagnosztikán, de arra meg már nem emlékszem, viszont kíváncsiságból jövő héten gépre teszem a kocsit.
Ez az érték a műszerfali visszajelzőből jött most nekem
Válasz Gumóka #1838. hozzászólásáraA légrugó nyomásban tévedsz,én kivezettem és mérem mert elég pontosan mutatja a súlyt is, 13 t terhelésnél olyan,4-4,2 bár van a légrugóban
Válasz Gumóka #1837. hozzászólásáraNos, mindenki olyan pótot vesz, ami neki tetszik.
A légrugós azért útkímélő, ugye a levegő miatt finomabban dolgozik.
Közúti fuvarozásban fontos szempont a súly.
Vegyél kézbe egy légrugót és egy laprugóköteget. Ugye? :)
A felépítése, működése nem bonyolult, meg azért ha azt nézzük, olcsóbb, mint egy laprugó, üzembiztos, hiszen azért 40 tonnát lehet rajta 90-el is gurítani.
Cserélni fél óra, 1 csavar, volt szerencsém.
Tárcsa és dobfék között ismét a súly jön elő, illetve a hatékonyság. Fékezésnél surlódás jön létre, ami hőt termel. Namost ez hőtágulást eredményez. Ami annyit jelent, minnél intenzívebben tolod a féket, a dobfék annál jobban nyúlik. A tárcsa meg jobban fog, sőt a hűtése is jobb.
Mezőgazdasági felhasználásra igazából majdnem mindegy, milyet vesz az ember fia, csak a szezont bírja
Légrugónál meg nincs más függesztés, mint teherviselő elem. 8 bar kell neki, de 10 az üzemi.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
A laprugóssal legalább hallják a kombájnosok mikor jössz üresen.. :D A levegősnek van az a 25 centi játéka, amit rakottan is ki tud használni, ha belehúzod egy vízlevezető vagy traktornyomba, kátyúba.. De akinek a vasrugó tetszik, ugyis olyat vesz :)
3431 hozzászólás
Kedves csoporttagok. Segítséget szeretnék kérni. Ha van egy pótkocsim amin billenő plató van de szeretném bálaszállítóva alakítani az oldalak leszedésével, vendégoldal felszerelésével és ezt tervrajzal kpm vizsgával hivatalosan átminősíttetni hogy közúton se legyen vele gond akkor később ha a vendégoldalt leveszem és az oldalak visszarakásával gabonát szállítok gond e rendőri ellenőrzésnél hogy a kocsi bálaszállítónak van minősítve?
Kb 5 tonna hasznos teherrel rakható pótkocsi beszerzése előtt állok.
Ezek között kellene választanom:
Farmtech EDK650
Pronar T671
Romsan R60TASGA
Oehler EDK 60 v. 70
Mar-Pol MJ451
Vélemény?
Uppsz! Ezt a traktoros kicsit elnézte...

A hidraulikája viszont príma volt.
Sziasztok! Eladó 18-22tonnás pótkocsit keresek nem arany árba hirdetések közt eddig még nem találtam megfelelőt esetleg ha van valakinél ami nincs hirdetve
Válasz Büresz #1876. hozzászólásáraArra is vannak zerge ...aszta vidékek!
Válasz Bécó #1869. hozzászólásáraZala.
Válasz Drisa #1874. hozzászólásáraIsten őrizz annyit nem ér semmi!

Na de B.Ú.É.K mindenkinek!
Válasz Bécó #1873. hozzászólásáraMindenki, csak nem mindegy hogy földút vagy országút, ahol családok is mennek kis autójukban.... Csak baj ne legyen...
Válasz Drisa #1872. hozzászólásáraAzért tűnik púposnak mivel akkor lett ráürítve, mire kiér vele az útra már lerázódik! Igen papíron annyi, de szerinted ki nem terheli túl a pótkocsikat? Amikor aratáskor nincs az a pótkocsi ami elég lenne az idő meg szorít!
Válasz Bécó #1871. hozzászólásáraPúposra rakva kukoricával csak 20-22 van rajta? Papíron 17,5 mehetne rá?
Egyik sincs amit írtál.
Válasz Drisa #1870. hozzászólásáraMilyen 30 tonna? 20 22 tonnánál többet nem teszünk rá hisz holnap meg holnap után is kell a pót!
Miért te mit húzol mivel?
8ezres JD-vel 6011-est!?
Válasz Bécó #1868. hozzászólásáraÉs mennyi a kocsi rakottan 30 tonna?
Jó hogy Borsodban vagy akkor rám nem vagy veszélyes csak ottaniakra
Válasz Büresz #1865. hozzászólásáraBorsodból írok gyakran kell felfelé menni itt is!
Te merről írsz?
Válasz Drisa #1866. hozzászólásáraMiért ne mennék? Húzhatja hivatalosan a 24 tonnás kocsit a ferga!
Válasz Drisa #1866. hozzászólásáraleírtam a véleményem a fuvarozás topikban ,


Válasz Bécó #1864. hozzászólásáraRemélem közútra nem mész vele...
Válasz Bécó #1864. hozzászólásáraNálunk a 200 lovas is köhögne néhol.
Nekem ez a 3 tengelyes Swarzi van egy 140 lóerős Ferga húzza boldogan!
Válasz 1963barina #1862. hozzászólásáraA tsz nincs meg? Ott is futhatnal egy kört...
Válasz atisgyulai #1860. hozzászólásáraSajnos tudomásom szerint rendszám nélkül vette,adásvételin csak tipus és a beütött alvázszám lett feltüntetve .A számot az adattábla mellett meg találtam,jól látható is!
Járok még a hivatalokba egy kört.... annyit megér,szinte bagóért megtudnám venni!
Válasz .Ropi #1856. hozzászólásáraVan 1 fiatal 3 tengelyes légrugós a családban... egyelőre elégedettség van.... pár dolgot kellett rákölteni pár hónapon belül az igaz...
Úgyhogy nincsen fullra felújítva a szekér.
Vastag 4 milla volt előre fizetve.
Válasz 1963barina #1859. hozzászólásáraHa megvan a rendszám, mármint nem fizikailag, csak annyi hogy mi volt a rendszáma, akkor van rá esély. Múltkorában én is keresgéltem egy ilyen származást, csak alvázszám szerint. Azt az infót kaptam a gépjármű nyilvántartásból, hogy csak rendszám alapján tudnak keresni, mert a régi, papír alapú nyilvántartás a szerint van rendezve.
Üdv.... mindenkinek!
Tanácsra lenne szükségem !
Ki néztem magamnak 3.5t lengyel tip bill .pótkocsit. A baj idős eladó nem találja apapírjait-adáavételivel tsz-ből valamikor vette. Vissza lehet e követni ,beazonosítani??? Ha ez működik !szeretném fel újjítani és vizsgáztatni piros rendszámra.
Szerintetek lehetséges azonosítani???
Köszönöm a válaszokat!
Üdv.
Válasz .Ropi #1856. hozzászólásáraÉn légrugósat vennék a helyedben, az teljes terhelésen is kimozog egy 20 centis traktornyomot, ha áthúzod rajta, ezt a laprugóról nem lehet elmondani. Csak dobfékes legyen, ne tárcsás.
Válasz .Ropi #1856. hozzászólásáraNyár elején volt erről szó és Szanberg kolléga tapasztalatait is olvashatod, meg még pár emberét. De igazából le is írtad: van akinek bevált, van akinek még javítani kellett rajta.
Sziasztok!
Ki mit tud a jászárokszállási pótokról? Beszéltem pár emberrel, van aki dícséri, van aki szidja a felépítményt, állítólag mikor már összerakják sok ajtó el van csavarodva, aztán feszül össze vissza. Kéttengelyes, laprugós, 3 oldalra billenőset szeretnék. Bár most próbáltak rábeszélni a légrugósra, hogy nem kell attól annyira félni, erről mik a vélemények?
Köszi!
Válasz zoltan.horvath40 #1854. hozzászólásáraNincs mit!
Válasz TDavid #1853. hozzászólásáraKöszi a választ! Elég meggyőző érvek.... mégegyszer köszi!
Válasz zoltan.horvath40 #1852. hozzászólásáraNegatív az van, idén adtuk el. Hátra billentés közben engedtük lefelé a suberen a kukoricát pár éve, fel is borult.(utána többet nem billentettük hátra) Ekkor görbült el az alváza. Túl kicsi a nyomtáv, emiatt instabil a pótkocsi. A vonórúd elég rövid, mtz hashúzóról húzva nem mertem nyitott hátsóablakkal kanyarodni, mert elég közel van a platóhoz. Kb 9 tonna kukorica megy rá, az első kerék ért már bele a plató aljába a billentőcsapszegnél.
Sziasztok! Esetleg v.kinek pozitív és negatív véleménye a Szatmárgép HP 1207 pótkocsikról? Mtz 552 után terveztem gabonára.Számomra előny,hogy 3 oldalra billent.
Válasz mtz1221 #1850. hozzászólásáraAmikor beadtam a pótkocsit pályázatba, ráfutós fékkel adtam be, hasonló megfontolások alapján, mint amit taglaltam lentebb. (pluszköltség a légfék vagy a hidraulikus pótkocsifék a traktoron).
Csak azóta utánaolvasgattam, büntetgetik a gazdákat a rendőrök, valamint mik a vontathatóság szabályai, és így elbizonytalanodtam.
Nyilván a ráfutófék lenne a legjobb, mert az mindegy milyen traktorral, de legalább lenne fékhatás a póton, csak épp esetemben a vontathatósági tömeg szabályait nem teljesíti.
Pótkocsi oldalon majdnem mindegy milyen fékrendszer, árban hasonlóak. Traktor oldalól nem mindegy.
Még a milyen gyártmányú pótot vegyek kérdés is nagyon érdekel, esetleg valakinek meglátás ez ügyben?
Válasz aszt #1849. hozzászólásáraEz olyannak néz ki,mint az autó szállító futók féke.Járj te utána rendesen mert az ilyen ráfutófék lenne neked a legolcsóbb megoldás.Amúgy ez érdekes mert nekem van ismerősöm aki ilyen futóval hordja évek óta a németből az autókat.És ott kb annyit húz mint a vontató autó saját súlya.Hogy menyire legális azt nem tudom.
Válasz JD 4630 #1848. hozzászólásárahttps://agrosat.hu/arupic_more/bppotkocsi1/bagodi_bp_2000_potkocsi.jpg
Ez. azt persze nem tudom, a vonószemről mi közvetíti tovább a vonószem elmozdulását. Mechanika, vagy a vonószem hidraulikus munkahengert mozgat?
Azonban olvastam olyat is hogy ráfutófék esetében a traktor össztömegének 3/4-ed része lehet a vontatmány összsúlya, úgyhogy elvileg a ráfutófék kizárva.
Válasz aszt #1847. hozzászólásáraAz a kereskedő fabatkát sem ér.
Nyugaton divat a hidraulikus fék, ez a traktor fékköréről vezérel hidraulika olajat a pót fékrendszerébe.
A ráfutóféket gondolom ismered.
Sziasztok!
Aktuálissá vált a topic címe nálam is.
Vásárolnom kell egytengelyű, kb 3500 kg össztömegű pótkocsit, és kissé tanácstalan vagyok. A dolgot nehezíti, hogy majd traktort is kell vennem hozzá, de azt később, azonban a pótkocsi megrendelésével egy időben el kell döntenem, milyen fékkel legyen.
A traktor 75 lóerő feletti lesz, és kicsi tömegű (ültetvénytraktor, kb. 3000 kg), légfék nincs rájuk vagy nagy felárral.
Olvasgattam, hogy milyen feltételekkel lehet húzni pótkocsit. Ami lejött, az a kategóriás traki amit nézegetek, az már mezgazd. vontatónak számít, és nagy valószínűséggel annak is lesz vizsgáztatva, vagyis fekete rendszámos.
A pót meg nagy valószínűséggel piros rendszámos lesz.
1. Van egy olyan mondat a jogszabályban, ami azt mondja: mezgazd. vontató akkor húzhat lassú pótot, ha a lassú pót megfelel a mezgazd vontató pótkocsijára szabott feltételeknek. Ezt a feltételt nem találtam meg. Mi lehet ez?
2. Milyen fékrendszerrel szereltessem a pótot? Légfék? Ráfutófék? Hidraulikus fék?
Légféket ismerem. Ráfutóféket is talán.
Hidraulikus fékre rákeresve nem tudom mit jelent, és mik a feltételei a traktor részéről. Elképzelni úgy tudom, hogy a traktorba be kell dugni egy hidraulikus vezetéket, melynek a másik vége a pótkocsi fékrendszeréhez kötött, és valahogy a traktor fékhatása átkerül a pótra.
Ami két traktort kinéztem, gyári opció lehet a hidraulikus fék, egyik trakinál ez 1100 euró kb.
A légféket 600.000 - 1.000.000 forint körül építenék ki.
Hozzáteszem, jelen állás szerint nem sokat használnám a pótot, de jó lenne, ha a rendőr nem büntetgetne meg.
Van egy másik, univerzálisabb traktorunk, azon van légfék, azonban a kis pótot a kis traktorral húznám hosszabb távon.
Továbbá kérdéses a pótkocsi márkája is. Természetesen ár-érzékeny vagyok. Eddig IGJ-t nézegettem, itt van légfék vagy ráfutófék, de azóta bejött a képbe a Bicchi brt 225. Itt van légfék, hidraulikus fék opció is, azonban az egyik forgalmazó szerint a hidraulikus fék az egyenlő a ráfutófékkel.
Milyen minőségűek a Bicchi pótkocsik? Meg szabad venni?
Vagy milyet vegyek?
A fent leírtakra mi lehet a legjobb megoldás?
Köszi,
aszt
Válasz Tobszi #1845. hozzászólásáraKuplung, légrugószintezés sincs nyitónyomásig.
Mondjuk ezt gyártója válogatja, de legtöbb esetben max az ülés emelkedik,meg a kormányt tudod dönteni.
Amúgy egyről beszélünk
Válasz Gumóka #1844. hozzászólásáraA védőszelepnek ez a dolga. Amíg (vagy amint)nincs az üzemi fék tartályaiban meg a megfelelő nyomás, nem enged a kézifék tartályba, és a segédtartályba levegőt. Ne lehessen elindulni levegő nélkül.
De a segédlevegőnek(légrugó, kuplungrásegítő,EP szelepek,esetleg ajtóműködtetés) általában van nyomáscsökkentő szelepe mert ott nincs szükség akkora nyomásra.
Válasz bandigh #1841. hozzászólásáraViszont a fővezérlőszelep 8-nál nyit, addig nincs szintezés illetve fog a veszting is.
Tehát ekkora légköri nyomásnál old a levegőrendszer.
Válasz bandigh #1841. hozzászólásáraPersze, hiszen folyamatosan súlyarányosan szintez.
Van egy menetszint, amit tart, illetve kézzel is tudod szabályozni opcióban.
Jelenleg tartányt húzok, ott igazán észrevenni a súlypontváltozást.
6 évig építőipari billencseztem.
nincs valamelyik cégnél 10-12 Tonnás pótra valami jó kis akció?
Válasz Gumóka #1840. hozzászólásáraHa 4 rugón van 20+ tonna nettóban, akkor a nyomás is másképp alakul.
Válasz lac* #1839. hozzászólásáraLehet, sosem néztem megmondom őszintén, vagyis de, laptopos diagnosztikán, de arra meg már nem emlékszem, viszont kíváncsiságból jövő héten gépre teszem a kocsit.
Ez az érték a műszerfali visszajelzőből jött most nekem
Válasz Gumóka #1838. hozzászólásáraA légrugó nyomásban tévedsz,én kivezettem és mérem mert elég pontosan mutatja a súlyt is, 13 t terhelésnél olyan,4-4,2 bár van a légrugóban
Válasz Gumóka #1837. hozzászólásáraNos, mindenki olyan pótot vesz, ami neki tetszik.

A légrugós azért útkímélő, ugye a levegő miatt finomabban dolgozik.
Közúti fuvarozásban fontos szempont a súly.
Vegyél kézbe egy légrugót és egy laprugóköteget. Ugye? :)
A felépítése, működése nem bonyolult, meg azért ha azt nézzük, olcsóbb, mint egy laprugó, üzembiztos, hiszen azért 40 tonnát lehet rajta 90-el is gurítani.
Cserélni fél óra, 1 csavar, volt szerencsém.
Tárcsa és dobfék között ismét a súly jön elő, illetve a hatékonyság. Fékezésnél surlódás jön létre, ami hőt termel. Namost ez hőtágulást eredményez. Ami annyit jelent, minnél intenzívebben tolod a féket, a dobfék annál jobban nyúlik. A tárcsa meg jobban fog, sőt a hűtése is jobb.
Mezőgazdasági felhasználásra igazából majdnem mindegy, milyet vesz az ember fia, csak a szezont bírja
Légrugónál meg nincs más függesztés, mint teherviselő elem. 8 bar kell neki, de 10 az üzemi.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
A 11,5 tonnás tengelyterhelés csak a tehergépkocsi húzójára vonatkozik, ha légrugós.

Olvasok, később kifejtem a véleményem.
Üdv.: Egy traktorosból sofőr
Válasz lac* #1835. hozzászólásáraNem jobb csak célszerűbb
Válasz JD 4630 #1834. hozzászólásáravettem,a #1829 hsz-re írtam
de hagyjuk,mindenki azt vesz amit akar, csak ne bizonyítsuk már be,h jobb a középkori technika
Válasz lac* #1831. hozzászólásáraOlvass vissza lentebb ìrtam, hogy közútra jobb a légrugós.
Válasz JD 4630 #1830. hozzászólásáranyergesnél is,pótosnál is
A laprugóssal legalább hallják a kombájnosok mikor jössz üresen.. :D A levegősnek van az a 25 centi játéka, amit rakottan is ki tud használni, ha belehúzod egy vízlevezető vagy traktornyomba, kátyúba.. De akinek a vasrugó tetszik, ugyis olyat vesz :)