Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.04 Ft USD 337.84 Ft CHF 424.27 Ft GBP 453.51 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93679 hozzászólás
Nincs profilkép
#37479 Tibcsibaka
2015-03-18 23:06:57

Válasz #37531. hozzászólásra
Köszi!Holnap hívom a szerelőt!

Nincs profilkép
#37478 a2457
2015-03-18 22:50:55

Válasz #37530. hozzászólásra

ha bátor vagy mindent lehet.
ha meg egy letört fog darabka valahogy feljut két másik fogaskrék közé akár szét is törheti a feszültség a váltóházat.

többszázezres kárról beszélünk ebben az esetben.
én nem kockáztatnék.
ha belefér akkor -ha már megbontjátok- érdemes úgy készülni hogy fogtok más hibát is találni, esetleg olyan üzemi kopást ami nemtúlsok idő múlva újabb gondokat vetne fel, inkább akkor most megcsinálnék rajta amit lehet.
+ ha kivesztiek a váltót akkor lehetséges hogy egy kuplungozás is belefér. onnan már nincsen messze.

előnye hogy nem kell a közeljövőben széthúzni újra a masinát, és biztos nem fog nagyobb károd keletkezni a kelleténél.

hátránya hogy ez egy nagyobb kiadás ha mindent rendbetesztek amit evvel a széthúzással még kényelmesen rendbe lehet tenni.

Nincs profilkép
#37477 Tibcsibaka
2015-03-18 22:47:11

Válasz #37528. hozzászólásra

Értem akkor szét kellene húzni a váltót igaz 3mat nem sűrűn használok igy is hasznalhatóm ugye? Ez okozhatja a rövid és hosszú közötti nehézkes váltás?

Nincs profilkép
#37476 a2457
2015-03-18 22:23:22

Válasz #37522. hozzászólásra


Zsolti , ki kéne faggatni a gazdurat hogy ki és hogyan csinálta előtte a hengerfejezést..

arra tippelek hogy lehet hogy nem húztak utánna a csavaroknak rendesen, illetve szar volt a tömítés eleve.
olyan megeshet még hogy a tőcsavarok sem 100% osak, lehet hogy van köztük ami terhelésre jobban nyúlik.
a tőcsavarok ugye dinamikus terhelést kapnak ami a csavarfeszítőerőből és azon felül a gézerőből adódik, semkizárt hogy gyári értékre mehúztak mindent de az egyik (vagy több) tőcsavar rugalmasabb volt.elvileg szétszedésnél is ugyanúgy számít a sorrend mint összerakásnál és csak fokozatosan lehet, szóval épphgy meglazítani egyessével a csavarokat először.
ha nem így csinálja valaki elvileg ettől is bekekszelhet egy-egy tőcsavar, főleg ha előtte gondosan túl lett húzva. sufni tuningnál jellemzően megeshet.

a helyedben a tőcsavarokat cserélném ki, és összerkanám egy korrekt tömítéssel.
síkolás ellenőrzéshez a lámpás megoldás tökéletes, de ha van lehetőséged próbálj minnél hoszabban felfekvő cuccot használni, és töb különböző szögben is áttolni rajta.



igazán sajnálom de én csak ennyit tudok rá mondani, megelehetősen korlátozottak az ismereteim.

Nincs profilkép
#37475 NagyFeroo
2015-03-18 22:18:19

Válasz #37502. hozzászólásra

Hali! Nekem mikor utoljára ilyen volt, le volt törve a váltó fogaskerékből két fog és az okozta az ütemes kopogást 3-ba. KKicseréltük és azóta jó.

Nincs profilkép
#37474 Salas
2015-03-18 22:08:40

Válasz #37523. hozzászólásra

A TLT fékszalagokon a ferrodol 4mm alatt van.Milyen vastagságú az újon?

Nincs profilkép
#37473 Richard.
2015-03-18 21:43:33

Válasz #37522. hozzászólásra

Talán. Szar a tömítés, vagy nix nyomatekra lehuzva a fej,vagy valaki nem a megfelelő. Sorrendben húzta le a fejet. Legalábbis nem közepétől kifelé iranyulva. Az 50esek az elokamrnal rontják A Tömites életét,mert ugye nem folytonos A fej hanem benne van a kamra,ami lafog a fejben. Mégsem fújja ki. Pedig ez hiba rajt. Akkor ott szerintem,valami gagyi bibi ban.

Nincs profilkép
#37472 rsándor
2015-03-18 21:41:24

Válasz #37522. hozzászólásra Nem főzted meg ? a hőfokmérő órád lehet kevesebbet mutat a valóságosnál,ha tudod teflonkarikával rakd össze, ha legközelebb is ugyan ott ég ki akkor keresd a bajt.

Nincs profilkép
#37471 Zotya-83
2015-03-18 21:32:17

Válasz #37519. hozzászólásra
Egy percig ne gondolkozz a levegősön ezerszer jobb! Bizti h az Axiálnál legolcsóbb Én láttam most 165+áfáért!

Nincs profilkép
#37470 a2457
2015-03-18 21:30:18

Válasz #37521. hozzászólásra

1200 alatt ne járjon a motor, az öregebb szakik is ezt mondták nekem.
valóban nem taknyosodik be amikor nem csak tortyog.
a terhelés nemigen változtat ezen.
feltételezem hogy az üzemanyag égési sebessége és a dugattyú sebessége körül keresendő miért nem szeret kisfordulaton járni. bár ez csak feltevés.

-----------

TLT-s dolog.
ha teheted cseéld ki erősítettre. az jól bírja, nekem bevállt. az én szárzúzóm az eredeti szerkezeten még a kardáncsonkot is megcsavarta, az erősített pedig rezzenéstelenül állja a helyét.

#37469 Maszek Zs
2015-03-18 21:27:56

Üdv minden szakinak!!!!
Na most olyan bajom van,hogy szét szedtem ezt a 80-as motort. Elég rendesen ki volt égve a tömítés a fém karikából 1cm-er.smile cursing Ez mitől tud ki égni ennyire??Frankon le takarítottam rá tettem nagy tolómérőt a hüvelyek teteje síkban van mert csak egy hajszálnyit billeg talán.És ahogy a hengerfejen húzkodom ott se látom,hogy át jönne a fény pedig lámpával világitok a másik feléről!!De mi a fenét csináljak még vele,hogy ki derüljön a hiba!!???Adjatok még valami tanácsot mit nézzek meg rajta??smile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmilie
Tisztelettel:MaszekZs

#37468 emcett
2015-03-18 21:11:10

Válasz #37512. hozzászólásra

Olajszint csökkenést nem tapasztaltunk, de mostanában sajnos csak könnyebb munkákat fog végezni (permetezés, vetés, műtrágyaszórás), tehát nem lesz nagyon leterhelve. De majd meglátjuk, hogy mi alakul.smile wacko

Nincs profilkép
#37467 rsándor
2015-03-18 21:04:18

Válasz #37516. hozzászólásra Olyan gond is szokott lenni hogy a fékező szalag /orra/ beakad abba 4égyszögcsavarba amibe az állító csavar megy, nekem többször bejött az a megoldás hogy levágtam a hajtó szalag orrát és nem csúszik meg a hajtás.Meg ha lehet a feszítő rugóba is tehetsz egy másikat úgy jobban feszít.

Nincs profilkép
#37466 Balu86
2015-03-18 20:06:36

Sziasztok!
Tavasszal Grammer ülést akarok venni MTZ 820-as traktoromba. Érdemes megvenni a levegő kompresszorosat,vagy jó a sima rugós is?
Axiálnál 30 ronggyal drágább a kompresszoros és nem tudom megéri e a többlet költséget...

Nincs profilkép
#37465 a2457
2015-03-18 20:01:54

Válasz #37515. hozzászólásra

kopott vezértömb, 99% ban az a ludas ilyenkor.
olvass visszább, találtak ilyen egészen eredeti kinézetű ruszki tömböt, ami jobb mint a hidrosila fajta.

#37464 prütyi
2015-03-18 19:29:58

Válasz #37516. hozzászólásra

A belsővel állítod a hajtás erejét. A külső a féké.

Nincs profilkép
#37463 Salas
2015-03-18 18:43:01

Tisztelt Kollegák,

TLT beállításhoz lenne kérdésem, pontosabban megerősítést szeretnék kérni.
Ha állítva vagyon a TLT, a két tank mközötti pálcák közül amelyik hozzám van közelebb azzal állítom hogy munka közben mekkora erővel hajtson a tengely. Ami tőlem távolabb van (a belső) pedig a kikapcsolt állapotban lévő tengelyt fékezi.
Így van igaz?

#37462 Logan
2015-03-18 18:36:43

Kedves Kollégák!

Olyan problémával szembesültem, hogy emelném fel a munkaeszközt, a gép először leengedi, majd csak utána kezdi felemelni. Mi a baj?

#37461 RapidAgroKft
2015-03-18 17:06:58

Kedves MTZ-s Fórumozók!

A neten fellelhető, jelenleg a legjobb MTZ traktor hirdetéseket szedtük össze egy csokorba, akinek érdekes lehet, MTZ vásárlás előtt áll, itt találja az infókat:

www.rapidagro.hu/elado-mtz-traktor-hirdetesek-marciusi-top-10

Ha valaki tud még jobb vételt/vételeket, ne tartsa titokban! :) info@rapidagro.hu, ide jöhet az infó!

Nincs profilkép
#37460 Salas
2015-03-18 16:09:37

Tisztelt Kollegák,
Ha a 80-as nem bírja a szárzúzót hajtani úgy csúszik a TLT akkor az fékszalagcsere lesz?
Miután a könyv szerinti beállítással nem ment, próbáltam még ráállítani, de akkr is csúszik.
Köszönöm.

Nincs profilkép
#37459 a2457
2015-03-18 15:49:46

Válasz #37510. hozzászólásra

húzd át a csavarkat ahogy gjoni is mondta, de kisfordulaton be fog taknyosodni terhelés függetlenül. ha nem eszi az olajat kár volna bontani emiatt.

#37458 gjoni
2015-03-18 07:52:04

Válasz #37509. hozzászólásra

ugyan így jártam a fülke felőli hengernél cseperészett ,tegnap le vettem a torkot és a tőcsavartól jön szerintem az olaj a hengertől nem !Be kentem pasztával azóta még nem könnyezik .smile w00t

#37457 emcett
2015-03-18 07:40:53

Ez lett ősszel hüvelyezve, kb. 20-30 üó. van benne.

#37456 medikus
2015-03-18 07:34:43

Válasz #37505. hozzászólásra
Vagy épp elindult a tőcsavar mellett az olaj!!Bele van fúrva a szelepemelő szár furatába!Ha leveszi az öntvénytorkot,meglátszik hogy bentről jön e az olaj!

#37455 Gabesz2
2015-03-18 06:58:47

Válasz #37507. hozzászólásra

Akkor kell szétszedni, mikor a kipufogón felül jön az olaj? A szélvédőn ez látsziksmile thumbupsmile thumbup

Ha nem "eszi" az olajat nagyon és van bent erő akkor felesleges még szét szedni.

Egyébként mtz betegség, hogy a kipufogó csonk olajos...

#37454 emcett
2015-03-18 06:49:47

Válasz #37506. hozzászólásra

Na de az okozza, hogy sokat megy alapjáraton a gép, vagy kis fordulaton van (nincs...) terhelve munka közben? És mit lehet vele kezdeni? Nem kéne szétszedni így a tavaszi munkák előtt...

Nincs profilkép
#37453 a2457
2015-03-17 23:05:42

A benzines dolog...
NE tedd.
oktán számról hallottál már, azt mutatja meg hogy az oktán nevű anyaghoz képpest mekkor sűrítésnél robbanik/detonál az adott üzemanyag.
A diesel motorok 20 feletti sűrítési arányúak jellemzően, a benzinesek ennek a felét se mind tudják.
nagyon régen amikor egy diesel már cefettül el volt kopva kupecok csinálták hogy benzint is kevertek az üzemanyagba, szerencstélen motor annyit nem bírt sűríteni hogy hidegen elinduljon, de a benzin még bírt detonálni és evvel begyújtani a dieselt.
de a detonáció nem jó. egy bazinagy ütést mér a dugattyúra.
ezt a beznzin trükköt még akkor használták amikor nemigen volt téli diesel üzemanyag. hidegben kicsapódik a dieselből egy anyag ami eltömít mindent és a viszkozitása is nagyban nő tőle.
a benzin annak oldószere, a téli indítást megkönnyítendő volt sok állat aki ilyet is csinált. cserébe hamar szétkopik a motor, a nyugvók/görgők/csapszegek, illetve a dugattyú nem köszöni meg soha.

ez már a múlté. télen téli dieselt adnak.
kevésbé dermed.


---

Emcet, igen, a képen látható olajfolyások azt mutatják hogy levannak ragadva a gyűrűk.
így szokott iván aráulkodni ha sokat megy kisfordulaton a gép.
pár okostojást már lebuktatott a történelem során :D

#37452 emcett
2015-03-17 21:51:38

Üdv!

Ha ilyen a kipufogó, akkor lehet, hogy leragadt(ak) a gyűrű(k)?
Az alsó képen is olajfolyás lenne, ha esetleg nem látszana.


Nincs profilkép
#37451 Richard.
2015-03-17 21:17:07

Válasz #37490. hozzászólásra

Ne tedd! 90Években sok Alfát,meg mercit hordtak be. szarrá kopott motorral. OfOkban már nem indultak. max 10% volt akkor a,keverési arányban. én nem vettem észre,hogy valakinél is segitett volna,de a gázolajat tényleg higitja. Amúgy meg,a két üzemanyag különböző időpontban kezd égni,ezért,lehet,hogy a legtöbb ilyen manőver után lett csapágyas. talán,két robbanást tudunk igy csinálni? Elképzelhető. Szar motort meg kell javitani,nem belötykölni kerozinnal. az meg még jobban hat. énnazt hittem,hogy az ilyen mágusok már kihaltak. smile thumbuptévedtem.

Nincs profilkép
#37450 Mtz 550E
2015-03-17 21:06:43

Válasz #37501. hozzászólásra

Magyarul azt is meglehetne hogy a jobb oldal az jó és akkor a jobb oldali nyomtávállítót kihúzni és bal oldalra belepróbálni hogy ott hogy áll?

Felül a csigát hogyan lehet ki venni hogy kitudjam húzni a nyomtávállítót?

Nincs profilkép
#37449 Tibcsibaka
2015-03-17 20:51:37

Üdv Mtz sek!
Van egy kis gondom segítsetek légyszíves!
Mtz 82 az áldozat, az alsó sor és a felső sor közt elèg nehezen tudok váltani szinte ugy kell át erőltetni két kézzel. És 3.ban kicsit zajosan(halk kopogást lehet hallani) működik a váltó.Mi lehet a gond?Össze függ a két dolog?Tanácsokat tapasztalatokat Szívesen olvasok! Előre is köszi!



#37448 medikus
2015-03-17 20:44:50

Válasz #37497. hozzászólásra
Olyan régóta küzdesz vele,hogy már összehasonlíthattad volna a két oldalt,és rá is jöttél volna,melyik alkatrész a kaki,és azt cseréld ki!!!!smile thumbup

Nincs profilkép
#37447 dagadtmadar
2015-03-17 20:37:44

Válasz #37499. hozzászólásra

Üdv!
írd le a problémát és ha valaki olvassa aki jártas a témában az majd válaszol :)

Nincs profilkép
#37446 vlad.ionut
2015-03-17 19:55:45

hello. van egy kis gondom a vezertömbel egy belarus jumznal tud valaki segiteni?

Nincs profilkép
#37445 dagadtmadar
2015-03-17 19:54:31

Válasz #37495. hozzászólásra

a nagy mínuszokban szoktak bele benzint tenni, de nem tudom h milyen arányban, de azt is csak azért h a viszkozitást javítsa, ilyenkor ugyan is a gázolaj nagyon ledermed és nehéz a porlasztása.

Nincs profilkép
#37444 Mtz 550E
2015-03-17 19:46:57

Hali!
A képen látható beállítás mellett lenne jó így futna szépen egyenesen a gép és a kormány! De mint látható a nyomtávállító lapos része beljebb van mint a hídház ékcsavar gömbölyű helyének a széle és így nem fekszik neki!
Senkinek se volt még ilyennel gondja?

#37442 kevesa
2015-03-17 19:20:38

Válasz #37492. hozzászólásra

Ide többet járok mint oda elolvastam akkor nem is próbálkozok ilyenekkel. Köszi a választ!

Nincs profilkép
#37441 Mátémm
2015-03-17 19:19:25

kép

Nincs profilkép
#37440 Mátémm
2015-03-17 19:18:11

Délután

#37439 gjoni
2015-03-17 19:13:51

Válasz #37490. hozzászólásra

A gázolajnak az adagoló nyomó elemeinek kenő hatása is van minél szárazabb az üzemanyag annál hamarabb tönkre mennek! A szerelők javítsanak ki ,ha tévedeksmile w00t

#37438 gjoni
2015-03-17 19:12:06

Válasz #37490. hozzászólásra

Olvasd el az Indexen mit írtam!smile nonono

#37437 kevesa
2015-03-17 18:37:43

Azt tanácsolták nekem hogy egy tank üzemanyaghoz tankoljak kb. 10-15 liter benzint és akkor állítólag jobban megy a gép.

Ez igaz miként befolyásolja lesz valami baja a motornak és tényleg kevesebbet fogyaszt és erősebb lesz ?

#37436 VTR-es
2015-03-17 18:07:02

Válasz #37488. hozzászólásra

Na basszus ,hát akkor hogyne csúszna, adjál neki holtjátékotsmile thumbup

Nincs profilkép
#37435 bajhober24
2015-03-17 09:06:44

Válasz #37481. hozzászólásra

Semmi holtjátéka ha nyomom a kuplungot már fennt fog teljesen de úgy hogy ha egy kicsit is, centiket benyomom már fog

#37434 Maszek Zs
2015-03-17 06:37:47

Meg miért fújt bele ahütöbe. A 2-3között a kipufogó felê van egycsavar és mögötte víztér. Oda fújt bele de úgy, hogy teljessen kiégette a tömitésen a fémkarikát egy cm helyen. Na ez mitől lehet???

#37433 ..MZ/X..
2015-03-16 21:53:40

Válasz #37452. hozzászólásra

Igen, egy ujjas teher alatt is. Nem tudom mi az erős. Sok-sok éve így megy már. Eddig nem volt ilyen gond, most meg kettőt is megevett. Rakodós a lelkem, szóval bálával ez elején is kanyarodnia kell. Igaz kímélve sincs, mert most a 800-as bigeket, meg az állatoknak a csomagolt bálákat rakjuk vele.

#37431 gjoni
2015-03-16 20:21:30

Válasz #37483. hozzászólásra

orosz van gumis és rugós belőle smile smile

Nincs profilkép
#37430 Csabibácsi
2015-03-16 20:16:25

Válasz #37476. hozzászólásra

Milyen ez a Tara kulplung tárcsa ?
Mivel jobb mint a többi ?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Így kaphatsz akár 25 milliót a tanyád fejlesztésére!
Így kaphatsz akár 25 milliót a tanyád fejlesztésére!
A falugazdász-hálózat idén már ingyenes segítséget nyújt a pályázatok...
EU–USA megállapodás: véget ért a vámháború, új korszak jön
EU–USA megállapodás: véget ért a vámháború, új korszak jön
Trump: "Minden idők legnagyobb megállapodása."
Búza,takarmány búza
Búza,takarmány búza

8.000 Ft

New Holland TS 115
New Holland TS 115

8.700.000 Ft

Limousin bika üsző
Limousin bika üsző

1.850 Ft

Amazone D9-40
Amazone D9-40

3.900.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]