Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 395.73 Ft USD 336.81 Ft CHF 423.19 Ft GBP 452.49 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93679 hozzászólás
#64079 mtz892mtz
2019-05-28 22:54:25

Válasz szg2 #64077. hozzászólásáraEz a Fuchs Agrifarm milyen gyártmány?? Nem ismerem..smile wink Köszönöm! smile thumbupcool

#64078 mtz892mtz
2019-05-28 22:50:28

Válasz csferri #64076. hozzászólásáraPl egy Shell,vagy Agip 15w40 szerinted az jó lenne?? Kössz a válaszokat!! smile thumbupcool

Nincs profilkép
#64077 szg2
2019-05-28 22:47:52

Válasz csferri #64076. hozzászólásáraSőt a 15W40-et ősszel illik lecserélni ha télen is megy a gép. A 10W40 jó kell legyen nyáron is, pláne ha nincs szétkopva a gép. Én is tudom ajánlani a Fuchs Agrifarm MOT 10W40 olajat, tisztántartja a motort és nem fogy. Ja és olcsó..smile smile

#64076 csferri
2019-05-28 22:24:57

Válasz mtz892mtz #64074. hozzászólásáraMeg szerintem pont hogy a turbónak nem jobb a sűrű olaj, annak turbós olaj kell ami hidegen minél tovább folyik, viszont jó a meleg oldali viszkozitása is.

#64075 csferri
2019-05-28 22:20:32

Válasz mtz892mtz #64074. hozzászólásáraFuchs agrifarm. Nyáron ha tárcsázol 40 fokba lehet jobb a 20w50, vagy ha egyébként is nagyon gyenge az olajnyomásod(vannak ilyen turbós ivánok), egyébként szerintem jobb a 15w40. Minden motor akkor kopik a legjobban amíg nem üzemmelegen jár, na erre még egy sűrű olaj rátesz bőven.

#64074 mtz892mtz
2019-05-28 21:30:56

Válasz csferri #64073. hozzászólásáraPontossan milyen 15w40 est?? Van aki azt mondja hogy a 20w50 jobba turbónak,de van olyan is aki azt hogy az rosszabb.. Te ezt hogy gondolod??

#64073 csferri
2019-05-28 21:13:44

Válasz mtz892mtz #64072. hozzászólásáraMannol-ra gondolhatszsmile winknémet persze ,csak nem ott készülsmile thumbup, én rosszat nem hallottam róla,de nem volt még vele dolgom, meg én is 15W40-et használok a turbósakba.

#64072 mtz892mtz
2019-05-28 20:42:47

Üdw! Ki milyen olajat használ a turbos mtz be?? Vagy melyik a legjobb minöség?? Most még én a 20w50 est használom,de van aki azt mondja,hogy nem azt kell hanem 15w40 est.. Létezhet e olyan hogy 20w50 est fogyasztja a turbó de a 15w40 est nem?? Újkor ota nehézmunka után kell utánna öntenem ezt a 20w50 est.. Mabanol állitolag német olaj,persze ha nincs hamisitva..

#64071 csferri
2019-05-28 19:46:15

Mi a télen alakítottuk át a 820-ast, műtrágyaszóró és permetező miatt ne kelljen üveghangon forgatni így 1700 körül megvan az 540 tltsmile thumbupA kuplungházból az összes fogaskerék csere egy 100-as nem igen futja(ukrán vagy kínai cuccokkal bíztos alatta van),vagy esetleg 50-es cuccokkal csak akkor meg nem lesz 1000-es ford.Amúgy mind átépíthető évjárattól függetlenül,ja és a hidraulika tartályt is le kell venni ott is cserés a fogaskerék a szivattyú is 1700-on forog annyit mint előtte 2200-on.

#64070 csoppika
2019-05-28 18:44:40

Válasz Tekergőkee #64069. hozzászólásáraNa ez engem is érdekelne... Sima ezer éves 80as felezős házba be lehet építeni?
Felezőhőz való cikkszámokat nincs kedved kigyűjteni?
Eljátszottam a gondolattal, hogy esetleg széthúznám saját kezűleg az ivànt...smile lol
(vagy tizenéve nem volt ilyensmile laugh)

Nincs profilkép
#64068 szikszaikrisztian
2019-05-28 17:09:31

hello mindenkinek segitseget szeretnek kerni mtz 82 esemen hatul 14.00 38 as gumi van es ennek milyen lenne a parja elore mert 11.2 r20 asom vanes szerintetek ugyanarra a felnire ralehet rakni 9.5 r 20 ast?

#64067 ..MZ/X..
2019-05-28 14:31:09

Válasz mtz1221 #64056. hozzászólásáraNa erről mondhatnál még valamit. Melyik fogaskereket kell berakni? Cikkszámok vagy valami?
Nem volna nagy gond ha nem kellene annyira pörgetni kardános melóknál.

#64066 csoppika
2019-05-28 06:05:54

Válasz rigás #64062. hozzászólásáraHa ékszíj tárcsa, akkor lehet kap univerzálisban, olcsóbban, ha nem nagy átmérő. Az accord hosszbordás szíjas volt. 120 helyett 40ért lett volna szalagfűrészé, de ott még esztergalni kellett volna, meg keskenyebb is volt... Az univerzalis tarcsa meg 40 cm átmérő felett ugyanúgy 120e...
Ja a 120 lengyel oldalon volt, ami sztem nem eredeti...smile laugh

#64065 csferri
2019-05-27 21:21:24

Válasz sörhas #64063. hozzászólásáraNézd meg hátul a kart(amit a rugónyom) nem-e elnyírta az éket kilazult csavarnál, vagy a mit medikus mond kiment a tűgörgő és összeakadtak a fogaskerekek a bolygóműbe de akkor nagyobb a tlt fordulat és kikapcsoláskor vísít.Amúgy egyszerűen javítható még az utóbbi is.

#64064 medikus
2019-05-27 20:54:53

Válasz sörhas #64063. hozzászólásáraHa kihúzod,meglátod! Lehet benyelt pár tűgörgőt!smile lol

#64063 sörhas
2019-05-27 20:47:45

Mélységes tiszteletem uraim.
Kérdésem az lenne miért hajt a tlt folyamatosan?
Ma báláztunk amig az idő engedte.
De az utolsó bálánál nem állt meg a tlt folyamatosan hajt.
Mtz 80.
Nagy e a baj vagy egyszerűen javítható?
Köszi előre is smile helpsmilie

#64062 rigás
2019-05-27 20:39:30

Válasz csoppika #64061. hozzászólásáraGondolom, originál nyugati alkatrész jó, de borsos az ára!
Esetleg legyártatni, már ha nem valami bonyolult spec. tárcsa?
Még egyszer mondom nem ismerem ezt a vetőgépet.

#64061 csoppika
2019-05-27 19:08:42

Válasz rigás #64059. hozzászólásáraEgy Accordhoz pl 120e a csere tárcsa kb...smile sweatdrop

#64060 rigás
2019-05-27 18:47:02

Válasz _NB_ #64057. hozzászólásáraGyakorlatias észjárásra vall, hogy rákerestél a vetőgépre. Nekem eszembe sem jutott ez a megközelítés.smile blush

#64059 rigás
2019-05-27 18:42:10

Válasz gabor.illes19 #64058. hozzászólásáraNo tényleg ez lenne a legjobb megoldás!smile thumbup
Egyetlen eszközért ami ezek szerint módosítható (én nem ismerem ezt a vetőgépet), kár lenne a traktort buherálni.smile sweatdrop

Nincs profilkép
#64058 gabor.illes19
2019-05-27 17:02:56

Válasz _NB_ #64057. hozzászólásáraEz nem is rossz ötlet, köszönöm! Eszembe sem jutott erről az oldalról megközelíteni a dolgot.
Megtaláltam a típust:

http://www.kongskilde.com/~/media/DLG/Kongskilde/DownloadLib/Soil%20-%20Older%20manuals%20and%20spare%20parts%20lists/Becker/Seed%20Drills/Aeromat9497_SPL_INT.ashx

csatolták hozzá milyen szíjtárcsa kell... megnézem mi kell hozzá és mennyibe kerülne. Ha jól látom két szíjtárcsát kell cserélni:

#64057 _NB_
2019-05-27 16:24:56

Válasz gabor.illes19 #64054. hozzászólásáraÉn már a vetőgépet is nézegettem, de nem írtad milyen évjárat, mivel az alkatrész jegyzékében szerepel az 540 és a 1000-es lehetőség a szíjkerekek cseréjével.

http://www.kongskilde.com/Agriculture/Discontinued/Soil/Seed%20Drills/Older%20Seed%20Drills/Becker%20Seed%20Drills

#64056 mtz1221
2019-05-27 16:19:38

Válasz gabor.illes19 #64054. hozzászólására892-esnek kell belerakni egy fogaskerék párját.(lehet az 52-esé is jó bele,olyat még nem láttam).És 1600 motorfordulatnál fogja leadni az 540-et a tlt,ahol a legjobb a fogyasztás meg a nyomaték.Ha meg nagyon kell akkor,2300 motor fordulatnál 1000 körül fog forogni a tlt.

#64055 _NB_
2019-05-27 16:15:09

Válasz gabor.illes19 #64048. hozzászólásáraEz érdekes, de itt egy nagyobb kép
http://agrotechtorg.ru/upload/iblock/e1e/800-900-16.jpg

és itt a többi, a képek alatt linkre kattintva lesz elérhető a nagy felbontású kép.
http://agrotechtorg.ru/photogallery/44/

A logikája ahogy elnézem
van egy hajtott tengely ezen van belsőbordán a körmös kapcsoló és a két csapágyazott fogaskerékpár (540-1000)amikben a tengely szabadon forog.
A körmös kapcsoló állandó meghajtást kap a tengelytől és a kapcsoló helyzete határozza meg, hogy 540-es a külső körmös felével vagy az 1000-es a belső bordájával kapcsolja össze a tengelyt és a fogaskereket.

Nincs profilkép
#64054 gabor.illes19
2019-05-27 15:56:43

Válasz rigás #64051. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget és az alkatrész listát! Azt hiszem most így használom ahogy van és közben nézem az átalakítót. (az újaknak elég borsos ára van) Ha találok olcsóbban akkor megveszem, ha nem akkor egybekötjük az átalakítást egy kuplungozással. De azt hiszem ez egy kicsit bonyolultabb lesz...

#64053 rigás
2019-05-27 15:36:11

Válasz .Richard. #64052. hozzászólásáraÉn most hallok erről először, de ezt tudva én se húznám szét csak e miatt. talán egy kuplungozással egybe....smile rolleyesúgy már van értelme.smile sweatdrop

Nincs profilkép
#64052 .Richard.
2019-05-27 15:11:02

Válasz rigás #64051. hozzászólásáraNèha hirdettek tlt gyorsitot. Tltre hàtul ràhuzva'igaz a kardàn lehet hosszu lesz de ha van ilyen megoldàs 40pinz körül volt hirdetèsben'akkor èn szèt nem huznàm egy hasznàlatèrt.

#64051 rigás
2019-05-27 15:03:36

Válasz gabor.illes19 #64050. hozzászólásáraÉrtem, akkor neked kell az 1000-es.
Téli munka lesz mert széthúzós. A kuplungnál biztos, aztán elméletileg rá lehet fűzni a motyót a tengelyre. Elég molyolós melónak ígérkezik.
Az első képeden úgy látom a csőtengelyed a két fogaskerekes 80-as ami neked kell , csak az alatta lévő fogaskerék és annak két csapágya hiányzik minden más megvan.


Ez az a fogaskerék ebbe megy két csapágy és ezbbe csúszik be a kapcsolóhövely ami neked megvana képek szerint

Ha nem te vagy a gép első gazdája lehet valaki szándékosan hagyta ki.smile rolleyes

Nincs profilkép
#64050 gabor.illes19
2019-05-27 13:58:17

Válasz rigás #64049. hozzászólásáraezen a képen annyira nem igazodom most ki, már nézegettem régebben is. nekem ott a csúszóhüvely előtt csak egy fogaskerék van. Lehet hogy az enyém csak 540-el szerelt egyszerűbb változat. Ha szét kell húzni akkor megvárnám vele a telet... :)

Az 1000 es fordulat vetőgéphez kellene, egy becker aeromatot hajtana meg. Most nem tud akkora nyomást csinálni. De azért működik.

#64049 rigás
2019-05-27 11:11:49

Válasz gabor.illes19 #64048. hozzászólásáraHa jól látom a képekről, egy fogaskerék és csapágya(i) hiányoznak.
Egyébként széthúzós játék, pöttyet bontani kell érte.smile sweatdrop
Amúgy minek kell az 1000?smile confused Nekem van de még sohasem kellett.



Nincs profilkép
#64048 gabor.illes19
2019-05-27 08:22:01

sziasztok,

köszönöm az előző segítséget. Egy olyan kérdésem lenne hogy ha a tlt csak az 540 et tudja, mennyibe került az 1000 es fordulatra átalakítást beletenni? A váltóházon alul megvan a sebességváltó tengely, csak a csúszóhüvely volt egy zégergyűrűvel lefixálva. Ezt kivettem viszont így a magasabb fordulaton már meg sem mozdítja a kardánt. Gonoldom ott az a részt ami a magasabb fordulatot mozgatja nem szerelték be. Az átalakításhoz mi kell? Illetve mennyibe kerülhet kb és mennyire kell szétbontani?




Nincs profilkép
#64047 karibácsi
2019-05-25 20:19:00

Válasz mtz1221 #63997. hozzászólásáraCsak van olyan féltengely amin van belül 1 perem az nem jön ki .
smile hammer

Nincs profilkép
#64045 9020
2019-05-24 18:34:45

Válasz medikus #64041. hozzászólásáraFelénk nincs, rozsdamenteset lehet kapni. Boltos aszonta addig rozsdamentes amíg fel nem csavaromsmile sweatdrop

Nincs profilkép
#64044 9020
2019-05-24 18:34:43

Válasz medikus #64041. hozzászólásáraFelénk nincs, rozsdamenteset lehet kapni. Boltos aszonta addig rozsdamentes amíg fel nem csavaromsmile sweatdrop

#64043 ..MZ/X..
2019-05-24 16:41:18

Válasz medikus #64041. hozzászólásáraVan, persze. Rendelésre, amit legutóbb vettem olyan pulutyka anyagból volt, hogy inkább visszaraktam a huszonéveset. Gondolom újra beolvasztott műanyag biliből ütik őket.smile karateka

Nincs profilkép
#64042 Ifj Veréb József
2019-05-24 15:51:27

Válasz t-16m #64038. hozzászólásáraIgen ez kimaradt. Bocsánat. Azt hittem ez evidens.

#64041 medikus
2019-05-24 11:59:48

Válasz ..MZ/X.. #64039. hozzászólásáraréz anya még van a csavar boltban! Az elektromos problémákat ismerem!
smile thumbupsmile sweatdrop

#64040 ..MZ/X..
2019-05-24 10:17:02

Válasz mtz579 #64035. hozzászólásáraHa van rá mód inkább várd meg a kis öreget, mert ugyan nem bonyolult, de elsőre egyedül simán beletekeredsz mint kismacska a házicérnába.

#64039 ..MZ/X..
2019-05-24 10:09:11

Válasz medikus #64028. hozzászólásáraPersze király lenne, de olyat már a holdon sem találsz. Na meg az is össze tud gyógyulni.
Önindító fegyverzethez sincs normális réz cucc ahova igencsak kellene. Vagy beszélhetünk még az áramtalanítók kontaktjairól...smile thumbdown

#64038 t-16m
2019-05-24 10:03:47

Válasz Ifj Veréb József #64037. hozzászólásáraAzért nem mindegy mikor teszi be azt a stiftet. Az elsőhengernek sűrítési állapotba kell lenni, mert ha nem akkor teljesen elállítja az előtöltést.

Nincs profilkép
#64037 Ifj Veréb József
2019-05-23 21:38:00

Válasz mtz579 #64035. hozzászólásáraTermészetesen, be kell állitani az előgyújtást is, meg szelephézagot is be kell állítani.
Szívesen leírom lépésről lépésre,de ha még nem csináltál ilyet nem biztos hogy elsőre érthető lesz.

Előtöltés állítása:
1.
A motort a lendkeréken lévő rögzítési ponthoz tekered és beteszed a reteszt.(ez a blokk jobb oldalán a kuplungház illesztő pajzslemezén a beöntőtől hátrafelé található csapos csavar ami gyári tartozék)

2.az adagoló első elemét egy kapilális cső segítségével beállítod szállítás kezdetére.
Természetesen feltetted már a helyére csak a sokfuratos tárcsát még kihagyod, és igy tudod tekerészni nyugottan. A forgásirányra figyelni!!
Mikor megvan felteszed a tácsát és rögzíted.

Ennyi a beállítás.


Szelephézag állítás:

Mielőtt a himbasort felszereled az állító csavarokat tekerd ki jócskán.
Majd felrakod és lehúzod.
Gyujtási sorrend 1-3-4-2
A dugatyúk párban mozognak, tehát ha egyes hengeren van gyújtás akkor a negyediken szelepváltás.
Mindíg a váltásokat kell figyelni és a másik páron kell hézagot állítani.
Motort soha nem forgatunk a forgásirányának ellenkező irányába!
Mert meg fog téveszteni.
Mikor a hézagolóval beállítottad a hézagot és a kontraanyát rendesen ráhúzod ügyelj hogy a csavar ne mozduljon meg. Fogj ellent rendesen.
Kb ennyi. Remélem érthető!

Nincs profilkép
#64036 Magister
2019-05-23 21:15:52

Válasz envagyok2 #64019. hozzászólásáraHa, meg van a darab, akkor simán visszalehet hegeszteni...

Nincs profilkép
#64035 mtz579
2019-05-23 20:52:45

Üdv. Egy profi segitségét szeretném kérni. Mtz80 traktor a motorja szét volt szedve teljesen egyéb okokbol, elkezdtem összerakni (egy kis öreg felügyelete segitségével) ez az ur nem tud segiteni másat meg nem igazán találtam. Szóval összevan fűzve a motor a vezérlés fogaskerekei jelre állitva fent a hengerfej uj tömitések mindenhol. kérdésem a z lenne hogy az adagolot csak simán felteszem vagy azt is valami jelre kell állitani? illetve ha felteszem a szelep himbasort azt kelle állitani és ha kell hogyan. ha megtenné valaki hogy leirja lépésről lépésre, vagy az interneten ha megvan valahol? köszönöm szépen.

#64033 prütyi
2019-05-23 10:45:23

Válasz mtz1221 #64032. hozzászólásáraOtt nem mert az egész ganaj ifa motor remeg 15 centit.

#64032 mtz1221
2019-05-23 10:41:21

Válasz medikus #64031. hozzászólásáraAzt német csinálta,ott nem remeg 15 centit a kipufogó.smile tongue

#64031 medikus
2019-05-23 10:22:21

Válasz mtz1221 #64029. hozzászólásáraIfa motoros kombájnon meg tartja? M10 menettel?smile thumbupsmile thumbup

#64030 medikus
2019-05-23 10:19:32

Válasz mtz1221 #64029. hozzászólásáraValó igaz! De régen is a kipufogó csavar,de legalább az anya réz-ből volt,az nem ég össze,nem ég rá!!smile sweatdropsmile sweatdrop

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Milliárdos haszon a háború árnyékában – kié lesz Ukrajna földje?
Milliárdos haszon a háború árnyékában – kié lesz Ukrajna földje?
A földek a globális tőkepiacokon cserélnek gazdát.
Dél-Heves: 2 millió köbméter víz betárolva
Dél-Heves: 2 millió köbméter víz betárolva
Az öntözésre felhasználható vízkészlet jelentősen növeli a mezőgazdasági...
GRIMME KS 3000A,  4 SOROS BAKHÁTZÚZÓ,  FRONTBAKHÁTSZÁRZÚZÓ
GRIMME KS 3000A, 4 SOROS BAKHÁTZÚZÓ,...

1.150.000 Ft

Amazone D9 4000 gabonavetőgép
Amazone D9 4000 gabonavetőgép

5.400.000 Ft

Burgonya
Burgonya

120 Ft

Farmtech ZDK 1800 pótkocsi
Farmtech ZDK 1800 pótkocsi

6.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]