Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.67 Ft USD 337.61 Ft CHF 424.27 Ft GBP 455.37 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93659 hozzászólás
#54459 ..MZ/X..
2017-12-01 23:29:21

ILYEN fajta Zetor hátsó keréksúlyokat applikált már fel valaki a ruszkira? Volna belőle vagy 10db idehaza.smile rolleyes

#54458 mtz1221
2017-12-01 22:54:53

Válasz Claastra. #54457. hozzászólásáraVagy a hüvely gondokból(keveset cserélt még),sok megmarad neki.smile whistling

Nincs profilkép
#54457 Claastra.
2017-12-01 22:51:26

Válasz Mtz 550E #54427. hozzászólásáraSZerintem nem medikus kollégával van a probléma,te vagy értetlen,vagyegyszóval hülye a gépekhez,de hát apád biztosan sokpénzt keres amit te elbohóckodsz

Nincs profilkép
#54455 .Richard.
2017-12-01 22:24:15

Válasz mtz1221 #54453. hozzászólásáraMijazza vasreszelèk tömítő?

Nincs profilkép
#54454 .Richard.
2017-12-01 22:23:04

smile whistlingmi megy itt.

#54453 mtz1221
2017-12-01 22:11:16

Válasz zscsizmadia #54447. hozzászólásáraKi kell venni azt a rohadt hátsó szelepet és szelep pasztával megjáratni a szelepeket benne.Meg az erőszabályzót nem használni csak a helyzetet.Annak a szelepje bacca el az egész rendszert.smile hammer

#54452 mtz1221
2017-12-01 22:07:44

Válasz zscsizmadia #54446. hozzászólásáraFizetős de nem veszélyes.1 euró körül,a lehajtásnál.

#54451 Maszek Zs
2017-12-01 22:06:17

Válasz gandalfcappy #54438. hozzászólásáraIgaz nem Shell de az OMV-nél tényleg sokkal jobb!! Igaz 40ft drágább de fogyasztás kevesebb.

Nincs profilkép
#54450 Tomszi
2017-12-01 21:26:39

Válasz t-16m #54448. hozzászólásáraMár én is többször rákérdeztem Mtz 550E-től hogy másik adagolóval (ami másik traktoron jól működik) próbálta-e, még nem válaszolt rá.
A kartergázt meg szemre nem mondja meg hogy sok vagy kevés, ő meg nem gyakorlott szerelő.
Azzal hogy kérdezget nincs baj, így lehet tanulni. De ő valahogy ész nélkül szétszed-cserél mindent, aztán még be se járódik a motor már az újrahüvelyezésen agyal. Közbe meg azt is innen kérdezi hogy a dugattyúgyűrűket hogy kell elforgatni. Szóval inkább apróbb lépésenként kéne haladnia, nézegetni, olvasni, itt is meg szakirodalmat, fülelni, szerelők mellé csapódni, nyitott szemmel-füllel járni.
De mindegy, majd megunja a szerelést, vagy nem.

#54448 t-16m
2017-12-01 21:02:47

Válasz Mtz 550E #54431. hozzászólásáraElvileg igen, de gyakorlatilag moll1983 nak van igaza. Ez a dugattyús kérdésedre is igaz, mivel a dugattyú gyűrű is egy mozgó tömítés. Minél több gyűrű annál kissebb az esély hogy egye az olajat a vas. Végig nyomon követtem ezt a fórumot, tudok a te kartelgáz problémádról is. Mi lenne ha készítenél egy videót hogy mekkora az a "sok" kartelgáz amit látsz. A másik hogy a felújított motorok szoktak egy kicsit kartelgázolni mikor a gyűrűk rendesen bekopnak elhagyják. Te megse várod hogy ez bekövetkezzen inkább százszor szétszedeted ezt a szegény motort. A másik az "ugatás" problémád. Próbáltad már másik adagolóval, mert vezérlést cseréltél meg minden de általába nem azért ugat a vas, lásd az ezeréves 50 esek gyári vezérléssel úgy járnak mint a doxa óra. Bocsi a hosszú írásomért. Ez így kibuggyant belőlem.

Nincs profilkép
#54447 zscsizmadia
2017-12-01 20:59:20

Válasz mtz1221 #54444. hozzászólásáraHa már témánál vagyunk 1221-es hátsó emelömű ha meleg benne az olaj kb 5-6órai munka után nem akar emelni és föleg leengedni a munkagépet csak egy kis várakozás után lasan.A vezértömbje lett már cserélve olajfolyás miadt.Mi baja lehet?Most szarakodott elöször nem volt vele gond.smile whistling

Nincs profilkép
#54446 zscsizmadia
2017-12-01 20:53:31

Válasz mtz1221 #54444. hozzászólásáraMajd csörgök.Pálya fizetös?smile thumbup

#54444 mtz1221
2017-12-01 20:29:46

Válasz zscsizmadia #54442. hozzászólásáraVálaszoltam,ha nem kaptad meg írj még 1-t.

#54443 mtz1221
2017-12-01 20:21:38

Válasz zscsizmadia #54442. hozzászólásáraA vízkő mindent befog.Nekem a 82-es tíz évig vízzel ment,soha semmi gondja nem volt pedig forrt is néha.Amikor megkapta a fagyállót kellett hűtőt vízpumpát fejpakolást meg hüvely gumikat cserélni-javítani.

Nincs profilkép
#54442 zscsizmadia
2017-12-01 20:07:57

Válasz mtz1221 #54441. hozzászólásáraÍrtam emilt.Nem tudom meglátjuk nincs kedvem motort szerelni mostanában.Durván belefojt az égéstérbe is alig birtam inditani aztán meg csak állta a vizet érdekes mitől tömödött be.Nagyon nincs vágva a gép bálákat,bigzsákot emel meg szállitja ezeket sodrózik kaszál meg telepen dolgozik,szinte be sem melegszik rendesen ilyenkor meg pláne.Talajmunkás turbosoknál egyértelmü hogy ha küldve van pusztul hamarabb föleg ez hengerfej és gumigyürü téma.smile scared

#54441 mtz1221
2017-12-01 19:56:27

Válasz zscsizmadia #54437. hozzászólásáraElképzelhető,a fagyálló minden tűhegynyi lyukat megtalál.Én amit fagyállózok rögtön megy hozzá 3-4 doboz vasreszelék tömítő is.smile thumbup

Nincs profilkép
#54440 zscsizmadia
2017-12-01 19:55:18

Nem shell kút csak ugy irom.Ahogy mész nyugatabbra dizel üzemü jármüvel és tankolsz mindég jobban megy a gép és forditva,saját tapasztalat is van benne meg többen állitották ugyanezt és nem prémium hiper szuper nyálat tankoltak csak a legolcsóbb leggagyibbat.Én nem vettem észre különbséget itthoni dizelböl hogy jobb lenne,csak autónál tankolgatok-tam jobbat sima tdi-dti ki hogy nevezi és hdi-cdti motorú járgányokba van hasonlitás ja és sima 1.9 dezsö is van még.smile thumbupsmile thumbupIván meg megy mindennel.smile thumbupcool

#54439 mtz1221
2017-12-01 19:53:12

Válasz gandalfcappy #54438. hozzászólásáraShell-t nem tudom,de nálunk a lukoilon van sima meg Ecto dizel.Az ecto-ból mintha másik motor lenne benne,jobban indul meg kevesebbet is eszik a hangja is harapósabb.

#54438 gandalfcappy
2017-12-01 19:47:22

Itt 1 kérdés
Sell kúton valaki próbaszerűen tanlolt már abból a nem sima dízelből, hanem a másikból, abból a plusszos dízelből, vagy mi a bizzbazzból, ami drágább, nem emléxek a nevére?
Mi a vélemény?

Nincs profilkép
#54437 zscsizmadia
2017-12-01 19:43:43

50-es mtz eszi a vizet meg ment az olajba is mert szürkés,ideje megszünt a viz fogyasztás az olaj is feketébb lett benne meg nem kell borigatni mindég a vizet a hütőbe.Most fel fagyálóztam mert homlokos állattartó telepi gép minden másnap hadra van fogva.Nem sokat megy pár gurigát megmozgat meg kalodával sertést szállit.A fagyállóval ujra fogyhat a hűtőközeg belőle?Akartam bontani hengerfejet meg ha kell kihuzgálni a hüvelyeket de hogy beállt a viz benne ráhagytam.Amugy jol indul hidegbe is,izzít oszt már kerreg is.smile whistlingsmile confused

Nincs profilkép
#54436 kölce
2017-12-01 19:32:19

Válasz mtz1221 #54434. hozzászólásáraHali meg volt pár csepp jött csak ki... de azért köszi

#54435 Gepi
2017-12-01 19:15:44

Válasz moll1983 #54433. hozzászólásáraakkor miért van az hogy találni olyan helyet ahol 2szimering van?

#54434 mtz1221
2017-12-01 19:09:14

Válasz kölce #54432. hozzászólásáraIndítsd,10-15 másodpercig járasd is.

Nincs profilkép
#54433 moll1983
2017-12-01 19:06:31

Megint tévedtél,beugratos kérdés volt,mind egyformán tartja,mivel az első után a többinek már nincs kenése.

Nincs profilkép
#54432 kölce
2017-12-01 19:03:52

Jo estét. Olyan kérdésem volna hogy leengedtem a vizet az 50 esről. Inditsam most be kicsit hogy kinyomja a vizpumpa rendesen ? Estére -4 várható.

Nincs profilkép
#54431 Mtz 550E
2017-12-01 19:02:27

Válasz t-16m #54429. hozzászólásáraAz utolsó lehetőség!

Nincs profilkép
#54430 a2457
2017-12-01 18:57:14

Válasz vén cigány #54428. hozzászólásárafigyelj, szerintem hívd fel őket, és ha elmagyarázod mit szeretnél tudni fogják és megtudod telcsin is rendelni.

#54429 t-16m
2017-12-01 18:47:08

Válasz Mtz 550E #54427. hozzászólásáraEgy találós kérdés hozzád! Van három hajtóműved, az egyikbe a tengelyhez 3 szimeringet szerelsz, a másodikba 4 szimeringet szerelsz, a harmadikhoz 5 szimeringet szerelsz. Melyik hajtómű tartja legjobban az olajat?

#54428 vén cigány
2017-12-01 18:42:30

Eltörött a rugó a kormányoszlopon fent balra, ami vissza húzza, feszíti a hidraulikus difizár bekapcsoló bovdent. A múltkor találtam egy difizár adó, visszahúzó rugót a Habi honlapon. (lehet más néven)
Most az sehogy sem találom, még az difizár adót sem a Habi webáruházban.
Van valakinek ötlete?smile confused

Nincs profilkép
#54427 Mtz 550E
2017-12-01 18:29:34

Válasz medikus #54418. hozzászólásáraMost is nem a kérdésre válaszolsz hanem a hülyeséget hajtod!

Nincs profilkép
#54426 a2457
2017-12-01 18:23:14

Válasz medikus #54422. hozzászólásáramán forgott a fejembe.. bazi erős mágnesekkel csinálni generátort, azt hajtatni a turbinával.
a generátorról a teljesítményt levenni egy inverterbe, aztán mehet egy vellanymotorba.
a derekán ami van régi kompresszor kihajtás ill oldal/első kardán hajtás, ahol a váltó olaj nívó van, ott vissza is lehetne hajtatni vele.
az inverter be tudná játszani hogy mindíg a lehető legnagyobb teljesítményt vegye ki amit csak lehet.
az ötlet neve turbo-compound.
fixen mechanikus visszahajtással ww2 angol röpziken csinálták, közel 30% al több lóerő, de fogyasztás növekedés elhanyagolhatóan kicsi.

mint ezen a képen.

az inverteres dolog arra volna jó hogy bármelyik turbós vagy szívó motoros mtz re simán minden különös ügyködés nélkül fel lehessen baszarintani. a képen 2 turbina is van, egyik egy turbó feltöltőé, a másikat meg fogaskerékkel csatolják a motor főtengelyhez.
viszko-kuplung és egy bolygóműves lassító van rajt. Scania kísérletezik vele. elvileg a környezetvédelmi normába adblue és más cuccok nélkül beleférhetnek még így.
pár éve már felvetettem :)
lassan majd utolér a technika.
viszont az inverteressel lehetne régebbi gépeket is korszerűsíteni.
össz követelmény hogy legyen hol visszahajtani.

#54424 Tomi81
2017-12-01 17:57:30

Válasz medikus #54423. hozzászólásáraAkkor az tényleg nem opció.

Marad a régi óra, egy külön üzemóra számlálóval.

#54422 medikus
2017-12-01 17:55:18

Válasz a2457 #54415. hozzászólásáraLesd el,hogyan csinálják az F 1-ben a kinetikus energia nyerést.Ők biztos tudnák mit csinálj a turbóval!!!!!!!!smile thumbup

#54421 Tomi81
2017-12-01 17:50:01

Válasz medikus #54420. hozzászólásáraNa most ez nem nagyon értem.
Az elektromos nagyobb mint a mechanikus?

#54420 medikus
2017-12-01 17:48:02

Válasz Tomi81 #54416. hozzászólásáraNem csak fordulatot jelez,hogy nézne ki a nagy műszerfalban egy kicsi óra,amit ráadásul a nagy helyére úgy kellene betákolni!

#54419 kevesa
2017-12-01 17:46:11

Válasz Tomi81 #54416. hozzászólásáraIgen a régivel meg jó :D
Szóval nem tudom de egynelőre most nem foglalkozok vele elég volt ennyi minden szórakozni vele. Bár mondta a villamossági h cserélt olajgombát a gépen és az 5x gomba lett a jó :D

szóval gondolom olyan jó megbízható amugy is hát még ha gyári lenne bár esküdözik h gyárit hoz de nem tudom.

#54418 medikus
2017-12-01 17:45:45

Válasz Mtz 550E #54417. hozzászólásáraHa értenél hozzá,régen eladtad volna!Mindig valamelyik része rossz!!!Ilyen rossz gépet el kell adni!!Vagy vinni a vasba!Erre keresel?smile sweatdrop

Nincs profilkép
#54417 Mtz 550E
2017-12-01 17:37:49

Válasz medikus #54335. hozzászólásáraCsak az baj hogy nem a kérdésre vàlaszoltok! Mindig ne csináld nem értel hozzá ti azt hiszitek hülye vagyok és nem értek semmihez!
Pedig csak annyit kérdeztem mit határoz a 230és245 hüvely hosszúság illetve 3gy illetve 4gyűrűs dugó mit befolyásol melyik miben jó vagy jobb?

#54416 Tomi81
2017-12-01 17:36:38

Válasz kevesa #54413. hozzászólásáraMondom, hozz bele egy mechanikust, meghajtóstól spirálostól, oszt elég míg élsz.
Azért nehogy már fordulat mérő, meg üzemóra számláló nélkül használd.

Te!
A csere generátorral ment a régi órád?

Annyit még megcsinálhatsz, hogy a régi órát felnyitod, hátha csak vmi kontaktot ad benne aminek nem kéne.
Én az olajnyomásórával jártam így. Mindig égett benne a piros lámpa. Vettem bele vagy két jeladót, de mégse volt jó.
Szétkaptam, hát egy ellenállás szépen rá volt hajolva az izzó egyik pólusára. Kicsit hajtottam az ellenálláson és siker.

Nincs profilkép
#54415 a2457
2017-12-01 17:26:33

Válasz máris szomszéd #54368. hozzászólásáraez már közel áll a valósághoz igen.
az üzemanyag elég, az égéstermék hőmérséklete magas. ez a gáznyomás tolja le a dugattyút.
ez az égés következménye.
namost a dugattyú amikor alsó holtponthoz ér, még mindíg van a hőtől nyomás a hengerben, nyit a kipuffogószelep. a forró kitágult gáz szabadulni szeretne. egy része ki is megy. közben bezár már a kipuffogó oldali szelep, de a gáz a kipuffogóban még mindíg meleg, ez a hőenergia nyomásként jelentkezik. ez az ami hajtja a turbó turbina oldalát.
sportkocsikon a kipuffogóbandázs névre kereztel eljárás hogy hőszigetelő anyaggal vonják be a turbóig a kipuffogót, hogy minnél több hő maradjon a rendszerben.
ugye a nyomás, a térfogat, és a hő összefüggésben van egymással. pusztán azzal ha összesűrítesz egy gázt, munkát fektetsz bele aminek okán az fel fog melegedni.
ha mérnéd egy turbónál, hogy hány fokos a belépő gáz, és hány fokos a kilépőgáz, azt látnád hogy hidegebb a kilépő oldalon sokkal.
ezt a hőenergiát hasznosította a turbina.
ha a turbina által végzett munka energiáját méred, és összehasonlítod azzal ami hőenergiát vesztett a kipuffogógáz, akkor kapod meg a turbina hatásfokát.
ezt így is mérik amúgy.
a nyomás amit tapasztal az ember, az az égés következménye.
egy ideális motor kipuffogógáz hőmérséklete egyenlő lenne az abszolut nullával.
ilyen nem létezik természetesen.
az összes hőenergia amitől meleg a kipuffogógáz az melléktermék, nem hasznosult a motorban. s ha megnézed, egy szélturbina kialakítását az aerodynamikai alapokon működik. egy-egy lapát keresztmettszete hasonlít a repülőgép propellerhez. az áramló levegő relatív vákuumot, alacsonyabb nyomású zónát generál a lapátok mögött. a turbina a turbóban pedig a forrógáz hőexpanzióját használja. közben lehűl a gáz. a szélkeréknél nem (számottevően)hidegebb a levegő ami a lapátok mögött van, hanem lassabban megy.
nyilván egyik megoldás sem tökéletes,
ezért van ellenállása áramlás szempontjából a turbó turbinájának. ez elhanyagolható a hasznos munkához képpest amit a hőből nyer. nyilván a szélturbina esetbéen is lhetne mérni hőmérsékletkülönbséget, de szintén elhanyagolható.
végeredményben a turbó a motor hulladékhőjével üzemel. a hő következménye a gáznyomás ami üzemelteti.
a teljes motor tekintetében a turbóson hidegebb a kipuffogógáz mire a szabadba ér.
ezért jobb a hatásfoka is. turbós motorok 1 lóerőórára viszonyítva kevesebb tüzelőanyagot fogyasztanak, mert több hőt hasznosítanak mint a nem turbós motorok.

#54414 csferri
2017-12-01 17:13:42

Válasz kevesa #54413. hozzászólásáraEngem volt hogy az a csatlakozó szívatott amit be kell dugni az órába, hajlítani kellett a lábakon hogy jó legyen a kontakt.

#54413 kevesa
2017-12-01 17:08:51

Válasz csferri #54411. hozzászólásáraigazából nem tudom már tényleg hol és mi lehet a gond menet közben kb fél 1 óra után változó megáll a mutató de azt nem értem ha mondjuk tegyük fel h a kötegbe nem jó valami akkor a gyári órát ha visszarakom annak is meg kellene állni nem?
az meg nem áll meg mutatja a fordulatot szóval ez már nekem furcsa kicsit h ilyen nehezen megtalálható hiba lenne.

Most még majd lehet másik fajta órával probálkozok hátha. De egyenlőre elegem van belőle.

#54412 vén cigány
2017-12-01 16:54:36

Válasz medikus #54403. hozzászólásáraAz lesz. Holnap reggel olajteknő le.

#54411 csferri
2017-12-01 16:54:02

Válasz kevesa #54410. hozzászólásáraNe hagyd, csak a vezetékkötegbe lehet valami, a műszerfal alján a csavaros csatlakozó nem szívathat? mikor méritek jó, menet közbe meg szórakozhat vagy az érintkező vagy a préselés, nem tudom az javítható -e. Kombájnba ki szoktuk kerülnismile sweatdrop

#54410 kevesa
2017-12-01 16:25:24

Válasz Tomi81 #54407. hozzászólásáraMár elengedtem reggel viszek vissza mindent nem érdekel.

Csak nekem azért lenne fontos h lássam a fordulatot mert tavasszal nekem van pár gép amit fordulathoz állítok be pl szőlő kifújom ha nagy fordulatot kap képet az egész tlt szétszaggadtni meg a trakit tönkre vágni csak azért piszkál ha jó legyen.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nyereségessé tehető a repcetermesztés: jól kell tudni választani
Nyereségessé tehető a repcetermesztés: jól kell tudni választani
Előremutató koncepciók a repcehibrid választásban.
Nem archiválsz digitálisan? – Súlyos bírság jöhet júliustól!
Nem archiválsz digitálisan? – Súlyos bírság jöhet júliustól!
Figyelj erre, mert komoly költsége lehet, ha nem a jogszabály szerint jársz el!
Ceccato Bull 16 rönkhasító - Royal-Kert Kft.
Ceccato Bull 16 rönkhasító - Royal-Kert...

1.400.000 Ft

Fekete zab
Fekete zab

10.000 Ft

1,5 literes borosüveg, borospalack (magnum), csavarzáras
1,5 literes borosüveg, borospalack...

250 Ft

Vízszivattyú
Vízszivattyú

115.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]