Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraNagyon köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólást. Igazából, amit látok, hogy ebbe bele kell nyugodni és várni, hogy az egyéb kopások következtében szépen lassan elmúljon. Valaki írta, hogy 6000 üzemóránál hagyta el. Azért az nem kevés.
Megy kis érdekesség. Ma 6 hold szántás után, kíváncsiságból körbetapogattam az első hidat. Minden hajtórészen egyforma üzem meleg volt a hőmérséklet, kivéve a diffit, ami kb 50-60 fokos lehetett. Tartósan nem tudtam a kezemet rajta tartani. Vélhetően ez is a diffi szoros illesztésére utalhat. (olaj van benne).
Még valami.
A szomszédnak van egy M Fergusson-ja. Ma megnéztem az elejét. Ott a királycsap vonalában a traki alatt megy a behajtás. Párhuzamos, nincs szögeltérés. Gondolom nem véletlen.
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraMTZ kormány középállás? Már megbocsáss de egy anomália ez a szókapcsolat. Komolyra fordítva: az a gáz ezzel az elgondolással, hogy egy negyedfordulat után a hatás visszafordul. Célszerűbb inkább kicserélni az elkopott részeket..
Úgy látom, kiveséztétek a kardánkereszt hátrányát, de nem tudom, gondolt-e rá valaki, h. ezt a hibát valahol előnyösen is fel lehet használni. A régi MTZ kormányművének holtjátéka egy igen kellemetlen része a gép normális üzemeltetésének. Kopottabb kormányműnél gyakran megnövekszik a holtjáték annyira, h. az már zavaró. Na, itt hasznunkra fordíthatjuk a kardánkereszt egyenetlen hajtásátadását. A lényeg annyi, h. a kormánymű előtt a hatbordás összekötőt úgy kell összetolni, h. a kormányrúd keresztje a kormánymű középállásakor gyorsító állásban legyen. Ezzel lényegesen csökkenteni tudjuk a kormányon megjelenő holtjátékot, és könnyebben irányítható lesz a traktor. Egy kis apróság, ami a mindennapi életben, és műszaki vizsgán is ad egy kis könnyebbséget.
Válasz szg1 #45683. hozzászólásáraúgyvan úgyvan, nekem pl rommá kopott a hátsó gumim, az első meg majdnem patent.
ez így jó, kormányozhatóság szempontjából a szeretett mocsaraimban ugye.. nekem nem baj ha gyorsabban akar menni az eleje mint a hátulja.
de az "csak" egy fix feszültség, és attól ugyan nem ráz. elindulásnál érezni meg megállásnál.
ugyanez lenne ha lassabb akarna lenni az eleje, csak akkor nagyon túrna ha sárban alászedném.
biztos vagyok benne hogy a tengelyek relatív helyzete a ludas, és hogy a kardán nemtud homogén szögsebességet produkálni folyamatosan.
Sziasztok!!
Azt szeretném kérdezni, hogy az 50-es mtz hengerfejébe a szelepfészkeket kilehet cserélni, vagy maratni kellene?
Valaki javította már vagy javíttatott már szelepfészket?
Válasz a2457 #45679. hozzászólásáraA nagy hajlásszögű kardánt azért írtam mert az Agrokerben egy (azt hiszem Walterscheid) nagyhajlásszögű kardánt nézegettem és abban volt egy központozó gömbcsuklóval ellátott dupla csukló. Na annak sincs szögelfordulás hibája. Az _NB_ által belinkelt pdf fájlban a 226. oldalon van alul "TRACTA" felirattal. Mivel a központozás miatt a dupla csukló szögkitérése mindig megegyezik, így teljesen kiegyenlítik egymás oszcillációját, "homokinetikus" lesz a kapcsolat. Egyébként jó ez az általad linkelt Thomson kardán is, csak még ilyet nem láttam közelről..
Válasz _NB_ #45680. hozzászólásáraÉrtem, csak hát hogyha a kerék méretkülönbség lenne a probléma akkor inkább csak megfeszülne a hajtáslánc itt pedig remeg. Alkatrész probléma esetén pedig nem kellene szinte minden gépnek ezt produkálnia (a vadiújaknak is). Nekem pl. már akkor remegett amikor hazafelé jöttem az új géppel. Aztán gyanús módon megszűnt a remegés és végignéztem az első hajtást. Kiderült hogy az elsőhíd-kardántengely összekötő csavarok ki voltak lazulva.
joreggelt segitséget szeretnék kérni,van 1 mtz-m
darálásnál kaszálásnál állandoan forralja a vizet és kifuja magábol.de viszont potkocsizni vagy rakodozni egésznap lehet vele mégcsak nemis melegszik olyankor.segitséget szeretnék kérni mi lehet a gond.talán hengerfej tömités.válaszokat segitséget elöre is köszönöm
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraA párhuzamosságot úgy értik, hogy a térben a két tengelyvég "bárhol" lehet.
pl:vegyük az MTZ-t, ha az első tengely másik oldalára kerülne a hajtott rész akkor is jó lenne.
Az se baj ha királycsapszegen elmozdul a első tengely "fel-le", csak (jelen esetben) a "malac" tengelyével legyen párhuzamos a két tengely ha meghosszabbítanánk őket.
De szerintem nem hinném, hogy a problémát csak a kardánra kellene leszűkíteni, lehet a kihajtás, az első tengely tányérkerék-kúpkerék, differenciálmű, szöghajtások, esetleg gumi hátul lapos/terhelt elől meg kemény/túlfújt, valahonnan elkel kezdeni a kizárásos elven.
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraa laza hézagolással gyakorlatilag a fogaskerekek püfölik egymást, igen.
nem egészséges, és tény hogy nem gondolt erre az orosz :)
az egyeneshidasoknál gyakrabban jön ki ez a rázkódás új gépnél, mert ugye az kicsit jobb minőségű híd aztán.. ez van.
igazából nem nagyhajlásszögű, hanem állandó szögsebességű kardán ami kéne rá, de azért azokkal sem fenékig tejfel az élet mert van ami nem használható akkor ha szemben állnak a tengelyek. a párhuzamosság problémáját ugyan feltehetőleg lehetne vele kezelni.
nehéz ügy, igazából ez egy tervezési.. hát nem hiba, hanem kényszer lehetett.
ott tudtak hajtást levenni az elejéhez, és így tudták elvinni.
amit megoldásnak talánék az a Thomson féle kardán. thomson
viszont ennek kell minimum 2 fok eltérés ahhoz hogy ne kopjon el gyorsan.
cserébe ez a legkisebb vibrációjú állandó szögsebességű kardán kapcsolat.
a videó jól demonstrálja.
s nem utolsó szempont hogy ha szögben áll akkor is nagyon kicsi a súrlódásból eredő veszteség. meghát ha elszabadul nem ál neki vadul csapkodni, nekem egyszer menetelés közben elszabadult az mtz-n, szerencsére nem mentem gyorsan de így is rendesen odbszott a motortartó nyúlványnak, el is repesztette. peig kivételesen volt fennt kardánvédő burkolat. evvel a megoldással nem kéne a burkolat sem.
ugyanakkor drága mint a penész...
Válasz a2457 #45675. hozzászólásáracsak egy tipp. Tripod csukló. Ennyi erővel leválthatná a kardánkeresztet. Az csak egyenletesen fut. Volt munkahelyemen a motorról lendkerékről a hajtás,egy kardánon ment át a hajtóműre. Azt párhuzamba kellett hézagolni,ha jól emléxem 0.5milire,hogy ne törjeel a főtengelyt. 1500Max fordulat volt. Magasságban volt kb 60mili,deaz jó volt úgy. Lényeg,a két tengely párhuzama. Mtzn sehol nix az. Autó féltengelycsukló ugyan azt a szerepet eljátszaná. Miért nem használják? Drága? De jó.
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraÜdv!
Ha jól értem, az MTZ-nél a nem párhuzamos tengelyek miatt a dupla csuklót kellene egy helyen alkalmazni hogy ne legyen vibráció mert azért csak nem egészséges a hézagolást sem elszúrni.. az orosz erre azért odafigyelhetett volna tervezéskor.
Ha jobban belegondolok, a TLT-n hajtott cuccok élettartama is meghosszabbítható ezzel a dupla csuklós cuccal. Akkor érdemes mindenhez ezt a nagy hajlásszögű kardánt használni.
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraarra gondoltam hogy ha a malac tengelye nem párhuzamos a váltó kimenő tengellyel akkor van a szöggyorsulásból eltérés. és ha minden igaz akkor az elsőhíd tengelyével sem párhuzamos.
ez volna amiből ered a "hiba", mert ha nem így lenne akkor nem rángatna akkor se ha teljesen jól ki van hézagolva.
és arra gondoltam ha a malactól az első hídig tartó kardán el lenne fordítva akkor lehet hogy oltaná egymást a kettő, vagy csillapítaná legalább.
mert itt most nem 1 darab kardánról van szó mint a videóban, eleve 3 tengelynek kéne párhuzamosan állnia. ez meg orosz masina.
namost ha csak 1 kardán menne akkor úgy volna ahogy mondod, nem lenne tanácsos elfordítani, és így ki is oltja a kettő egymást, a videóban is ezt mutatja.
de neki csak 1 kardánja van, és két tengelye.
ezen a talicskán meg 3 tengely van, 2 kardánnal. kérdés hogy hány fokot csalhat a 3 tengely.
mert elvileg ha csal akár csak 1 fokot a malacnál, akkor a malac és a híd közt is van még +ba valami.
és akkor ha jól gondolom a pillanatnyi szögsebesség eltérése a két tengelynek szorzódik, ha az első kardá behajtó sebességét nézem össze a második kardán kihajtásával. tehát a váltó osztóműve és az elsőhíd behajtása közt.
Válasz Tobszi #45671. hozzászólásáraOFF
Az agroinform átállt a sötét oldalra és mostantól darkweb lesz, de nézd a jó oldalát lehet holnaptól kibővül a fórum "Hogyan vegyek rabszolgát Afrikából" totyik
OFF
Válasz a2457 #45664. hozzászólásáraOtt tévelyedtél el, hogy az az ábra a szögsebességgel egyetlen kardáncsuklóra vonatkozik.
Ha viszont kettő van és a - meghajtó és hajtott tengely párhuzamos - akkor az első kereszt ingadozó szögsebességét a második kiegyenlíti és nincs ingadozás hanem egyenletesen átmegy a fordulat.
Ha viszont párhuzamosak a tengelyek, de elforgattuk az egyik villát 90°-kal akkor a hajtott oldalon megjelenik az ingadozás ami nem egészséges a hajtott szerkezetnek.
Sziasztok :) Lenne egy kérdésem, adott egy kisfülkés 80 as muki :) ma neki álltam szárzúzózni vele de nem tudom kikapcsolni a gardán hajtást vajon mitől lehet ?:) vissza ugrik folyamatosan a kar :)
Válasz MTZ1025.3 #45665. hozzászólásáramelegen 1000 fordulat /perc nél 1 BAR olajnyomással még ha nem is tökéletes, nyugodt lennék.
ennyivel elmegy még nagyon sokáig.
Válasz _NB_ #45661. hozzászólásáralehet hogy tévedek, ez volt a legjobb tippem.
azonkívül hogy lazábbra kell hézagolni.
nekem az utóbbi hozta a megoldást,
vagyis a laza hézagolás veszi fel a kardánokból jövő szöggyorsulás eltéréseket.
elvileg egy hardy tárcsa is megtudná oldani de nemtudom mennyire kivitelezhető.
lazább hézagolással megszűnt a jelenség teljesen.
azért is írtam úgy hogy én naív ostoba gondoltam patentra csinálok valamit mtz-n :D
Válasz _NB_ #45661. hozzászólásáraEz a videó valóban jól demonstrálja a jelenséget. Egyébként ezen infók birtokában nekem van egy sejtésem mi lehet a baj. Ahogy Te is leírtad, a lényeg, hogy a behajtó-kihajtó tengelyek legyenek párhuzamosak, valamint a két tengely és kardán legyen egy síkban. Ebben az esetben tökéletesen kiegyenlítik egymást a szöggyorsulások. Valamint a két kardán egymáshoz viszonyított szöghelyzete (malac középen) sem számít. Ami viszont igen az pedig az, hogy az elsőhídból kijövő tengely negatív szöget zár be a vízszinteshez képest és nem párhuzamos a malac tengelyével. Vagyis ennek jelenségnek minden MTZ-nél jelentkeznie kellene.
-A lényege amit összekötsz két tengely párhuzamos legyen és a kardán középső részén egy vonalban legyenek a fejek.-
Ha így van szerelve, akkor amit az egyik csukló létrehoz hullámmozgást a másik kiegyenlíti.
Ha eltérő szögben áll a két tengely vagy fejek elvan forgatva akkor létre jön ez a lüktetés.
Itt egy vidi
elején egy vonalban van
majd különböző szögállás
majd párhuzamos
majd párhuzamos, de elforgatott fejjel
Azt kéne első lépésben kideríteni szerintem, hogy az első tengely a ludas vagy esetleg már a kihajtás a váltónál.
Ha ez megvan lehet tovább menni valamelyik irányba.
Válasz kistomi #45659. hozzászólásáraKöszönöm mindenkinek a hozzászólást. Amit "a2457" teljesen logikus és lehet is benne valami, ha éppen 90 fokban el vannak tolva egymáshoz képest a kardánok, abban az esetben kioltják egymást a "hullámok". Persze ez valóban csak addig működik/működhet, amíg meg nem csúszik a malac. Hétvégén ki fogom próbálni és majd megosztom a tapasztalatokat. Jó lenne olyan megoldást találni, amivel nem kell bontani a trakit.
Válasz a2457 #45657. hozzászólására90 fokot nem lehet fordítani mert nem egyeznek a furatok. A malacból kijön az eleje,azon lehet fordítani,de nem érdemes,ugyanis ha megcsúszik a lamella, újra változni fog a két kardán egymáshoz való helyzete.
majd elfelejtettem.
elvileg olyat lehet még tenni hogy ez ne legyen ilyen brutális hogy a két kardánytegely / a malac és a váltó közt, meg a malac és a híd közt/ relatív helyzetén lehet állítani , mivel ha leveszi az ember az egyiket, és fordít rajta 90 fokot akkor elvileg csillapodni fog a rázkódás.
remélem segítettem.
és tökjó lenne ha módosíthatnám a hozzászólást, ha moderátor jár erre összefűzhetné ezt a 3 mat egybe és a felesleget törölhetné.
na a kép egy kis magyarázatra szorul.
alul a skálán a meghajtott oldal szöge van fokban.
a függőleges skála a kimenő oldal sebessége a bemenőéhez képpest, amennyiben a bemenő oldal fordulatszámát 1 egységnek vesszük.
a különböző színű görbék pedig a különböző törésszögek miatt vannak.
szóval egy 60 fokban megtört kardáncsukló, 100 fordulat /perc sebességel tekerve a kimenő felén 180 foknál 200 as fordulatot akarna produkálni, ám ha kicsit tovább tekerjük egy negyed fordulattal (90 fok) akkor csak 50 et akarna perdülni.
ez oszcillál fel alá, ha gondoan ki van hézagolva az elsőhíd akkor ebből adódik a reszketés.
ha jól sejtem azért van mert a kardán ami az elejét hajtja nem állandó sebességű fajta csuklóval van szerelve.
ez a sima kardán ahogy változik a szög oszcillál, de egy teljes fordulatra természetesen 0 az eltérés. csa fordulat közben más.
tehát amikor egy teljes fordulatot megtesz a kardán, akkor a fordulat egyik felében gyorsabban akarja hajtani az elejét mint kéne, a másik felében meg lassabban.
ha lógósabb a hézagolás akkor van egy nagyobb holtjáték ami ezt feltudja venni.
Válasz horesz01 #45652. hozzászólásáraa megoldás az amit szeni írt, ha túl szűk a hézagolás akkor remeg.
a Z hidasomon is volt ilyen amikor én bolond felújítottam a belét és szakszerűen mindent elkövettem hogy precíz legyen.
fogtam is a fejemet hogy miért, aztán kicsit lógósabbra eresztve mindent a jelenség teljesen megszűnt.
Válasz masina #45651. hozzászólásáraÜdv. Nekem is 892.2 van. Újonnan vettem, hasonlót csinált nekem is a gép mint neked öszkerékben. Olyan érzés volt a gépben ülni mintha szét akarná rázni magát, vagy legalábbis a fülkét akarná lerázni. A tükörtartók sárvédők és tartók állandóan letörtek. Új tükörtartókat csináltunk hogy bírják mert nem volt kedvünk naponta hegeszteni, a sárvédő tartókat szintén erősíteni kellett. A forgalmazó azt mondta hogy mtz betegség nem kell vele foglalkozni... Ahogy mentek bele az órák úgy egyre kevésbé volt érezhető a remegés, most 3800 óra van benne és már nem jelentkezik a rázkódás. Viszont új kora óta 6.ban jobbra balra "behintázik" valamiért ha csak közlekedek vele, munka közben nem. Ha elveszem a gázt akkor pár másodpercig jó aztán újból előjön, ha nyomom neki akkor is csak kisebb mértékben... Mi is kérdeztünk szakikat de senki nem tudott magyarázatot adni h mi lehetne.
Válasz Szeni #45648. hozzászólásáraEgyenes hidas, 2 hónapos tarktor. Az a vicc a dologban, hogy a bejáratás alatt nem derült ki ilyesmi, mert ügye nem akasztottuk utána a nagy tárcsát egyből. Egyébként ritka csendes váltója van. Én személy szerint arra gondoltam, hogy a terep 5 alatti tartománybana váltón belül összeadódnak a rezgések. (értem itt, hogy minden fogaskerék üt egy kicsit...)
Az első difi hézagolást, már olvastam máshol is, de ott nem hozott megoldást, persze nem derült ki, hogy melyik irányba állítottak. Egyelőre megvárom, hogy lejárjon a garancia és majd utána kísérletezgetek.
Válasz N.. Tamás #45644. hozzászólásáraPapíroztasd át, később nem lesz vele gondod. Amúgy is folyamatosan csak szigorodnak a műszakik, megbuknak a fusizó helyek. Volt itt kolléga a közelmúltban aki ezt végigjárta, őt kérdezd meg.
Válasz masina #45638. hozzászólásáraHa görbe hidas, akkor még a többi szöghajtásnál is lehet ez a szűk hézagolás. Végig kell tapogatni, és megkeresni, hol a hiba.
Válasz masina #45638. hozzászólásáraTermészetesen soha nem fog bekopni. Ha a fogaskerék könnyen kopna, jól is néznénk ki. Nekem az első diffi volt nagyon fogtőre hézagolva. Ha a gyári értékre állítod a foghézagot, akkor érzed a remegést, ha kézzel hajtod jó ütemesen. Nekem nem tetszett, és kicsit lazábbra hézagoltam. A remegés megszünt.
Válasz N.. Tamás #45644. hozzászólásáramenj be egy vizsgabázisra azt kérdezd meg! De,a vizsga folyamata szerintem önmagáért beszél. Fénykép lesz róla,ami megy az okosoknak. Ha volt róla fénykép másik hídról,akkor ez a híd nem lesz jó alatta. Amúgy meg,ha valaki is gondol a munkájára,az első hajtásos képet ,próba képpen sem küldi el. Át kéne iratni! Megérné!
Köszönöm az infót. Engem legjobban az érdekelne, hogy pl. minden 892.2-nél jelentkezik-e ez a probléma. Ha igen, akkor nagy duzzogva beletörődöm, viszont így igazából terep 5 alatt nem lehet vele dolgozni, mert annyira ráz, hogy ki akar eseni a kormány a helyéről. De attól tartok, hogy ez nem így van és csak sikerült néhányunknak egy rossz szériát kifogni és ebben az esetben vélemyényem szerint ez reklamálható a gyártó felé.
Köszönöm az infót. tudom hogy ajakon is van vizsgahely, de kérdés hogy hogyan tudják megoldani a problémám?!?! Muszáj e vajon kiszerelni az első hidat ha hivatalosan nem első kerekes. Valakit vizsgáztatottmár így?
Hallottam már a ricseiről is. Ricsén merre találom őket?
93342 hozzászólás
Válasz masina #45691. hozzászólásáranyerő mindkettő.
valóban szoros lehet a hézagolás,
és valóban azért szokott ALUL menni a kardán :)
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraNagyon köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólást. Igazából, amit látok, hogy ebbe bele kell nyugodni és várni, hogy az egyéb kopások következtében szépen lassan elmúljon. Valaki írta, hogy 6000 üzemóránál hagyta el. Azért az nem kevés.
Megy kis érdekesség. Ma 6 hold szántás után, kíváncsiságból körbetapogattam az első hidat. Minden hajtórészen egyforma üzem meleg volt a hőmérséklet, kivéve a diffit, ami kb 50-60 fokos lehetett. Tartósan nem tudtam a kezemet rajta tartani. Vélhetően ez is a diffi szoros illesztésére utalhat. (olaj van benne).
Még valami.
A szomszédnak van egy M Fergusson-ja. Ma megnéztem az elejét. Ott a királycsap vonalában a traki alatt megy a behajtás. Párhuzamos, nincs szögeltérés. Gondolom nem véletlen.
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraaz ötlet teljesen jó, mármint oroszosan jó :)
értem a logikáját.
de azért ez mégsem igazán megoldás semmire..
Válasz Szeni #45688. hozzászólásáraMTZ kormány középállás? Már megbocsáss de egy anomália ez a szókapcsolat. Komolyra fordítva: az a gáz ezzel az elgondolással, hogy egy negyedfordulat után a hatás visszafordul. Célszerűbb inkább kicserélni az elkopott részeket..
Úgy látom, kiveséztétek a kardánkereszt hátrányát, de nem tudom, gondolt-e rá valaki, h. ezt a hibát valahol előnyösen is fel lehet használni. A régi MTZ kormányművének holtjátéka egy igen kellemetlen része a gép normális üzemeltetésének. Kopottabb kormányműnél gyakran megnövekszik a holtjáték annyira, h. az már zavaró. Na, itt hasznunkra fordíthatjuk a kardánkereszt egyenetlen hajtásátadását. A lényeg annyi, h. a kormánymű előtt a hatbordás összekötőt úgy kell összetolni, h. a kormányrúd keresztje a kormánymű középállásakor gyorsító állásban legyen. Ezzel lényegesen csökkenteni tudjuk a kormányon megjelenő holtjátékot, és könnyebben irányítható lesz a traktor. Egy kis apróság, ami a mindennapi életben, és műszaki vizsgán is ad egy kis könnyebbséget.
Válasz szg1 #45683. hozzászólásáraúgyvan úgyvan, nekem pl rommá kopott a hátsó gumim, az első meg majdnem patent.
ez így jó, kormányozhatóság szempontjából a szeretett mocsaraimban ugye.. nekem nem baj ha gyorsabban akar menni az eleje mint a hátulja.
de az "csak" egy fix feszültség, és attól ugyan nem ráz. elindulásnál érezni meg megállásnál.
ugyanez lenne ha lassabb akarna lenni az eleje, csak akkor nagyon túrna ha sárban alászedném.
biztos vagyok benne hogy a tengelyek relatív helyzete a ludas, és hogy a kardán nemtud homogén szögsebességet produkálni folyamatosan.
Válasz gandalfcappy #45685. hozzászólásáraCserélni is ill. marni is lehet. Google a barátod. "MTZ szelepfészek"
Sziasztok!!
Azt szeretném kérdezni, hogy az 50-es mtz hengerfejébe a szelepfészkeket kilehet cserélni, vagy maratni kellene?
Valaki javította már vagy javíttatott már szelepfészket?
Válasz a2457 #45679. hozzászólásáraA nagy hajlásszögű kardánt azért írtam mert az Agrokerben egy (azt hiszem Walterscheid) nagyhajlásszögű kardánt nézegettem és abban volt egy központozó gömbcsuklóval ellátott dupla csukló. Na annak sincs szögelfordulás hibája. Az _NB_ által belinkelt pdf fájlban a 226. oldalon van alul "TRACTA" felirattal. Mivel a központozás miatt a dupla csukló szögkitérése mindig megegyezik, így teljesen kiegyenlítik egymás oszcillációját, "homokinetikus" lesz a kapcsolat. Egyébként jó ez az általad linkelt Thomson kardán is, csak még ilyet nem láttam közelről..
Válasz _NB_ #45680. hozzászólásáraÉrtem, csak hát hogyha a kerék méretkülönbség lenne a probléma akkor inkább csak megfeszülne a hajtáslánc itt pedig remeg. Alkatrész probléma esetén pedig nem kellene szinte minden gépnek ezt produkálnia (a vadiújaknak is). Nekem pl. már akkor remegett amikor hazafelé jöttem az új géppel. Aztán gyanús módon megszűnt a remegés és végignéztem az első hajtást. Kiderült hogy az elsőhíd-kardántengely összekötő csavarok ki voltak lazulva.
Válasz Faragó János #45681. hozzászólásáraTehát akkor forralja a vizet ha a TLT-t használod. Lehetséges hogy a TLT rosszul van beállítva és állandóan fékeli magát?
joreggelt segitséget szeretnék kérni,van 1 mtz-m
darálásnál kaszálásnál állandoan forralja a vizet és kifuja magábol.de viszont potkocsizni vagy rakodozni egésznap lehet vele mégcsak nemis melegszik olyankor.segitséget szeretnék kérni mi lehet a gond.talán hengerfej tömités.válaszokat segitséget elöre is köszönöm
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraA párhuzamosságot úgy értik, hogy a térben a két tengelyvég "bárhol" lehet.
pl:vegyük az MTZ-t, ha az első tengely másik oldalára kerülne a hajtott rész akkor is jó lenne.
Az se baj ha királycsapszegen elmozdul a első tengely "fel-le", csak (jelen esetben) a "malac" tengelyével legyen párhuzamos a két tengely ha meghosszabbítanánk őket.
De szerintem nem hinném, hogy a problémát csak a kardánra kellene leszűkíteni, lehet a kihajtás, az első tengely tányérkerék-kúpkerék, differenciálmű, szöghajtások, esetleg gumi hátul lapos/terhelt elől meg kemény/túlfújt, valahonnan elkel kezdeni a kizárásos elven.
Válasz szg1 #45677. hozzászólásáraa laza hézagolással gyakorlatilag a fogaskerekek püfölik egymást, igen.
nem egészséges, és tény hogy nem gondolt erre az orosz :)
az egyeneshidasoknál gyakrabban jön ki ez a rázkódás új gépnél, mert ugye az kicsit jobb minőségű híd aztán.. ez van.
igazából nem nagyhajlásszögű, hanem állandó szögsebességű kardán ami kéne rá, de azért azokkal sem fenékig tejfel az élet mert van ami nem használható akkor ha szemben állnak a tengelyek. a párhuzamosság problémáját ugyan feltehetőleg lehetne vele kezelni.
nehéz ügy, igazából ez egy tervezési.. hát nem hiba, hanem kényszer lehetett.
ott tudtak hajtást levenni az elejéhez, és így tudták elvinni.
amit megoldásnak talánék az a Thomson féle kardán.
thomson
viszont ennek kell minimum 2 fok eltérés ahhoz hogy ne kopjon el gyorsan.
cserébe ez a legkisebb vibrációjú állandó szögsebességű kardán kapcsolat.
a videó jól demonstrálja.
s nem utolsó szempont hogy ha szögben áll akkor is nagyon kicsi a súrlódásból eredő veszteség. meghát ha elszabadul nem ál neki vadul csapkodni, nekem egyszer menetelés közben elszabadult az mtz-n, szerencsére nem mentem gyorsan de így is rendesen odbszott a motortartó nyúlványnak, el is repesztette. peig kivételesen volt fennt kardánvédő burkolat. evvel a megoldással nem kéne a burkolat sem.
ugyanakkor drága mint a penész...
Válasz a2457 #45675. hozzászólásáracsak egy tipp. Tripod csukló. Ennyi erővel leválthatná a kardánkeresztet. Az csak egyenletesen fut. Volt munkahelyemen a motorról lendkerékről a hajtás,egy kardánon ment át a hajtóműre. Azt párhuzamba kellett hézagolni,ha jól emléxem 0.5milire,hogy ne törjeel a főtengelyt. 1500Max fordulat volt. Magasságban volt kb 60mili,deaz jó volt úgy. Lényeg,a két tengely párhuzama. Mtzn sehol nix az. Autó féltengelycsukló ugyan azt a szerepet eljátszaná. Miért nem használják? Drága? De jó.
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraÜdv!
Ha jól értem, az MTZ-nél a nem párhuzamos tengelyek miatt a dupla csuklót kellene egy helyen alkalmazni hogy ne legyen vibráció mert azért csak nem egészséges a hézagolást sem elszúrni.. az orosz erre azért odafigyelhetett volna tervezéskor.
Ha jobban belegondolok, a TLT-n hajtott cuccok élettartama is meghosszabbítható ezzel a dupla csuklós cuccal. Akkor érdemes mindenhez ezt a nagy hajlásszögű kardánt használni.
Válasz abrahamusamantius #45668. hozzászólásáraírd már le,hogy adsz,vagy veszel? Mit akarsz?
Válasz _NB_ #45672. hozzászólásáraarra gondoltam hogy ha a malac tengelye nem párhuzamos a váltó kimenő tengellyel akkor van a szöggyorsulásból eltérés. és ha minden igaz akkor az elsőhíd tengelyével sem párhuzamos.
ez volna amiből ered a "hiba", mert ha nem így lenne akkor nem rángatna akkor se ha teljesen jól ki van hézagolva.
és arra gondoltam ha a malactól az első hídig tartó kardán el lenne fordítva akkor lehet hogy oltaná egymást a kettő, vagy csillapítaná legalább.
mert itt most nem 1 darab kardánról van szó mint a videóban, eleve 3 tengelynek kéne párhuzamosan állnia. ez meg orosz masina.
namost ha csak 1 kardán menne akkor úgy volna ahogy mondod, nem lenne tanácsos elfordítani, és így ki is oltja a kettő egymást, a videóban is ezt mutatja.
de neki csak 1 kardánja van, és két tengelye.
ezen a talicskán meg 3 tengely van, 2 kardánnal. kérdés hogy hány fokot csalhat a 3 tengely.
mert elvileg ha csal akár csak 1 fokot a malacnál, akkor a malac és a híd közt is van még +ba valami.
és akkor ha jól gondolom a pillanatnyi szögsebesség eltérése a két tengelynek szorzódik, ha az első kardá behajtó sebességét nézem össze a második kardán kihajtásával. tehát a váltó osztóműve és az elsőhíd behajtása közt.
Válasz Lacus704 #45667. hozzászólásáraSolarker, Kecskemét
Válasz Tobszi #45671. hozzászólásáraOFF
Az agroinform átállt a sötét oldalra és mostantól darkweb lesz, de nézd a jó oldalát lehet holnaptól kibővül a fórum "Hogyan vegyek rabszolgát Afrikából" totyik
OFF
Válasz a2457 #45664. hozzászólásáraOtt tévelyedtél el, hogy az az ábra a szögsebességgel egyetlen kardáncsuklóra vonatkozik.
Ha viszont kettő van és a - meghajtó és hajtott tengely párhuzamos - akkor az első kereszt ingadozó szögsebességét a második kiegyenlíti és nincs ingadozás hanem egyenletesen átmegy a fordulat.
Ha viszont párhuzamosak a tengelyek, de elforgattuk az egyik villát 90°-kal akkor a hajtott oldalon megjelenik az ingadozás ami nem egészséges a hajtott szerkezetnek.
A kerekek hajtása
Gépelemek itt a "Kiegyenlítőkapcsolók" szóra kell rákeresni (Ctrl+F) onnan kezdődik a magyarázat.
Válasz abrahamusamantius #45668. hozzászólásáraAz ilyen barom hogy keveredik egy mezőgazdasággal foglalkozó fórumba?

Valaki picsázza már ki!
Ez lemaradt. köszönöm előre a válaszokat :)
Sziasztok :) Lenne egy kérdésem, adott egy kisfülkés 80 as muki :) ma neki álltam szárzúzózni vele de nem tudom kikapcsolni a gardán hajtást vajon mitől lehet ?:) vissza ugrik folyamatosan a kar :)
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-09-03 07:00:36
Válasz masina #45651. hozzászólásáraTe hol vetted azt a gépet?
Válasz MTZ1025.3 #45665. hozzászólásáramelegen 1000 fordulat /perc nél 1 BAR olajnyomással még ha nem is tökéletes, nyugodt lennék.
ennyivel elmegy még nagyon sokáig.
Amit sikerult elérni olajnyomasnal hogy melegen fordulaton 2 alapjaraton 1.5.
Ez hosszutavon mennyire megnyugtato?
Válasz _NB_ #45661. hozzászólásáralehet hogy tévedek, ez volt a legjobb tippem.
azonkívül hogy lazábbra kell hézagolni.
nekem az utóbbi hozta a megoldást,
vagyis a laza hézagolás veszi fel a kardánokból jövő szöggyorsulás eltéréseket.
elvileg egy hardy tárcsa is megtudná oldani de nemtudom mennyire kivitelezhető.
lazább hézagolással megszűnt a jelenség teljesen.
azért is írtam úgy hogy én naív ostoba gondoltam patentra csinálok valamit mtz-n :D
Válasz _NB_ #45661. hozzászólásáraEz a videó valóban jól demonstrálja a jelenséget. Egyébként ezen infók birtokában nekem van egy sejtésem mi lehet a baj. Ahogy Te is leírtad, a lényeg, hogy a behajtó-kihajtó tengelyek legyenek párhuzamosak, valamint a két tengely és kardán legyen egy síkban. Ebben az esetben tökéletesen kiegyenlítik egymást a szöggyorsulások. Valamint a két kardán egymáshoz viszonyított szöghelyzete (malac középen) sem számít. Ami viszont igen az pedig az, hogy az elsőhídból kijövő tengely negatív szöget zár be a vízszinteshez képest és nem párhuzamos a malac tengelyével. Vagyis ennek jelenségnek minden MTZ-nél jelentkeznie kellene.
Nagyon jó videó. Köszi
Válasz a2457 #45657. hozzászólásáraElvileg nem egészséges ha elvannak forgatva a fejek, mert pont létrehozza a lüktető mozgást.
-A lényege amit összekötsz két tengely párhuzamos legyen és a kardán középső részén egy vonalban legyenek a fejek.-
Ha így van szerelve, akkor amit az egyik csukló létrehoz hullámmozgást a másik kiegyenlíti.
Ha eltérő szögben áll a két tengely vagy fejek elvan forgatva akkor létre jön ez a lüktetés.
Itt egy vidi
elején egy vonalban van
majd különböző szögállás
majd párhuzamos
majd párhuzamos, de elforgatott fejjel
Itt egy index hsz. is.
Azt kéne első lépésben kideríteni szerintem, hogy az első tengely a ludas vagy esetleg már a kihajtás a váltónál.
Ha ez megvan lehet tovább menni valamelyik irányba.
Válasz kistomi #45659. hozzászólásáraKöszönöm mindenkinek a hozzászólást. Amit "a2457" teljesen logikus és lehet is benne valami, ha éppen 90 fokban el vannak tolva egymáshoz képest a kardánok, abban az esetben kioltják egymást a "hullámok". Persze ez valóban csak addig működik/működhet, amíg meg nem csúszik a malac. Hétvégén ki fogom próbálni és majd megosztom a tapasztalatokat. Jó lenne olyan megoldást találni, amivel nem kell bontani a trakit.
Válasz a2457 #45657. hozzászólására90 fokot nem lehet fordítani mert nem egyeznek a furatok. A malacból kijön az eleje,azon lehet fordítani,de nem érdemes,ugyanis ha megcsúszik a lamella, újra változni fog a két kardán egymáshoz való helyzete.
Válasz a2457 #45657. hozzászólásáraÜdv!
Lehet hogy egy jól méretezett hardy tárcsa segítene?
majd elfelejtettem.
elvileg olyat lehet még tenni hogy ez ne legyen ilyen brutális hogy a két kardánytegely / a malac és a váltó közt, meg a malac és a híd közt/ relatív helyzetén lehet állítani , mivel ha leveszi az ember az egyiket, és fordít rajta 90 fokot akkor elvileg csillapodni fog a rázkódás.
remélem segítettem.
és tökjó lenne ha módosíthatnám a hozzászólást, ha moderátor jár erre összefűzhetné ezt a 3 mat egybe és a felesleget törölhetné.
na a kép egy kis magyarázatra szorul.
alul a skálán a meghajtott oldal szöge van fokban.
a függőleges skála a kimenő oldal sebessége a bemenőéhez képpest, amennyiben a bemenő oldal fordulatszámát 1 egységnek vesszük.
a különböző színű görbék pedig a különböző törésszögek miatt vannak.
szóval egy 60 fokban megtört kardáncsukló, 100 fordulat /perc sebességel tekerve a kimenő felén 180 foknál 200 as fordulatot akarna produkálni, ám ha kicsit tovább tekerjük egy negyed fordulattal (90 fok) akkor csak 50 et akarna perdülni.
ez oszcillál fel alá, ha gondoan ki van hézagolva az elsőhíd akkor ebből adódik a reszketés.
szerintem.
ha jól sejtem azért van mert a kardán ami az elejét hajtja nem állandó sebességű fajta csuklóval van szerelve.
ez a sima kardán ahogy változik a szög oszcillál, de egy teljes fordulatra természetesen 0 az eltérés. csa fordulat közben más.
tehát amikor egy teljes fordulatot megtesz a kardán, akkor a fordulat egyik felében gyorsabban akarja hajtani az elejét mint kéne, a másik felében meg lassabban.
ha lógósabb a hézagolás akkor van egy nagyobb holtjáték ami ezt feltudja venni.
Válasz masina #45638. hozzászólásáraNekem is csinálta. 7000-8000 óra környékén hagyta abba, vagyis folyamatosan csökkent a remegés.
Válasz horesz01 #45652. hozzászólásáraa megoldás az amit szeni írt, ha túl szűk a hézagolás akkor remeg.
a Z hidasomon is volt ilyen amikor én bolond felújítottam a belét és szakszerűen mindent elkövettem hogy precíz legyen.
fogtam is a fejemet hogy miért, aztán kicsit lógósabbra eresztve mindent a jelenség teljesen megszűnt.
Válasz masina #45651. hozzászólásáraÜdv. Nekem is 892.2 van. Újonnan vettem, hasonlót csinált nekem is a gép mint neked öszkerékben. Olyan érzés volt a gépben ülni mintha szét akarná rázni magát, vagy legalábbis a fülkét akarná lerázni. A tükörtartók sárvédők és tartók állandóan letörtek. Új tükörtartókat csináltunk hogy bírják mert nem volt kedvünk naponta hegeszteni, a sárvédő tartókat szintén erősíteni kellett. A forgalmazó azt mondta hogy mtz betegség nem kell vele foglalkozni... Ahogy mentek bele az órák úgy egyre kevésbé volt érezhető a remegés, most 3800 óra van benne és már nem jelentkezik a rázkódás. Viszont új kora óta 6.ban jobbra balra "behintázik" valamiért ha csak közlekedek vele, munka közben nem. Ha elveszem a gázt akkor pár másodpercig jó aztán újból előjön, ha nyomom neki akkor is csak kisebb mértékben... Mi is kérdeztünk szakikat de senki nem tudott magyarázatot adni h mi lehetne.
Válasz Szeni #45648. hozzászólásáraEgyenes hidas, 2 hónapos tarktor. Az a vicc a dologban, hogy a bejáratás alatt nem derült ki ilyesmi, mert ügye nem akasztottuk utána a nagy tárcsát egyből. Egyébként ritka csendes váltója van. Én személy szerint arra gondoltam, hogy a terep 5 alatti tartománybana váltón belül összeadódnak a rezgések. (értem itt, hogy minden fogaskerék üt egy kicsit...)
Az első difi hézagolást, már olvastam máshol is, de ott nem hozott megoldást, persze nem derült ki, hogy melyik irányba állítottak. Egyelőre megvárom, hogy lejárjon a garancia és majd utána kísérletezgetek.
Válasz N.. Tamás #45644. hozzászólásáraPapíroztasd át, később nem lesz vele gondod. Amúgy is folyamatosan csak szigorodnak a műszakik, megbuknak a fusizó helyek. Volt itt kolléga a közelmúltban aki ezt végigjárta, őt kérdezd meg.
Válasz kliene bull #45624. hozzászólásáraTegnap átkötöttem mostanra leengedett úgy hogy igazatok lesz munkahenger a ludas..köszi a segítségeteket
Válasz masina #45638. hozzászólásáraHa görbe hidas, akkor még a többi szöghajtásnál is lehet ez a szűk hézagolás. Végig kell tapogatni, és megkeresni, hol a hiba.
Válasz masina #45638. hozzászólásáraTermészetesen soha nem fog bekopni. Ha a fogaskerék könnyen kopna, jól is néznénk ki. Nekem az első diffi volt nagyon fogtőre hézagolva. Ha a gyári értékre állítod a foghézagot, akkor érzed a remegést, ha kézzel hajtod jó ütemesen. Nekem nem tetszett, és kicsit lazábbra hézagoltam. A remegés megszünt.
Válasz N.. Tamás #45644. hozzászólásáramenj be egy vizsgabázisra azt kérdezd meg! De,a vizsga folyamata szerintem önmagáért beszél. Fénykép lesz róla,ami megy az okosoknak. Ha volt róla fénykép másik hídról,akkor ez a híd nem lesz jó alatta. Amúgy meg,ha valaki is gondol a munkájára,az első hajtásos képet ,próba képpen sem küldi el. Át kéne iratni! Megérné!
Köszönöm az infót. Engem legjobban az érdekelne, hogy pl. minden 892.2-nél jelentkezik-e ez a probléma. Ha igen, akkor nagy duzzogva beletörődöm, viszont így igazából terep 5 alatt nem lehet vele dolgozni, mert annyira ráz, hogy ki akar eseni a kormány a helyéről. De attól tartok, hogy ez nem így van és csak sikerült néhányunknak egy rossz szériát kifogni és ebben az esetben vélemyényem szerint ez reklamálható a gyártó felé.
Köszönöm az infót. tudom hogy ajakon is van vizsgahely, de kérdés hogy hogyan tudják megoldani a problémám?!?! Muszáj e vajon kiszerelni az első hidat ha hivatalosan nem első kerekes. Valakit vizsgáztatottmár így?
Hallottam már a ricseiről is. Ricsén merre találom őket?
Sziasztok, Baranyában keresek mtz szerelőt. jót, megbízhatót, elérhetőt. köszi a segítséget! g.