Válasz mtz1221 #3104. hozzászólásáraEz amit írtam a mai nagy nyelvi modellekkel szembeni közismert kritika. Hogy konkrétan hogy dolgozza fel tréneléskor az algoritmus az anyagot, és hogy kezeli az ellentmondásos információkat, azt nem tudom. Az is lehet, hogy modellenként változik ez, mert ezek az "AI"-k sem egyformák.
Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAmit én betettem, az csak annyiban elavult, hogy ma már nem adagolot raknak diesel motorra a fejlett világban. Egyébként arról amiről beszéltünk, abban a mai napig így van, tehát arra nem elavult.
De a ketfokozatut nem ajánlja traktorra a Bosch irodalom se, és ez a lényeg.
Akkor vegulis az utolsó bekezdésed alapján most már elismered hogy van különbség a 2 szabályzó között, és az sem igaz amit állítottal, hogy beallitas kérdése csak.
Válasz Praetor #3103. hozzászólásáraAkkor jól gondolom hogy a világhálón ami fent van adat, abból szedi össze a legtöbb válaszra hasonlót ? Gondolok arra hogy százalékol ha egy kérdésre több választ is talál ??? Kisebb gyerek szokta basztattni, eddig eszembe sem jutott hogy én is szórakozzak vele.
Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAz AI-val annyi a gond, hogy a matekja statisztikai alapon működik, ezért viszonylag sűrűn hallucinál. Azaz olyat mondhat, ami nem igaz. A logikával is problémája van, és sokszor nehéz meggyőzni egyszerű, tök evidens igazságokról is. Ezek a jelenlegi "AI" szoftverek pusztán nagy nyelvi modellek, csak trénelhető algoritmusok és nem általános mesterséges intelligenciák. Ha egyszer majd létrehozzák a valódi általános mesterséges intelligenciát, akkor az brutális lehet. Jó és rossz értelemben is.
Szóval ezek a szoftverek alkalmasak képek generálására, mintakeresésre, statisztikai elemzésre, ellenőrzött információk szövegbe foglalására. Ha számunkra ismeretlen információt közöl, akkor addig nem lehetünk biztosak a helyességében, amíg azt le nem ellenőriztük a megfelelő forrásból.
Amióta megjelentek, az újságírás - amúgy is közel katasztrofális - minőségét sikerült látványosan tovább rontani vele.
Válasz hashtag #3100. hozzászólásáraA terelőlemezen már hosszítottam. Annyira nem egyszerű a kérdés, mert pár centit szögben áll. Anno valamikor orránál fogva cibálhatták ezt a rábát.
Magára a kérdésre egyébként helyesen válaszolt hiszen a "jobb" többfokozatú adagolóval lehet használni a min-max-ost-is. Több sofőr értekezett róla hogy melyik melyiket szereti jobban de amin megakadt a szemem az az volt hogy a többfokozatú "tempomatként" működik.
A hibát valójában én követtem el azzal hogy fordítva tettem fel neki a kérdést
Erről nem az AI tehet.
Mivel láthatóan nem fogadod el az AI-t ezért nem másolom be amiket írt de lényegében a többfokozatúból egy rugó eltávolításával lehet egyfokozatú adagolót készíteni de fordítva nem mert a min-maxosból a rugón kívül több szerkezeti elem is hiányzik.
Válasz Praetor #3086. hozzászólásáraPedig az új hűtő meg szokta oldani ezt a kérdést. Mivel a rozsda meg az iszap eltömíti lassan. Próbàlhatsz a ventillátor terelő lemezén szűkíteni, ne tudjon annyi falsot szívni mellette. Meg a hűtőt fújd be frankó mosószerrel, aztán úgy fúvassad ki utàna kompresszorral
Válasz rtamas1976 #3091. hozzászólásárafőleg mtzt ne akarj csinálni. Az adagolos ismerős a haját tèpte,mert a fogasivek fogai nem olyanok,mint a règiekè. Van nagy fogjèzag,van kicsi,Ok. Cserèli mindet, akkor meg lóg a fogaslècben. Azt is cserèli, akkor meg szorul. Szóval ez agykatasztrófa,ha minden holmi onnan jön ahonnan az MTZ is.
Válasz _NB_ #3096. hozzászólásáraNem kell elképzelni, mivel le van írva, el lehet olvasni. :) :) :) De nagyjából jó helyen kapirgálsz, a szabályzón keresztül mozgatod az elemeket.
Anélkül, hogy értenék hozzá a hozzászólásokat elolvasva, én úgy képzelem el
A teherautó adagoló úgymond mennyiséget szabályoz azaz szinte a fogaslécet és az elemeket mozgatja a gázpedál,
a röpsúly csak a min és a max fordulatot hivatott szabályozni.
A traki adagoló, az fordulatszámot szabályoz a gázpedállal azaz a röpsúlyt szabályozza, majd ez a röpsúly szabályoz a fogaslécet.
Olyan mintha én gázpedállal kérelmeznék egy 1500-as motorfordulatot az adagolótól és ez a röpsúly pozícióját állítja,
majd ez a röpsúly, ha leesik a fordulat a fogaslécet mozgatva ad egy kis gázolajat és fordítva.
Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegvan az adagoló, kiszűrted mi a baj, működik az elektromossal, rájöttél hogy a tápszivattyú nem rávaló. Tudod milyen számokat kell összenézni, megírtam. Ezen az úton menj tovább. Tápszivattyú beszerzési lehetőségek: Axial, Agro-Alfa, Kite, asszem a Habinál is van, meg még sok helyen, de biztos találni Bosch cuccokkal foglalkozót, busz-teherautó alkatrész forgalmazók, igaz már jól kikoptak az Ikarusok, de még azért akad, időseb Volános embert is kereshetsz.
Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegpróbáltad az elektromos szivattyúval. Az nemgáz sőtt kiszűrted a hibát vele.
De az eredetivel is működnie kell!
Ezért is írtam a tápszivattyú nemfelétlenül rávaló!
Láttam én már sok "mesterembert" dolgozni.
Mekk mester is mesternek hívja magát!
De aki mem mestere az hóhérja!!!
Válasz Rabó001 #3089. hozzászólásáraHát nem!
Azt sajnálom ,hogy az adagoló javítást nemkezdtem el !
Lettvolna kitől tanulni.
A padot megörököltem az megvan sok időm lessz gyakorolni kellene!
Az elméleti részével tisztában vagyok. De az elmélet és a gyakorlat sokszor köszönőviszonyban sincsenek.
Válasz rtamas1976 #3087. hozzászólásáraÉrtem. Viszont, ez a 3 bar a pumpa maximális nyomása. A pumpa átnyomja a gázolajszűrőkön a naftát, és utána megy az adagolóba, ahol meg a nyomástartó is elengedi a felesleget. Nem gondolnám, hogy jóval 2 bar fölé tudna menni a nyomás. Ha ez valós probléma lehet, amit mondasz, akkor lehet, hogy pont jó választás volt ez a 3 bar-os külső ac.
Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraA régi hagyományos adagolók 0.8bár
A bosch amit mi használtunk az 12x1.5mm 1.2 bár felírattal volt.
A probléma az a3 bárral ,hogy az adagoló elem nyaki tömítése átengedhet és a gázolaj belekerül a motorolajba.
Válasz termelo #3075. hozzászólásáraTessék! Szakirodalomból. Nem én írtam, és nem hit kérdése, meg tapasztalat. Bosznay László: Diesel-adagolók és -szabályozók, Mezőgazdasági Kiadó, 1977. 105-106.oldal.
Azért az AI-nek még fejlődni kell. Azon kívül hogy magyartalan, ezáltal érthetetlen. Az 5.pontban igaza van. Végülis nem hülyeséget válaszolt, nem is azt amiről szó volt.
Válasz Praetor #3073. hozzászólásáraJujj. Hűtéshez tiszta legyen a hűtő, jó vízóra, az IFA ventilátor is jó dolog azt mondják, termosztát 71 fokos, vagy kiherélt.
Válasz termelo #3079. hozzászólásáraEz is eszembe jutott, de a 4-5 báros nem feltétlenül nyom nagyobb mennyiséget. Amit néztem 5bar-ost, arra konkrétan 120l/h-t írtak, és ez valamivel kevesebb, mint a jelenlegi 3bar-osom. A nyomástartónál meg elegendőnek találtam az áteresztő keresztmetszetet, csak lehet, hogy a rugója már kicsit fáradt, de ebben nem vagyok biztos.
Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraFelesleges a 4-5 báros ac a nyomástartó úgyis előbb lefúj sőt még arra is kell figyelni hogy a nyomástartó nem tud akármekkora mennyiséget átereszteni!
A külső elektromos ac pumpám 3 bár, ~150l/h, és ~6A áramigénye van. Dilemmáztam 4-5 bároson is, de az amperek elriasztottak, pedig lehet, hogy számított volna.
Válasz Gumóka #3072. hozzászólásáraHa tőlem kérdezed, akkor igen. Van Bosch "műanyagos" kézipumpám is, meg egy régi kitekerős is. A régi kitekerős kitekerve és kihúzva a motor működése közben lüktetett, és szép lassan visszahúzta.
Azonos motortípus esetén használható-e a min-max tipusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú soros dízel adagoló?
Ezt válaszolta:
Igen, az azonos motortípus esetén elméletileg használható a min-max típusú soros dízel adagoló helyett all-speed típusú soros dízel adagoló, azonban több szempontot figyelembe kell venni:
1. Működési tartomány
Az all-speed adagoló nagyobb rugalmaságot kínál a motor különböző fordulatszámainál, lehetővé téve a hatékony üzemanyag-ellátást széles sebességtartományban. Ha a motor rendszerint változó terhelést és sebességet tapasztal, akkor az all-speed adagoló jobb teljesítményt nyújthat.
2. Teljesítmény és hatékonyság
Az all-speed adagoló jobban optimalizálja a teljesítményt és a hatékonyságot a különböző üzemeltetési feltételek mellett. Ha a motor gyakran működik különböző sebességeken, az all-speed adagoló segíthet csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és javítani a motor teljesítményét.
3. Telepítési és beállítási szempontok
A két típus közötti csere gyakran nemcsak a mechanikai illeszkedést, hanem a vezérlés és a beállítás igényeit is érinti. Az all-speed adagoló lehet, hogy eltérő vezérlési és beállítási követelményeket igényel, amelyeket figyelembe kell venni a telepítés során.
4. Költség
Az all-speed adagolók általában bonyolultabbak és drágábbak, így a megtérülést is érdemes mérlegelni a cserénél.
5. Gyártói ajánlások
Mindig érdemes megkérdezni a motor gyártóját vagy szakembert, hogy javasolt-e a csere, és hogy az új adagoló kompatibilis-e a motorral. Az adott motorhoz tervezett illeszkedés és a működési követelmények nagyon fontos szempontok.
Összességében tehát a min-max típusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú adagoló használata lehetséges, de figyelembe kell venni a fenti szempontokat, hogy biztosítsák a motor zökkenőmentes és hatékony működését.
Válasz .Richard. #3064. hozzászólásáraMost ez van, amit írsz. Felmerült már itt több illeszkedő tápszivattyú is. Úgy tűnik, hogy rengeteg autóhoz van hasonló paraméterű és méretű tápszivattyú is. Ezt a Bosch-t fű-fa másolta orrba-szájba. Egyet majd veszek, és majd kiderül hogy viselkedik. A melegedés lesz majd az izgalmas 36 fok melegben. Ezért kéne emelni a fordulaton, az javítaná a hűtést (is). Lehet, hogy teszek rá ifa műanyag ventilátort. Az állítólag jobban húzza a levegőt.
Válasz mtz1221 #3070. hozzászólásáraA membrános ac pumpa kb0.3bárt tud.
A dugattyús tőbbet tud.
A sima adagoló 0.8 bár a közöztüzelőszerben.
A bosch mint az említett d10
1.2báros nyomástartóval dolgozik.
Válasz termelo #3068. hozzászólásáraÉn megkeresnék nyelves memrános tápszívattyút, ha lenne rávaló. Bosch adagolóra van. Annak nagyobb a tűrése, és több tömítéssel, lehetne játszani is vele.
Válasz termelo #3059. hozzászólásáraMegy még nem kell valamiért levegőztettni. Imt rakovicán a motor felett van a tank, mindig szűrő csere után jöttünk rá, hogy szar a tápszívattyú. Ha meg kint a földön fogyott el a nafta, akkor kellett másik traktor aminek a kompresszorjával a tankot nyomatva ki levegőztettük. Ezek pedig kör adagolósók. Igaz általában csak a tank felöli szeleppel vilt mindig a gond az ac-ban.
Válasz Rabó001 #3054. hozzászólásáraSzépen írtam hogy a ét kör adagolónak egész más a feje. Most a többi vagy nem akart vagy nem tudta hogy a két golyósat is vissza lehet az 1 golyós szállítására állítani. Attól hogy én elkezdek neki okoskodni mint egy elkapatott majom nem fogja megcsinálni ha nem akarja.
Válasz Praetor #3060. hozzászólásáraHa osszenezed a tartály szintjét az adagoloval, főleg mikor tele van. Erre akartam írni, az elzart csapot.
Leirtam egy tipusszamot, azon elindulva keress rá való tapszivattyut, meg kis mérted a tiéden az elmozdulasokat.
Válasz Praetor #3060. hozzászólásáraPersze,hogy megy. Mikor az elem lefelé jön vákuumot kèpez a fej szelep alatt,mikor a vezèrlőèl nyitja a szivónyilást,ahol a tápnyomás van a gázolajnak,oda meg befolyik a gázolaj. Csak nagy terhelèsen,nagy fordulaton van a lassú feltöltèse. Ezèrt irtam,a levegő az vákuumbol lehet. Aztán mi lenne,ha az vellany acvel hajtanád,max veszel rá mègegyet,ha megmekkent átrakod azt megy. Úgy is meg van,jó lesz az azzal is.
Válasz termelo #3059. hozzászólásáraPersze hogy megy rafolyassal, csak általában egyik gépen se olyan a tartály elhelyezése, hogy rafolyassal működjön.
Nekünk a Rába egyszer fél napig elzart gazolajcsappal ment, utána kezdett dadogni.
Válasz Praetor #3057. hozzászólásáraA gazkar ütköző csavarjaval az adagolon. Ha az nem elég, akkor kell belenyulni a szabalyzoba, az abban lévő rugokat feszíteni, elvagni belőle, de ezt nem ajánlott otthon csinálni. Mtz-é viszonylag egyszerű.
Létezik ketfokozatu (minimum-maximum) szabályzó, ez van a közúti motorokon, teherauton, buszon.
És van a tejes fordulatszám tartományban/folyamatosan működő (összrezsim) szabályzó, ez van a traktorokon. Ennek könyvtárnyi szakirodalma van. Nem én találtalam ki.
Zarojel: Csak ha az ember javít, akkor általában komplett adagolót cserél a szabalyzoval együtt, nem áll neki szabályzót cserélni, mert utána amúgy is illene padon megnezni az egészet.
Válasz termelo #3059. hozzászólásáraSemmi baja a bütyöknek. A barna foltnak nézett valami is csak olaj volt rajta. A régi rábás tápszivattyú görgőjéhez hozzá sem ért, csak a két oldalsó "bütyök" ért bele a görgő villába, és lökdöste 1-1mm-ert.
Az eddigi tapasztalatom az, hogy tápszivattyú nélkül is megy, amíg nem terheled le jobban a motort. Szív annyit az adagoló.
Válasz Praetor #3057. hozzászólásáraEgyébként úgy tudom hogy funkcionálisan tápszivattyú nélkül is mennek a soros adagolók gravitációs ráfolyással persze NEM üzemszerűen.
Nem tudom kopott-e a bütyök arról már volt szó?
Esetleg meg lehetne nézni hasonló tápszivattyúnál...
3158 hozzászólás
Válasz mtz1221 #3104. hozzászólásáraEz amit írtam a mai nagy nyelvi modellekkel szembeni közismert kritika. Hogy konkrétan hogy dolgozza fel tréneléskor az algoritmus az anyagot, és hogy kezeli az ellentmondásos információkat, azt nem tudom. Az is lehet, hogy modellenként változik ez, mert ezek az "AI"-k sem egyformák.
Válasz Radocz #3105. hozzászólásáraEz volt a legközelebb nekem.
Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAmit én betettem, az csak annyiban elavult, hogy ma már nem adagolot raknak diesel motorra a fejlett világban. Egyébként arról amiről beszéltünk, abban a mai napig így van, tehát arra nem elavult.
De a ketfokozatut nem ajánlja traktorra a Bosch irodalom se, és ez a lényeg.
Akkor vegulis az utolsó bekezdésed alapján most már elismered hogy van különbség a 2 szabályzó között, és az sem igaz amit állítottal, hogy beallitas kérdése csak.
Válasz Rabó001 #3085. hozzászólásáraÉn a Dr Anka István ugyanilyen című könyvéből tanultam.

1980-ban államvizsgáztam.
Nem most volt, de alapjaiban nem változott.
Válasz Praetor #3103. hozzászólásáraAkkor jól gondolom hogy a világhálón ami fent van adat, abból szedi össze a legtöbb válaszra hasonlót ? Gondolok arra hogy százalékol ha egy kérdésre több választ is talál ??? Kisebb gyerek szokta basztattni, eddig eszembe sem jutott hogy én is szórakozzak vele.
Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAz AI-val annyi a gond, hogy a matekja statisztikai alapon működik, ezért viszonylag sűrűn hallucinál. Azaz olyat mondhat, ami nem igaz. A logikával is problémája van, és sokszor nehéz meggyőzni egyszerű, tök evidens igazságokról is. Ezek a jelenlegi "AI" szoftverek pusztán nagy nyelvi modellek, csak trénelhető algoritmusok és nem általános mesterséges intelligenciák. Ha egyszer majd létrehozzák a valódi általános mesterséges intelligenciát, akkor az brutális lehet. Jó és rossz értelemben is.

Szóval ezek a szoftverek alkalmasak képek generálására, mintakeresésre, statisztikai elemzésre, ellenőrzött információk szövegbe foglalására. Ha számunkra ismeretlen információt közöl, akkor addig nem lehetünk biztosak a helyességében, amíg azt le nem ellenőriztük a megfelelő forrásból.
Amióta megjelentek, az újságírás - amúgy is közel katasztrofális - minőségét sikerült látványosan tovább rontani vele.
Válasz hashtag #3100. hozzászólásáraA terelőlemezen már hosszítottam. Annyira nem egyszerű a kérdés, mert pár centit szögben áll. Anno valamikor orránál fogva cibálhatták ezt a rábát.
Válasz Rabó001 #3085. hozzászólásáraNem szép dolog lenézni az AI-t, el kell fogadni hogy a világhálón elérhető információból alkot véleményt.

A te véleményed, az enyém is és hivatkozott szakirodalomé is elavult.
A Bosch gyártó technikai leírásában a többfokozatú adagolót is ugyanúgy ajánlja közúti használatra mint a min-max-ost.
Erre a Lajos korabeli témára egyébként sem könnyű neki rálátni hisz ezek nagyon kis darabszámban vannak a neten.
Én is egyetlen gyártói leírást találtam ebből a korból:
https://injectionpumps.co.uk/wp-content/uploads/2020/04/Bosch-Governors-for-Inline-Injection-Pumps.pdf
Magára a kérdésre egyébként helyesen válaszolt hiszen a "jobb" többfokozatú adagolóval lehet használni a min-max-ost-is. Több sofőr értekezett róla hogy melyik melyiket szereti jobban de amin megakadt a szemem az az volt hogy a többfokozatú "tempomatként" működik.
A hibát valójában én követtem el azzal hogy fordítva tettem fel neki a kérdést
Erről nem az AI tehet.
Mivel láthatóan nem fogadod el az AI-t ezért nem másolom be amiket írt de lényegében a többfokozatúból egy rugó eltávolításával lehet egyfokozatú adagolót készíteni de fordítva nem mert a min-maxosból a rugón kívül több szerkezeti elem is hiányzik.
Válasz Praetor #3086. hozzászólásáraPedig az új hűtő meg szokta oldani ezt a kérdést. Mivel a rozsda meg az iszap eltömíti lassan. Próbàlhatsz a ventillátor terelő lemezén szűkíteni, ne tudjon annyi falsot szívni mellette. Meg a hűtőt fújd be frankó mosószerrel, aztán úgy fúvassad ki utàna kompresszorral
Válasz .Richard. #3098. hozzászólásáraJa,hiszen itt a táp szivattyú. Csak nem jó. Majd elfeledtem.
Válasz rtamas1976 #3091. hozzászólására
főleg mtzt ne akarj csinálni. Az adagolos ismerős a haját tèpte,mert a fogasivek fogai nem olyanok,mint a règiekè. Van nagy fogjèzag,van kicsi,Ok. Cserèli mindet, akkor meg lóg a fogaslècben. Azt is cserèli, akkor meg szorul. Szóval ez agykatasztrófa,ha minden holmi onnan jön ahonnan az MTZ is.
Válasz _NB_ #3096. hozzászólásáraNem kell elképzelni, mivel le van írva, el lehet olvasni. :) :) :) De nagyjából jó helyen kapirgálsz, a szabályzón keresztül mozgatod az elemeket.
Anélkül, hogy értenék hozzá a hozzászólásokat elolvasva, én úgy képzelem el
A teherautó adagoló úgymond mennyiséget szabályoz azaz szinte a fogaslécet és az elemeket mozgatja a gázpedál,
a röpsúly csak a min és a max fordulatot hivatott szabályozni.
A traki adagoló, az fordulatszámot szabályoz a gázpedállal azaz a röpsúlyt szabályozza, majd ez a röpsúly szabályoz a fogaslécet.
Olyan mintha én gázpedállal kérelmeznék egy 1500-as motorfordulatot az adagolótól és ez a röpsúly pozícióját állítja,
majd ez a röpsúly, ha leesik a fordulat a fogaslécet mozgatva ad egy kis gázolajat és fordítva.
Válasz Praetor #3094. hozzászólásáraIgen, én is csak azért írtam. Kíváncsi leszek a végére.
Válasz Rabó001 #3093. hozzászólásáraKolléga, értettem (elsőre is
), köszönöm! Csak diskurálunk itt a topikban.
Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegvan az adagoló, kiszűrted mi a baj, működik az elektromossal, rájöttél hogy a tápszivattyú nem rávaló. Tudod milyen számokat kell összenézni, megírtam. Ezen az úton menj tovább. Tápszivattyú beszerzési lehetőségek: Axial, Agro-Alfa, Kite, asszem a Habinál is van, meg még sok helyen, de biztos találni Bosch cuccokkal foglalkozót, busz-teherautó alkatrész forgalmazók, igaz már jól kikoptak az Ikarusok, de még azért akad, időseb Volános embert is kereshetsz.
Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegpróbáltad az elektromos szivattyúval. Az nemgáz sőtt kiszűrted a hibát vele.
De az eredetivel is működnie kell!
Ezért is írtam a tápszivattyú nemfelétlenül rávaló!
Láttam én már sok "mesterembert" dolgozni.
Mekk mester is mesternek hívja magát!
De aki mem mestere az hóhérja!!!
Válasz Rabó001 #3089. hozzászólásáraHát nem!
Azt sajnálom ,hogy az adagoló javítást nemkezdtem el !
Lettvolna kitől tanulni.
A padot megörököltem az megvan sok időm lessz gyakorolni kellene!
Az elméleti részével tisztában vagyok. De az elmélet és a gyakorlat sokszor köszönőviszonyban sincsenek.
Válasz rtamas1976 #3087. hozzászólásáraÉrtem. Viszont, ez a 3 bar a pumpa maximális nyomása. A pumpa átnyomja a gázolajszűrőkön a naftát, és utána megy az adagolóba, ahol meg a nyomástartó is elengedi a felesleget. Nem gondolnám, hogy jóval 2 bar fölé tudna menni a nyomás. Ha ez valós probléma lehet, amit mondasz, akkor lehet, hogy pont jó választás volt ez a 3 bar-os külső ac.
Válasz rtamas1976 #3087. hozzászólásáraEz se az AI írta neked.

Válasz Rabó001 #3083. hozzászólására
Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraA régi hagyományos adagolók 0.8bár
A bosch amit mi használtunk az 12x1.5mm 1.2 bár felírattal volt.
A probléma az a3 bárral ,hogy az adagoló elem nyaki tömítése átengedhet és a gázolaj belekerül a motorolajba.
Válasz Rabó001 #3084. hozzászólásáraA hűtő alig 2-3 éves, termosztát 71 fokos (meg van fúrkálva, alapjáraton 69-70 fokig hűl).
Válasz termelo #3075. hozzászólásáraTessék! Szakirodalomból. Nem én írtam, és nem hit kérdése, meg tapasztalat. Bosznay László: Diesel-adagolók és -szabályozók, Mezőgazdasági Kiadó, 1977. 105-106.oldal.


Azért az AI-nek még fejlődni kell. Azon kívül hogy magyartalan, ezáltal érthetetlen. Az 5.pontban igaza van. Végülis nem hülyeséget válaszolt, nem is azt amiről szó volt.
Válasz Praetor #3073. hozzászólásáraJujj. Hűtéshez tiszta legyen a hűtő, jó vízóra, az IFA ventilátor is jó dolog azt mondják, termosztát 71 fokos, vagy kiherélt.
Válasz Praetor #3078. hozzászólására1-1.5 bar.

De ha nekem nem hisztek, akkor itt a gépkönyv részlete. D2156 motor.
Válasz termelo #3068. hozzászólásáraRosszabbnál rosszabb ötletek.
Válasz termelo #3075. hozzászólásáraNincs fordítva.
Jössz itt a AI-vel, hagyjuk.
Válasz termelo #3079. hozzászólásáraEz is eszembe jutott, de a 4-5 báros nem feltétlenül nyom nagyobb mennyiséget. Amit néztem 5bar-ost, arra konkrétan 120l/h-t írtak, és ez valamivel kevesebb, mint a jelenlegi 3bar-osom. A nyomástartónál meg elegendőnek találtam az áteresztő keresztmetszetet, csak lehet, hogy a rugója már kicsit fáradt, de ebben nem vagyok biztos.
Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraFelesleges a 4-5 báros ac a nyomástartó úgyis előbb lefúj sőt még arra is kell figyelni hogy a nyomástartó nem tud akármekkora mennyiséget átereszteni!
Válasz rtamas1976 #3071. hozzászólásáraNekem az egyik szerelő azt mondta, hogy a régebbi rába motoroknál 1.2 bár a nyomástartó, a d10-eknél 1.5 bár.
Dilemmáztam 4-5 bároson is, de az amperek elriasztottak, pedig lehet, hogy számított volna. 
A külső elektromos ac pumpám 3 bár, ~150l/h, és ~6A áramigénye van.
Válasz Praetor #3076. hozzászólásáraOhh, a címzett lemaradt...
Válasz Gumóka #3072. hozzászólásáraHa tőlem kérdezed, akkor igen. Van Bosch "műanyagos" kézipumpám is, meg egy régi kitekerős is. A régi kitekerős kitekerve és kihúzva a motor működése közben lüktetett, és szép lassan visszahúzta.
Válasz Rabó001 #3061. hozzászólásáraEz pont fordítva van a szakirodalomban de mind 1.
Megkérdeztem az AI-t:
Azonos motortípus esetén használható-e a min-max tipusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú soros dízel adagoló?
Ezt válaszolta:
Igen, az azonos motortípus esetén elméletileg használható a min-max típusú soros dízel adagoló helyett all-speed típusú soros dízel adagoló, azonban több szempontot figyelembe kell venni:
1. Működési tartomány
Az all-speed adagoló nagyobb rugalmaságot kínál a motor különböző fordulatszámainál, lehetővé téve a hatékony üzemanyag-ellátást széles sebességtartományban. Ha a motor rendszerint változó terhelést és sebességet tapasztal, akkor az all-speed adagoló jobb teljesítményt nyújthat.
2. Teljesítmény és hatékonyság
Az all-speed adagoló jobban optimalizálja a teljesítményt és a hatékonyságot a különböző üzemeltetési feltételek mellett. Ha a motor gyakran működik különböző sebességeken, az all-speed adagoló segíthet csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és javítani a motor teljesítményét.
3. Telepítési és beállítási szempontok
A két típus közötti csere gyakran nemcsak a mechanikai illeszkedést, hanem a vezérlés és a beállítás igényeit is érinti. Az all-speed adagoló lehet, hogy eltérő vezérlési és beállítási követelményeket igényel, amelyeket figyelembe kell venni a telepítés során.
4. Költség
Az all-speed adagolók általában bonyolultabbak és drágábbak, így a megtérülést is érdemes mérlegelni a cserénél.
5. Gyártói ajánlások
Mindig érdemes megkérdezni a motor gyártóját vagy szakembert, hogy javasolt-e a csere, és hogy az új adagoló kompatibilis-e a motorral. Az adott motorhoz tervezett illeszkedés és a működési követelmények nagyon fontos szempontok.
Összességében tehát a min-max típusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú adagoló használata lehetséges, de figyelembe kell venni a fenti szempontokat, hogy biztosítsák a motor zökkenőmentes és hatékony működését.
Válasz Rabó001 #3065. hozzászólásáraIgen, szerintem most már csak találok rá valamit. A gond a hibafelderítés volt.
Válasz .Richard. #3064. hozzászólásáraMost ez van, amit írsz. Felmerült már itt több illeszkedő tápszivattyú is. Úgy tűnik, hogy rengeteg autóhoz van hasonló paraméterű és méretű tápszivattyú is. Ezt a Bosch-t fű-fa másolta orrba-szájba. Egyet majd veszek, és majd kiderül hogy viselkedik. A melegedés lesz majd az izgalmas 36 fok melegben. Ezért kéne emelni a fordulaton, az javítaná a hűtést (is). Lehet, hogy teszek rá ifa műanyag ventilátort. Az állítólag jobban húzza a levegőt.
Most én már nem emlékszem, de ha kitekerős a kézipumpa, mint az mtz-n pl., azt ha kitekered löködi az adagoló, lüktet?
Válasz mtz1221 #3070. hozzászólásáraA membrános ac pumpa kb0.3bárt tud.
A dugattyús tőbbet tud.
A sima adagoló 0.8 bár a közöztüzelőszerben.
A bosch mint az említett d10
1.2báros nyomástartóval dolgozik.
Válasz termelo #3068. hozzászólásáraÉn megkeresnék nyelves memrános tápszívattyút, ha lenne rávaló. Bosch adagolóra van. Annak nagyobb a tűrése, és több tömítéssel, lehetne játszani is vele.
Válasz termelo #3059. hozzászólásáraMegy még nem kell valamiért levegőztettni. Imt rakovicán a motor felett van a tank, mindig szűrő csere után jöttünk rá, hogy szar a tápszívattyú. Ha meg kint a földön fogyott el a nafta, akkor kellett másik traktor aminek a kompresszorjával a tankot nyomatva ki levegőztettük.

Ezek pedig kör adagolósók. Igaz általában csak a tank felöli szeleppel vilt mindig a gond az ac-ban.
Válasz Praetor #3060. hozzászólásáraÉn sorrendben ezt tenném:
Másik tápszivattyú ha van,
ha nincs megpróbálnék nagyobb görgőt a tápszivattyúba készíttetni vagy
ha a későbbiekben kapható ilyen "rövid" tápszivattyú akkor hozzáilleszteném az adagoló házát az adotthoz,
esetleg a tápszivattyúból vetetnék le h jobban beüljön
vagy vennék a bontóba 10e ért egy szgk szívattyút oszt ámen
Válasz mtz1221 #3066. hozzászólásáraEz így van.
Válasz Rabó001 #3054. hozzászólásáraSzépen írtam hogy a ét kör adagolónak egész más a feje. Most a többi vagy nem akart vagy nem tudta hogy a két golyósat is vissza lehet az 1 golyós szállítására állítani. Attól hogy én elkezdek neki okoskodni mint egy elkapatott majom nem fogja megcsinálni ha nem akarja.
Válasz Praetor #3060. hozzászólásáraHa osszenezed a tartály szintjét az adagoloval, főleg mikor tele van. Erre akartam írni, az elzart csapot.
Leirtam egy tipusszamot, azon elindulva keress rá való tapszivattyut, meg kis mérted a tiéden az elmozdulasokat.
Válasz Praetor #3060. hozzászólásáraPersze,hogy megy. Mikor az elem lefelé jön vákuumot kèpez a fej szelep alatt,mikor a vezèrlőèl nyitja a szivónyilást,ahol a tápnyomás van a gázolajnak,oda meg befolyik a gázolaj. Csak nagy terhelèsen,nagy fordulaton van a lassú feltöltèse. Ezèrt irtam,a levegő az vákuumbol lehet. Aztán mi lenne,ha az vellany acvel hajtanád,max veszel rá mègegyet,ha megmekkent átrakod azt megy. Úgy is meg van,jó lesz az azzal is.
Válasz termelo #3059. hozzászólásáraPersze hogy megy rafolyassal, csak általában egyik gépen se olyan a tartály elhelyezése, hogy rafolyassal működjön.
Nekünk a Rába egyszer fél napig elzart gazolajcsappal ment, utána kezdett dadogni.
Válasz Praetor #3057. hozzászólásáraA gazkar ütköző csavarjaval az adagolon. Ha az nem elég, akkor kell belenyulni a szabalyzoba, az abban lévő rugokat feszíteni, elvagni belőle, de ezt nem ajánlott otthon csinálni. Mtz-é viszonylag egyszerű.
Válasz termelo #3056. hozzászólásáraBajnak éppen nem baj. Senki nem mondta hogy az adagolonak esze van, csak te. Hiába magyarazod.
Létezik ketfokozatu (minimum-maximum) szabályzó, ez van a közúti motorokon, teherauton, buszon.
És van a tejes fordulatszám tartományban/folyamatosan működő (összrezsim) szabályzó, ez van a traktorokon. Ennek könyvtárnyi szakirodalma van. Nem én találtalam ki.
Zarojel: Csak ha az ember javít, akkor általában komplett adagolót cserél a szabalyzoval együtt, nem áll neki szabályzót cserélni, mert utána amúgy is illene padon megnezni az egészet.
Válasz termelo #3059. hozzászólásáraSemmi baja a bütyöknek. A barna foltnak nézett valami is csak olaj volt rajta.
A régi rábás tápszivattyú görgőjéhez hozzá sem ért, csak a két oldalsó "bütyök" ért bele a görgő villába, és lökdöste 1-1mm-ert.
Szív annyit az adagoló.
Az eddigi tapasztalatom az, hogy tápszivattyú nélkül is megy, amíg nem terheled le jobban a motort.
Válasz Praetor #3057. hozzászólásáraEgyébként úgy tudom hogy funkcionálisan tápszivattyú nélkül is mennek a soros adagolók gravitációs ráfolyással persze NEM üzemszerűen.
Nem tudom kopott-e a bütyök arról már volt szó?
Esetleg meg lehetne nézni hasonló tápszivattyúnál...