Gázolaj árak 584 Ft Benzin árak 578 Ft EUR 384.91 Ft USD 332.67 Ft CHF 413.05 Ft GBP 437.83 Ft

Fórum

Rába Steiger traktorok

Létrehozta: Vendég , 2008-02-03 21:31:29

Kedvencekhez Segítség
3158 hozzászólás
Nincs profilkép
#3108 Praetor
2024-11-05 18:42:46

Válasz mtz1221 #3104. hozzászólásáraEz amit írtam a mai nagy nyelvi modellekkel szembeni közismert kritika. Hogy konkrétan hogy dolgozza fel tréneléskor az algoritmus az anyagot, és hogy kezeli az ellentmondásos információkat, azt nem tudom. Az is lehet, hogy modellenként változik ez, mert ezek az "AI"-k sem egyformák.

Nincs profilkép
#3107 Rabó001
2024-11-05 17:47:55

Válasz Radocz #3105. hozzászólásáraEz volt a legközelebb nekem.

Nincs profilkép
#3106 Rabó001
2024-11-05 17:47:19

Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAmit én betettem, az csak annyiban elavult, hogy ma már nem adagolot raknak diesel motorra a fejlett világban. Egyébként arról amiről beszéltünk, abban a mai napig így van, tehát arra nem elavult.
De a ketfokozatut nem ajánlja traktorra a Bosch irodalom se, és ez a lényeg.
Akkor vegulis az utolsó bekezdésed alapján most már elismered hogy van különbség a 2 szabályzó között, és az sem igaz amit állítottal, hogy beallitas kérdése csak.

#3105 Radocz
2024-11-05 17:41:28

Válasz Rabó001 #3085. hozzászólásáraÉn a Dr Anka István ugyanilyen című könyvéből tanultam.

1980-ban államvizsgáztam.
Nem most volt, de alapjaiban nem változott.

smile cowboy

#3104 mtz1221
2024-11-05 17:38:32

Válasz Praetor #3103. hozzászólásáraAkkor jól gondolom hogy a világhálón ami fent van adat, abból szedi össze a legtöbb válaszra hasonlót ? Gondolok arra hogy százalékol ha egy kérdésre több választ is talál ??? Kisebb gyerek szokta basztattni, eddig eszembe sem jutott hogy én is szórakozzak vele.smile sweatdrop

Nincs profilkép
#3103 Praetor
2024-11-05 04:03:18

Válasz termelo #3101. hozzászólásáraAz AI-val annyi a gond, hogy a matekja statisztikai alapon működik, ezért viszonylag sűrűn hallucinál. Azaz olyat mondhat, ami nem igaz. A logikával is problémája van, és sokszor nehéz meggyőzni egyszerű, tök evidens igazságokról is. Ezek a jelenlegi "AI" szoftverek pusztán nagy nyelvi modellek, csak trénelhető algoritmusok és nem általános mesterséges intelligenciák. Ha egyszer majd létrehozzák a valódi általános mesterséges intelligenciát, akkor az brutális lehet. Jó és rossz értelemben is.

Szóval ezek a szoftverek alkalmasak képek generálására, mintakeresésre, statisztikai elemzésre, ellenőrzött információk szövegbe foglalására. Ha számunkra ismeretlen információt közöl, akkor addig nem lehetünk biztosak a helyességében, amíg azt le nem ellenőriztük a megfelelő forrásból.

Amióta megjelentek, az újságírás - amúgy is közel katasztrofális - minőségét sikerült látványosan tovább rontani vele. smile hammer

Nincs profilkép
#3102 Praetor
2024-11-05 03:38:49

Válasz hashtag #3100. hozzászólásáraA terelőlemezen már hosszítottam. Annyira nem egyszerű a kérdés, mert pár centit szögben áll. Anno valamikor orránál fogva cibálhatták ezt a rábát. smile glare

Nincs profilkép
#3101 termelo
2024-11-04 23:26:45

Válasz Rabó001 #3085. hozzászólásáraNem szép dolog lenézni az AI-t, el kell fogadni hogy a világhálón elérhető információból alkot véleményt.

A te véleményed, az enyém is és hivatkozott szakirodalomé is elavult.

A Bosch gyártó technikai leírásában a többfokozatú adagolót is ugyanúgy ajánlja közúti használatra mint a min-max-ost.

Erre a Lajos korabeli témára egyébként sem könnyű neki rálátni hisz ezek nagyon kis darabszámban vannak a neten.

Én is egyetlen gyártói leírást találtam ebből a korból:

https://injectionpumps.co.uk/wp-content/uploads/2020/04/Bosch-Governors-for-Inline-Injection-Pumps.pdf

Magára a kérdésre egyébként helyesen válaszolt hiszen a "jobb" többfokozatú adagolóval lehet használni a min-max-ost-is. Több sofőr értekezett róla hogy melyik melyiket szereti jobban de amin megakadt a szemem az az volt hogy a többfokozatú "tempomatként" működik.

A hibát valójában én követtem el azzal hogy fordítva tettem fel neki a kérdést smile hammer
Erről nem az AI tehet.

Mivel láthatóan nem fogadod el az AI-t ezért nem másolom be amiket írt de lényegében a többfokozatúból egy rugó eltávolításával lehet egyfokozatú adagolót készíteni de fordítva nem mert a min-maxosból a rugón kívül több szerkezeti elem is hiányzik.

Nincs profilkép
#3100 hashtag
2024-11-04 21:48:47

Válasz Praetor #3086. hozzászólásáraPedig az új hűtő meg szokta oldani ezt a kérdést. Mivel a rozsda meg az iszap eltömíti lassan. Próbàlhatsz a ventillátor terelő lemezén szűkíteni, ne tudjon annyi falsot szívni mellette. Meg a hűtőt fújd be frankó mosószerrel, aztán úgy fúvassad ki utàna kompresszorral

Nincs profilkép
#3099 .Richard.
2024-11-04 21:05:31

Válasz .Richard. #3098. hozzászólásáraJa,hiszen itt a táp szivattyú. Csak nem jó. Majd elfeledtem. smile lol

Nincs profilkép
#3098 .Richard.
2024-11-04 21:04:05

Válasz rtamas1976 #3091. hozzászólásárasmile lolfőleg mtzt ne akarj csinálni. Az adagolos ismerős a haját tèpte,mert a fogasivek fogai nem olyanok,mint a règiekè. Van nagy fogjèzag,van kicsi,Ok. Cserèli mindet, akkor meg lóg a fogaslècben. Azt is cserèli, akkor meg szorul. Szóval ez agykatasztrófa,ha minden holmi onnan jön ahonnan az MTZ is.

Nincs profilkép
#3097 Rabó001
2024-11-04 20:11:17

Válasz _NB_ #3096. hozzászólásáraNem kell elképzelni, mivel le van írva, el lehet olvasni. :) :) :) De nagyjából jó helyen kapirgálsz, a szabályzón keresztül mozgatod az elemeket.

#3096 _NB_
2024-11-04 19:40:07

Anélkül, hogy értenék hozzá a hozzászólásokat elolvasva, én úgy képzelem el

A teherautó adagoló úgymond mennyiséget szabályoz azaz szinte a fogaslécet és az elemeket mozgatja a gázpedál,
a röpsúly csak a min és a max fordulatot hivatott szabályozni.

A traki adagoló, az fordulatszámot szabályoz a gázpedállal azaz a röpsúlyt szabályozza, majd ez a röpsúly szabályoz a fogaslécet.
Olyan mintha én gázpedállal kérelmeznék egy 1500-as motorfordulatot az adagolótól és ez a röpsúly pozícióját állítja,
majd ez a röpsúly, ha leesik a fordulat a fogaslécet mozgatva ad egy kis gázolajat és fordítva.

Nincs profilkép
#3095 Rabó001
2024-11-04 17:41:13

Válasz Praetor #3094. hozzászólásáraIgen, én is csak azért írtam. Kíváncsi leszek a végére.

Nincs profilkép
#3094 Praetor
2024-11-04 17:01:51

Válasz Rabó001 #3093. hozzászólásáraKolléga, értettem (elsőre is smile wink), köszönöm! Csak diskurálunk itt a topikban.

Nincs profilkép
#3093 Rabó001
2024-11-04 16:05:53

Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegvan az adagoló, kiszűrted mi a baj, működik az elektromossal, rájöttél hogy a tápszivattyú nem rávaló. Tudod milyen számokat kell összenézni, megírtam. Ezen az úton menj tovább. Tápszivattyú beszerzési lehetőségek: Axial, Agro-Alfa, Kite, asszem a Habinál is van, meg még sok helyen, de biztos találni Bosch cuccokkal foglalkozót, busz-teherautó alkatrész forgalmazók, igaz már jól kikoptak az Ikarusok, de még azért akad, időseb Volános embert is kereshetsz.

#3092 rtamas1976
2024-11-04 15:58:22

Válasz Praetor #3090. hozzászólásáraMegpróbáltad az elektromos szivattyúval. Az nemgáz sőtt kiszűrted a hibát vele.
De az eredetivel is működnie kell!
Ezért is írtam a tápszivattyú nemfelétlenül rávaló!
Láttam én már sok "mesterembert" dolgozni.
Mekk mester is mesternek hívja magát!
De aki mem mestere az hóhérja!!!smile nonono

#3091 rtamas1976
2024-11-04 15:52:56

Válasz Rabó001 #3089. hozzászólásáraHát nem!
Azt sajnálom ,hogy az adagoló javítást nemkezdtem el !
Lettvolna kitől tanulni.
A padot megörököltem az megvan sok időm lessz gyakorolni kellene!
Az elméleti részével tisztában vagyok. De az elmélet és a gyakorlat sokszor köszönőviszonyban sincsenek.

Nincs profilkép
#3090 Praetor
2024-11-04 15:45:24

Válasz rtamas1976 #3087. hozzászólásáraÉrtem. Viszont, ez a 3 bar a pumpa maximális nyomása. A pumpa átnyomja a gázolajszűrőkön a naftát, és utána megy az adagolóba, ahol meg a nyomástartó is elengedi a felesleget. Nem gondolnám, hogy jóval 2 bar fölé tudna menni a nyomás. Ha ez valós probléma lehet, amit mondasz, akkor lehet, hogy pont jó választás volt ez a 3 bar-os külső ac. smile smile

#3087 rtamas1976
2024-11-04 15:37:11

Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraA régi hagyományos adagolók 0.8bár
A bosch amit mi használtunk az 12x1.5mm 1.2 bár felírattal volt.
A probléma az a3 bárral ,hogy az adagoló elem nyaki tömítése átengedhet és a gázolaj belekerül a motorolajba.

Nincs profilkép
#3086 Praetor
2024-11-04 15:34:56

Válasz Rabó001 #3084. hozzászólásáraA hűtő alig 2-3 éves, termosztát 71 fokos (meg van fúrkálva, alapjáraton 69-70 fokig hűl).

Nincs profilkép
#3085 Rabó001
2024-11-04 15:24:08

Válasz termelo #3075. hozzászólásáraTessék! Szakirodalomból. Nem én írtam, és nem hit kérdése, meg tapasztalat. Bosznay László: Diesel-adagolók és -szabályozók, Mezőgazdasági Kiadó, 1977. 105-106.oldal.


Azért az AI-nek még fejlődni kell. Azon kívül hogy magyartalan, ezáltal érthetetlen. Az 5.pontban igaza van. Végülis nem hülyeséget válaszolt, nem is azt amiről szó volt.

Nincs profilkép
#3084 Rabó001
2024-11-04 15:02:53

Válasz Praetor #3073. hozzászólásáraJujj. Hűtéshez tiszta legyen a hűtő, jó vízóra, az IFA ventilátor is jó dolog azt mondják, termosztát 71 fokos, vagy kiherélt.

Nincs profilkép
#3083 Rabó001
2024-11-04 15:00:42

Válasz Praetor #3078. hozzászólására1-1.5 bar.
De ha nekem nem hisztek, akkor itt a gépkönyv részlete. D2156 motor.

Nincs profilkép
#3082 Rabó001
2024-11-04 14:56:21

Válasz termelo #3068. hozzászólásáraRosszabbnál rosszabb ötletek.

Nincs profilkép
#3081 Rabó001
2024-11-04 14:54:34

Válasz termelo #3075. hozzászólásáraNincs fordítva.
Jössz itt a AI-vel, hagyjuk.

Nincs profilkép
#3080 Praetor
2024-11-04 14:19:42

Válasz termelo #3079. hozzászólásáraEz is eszembe jutott, de a 4-5 báros nem feltétlenül nyom nagyobb mennyiséget. Amit néztem 5bar-ost, arra konkrétan 120l/h-t írtak, és ez valamivel kevesebb, mint a jelenlegi 3bar-osom. A nyomástartónál meg elegendőnek találtam az áteresztő keresztmetszetet, csak lehet, hogy a rugója már kicsit fáradt, de ebben nem vagyok biztos.

Nincs profilkép
#3079 termelo
2024-11-04 14:12:39

Válasz Praetor #3078. hozzászólásáraFelesleges a 4-5 báros ac a nyomástartó úgyis előbb lefúj sőt még arra is kell figyelni hogy a nyomástartó nem tud akármekkora mennyiséget átereszteni!

Nincs profilkép
#3078 Praetor
2024-11-04 14:03:21

Válasz rtamas1976 #3071. hozzászólásáraNekem az egyik szerelő azt mondta, hogy a régebbi rába motoroknál 1.2 bár a nyomástartó, a d10-eknél 1.5 bár.

A külső elektromos ac pumpám 3 bár, ~150l/h, és ~6A áramigénye van. smile sweatdrop Dilemmáztam 4-5 bároson is, de az amperek elriasztottak, pedig lehet, hogy számított volna. smile smile

#3077 Gumóka
2024-11-04 14:02:55

Válasz Praetor #3076. hozzászólásáraOhh, a címzett lemaradt...smile sweatdrop

Nincs profilkép
#3076 Praetor
2024-11-04 14:00:18

Válasz Gumóka #3072. hozzászólásáraHa tőlem kérdezed, akkor igen. Van Bosch "műanyagos" kézipumpám is, meg egy régi kitekerős is. A régi kitekerős kitekerve és kihúzva a motor működése közben lüktetett, és szép lassan visszahúzta.

Nincs profilkép
#3075 termelo
2024-11-04 13:56:24

Válasz Rabó001 #3061. hozzászólásáraEz pont fordítva van a szakirodalomban de mind 1.

Megkérdeztem az AI-t:

Azonos motortípus esetén használható-e a min-max tipusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú soros dízel adagoló?

Ezt válaszolta:

Igen, az azonos motortípus esetén elméletileg használható a min-max típusú soros dízel adagoló helyett all-speed típusú soros dízel adagoló, azonban több szempontot figyelembe kell venni:

1. Működési tartomány
Az all-speed adagoló nagyobb rugalmaságot kínál a motor különböző fordulatszámainál, lehetővé téve a hatékony üzemanyag-ellátást széles sebességtartományban. Ha a motor rendszerint változó terhelést és sebességet tapasztal, akkor az all-speed adagoló jobb teljesítményt nyújthat.
2. Teljesítmény és hatékonyság
Az all-speed adagoló jobban optimalizálja a teljesítményt és a hatékonyságot a különböző üzemeltetési feltételek mellett. Ha a motor gyakran működik különböző sebességeken, az all-speed adagoló segíthet csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és javítani a motor teljesítményét.
3. Telepítési és beállítási szempontok
A két típus közötti csere gyakran nemcsak a mechanikai illeszkedést, hanem a vezérlés és a beállítás igényeit is érinti. Az all-speed adagoló lehet, hogy eltérő vezérlési és beállítási követelményeket igényel, amelyeket figyelembe kell venni a telepítés során.
4. Költség
Az all-speed adagolók általában bonyolultabbak és drágábbak, így a megtérülést is érdemes mérlegelni a cserénél.
5. Gyártói ajánlások
Mindig érdemes megkérdezni a motor gyártóját vagy szakembert, hogy javasolt-e a csere, és hogy az új adagoló kompatibilis-e a motorral. Az adott motorhoz tervezett illeszkedés és a működési követelmények nagyon fontos szempontok.


Összességében tehát a min-max típusú soros dízel adagoló helyett az all-speed típusú adagoló használata lehetséges, de figyelembe kell venni a fenti szempontokat, hogy biztosítsák a motor zökkenőmentes és hatékony működését.

Nincs profilkép
#3074 Praetor
2024-11-04 13:55:45

Válasz Rabó001 #3065. hozzászólásáraIgen, szerintem most már csak találok rá valamit. A gond a hibafelderítés volt. smile smile

Nincs profilkép
#3073 Praetor
2024-11-04 13:54:41

Válasz .Richard. #3064. hozzászólásáraMost ez van, amit írsz. Felmerült már itt több illeszkedő tápszivattyú is. Úgy tűnik, hogy rengeteg autóhoz van hasonló paraméterű és méretű tápszivattyú is. Ezt a Bosch-t fű-fa másolta orrba-szájba. Egyet majd veszek, és majd kiderül hogy viselkedik. A melegedés lesz majd az izgalmas 36 fok melegben. Ezért kéne emelni a fordulaton, az javítaná a hűtést (is). Lehet, hogy teszek rá ifa műanyag ventilátort. Az állítólag jobban húzza a levegőt.

#3072 Gumóka
2024-11-04 13:41:16

Most én már nem emlékszem, de ha kitekerős a kézipumpa, mint az mtz-n pl., azt ha kitekered löködi az adagoló, lüktet?

#3071 rtamas1976
2024-11-04 13:39:48

Válasz mtz1221 #3070. hozzászólásáraA membrános ac pumpa kb0.3bárt tud.
A dugattyús tőbbet tud.
A sima adagoló 0.8 bár a közöztüzelőszerben.
A bosch mint az említett d10
1.2báros nyomástartóval dolgozik.

#3070 mtz1221
2024-11-04 13:32:37

Válasz termelo #3068. hozzászólásáraÉn megkeresnék nyelves memrános tápszívattyút, ha lenne rávaló. Bosch adagolóra van. Annak nagyobb a tűrése, és több tömítéssel, lehetne játszani is vele.

#3069 mtz1221
2024-11-04 13:29:48

Válasz termelo #3059. hozzászólásáraMegy még nem kell valamiért levegőztettni. Imt rakovicán a motor felett van a tank, mindig szűrő csere után jöttünk rá, hogy szar a tápszívattyú. Ha meg kint a földön fogyott el a nafta, akkor kellett másik traktor aminek a kompresszorjával a tankot nyomatva ki levegőztettük. smile hammersmile hammersmile hammer Ezek pedig kör adagolósók. Igaz általában csak a tank felöli szeleppel vilt mindig a gond az ac-ban.

Nincs profilkép
#3068 termelo
2024-11-04 13:27:11

Válasz Praetor #3060. hozzászólásáraÉn sorrendben ezt tenném:

Másik tápszivattyú ha van,
ha nincs megpróbálnék nagyobb görgőt a tápszivattyúba készíttetni vagy

ha a későbbiekben kapható ilyen "rövid" tápszivattyú akkor hozzáilleszteném az adagoló házát az adotthoz,

esetleg a tápszivattyúból vetetnék le h jobban beüljön

vagy vennék a bontóba 10e ért egy szgk szívattyút oszt ámen

#3066 mtz1221
2024-11-04 13:23:23

Válasz Rabó001 #3054. hozzászólásáraSzépen írtam hogy a ét kör adagolónak egész más a feje. Most a többi vagy nem akart vagy nem tudta hogy a két golyósat is vissza lehet az 1 golyós szállítására állítani. Attól hogy én elkezdek neki okoskodni mint egy elkapatott majom nem fogja megcsinálni ha nem akarja.

Nincs profilkép
#3065 Rabó001
2024-11-04 13:22:19

Válasz Praetor #3060. hozzászólásáraHa osszenezed a tartály szintjét az adagoloval, főleg mikor tele van. Erre akartam írni, az elzart csapot.
Leirtam egy tipusszamot, azon elindulva keress rá való tapszivattyut, meg kis mérted a tiéden az elmozdulasokat.

Nincs profilkép
#3064 .Richard.
2024-11-04 13:19:31

Válasz Praetor #3060. hozzászólásáraPersze,hogy megy. Mikor az elem lefelé jön vákuumot kèpez a fej szelep alatt,mikor a vezèrlőèl nyitja a szivónyilást,ahol a tápnyomás van a gázolajnak,oda meg befolyik a gázolaj. Csak nagy terhelèsen,nagy fordulaton van a lassú feltöltèse. Ezèrt irtam,a levegő az vákuumbol lehet. Aztán mi lenne,ha az vellany acvel hajtanád,max veszel rá mègegyet,ha megmekkent átrakod azt megy. Úgy is meg van,jó lesz az azzal is.

Nincs profilkép
#3063 Rabó001
2024-11-04 13:18:52

Válasz termelo #3059. hozzászólásáraPersze hogy megy rafolyassal, csak általában egyik gépen se olyan a tartály elhelyezése, hogy rafolyassal működjön.

Nekünk a Rába egyszer fél napig elzart gazolajcsappal ment, utána kezdett dadogni.

Nincs profilkép
#3062 Rabó001
2024-11-04 13:15:58

Válasz Praetor #3057. hozzászólásáraA gazkar ütköző csavarjaval az adagolon. Ha az nem elég, akkor kell belenyulni a szabalyzoba, az abban lévő rugokat feszíteni, elvagni belőle, de ezt nem ajánlott otthon csinálni. Mtz-é viszonylag egyszerű.

Nincs profilkép
#3061 Rabó001
2024-11-04 13:11:38

Válasz termelo #3056. hozzászólásáraBajnak éppen nem baj. Senki nem mondta hogy az adagolonak esze van, csak te. Hiába magyarazod.

Létezik ketfokozatu (minimum-maximum) szabályzó, ez van a közúti motorokon, teherauton, buszon.
És van a tejes fordulatszám tartományban/folyamatosan működő (összrezsim) szabályzó, ez van a traktorokon. Ennek könyvtárnyi szakirodalma van. Nem én találtalam ki.

Zarojel: Csak ha az ember javít, akkor általában komplett adagolót cserél a szabalyzoval együtt, nem áll neki szabályzót cserélni, mert utána amúgy is illene padon megnezni az egészet.

Nincs profilkép
#3060 Praetor
2024-11-04 12:53:39

Válasz termelo #3059. hozzászólásáraSemmi baja a bütyöknek. A barna foltnak nézett valami is csak olaj volt rajta. smile smile A régi rábás tápszivattyú görgőjéhez hozzá sem ért, csak a két oldalsó "bütyök" ért bele a görgő villába, és lökdöste 1-1mm-ert.

Az eddigi tapasztalatom az, hogy tápszivattyú nélkül is megy, amíg nem terheled le jobban a motort. smile pinch Szív annyit az adagoló.

Nincs profilkép
#3059 termelo
2024-11-04 12:39:53

Válasz Praetor #3057. hozzászólásáraEgyébként úgy tudom hogy funkcionálisan tápszivattyú nélkül is mennek a soros adagolók gravitációs ráfolyással persze NEM üzemszerűen.

Nem tudom kopott-e a bütyök arról már volt szó?
Esetleg meg lehetne nézni hasonló tápszivattyúnál...

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Online adatbázis segít felismerni a mérgező növényeket
Online adatbázis segít felismerni a mérgező növényeket
Az NNGYK új felületén bárki utánanézhet a leggyakoribb veszélyes, mérgező vagy...
Nagy István: magyar gazdák nélkül nincs biztonságos élelmiszer
Nagy István: magyar gazdák nélkül nincs biztonságos élelmiszer
A miniszter méltatta a magyar termelők munkáját, akik minden nap azon dolgoznak,...
Väderstad Carrier 650, 2012-es
Väderstad Carrier 650, 2012-es

7.000.000 Ft

Új Berg Krafter minikotró árokásó 1,2 tonnás
Új Berg Krafter minikotró árokásó 1,2...

2.650.000 Ft

Eladó 8 db szép választási malac Újszászon
Eladó 8 db szép választási malac...

27.000 Ft

Új Berg Krafter minikotró árokásó Kubota motorral, 1,8 tonnás
Új Berg Krafter minikotró árokásó Kubota...

4.750.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]