Fórum

Forgalomba helyezés 

Létrehozta: Vendég, 2006-08-24 21:55:06

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #415 Rabó001 | 2020-01-25 19:10:00

    Válasz HGabi #412. hozzászólására
    Tessék, itt vannak az arra vonatkozó részek hogy mit lehet lassú járműként forgalomba helyezni, az 5/1990. KöHém rendeletből. A teljes rendeletet is elolvashatod. Igazából ezeken kívül még vannak más jogszabályok is, de ez az irányadó, ha igaz.

    5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról:
    2. § (1) * A rendelet alkalmazásában
    (8) * A rendeletben a járművekkel kapcsolatos fogalmakra - az a)-j) pontban foglalt eltéréssel, illetőleg kiegészítésekkel - a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben foglaltakat kell alkalmazni. Annak megítélése szempontjából, hogy a jármű sík úton önerejéből milyen sebességgel képes haladni, a jármű tervezési sebessége az irányadó. A rendelet alkalmazásában:
    a) * „traktor”: a 167/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 3. cikk 8. pontjában meghatározott fogalom,

    b) „munkagép”: a közúti forgalomban időszakosan részt vevő olyan önjáró vagy vontatott gép, amely nem szállítás vagy vontatás, hanem egyéb munkavégzés céljából készült,

    ba) * „mezőgazdasági erőgép”: a tervezési sebessége alapján lassú járműnek minősülő, vagy a 29. § (3) bekezdésében foglalt eljárás alkalmazásával lassú járműnek minősített önjáró munkagép, amely kizárólag mezőgazdasági, erdészeti feladatú berendezések, gépek vontatására, hordozására, tolására, működtetésére alkalmas, és nem alkalmas közúti teherszállításra (ide nem értve a saját munkaeszközeit és adaptereit), valamint közúton pótkocsit nem vontat;
    bb) * „mezőgazdasági vontatmány”: olyan pótkocsinak nem minősülő vontatott munkagép, amely - a működéséhez szükséges eszközöket ide nem értve - teherszállításra nem alkalmas, és amelyet a közúti forgalomban mezőgazdasági erőgéppel, mezőgazdasági vontatóval vagy lassú járművel vontatnak,

    29. § (1) * A közlekedési hatóság kérelemre lassú járműnek minősítheti az olyan járművet, amely képes önerejéből sík úton 25 km/h-nál nagyobb sebességgel haladni, de nem közúti közlekedés céljára készült. Ebben az esetben a járműtípus megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítványban, illetőleg a forgalomba helyezési engedélyben - legfeljebb 25 km/h értékben - meg kell határozni. Az ilyen járműtípushoz tartozó minden járművet be kell mutatni a közlekedési hatóságnál forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából és a megengedett legnagyobb sebességet a „Műszaki adatlapon”, valamint ennek alapján a jármű hatósági engedélyében fel kell tüntetni.

    (2) * A közlekedési hatóság kérelemre mezőgazdasági vontatónak minősítheti az olyan lassú járművet, amely a mezőgazdasági vontatóra meghatározott műszaki feltételeknek megfelel.

    (3) * A közlekedési hatóság vizsgálat alapján, kérelemre mezőgazdasági erőgépnek (lassú járműnek) minősítheti az olyan munkagépet, amely képes önerejéből sík úton 25 km/óránál nagyobb sebességgel haladni, de egyéb tekintetben megfelel a 2. § (8) bekezdés bl) alpontjában meghatározott feltételeknek és üzembentartója Μ betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátva jogosult azt ideiglenesen forgalomban tartani. A mezőgazdasági erőgép megengedett legnagyobb sebességét a vizsgálat alapján kiadott „Műszaki adatlap”-on, valamint az ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel kiadott „Indítási napló”-ban fel kell tüntetni.

  • Válasz » #414 Rabó001 | 2020-01-25 18:44:49

    Válasz Peter9002 #405. hozzászólására
    Nézd meg ezt!
    https://xn--gyr-7xa.cylex.hu/ceg-info/t%C3%B3th-k%C3%A1lm%C3%A1n-m%C3%A9rn%C3%B6ki-iroda-28937.html


  • Válasz » #413 Rabó001 | 2020-01-25 18:42:31

    Válasz HGabi #412. hozzászólására
    Forgalomba lehet helyezni. Maximum rossz helyen, rossz embernél érdeklődsz. Nincs olyan hogy munkagép kategória. Már leírtam. Lassú jármű van, mezőgazdasági vontató van (azon belül T1-T5 kategóriák), és van a zöld ideiglenes rendszám. A zöld rendszám a hírek szerint megszűnik, az még nem szivárgott ki, hogy mi lesz helyette.
    tehát vagy lassú vagy MGV.
    Olyan van hogy lassú járműként üzembe helyezik, és másodlagos jármű jellegként (vagy hasonló a neve) feltünteti hogy munkagép. Ez annyit tesz, hogy nem vontathat pótkocsit. A Rábák is így vannak megoldva asszem. A lassú jármű kategóriának van egy motorteljesítmény korlátja, ami felett nem lehet már lassú jármű. Illetve lehet, csak akkor nem vontathat pótkocsit, amit leírtam. Erre egyszer a jogszabályt is megkerestem. Meg vizsgabiztos ismerőssel is beszéltem már ezt többször.

    Itt az agroinformos cikk az M rendszám megszűnéséről:
    https://www.agroinform.hu/gepeszet/bucsuzhatunk-a-m-kezdetu-mezogazdasagi-es-az-y-kezdetu-lassu-jarmu-rendszamoktol-42113-001

  • Válasz » #412 HGabi | 2020-01-22 19:26:02

    Ez az hogy nem tudom én se. hogy mi ez a kategória.
    Annyit mondott a Nkh-s csávó,hogy traktorként nem lehet, de ha rászerelek egy eszközt ami gyárinak néz ki. akkor munkagépként le tudják vizsgáztatni.
    Azt nem tudom piros e vagy zöld, de valószínüleg zöld.

    gondolom olyasmi lehet mint régen az erdészeti traktor eszközhordózóként vagy kiközelítőként kapott zöld rendszámot.

  • Válasz » #411 Sanyee | 2020-01-22 18:58:52

    Válasz HGabi #407. hozzászólására

    Az milyen kategória?
    Egy erdészeti csőlőt ráteszel még orrsúlynak és kaphat zöld rendszámot.

  • Válasz » #410 majorferi33 | 2020-01-22 18:46:24

    Válasz Rabó001 #409. hozzászólására

    Szerintem zöld rendszámra gondolt

  • Válasz » #409 Rabó001 | 2020-01-22 17:06:11

    Válasz HGabi #407. hozzászólására
    Van olyan járműkategória, hogy munkagép? Csak kérdezem, mert szerintem nincs.
    Olyan van, hogy például lassú jármű, és a jármű jellege mondjuk önjáró betakarítógép, mezőgazdasági erőgép, hasonlók, de ez rendszám szempontjából mindegy.

    Szerintem forgalomba lehet helyezni. Kezdj el utánajárni, komoly, hozzáértő embernél.

  • Válasz » #408 csoppika | 2020-01-22 10:19:41

    Válasz HGabi #407. hozzászólására

    Hát...szerintem egy köteg Deák Ferit mindenképp, hogy elhomályosítsa a vizsgáztató látásátsmile lolsmile lolsmile lolsmile lol

  • Válasz » #407 HGabi | 2020-01-22 09:42:34

    Sziasztok
    Van egy 98-s évjáratú kistraktorom. amihez csak adásvételim van és a gyári gépkönyv.
    A trakit itthol vették egy magyar forgalmazótól.

    Természetesen magyarországon nem lehet forgalomba helyezni,
    bár kaptam egy olyan lehetőséget,hogy munkagépként le tudnák vizsgáztatni.

    Csak azzal vagyok bajba,hogy mit szereljek a traktorra hogy munkagépnek tűnjön?

  • Válasz » #406 Rabó001 | 2020-01-20 23:38:42

    Válasz Peter9002 #405. hozzászólására

    Konkrét nevet elérhetőséget nem tudok adni, nem emlékszem, már 10 vagy 15 éve volt ez. Hirdetésben láttuk az embert, hirdette magát hogy egyedi tervezésű pótkocsik utánfutók, lehet hogy készített is, tervezni tervezett az biztos. Nálunk mindent ő bonyolított. Elmondása szerint tervezett már állat szállítótol kezdve a kenu szállító utánfutóig mindent.

  • Válasz » #405 Peter9002 | 2020-01-20 21:18:56

    Válasz Rabó001 #389. hozzászólására hello hasonlóan vagyunk mi is van egy kispótkocsink ami a mienk,de semmi papirja az alváz valami gyári,a plató meg rászerelt,gondolom elrohadt a régi.ezügyben érdeklődnék nálad ,hogy hova kellene fordulni.olyannak örülnék amit te is irtál.HA TUDNÁL adni segitséget ,légyszi irj nekem peter9002@indamail.hu ra.Bármi elindulásnak örülnék,köszönöm


  • Válasz » #404 marcellantal19 | 2020-01-12 22:17:48

    Üdv! Ha egy quad le van vizsgáztatva "négykerekű motorkerékpárra" akkor azt át tudom vizsgáztatni "mezőgazdasági vontatóra"?

  • Válasz » #403 marcellantal19 | 2020-01-12 22:15:02

    Üdv! Ha egy quad le van vizsgáztatva "négykerekű motorkerékpárra" akkor azt át tudom vizsgáztatni "mezőgazdasági vontatóra"

  • Válasz » #402 zotya71 | 2019-11-14 18:11:45

    kőszőnőm a segítséget.smile thumbupsmile thumbup

  • Válasz » #401 zotya71 | 2019-11-14 18:11:45

    kőszőnőm a segítséget.smile thumbupsmile thumbup

  • Válasz » #400 csoppika | 2019-11-14 17:55:19

    Válasz zotya71 #398. hozzászólására

    Az eljárás a következő:
    1: Ha volt törzskönyve, de elveszett, akkor az adásvételi írása előtt a régi tulaj bejelenti, hogy elveszett, de Ő el akarná adni a masinát. 1 hónapig körözik a törzskönyvet, utána átíratható. A törzskönyvet az új tulaj nevére adják ki.
    2: Sose volt törzskönyve. Akkor vagy kell eredetvizsga az átíráshoz. Vagy kiadnak egy olyat, amihez meg lesz jegyezve, hogy eredetvizsga nélkül adták ki a törzskönyvet. (nekem hagyatékolt, régóta lejárt műszakis, forgalomban levő új fekete rsz ifa pótkocsi átírásakor adtak ilyet, ami az új 3betű 3 szám rsztábla ellenére nem szerepelt a nyilvántartásban, igaz mikor átírattam, egyből ki is vonattam a forgalomból. Bajban is voltak a nyilvántartásba vételnél, mert a rendszer csak érvényes műszaki esetén engedi a nyilvántartásba vétel megindítását)

  • Válasz » #399 B.J. | 2019-11-14 16:04:20

    Válasz zotya71 #398. hozzászólására

    Sajnos vannak olyan traktorok forgalomban, amiknek valamim oknál fogva nincs, vagy nem lehet törzskönyve. Ez a tulajdonváltás, műszakit nem befolyásolja, max esztétikai szerepe van!
    Tehát a kérdésedre a válasz: Nem!

  • Válasz » #398 zotya71 | 2019-11-14 14:08:28

    kérdésem lenne traktor érvényes forgalmi rendszám de nincs tőrzskőnyv át írathatő e másik névre lesz e gond a müszakisztatással. köszi smile thumbupcoolsmile thumbupcool

  • Válasz » #397 völgyibozso | 2019-11-14 13:31:44

    Válasz ballaelod1997 #379. hozzászólására
    Forgalomba helyezésre:
    20-945 1149
    Ő mindent tud erről!
    Hívd nyugottan !smile hammer

  • Válasz » #396 Bárány | 2019-07-10 19:54:49

    Válasz subikiss #395. hozzászólására

    Szerintem nincs olyan, hogy csak a vontathatóságot nézik. Új, komplett műszaki vizsga lesz.

  • Válasz » #395 subikiss | 2019-07-10 15:11:35

    Valaki csinált már csak vontathatóságra bővítést? Tavasszal megvolt a műszaki, de mivel a vonófejhez való gyári létra három hónap mire megjött ezért nem kapott vontatást. A vizsgabiztos azt mondta, hogy ha meglesz a vonófej akkor elég egy kihelyezett vizsgaállomásra bemenni és csak vontathatóságra kérni egy bővítést. Csak a vonófejet nézik meg vagy átnéznek megint mindent mire számítsak?

  • Válasz » #394 timon85 | 2019-06-30 19:49:40

  • Válasz » #393 ..MZ/X.. | 2019-06-30 17:10:24

    Válasz timon85 #388. hozzászólására

    Vidd másik vizsgabázisra ahol rugalmasabbak.

  • Válasz » #392 Rabó001 | 2019-06-30 17:09:02

    Válasz timon85 #391. hozzászólására
    Mi van feltüntetve a gyártónál, típusnál?

  • Válasz » #391 timon85 | 2019-06-30 12:38:33

    Válasz Rabó001 #389. hozzászólására

    Pont az a baj hogy a forgalmiba nincs beirva semi, ezért nem találnak róla semmit.2004ben volt utoljára müszakin

  • Válasz » #390 timon85 | 2019-06-30 12:38:27

    Válasz Rabó001 #389. hozzászólására

    Pont az a baj hogy a forgalmiba nincs beirva semi, ezért nem találnak róla semmit.2004ben volt utoljára müszakin

  • Válasz » #389 Rabó001 | 2019-06-30 12:11:18

    Válasz timon85 #388. hozzászólására

    Nekünk is van egyedileg tervezett pótkocsik. A pót már megvolt vagy 20 éve, aztán megterveztettuk hogy le lehessen muszakizni. A tervezést és a papírmunkát egy erre szakosodott fickó csinálta. Megyei Nkh bázison levizsgazott, azóta még oda visszük ahová akarjuk. A forgalmijaban a típushoz be van írva amilyen néven engedélyeztette, teszem fel Dezső-2000. Mi semmit láttunk a tervekből, vagy engedély számot.

    Mennyire régi dolog az amiről szó van, vagy mi van a forgalmijaba írva? Látatlanban azt mondom, ha van egy valódi forgalmija, akkor vizsgabiztos függő a dolog, lenne olyan, aki átengedi.

  • Válasz » #388 timon85 | 2019-06-30 11:38:11

    Be vittük müszakira és nem müszakiztatják le mivel,egyedi gyártmányú és nem tudják össze hasonlítani semmihez mert nincs meg nekik a gêpen.azért kérik az össze építési engedély számot, vagy újra kell terveztetnem.a kpm nél sem találnak róla képeket hogy hogy kell ki nézen

  • Válasz » #387 ..MZ/X.. | 2019-06-29 22:57:55

    Válasz timon85 #384. hozzászólására

    Ha forgalomban van nem kell a műszakihoz dokumentáció. Be kell vinni egy vizsgaállomásra aztán csinálnak rá műszakit.

  • Válasz » #386 Rabó001 | 2019-06-29 22:01:33

    Válasz timon85 #382. hozzászólására

    Ha egyszer forgalomba volt helyezve, akkor utána csak műszakira kell vinni, nem kell semmiféle terv vagy osszeepitesi engedély.
    Viszont ha azóta kivonták forgalomból, akkor nemtudom mi a helyzet. De egyszer már akkor is forgalomba volt. Vagy vmi más mutyi van vele.

  • Válasz » #385 timon85 | 2019-06-29 21:27:33

    Válasz timon85 #384. hozzászólására

    Már voltam a kpm nél is nem találnak róla semit

  • Válasz » #384 timon85 | 2019-06-29 21:21:25

    Válasz B.J. #383. hozzászólására

    Az lehet hogy jolenne de mivel nincs meg az össze építési dokumentációja így nem bírom müszakiztatni

  • Válasz » #383 B.J. | 2019-06-29 21:17:40

    Válasz timon85 #382. hozzászólására

    Uram, egy kicsit keveri a dolgokat!
    Ha van piros rendszáma, minek az építési engedély???
    Zöld rendszámot nem adnak pótkocsira!
    Szóval, jó az a piros!!!

  • Válasz » #382 timon85 | 2019-06-29 21:14:42

    Joestét egy kis segítséget szeretnék kérni.
    Vettem egy egyedi gyártású állattszállitót amin piros rendszám van,de 10éve nincs rajta müszaki és nincs meg az össze építési engedély száma.hogy tudnám újra papírokból vagy müszakiztatni akár zöld rendszámra?

  • Válasz » #381 ballaelod1997 | 2019-06-23 15:43:19

    Válasz Bárány #380. hozzászólására

    Nagyon szépen köszönöm!

  • Válasz » #380 Bárány | 2019-06-23 15:36:48

    Válasz ballaelod1997 #379. hozzászólására

    Küldök privátban egy telefonszámot. Szerintem ő segíteni tud.

  • Válasz » #379 ballaelod1997 | 2019-06-23 15:21:46

    Sziasztok!
    Egy kis információt/segítséget szeretnék kérni tőletek.

    Adott egy Iseki Geas 27-es japán kistraktor, a napokban sikerült hozzájutnom, és forgalomba szeretném helyeztetni. Szép műszaki állapotban van.

    Amiket kaptam hozzá:
    -Leellenőrzött vámpaír
    -Adásvételi szerződés
    -Műszaki adatlap

    Piros rendszámot szeretnék rá, utánfutó miatt fontos lenne, de ha másképp nem megoldható, akkor a zöld rendszám is tökéletes.

    Sikerülhet a forgalomba helyeztetése? (Kaposvárra szeretném majd vinni, közel van hozzám.)
    Mik a folyamatai?
    Mennyi anyagi vonzata van?

    Segítséget előre is köszönöm.
    Üdvözlettel:
    Előd

  • Válasz » #378 Hogel | 2019-02-20 11:02:58

    Válasz subikiss #377. hozzászólására

    Telefonszám ment.Hívj nyugodtan.

  • Válasz » #377 subikiss | 2019-02-20 09:09:02

  • Válasz » #376 ohszivnyugodj | 2019-02-04 17:32:51

    Tomszi.
    Ne kérj elnézést, örülök bárki véleményének.
    Reménykedem azért, hogy nem fogok problémákba ütközni, mert nincs se a forgalmiba bejegyezve semmi se tanusítvány, se összeépítési dokumentáció.

    Állítólag most cirka 1-2éve van valami rendszer bővítés vagy mi a fene műszakiztatásnál, talán ott se keresnek semmit a forgalmin, törzskönyvön kívül.

  • Válasz » #375 wernerj | 2019-02-03 12:09:30

  • Válasz » #374 wernerj | 2019-02-03 12:06:29

    Válasz ohszivnyugodj #372. hozzászólására

    Valaha olvastam róla, hogy mi a különbség. A kisiparit erre szakosodott mester csinálta, az egyedit akár egy minősített hegesztő is összerakhatta. Az egyedinél minden elkészült darabot engedélyeztetni kellett(leírással minden alkatrészéről), a kisiparinál egyszer engedélyezték a terveket, utána kapott egy tanusítványt, hogy a terv alapján készült (lényegében kis sorozatú gyártás). Bennem azért volt, hogy az enyém kisipari, mivel Horváth-féle futó, és ezzel a tipussal tele van a dunántúl. Mindegyik ugyanolyan alkatrészekkel, és ugyanúgy néznek ki. Az már más kérdés, hogy jegyezték be őket.

  • Válasz » #373 Tomszi | 2019-02-03 11:39:33

    Válasz ohszivnyugodj #372. hozzászólására

    Bocs hogy belekapcsolodom, de engedélyeztetés szempontjából a kisipari és az egyedi nagyjából ugyanaz. A kisipari igazából annyit jelenthetett, hogy nem vállalat/cég állította elő, hanem magánszemély, és ezek egyedileg megtervezett utánfutók voltak. De az egyedi típusból is készülhetett több db. Nekünk is van ilyen pontunk. Csak ott előbb volt a pót vagy 20 évvel, mint a forgalomba helyezes. Magyarul utólag tervezte meg egy erre szakosodott fickó, minden papirt ő intézett az első forgalomba helyezés muszakijaval bezárólag. Azóta meg ugyanúgy visszük műszakira. Csak a forgalmiba gyártónak egyedi van beirva, típusnak meg amilyen néven engedélyeztette a tervet.

  • Válasz » #372 ohszivnyugodj | 2019-02-03 11:07:54

    Válasz wernerj #371. hozzászólására

    Az ember azt gondolná, hogy az egyedi az egyedi a kisipari az kisipari.
    Miért nevezhetik kétféleképp..
    SZóval a forgalmid hátuljában nincs bejegyzés a hivatalos bejegyzések közt a gyártási dolgokra vonatkozóan ugye?

  • Válasz » #371 wernerj | 2019-02-03 10:23:26

    Válasz ohszivnyugodj #370. hozzászólására

    Bocs, tévedtem. A futóm kisipari gyártmány, de a forgalmiban egyediként szerepel. És 1990-es, összekevertem valamivel.

  • Válasz » #370 ohszivnyugodj | 2019-02-03 07:54:19

    Válasz wernerj #369. hozzászólására

    Válasz wernerj #369. hozzászólására

    Bizony, hogy kisipari.
    A típusa a készítő monogramja, az alvázszám is így kezdődik. Ahogy érdeklődök ez jellemző a kisipariakra.
    Egyediek pedig jellemzően AF.es alvázszámúak.

  • Válasz » #369 wernerj | 2019-02-03 06:40:34

    Válasz ohszivnyugodj #367. hozzászólására

    A dokumentációt az előző/első tulajtól kaptam meg, pedáns kis öreg volt, 14 év biztosítási papírjait is adta hozzá

  • Válasz » #368 wernerj | 2019-02-03 06:37:52

    Válasz ohszivnyugodj #367. hozzászólására

    Érdekes. Biztos hogy kisipari? Inkább az egyedieknél írták be, de az sem általános. Ahány megye, annyi szokás a bürokráciában.
    Arról tud esetleg valaki valamit, ha adott egy rendszám nélküli platós Uaz, kb mekkora a forgalomba helyezés költsége?

  • Válasz » #367 ohszivnyugodj | 2019-02-02 21:28:55

    Válasz wernerj #366. hozzászólására

    Köszönöm a válaszod.

    Az előző tulajtól kaptad meg gondolom a gyártási dokumentációt ugye?
    Nagy "kupleráj van futóknál e téren.
    Enyémnél ki van írva betüvel, a gyártmánynál hogy kisipari. Típusnál pedig az alvázszám első öt karaktere.

  • Válasz » #366 wernerj | 2019-02-02 20:16:10

    Válasz ohszivnyugodj #364. hozzászólására

    Szia!
    Nekem kisipari van, annyi van csak a gyártmánynál hogy egyedi, típusnál pedig vontatható csomagszállító. 1993-as, igaz hogy megkaptam hozzá a gyártási dokumentációt, de nem kérték( csak műszaki meg átírás volt). Nincs a hátulján semmi.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

[bezárás x]