Hirdetés
Fórum
- Forgatás nélküli talajművelés új
- Napraforgó ára új
- S.O.S. új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Fortschritt E-514 kombájn új
- Homlokrakodók, targoncás, törzscsuklós rakodók új
- MTZ-re utólagos klíma szerelés! új
- Epertermelés új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
Cikkajánló

Pannonia Bio: ha kukorica helyett mást termesztenek a gazdák, nőhet az exportkitettség
Interjú a Pannonia Bio Zrt. kereskedelmi igazgatójával, Lengyel Zsolttal.
923 hozzászólás
Válasz barazdabetyar. #922. hozzászólására
Hát, akkor csak azért érheti meg, hogy 2-t összeakaszthasson, de ahhoz is sokat kell menni neki.
Válasz A.I. #921. hozzászólására
Traktor nem,de pótkocsi fizet.
Válasz barazdabetyar. #919. hozzászólására
Mondjuk azt nem írta a kolléga, hogy traktor vagy vontatmány az amit át akar változtatni.
Mg vontató traktorra sincs súlyadó(szerintem), pótkocsi na az már lehet, hogy nem ússza meg, de ha a forgalmi mondjuk ra4, akkor lehet arra sincs, mert az kimondottan traktor után van. De ilyenem nincs, szóval ez csak elmélkedés.
Traktor viszont tuti nem fizet.
Válasz Lipi #917. hozzászólására
Ha jól tudom már nem lehet feketéből pirosat.
Válasz kevesa #916. hozzászólására
Pár száz ezer súlyadó évente.
Válasz kevesa #916. hozzászólására
Két pótkocsi miatt akarsz feketét,mert más értelme nem sok van!
De ha feketét tudsz csinálni a pirosból a vontatási súly akkor is le korlátoz!
Válasz kevesa #916. hozzászólására
Pirosból nem lehet feketét csinálni. Csak fordítva.
sziasztok!
Érdeklődnék, hogy most mivel járna piros rendszámból feketét csinálni?
Gondolok itt arra milyen költségvonzata lenne.
Mivel lenne másabb biztosítás vagy a műszaki vizsga 5év vagy kevesebb kapná meg ilyenek érdeklnének.
Köszönöm a választ!
Válasz Viszlai Péter #913. hozzászólására
Tolna-Somogy megyében max 65Kw.
Válasz Viszlai Péter #912. hozzászólására
Be kell menni az illetékes megyei NKH hatósági helyre ügyfélfogadási időben és mindent elmondanak,vagy felhívni őket. Megyénként is változó és szinte havonta is változik valami. Emiatt teljesen lehetetlen szinte biztosat mondani. Annyi biztos,hogy műszakiznia kell,szígorítotton,hiába lefelé minősitik. Viszont mindent a gépkönyv alapján fognak eldönteni,így kelleni fog gyári tipushoz,amit ők is elfogadnak,ha nem,akkor müszaki tanusítványt adnak ki miután beviszed a gépet,s az alapján fogják tovább engedni lassujármünek,vagy megtartani mg vontatonak. Nem húszezres történet lesz arra készülj,hanem jóval több.
Válasz Hali Laci #911. hozzászólására
És mekkora a max teljesítmény? Mert eddig csak minimumró és sebességkorlátról hallottam LJ-nél.
Válasz Erdőjaro #910. hozzászólására
Akkor ezek szerint egy 100le gépet át lehet iratni pirosra?
És milyen Ügykörre kellene időpontot foglalni hozzá? Ez műszaki vizsgának számít, és ha igen akkor LJ vagy MgV? A folyamat menetéről tudsz valamit, hogy hogx szokott ez menni?
Válasz Viszlai Péter #908. hozzászólására
Azt tudni kell ,hogy ha kw vagy lóerő meg is haladja a piros rendszámra előírtat akkor is kaphat piros rendszámot de a vontatást ki fogják húzni.
Válasz Viszlai Péter #908. hozzászólására
Megyei NKH hatósági engedélye alapján vagy az ő hatósági vizsgahelyükön (általában megyeszékhely) vagy arra kiadott külön engedélyben szereplő vizsgahelyen (ez elég ritka). Lefelé bizonyos KW és Km/h alatt gépkönyvi adatokból általában működik,pl mtz,de onnan visszafelé már soha nem kaphat fekete rendszámot.
Válasz Viszlai Péter #908. hozzászólására
Ez miért fontos?
Hali! Mezőgazdasági vontatót (Fekete rendszámos traktort) ,hol illetve hogyan lehet "leminősíttetni" Lassú járművé (piros rendszámos traktorrá)?
Válasz N.. Tamás #901. hozzászólására

PIROS FESTÉK
Válasz Sylva #904. hozzászólására
ha a kg adat megfelel.
A KRESZ 48. § (11) bekezdése alapján: „Gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel csak olyan pótkocsit szabad vontatni, amelynek vontatását – a hatósági engedélybe tett bejegyzéssel – engedélyezték.” A forgalmi engedély „O” rovatában a „Vontatási adatok (kg)” adat szerepel.
Ez alapján valóban lehet fekete rendszámos
Válasz Sylva #904. hozzászólására Sőt két pirost is húzhat egyedi engedéllyel lassú jármű de biztos hogy a hatóság sincs tisztában vele mert most egy hete olvastam hogy mezőgazdasági vontató sem húzhat lassú jármű pótkocsiját magyarul piros rendszámost bár ma már száguldanak mint a kamionok amikor ezt a törvényt alkották még a Csepel teher autók is örültek ha 50 felett gurultak ma meg 200q pótokat visznek ezek a nyugati bivalyok de a régi 8t -ás német kocsik sem valók erre a nagy sebességre mert nem mindegy hogy 25 km/h vagy 50k/h órával jár a föld úton jobb esetben de ha köves akkor meg kátyús tehát még rosszabb mert a vas azért elöregszik

Minap a tévében egy autós iskola vezetője tért ki rá a tévében valamelyik agrár suliban,hogy nincs konkrétan szabályozva hogy
lassú jármű egy darab nehézpótkocsival
Vagy
lassú jármű és pótkocsija és ők se tudták a választ.
Ez tényleg elgondolkodtató mert pl. egy piros rendszámos kocsit húzhat egy piros rendszámos traktor, akkor ugyanolyan tipusu de fekete rendszámos pótkocsit miért ne huzhatna egy darabot?
Egyik nehézpótkocsi,másik lassú jármű pótkocsija.
Nem kijátszani akarom,hanem élni vele,ha eddig ezt nem tudtuk.Melyik jogszabály fogalmazza ezt meg pontosan,hogy lassú jármü egy db nehézpótkocsival ,Vagy lassú jármű és pótkocsija mit jelent?
Ezzel még sok rendör sincs tisztában szerintem.
Válasz N.. Tamás #901. hozzászólására lassú járművé átalakíthatod de nem piros rendszámot kap hanem feketét

Válasz N.. Tamás #901. hozzászólására
sehogy
Sziasztok! Fekete rendszámos ifábol hogy tudok piros rendszámosat csinálni??
Válasz ..MZ/X.. #897. hozzászólására
akarok venni egy cserefelépítményes alvázat, és bálaszállítót csinálok belőle. nem akarok átalakítást, mert minek, nem fogom az alvázat átalakítani, csak rakok fel rá egy bálaszállító felépítményt a gyárival megegyező módon rögzítve, és azt mondom, ha bárki kérdezi, hogy ez már maga a rakomány, azt meg azt viszel amit akarsz, ha egyébként rögzítve van, és így-úgy lóg ki... kérdés, hogy az alvázt lehet akkor pirosra vizsgáztatni átalakítás nélkül? mert ez ugye nem mezőgazdasági pótkocsi, de egyébként én végigolvastam a 6/1990-es köhém rendeletet, abba szeirntem csak pótkocsi és félpótkocsi van, meg lassú jármű pótkocsija, nincs mezőgazdasági pótkocsi kategória...
Válasz youth #888. hozzászólására
nem, mert piros rendszámos pótkocsi nem vontathat maga után semmit. se másik pirosat, se feketét.
Válasz ..MZ/X.. #897. hozzászólására

Ezt mondom már régóta, hogy sokszor azok sincsenek tisztában a szabályokkal, akiknek alkalmazni kéne, mi meg állunk, mint villa a ganéban...
Sziasztok!
Ma beszéltem székesfehérvári NKH ügyintézővel, nem kell kivonni a pótkocsit, de ha ki van vonva nem baj csak lássák, hogy forgalomban volt. Időszakos műszaki vizsgára kell jelenteni, ott műszaki adatlapot adnak és okmányban lehet kérni az új piros rendszámot, igazoló lapot. Forgalmi J sorban RA3 bejegyzésnek kell lennie, ez a mezőgazdasági pótkocsi. Ha ez O3 akkor átalakítási papírok kellenek, hogy mezőgazdasági kategóriába sorolják át. Csak ők vizsgáztathatják, 1,5 hónap sorban állás.
Kiemelte, hogy a mostani vontatás kiépítésből semmi sem maradhat fent, gyárias állapotúnak kell lennie, mert különben elküldenek a sorról. Érdekes, mert másik kocsinknál régebben pirosra beírták a vontathatóságot. Ők vizsgáztatták szintén feketéről pirosra kb 10 éve, akkor az új felépítmény és a kamion kerék sem volt probléma. Most erre azt mondta, hogy az alföldi kirendeltségek csináltak csak ilyet, következő műszakin nem fogják átengedni vontathatósággal és átalakítási engedély nélkül. A vizsgabázis akihez járunk azt mondta, hogy ők nem foglalkoznak vele, ha a rendszerben lévő képekhez passzol a kocsi akkor átengedik.
Válasz agrogal #894. hozzászólására
Ez jó! Eddig, ha más "kategóriára" akartad vizsgáztatni, akkor először az átminősítésnél központi vizsga kellett! Utána ugye már nem, mondjuk ennek vagy 10 éve, hogy ilyet csináltunk!
Egyébként ha van vizsgája én személy szerint nem dobnám el a hátra lévő időt, feltéve ha van ami húzza! (Idénre úgy is az fizeti a súlyadót, akinek Jan 1én a nevén volt!)
Válasz agrogal #894. hozzászólására
Igen de kivonva ki lesz mivel mint mg vontató pótkocsija megszűnik és új forgalmi új biztosítás mint lassú jármű pótkocsija
Ha jól irom
Ma voltam a D-i Kpm nél érdeklődni.A válasz ,megvehetem fekete rendszámmal a pótkocsit aztán egyből viszem vizsgára és pirosra kérem.Kivonatni nem kell,és nem kell kpm vizsga sem,bármelyk vizsgáztató állomás megfelelő
Válasz A.I. #891. hozzászólására
Köszi
Válasz Lipták-GallóÁkos #890. hozzászólására
Kivonatod forgalomból és elviszed műszakira mint lassú járművet.
Válasz Lipták-GallóÁkos #890. hozzászólására
Ha nem változtak a dolgok, akkor:
Központi vizsgabázis (NKH), ott kell kérni, hogy pirosra szeretnéd vizsgáztatni, (fejből meg nem mondom most, hogy az y pótkocsibak mi a gépjármű kategória kódja)!
Azt sem tudom, hogy ki kell-e vonatni előtte forgalomból, és úgy odavinni!
Reggel felhívod a hozzád legközelebbi nkh-t ők elmondják a pontosan, és időpontot is adnak, foglalj időben, mert könnyen lehet hogy csak 1-2 hónapra kapsz!
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy fekete rendszámos pótkocsit hogyan lehet levizsgáztatni pirosra?
Válasz youth #888. hozzászólására
Igen. De ez nemuj dolog, ezer éve így van.
Most akkor fekete rendszámos géppel húzható két piros rendszámos pót?A rendőrség szerint igen !
https://youtu.be/y9NXra1GlU4
PS. Tud valaki elérhetőséget hol irathatom bele az első kocsi forgalmiba a vontathatosagot?
Válasz verokmate #886. hozzászólására
Nem teljesen értem. Telephelyen belül 5 pótkocsit is húzhat bármi.
Lassu járművel közúton egy darab pótkocsi vontathato. Ez nem muszakizas kérdése. Vagy változott a törvény?
Válasz Rabó001 #884. hozzászólására
Egy telephelyen a 1221.3 mtz is piros rendszámos vontathat is 2 nehéz pótkocsit.
Válasz verokmate #883. hozzászólásárasemmi gond csak ha piros akkor azt kérik számon nem a feketétt ...még jó hogy jövőre megszűnik állítólag a piros de hogy mi lesz helyete nem tudom még lehet az sem aki kitalálta de a rendszámok már készülnek valahol egy 10-esért megkaphatjuk szerintem s megy minden tovább csak húztak egy kis pénzt tőlünk de jobb nem lesz az tuti




Válasz verokmate #883. hozzászólására
Az első kérdésedre pontos választ nem tudok.
A másodikból a sebességre tudok válaszolni. A lassú jármű 25k/h-val mehet, a mezőgazdasági vontató ennél gyorsabban. Jelenleg több mgv. kategória van, de külsőre mind fekete rendszámos. De igazából a 25km/h-nál nagyobb sebességre képes traktorokat is le lehet vizsgáztatni lassú járműnek (például az összes piros rendszámos MTZ-80, 82), de van egy motorteljesítmény határ ami felett ha piros rendszámos, akkor nem vontathat pótkocsit. Erre a jogszabályt nem tudom leírni, de a kérdésed szempontjából nem is lényeges. A 892.2-es MTZ még lehet piros rendszámos és vontathat is.
A harmadik kérdésedre: ha olyan helyre viszed, ahol észre sem veszik hogy turbós, akkor gond nélkül marad a piros.
Ha észreveszik, akkor elkezdhetik firtatni, hogy átalakításnak minősül-e. A motorteljesítménye alapján szerintem turbózva is belefér a pirosba, lásd. 892.2.
Végül, szerintem a legtöbb helyen nem sokat szórakoznak egy piros rendszámos régebbi traktorral.
A piros rendszám és fekete rendszám között mi a váltó szám ?
Úgy értve lóerő vagy km/h vagy mitöl függ?
Mert mtz 82-est turbóval együtt akarom le vizsgáztatni de azt akarom hogy piros rendszámos maradjon.
Válasz Blahoncio #880. hozzászólására
Ahonnét nincs külön kitöltve, ott akár 1 számjegyű főúton is szerintem! (Autópálya, autóút felejtős, az ettől alacsonyabb oké)
Válasz Blahoncio #880. hozzászólására



Hát autópályán biztos nem!!!!
Üdv Mindenkinek !
Érdeklődnék hogy piros rendszàmos trakival milyen nagyságrendü utakon mehetek?
Válasz Szakács Zsolt #873. hozzászólására
https://www.agroinform.hu/gepeszet/igy-vezethet-mezogazdasagi-vontatot-es-lassu-jarmuvet-23452
http://megtanulokvezetni.hu/jogsi-kodok/
Válasz Szakács Zsolt #877. hozzászólására
Szia!
Arra figyelj, ha a T kategória mellett szerepel kiegészítő kódként a 185, akkor csak 750-et húzhatsz!
Válasz ..MZ/X.. #876. hozzászólására
Nagyon köszönöm a gyors választ és a segítséget!
Válasz Szakács Zsolt #875. hozzászólására
Természetesen, mint minden más kategória.
Ha jól emlékszem, saját össztömeg négyszerese, 2 tengely esetén 25t, 3 tengelynél 32t max össztömeg. De az a mérvadó ami az igazoló lapba van írva.
Válasz ..MZ/X.. #874. hozzászólására
A T jogsi is tanfolyamhoz és vizsgához kötött?
Akkor ha jól értem a piros rendszámos traktor a saját megengedett max tömegével egyező súlyú pótkocsit vontathat,és ezek együtt vezethetők B S jogaival.
Válasz Szakács Zsolt #873. hozzászólására
Vezethető de csak max 750kg vontatmánnyal. T vagy CE kell a nagyobbhoz.
Piros rsz traktor viszont vezethető az annak max megengedett össztömegű piros rsz-ú pótkocsijával.