Válasz borda77 (Joe) #17928. hozzászólásáraEz nem életszerű. Egyrészt ami a méretével fennakadást okoz az ugyanúgy okoz fennakadást ha tréneren hiszed is. Másrészt egy szemrebbenés alatt lehet jarhatatlannak nyilvánítani a legközelebbi föld utat onnantól simán megvan az 50% hosszabb útvonal.
Egyszerűen nem tilthatja meg hogy te a saját munkád elvégzéséhez igénybe vedd az országos úthálózatot. Nyilván ha van alternatív útvonal és te mégis az egyszámjegyű fouton közlekedsz az más de alapból nem lehetetlenithet el. Ezért van ez a szabály is, meg a tulmeretes könnyítés is. Te helyi gazdakent egyáltalán nem azonos előírások alá esel mondjuk a profitorientált nehezgepszallito cégekkel.
Amelyik rendőr ilyennel előáll az bőven hatósági vegzalast követ el.
Válasz borda77 (Joe) #17928. hozzászólásáraha igaza volt barátodnak akkor ezt simán meg lehet magyarázni a rendőrnek, és nem hiszem hogy a főnökei megdícsérik ha kapnak 1 vaskos számlát a trélerestől, ezt meg lehet velük értetni, felén is van hogy nagy mellénnyel indítanak az ifjú titánok, de be szokták látni hogy igaza van az embernek.
Sajna itt 4mes vetőgéppel vagy eszközzel nem lehet menni...
amit írtál az 50%-ra ezt tudom elvileg igaz. DE volt egy olyan ismerős akit leállítottak mondta neki a rendőr kulcs ki trélert hozasson feljelentik és a hatóság előtt lehet bizonyítani az 50%-ot... szóval ez nem olyan egyszerű na!!! Van még olyan lehetőség hogy kérek behajtást a kpm-től.. ez inkább járható időszakosat!
Válasz Tomi81 #17922. hozzászólásáraÖrülök, hogy feljött ez a téma. Ha megkérnélek, hogy mutasd meg a 14.§ 1) bekezdés s) pontja alatti táblát (45. sz. ábra), te mit mutatnál?
Válasz Tomi81 #17924. hozzászólásáraEhh, igazad van! Már megint csak fél szemmel fórumozok. Én a túlméretes szabályokkal küzdök éppen, és azzal kevertem a dolgot.
Most megyek és kukoricán fogok térdelni.
13a)89 Az (1) bekezdés o) pontjában, r) pont 43. ábrájában, s) és t) pontjában, továbbá a (2) bekezdésben meghatározott jelzőtáblánál a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a mezőgazdasági erőgép vagy e járműből és pótkocsiból (vontatmányból) álló járműszerelvény vezetője - mezőgazdasági tevékenység végzése érdekében - a tilalom ellenére behajthat, ha a munkavégzés helyének megközelítése érdekében ez elkerülhetetlen vagy egyéb útvonal választása 50%-ot meghaladó mértékű útvonal-hosszabbodást jelent, amennyiben a behajtás a személy és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti és a forgalmat lényegesen nem akadályozza.
Válasz Tomi81 #17920. hozzászólásáraSzerintem meg ez nem így van. Volt, hogy beleástam magam az ide vonatkozó jogszabályokba(!), de ilyennel én nem találkoztam. És nem is lenne logikus.
Válasz borda77 (Joe) #17914. hozzászólásáraAzért nem ez az országos átlag körülmény Ahol egy 4 méteres vetőgép elmegy vagy egy 6 soros, gondolom ilyen azért van sokhelyen az országban, ott elmennek ezek. Mondom a dupla macikerék az kivétel.
Válasz Vadmalac #17913. hozzászólásáraA megyébe van ilyen gép túl sokra nem mentek vele Legg hasznosabb dolog amire használni tudják az a vontatás és az elakadt eszközök mentése!!! Az előbb elitet vonulást ök is küszködve bonyolítják a munkagépezése nem megoldott!! És az üzembiztonsága sem tökéletes..
Válasz bandigh #17912. hozzászólásárabárhol... :) Jártál győrben? Ki vagyunk tiltva mindenhonnan és kénytelenek vagyunk egy pl 3sávos körforgalomba menni az árkád bevásárlóközpontnál... Sima trakival is elég menni a sok kamion és audis köcsög miatt... Itt olyan a népsűrűség aaz audi gyár miatt és a forgalom mint pesten SAJNA és a környező településeken is sajnos...
akinek van itt nagygazdaiság ilyen trakija 2 db az tréleren szállítja A és B pont között agyrém! De most már inkább elküldi a 9-es fendeket és a 8-as JDokat oda ami nem a telepük körül van...
Válasz szanberg #17908. hozzászólásáraEnnek a vakarónak még ez is majdnem kevés úgy nézem. Visszafordulás után majdnem megállt. Gondolom kapart egy kicsit, csak nem lehet látni. Inkább a legnagyobb kellene elé, még több súllyal, vagy inkább hevederes. De bruta egy eszköz az biztos. Meg a gép is!
Ez nem ide való ukránba meg amcsiba...Írtam akinek itt van 2 darab vagy lezárják az utakat amikor megy vagy éjjel vonul vagy szenved mert még a hidakon sem fér át!
Válasz *** HM *** #17909. hozzászólásáraHa nincs alul nagygebasz lehet húzni azért az avrt mélyen is
Megasztár megtépték mán ezeket a földeket ez előtt is előtte években tuttkó
Válasz bandigh #17907. hozzászólásáraÉn is ezt látom, meg azt, hogy a 360-as gép egyszerűen nem tud többet nehéz munkánál mint egy ugyanolyan kaliberű de csak 250lovat tudó masína. Nyílván amikor rohanni kell pótkocsival vagy 15-el a rapiddal meg ilyenek ott jó a 300 plusszos mert nem teszi tönkre a hajtását meg leképes adni olyan tempónál talajra az erőt de ugyanaz a lazító előtt megborul ez az elmélet.
Szerintem egy 500hektáros ütőképes gazdasághoz kell kistraki farosnak meg mindenesnek, kell egy 200plusszos vetni kombizni nagyobb pótot húzni de nyílván ekét is akaszthatunk mögé ősszel, talajra meg egy nagy csuklós vagy hernyó. Itt nincsen kompromisszum, beakasztod a fődbe a nagy vakarót és húzza egésznap.
de szerintem akinek saját földje van és nemkell bérleti díjjat fizetnie ott már 300hektárnál is így kell felállítani a gépparkot.
MEgnézném itt ez a vakaró előtt akármelyik fendtet vagy JD 8R-est mit tudna.
kb semmit...
https://www.youtube.com/watch?v=PNTEloPPCFE
Válasz Vinkó75 #17906. hozzászólásáraEgy 110-es kisgép megcsinál: Kapások vetése,(könnyebb vetőgépnél a búzavetést is), permetezés, műtrágyaszórás, trágyaszórás, pótkocsizás stbstb. Mi marad? Talajelőkészítés tavasszal, tarlóhántás nyáron, szántás/lazítózás. Az utóbbiakra pedig mi kell ha nem egy robosztus nagy üthető buta szar? Hiába nem 1000 hektár van. Már mittudomén 100-200 hektárnál megéri egy használható állapotú hernyó vagy egy steiger, tudod hogy nem fogy megrokkanni a barázdában. Persze akinek jobb földjei vannak az simán elvan egy nagy "univezális" géppel, de pl ha egy 3,5-4 méteres kombinált vakarónak kell 350 ló, akkor az legyen egy csuklós 350 es mint egy 8000esnek a vége. Mert a nagy gép hídjainak ez sima hétköznap, az univerzálisnak meg korbácsverés.
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17904. hozzászólásáraEz Észak és Dél-Amerikában kialakult szisztéma szerint erőltetik a a újbóli "központosítást" nálunk. Annyi a bibi ott nem volt TSZ..igaz amit a TSZ teljesen lerombolni nem tudott azt a "demokrata" vezetőink megteszik. De kicsit kicsiszolódott már az itthoni gaza társadalom. láttam egy pofátlan megnyilvánulás után az éles töltényt elé rakták a delikvensnek. Rögtön tovább ált, és nem feszegette a központosítási-felvásárolni mindenkit témát. Ma itt tartunk, a kicsi is élni akar és fog is, ha kell betáraz. A politika a duma ellenére nem a vidéket szolgálja..de remélhetőleg ez is változik idővel. Alkalmaznunk kell alternatív megoldásokat, a jelenlegi Tsz mindent neki, nem számít szisztémát a támogatások tartják fent. Azok csökkennek, az olyan gazdaságok rogynak elsőnek ahol a böhöm vasak nem képesek univerzális dolgokra. Elég végig nézni a számos videót Európából. Az életképesség-hatékonyság első alappillére a mobilitás. A többfunkciós eszközök-traktorok. Az amcsi videók hol több ezer hektárt is művelnek egybe Európában kivitelezhetetlen. Max Ukrajna. Ahhoz hogy ez itt is működjön. Egy komplett kontinenst kellene bedarálni és termővé tenni. számos cég vált alkalmazkodik a körülményekhez.Az ezredforduló után felénk eltűntek a csuklós vasak. Darabolódik a határ,ezek a böhöm vasak nagy szerszámokkal életképesek,abból is a vontatott. A függesztet szerszámokat nyírja egy óvatlan kormány mozdulat. Ma egy 8 ezres JD...pl..megfelelő szerelékkel a cséplésen kívül mindent csinál.
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17904. hozzászólásáraEz teljesen egyértelmű folyamat, talán nem is kell 10-15 év az egyharmadhoz, de én ettől még nem látom azt, hogy a közeljövőben törzscsuklós szörnyetegek húznák a 16-24 soros vetőgépeket a földeken. Ahhoz nem elég az egyharmados csökkenés, inkább kétharmad-háromnegyed kellene. Persze csak át kéne ballagnom dalmandra ha ilyet akarnék látni, ott még vannak táblaméretek....
Válasz Batka #17903. hozzászólásáraPedig egyre nagyobb vasak irányába halad a világ! Egyre kevesebben akarnak traktorba ülni és ahogy az elmúlt napokban kiderült számomra egyre bal...abbak! Sajnos!!! A jelenlegi EU-s és hazai körülmények, sanyargatások hatására nem is biztos hogy nőni fog, sőt, szerintem egyharmadával csökken 10-15 éven belül a Magyar gazdák száma. Ezek alapján aki megmarad, az bővül, ha talál profi gépészt és jól megfizeti. És inkább vesz annak a profinak batárnagy gépet, mint 3-4 középkategóriás univerzálisat 3-4 trehány traktorossal!
Válasz szanberg #17897. hozzászólásáraAz a világ már elmúlott, több szempontból is....
A 4750-es JDk is kibírták a 30 ezer órát, meg a kocka magnumok is, a maiak már a közelükbe sem érnek életteljesítményben, miből gondolod, hogy ez az általad említettekre nem érvényes? De kár fecsérelni erre a szót, mert Te egyfolytában "talajra" akarsz vasat venni, én meg azt gondolom, hogy a többség nem engedheti meg magának, hogy egy ilyen értékű technikát azért nézegessen az udvarban, hogy a talajmunkát megcsinálja vele, a többire meg külön gépet tartson. Nyilván ez lenne az ideális, de nem realitás és egyre kevésbé lesz az (természetesen kivételek vannak....)
Amúgy a helyben lévő hevederes csoda eddig minden évben állt vagy két hónapot a szervizben, de persze lehet, hogy ez máshol másképp van, mert én jórészt csak a közvetlen környezetemet látom...
Válasz Vadmalac #17900. hozzászólásáraEgyik sem kék színű, de a régebbi abból a korszakból való, a másik meg a 2380-as 2006-os kb. évjáratban.
Bihari részeken ahol az ország legkötöttebb "kékagyag" földjei vannak ott csakis a cselesek meg a verszályok bírják a kiképzést, simbo solo-kat topdown-okat tigereket huzigálnak
Válasz Vinkó75 #17899. hozzászólásáraTudom, csak arra lennék kíváncsi, hogy ez melyik széria lehet? Gondolom a sok üzemóra miatt még a New Holland-os időkből való.
Válasz Batka #17876. hozzászólásáraA törzscsuklósról nem is beszélve. Több helyen ahová aratni járok régi Versatile-k vannak, van amelyikben 30ezer óra felett jócskán. Derekát csinálták vagy kétszer meg a hengerfejet újították fel mert aláégett szelep és kevés volt a kompresszió.
és csak nehéz munkát végeznek. Szerintem aki talajozni akar ez kell a xar fokozatmentes váltók helyett, azzal szállítsonak csak a tulajok.
Vagy élőben néztem a Case Steiger 350-et, ha nagygépet akartunk volna venni nem vettem volna mást, 18500kiló különösebb súlyozás nélkül, akkora hidak oldalhajtások, hogy annyi anyag nem kell egyik univerzális trakihoz sem kb... Sokhelyen ilyenekkel vetnek is 12sorossal vagy 6-8méteres nagy vetőgépekkel.
Nyílván pótkocsizni nem annyira való méreténél fogva, de most talajról beszéltünk
Válasz .Feco. #17894. hozzászólásáraEzek szerint a 8530 már annyi gázolajat megspórolt nektek, hogy legalább 3x kikereste az árát, úgyhogy nyugodtan átadhatod nekem akár vas áron is!
Válasz Batka #17876. hozzászólásáraEzt nagyon rosszul gondolod, nem drágább át hevederezni mint egy nagy Fendt-re a prémium gumigarnitúra és többet kibír.
Van miskolc tájékán egy cég annó újonnan vettek egy azt hiszem 65 vagy 75-ös Challengert, még az egyenes hevederest. 12éves korában hevederezték át 600hektáros cégnél dolgozott. Ennyi idő alatt kerekes traktort kétszer kellett volna gumizni, nyílván az is bennevan, hogy a nagyobb nehezebb gép kevesebb órát futott azonos területen mintha egy 250-es traki lett volna vezérnek.
Válasz Dinnyés Laci #17893. hozzászólásáraszerintem meg nagyon kevés is. pillanatnyi fogyasztáson lehet sok mindent nézni. Próbálgattam már, néha nagyon fura dolgok jönnek ki. Pl. ugyanaz a traktor, ugyanaz a 3 tengelyes pótkocsi, ugyanaz a 20 tonnás teher. 42 km a haladási korlát, ezt nem lépi túl sosem. Auto módban 1370 a tartós haladási fordulatszám, sík úton eszik kb. 19-22 litert óránként. Ugyanez minden, csak nem auto hanem manuális mód, 2000-es fordulat, azonos haladási sebesség, azonos teher, azonos út, 32-35 liter/h... és itt még azt mondom hogy van egy viszonylagosan magas holtteher és gördülési ellenállás, az óránkénti fogyasztás extra könnyű munkáknál le tud menni akár 9-10-12 liter/órára is!
Válasz Drisa #17887. hozzászólásáraazért azt tisztán látni kell, hogy a magyar traktorpiac a multi gyártók szemében egy porszem, erről talán Fecó írt már korábban. A mi viszonyaink pedig elég távol állnak a nyugat európai helyzettől, ahol ezek a gyártók a termelésük zömét értékesítik, ergo pont nem érdekli őket, hogy a hazai munkaerő képzettsége és értelmi színvonala képes-e megfelelően működtetni a modern technikát...Talán nekünk kéne felnőni a modern technikához...mert lehet hogy tőlünk nyugatabbra erre nincs szükség...
Meg az sem, hogy itt a 300-as fendt évi 1000 órában dolgozik a talajon...
Létezik-e? le merem fogadni hogy a fendt pilóták fele egyáltalán nem tudja mire való az I/II gomb a váltó mellett... és igen, rátolja a full gázt és egész nap csak dzsojsztikozik mer' mekkora faintság.
"Az alacsony fordulaton üzemelés valószínűleg kicsi munkagép párosításból adódik, ami kihasználatlanság... "
Itt nem épp erre gondoltam, hanem arra, hoyg alapjáraton jár a motor és úgy kolbászol les fel a kertben vagy a táblán, akár rakott pótkocsival is... Ha automata motorfordulatszabályzás van (mondjuk full auto módban csurig tolod a gázkart) akkor a motor 1200-as fordulaton jár. Ha beteszed PowerZeroba már emeli a fordulatot, pedig ugye ott még nem mozdul sehova, és amíg mozog hiába csak lépésben megy 1400 alá nem megy, hoyg legyen szállított olaj és olajhűtés. a tirpák kezelő viszont nem így használja, hanem alapjáraton, és úgy kóborog 800-900-as fordulaton...
Válasz Drisa #17887. hozzászólásáraAmit ember tervezett az szét is barmolja pikk pakk. Természetesen lehetnek "belekódolt hibák..nem szándékosan". De sajnos láttam már lecsavart vonóerő szabályzóval dolgozó gépészt, rossz volt látni hallgatni az akciót. Mutyi a szervízzel kitolt periódusok....stb. Olcsó olaj...stb. Úgy ment volna ki a csávó a motorban az olaj alsó nívón...100 óra volt az olajban csere után. Megkapta a gyárit és gond nélkül ment tovább olaj kajálás nélkül....stb. Táv felügyeleti rendszerrel a tulaj látja a kezelő miként bánik a géppel.
Válasz Batka #17871. hozzászólására2 napja voltam Szolnokon és 3 nem túl öreg fendt volt szét húzva, gondolom többi az udvaron is erre várt. Nem értem ennyi elektronika mellett nincs gyerek biztos megoldás? Vagy ha mindent automataban nyomnak akkor is kinyirható a fokozatmentes.
Az hűtő, olaj, stb. karbantartás hiányából adódóakat értem.
Az alacsony fordulaton üzemelés valószínűleg kicsi munkagép párosításból adódik, ami kihasználatlanság...
Létezik olyan b@lf@sz kezelő, aki pótkocsi üzemmódban és érzékenységen lazítózik, meg hogy rátolja a fullgázt és egész nap úgy megy????
Vonóerő, slip szabályozáson olyan nagyon sok minden nem múlik szerintem normál talajállapot mellett. Inkább a súlyozás. Vonóerő kalibrálás inkább csúszós, sáros terepen hoz látványos eredményt.
Válasz .Feco. #17873. hozzászólásáraEz a mentalitás rövidtávon jön csak be a gyáraknak is, ha híre megy, hogy használtan sz*rt sem ér leesik a használt gép ára, és az első gazdás használóknak is viszkethet a buksijuk, mert nem tudnak kiszállni annyiért a gépből, hogy elhozzák az újat.
Válasz .Feco. #17873. hozzászólásáraEz a mentalitás rövidtávon jön csak be a gyáraknak is, ha híre megy, hogy használtan sz*rt sem ér leesik a használt gép ára, és az első gazdás használóknak is viszkethet a buksijuk, mert nem tudnak kiszállni annyiért a gépből, hogy elhozzák az újat.
Kérdem én ha egy nem okos váltós traktor adott fokozatban dolgozik, és beér egy könnyebb talajú foltba, ahol az okos váltós traktor már lökne neki egy "fokozatot", naszóval ott miért is lesz nekem többletfogyasztásom? Mert kisebb vonóerőigény, kevesebb gázolaj, gondolom én a commonrail korban ez egyértelmű. Meg régebben is az volt. Nyilván nem olyanok a földek h fele szurok fele homok, ilyen kisebb foltokat meg ki lehet bírni, úgy h nem öl meg a tudat, hogy most mehettem volna 0,5-tel gyorsabban is. Persze a fogósabb foltokban nyilván nyúlik a nyaka, de milyen gép az ami nem bir ki egy 5-10 másorperces hajlatot, nem pont erre van a +kW az R-esekben?
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17878. hozzászólásáraMivel univerzális vasakat használunk zömében, ezért kifinomultabb gépek. Pont azért kel babrálni velük. Egy (sima csuklós-hevederes.) Ráadásul "sima" tolókerekes váltóval szerelt paripa a sztyeppére való.A 90-es években még dolgoztam ilyen Buhler-New Hollanddal. Előre ki kellett választani a fokozatot induláskor a táblán, felkapcsolni esélytelen volt. Nem is egy hasznos gépek ilyen formában. Power váltóval még talán, de egy förtelem vasak, nem is szeretem őket.
25279 hozzászólás
Válasz borda77 (Joe) #17928. hozzászólásáraEz nem életszerű. Egyrészt ami a méretével fennakadást okoz az ugyanúgy okoz fennakadást ha tréneren hiszed is. Másrészt egy szemrebbenés alatt lehet jarhatatlannak nyilvánítani a legközelebbi föld utat onnantól simán megvan az 50% hosszabb útvonal.
Egyszerűen nem tilthatja meg hogy te a saját munkád elvégzéséhez igénybe vedd az országos úthálózatot. Nyilván ha van alternatív útvonal és te mégis az egyszámjegyű fouton közlekedsz az más de alapból nem lehetetlenithet el. Ezért van ez a szabály is, meg a tulmeretes könnyítés is. Te helyi gazdakent egyáltalán nem azonos előírások alá esel mondjuk a profitorientált nehezgepszallito cégekkel.
Amelyik rendőr ilyennel előáll az bőven hatósági vegzalast követ el.
Válasz JD 4630 #17929. hozzászólásáravolt a cégnek trélere azóta mindig ha van meló 50-70 km-re viszik a 936-os fendet is.. ez van erre sajna...
Válasz borda77 (Joe) #17928. hozzászólásáraha igaza volt barátodnak akkor ezt simán meg lehet magyarázni a rendőrnek, és nem hiszem hogy a főnökei megdícsérik ha kapnak 1 vaskos számlát a trélerestől, ezt meg lehet velük értetni, felén is van hogy nagy mellénnyel indítanak az ifjú titánok, de be szokták látni hogy igaza van az embernek.
Sajna itt 4mes vetőgéppel vagy eszközzel nem lehet menni...
amit írtál az 50%-ra ezt tudom elvileg igaz. DE volt egy olyan ismerős akit leállítottak mondta neki a rendőr kulcs ki trélert hozasson feljelentik és a hatóság előtt lehet bizonyítani az 50%-ot... szóval ez nem olyan egyszerű na!!! Van még olyan lehetőség hogy kérek behajtást a kpm-től.. ez inkább járható időszakosat!
Válasz Tomi81 #17922. hozzászólásáraÖrülök, hogy feljött ez a téma. Ha megkérnélek, hogy mutasd meg a 14.§ 1) bekezdés s) pontja alatti táblát (45. sz. ábra), te mit mutatnál?
Válasz Tomi81 #17924. hozzászólásáraEhh, igazad van! Már megint csak fél szemmel fórumozok. Én a túlméretes szabályokkal küzdök éppen, és azzal kevertem a dolgot.
Most megyek és kukoricán fogok térdelni.
Kinyomtatni, traktorba, kombájnba beletenni és ha b.szakodik a yard a kezébe kell nyomni.
Olvassgasd
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
55. Ábra után
Olvassgasd
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
55. Ábra után
13a)89 Az (1) bekezdés o) pontjában, r) pont 43. ábrájában, s) és t) pontjában, továbbá a (2) bekezdésben meghatározott jelzőtáblánál a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a mezőgazdasági erőgép vagy e járműből és pótkocsiból (vontatmányból) álló járműszerelvény vezetője - mezőgazdasági tevékenység végzése érdekében - a tilalom ellenére behajthat, ha a munkavégzés helyének megközelítése érdekében ez elkerülhetetlen vagy egyéb útvonal választása 50%-ot meghaladó mértékű útvonal-hosszabbodást jelent, amennyiben a behajtás a személy és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti és a forgalmat lényegesen nem akadályozza.
Válasz Tomi81 #17920. hozzászólásáraSzerintem meg ez nem így van. Volt, hogy beleástam magam az ide vonatkozó jogszabályokba(!), de ilyennel én nem találkoztam. És nem is lenne logikus.
Válasz Bárány #17919. hozzászólásáraValahol tuti. Más topicba is volt már szó róla
Válasz Tomi81 #17918. hozzászólásáraEz hol van leírva?
Válasz borda77 (Joe) #17914. hozzászólásáraAzt ugye tudjátok, hogyha 50℅ többet kellene menni a kitiltása miatt, akkor mehettek tiltott területen is?
Válasz borda77 (Joe) #17914. hozzászólásáraAzért nem ez az országos átlag körülmény
Ahol egy 4 méteres vetőgép elmegy vagy egy 6 soros, gondolom ilyen azért van sokhelyen az országban, ott elmennek ezek. Mondom a dupla macikerék az kivétel.
Válasz Vadmalac #17913. hozzászólásáraA megyébe van ilyen gép túl sokra nem mentek vele
Legg hasznosabb dolog amire használni tudják az a vontatás és az elakadt eszközök mentése!!! Az előbb elitet vonulást ök is küszködve bonyolítják a munkagépezése nem megoldott!! És az üzembiztonsága sem tökéletes..
Válasz Vadmalac #17913. hozzászólásáraA végén a letaposott rész lazítózását egyik gép sem szivesen csinálja hálistennek csak 5-10 méter
Válasz bandigh #17912. hozzászólásárabárhol... :) Jártál győrben? Ki vagyunk tiltva mindenhonnan és kénytelenek vagyunk egy pl 3sávos körforgalomba menni az árkád bevásárlóközpontnál... Sima trakival is elég menni a sok kamion és audis köcsög miatt... Itt olyan a népsűrűség aaz audi gyár miatt és a forgalom mint pesten SAJNA és a környező településeken is sajnos...
akinek van itt nagygazdaiság ilyen trakija 2 db az tréleren szállítja A és B pont között agyrém! De most már inkább elküldi a 9-es fendeket és a 8-as JDokat oda ami nem a telepük körül van...
Válasz szanberg #17908. hozzászólásáraEnnek a vakarónak még ez is majdnem kevés úgy nézem. Visszafordulás után majdnem megállt. Gondolom kapart egy kicsit, csak nem lehet látni. Inkább a legnagyobb kellene elé, még több súllyal, vagy inkább hevederes. De bruta egy eszköz az biztos. Meg a gép is!
Válasz borda77 (Joe) #17911. hozzászólásáraEgy hevederes vagy ballonos szimplakerekű bárhol elmegy. A dupla ballonoskerekű az biztoshogy szívás.
Válasz szanberg #17908. hozzászólásáraEzzel nem lehet közlekedni max Somogyban... Sima kerekekkel sem...
Ez nem ide való ukránba meg amcsiba...Írtam akinek itt van 2 darab vagy lezárják az utakat amikor megy vagy éjjel vonul vagy szenved mert még a hidakon sem fér át!
Válasz *** HM *** #17909. hozzászólásáraHa nincs alul nagygebasz lehet húzni azért az avrt mélyen is

Megasztár megtépték mán ezeket a földeket ez előtt is előtte években tuttkó
Válasz szanberg #17908. hozzászólásáraVolt Bábolnán ez a razolcucc 4 5 éve talán
Válasz bandigh #17907. hozzászólásáraÉn is ezt látom, meg azt, hogy a 360-as gép egyszerűen nem tud többet nehéz munkánál mint egy ugyanolyan kaliberű de csak 250lovat tudó masína. Nyílván amikor rohanni kell pótkocsival vagy 15-el a rapiddal meg ilyenek ott jó a 300 plusszos mert nem teszi tönkre a hajtását meg leképes adni olyan tempónál talajra az erőt de ugyanaz a lazító előtt megborul ez az elmélet.
Szerintem egy 500hektáros ütőképes gazdasághoz kell kistraki farosnak meg mindenesnek, kell egy 200plusszos vetni kombizni nagyobb pótot húzni de nyílván ekét is akaszthatunk mögé ősszel, talajra meg egy nagy csuklós vagy hernyó. Itt nincsen kompromisszum, beakasztod a fődbe a nagy vakarót és húzza egésznap.
de szerintem akinek saját földje van és nemkell bérleti díjjat fizetnie ott már 300hektárnál is így kell felállítani a gépparkot.
MEgnézném itt ez a vakaró előtt akármelyik fendtet vagy JD 8R-est mit tudna.
kb semmit...
https://www.youtube.com/watch?v=PNTEloPPCFE
Válasz Vinkó75 #17906. hozzászólásáraEgy 110-es kisgép megcsinál: Kapások vetése,(könnyebb vetőgépnél a búzavetést is), permetezés, műtrágyaszórás, trágyaszórás, pótkocsizás stbstb. Mi marad? Talajelőkészítés tavasszal, tarlóhántás nyáron, szántás/lazítózás. Az utóbbiakra pedig mi kell ha nem egy robosztus nagy üthető buta szar? Hiába nem 1000 hektár van. Már mittudomén 100-200 hektárnál megéri egy használható állapotú hernyó vagy egy steiger, tudod hogy nem fogy megrokkanni a barázdában. Persze akinek jobb földjei vannak az simán elvan egy nagy "univezális" géppel, de pl ha egy 3,5-4 méteres kombinált vakarónak kell 350 ló, akkor az legyen egy csuklós 350 es mint egy 8000esnek a vége. Mert a nagy gép hídjainak ez sima hétköznap, az univerzálisnak meg korbácsverés.
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17904. hozzászólásáraEz Észak és Dél-Amerikában kialakult szisztéma szerint erőltetik a a újbóli "központosítást" nálunk. Annyi a bibi ott nem volt TSZ..igaz amit a TSZ teljesen lerombolni nem tudott azt a "demokrata" vezetőink megteszik. De kicsit kicsiszolódott már az itthoni gaza társadalom. láttam egy pofátlan megnyilvánulás után az éles töltényt elé rakták a delikvensnek. Rögtön tovább ált, és nem feszegette a központosítási-felvásárolni mindenkit témát. Ma itt tartunk, a kicsi is élni akar és fog is, ha kell betáraz. A politika a duma ellenére nem a vidéket szolgálja..de remélhetőleg ez is változik idővel. Alkalmaznunk kell alternatív megoldásokat, a jelenlegi Tsz mindent neki, nem számít szisztémát a támogatások tartják fent. Azok csökkennek, az olyan gazdaságok rogynak elsőnek ahol a böhöm vasak nem képesek univerzális dolgokra. Elég végig nézni a számos videót Európából. Az életképesség-hatékonyság első alappillére a mobilitás. A többfunkciós eszközök-traktorok. Az amcsi videók hol több ezer hektárt is művelnek egybe Európában kivitelezhetetlen. Max Ukrajna. Ahhoz hogy ez itt is működjön. Egy komplett kontinenst kellene bedarálni és termővé tenni. számos cég vált alkalmazkodik a körülményekhez.Az ezredforduló után felénk eltűntek a csuklós vasak. Darabolódik a határ,ezek a böhöm vasak nagy szerszámokkal életképesek,abból is a vontatott. A függesztet szerszámokat nyírja egy óvatlan kormány mozdulat. Ma egy 8 ezres JD...pl..megfelelő szerelékkel a cséplésen kívül mindent csinál.
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17904. hozzászólásáraEz teljesen egyértelmű folyamat, talán nem is kell 10-15 év az egyharmadhoz, de én ettől még nem látom azt, hogy a közeljövőben törzscsuklós szörnyetegek húznák a 16-24 soros vetőgépeket a földeken. Ahhoz nem elég az egyharmados csökkenés, inkább kétharmad-háromnegyed kellene. Persze csak át kéne ballagnom dalmandra ha ilyet akarnék látni, ott még vannak táblaméretek....
Válasz Batka #17903. hozzászólásáraPedig egyre nagyobb vasak irányába halad a világ! Egyre kevesebben akarnak traktorba ülni és ahogy az elmúlt napokban kiderült számomra egyre bal...abbak! Sajnos!!! A jelenlegi EU-s és hazai körülmények, sanyargatások hatására nem is biztos hogy nőni fog, sőt, szerintem egyharmadával csökken 10-15 éven belül a Magyar gazdák száma. Ezek alapján aki megmarad, az bővül, ha talál profi gépészt és jól megfizeti. És inkább vesz annak a profinak batárnagy gépet, mint 3-4 középkategóriás univerzálisat 3-4 trehány traktorossal!
Moderátor által módosítva: 2017-03-02 16:12:18
Válasz szanberg #17897. hozzászólásáraAz a világ már elmúlott, több szempontból is....
A 4750-es JDk is kibírták a 30 ezer órát, meg a kocka magnumok is, a maiak már a közelükbe sem érnek életteljesítményben, miből gondolod, hogy ez az általad említettekre nem érvényes? De kár fecsérelni erre a szót, mert Te egyfolytában "talajra" akarsz vasat venni, én meg azt gondolom, hogy a többség nem engedheti meg magának, hogy egy ilyen értékű technikát azért nézegessen az udvarban, hogy a talajmunkát megcsinálja vele, a többire meg külön gépet tartson. Nyilván ez lenne az ideális, de nem realitás és egyre kevésbé lesz az (természetesen kivételek vannak....)
Amúgy a helyben lévő hevederes csoda eddig minden évben állt vagy két hónapot a szervizben, de persze lehet, hogy ez máshol másképp van, mert én jórészt csak a közvetlen környezetemet látom...
Válasz szanberg #17901. hozzászólásáraA biharkeresztesi cég?
Válasz Vadmalac #17900. hozzászólásáraEgyik sem kék színű, de a régebbi abból a korszakból való, a másik meg a 2380-as 2006-os kb. évjáratban.
Bihari részeken ahol az ország legkötöttebb "kékagyag" földjei vannak ott csakis a cselesek meg a verszályok bírják a kiképzést, simbo solo-kat topdown-okat tigereket huzigálnak
Válasz Vinkó75 #17899. hozzászólásáraTudom, csak arra lennék kíváncsi, hogy ez melyik széria lehet? Gondolom a sok üzemóra miatt még a New Holland-os időkből való.
Válasz Vadmalac #17898. hozzászólásáraVersatile-buhler már Orosz kézben van. Valójában beszállított a régi cég a nyuszinak is.
Válasz szanberg #17897. hozzászólásáraA new holland féle versatile?
Válasz Batka #17876. hozzászólásáraA törzscsuklósról nem is beszélve. Több helyen ahová aratni járok régi Versatile-k vannak, van amelyikben 30ezer óra felett jócskán. Derekát csinálták vagy kétszer meg a hengerfejet újították fel mert aláégett szelep és kevés volt a kompresszió.
és csak nehéz munkát végeznek. Szerintem aki talajozni akar ez kell a xar fokozatmentes váltók helyett, azzal szállítsonak csak a tulajok.
Vagy élőben néztem a Case Steiger 350-et, ha nagygépet akartunk volna venni nem vettem volna mást, 18500kiló különösebb súlyozás nélkül, akkora hidak oldalhajtások, hogy annyi anyag nem kell egyik univerzális trakihoz sem kb... Sokhelyen ilyenekkel vetnek is 12sorossal vagy 6-8méteres nagy vetőgépekkel.
Nyílván pótkocsizni nem annyira való méreténél fogva, de most talajról beszéltünk
Válasz .Feco. #17894. hozzászólásáraEzek szerint a 8530 már annyi gázolajat megspórolt nektek, hogy legalább 3x kikereste az árát, úgyhogy nyugodtan átadhatod nekem akár vas áron is!
Válasz Batka #17876. hozzászólásáraEzt nagyon rosszul gondolod, nem drágább át hevederezni mint egy nagy Fendt-re a prémium gumigarnitúra és többet kibír.
Van miskolc tájékán egy cég annó újonnan vettek egy azt hiszem 65 vagy 75-ös Challengert, még az egyenes hevederest. 12éves korában hevederezték át 600hektáros cégnél dolgozott. Ennyi idő alatt kerekes traktort kétszer kellett volna gumizni, nyílván az is bennevan, hogy a nagyobb nehezebb gép kevesebb órát futott azonos területen mintha egy 250-es traki lett volna vezérnek.
Válasz Dinnyés Laci #17893. hozzászólásáraszerintem meg nagyon kevés is. pillanatnyi fogyasztáson lehet sok mindent nézni. Próbálgattam már, néha nagyon fura dolgok jönnek ki. Pl. ugyanaz a traktor, ugyanaz a 3 tengelyes pótkocsi, ugyanaz a 20 tonnás teher. 42 km a haladási korlát, ezt nem lépi túl sosem. Auto módban 1370 a tartós haladási fordulatszám, sík úton eszik kb. 19-22 litert óránként. Ugyanez minden, csak nem auto hanem manuális mód, 2000-es fordulat, azonos haladási sebesség, azonos teher, azonos út, 32-35 liter/h... és itt még azt mondom hogy van egy viszonylagosan magas holtteher és gördülési ellenállás, az óránkénti fogyasztás extra könnyű munkáknál le tud menni akár 9-10-12 liter/órára is!
Válasz .Feco. #17868. hozzászólásárasok az a 10% szerintem
Válasz Drisa #17887. hozzászólásáraazért azt tisztán látni kell, hogy a magyar traktorpiac a multi gyártók szemében egy porszem, erről talán Fecó írt már korábban. A mi viszonyaink pedig elég távol állnak a nyugat európai helyzettől, ahol ezek a gyártók a termelésük zömét értékesítik, ergo pont nem érdekli őket, hogy a hazai munkaerő képzettsége és értelmi színvonala képes-e megfelelően működtetni a modern technikát...Talán nekünk kéne felnőni a modern technikához...mert lehet hogy tőlünk nyugatabbra erre nincs szükség...
Meg az sem, hogy itt a 300-as fendt évi 1000 órában dolgozik a talajon...
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17886. hozzászólására"Létezik olyan b@lf@sz kezelő, aki pótkocsi üzemmódban és érzékenységen lazítózik, meg hogy rátolja a fullgázt és egész nap úgy megy????"
Létezik-e? le merem fogadni hogy a fendt pilóták fele egyáltalán nem tudja mire való az I/II gomb a váltó mellett... és igen, rátolja a full gázt és egész nap csak dzsojsztikozik mer' mekkora faintság.
"Az alacsony fordulaton üzemelés valószínűleg kicsi munkagép párosításból adódik, ami kihasználatlanság... "
Itt nem épp erre gondoltam, hanem arra, hoyg alapjáraton jár a motor és úgy kolbászol les fel a kertben vagy a táblán, akár rakott pótkocsival is... Ha automata motorfordulatszabályzás van (mondjuk full auto módban csurig tolod a gázkart) akkor a motor 1200-as fordulaton jár. Ha beteszed PowerZeroba már emeli a fordulatot, pedig ugye ott még nem mozdul sehova, és amíg mozog hiába csak lépésben megy 1400 alá nem megy, hoyg legyen szállított olaj és olajhűtés. a tirpák kezelő viszont nem így használja, hanem alapjáraton, és úgy kóborog 800-900-as fordulaton...
Válasz JD 4630 #17888. hozzászólásáraÍgy van !
Válasz Drisa #17887. hozzászólásáraAmit ember tervezett az szét is barmolja pikk pakk. Természetesen lehetnek "belekódolt hibák..nem szándékosan". De sajnos láttam már lecsavart vonóerő szabályzóval dolgozó gépészt, rossz volt látni hallgatni az akciót. Mutyi a szervízzel kitolt periódusok....stb. Olcsó olaj...stb. Úgy ment volna ki a csávó a motorban az olaj alsó nívón...100 óra volt az olajban csere után. Megkapta a gyárit és gond nélkül ment tovább olaj kajálás nélkül....stb. Táv felügyeleti rendszerrel a tulaj látja a kezelő miként bánik a géppel.
Válasz Drisa #17887. hozzászólásáraSok helyen érzésre nagyobb vasakat raknak utánuk, mint kéne az meg 1 gépnek sem használ.
Válasz Batka #17871. hozzászólására2 napja voltam Szolnokon és 3 nem túl öreg fendt volt szét húzva, gondolom többi az udvaron is erre várt. Nem értem ennyi elektronika mellett nincs gyerek biztos megoldás? Vagy ha mindent automataban nyomnak akkor is kinyirható a fokozatmentes.
Az hűtő, olaj, stb. karbantartás hiányából adódóakat értem.
Az alacsony fordulaton üzemelés valószínűleg kicsi munkagép párosításból adódik, ami kihasználatlanság...
Létezik olyan b@lf@sz kezelő, aki pótkocsi üzemmódban és érzékenységen lazítózik, meg hogy rátolja a fullgázt és egész nap úgy megy????
Vonóerő, slip szabályozáson olyan nagyon sok minden nem múlik szerintem normál talajállapot mellett. Inkább a súlyozás. Vonóerő kalibrálás inkább csúszós, sáros terepen hoz látványos eredményt.
Válasz .Feco. #17873. hozzászólásáraEz a mentalitás rövidtávon jön csak be a gyáraknak is, ha híre megy, hogy használtan sz*rt sem ér leesik a használt gép ára, és az első gazdás használóknak is viszkethet a buksijuk, mert nem tudnak kiszállni annyiért a gépből, hogy elhozzák az újat.
Válasz .Feco. #17873. hozzászólásáraEz a mentalitás rövidtávon jön csak be a gyáraknak is, ha híre megy, hogy használtan sz*rt sem ér leesik a használt gép ára, és az első gazdás használóknak is viszkethet a buksijuk, mert nem tudnak kiszállni annyiért a gépből, hogy elhozzák az újat.
Kérdem én ha egy nem okos váltós traktor adott fokozatban dolgozik, és beér egy könnyebb talajú foltba, ahol az okos váltós traktor már lökne neki egy "fokozatot", naszóval ott miért is lesz nekem többletfogyasztásom? Mert kisebb vonóerőigény, kevesebb gázolaj, gondolom én a commonrail korban ez egyértelmű. Meg régebben is az volt. Nyilván nem olyanok a földek h fele szurok fele homok, ilyen kisebb foltokat meg ki lehet bírni, úgy h nem öl meg a tudat, hogy most mehettem volna 0,5-tel gyorsabban is. Persze a fogósabb foltokban nyilván nyúlik a nyaka, de milyen gép az ami nem bir ki egy 5-10 másorperces hajlatot, nem pont erre van a +kW az R-esekben?
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #17878. hozzászólásáraMivel univerzális vasakat használunk zömében, ezért kifinomultabb gépek. Pont azért kel babrálni velük. Egy (sima csuklós-hevederes.) Ráadásul "sima" tolókerekes váltóval szerelt paripa a sztyeppére való.A 90-es években még dolgoztam ilyen Buhler-New Hollanddal. Előre ki kellett választani a fokozatot induláskor a táblán, felkapcsolni esélytelen volt. Nem is egy hasznos gépek ilyen formában. Power váltóval még talán, de egy förtelem vasak, nem is szeretem őket.