Válasz Dinnyés Laci #418. hozzászólásáraÉn a drágáb traktor kenőanyagaihoz állitottam át az olcsób traktort. Megveszem az eredeti előírt márkát, ha duplája is lenne valamelyik olcsób egyforma paraméterekkel rendelkező olajé, és nyugodtan alszok, hogy megvan az előírt kenés a gépeken
milyen olajat használtok váltó-hidraulika-hajtómű olajnak pwr shift-es váltóhoz
én eddig stou 15-40 et raktam bele
ki lehetne váltani utto-val? mondjuk Mol farm jd-vel vagy hy-guard al
Így legalább egyforma lenne a gépekbe
Válaszokat előre is köszönöm
Nekem hozogat az NCH cég zsirokat, nem rossz. De nem tulajdonítottam ennek a cégnek nagy jelentőséget. A minap viszont a kombajn motorjan lévő dekliből elkezdett spriccelni a hűtővíz. Idonk nincs szetszedni. Eszembe jutott, hogy ennek a cégnek vannak különböző csodaszerei. Szóltam a képviselőnek, aki másnap reggel kint is volt a kombájnnál. Hozott egy gyurmát, azt rányomkodtuk a repedésre. Azóta nem is szivárog.
Ha szemre elüt a kettő, akkor egyikből szerezz egy kisebb mennyiséget (vedd az olcsóbbat, ha másként nem megy), összenézed és nyertél.
Olajszaki megkérdezése nélkül nehogy összekeverd!
Lenne egy kicsit furcsa kérdésem: Nagyobb hordónyi olajok amikor már csak egy-két liter van az aljukon ki lett öntve belőlük kisebb palackokba, aztán sok ésszel nem írták rá, hogy mi is az. Pótolnom kéne hidraulika olajat egy gépbe, de nem tudom eldönteni, hogy most melyik olaj motorolaj, és melyik hidraulika. Van erre valami módszer amivel biztosan meg lehet állapítani hogy melyik melyik? Egyféle típust használtam, tehát csak a motor, vagy hidraulika a kérdès. köszi
Most vettem egy nagyhordó motorolajat, meg lehet kellessz még egy stou is mellé ha beleszalad az óra a trakikba még ősszel.
Szerencsére van már CI4-es teljesítményszintű motorolaj 15W40-ben is. Régebben csak 10-40-es volt ebből de azt én vékonynak találom nagy motorokba.
pl.: a Cater előírása is 15W40-es CI4. Eddig 10-40-et raktam bele CI4-est, végülis nem csípte, 800hektár learatása közben alig vagy két-három litert kellett ráönteni hogy felső nívón maradjon, azt is leginkább olyankor mikor forgószeles idő volt és a szecskázó törekét forgatta vissza a gépre folyamatosan, aztán a légszűrő úgy nézett ki mint egy szalmakupac.
100fokon a viszkozitása nagyon gyenge. De ha a gépkönyv csak annyit ír elő akkor jó. Euroll ugyanaz az árkategória vagy olcsóbb paramétereiben pedig jobb.
Sziasztok!
Használt, fáradt olajat veszek. Békés megye környékén, de nagy mennyiség esetén elmegyek érte messzebbre is. Jelentkezéseket privátban várom.
Sziasztok!
Használt, fáradt olajat veszek. Békés megye környékén, de nagy mennyiség esetén elmegyek érte messzebbre is. Jelentkezéseket privátban várom.
Sziasztok!
Használt, fáradt olajat veszek. Békés megye környékén, de nagy mennyiség esetén elmegyek érte messzebbre is. Jelentkezéseket privátban várom.
Olaj API besorolásnak el kell érnie a gép gyártói követelményét. Dízelnél CC-CD-CE-CF-CG... benzinesnél SG-SH-SJ... minél későbbi az ABC sorrendben a második betű annál jobb minőségű az olaj. Sok olajon per jellel fel van tüntetve mindkét besorolás Pl: API: CE/SG ez dízelbe- benzinesbe is be van minősítve és használható.
Amúgy nem feltétlenül igaz hogy minden olaj jó benzinesbe is dízelbe is. Alap esetben a benzines motorba való olajok teljesítik a dízel követelményszintjeit is. De dízel olajok között több van ami nem használható benzinesbe legalább is gyártói előírás szerint.
Álltalános szempontként: az alacsony fordulatú szívódízeleknek nem kell "komoly" olaj, a turbós motorokonál a turbó miatt oda kell figyelni mit öntünk bele. Az új füstgáz visszavezetéses motoroknál pedig még jobban oda kell figyelni mivbel itt sok korom visszakerül a motroba és lejut az olajtérbe. Ezt a kormot spéci olajok "körbeburkolják" és az így nem tud lerakódni és kárt okozni a motorban.
Másik oldal a viszkozitás, ez főleg hidrotőkés motoroknál számít, hidegindításkor előbb eljut az olajnyomás a pici olajfuratokkal rendelkező alkatrészekhez is. És minden motornál segíti a hidegindítást a hígabb olaj.
Hogy tudja-e azt, amit a gépgyártó a motorra minimumként előír: viszkozitás, teljesítmény szint. Esetleg van-e kifejezetten az adott géphez gyártói jóváhagyása, bár ez nem szigorú feltétel. És hogy ismert márkájú olaj legyen.
Ezek a minimum elvárások.
A többfokozatuak általában megfelelnek minden benzines és dizel motorhoz amik még nem hightechnologiásak.A modern motorokhoz már komolyabb olaj kell ami hig de mégis tudja amit kell.Sztem régi gépeknél a melegüzemi olajnyomás ami mérvado.
Sziasztok.
Segítsetek.Olyan problémám van ,hogy két olajtip. nem tudom melyik szintetikus-/fél/ vagy ásványolaj.
John Deere Plus 50 II
Shell Rimula R II
Bravó! "Magyarországon kenőolaj forgalmazására egyelőre senkinek sincs engedélye, csak felhatalmazása. Az olaj jövedéki termék lett, de nem tudni, hogyan lehet kereskedni vele, mert a jogszabály az utolsó utáni pillanatban sem készült el."
tudnék kivételeket példázni, de távol álljon tőlem, hogy leszóljak bárkit, maradjunk annyiban, hogy nem mindig az akciós az olcsóbb, volt, hogy az akciós árat messze levertem alapáron!
Ha a nyugati traktoroknak jó a 15-40 akkor az is megfeleő,egy jó minőséget veszel ami tudja a API számokat akkor jó mindenbe a merci amikor kijött(kb1984-től) nem is voltak ilyen komoly olajok
Még annyit, hogy a diesel és a benzines motorokba is lehet közös olajat találni. Pl. a MOL Turbo Dieselnek is - ha jól emlékszem - CJ és SF minősítése is van, hajdanában a benzines Astra évekig azzal ment gond nélkül.
A viszkozitás (pl. 10W-40) meg (ha csak ennyit nézünk, és nem a részletes adatokat) végképp nem motor függő, hanem a környezeti hőmérséklethez kell, hogy igazodjon.
Szerintem van ilyen olaj. Magad is utána járhatsz, ha megnézed a gépkönyvekben a gyári előírást és keresel ilyet. "Jobb" ugye mehet beléjük, tehát legfeljebb valamelyikbe drágább lesz ezután.
De a MOL-nak és a Fuchsnak is van szaktanácsadása, ahol a konkrét gépekhez ajánlanak olajat (persze mindegyik a saját márkájából). Meg gondolom, a többi nagyobb olajos cégnél is van ilyen, nekik tedd fel ezt a kérdést!
Persze, diesel a merci is.
Eddig 15-40 eseket használtunk, a fergához jó volt a bp, viszont a new hollandhoz az ambra volt elég jó.
Az ambra valamivel olcsóbb, viszont azt még a fergusonba nem használtuk, nem tudom beválna-e a perkins motornak.
723 hozzászólás
Merci motorba,mi a legjobb?
Válasz Dinnyés Laci #418. hozzászólásáraÉn a drágáb traktor kenőanyagaihoz állitottam át az olcsób traktort. Megveszem az eredeti előírt márkát, ha duplája is lenne valamelyik olcsób egyforma paraméterekkel rendelkező olajé, és nyugodtan alszok, hogy megvan az előírt kenés a gépeken
10l előírt motorolaj mennyiségnél hány deci a különbség a minimum meg a max. nívószint között?
Válasz jamo #411. hozzászólásáraEz nem igaz, a motorolajnak is van jellegzetes illata az első 50-60 óráig lehet érezni.

Válasz Dinnyés Laci #418. hozzászólásáraTotal Dynatrans én azt használom a Röncsiben.


milyen olajat használtok váltó-hidraulika-hajtómű olajnak pwr shift-es váltóhoz
én eddig stou 15-40 et raktam bele
ki lehetne váltani utto-val? mondjuk Mol farm jd-vel vagy hy-guard al
Így legalább egyforma lenne a gépekbe
Válaszokat előre is köszönöm
Válasz rsándor #416. hozzászólásáraA CH4 modernebb
Hello Melyik a magasabb teljesítmény szintű motor olaj az API CF4/SG vagy az API CH4/SL ?????
Nekem hozogat az NCH cég zsirokat, nem rossz. De nem tulajdonítottam ennek a cégnek nagy jelentőséget. A minap viszont a kombajn motorjan lévő dekliből elkezdett spriccelni a hűtővíz. Idonk nincs szetszedni. Eszembe jutott, hogy ennek a cégnek vannak különböző csodaszerei. Szóltam a képviselőnek, aki másnap reggel kint is volt a kombájnnál. Hozott egy gyurmát, azt rányomkodtuk a repedésre. Azóta nem is szivárog.
Válasz *** HM *** #412. hozzászólásáraJCB SPECIAL
Válasz *** HM *** #412. hozzászólásáraA magasabb hőállóságú.
Melyik zsír kék színű?
Válasz MFM #406. hozzászólásáraMotorolaj "szagtlan" , hajtómű és a hidraulika olajnak van egy jellegzetes szaga.
Üdv Urak!

Motor Gold olajjal van valakinek tapasztalata?
Válasz #406. hozzászólásra
Ha szemre elüt a kettő, akkor egyikből szerezz egy kisebb mennyiséget (vedd az olcsóbbat, ha másként nem megy), összenézed és nyertél.
Olajszaki megkérdezése nélkül nehogy összekeverd!
Válasz #406. hozzászólásra

Tuti megoldás nincs, de pl a ha van motorolajad össze tudod hasonlítani vele, a hidraulika általában hígabb, világosabb, és a szaga is rosszabb
Válasz #406. hozzászólásra
Ès ha motorolaj kerül a hidraulika rendszerbe (ami egyben keni a váltót is) annak milyen következményei lehetnek?
Lenne egy kicsit furcsa kérdésem: Nagyobb hordónyi olajok amikor már csak egy-két liter van az aljukon ki lett öntve belőlük kisebb palackokba, aztán sok ésszel nem írták rá, hogy mi is az. Pótolnom kéne hidraulika olajat egy gépbe, de nem tudom eldönteni, hogy most melyik olaj motorolaj, és melyik hidraulika. Van erre valami módszer amivel biztosan meg lehet állapítani hogy melyik melyik? Egyféle típust használtam, tehát csak a motor, vagy hidraulika a kérdès. köszi
Most vettem egy nagyhordó motorolajat, meg lehet kellessz még egy stou is mellé ha beleszalad az óra a trakikba még ősszel.
Szerencsére van már CI4-es teljesítményszintű motorolaj 15W40-ben is. Régebben csak 10-40-es volt ebből de azt én vékonynak találom nagy motorokba.
pl.: a Cater előírása is 15W40-es CI4. Eddig 10-40-et raktam bele CI4-est, végülis nem csípte, 800hektár learatása közben alig vagy két-három litert kellett ráönteni hogy felső nívón maradjon, azt is leginkább olyankor mikor forgószeles idő volt és a szecskázó törekét forgatta vissza a gépre folyamatosan, aztán a légszűrő úgy nézett ki mint egy szalmakupac.
Válasz #402. hozzászólásra
100fokon a viszkozitása nagyon gyenge. De ha a gépkönyv csak annyit ír elő akkor jó. Euroll ugyanaz az árkategória vagy olcsóbb paramétereiben pedig jobb.
Jön a téli meló a gépeknek, szerintetek mit érdemes tenni a motorba 10w-40 vagy 15w-40 motorolajat, 5400 óra van a JD motorba?

Mogul tractolstou olajrol mi a velemenyetek? Hasznalt valaki , váltóba kellene , az ára elég megfelelő. Köszi előre.
Válasz #400. hozzászólásra

Köszönöm
Válasz #399. hozzászólásra
15W 40. Ha kopott: 20W 50. Márkaválasztást csak a pénztárca szabja.
Lassan 30 éves 4 hengeres perkins motorba milyen olajat rakjak?
GL 5ös 140es shellt használ vlk?
Elnézést a háromszori beküldésért.
Sziasztok!
Használt, fáradt olajat veszek. Békés megye környékén, de nagy mennyiség esetén elmegyek érte messzebbre is. Jelentkezéseket privátban várom.
Sziasztok!
Használt, fáradt olajat veszek. Békés megye környékén, de nagy mennyiség esetén elmegyek érte messzebbre is. Jelentkezéseket privátban várom.
Sziasztok!
Használt, fáradt olajat veszek. Békés megye környékén, de nagy mennyiség esetén elmegyek érte messzebbre is. Jelentkezéseket privátban várom.
Válasz #390. hozzászólásra
Olaj API besorolásnak el kell érnie a gép gyártói követelményét. Dízelnél CC-CD-CE-CF-CG... benzinesnél SG-SH-SJ... minél későbbi az ABC sorrendben a második betű annál jobb minőségű az olaj. Sok olajon per jellel fel van tüntetve mindkét besorolás Pl: API: CE/SG ez dízelbe- benzinesbe is be van minősítve és használható.
Amúgy nem feltétlenül igaz hogy minden olaj jó benzinesbe is dízelbe is. Alap esetben a benzines motorba való olajok teljesítik a dízel követelményszintjeit is. De dízel olajok között több van ami nem használható benzinesbe legalább is gyártói előírás szerint.
Álltalános szempontként: az alacsony fordulatú szívódízeleknek nem kell "komoly" olaj, a turbós motorokonál a turbó miatt oda kell figyelni mit öntünk bele. Az új füstgáz visszavezetéses motoroknál pedig még jobban oda kell figyelni mivbel itt sok korom visszakerül a motroba és lejut az olajtérbe. Ezt a kormot spéci olajok "körbeburkolják" és az így nem tud lerakódni és kárt okozni a motorban.
Másik oldal a viszkozitás, ez főleg hidrotőkés motoroknál számít, hidegindításkor előbb eljut az olajnyomás a pici olajfuratokkal rendelkező alkatrészekhez is. És minden motornál segíti a hidegindítást a hígabb olaj.
Válasz #390. hozzászólásra
Hogy tudja-e azt, amit a gépgyártó a motorra minimumként előír: viszkozitás, teljesítmény szint. Esetleg van-e kifejezetten az adott géphez gyártói jóváhagyása, bár ez nem szigorú feltétel. És hogy ismert márkájú olaj legyen.
Ezek a minimum elvárások.
Válasz #390. hozzászólásra
A többfokozatuak általában megfelelnek minden benzines és dizel motorhoz amik még nem hightechnologiásak.A modern motorokhoz már komolyabb olaj kell ami hig de mégis tudja amit kell.Sztem régi gépeknél a melegüzemi olajnyomás ami mérvado.
Motorolajon mi az amit megnéztek minimum szabványként?
Válasz #388. hozzászólásra

Köszönöm
Válasz #387. hozzászólásra
Sima motorolajat. Ha nagyon híg, összevissza fog lötyögni, ki tudja, mi történik benne akkor.
Nem kenőolaj, de olajtükrös levegőszűrőbe milyen olajat tegyek??
én valami vékony olajra gondolok 
Sziasztok.
Segítsetek.Olyan problémám van ,hogy két olajtip. nem tudom melyik szintetikus-/fél/ vagy ásványolaj.
John Deere Plus 50 II
Shell Rimula R II
Válasz #380. hozzászólásra


Mit akcióznak Feri?????
Bravó! "Magyarországon kenőolaj forgalmazására egyelőre senkinek sincs engedélye, csak felhatalmazása. Az olaj jövedéki termék lett, de nem tudni, hogyan lehet kereskedni vele, mert a jogszabály az utolsó utáni pillanatban sem készült el."
eurol olajakat ismeri valaki?
Kocsiba évek óta ezt használom de most a mg-i olajaikra is nagyon jó árakat mondanak.
Válasz #380. hozzászólásra
Legyél diler (papiron a Láng vagy Unix kereskedőcégnél.és meglepő ajánlatot kapsz olajakra 60l-es 10-40 46 br(bocs szaki )
Válasz #380. hozzászólásra
tudnék kivételeket példázni, de távol álljon tőlem, hogy leszóljak bárkit, maradjunk annyiban, hogy nem mindig az akciós az olcsóbb, volt, hogy az akciós árat messze levertem alapáron!
Nem akarom fényezni az AXIÁLT,de most akciózza az olajakat,200l-s hordónál 40 ropi az árelőny! Azért meggondolandó!
Válasz #377. hozzászólásra
A dieselek jók a benzinesbe,de fordítva nem ,talán a koxoldó képessége miatt
Válasz #375. hozzászólásra
Ha a nyugati traktoroknak jó a 15-40 akkor az is megfeleő,egy jó minőséget veszel ami tudja a API számokat akkor jó mindenbe a merci amikor kijött(kb1984-től) nem is voltak ilyen komoly olajok
Válasz #376. hozzászólásra
Még annyit, hogy a diesel és a benzines motorokba is lehet közös olajat találni. Pl. a MOL Turbo Dieselnek is - ha jól emlékszem - CJ és SF minősítése is van, hajdanában a benzines Astra évekig azzal ment gond nélkül.
A viszkozitás (pl. 10W-40) meg (ha csak ennyit nézünk, és nem a részletes adatokat) végképp nem motor függő, hanem a környezeti hőmérséklethez kell, hogy igazodjon.
Válasz #372. hozzászólásra
Szerintem van ilyen olaj. Magad is utána járhatsz, ha megnézed a gépkönyvekben a gyári előírást és keresel ilyet. "Jobb" ugye mehet beléjük, tehát legfeljebb valamelyikbe drágább lesz ezután.
De a MOL-nak és a Fuchsnak is van szaktanácsadása, ahol a konkrét gépekhez ajánlanak olajat (persze mindegyik a saját márkájából). Meg gondolom, a többi nagyobb olajos cégnél is van ilyen, nekik tedd fel ezt a kérdést!
Persze, diesel a merci is.
Eddig 15-40 eseket használtunk, a fergához jó volt a bp, viszont a new hollandhoz az ambra volt elég jó.
Az ambra valamivel olcsóbb, viszont azt még a fergusonba nem használtuk, nem tudom beválna-e a perkins motornak.
Válasz #372. hozzászólásra
Szerintem egy jóminőségű 10-40es megfelelő lenne,feltételezve ,hogy a merci diesel