Lehet valamit csinálni a murvás /mint a törtkő/ kivitelü mütrágyákkal, hogy ne tömje /bedugul/ a szemenkénti vetőgépet és egyenletes legyen az adagolás?
Tegnapi nap vagy 20x pucoltam az eltömődés miatt. Ráadásul be tud boltozódni, és nem csurog az istennek se.
Van valami titka, hogy az ilyen mütrágyát hogyan lehet sikeresen szemenkénti vetőgépekben használni ???
Szeretném megkérdezni azoktól akiknek van Top Corn 6 kukorica /naprafoegó vetőgépje, milyen beállitással lehet 100, 120, 150 kg/ha NPK mütrágyát kijuttatni.
Sikerült olyan jól eltenni a használati és beállitási papírokat, hogy még meg se találom.
Ha valamiért tönkre mennek a gumik akkor bármelyik végéről lel lehet bontani és újgumikat tenni rá. De az nem az én időmben lesz-eddig 4 év alatt semmi változás a gumik állapotában. A szomszédé vagy 20 éve készült csak a fa csapágyat kellett neki egyszer cserélni.
Amire fel van fűzve az 2 centivel kissebb sugarúra van csinálva,és amikor mentek fel a gumik egy 20-as zárt szelvénnyel van kihézagolva-az nem látszik a képen. De nem lötyög rajta.
Nincs plussz súly rajta-benne,nálunk homok van bőven elég így.
Viszont a szélessége miatt itt-ott felfekszik-szebb munkát csinálna kettő rövidebb.
Nagyon sok(200 max) hektár nincs benne,mondjuk mi mindig húzzuk a tácsa vagy a kombinátor után,különben azonnal kiszárad a homok.
Válasz máris szomszéd #13206. hozzászólásáraÍgy valahogy gondoltam én is. Csak azt nemtudom hogy a csapágytartókat kivigyem e hátra, és ott is kössem össze vizszintessen egy zártszelvénnyel ? Nincs kedvem, csak félekhogy az nélkül meg wz oldalsócsapágytartó nyúlványok szétnyilnak ?
Válasz mtz1221 #13204. hozzászólásáraNincs itthon a henger ami biztos,hogy 11 kamiongumiból van.A nagy tárcsa méretéhez lett csinálva kb. 3m lehet. Két kamion felni a végén és összekötve 70(? ez volt ingyen)-es zárt szelvénnyekkel. A kamion felnin kívül minden az udvarból került ki.
Válasz máris szomszéd #13203. hozzászólásáraVan egy 5-ös falú cső beledugva végig, abba mentek a csapágy csonkok. Milyen széles a gumi hengered, nincs róla pár kép, én meg nem találok sehol semmit, ahonnan ötleteket merítenék. Akkor a két oldalára a csapágytartónak nem is lesz két 80as U vas elég ?
Válasz mtz1221 #13202. hozzászólásáraNem fog az onnan letörni? Amikor kanyarodunk a nehéz gumi hengerrel akkor eléggé szokott feszülni.Én a biztonság kedvéért átmenő tengellyel csináltam. Ja és facsapággyal.
Válasz Gumóka #13199. hozzászólásáraArra gondolsz amivel a co pisztolyt kell fújkálni ? Most jut eszembe van itthon olyanom zsírban is. Bekenem azzal meg rá a wdés doboz és jó lesz az.
Válasz mtz1221 #13184. hozzászólásáraÉn használok tapadásgátló sprayt, ha olyan helyen, vagy olyan alkatrészt hegesztek, tök jó cucc.
De gyárakban azért komoly gépek vannak, a munkafolyamattól függően be lehet úgy állítani, hogy alig fröcsköl.
Nálam is lényegesen szebb lenne a varrat corgonnal, mostmár azt várom fogyjon el a co, cserélem is a palackot.
Válasz FERGA 5455 #13176. hozzászólásáraHa betudod tenni pont a közepére, és nem méteres álományba akarsz bele menni, gond nélkül. 300as meg úgy van tervezve hogy 4 báron bírja azt sújt, mint az 520as 1.8on. Fiatal koromban 16.9est belevittem a 70 centis sortávba, de mikor már nagy volt a levél, nem lehetett vele dolgozni
Üdv. mindenkinek. Valaki használ közületek 520-abroncsozást 76 sortávba? Növényvédelmi munkáknál mennyire lehet benne eltalálni? Illetve ápolókerékkel ami 300mm széles lenne hátul, vetést lehetne vele végezni, bírna a terhelést kb. 12-13q-val?
13874 hozzászólás
Lehet valamit csinálni a murvás /mint a törtkő/ kivitelü mütrágyákkal, hogy ne tömje /bedugul/ a szemenkénti vetőgépet és egyenletes legyen az adagolás?
Tegnapi nap vagy 20x pucoltam az eltömődés miatt. Ráadásul be tud boltozódni, és nem csurog az istennek se.
Van valami titka, hogy az ilyen mütrágyát hogyan lehet sikeresen szemenkénti vetőgépekben használni ???
Inverteres motor vadi új betonkeverőn, 10 perc után nem fogható kézzel.
Mi van ilyenkor ?
Sziasztok!



Szeretném megkérdezni azoktól akiknek van Top Corn 6 kukorica /naprafoegó vetőgépje, milyen beállitással lehet 100, 120, 150 kg/ha NPK mütrágyát kijuttatni.
Sikerült olyan jól eltenni a használati és beállitási papírokat, hogy még meg se találom.
Válasz máris szomszéd #13219. hozzászólásáraKöszönöm így minden világos!
Válasz mtz1221 #13217. hozzászólására
Ha valamiért tönkre mennek a gumik akkor bármelyik végéről lel lehet bontani és újgumikat tenni rá. De az nem az én időmben lesz-eddig 4 év alatt semmi változás a gumik állapotában. A szomszédé vagy 20 éve készült csak a fa csapágyat kellett neki egyszer cserélni.

Amire fel van fűzve az 2 centivel kissebb sugarúra van csinálva,és amikor mentek fel a gumik egy 20-as zárt szelvénnyel van kihézagolva-az nem látszik a képen. De nem lötyög rajta.
Nincs plussz súly rajta-benne,nálunk homok van bőven elég így.
Viszont a szélessége miatt itt-ott felfekszik-szebb munkát csinálna kettő rövidebb.
Nagyon sok(200 max) hektár nincs benne,mondjuk mi mindig húzzuk a tácsa vagy a kombinátor után,különben azonnal kiszárad a homok.
Válasz FERGA 5455 #13194. hozzászólásáraén is
Válasz Maszek Zs #13216. hozzászólásáraHagy forduljon, könnyebb vele fordulni, és jobban leköveti a földet .
Válasz mtz1221 #13214. hozzászólásáraRánagyítottam!
így már látszik. De mitől nem fordult meg a helyén? Vagy el tud fordulni rajta?
Válasz mtz1221 #13213. hozzászólásáraMég annyit mióta van meg, hány hektár várható a 22.5 gumiktól üresen ?
Válasz Maszek Zs #13212. hozzászólásáraNézd már meg az összes képét, ha már szenvedett a fényképezéssel.
Válasz máris szomszéd #13211. hozzászólásáraKöszöntem.
De találtunk itthon 70x6os lapvasat, befenekeltük vele az U vasat, egyelőre nem lesz hátul összekötő.


Válasz máris szomszéd #13211. hozzászólásáraSzia!
Ezek a gumik fújva vannak?
És,hogy fújod? Ha kell cserélni akkor lehet(kereket)?
Válasz mtz1221 #13210. hozzászólásáraA negyedik képen az "távtartó" a másik oldalon is van-kellett mert mászkált oldalra.





Válasz mtz1221 #13209. hozzászólásáraHabár megnéztem itt a hengereket, ha ez bírja, akkor itt is bírnia kell.

Válasz máris szomszéd #13208. hozzászólásáraKösz. És szerinted nyílna az a hátsó nélkül, ha jól beerősíteném az oldalsókat ?
Válasz mtz1221 #13207. hozzászólásáraÖssze van kötve hátul is egy zárt szelvénnyel, hogy ne tudjon "nyílni". Eddig bírta.
Válasz máris szomszéd #13206. hozzászólásáraÍgy valahogy gondoltam én is. Csak azt nemtudom hogy a csapágytartókat kivigyem e hátra, és ott is kössem össze vizszintessen egy zártszelvénnyel ? Nincs kedvem, csak félekhogy az nélkül meg wz oldalsócsapágytartó nyúlványok szétnyilnak ?
Válasz mtz1221 #13204. hozzászólásáraNincs itthon a henger ami biztos,hogy 11 kamiongumiból van.A nagy tárcsa méretéhez lett csinálva kb. 3m lehet. Két kamion felni a végén és összekötve 70(? ez volt ingyen)-es zárt szelvénnyekkel. A kamion felnin kívül minden az udvarból került ki.
https://www.facebook.com/groups/679621408886388/permalink/1826811360834048/
Válasz mtz1221 #13204. hozzászólásáraÍgy e, csak ez 430 széles lesz, félek én is hogy elgörbíti a 80as U vas darabokat.


Válasz máris szomszéd #13203. hozzászólásáraVan egy 5-ös falú cső beledugva végig, abba mentek a csapágy csonkok. Milyen széles a gumi hengered, nincs róla pár kép, én meg nem találok sehol semmit, ahonnan ötleteket merítenék. Akkor a két oldalára a csapágytartónak nem is lesz két 80as U vas elég ?
Válasz mtz1221 #13202. hozzászólásáraNem fog az onnan letörni? Amikor kanyarodunk a nehéz gumi hengerrel akkor eléggé szokott feszülni.Én a biztonság kedvéért átmenő tengellyel csináltam. Ja és facsapággyal.
Válasz Gumóka #13201. hozzászólásáraJó lett a wdés+ papír szallag.

Válasz mtz1221 #13200. hozzászólásáraIgen.
De zsír ki fog olvadni
Válasz Gumóka #13199. hozzászólásáraArra gondolsz amivel a co pisztolyt kell fújkálni ? Most jut eszembe van itthon olyanom zsírban is. Bekenem azzal meg rá a wdés doboz és jó lesz az.
Válasz mtz1221 #13184. hozzászólásáraÉn használok tapadásgátló sprayt, ha olyan helyen, vagy olyan alkatrészt hegesztek, tök jó cucc.
De gyárakban azért komoly gépek vannak, a munkafolyamattól függően be lehet úgy állítani, hogy alig fröcsköl.
Nálam is lényegesen szebb lenne a varrat corgonnal, mostmár azt várom fogyjon el a co, cserélem is a palackot.
Válasz hashtag #13195. hozzászólásáraJa, csak az alufólia, smirgli dolognál vettem poénosra a dolgot.

De egyszerű, be kell tekerni papír maszkolószalaggal
Válasz envagyok2 #13196. hozzászólásáraAz azért van, ha elejtesz valamit, ne törjön össze
Válasz Gumóka #13193. hozzászólásáraez totál kamu, itt nincs 10 cm olajsár a padlón.
Válasz Gumóka #13193. hozzászólásáraNem kinevetés volt
Ismerem a csókát, sokmindent megcsípett már
Válasz fexco #13191. hozzászólásáraIrtam privátban
Válasz hashtag #13192. hozzászólásáraNevetsz rajta, de munkahengerek végeire a szemeket így hegesztik fel. Én is úgy lestem el.
Innen:
https://youtube.com/@cuttingedgeengineering?si=90wlMVBv1kHkrS46
Aztán itt azért komolyabban megy a műhelyunka.
Válasz Gumóka #13182. hozzászólásáraAz jó lesz! Eseteg még nèhàny réteg alufólia, kivàncsibbaknak csiszolóvászonnal szinesítve
Válasz FERGA 5455 #13187. hozzászólásáraszoktam
Válasz mtz1221 #13189. hozzászólásáraJó nagy eszterga
Vagy a másik oldalról hegesztik
Kérdezd meg Norant vagy a RAD-os kollégát
Válasz ND #13188. hozzászólásáraPl nagy nehéz 3 méteres rögtörőket ???
Válasz mtz1221 #13184. hozzászólásáraHegesztés után esztergálják?
Válasz fexco #13185. hozzászólásáraKössz a felvilágosítást
Amúgy 1 másik kérdésem, hogy te használsz Arion 400 sorozatú trakit?
Válasz mtz1221 #13178. hozzászólásáraOké.. Köszi a választ
Válasz FERGA 5455 #13176. hozzászólásárameg se kottyan neki.hogy irták,akár 4 bárra fujni.---de a gumin ez az adat rajt kell,hogy legyen.
Válasz mtz1221 #13183. hozzászólásáraDe nagy gyárakban hogy oldhassák meg ?
Válasz Gumóka #13182. hozzászólásáraTaláltam egy üres wd40-es dobozt, úgy nézem jó lesz rá.
Válasz mtz1221 #13181. hozzászólásáraVékony lemezt hajts rá, aztán tömlőbilincsel szorítsd oda
Válasz Gumóka #13180. hozzászólásáraNem találok pár tonna rosszvas között egy 50es tengelyre való csapágy középet .
Válasz mtz1221 #13179. hozzászólásáraVizes rongy, de lehet kapni tapasásgátló sprayt is
Tűzálló sixszallag szerűség van ? Vagy ki mivel takarná le a csapágyfelfekvést, ha 2 mmre hegeszt tőle ?
Válasz FERGA 5455 #13176. hozzászólásáraHa betudod tenni pont a közepére, és nem méteres álományba akarsz bele menni, gond nélkül. 300as meg úgy van tervezve hogy 4 báron bírja azt sújt, mint az 520as 1.8on. Fiatal koromban 16.9est belevittem a 70 centis sortávba, de mikor már nagy volt a levél, nem lehetett vele dolgozni
Válasz FERGA 5455 #13176. hozzászólásáraSehol senki??
Üdv. mindenkinek. Valaki használ közületek 520-abroncsozást 76 sortávba? Növényvédelmi munkáknál mennyire lehet benne eltalálni? Illetve ápolókerékkel ami 300mm széles lenne hátul, vetést lehetne vele végezni, bírna a terhelést kb. 12-13q-val?
Válasz A.I. #13174. hozzászólásáraOK!