Válasz apuci #3685. hozzászólásáraHívj rendőrt,mert a jogszabályban ilyen nincs! Lassan akinek arany foga van,de traktorral megy az nem tankolhat... a 480as személyautósok meg szívogatják le a tankot naponta 3szor és adják el külföldieknek ,a gazdálkodó aki termeli a pofájukba a kenyérnek valót vegzálva van. Rohadjon meg az összes senkiházi!
Válasz Praetor #3682. hozzászólásáraMár ne haragudj de ez a grafikon nem az árak közötti különbséget mutatja hanem az árak ingadozását ezen csak az látszik hogy a brent nincs olyan hektikus mint az urali még akkor sem volt olyan kilengései amikor nem volt háború. Ha az olaj ára érdekel nézd meg az olaj tőzsdén jegyzett árakat de még az sem pontos mert melyik cég mit tud kialkudni így az is el térhet. Vagy csak egyszerűen nézd meg a MOL éves beszámolóit ezek mind nyilvánosak.
Válasz atisgyulai #3676. hozzászólásáranem csak a benzinkutasok...itt is van egy két jóindulatú,jóakaró aki a piros rendszámosoknak nem adna ... nem kell benzinkutra menni ha köztünk vannak maguk a bujtogatók,akik akár kutasokat is bujtogatják...
Válasz #bandi #3680. hozzászólására...és azon is volt becsületes nyereség. A MOL sosem a budget árazásra hajtott, és az adók mértéke is előkelő helyet foglal el a régióban.
Válasz Praetor #3677. hozzászólásáraMondjuk ha azt nézed, hogy a múltban az ukrán üzemanyag mindig töredéke volt, mint a magyar..
Pedig ugyanabból készült
Válasz Praetor #3677. hozzászólásáraCsak még annyit hogy 2022 első negyed évében a MOL napi 2,5 milliárd forint nyert az árkülönbözeten a második negyedévben már napi 3,7 milliárd forint volt. A 2021 évben közel 700 milliárd forint osztalékot vettek ki úgy hogy egy giga beruházást finansziroznak Tiszaújvárosban. Tehát itt bőven van extra profit.
Válasz Praetor #3677. hozzászólásáraMikor volt 3-4 % volt olyan időszak amikor 24$ vettük a brent meg 50$ volt. De mi ezen ne vesszük ösze mert szerintem van olyan aki nállam és nállad is jobban tudja nekem a TIFOS haverok szokták mondani hogy mikor mi a szitu ők meg már lassan 40 éve otdolgoznak és nem hegesztő ként. Bár lehet nállam az is többet tud. Mert én néha bele bele olvasok a szakirodalomba de nem követem napi szinten nyomon
Válasz Koczka József #3675. hozzászólásáraHa visszanézzük a historikus adatokat, hogy a brent és az ural között mekkora különbség volt, akkor jellemzően 3-5% volt ez, ami nem hasonlítható az idei extra nagy különbségekhez. Szóval a különadó értelemszerűen nem volt indokolt az energia árak elszabadulása előtt.
Válasz Bárány #3667. hozzászólásáraAz a baj, hogy mindenki saját érdekének megfelelően akarja értelmezni a jogszabályokat.
Már nem is mostanában volt, talán 2 hónapja hogy a piros rendszámokat basztatták egyes kutakon.
Aki meghajolt, azt lehúzták.
Kolléga ilyen rendszámos kombájnt hozott talpon. Valahol megtankolt és azt mondta neki a kutas a piros rendszámra, hogy nem 480, mert nem mezőgazdasági gép! A kombájn!!!!
A válasz rá: akkor hívjon rendőrt mert ő nem fizeti ki piaci áron.
Egyből mehetett 480-ba.
Válasz Praetor #3674. hozzászólásáraÉn ezt értem, de csak most kell külön adót fizetni. De az üzemanyag ára mindig a brentet követte. Tehát brutális haszna volt most akkor abból adjon vissza.
Válasz Koczka József #3673. hozzászólásáraAz áfa és a jövedéki adó elég komoly bevételeket hoz a költségvetésnek, úgyhogy erről nem fog lemondani egyetlen kormányzat sem. Az Ural és Brent közötti spread meg a MOLnál jelenik meg, de momentán fizetnie kell a 40%-os különadót is, úgyhogy ennek jelentős része megint az államhoz kerül.
Szerintem nem az a legnagyobb baj hogy ki tankolhat olcsón és ki drágán hanem az hogy miért van kétféle ár. Mert ugye sehol a világon nincs így, hogy a kocsiba úgy ahogy írták ha számla kell teljesár a traktorba meg kedvezményes ár pedig mind a kettőt én tankolom. Aztán azt sem értem minek nekünk világ piaci ár mert hogy a világpiaci árat a BRENT olajhoz igazítják ami most úgy 100$ körül van bocsi ha nem pontos de mi nem veszünk könnyű olajat mert azt nem tudjuk feldolgozni mi az URALI olajat vesszük ami úgy 60$ na most akkor nézzük meg azokat az országokat akik az orosz olajat dolgozzák fel hogy ott még 400 Ft sincs egy liter üzemanyag. De ithol sem kerül egy liter gázolaj 300 Ft ba mert a többi mind adó meg a lófasz tudja mi. Hát nem kell annyi adót rá tenni és itt is olcsóbb lesz.
Válasz Gumóka #3657. hozzászólásáraNekem. Egy 2000es évjáratú valtra gyári tank 165 liter gyári pót tank még 80 liter . tehát van ilyen , lehet elővenni a hegesztőt meg a 2 és lemezt hajrá!!!!
Válasz trikolor5 #3666. hozzászólásáraJól írja agroanti, de azért mielőtt tankolsz, kérdezd meg a konkrét kutastól, az a biztos!
Sajnos én is saját bőrömön tapasztaltam, hogy kell kis idő, amíg "beáll a rendszer", azaz minden kúton egységes lesz a végrehajtás. Lóhalálában hoznak elég felszínesen összetákolt rendeleteket, nem nehéz eleinte többféleképpen értelmezni.
Lehet volt már róla szó, de nem akarok mindent visszaolvasni.
Ha fater nevén lévő traktorral tankolok és számlát kérek a saját nevemre mint östermelő akkor milyen áron kell fizetnem? Vagy, hogy kéne csinálni, hogy hatósági árban tankolhassak és számlát is kérhessek?
Válasz Gumóka #3660. hozzászólásáraSzerintem az üzemanyagtank az elég speckó dolog, nem adnának rá papírt csak úgy
Olcsóbb ha veszel valami bontószökevény kombàjnt aztán azzal eljársz tankolni
Válasz .Richard. #3658. hozzászólásáraPapírral ezt is hivatalossá lehetne tenni, de nem ér annyit a traktor
Mondjuk nekem aztán mindegy, összehenköltem, aztán tőlem pálinkát is rakhat bele, az már nem az én dolgom
Válasz Gumóka #3657. hozzászólásáraSzabálytalan. Viszont a lebukás esélye egészen minimális. Határon való át csempészésnél lehetne megbukni, mint anno a machinalt tankos meg ilyen olyan buheralt kocsikkal, mikor hozták azt ukránbol a benzint, drogot, cigit. Vagy ha baleset van, mint a veronai buszbalesetnel volt asszem valami utólag beszerelt tank. Egy lassú járműnel mindkettő esélye nagyon kicsi.
Válasz Gumóka #3657. hozzászólásáraPl. Egy gallytörőre is papir kell. Ha nincs baj 800literes permetezőtartályba is viheted. ugy is a hatoságnak van igaza ha megtudja. Ha nem lenne féláru benzin nem lenne akkora kalamajka mint igy. De ez csak az én véleményem. Igy hát gallytörő is lehet papirnélkül meg kereső refi is lehet a pickuszélvédőn meg ilyenek. sőt a 750 féknélküli ösztömegű futot is huzza a 900kg auto.
Válasz .Richard. #3656. hozzászólásáraEgyébként miért ne lehetne póttankot felszerelni? Lehet utólag felrakni, azt nem tudom, jogilag hogy megy. De van rá példa, teherautóknál is.
Nekünk is lett utólag hidraulika téve nyergesvontatóra, az is +tank, de lehetne üzemanyagtank is. Azt nem kellett papíroztatni.
Oké a traktornál nem gyári, így igaz, nem szabályos, de nem is tölt az úton napokat, a kutas meg nem műszaki tervrajzzal jön oda.
Mondom én nem tudom, milyen lett, minden jött lapraszerelve, előkészítve, csak hegesztenem kellett.
Válasz Gumóka #3653. hozzászólásáraEz sem szabályos. Főleg a mostani idöket tekintve. Ha azzal kuton megbukik kapufa. A féltengelytokon is elférne kb 2db. 50 literes légtarto is. De most levegőre gondolok.
Össze van tömlőzve, a szuszogója meg a gyárihoz t idommal bekötve. Alul csapos. L alakú tartókat kapott a vázra, arra van felpántolva.
A légtartály átkerült a bal oldalra.
Nem tudom milyen lett, rajz alapján hozott anyagból csak a hegesztést kellett megoldanom.
Válasz Tom250 #3649. hozzászólásáraÉn számlát kértem ma, erre piaci alapon akarták adni a gázolajat a mol kúton. Így hát nem kértem számlát és kaptam 480-ért.
Válasz Gumóka #3632. hozzászólásáraMajd akkor nézel nagyot, amikor kitalálják, hogy csak az tankolhat, akinek a nevére megy a számla. Akkor viheted anyádat is a kútra!
Majd mondod neki: öltözz muter, elviszlek egy drága helyre!
Egyébként meg egy fax írás mert az elején azt írja az aláhúzott részen, hogy magánvásárlásra nem ad számlát, ha hatósági áron kell, utána meg írja, hogy kivételt képeznek a mezőgazdasági erőgépek, rájuk a fentebb említett szabályozás nem vonatkozik, erre meg 2 bekezdéssel lejjebb írja, amit idéztél...
Azt ezen igazodj el...
Válasz Matyi50 #3640. hozzászólására"A GÉPKOCSI hiába felel meg a fenti kritériumoknak......." Vagyis ez a rész nem vonatkozik a mezőgazdasági gépekre.
Válasz Gumóka #3639. hozzászólásáraHa te eladod a termelt zöldségedet,,,,az a kutyát nem érdekli,hogy olcsóbban adod...akkor is köteles vagy számlát adni róla....
Egyébiránt mit ér a 480 számla nélkül annak,aki elszámolja a gázolajat?
5539 hozzászólás
Válasz apuci #3685. hozzászólásáraHívj rendőrt,mert a jogszabályban ilyen nincs! Lassan akinek arany foga van,de traktorral megy az nem tankolhat... a 480as személyautósok meg szívogatják le a tankot naponta 3szor és adják el külföldieknek ,a gazdálkodó aki termeli a pofájukba a kenyérnek valót vegzálva van. Rohadjon meg az összes senkiházi!
Válasz Gepi #3687. hozzászólásáraAvia
Válasz apuci #3685. hozzászólásáraEurópa itt épül. Mit csinál a számmal, nem elég neki a forgalmi? Melyik kút?
Válasz Praetor #3682. hozzászólásáraMár ne haragudj de ez a grafikon nem az árak közötti különbséget mutatja hanem az árak ingadozását ezen csak az látszik hogy a brent nincs olyan hektikus mint az urali még akkor sem volt olyan kilengései amikor nem volt háború. Ha az olaj ára érdekel nézd meg az olaj tőzsdén jegyzett árakat de még az sem pontos mert melyik cég mit tud kialkudni így az is el térhet. Vagy csak egyszerűen nézd meg a MOL éves beszámolóit ezek mind nyilvánosak.
Nálunk a újabban nem elég hogy csak 20 litert adnak,de már a agrárkamarai tagsági számot is kérik!
Válasz atisgyulai #3676. hozzászólásáranem csak a benzinkutasok...itt is van egy két jóindulatú,jóakaró aki a piros rendszámosoknak nem adna ...
nem kell benzinkutra menni ha köztünk vannak maguk a bujtogatók,akik akár kutasokat is bujtogatják...
Válasz #bandi #3680. hozzászólására...és azon is volt becsületes nyereség. A MOL sosem a budget árazásra hajtott, és az adók mértéke is előkelő helyet foglal el a régióban.
Válasz Koczka József #3678. hozzászólásáraLink
Válasz #bandi #3680. hozzászólásáraNálunk volt időszak, amikor osztrákokhoz jártak át , mert occób volt, na meg jobb is .
Válasz Praetor #3677. hozzászólásáraMondjuk ha azt nézed, hogy a múltban az ukrán üzemanyag mindig töredéke volt, mint a magyar..
Pedig ugyanabból készült
Válasz Praetor #3677. hozzászólásáraCsak még annyit hogy 2022 első negyed évében a MOL napi 2,5 milliárd forint nyert az árkülönbözeten a második negyedévben már napi 3,7 milliárd forint volt. A 2021 évben közel 700 milliárd forint osztalékot vettek ki úgy hogy egy giga beruházást finansziroznak Tiszaújvárosban. Tehát itt bőven van extra profit.
Válasz Praetor #3677. hozzászólásáraMikor volt 3-4 % volt olyan időszak amikor 24$ vettük a brent meg 50$ volt. De mi ezen ne vesszük ösze mert szerintem van olyan aki nállam és nállad is jobban tudja nekem a TIFOS haverok szokták mondani hogy mikor mi a szitu ők meg már lassan 40 éve otdolgoznak és nem hegesztő ként. Bár lehet nállam az is többet tud. Mert én néha bele bele olvasok a szakirodalomba de nem követem napi szinten nyomon
Válasz Koczka József #3675. hozzászólásáraHa visszanézzük a historikus adatokat, hogy a brent és az ural között mekkora különbség volt, akkor jellemzően 3-5% volt ez, ami nem hasonlítható az idei extra nagy különbségekhez. Szóval a különadó értelemszerűen nem volt indokolt az energia árak elszabadulása előtt.
Válasz Bárány #3667. hozzászólásáraAz a baj, hogy mindenki saját érdekének megfelelően akarja értelmezni a jogszabályokat.
Már nem is mostanában volt, talán 2 hónapja hogy a piros rendszámokat basztatták egyes kutakon.
Aki meghajolt, azt lehúzták.
Kolléga ilyen rendszámos kombájnt hozott talpon. Valahol megtankolt és azt mondta neki a kutas a piros rendszámra, hogy nem 480, mert nem mezőgazdasági gép! A kombájn!!!!
A válasz rá: akkor hívjon rendőrt mert ő nem fizeti ki piaci áron.
Egyből mehetett 480-ba.
Válasz Praetor #3674. hozzászólásáraÉn ezt értem, de csak most kell külön adót fizetni. De az üzemanyag ára mindig a brentet követte. Tehát brutális haszna volt most akkor abból adjon vissza.
Válasz Koczka József #3673. hozzászólásáraAz áfa és a jövedéki adó elég komoly bevételeket hoz a költségvetésnek, úgyhogy erről nem fog lemondani egyetlen kormányzat sem. Az Ural és Brent közötti spread meg a MOLnál jelenik meg, de momentán fizetnie kell a 40%-os különadót is, úgyhogy ennek jelentős része megint az államhoz kerül.
Szerintem nem az a legnagyobb baj hogy ki tankolhat olcsón és ki drágán hanem az hogy miért van kétféle ár. Mert ugye sehol a világon nincs így, hogy a kocsiba úgy ahogy írták ha számla kell teljesár a traktorba meg kedvezményes ár pedig mind a kettőt én tankolom. Aztán azt sem értem minek nekünk világ piaci ár mert hogy a világpiaci árat a BRENT olajhoz igazítják ami most úgy 100$ körül van bocsi ha nem pontos de mi nem veszünk könnyű olajat mert azt nem tudjuk feldolgozni mi az URALI olajat vesszük ami úgy 60$ na most akkor nézzük meg azokat az országokat akik az orosz olajat dolgozzák fel hogy ott még 400 Ft sincs egy liter üzemanyag. De ithol sem kerül egy liter gázolaj 300 Ft ba mert a többi mind adó meg a lófasz tudja mi. Hát nem kell annyi adót rá tenni és itt is olcsóbb lesz.
Válasz Gumóka #3657. hozzászólásáraNekem. Egy 2000es évjáratú valtra gyári tank 165 liter gyári pót tank még 80 liter . tehát van ilyen , lehet elővenni a hegesztőt meg a 2 és lemezt hajrá!!!!
Válasz barazdabetyar. #3670. hozzászólásáraAz lehet, csak nem így értelmezik. Nem mezőgazdasági gép, így kiesett a körből számlával, meg ha cégnéven van.
Válasz Gumóka #3669. hozzászólásáraŐstermelőnek munka eszköz,mint a traktor.
Válasz barazdabetyar. #3668. hozzászólásáraAz már piaci elvileg, tegnap este került ide kép róla.
Válasz agroanti5 #3665. hozzászólásáraÉs,ha autóba tankolok,számlásan?
Válasz trikolor5 #3666. hozzászólásáraJól írja agroanti, de azért mielőtt tankolsz, kérdezd meg a konkrét kutastól, az a biztos!
Sajnos én is saját bőrömön tapasztaltam, hogy kell kis idő, amíg "beáll a rendszer", azaz minden kúton egységes lesz a végrehajtás. Lóhalálában hoznak elég felszínesen összetákolt rendeleteket, nem nehéz eleinte többféleképpen értelmezni.
Válasz agroanti5 #3665. hozzászólásáraKöszi! Akkor attól, hogy számlát kérek még nem fognak piaci árat kérni?
Válasz trikolor5 #3664. hozzászólásáraMg. erőgépbe 480 Ft, és pont. Nincs rendelkezés arról, hogy kinek szólhat a számla, szóval mehet a nevedre.
Lehet volt már róla szó, de nem akarok mindent visszaolvasni.
Ha fater nevén lévő traktorral tankolok és számlát kérek a saját nevemre mint östermelő akkor milyen áron kell fizetnem? Vagy, hogy kéne csinálni, hogy hatósági árban tankolhassak és számlát is kérhessek?
Válasz Gumóka #3660. hozzászólásáraIgy van.
Válasz #bandi #3661. hozzászólásáraMindenre van megoldás, csak lóvé legyen
Válasz Gumóka #3660. hozzászólásáraSzerintem az üzemanyagtank az elég speckó dolog, nem adnának rá papírt csak úgy

Olcsóbb ha veszel valami bontószökevény kombàjnt aztán azzal eljársz tankolni
Válasz .Richard. #3658. hozzászólásáraPapírral ezt is hivatalossá lehetne tenni, de nem ér annyit a traktor

Mondjuk nekem aztán mindegy, összehenköltem, aztán tőlem pálinkát is rakhat bele, az már nem az én dolgom
Válasz Gumóka #3657. hozzászólásáraSzabálytalan. Viszont a lebukás esélye egészen minimális. Határon való át csempészésnél lehetne megbukni, mint anno a machinalt tankos meg ilyen olyan buheralt kocsikkal, mikor hozták azt ukránbol a benzint, drogot, cigit. Vagy ha baleset van, mint a veronai buszbalesetnel volt asszem valami utólag beszerelt tank. Egy lassú járműnel mindkettő esélye nagyon kicsi.
Válasz Gumóka #3657. hozzászólásáraPl. Egy gallytörőre is papir kell. Ha nincs baj 800literes permetezőtartályba is viheted.
ugy is a hatoságnak van igaza ha megtudja. Ha nem lenne féláru benzin nem lenne akkora kalamajka mint igy. De ez csak az én véleményem. Igy hát gallytörő is lehet papirnélkül meg kereső refi is lehet a pickuszélvédőn meg ilyenek.
sőt a 750 féknélküli ösztömegű futot is huzza a 900kg auto.
Válasz .Richard. #3656. hozzászólásáraEgyébként miért ne lehetne póttankot felszerelni? Lehet utólag felrakni, azt nem tudom, jogilag hogy megy. De van rá példa, teherautóknál is.
Nekünk is lett utólag hidraulika téve nyergesvontatóra, az is +tank, de lehetne üzemanyagtank is. Azt nem kellett papíroztatni.
Oké a traktornál nem gyári, így igaz, nem szabályos, de nem is tölt az úton napokat, a kutas meg nem műszaki tervrajzzal jön oda.
Mondom én nem tudom, milyen lett, minden jött lapraszerelve, előkészítve, csak hegesztenem kellett.
Válasz Gumóka #3653. hozzászólásáraEz sem szabályos. Főleg a mostani idöket tekintve. Ha azzal kuton megbukik kapufa. A féltengelytokon is elférne kb 2db. 50 literes légtarto is. De most levegőre gondolok.
Válasz Gumóka #3654. hozzászólásáraNem, teherautóval voltam.
Válasz TeljesenMindegy #3652. hozzászólásáraTraktorba?
Válasz atisgyulai #3651. hozzászólásáraKapott a jobbos tank sarka egy kivezetést meg a tartály teteje kettőt.
Össze van tömlőzve, a szuszogója meg a gyárihoz t idommal bekötve. Alul csapos. L alakú tartókat kapott a vázra, arra van felpántolva.
A légtartály átkerült a bal oldalra.
Nem tudom milyen lett, rajz alapján hozott anyagból csak a hegesztést kellett megoldanom.
Válasz Tom250 #3649. hozzászólásáraÉn számlát kértem ma, erre piaci alapon akarták adni a gázolajat a mol kúton. Így hát nem kértem számlát és kaptam 480-ért.
Válasz Gumóka #3650. hozzászólásáraÉs hová van kötve, hogy gyorsan tele szaladjon?
Esetleg 2 tankoló nyílás van?
Válasz Tom250 #3649. hozzászólásáraIsmerősnek most csináltam lemezből egy tartályt a panoráma fülke jobb oldala alá...
Válasz Gumóka #3648. hozzászólásáraÉn meg eddig a kisteher tankjában hordozgattam haza a gázolajat. De most már ez is kilőve..
Most innentől kezdve vagy nem igénylek vissza, vagy lezötykölődök az MTZ-vel oda 20, vissza 20km-t.
Bár nem tudom hogy hogy jönnék ki jobban..
Válasz atisgyulai #3645. hozzászólására



Van nekem is számlám, de mivel nekem csak 1 hektár földem van, így a visszaigénylés miatt hamar kimerül a keret.
Válasz Tom250 #3635. hozzászólásáraMeglehet, hogy az egyéni vállalkozók, egyéni ügyvédek, egyéni állatorvosok, stb, miatt van.
Válasz Gumóka #3644. hozzászólásáraA két feketén kiemelt részt kellett volna egymás alá írni, utána a kivételeket, egyből más lenne a leányzó fekvése.
Mondjuk taxi sem igen lehet magánkézbe.
Válasz Gumóka #3632. hozzászólásáraMajd akkor nézel nagyot, amikor kitalálják, hogy csak az tankolhat, akinek a nevére megy a számla. Akkor viheted anyádat is a kútra!


Majd mondod neki: öltözz muter, elviszlek egy drága helyre!
Válasz Tom250 #3642. hozzászólására....és tényleg, átolvasom még egy 3x, mert nem látok...
Válasz Matyi50 #3640. hozzászólásáraBocs, éjszakás voltam, meg most ráfejelek még egyet


Egyébként meg egy fax írás mert az elején azt írja az aláhúzott részen, hogy magánvásárlásra nem ad számlát, ha hatósági áron kell, utána meg írja, hogy kivételt képeznek a mezőgazdasági erőgépek, rájuk a fentebb említett szabályozás nem vonatkozik, erre meg 2 bekezdéssel lejjebb írja, amit idéztél...
Azt ezen igazodj el...
Válasz Matyi50 #3640. hozzászólására"A GÉPKOCSI hiába felel meg a fenti kritériumoknak......." Vagyis ez a rész nem vonatkozik a mezőgazdasági gépekre.
Válasz Gumóka #3639. hozzászólásáraHa te eladod a termelt zöldségedet,,,,az a kutyát nem érdekli,hogy olcsóbban adod...akkor is köteles vagy számlát adni róla....
Egyébiránt mit ér a 480 számla nélkül annak,aki elszámolja a gázolajat?
Válasz Gumóka #3639. hozzászólásáraÉn elolvastam Bakker!

"Amennyiben a vásárló a tankolásról számlát kér,semilyen esetben sem adható meg a kedvezményes ár"