Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- Lengyel vegyszerező új
- AÖP-Agrár Ökológiai Program új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Szója termesztése új
- Körbálázót, de milyet? új
- Szenázs készítése, és gépei új
- Deutz Fahr traktorok új
- Rövidtárcsák új
49 hozzászólás
Válasz oprita #43. hozzászólására
Kösz, rendes vagy.
Válasz oprita #43. hozzászólására
baktérium... sok évvel ezelőtt ez kicsit több, mint 6 mFt-unkba került egy MAN TGX-ben...
Válasz oprita #44. hozzászólására
Manapság nincs egy valami ami több helyre jo. Max az a nemes. Anno a gázolaj olajszerű volt meg sűrűbb. Manapság a Crdbe meg pd elemekbe meg a hagyományos adagoloba is jo ugyan az a cucc. Uj Dizelek ezer meg 2ezren csinálnak nyomást. A régi gázolaj oda lehet sűrű lenne azt porlasztani stb. Stb. Stb. Amugy meg a gázolajos rongy manapság megszárad mint a benzin. A benzines ugyan ez. Egy karburátorosba ugyan az a benzin tuti csak látszolag jo de ott nincs akkora nyomás meg most is hig mint régen. De összetételben valami sántit mert vannak érdekességek.
Válasz oprita #43. hozzászólására
Nem vicc! Benzinben az etanol megköti a vizet, napfény segítségével, de anélkül is, zöld trutyi válik ki belőle.
Egyébként az etanol gumit, festéket is megeszi...
Válasz oprita #44. hozzászólására
Sügér, nem sügér
Ez már nem ugyan olyan gázolaj szerintem.
73 ban gondolom vas tartályban volt,
nem átlátszóban.
A napfény okoz gondot szerintem
Meg a biodiesel összetevők.
És nem alga hanem valami baktérium tényleg megél benne a napfény miatt.
Nem semmi lehet. Nekem is hihetetlen
73-ban vett apám pár hordó gázolajat,tán forint körüli áron.
89-91-ben használtam el,akkor váltottunk szamárról 45-ösre.
Smukkerzsébet nulladuma,hogy "megpimpósodik" a nafta.
........
Moderátor által módosítva: 2022-08-15 09:25:35
Válasz mtz1221 #35. hozzászólására
Alga.
Az üzemanyagban...
Elmész te,ahová akarsz...
Válasz Határleső #40. hozzászólására
Most 5-6 km-re van az első kút ami teli adja. De most szabadság van, nincs mit csinálni vagyis nincs értelme repcére készülni. Így üzemanyag sem kell. Remélhetőleg rendeződik a helyzet bár ahogy kapóra jött hogy mg nem dolgozik, kukoricát sem kell aratni repcét vetni. Így elég lesz a gázolaj. Ez a szerencséje a kormánynak.
Pedig van gázolaj,itt a tifon.
Most beszéltem egy táróloteres fönőkkel.
Benzin nincs inkább.
Most kell tartályt felszabaditani,bezárni,benzinek.
Pont minkent szívatnak,mert nekünk kell blindelni,szerelvényeket berakni,tartályt bezárni,de pont pénteken.
Válasz Drisa #38. hozzászólására
Akkor gondolom géppel mentek a kútra?
Válasz Drisa #38. hozzászólására
Válasz Határleső #37. hozzászólására
Új ügyféllel senki nem foglalkozik. Aki nekünk szállított a saját kutjait alig tudja ellátni. Ha szállít ki valaki csak piaci áron. Nálunk ez a helyzet.
Lehet hülye kérdés vagy már volt de ki szállítás van tankerral ?
Válasz .Richard. #32. hozzászólására
Nálunk benzint csak omv vagy lukoil kúton szabad tankolni, ott is a 100-ast. Különben 1-2 évente pumpa csere a tankban.
Válasz Büresz #27. hozzászólására
De nem is hiába raknak rájuk fém vagy fekete műanyag tankot. Alga vagy mi fene csak a fehér ibc ben( amin át süt a nap) kezd el szaporodni.
Válasz Drisa #33. hozzászólására
Lehet igazad van.
Én csak itt hegesztő vagyok.
Válasz hegesztocsabi #23. hozzászólására
Folyamatosan cserélik a készletet, egy tartályt ürítenek, míg egy másikat ugyanazzal a tempóval töltenek. Így készlet mindig megvan.
Válasz ND #31. hozzászólására
A kérdés az üzemeanyag mit tartalmaz. Sok embernek vannak kétejei kérdései. Pl. Miért eszik egy literrel többet az autó kut oszlop számláló alapján számolva?Miért emelkedik meg az alapjárata injektoros motornak?. Karburátoros xy. kuton tankolva elmegy az alapjárat, fordulatrol lassan esik vissza a fordulat. Feljebb emelt alapjáraton majd kiesik a motor. Böfög a kipufogóba mintha gyujtás hiba lenne. Megoldás, vissza arra az xy kutra ahol nem voltak tünetek. Ott erősen felhigitva az előző kut benzinje ujra tökéletes a karbis motor. Csak vissza kell állítani az előzőleg betekert csavart ,a gázrudazat ütköző csavarját alacsonyabb alapra. A motor egyenletesen jár. mindkét kut 95 benzint adott. Különböző tulajdonosok azonos problémával más tipusú motorokkal. anno 15 éve emlékszem a Lada is csinált olyant tankolás után 10 kmre, hogy majd kiesik a motor ugy dülöngél, alapjárat meg nagyon alacsony lesz. Következő verzió a 100as benzin próba lesz. Ott elvileg nem lehet hiba. A Hjundai nem öreg de zavarja a benzin.Miért érzem úgy, hogy átbsznak?
Válasz envagyok2 #22. hozzászólására
Etanol a benzinben van, a gázolajban inkább repce vagy más növényi olaj
Válasz .Richard. #25. hozzászólására
Hát mostanában elég sok szerelvényt kicseréltünk,ami ott kifolyt nekem kb 2évig eleg lenne.
Azt mondta a molos ,hogy ezt lehetne tankolni.
Vannak stratégiai tartályok,azok magántulajdonu tartályok.
Ami a mol tartály azokból megyen a tartálykocsikba.
De lehet akár igazad is
Egyik ismerősöm amíg nem volt ez sapi mollal szokta hozatni de olyat amibe nincs vagy nem annyi biotakony kicsit drágabban.
Válasz Büresz #27. hozzászólására
És nem feltétlen van benne téli gázolaj. Igaz hogy pár éve adalékozok, aztán ér-e valamit kitudja.
Már írtam egyszer de ide is leírom, októberben aratás után pihen benne a gázolaj júliusig, félig mindig van vagy felette a rozsdásodás miatt, igaz hagyományos adagolós mega merci motorral. 10 éve még nem volt gond.
Válasz Ares 826 #18. hozzászólására
Van ebben minden. Olajos festékoldó, vaskapú erőműjéről leeresztett olaj stb. Csak olcsó legyen.
Válasz hegesztocsabi #23. hozzászólására
Gondolom oda is vezet vasut. Én el is hinném,hogy sokáig ott tartják csak azt nem értem ha nincs bejelentve,hogy használni kell belőle akkor minek járnak ki be ott a tartálykocsik? Esetleg 2havonta cserélik? Mert valami nem egyenes. Amugy meg azt sem tudni,hogy amit abban tárol az neme kap még valamit és ugy viszik a kutra.
Válasz envagyok2 #22. hozzászólására
Nem.
Abba nem tesznek
Itt nem romlik meg a gázolaj!
Pedig ezekben van a stratégiai tartalék.
Nap is éri már mint a tartályt.
Most van felujitás.
Válasz máris szomszéd #19. hozzászólására
etanol a gázolajba?
biztos?
Van köztünk olyan gazdálkodó aki már az említett duplarétegű tartájba tárolja?
Ha igen mik a tapasztalatok?
Múlt héten találtunk a garázsba egy fekete 20 literes kannába gázolajat. Semmi baja nem volt, elment vele az aggregát. Kb. 2 éve lehetett ott. Gázolaj szag is rendbe volt.
Az etanolosnál nem lenne járható, hogy kéthetente meg kell keverni az ibc-be?
Válasz Ares 826 #17. hozzászólására
Ez régebben történt és még nem volt tapasztalat a tárolással az etanolos gázolajjal. Párszáz liter volt itthon mindig csak.
A régi gázolaj meg bírta a végtelenségig.
Válasz mtz1221 #16. hozzászólására
Be az épületbe a cuccot nap ne érje, nálatok is van benne bio diesel cucc vagy az még nálatok nincs belekeverve???
Válasz máris szomszéd #8. hozzászólására
Hát az elég nagy balfaszság volt a részedről az tuti! hogy lehetett ennyi eszed ember????
Válasz máris szomszéd #12. hozzászólására
Nekem fekete ibc-be nincs bajom a napon sem . Egyiket idén mostam ki 5 év után minimum 20000 liter nafta után, nagynyomásúval , mert volt az alján 5 centi trutyi.
Válasz Határleső #3. hozzászólására
Leülepszik, de sosem engedem le a lopócsövet a kanna aljáig.
Lehet napon is IBC ben tárolni!
Csak akkor sokkal több lisztbe kell forgatni, amit gondosan nagy mennyiségű wc papírral kell körbe tekerni!
Ha mán spájzolunk, az legyen kövér, mint szódás a lovát!
Nekem az is elég ha csak a gépek tankja tele van, (azok is amik sok éve nem mentek) na meg a sok 20 literes kanna!
És igen, szégyenljem magam erősen!
Na de ilyet!
Válasz máris szomszéd #8. hozzászólására
Ha ez mind megtörtént akkor nem csodálkozom kint hagyni a napon
Válasz Bárány #9. hozzászólására
A tönkremenetel idejére nem emlékszem de nyár eleje volt mikor "akcióban" (tátrások megtakarítása) kaptunk 3000litert amit kúton tankoltuk ki ibc-be. Nem tettük árnyékba az ibc átlátszó falú volt.
Az nekünk egy évig elég lett volna és nagyrésze elfogyott. A végére ecet szagú lett és a tartály alján lett egy szupertrutyi amit nem oldott semmi oldószer,nem tudtuk sehogy kimosni.Ha valamire odaragadt onnan le nem jött. Szívtam is vele a traktorral állandóan dugult.
Régebben szerintem írtam is róla,hogy mennyire megszívtam.
Válasz Bárány #9. hozzászólására
A tiszta etanol 3 hónap alatt kezd bezöldülni ibc-ben a napon, tehát májusban került ki kb.
Válasz Bárány #7. hozzászólására
A duplafalú a tárolás miatt szükséges, a tanker uszályok sem vihetnek már pl. Benzint sima ladikba, pár éve adn előírás lett.
Válasz máris szomszéd #8. hozzászólására
Mennyi idő alatt ment tönkre, és mi látszott rajta?
Fekete 50 literes kannákban sötét helyen,egy évig tuti jó.
Ibc-vel régebben ku....a megszívtam ,mert kint hagytam a napon,és tönkrement elég sok.
Ezeknek a szokásos duplafalú gázolajtartályoknak mennyi lehet az élettartama? Vagy ezzel kár is foglalkozni? A napon, szabad ég alatt is bírják?
Válasz Határleső #5. hozzászólására
Hivatalosan lenne, a tűzvédelmi szakvizsga keretein belül, nekem ebből a 2-es osztály van, de meg ne kérdezd, pontosan mi is vonatkozik erre.
Én nem sokat, 1000 liter körül használok évente, 400 literre van tárolási kapacitásom, ezt ártól függetlenül eddig is tároltam itthon a kutak távolsága miatt.
De magánemberként nem hiszem, hogy a katasztrófások rád törik az ajtót
Válasz Gumóka #4. hozzászólására
Értem.
Van rá valami előírás törvényileg amúgy?
Válasz Határleső #3. hozzászólására
Nekem is van fém 60 literes hordóban és müa. kannában is, már évek óta, eddig sose vettem észre semmit rajta.
Annyi, hogy nekem a szerelőaknában van letárolva, sötét, hűvös helyen. Benzin is.
Válasz trikolor5 #2. hozzászólására
Nem ülepedik le?
Válasz Határleső #1. hozzászólására
Évek óta műanyag kannákban.
Üdv!
Ki, milyen tartájba tárolja a gázolajat? https://www.agroinform.hu/gazdasag/uzemanyag-tankolas-kanna-spajzol-gazolaj-benzin-58389-001