Gázolaj árak 596 Ft Benzin árak 585 Ft EUR 396.04 Ft USD 341.18 Ft CHF 420.34 Ft GBP 458.3 Ft

Fórum

Claas traktorok

Létrehozta: Vendég , 2007-12-21 10:09:25

Kedvencekhez Segítség

4857 hozzászólás
#3357 máris szomszéd
2019-08-27 12:36:35

Válasz .Feco. #3353. hozzászólásáraValamit csak tud a kubota ha rá akarnak hasonlítani.smile lol

#3355 Bárány
2019-08-27 12:02:47

Válasz Drisa #3350. hozzászólásáraNézted amúgy azt a kapcsolót? Megmozgatni, kábelek kontaktját nézni, rámérni, ilyesmi?
A hibakódot meg a laptopon utólag is látja.

#3354 szanberg
2019-08-27 11:04:56

Válasz .Feco. #3353. hozzászólásáraZöldből csak McHale!!!
esetleg pótkocsitsmile tonguesmile whistling




(vagy Kernert)
smile sweatdrop

#3353 .Feco.
2019-08-27 11:00:50

Válasz szanberg #3352. hozzászólásáraazért a kettőt ne hasonlítsd össze! Pistiék hozzáállása már az MF időkben is példa nélküli volt, amilyen egy nagy cég sosem lesz, de vélényem szerint ezt a színvonalat ők sem tudják már majd sokáig fenntartani, mert ő nem lehet ott mindinhol, dolgozótól már nem várhat el vagy nem követelhet meg, így meg előbb-utóbb kerülnek olyan emberek a rendszerbe amelyk lefelé viszik az átlagot.

másfelől Axiál is régiónként változik vannak nagyon jó szakik és lelkes dolgozók, akik munkaidő után három-négy órávalm még bütykölik a gépet hogy haladjon az ügyfél, mások meg szezon közepén veszik ki a szabadsgot, mert neki JÁR a nyaralás...

harmadrészről a Claasból évente adnak el annyit, mint a Kubotából valaha fognak, nem gondold hogy a százezer ügyfélből egy ugyanazt a kiszolgálást kapja, mint aki a márkából első vevők között volt és 20 éve partnere az adott kereskedőnek... jah, bocs, axinál mi pont első claas vevők voltunk 20 éve mégis szopóágon vagyunk sokszor... de a kereskedő vagy a szerelő csak egy komponens, nem fogok egy rosszabb gépet választani csak mert jó a kereskedője, optimális esetben évente 2x látom a szerelőt de 200 napot ülök a gépben, szóval nem lesz kubu sosem... a traktor színe zöld..

#3352 szanberg
2019-08-27 10:32:27

Válasz Drisa #3350. hozzászólásáraAz nem jó akkor...smile hammer

Kubotához hívtam tegnap reggel szervízt garanciális ügyben, problémát észleltünk. Délután jött a kolléga megnézni a gépet, pedig 200km-re vagyok tőlük. Alaktrészt megrendelte szerintem holnap itt is lesz vele és kicseréli. Nem mondom, hogy ez mindig így megy nyilván, most nincsen munka csúcs szerintem, de napok kérdése sem lehet a megoldás termelő eszköznél, nemhogy heteké...

Elsőhajtás kardánjára van gyári javítóprogram, két végén a vas agyrészekből kapok újat, mert löttyent a bordás tengelyen, meg csapágyat cserélnek itt.

Korábban volt még az első hídban szuszogó cseréje, küldtek egy másfélét a gyáritól.

Nincs profilkép
#3351 szg2
2019-08-27 08:53:10

Válasz bandigh #3344. hozzászólásáraGyere át ide: Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része)

#3350 Drisa
2019-08-27 08:22:21

Válasz szanberg #3349. hozzászólásárasmile smile Mondtam hogy hetek, holnap jön szervizes. Ezt a hibakódot nem találják sehol még jó hogy lefényképeztem különben bajba lennék mert most nem ír ki semmit csak nem megy semerre.

#3349 szanberg
2019-08-27 00:08:23

Válasz Drisa #3288. hozzászólásáraNa mi volt a baja arionnak?

#3348 csoppika
2019-08-26 16:11:51

Válasz csoppika #3347. hozzászólásáraÉs én is bányamunkára használtam a homokozóbansmile laugh

#3347 csoppika
2019-08-26 16:10:39

Válasz ND #3343. hozzászólásáraEhh görcsölnel itt ezen... Nekem már 32 éve volt elektromos traktorom. Egy Crystal, pótkocsival. Igaz kábel vezérlésű volt, nem rádióssmile lolsmile lolsmile lol

Nincs profilkép
#3346 szg2
2019-08-26 15:54:07

Válasz bandigh #3344. hozzászólásáraMenjünk át az Elektromos traktorok topicbasmile biggrin

Nincs profilkép
#3343 ND
2019-08-26 10:04:40

Válasz bandigh #3340. hozzászólásáraCsak akkor van gond a hosszabbítóssal, ha 20centis darabokra feltárcsázod a tyúkbelet amit húz maga után.
Meg milyen kábel kell meg hány km hozzá?

Akkor már inkább felsővezeték, mint a trolinál

#3342 bandigh
2019-08-26 09:24:45

Válasz szg2 #3341. hozzászólására80 kw teljesítménnyel, ha nehéz munkát végzel, legyen óránként 70 a felhasznált, egy 8 órás műszakban 560 kWh áramot használnál, ami 6 db tesla akkupakkot kimerítene. Töltési idő, otthon 10 kilowattattal, 56 óra. És ugye 80kw a gép
Nem 250, mint egy nagytraktor.
Szerintem ha be is tiltják a hagyományos belsőégésű motorokat, a legtovább a mezőgazdaságban kellene hagyni az alkalmazásukat, mert ennyi óriási területet bejárni, és ilyen energiasűrűséget elérni mint a dízelmotornál, nehéz egyszerűbben megoldani.
A városi buszok, az ingázó személyautók, teherautók mind mind megoldhatók akár aksikkal, egy napot kibírnak, aztán éjjeli áramról töltenek, vagy az utak mellett villámtöltenek egyet napközben, a de a határban a semmi közepén nem tudom másképp elképzelni egyelőre mint hagyománossal. Persze lehet csökkenteni a menetszámot, meg direktvetni ha lehet, de ez jelenleg az “olcsó” üzemanyagnál is opció, mégse nagyon érdekli a gazdákat.
Ha sokszorosába fog kerülni az üzemanyag, és melegebb lesz nyaranta 4 fokkal, majd akkor ráérünk foglalkozni vele, gondolom..

Nincs profilkép
#3341 szg2
2019-08-26 08:57:27

Válasz bandigh #3340. hozzászólásáraEbben a cikkben van 1 régi koncepció ami még érdekes lehet. Nincs hosszú menetidő viszont 3 perc alatt újra üzemképes lehet a masina. Ha valahogy megoldható lenne a gyors csere akkor ezzel nem lenne gond. 50 mázsa akku nem gondolom hogy kellene 1 traktornak. Én egyébként 2db 30 kW-os meg egy 20-assal az elejében maximálisan elégedett lennék.. gondolj bele mennyit fog a váltó a mostani gépekben és azt tedd hozzá.

#3340 bandigh
2019-08-26 08:34:40

Válasz szg2 #3339. hozzászólásáraJó lenne, de egy 60kW-os agymotor nem igazán realitás. Ha tengelyenként lenne egy motor akkor még azt mondom oké. A jd kisérletezik ilyen kábelfeltekerős hosszabbítós géppel, lehet életképesebb mint 50 mázsa akkumlátort belepakolni mindenbe

Nincs profilkép
#3339 szg2
2019-08-26 08:27:43

Válasz szg2 #3338. hozzászólásáraÉs aki ki tudja cserélni az megint betol egy valag pénzt a gyáró-kereskedő zsebébe, aki meg használtat vesz az rövid idő múlva a valag pénzt alkatrészre szórja ki a gyártó, szerelő, kereskedő zsebébe. Én azt gondolom hogy el kellene gondolkodni az elektromos vonalon mivel ott a váltó fogalma csak minimális szinten értelmezhető. Minden kereket külön motor hajt, nincs difi, sebesség, irányváltó...még akkor is ha 1 dízel egy generátort forgat az elejében.

Nincs profilkép
#3338 szg2
2019-08-26 08:22:53

Válasz szantofold22 #3334. hozzászólásáraEzt mind aláírom. Én csak annyit mondtam hogy az mtz-t (meg a többi régi gépet is) csepegésmentessé, szárazzá lehet alakítani ha következetesen felszámolsz minden olajfolyást. Más: én is látom hogy az automata váltós gépeké a jövő mert 1-2 elvetemült gyártó kivételével mindenki azt használ. Csak az a nagy probléma hogy 10ből 9 leendő tulaj úgy gondolkodik hogy "majd ha fel kell újítani, kicserélem egy másikra" a 10-ik meg nem is tudja hogy ezek a váltólamellák üzemszerűen kopnak és 1 talicskára valót kell venni. Meg hogy utána kalibrálni kell meg a szerelők napi 100-200ezerért doloznak és ha nem ők csinálják ugrott a gari. Meg nem érnek rá..attól kiakadoksmile hammer

Nincs profilkép
#3337 szg2
2019-08-26 08:14:03

Válasz csoppika #3333. hozzászólásáraKettes vátvaforgatóssal szántott, rakodózott, bálázott...mozgatva volt minden részesmile wink

#3336 bandigh
2019-08-26 00:14:56

Válasz Rabó001 #3335. hozzászólásáraAzért mélységfüggő is a dolog.. Egyébként mindenki úgy szánt ahogy tud, amíg rá nem jön h mit kap a talaj július végétől március végéig. smile flowers

Nincs profilkép
#3335 Rabó001
2019-08-25 23:45:34

Válasz bandigh #3309. hozzászólásáraAkkor nem szantottal még féligfüggesztett ekevel ezek szerint. A hátulját elég kiemelni, és nem csak az IH-nál, az első fej is a levegőben van, nem sokkal, de pont elég, néha kicsit karcol az első szántóvas hegye, de az nem gond. smile cowboy

Nincs profilkép
#3334 szantofold22
2019-08-25 22:31:40

Válasz szg2 #3327. hozzászólásáraSzia!Nem megsérteni akartam az Mtz tulajdonosokat vagy a kissebb pénzű embereket.Jó magam is 20 évig nyűttem ezt a márkát.Állítom a motor a legtakarékosabb a kategóriájában és bizony pl öntözni még mindíg ez a legjobb ha gázolni kell egy 2m es tengeribe.Nincs szenzor ez az.. amit letépne a kóró.
De!Nem lehet amellett a tény mellett elmenni ,hogy sokat romlott az ide jött gépek minősége.Én vettem 2000 évek elején újat és 2010 is újat az már zörgött csörgött. Való igaz egy kis ember ha szépen odafigyel s ha egyböl cseppen bütyköli tisztán tartható.De össze hasonlíthatatlan pl
Egy békebeli 1990 essel ami mondjuk elfekvő (barátomnak van ilyen rsz váltáskor vettek a muzeumba megállná a helyét)Azokba vétek a sok mai gagyi alkatrészt beletenni. Láttam bontott olyan gépet még a napkerék is olyan sárgás zöld anyag.Tuti veri minőségbe jó néhány nyugatit.Azért birta oly sokáig mindenkinél difi nélkül kaparva egész nap a 2 es lajta ekével.Azonban azt tudomásul kell venni a mostni nyugati gépek számítógép vezérlése próbálja kiküszöbölni a csúszást több kevesebb sikerrel föleg ha "nem segítenek neki "azzal ami be van építve ilyen esetbe pl a diferenciál zár. Történt olyan körömben egy komának 300 le Jd peremszakadt lett az egyik hátsó kb 70% os több m gumija.Igen történt már ilyen de!Még a kite se javasolta fél oldalra újat felen meg 70%os kopottat mert a difi feszt "félre jár"Igy 5!!!M ért lett rá két új az meg ment ikernek.
(Nem a kitetol vette a gumit rá)
Tehát ez egy létező jelenség.Mindenki úgy rugatja szét a trakijátvaki akarja de erre nem árt figyelni.Egyik kolega irta a súlyozást Nagyon igaz túl lenehezítve viszon olyat foghat hogy széttép mindent.Nem Hofferek már ezek.Lehet ezt ragozninaztán mindenki úgy csinálja ahogy akarja s viseli a következményeit is.
Claast azért vettem mert abbsn a kategóriában akkor a legjobb árvérték arányú gép volt.15m ba újat adtak 8 munkalámpa sarvédő szélesítés 3pár kihelyezett leszállítás stb stb ,Megfelelő banki szolgáltatás AFS.
Anno belevágtam és nem bántam meg hogy elhagytam a keletit és tudtam lépni egy kategóriát.Lehet renó örökség de nekem odafigyelve jó.Feszt jönnek ezzel a bejön aporral is pedig csak a belső levegö keringtetést kell használni .Tudom ajánlani aki ebbe a váltásban gondolkozik.De ez igenis kényes gép ez a mocskot a hanyagságot igénytelenséget nem tűri.Oda tényleg ablak nélküli fáradt olajos csővázas 50 maradjon..

Nincs profilkép
#3331 szg2
2019-08-25 19:34:35

Válasz csoppika #3328. hozzászólásáraHát én a végére értem pedig az egyik 73-as...

#3330 Wilde
2019-08-25 18:15:14

Válasz lac* #3329. hozzászólásáraérrtem.azért a gépgyártók ezt így le is írhatnák....

Nincs profilkép
#3329 lac*
2019-08-25 17:50:52

Válasz Wilde #3325. hozzászólásáraA difi többet kopik ha nem használsz difizárat mint a váltó ha használod. A szlip szerintem minél kisebb annál jobb

#3328 csoppika
2019-08-25 17:49:09

Válasz szg2 #3327. hozzászólásáraÖreg mtznél nem érsz a végére...

Nincs profilkép
#3327 szg2
2019-08-25 17:27:07

Válasz szantofold22 #3303. hozzászólásáraNeharagudj de hagyjuk már ezt az mtz mindenhol folyik szöveget. A trehány sz@r gazdának folyik, a többiek megcsinálják. Azért nem 20 milla újonan. Ha rendbeteszed, ez se folyik sehol, nyugodt lehetsz.

#3326 szanberg
2019-08-25 17:24:16

Válasz .Feco. #3323. hozzászólására8R-be volt auto diffizár is úgy emlékszem!
8737 MF-be biztos.

#3325 Wilde
2019-08-25 17:23:08

Válasz lac* #3322. hozzászólásáraa váltónak mennyire jó ez a difivel szántás?szlip 0 lenne az ideális?

#3324 Büresz
2019-08-25 17:22:51

Válasz .Feco. #3323. hozzászólásáraEzentúl úgy lesz. Átalakítom hogy kormány vezérelje oszt jólvan.

#3323 .Feco.
2019-08-25 17:20:55

Válasz Büresz #3317. hozzászólásáraMi nem szantunk de diffizarat viszont majdnem mindig használjuk, könnyebb munkáknál is mint a rapid vagy a kombinator...
sokkal könnyebben viszi, jobb az egyenes tartása, nem kapar, nem rugdal... a fendekben autodifi van, ha elfordítod a kormányt kikapcsol, ha visszaforditod akkor vissza kapcsol, de a jd-nel is pillanatok alatt megszokod fogasba állás után bekapcsolod mikor végig érsz akkor meg megérinted a fékpedált hogy kikapcsoljon. Egy óra után automatikus mozdulat...

Nincs profilkép
#3322 lac*
2019-08-25 16:51:41

Válasz Hús Futár #3320. hozzászólásáraDe csak azért nehogy rajtahagyd, pl aszfaltra kikanyarodáskor. De ha van aut funkció, a mai traktorok on pedig van, pláne ahol szögszenzor is van, ott használni is kell. Gondolj bele, pl szántásnál folyamatosan diferál a gép, nem csak kopik, a fogyasztás is nagyobb. Ezt jól mutatja a szlip is, bekapcsolod mindjárt lejjebb megy.

Nincs profilkép
#3321 Dori Imre
2019-08-25 16:30:23

Válasz Bárány #3312. hozzászólásáralevegős munkahengerel van kiváltva a taposó nem tudod bekapccsolva hagyni mert nem kanyarodik

#3320 Hús Futár
2019-08-25 12:47:17

Válasz szantofold22 #3260. hozzászólásáraNekem anno azt tanították hogy csak utolsó utáni vész helyzetben használjam a difizárat . Úgy válasszuk meg a munkagépeket hogy normálisan vigye a gép akkor nem kell difizárazni egész nap .

#3319 Wilde
2019-08-25 12:20:08

Válasz Büresz #3317. hozzászólásáracsak akkor használtam a difit ha extrém a talaj,de akkor inkább várni a megfelelő talajállapotra

#3318 csoppika
2019-08-25 12:12:48

Válasz bandigh #3316. hozzászólásáraHát ja... Nekem taposós van. Meg állítólag, ha megy az eleje, bent sem marad... Végig rajta állni...hát...

#3317 Büresz
2019-08-25 12:10:39

Válasz Dave #3311. hozzászólásáraEzentúl én is használni fogom, itt mindenki olyan okos de még nem sokan szóltak itt hozzá hogy difizárral szántotok...

#3316 bandigh
2019-08-25 11:59:22

Válasz csoppika #3315. hozzászólásáraAzt mér kéne? Többnyire nem is lehet. Kezdéskor bekapcsolod, állandóra, a végén meg ki.

#3314 bandigh
2019-08-25 10:49:06

Válasz csoppika #3313. hozzászólásáraMármint mi van az első híddal?

#3313 csoppika
2019-08-25 10:36:04

Válasz Büresz #3294. hozzászólásáraMtzje válogatja. Van ami bent marad. Van ami csak rückvercben adja ki. A Crystalra kíváncsi lennék... Én idáig nem használtam rajta...
Azért a zár nélküli első hídra lennék kíváncsi, azt hogy oldják meg egyesek...

#3312 Bárány
2019-08-25 10:21:21

Válasz VMisi #3308. hozzászólásáraCsak a nehéz, kaparós és nem nagysebességű munkáknál érdemes bekapcsolni. (szántás, lazítás, ilyesmi) Amiket írtál, ott felesleges.
De fontos, hogy a ki- és bekapcs olyankor történjen, amikor biztosan nem kapar! (ez a 4x4-re is igaz)

Nincs profilkép
#3311 Dave
2019-08-25 07:49:29

Válasz Büresz #3310. hozzászólásáraPedig csak egy gomb nyomás és vissza is, mikor kiérsz a végére megnyomod az emelést kiveszi az eke elejét húzod picit és a hátulját, visszafelé fordítva. Így a vége szántáskor kevesebb a baktató, és a difizár is kikapcsol.

#3310 Büresz
2019-08-25 06:20:27

Válasz bandigh #3309. hozzászólásáraHa minden frankó akkor szerdán szántok és csinálok róla képet. A hátsó kerék kiér a barázdából a hátulját meg kiemelem, egyenes helyen az első laposvas a talaj közt van 10 cm. Nemtudom más hogy csinálja de sosem emelem.

#3309 bandigh
2019-08-24 23:47:27

Válasz Büresz #3306. hozzászólásáraAz hogy zajlik, hogy az elejét nem emeled meg? Mitől jön ki a földből az első ekefej?

#3308 VMisi
2019-08-24 22:30:11

Válasz Büresz #3306. hozzászólásárasmile biggrinsmile biggrin

Így érthető. Igaz én a tárcsánál és a könyebb talajmunkánál nem használom a difizárat, de lehet mostmár fogom. Régebben a traki nem tudta és így megmaradt.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Elárulta a professzor: ezért nem tér vissza a régi időjárásunk
Elárulta a professzor: ezért nem tér vissza a régi időjárásunk
Olyan vonaton ülünk, amely gyorsul, és nem tudjuk, van-e rajta fék, vagy...
Hirdetés
Tanyafejlesztési pályázat – így növelheti nyerési esélyeit
Tanyafejlesztési pályázat – így növelheti nyerési esélyeit
A határidő szoros, a lehetőség óriási – kezdje el még ma!
Automata tojás keltető 24 db tojás keltető
Automata tojás keltető 24 db tojás...

10.000 Ft

Pöttinger 3m gruber
Pöttinger 3m gruber

700.000 Ft

Kubota RT 160-2 / 2022 / 6 üzemóra / Lízing 20%-tól
Kubota RT 160-2 / 2022 / 6 üzemóra /...

31.900 EUR

Kubota KX 030-4 / 2018 / 1.534 h üzemóra / Lízing 20%-tól
Kubota KX 030-4 / 2018 / 1.534 h üzemóra...

28.900 EUR

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]