Válasz Drisa #3350. hozzászólásáraNézted amúgy azt a kapcsolót? Megmozgatni, kábelek kontaktját nézni, rámérni, ilyesmi?
A hibakódot meg a laptopon utólag is látja.
Válasz szanberg #3352. hozzászólásáraazért a kettőt ne hasonlítsd össze! Pistiék hozzáállása már az MF időkben is példa nélküli volt, amilyen egy nagy cég sosem lesz, de vélényem szerint ezt a színvonalat ők sem tudják már majd sokáig fenntartani, mert ő nem lehet ott mindinhol, dolgozótól már nem várhat el vagy nem követelhet meg, így meg előbb-utóbb kerülnek olyan emberek a rendszerbe amelyk lefelé viszik az átlagot.
másfelől Axiál is régiónként változik vannak nagyon jó szakik és lelkes dolgozók, akik munkaidő után három-négy órávalm még bütykölik a gépet hogy haladjon az ügyfél, mások meg szezon közepén veszik ki a szabadsgot, mert neki JÁR a nyaralás...
harmadrészről a Claasból évente adnak el annyit, mint a Kubotából valaha fognak, nem gondold hogy a százezer ügyfélből egy ugyanazt a kiszolgálást kapja, mint aki a márkából első vevők között volt és 20 éve partnere az adott kereskedőnek... jah, bocs, axinál mi pont első claas vevők voltunk 20 éve mégis szopóágon vagyunk sokszor... de a kereskedő vagy a szerelő csak egy komponens, nem fogok egy rosszabb gépet választani csak mert jó a kereskedője, optimális esetben évente 2x látom a szerelőt de 200 napot ülök a gépben, szóval nem lesz kubu sosem... a traktor színe zöld..
Kubotához hívtam tegnap reggel szervízt garanciális ügyben, problémát észleltünk. Délután jött a kolléga megnézni a gépet, pedig 200km-re vagyok tőlük. Alaktrészt megrendelte szerintem holnap itt is lesz vele és kicseréli. Nem mondom, hogy ez mindig így megy nyilván, most nincsen munka csúcs szerintem, de napok kérdése sem lehet a megoldás termelő eszköznél, nemhogy heteké...
Elsőhajtás kardánjára van gyári javítóprogram, két végén a vas agyrészekből kapok újat, mert löttyent a bordás tengelyen, meg csapágyat cserélnek itt.
Korábban volt még az első hídban szuszogó cseréje, küldtek egy másfélét a gyáritól.
Válasz szanberg #3349. hozzászólására Mondtam hogy hetek, holnap jön szervizes. Ezt a hibakódot nem találják sehol még jó hogy lefényképeztem különben bajba lennék mert most nem ír ki semmit csak nem megy semerre.
Válasz ND #3343. hozzászólásáraEhh görcsölnel itt ezen... Nekem már 32 éve volt elektromos traktorom. Egy Crystal, pótkocsival. Igaz kábel vezérlésű volt, nem rádiós
Válasz bandigh #3340. hozzászólásáraCsak akkor van gond a hosszabbítóssal, ha 20centis darabokra feltárcsázod a tyúkbelet amit húz maga után.
Meg milyen kábel kell meg hány km hozzá?
Válasz szg2 #3341. hozzászólására80 kw teljesítménnyel, ha nehéz munkát végzel, legyen óránként 70 a felhasznált, egy 8 órás műszakban 560 kWh áramot használnál, ami 6 db tesla akkupakkot kimerítene. Töltési idő, otthon 10 kilowattattal, 56 óra. És ugye 80kw a gép
Nem 250, mint egy nagytraktor.
Szerintem ha be is tiltják a hagyományos belsőégésű motorokat, a legtovább a mezőgazdaságban kellene hagyni az alkalmazásukat, mert ennyi óriási területet bejárni, és ilyen energiasűrűséget elérni mint a dízelmotornál, nehéz egyszerűbben megoldani.
A városi buszok, az ingázó személyautók, teherautók mind mind megoldhatók akár aksikkal, egy napot kibírnak, aztán éjjeli áramról töltenek, vagy az utak mellett villámtöltenek egyet napközben, a de a határban a semmi közepén nem tudom másképp elképzelni egyelőre mint hagyománossal. Persze lehet csökkenteni a menetszámot, meg direktvetni ha lehet, de ez jelenleg az “olcsó” üzemanyagnál is opció, mégse nagyon érdekli a gazdákat.
Ha sokszorosába fog kerülni az üzemanyag, és melegebb lesz nyaranta 4 fokkal, majd akkor ráérünk foglalkozni vele, gondolom..
Válasz bandigh #3340. hozzászólásáraEbben a cikkben van 1 régi koncepció ami még érdekes lehet. Nincs hosszú menetidő viszont 3 perc alatt újra üzemképes lehet a masina. Ha valahogy megoldható lenne a gyors csere akkor ezzel nem lenne gond. 50 mázsa akku nem gondolom hogy kellene 1 traktornak. Én egyébként 2db 30 kW-os meg egy 20-assal az elejében maximálisan elégedett lennék.. gondolj bele mennyit fog a váltó a mostani gépekben és azt tedd hozzá.
Válasz szg2 #3339. hozzászólásáraJó lenne, de egy 60kW-os agymotor nem igazán realitás. Ha tengelyenként lenne egy motor akkor még azt mondom oké. A jd kisérletezik ilyen kábelfeltekerős hosszabbítós géppel, lehet életképesebb mint 50 mázsa akkumlátort belepakolni mindenbe
Válasz szg2 #3338. hozzászólásáraÉs aki ki tudja cserélni az megint betol egy valag pénzt a gyáró-kereskedő zsebébe, aki meg használtat vesz az rövid idő múlva a valag pénzt alkatrészre szórja ki a gyártó, szerelő, kereskedő zsebébe. Én azt gondolom hogy el kellene gondolkodni az elektromos vonalon mivel ott a váltó fogalma csak minimális szinten értelmezhető. Minden kereket külön motor hajt, nincs difi, sebesség, irányváltó...még akkor is ha 1 dízel egy generátort forgat az elejében.
Válasz szantofold22 #3334. hozzászólásáraEzt mind aláírom. Én csak annyit mondtam hogy az mtz-t (meg a többi régi gépet is) csepegésmentessé, szárazzá lehet alakítani ha következetesen felszámolsz minden olajfolyást. Más: én is látom hogy az automata váltós gépeké a jövő mert 1-2 elvetemült gyártó kivételével mindenki azt használ. Csak az a nagy probléma hogy 10ből 9 leendő tulaj úgy gondolkodik hogy "majd ha fel kell újítani, kicserélem egy másikra" a 10-ik meg nem is tudja hogy ezek a váltólamellák üzemszerűen kopnak és 1 talicskára valót kell venni. Meg hogy utána kalibrálni kell meg a szerelők napi 100-200ezerért doloznak és ha nem ők csinálják ugrott a gari. Meg nem érnek rá..attól kiakadok
Válasz Rabó001 #3335. hozzászólásáraAzért mélységfüggő is a dolog.. Egyébként mindenki úgy szánt ahogy tud, amíg rá nem jön h mit kap a talaj július végétől március végéig.
Válasz bandigh #3309. hozzászólásáraAkkor nem szantottal még féligfüggesztett ekevel ezek szerint. A hátulját elég kiemelni, és nem csak az IH-nál, az első fej is a levegőben van, nem sokkal, de pont elég, néha kicsit karcol az első szántóvas hegye, de az nem gond.
Válasz szg2 #3327. hozzászólásáraSzia!Nem megsérteni akartam az Mtz tulajdonosokat vagy a kissebb pénzű embereket.Jó magam is 20 évig nyűttem ezt a márkát.Állítom a motor a legtakarékosabb a kategóriájában és bizony pl öntözni még mindíg ez a legjobb ha gázolni kell egy 2m es tengeribe.Nincs szenzor ez az.. amit letépne a kóró.
De!Nem lehet amellett a tény mellett elmenni ,hogy sokat romlott az ide jött gépek minősége.Én vettem 2000 évek elején újat és 2010 is újat az már zörgött csörgött. Való igaz egy kis ember ha szépen odafigyel s ha egyböl cseppen bütyköli tisztán tartható.De össze hasonlíthatatlan pl
Egy békebeli 1990 essel ami mondjuk elfekvő (barátomnak van ilyen rsz váltáskor vettek a muzeumba megállná a helyét)Azokba vétek a sok mai gagyi alkatrészt beletenni. Láttam bontott olyan gépet még a napkerék is olyan sárgás zöld anyag.Tuti veri minőségbe jó néhány nyugatit.Azért birta oly sokáig mindenkinél difi nélkül kaparva egész nap a 2 es lajta ekével.Azonban azt tudomásul kell venni a mostni nyugati gépek számítógép vezérlése próbálja kiküszöbölni a csúszást több kevesebb sikerrel föleg ha "nem segítenek neki "azzal ami be van építve ilyen esetbe pl a diferenciál zár. Történt olyan körömben egy komának 300 le Jd peremszakadt lett az egyik hátsó kb 70% os több m gumija.Igen történt már ilyen de!Még a kite se javasolta fél oldalra újat felen meg 70%os kopottat mert a difi feszt "félre jár"Igy 5!!!M ért lett rá két új az meg ment ikernek.
(Nem a kitetol vette a gumit rá)
Tehát ez egy létező jelenség.Mindenki úgy rugatja szét a trakijátvaki akarja de erre nem árt figyelni.Egyik kolega irta a súlyozást Nagyon igaz túl lenehezítve viszon olyat foghat hogy széttép mindent.Nem Hofferek már ezek.Lehet ezt ragozninaztán mindenki úgy csinálja ahogy akarja s viseli a következményeit is.
Claast azért vettem mert abbsn a kategóriában akkor a legjobb árvérték arányú gép volt.15m ba újat adtak 8 munkalámpa sarvédő szélesítés 3pár kihelyezett leszállítás stb stb ,Megfelelő banki szolgáltatás AFS.
Anno belevágtam és nem bántam meg hogy elhagytam a keletit és tudtam lépni egy kategóriát.Lehet renó örökség de nekem odafigyelve jó.Feszt jönnek ezzel a bejön aporral is pedig csak a belső levegö keringtetést kell használni .Tudom ajánlani aki ebbe a váltásban gondolkozik.De ez igenis kényes gép ez a mocskot a hanyagságot igénytelenséget nem tűri.Oda tényleg ablak nélküli fáradt olajos csővázas 50 maradjon..
Válasz szantofold22 #3303. hozzászólásáraNeharagudj de hagyjuk már ezt az mtz mindenhol folyik szöveget. A trehány sz@r gazdának folyik, a többiek megcsinálják. Azért nem 20 milla újonan. Ha rendbeteszed, ez se folyik sehol, nyugodt lehetsz.
Válasz Büresz #3317. hozzászólásáraMi nem szantunk de diffizarat viszont majdnem mindig használjuk, könnyebb munkáknál is mint a rapid vagy a kombinator...
sokkal könnyebben viszi, jobb az egyenes tartása, nem kapar, nem rugdal... a fendekben autodifi van, ha elfordítod a kormányt kikapcsol, ha visszaforditod akkor vissza kapcsol, de a jd-nel is pillanatok alatt megszokod fogasba állás után bekapcsolod mikor végig érsz akkor meg megérinted a fékpedált hogy kikapcsoljon. Egy óra után automatikus mozdulat...
Válasz Hús Futár #3320. hozzászólásáraDe csak azért nehogy rajtahagyd, pl aszfaltra kikanyarodáskor. De ha van aut funkció, a mai traktorok on pedig van, pláne ahol szögszenzor is van, ott használni is kell. Gondolj bele, pl szántásnál folyamatosan diferál a gép, nem csak kopik, a fogyasztás is nagyobb. Ezt jól mutatja a szlip is, bekapcsolod mindjárt lejjebb megy.
Válasz szantofold22 #3260. hozzászólásáraNekem anno azt tanították hogy csak utolsó utáni vész helyzetben használjam a difizárat . Úgy válasszuk meg a munkagépeket hogy normálisan vigye a gép akkor nem kell difizárazni egész nap .
Válasz Dave #3311. hozzászólásáraEzentúl én is használni fogom, itt mindenki olyan okos de még nem sokan szóltak itt hozzá hogy difizárral szántotok...
Válasz Büresz #3294. hozzászólásáraMtzje válogatja. Van ami bent marad. Van ami csak rückvercben adja ki. A Crystalra kíváncsi lennék... Én idáig nem használtam rajta...
Azért a zár nélküli első hídra lennék kíváncsi, azt hogy oldják meg egyesek...
Válasz VMisi #3308. hozzászólásáraCsak a nehéz, kaparós és nem nagysebességű munkáknál érdemes bekapcsolni. (szántás, lazítás, ilyesmi) Amiket írtál, ott felesleges.
De fontos, hogy a ki- és bekapcs olyankor történjen, amikor biztosan nem kapar! (ez a 4x4-re is igaz)
Válasz Büresz #3310. hozzászólásáraPedig csak egy gomb nyomás és vissza is, mikor kiérsz a végére megnyomod az emelést kiveszi az eke elejét húzod picit és a hátulját, visszafelé fordítva. Így a vége szántáskor kevesebb a baktató, és a difizár is kikapcsol.
Válasz bandigh #3309. hozzászólásáraHa minden frankó akkor szerdán szántok és csinálok róla képet. A hátsó kerék kiér a barázdából a hátulját meg kiemelem, egyenes helyen az első laposvas a talaj közt van 10 cm. Nemtudom más hogy csinálja de sosem emelem.
Így érthető. Igaz én a tárcsánál és a könyebb talajmunkánál nem használom a difizárat, de lehet mostmár fogom. Régebben a traki nem tudta és így megmaradt.
4857 hozzászólás
Válasz .Feco. #3353. hozzászólásáraValamit csak tud a kubota ha rá akarnak hasonlítani.

Válasz .Feco. #3353. hozzászólásáraNesze!


Válasz Drisa #3350. hozzászólásáraNézted amúgy azt a kapcsolót? Megmozgatni, kábelek kontaktját nézni, rámérni, ilyesmi?
A hibakódot meg a laptopon utólag is látja.
Válasz .Feco. #3353. hozzászólásáraZöldből csak McHale!!!


esetleg pótkocsit
(vagy Kernert)
Válasz szanberg #3352. hozzászólásáraazért a kettőt ne hasonlítsd össze! Pistiék hozzáállása már az MF időkben is példa nélküli volt, amilyen egy nagy cég sosem lesz, de vélényem szerint ezt a színvonalat ők sem tudják már majd sokáig fenntartani, mert ő nem lehet ott mindinhol, dolgozótól már nem várhat el vagy nem követelhet meg, így meg előbb-utóbb kerülnek olyan emberek a rendszerbe amelyk lefelé viszik az átlagot.
másfelől Axiál is régiónként változik vannak nagyon jó szakik és lelkes dolgozók, akik munkaidő után három-négy órávalm még bütykölik a gépet hogy haladjon az ügyfél, mások meg szezon közepén veszik ki a szabadsgot, mert neki JÁR a nyaralás...
harmadrészről a Claasból évente adnak el annyit, mint a Kubotából valaha fognak, nem gondold hogy a százezer ügyfélből egy ugyanazt a kiszolgálást kapja, mint aki a márkából első vevők között volt és 20 éve partnere az adott kereskedőnek... jah, bocs, axinál mi pont első claas vevők voltunk 20 éve mégis szopóágon vagyunk sokszor... de a kereskedő vagy a szerelő csak egy komponens, nem fogok egy rosszabb gépet választani csak mert jó a kereskedője, optimális esetben évente 2x látom a szerelőt de 200 napot ülök a gépben, szóval nem lesz kubu sosem... a traktor színe zöld..
Válasz Drisa #3350. hozzászólásáraAz nem jó akkor...
Kubotához hívtam tegnap reggel szervízt garanciális ügyben, problémát észleltünk. Délután jött a kolléga megnézni a gépet, pedig 200km-re vagyok tőlük. Alaktrészt megrendelte szerintem holnap itt is lesz vele és kicseréli. Nem mondom, hogy ez mindig így megy nyilván, most nincsen munka csúcs szerintem, de napok kérdése sem lehet a megoldás termelő eszköznél, nemhogy heteké...
Elsőhajtás kardánjára van gyári javítóprogram, két végén a vas agyrészekből kapok újat, mert löttyent a bordás tengelyen, meg csapágyat cserélnek itt.
Korábban volt még az első hídban szuszogó cseréje, küldtek egy másfélét a gyáritól.
Válasz bandigh #3344. hozzászólásáraGyere át ide: Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része)
Válasz szanberg #3349. hozzászólására
Mondtam hogy hetek, holnap jön szervizes. Ezt a hibakódot nem találják sehol még jó hogy lefényképeztem különben bajba lennék mert most nem ír ki semmit csak nem megy semerre.
Válasz Drisa #3288. hozzászólásáraNa mi volt a baja arionnak?
Válasz csoppika #3347. hozzászólásáraÉs én is bányamunkára használtam a homokozóban
Válasz ND #3343. hozzászólásáraEhh görcsölnel itt ezen... Nekem már 32 éve volt elektromos traktorom. Egy Crystal, pótkocsival. Igaz kábel vezérlésű volt, nem rádiós


Válasz bandigh #3344. hozzászólásáraMenjünk át az Elektromos traktorok topicba
Válasz ND #3343. hozzászólásáraOFF, és nem mai ötlet
https://www.agrarszektor.hu/gepek/mar-lenin-es-sztalin-is-ugy-gondolta-hogy-az-elektromos-traktore-a-jovo.7185.html
Válasz ND #3343. hozzászólásáraJót offolunk, de
Link
Válasz bandigh #3340. hozzászólásáraCsak akkor van gond a hosszabbítóssal, ha 20centis darabokra feltárcsázod a tyúkbelet amit húz maga után.
Meg milyen kábel kell meg hány km hozzá?
Akkor már inkább felsővezeték, mint a trolinál
Válasz szg2 #3341. hozzászólására80 kw teljesítménnyel, ha nehéz munkát végzel, legyen óránként 70 a felhasznált, egy 8 órás műszakban 560 kWh áramot használnál, ami 6 db tesla akkupakkot kimerítene. Töltési idő, otthon 10 kilowattattal, 56 óra. És ugye 80kw a gép
Nem 250, mint egy nagytraktor.
Szerintem ha be is tiltják a hagyományos belsőégésű motorokat, a legtovább a mezőgazdaságban kellene hagyni az alkalmazásukat, mert ennyi óriási területet bejárni, és ilyen energiasűrűséget elérni mint a dízelmotornál, nehéz egyszerűbben megoldani.
A városi buszok, az ingázó személyautók, teherautók mind mind megoldhatók akár aksikkal, egy napot kibírnak, aztán éjjeli áramról töltenek, vagy az utak mellett villámtöltenek egyet napközben, a de a határban a semmi közepén nem tudom másképp elképzelni egyelőre mint hagyománossal. Persze lehet csökkenteni a menetszámot, meg direktvetni ha lehet, de ez jelenleg az “olcsó” üzemanyagnál is opció, mégse nagyon érdekli a gazdákat.
Ha sokszorosába fog kerülni az üzemanyag, és melegebb lesz nyaranta 4 fokkal, majd akkor ráérünk foglalkozni vele, gondolom..
Válasz bandigh #3340. hozzászólásáraEbben a cikkben van 1 régi koncepció ami még érdekes lehet. Nincs hosszú menetidő viszont 3 perc alatt újra üzemképes lehet a masina. Ha valahogy megoldható lenne a gyors csere akkor ezzel nem lenne gond. 50 mázsa akku nem gondolom hogy kellene 1 traktornak. Én egyébként 2db 30 kW-os meg egy 20-assal az elejében maximálisan elégedett lennék.. gondolj bele mennyit fog a váltó a mostani gépekben és azt tedd hozzá.
Válasz szg2 #3339. hozzászólásáraJó lenne, de egy 60kW-os agymotor nem igazán realitás. Ha tengelyenként lenne egy motor akkor még azt mondom oké. A jd kisérletezik ilyen kábelfeltekerős hosszabbítós géppel, lehet életképesebb mint 50 mázsa akkumlátort belepakolni mindenbe
Válasz szg2 #3338. hozzászólásáraÉs aki ki tudja cserélni az megint betol egy valag pénzt a gyáró-kereskedő zsebébe, aki meg használtat vesz az rövid idő múlva a valag pénzt alkatrészre szórja ki a gyártó, szerelő, kereskedő zsebébe. Én azt gondolom hogy el kellene gondolkodni az elektromos vonalon mivel ott a váltó fogalma csak minimális szinten értelmezhető. Minden kereket külön motor hajt, nincs difi, sebesség, irányváltó...még akkor is ha 1 dízel egy generátort forgat az elejében.
Válasz szantofold22 #3334. hozzászólásáraEzt mind aláírom. Én csak annyit mondtam hogy az mtz-t (meg a többi régi gépet is) csepegésmentessé, szárazzá lehet alakítani ha következetesen felszámolsz minden olajfolyást. Más: én is látom hogy az automata váltós gépeké a jövő mert 1-2 elvetemült gyártó kivételével mindenki azt használ. Csak az a nagy probléma hogy 10ből 9 leendő tulaj úgy gondolkodik hogy "majd ha fel kell újítani, kicserélem egy másikra" a 10-ik meg nem is tudja hogy ezek a váltólamellák üzemszerűen kopnak és 1 talicskára valót kell venni. Meg hogy utána kalibrálni kell meg a szerelők napi 100-200ezerért doloznak és ha nem ők csinálják ugrott a gari. Meg nem érnek rá..attól kiakadok
Válasz csoppika #3333. hozzászólásáraKettes vátvaforgatóssal szántott, rakodózott, bálázott...mozgatva volt minden része
Válasz Rabó001 #3335. hozzászólásáraAzért mélységfüggő is a dolog.. Egyébként mindenki úgy szánt ahogy tud, amíg rá nem jön h mit kap a talaj július végétől március végéig.
Válasz bandigh #3309. hozzászólásáraAkkor nem szantottal még féligfüggesztett ekevel ezek szerint. A hátulját elég kiemelni, és nem csak az IH-nál, az első fej is a levegőben van, nem sokkal, de pont elég, néha kicsit karcol az első szántóvas hegye, de az nem gond.
Válasz szg2 #3327. hozzászólásáraSzia!Nem megsérteni akartam az Mtz tulajdonosokat vagy a kissebb pénzű embereket.Jó magam is 20 évig nyűttem ezt a márkát.Állítom a motor a legtakarékosabb a kategóriájában és bizony pl öntözni még mindíg ez a legjobb ha gázolni kell egy 2m es tengeribe.Nincs szenzor ez az.. amit letépne a kóró.
De!Nem lehet amellett a tény mellett elmenni ,hogy sokat romlott az ide jött gépek minősége.Én vettem 2000 évek elején újat és 2010 is újat az már zörgött csörgött. Való igaz egy kis ember ha szépen odafigyel s ha egyböl cseppen bütyköli tisztán tartható.De össze hasonlíthatatlan pl
Egy békebeli 1990 essel ami mondjuk elfekvő (barátomnak van ilyen rsz váltáskor vettek a muzeumba megállná a helyét)Azokba vétek a sok mai gagyi alkatrészt beletenni. Láttam bontott olyan gépet még a napkerék is olyan sárgás zöld anyag.Tuti veri minőségbe jó néhány nyugatit.Azért birta oly sokáig mindenkinél difi nélkül kaparva egész nap a 2 es lajta ekével.Azonban azt tudomásul kell venni a mostni nyugati gépek számítógép vezérlése próbálja kiküszöbölni a csúszást több kevesebb sikerrel föleg ha "nem segítenek neki "azzal ami be van építve ilyen esetbe pl a diferenciál zár. Történt olyan körömben egy komának 300 le Jd peremszakadt lett az egyik hátsó kb 70% os több m gumija.Igen történt már ilyen de!Még a kite se javasolta fél oldalra újat felen meg 70%os kopottat mert a difi feszt "félre jár"Igy 5!!!M ért lett rá két új az meg ment ikernek.
(Nem a kitetol vette a gumit rá)
Tehát ez egy létező jelenség.Mindenki úgy rugatja szét a trakijátvaki akarja de erre nem árt figyelni.Egyik kolega irta a súlyozást Nagyon igaz túl lenehezítve viszon olyat foghat hogy széttép mindent.Nem Hofferek már ezek.Lehet ezt ragozninaztán mindenki úgy csinálja ahogy akarja s viseli a következményeit is.
Claast azért vettem mert abbsn a kategóriában akkor a legjobb árvérték arányú gép volt.15m ba újat adtak 8 munkalámpa sarvédő szélesítés 3pár kihelyezett leszállítás stb stb ,Megfelelő banki szolgáltatás AFS.
Anno belevágtam és nem bántam meg hogy elhagytam a keletit és tudtam lépni egy kategóriát.Lehet renó örökség de nekem odafigyelve jó.Feszt jönnek ezzel a bejön aporral is pedig csak a belső levegö keringtetést kell használni .Tudom ajánlani aki ebbe a váltásban gondolkozik.De ez igenis kényes gép ez a mocskot a hanyagságot igénytelenséget nem tűri.Oda tényleg ablak nélküli fáradt olajos csővázas 50 maradjon..
Válasz szg2 #3331. hozzászólásáraMiket dolgozol vele?
Válasz csoppika #3328. hozzászólására89.
imádom'mert ez van. 
Válasz csoppika #3328. hozzászólásáraHát én a végére értem pedig az egyik 73-as...
Válasz lac* #3329. hozzászólásáraérrtem.azért a gépgyártók ezt így le is írhatnák....
Válasz Wilde #3325. hozzászólásáraA difi többet kopik ha nem használsz difizárat mint a váltó ha használod. A szlip szerintem minél kisebb annál jobb
Válasz szg2 #3327. hozzászólásáraÖreg mtznél nem érsz a végére...
Válasz szantofold22 #3303. hozzászólásáraNeharagudj de hagyjuk már ezt az mtz mindenhol folyik szöveget. A trehány sz@r gazdának folyik, a többiek megcsinálják. Azért nem 20 milla újonan. Ha rendbeteszed, ez se folyik sehol, nyugodt lehetsz.
Válasz .Feco. #3323. hozzászólására8R-be volt auto diffizár is úgy emlékszem!
8737 MF-be biztos.
Válasz lac* #3322. hozzászólásáraa váltónak mennyire jó ez a difivel szántás?szlip 0 lenne az ideális?
Válasz .Feco. #3323. hozzászólásáraEzentúl úgy lesz. Átalakítom hogy kormány vezérelje oszt jólvan.
Válasz Büresz #3317. hozzászólásáraMi nem szantunk de diffizarat viszont majdnem mindig használjuk, könnyebb munkáknál is mint a rapid vagy a kombinator...
sokkal könnyebben viszi, jobb az egyenes tartása, nem kapar, nem rugdal... a fendekben autodifi van, ha elfordítod a kormányt kikapcsol, ha visszaforditod akkor vissza kapcsol, de a jd-nel is pillanatok alatt megszokod fogasba állás után bekapcsolod mikor végig érsz akkor meg megérinted a fékpedált hogy kikapcsoljon. Egy óra után automatikus mozdulat...
Válasz Hús Futár #3320. hozzászólásáraDe csak azért nehogy rajtahagyd, pl aszfaltra kikanyarodáskor. De ha van aut funkció, a mai traktorok on pedig van, pláne ahol szögszenzor is van, ott használni is kell. Gondolj bele, pl szántásnál folyamatosan diferál a gép, nem csak kopik, a fogyasztás is nagyobb. Ezt jól mutatja a szlip is, bekapcsolod mindjárt lejjebb megy.
Válasz Bárány #3312. hozzászólásáralevegős munkahengerel van kiváltva a taposó nem tudod bekapccsolva hagyni mert nem kanyarodik
Válasz szantofold22 #3260. hozzászólásáraNekem anno azt tanították hogy csak utolsó utáni vész helyzetben használjam a difizárat . Úgy válasszuk meg a munkagépeket hogy normálisan vigye a gép akkor nem kell difizárazni egész nap .
Válasz Büresz #3317. hozzászólásáracsak akkor használtam a difit ha extrém a talaj,de akkor inkább várni a megfelelő talajállapotra
Válasz bandigh #3316. hozzászólásáraHát ja... Nekem taposós van. Meg állítólag, ha megy az eleje, bent sem marad... Végig rajta állni...hát...
Válasz Dave #3311. hozzászólásáraEzentúl én is használni fogom, itt mindenki olyan okos de még nem sokan szóltak itt hozzá hogy difizárral szántotok...
Válasz csoppika #3315. hozzászólásáraAzt mér kéne? Többnyire nem is lehet. Kezdéskor bekapcsolod, állandóra, a végén meg ki.
Válasz bandigh #3314. hozzászólásáraAzt hogyan zárod?
Válasz csoppika #3313. hozzászólásáraMármint mi van az első híddal?
Válasz Büresz #3294. hozzászólásáraMtzje válogatja. Van ami bent marad. Van ami csak rückvercben adja ki. A Crystalra kíváncsi lennék... Én idáig nem használtam rajta...
Azért a zár nélküli első hídra lennék kíváncsi, azt hogy oldják meg egyesek...
Válasz VMisi #3308. hozzászólásáraCsak a nehéz, kaparós és nem nagysebességű munkáknál érdemes bekapcsolni. (szántás, lazítás, ilyesmi) Amiket írtál, ott felesleges.
De fontos, hogy a ki- és bekapcs olyankor történjen, amikor biztosan nem kapar! (ez a 4x4-re is igaz)
Válasz Büresz #3310. hozzászólásáraPedig csak egy gomb nyomás és vissza is, mikor kiérsz a végére megnyomod az emelést kiveszi az eke elejét húzod picit és a hátulját, visszafelé fordítva. Így a vége szántáskor kevesebb a baktató, és a difizár is kikapcsol.
Válasz bandigh #3309. hozzászólásáraHa minden frankó akkor szerdán szántok és csinálok róla képet. A hátsó kerék kiér a barázdából a hátulját meg kiemelem, egyenes helyen az első laposvas a talaj közt van 10 cm. Nemtudom más hogy csinálja de sosem emelem.
Válasz Büresz #3306. hozzászólásáraAz hogy zajlik, hogy az elejét nem emeled meg? Mitől jön ki a földből az első ekefej?
Válasz Büresz #3306. hozzászólására

Így érthető. Igaz én a tárcsánál és a könyebb talajmunkánál nem használom a difizárat, de lehet mostmár fogom. Régebben a traki nem tudta és így megmaradt.