Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.83 Ft USD 337.84 Ft CHF 428.08 Ft GBP 457.46 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93679 hozzászólás
#40329 Kiss Attila
2015-10-21 13:48:40

Sziasztok.
Tapasztalatokra lennék kíváncsi mtz szinkronváltóval kapcsolatban. Új traktor van a tervben. Elsősorban tulajdonosok véleménye érdekelne.
Köszönöm :)

#40328 emcett
2015-10-21 10:26:28

Válasz rsándor #40370. hozzászólásáraNekünk az lett téve a 1025-be, megy vele, eddig rosszat nem tudok rá mondani.smile thumbupcool

Nincs profilkép
#40327 kalcsob
2015-10-21 09:50:34

Üdv mindenkinek.

Nem gyakran szoktam írni, mivel érteni nem értek hozzá, okoskodni meg nem akarok, viszont gyakran olvasom a fórumot.

Most viszont segítséget szeretnék kérni.
Az 50-es motorja szőlő kultivátorozás közben elkezdett kopogni istentelenül. Szerencsére még haza tudott ballagni, nem gondoltam, hogy nagy a baj.
- hengerfej le, semmi hiba
- olajteknő le, látszólag semmi hiba
Kicsit megmozgatva azonban hosszirányban kottyant a főtengely, mire elsőre azt hittük, hogy a csapágyak mentek gallyra, ami igaz is, de sajnos ezen felül a főtengely is eltört az első hajtókarcsapágy alatt. Azonban szét nem tudott akadni, így törött főtengellyel is hazaballagott.

Kérdés az lenne, hogy van-e valakinek korek áron eladó bontott vagy új főtengelye?

Üdv: Bence

Nincs profilkép
#40326 a2457
2015-10-20 22:52:46

Válasz csuti0 #40378. hozzászólásáramáshogyan dobja a sarat, de igazából a világon semmi jelentősége nincsen. kínomban volt hogy kipróbáltam, de semmi említésre méltó különbség nincsen.

#40324 medikus
2015-10-20 21:18:01

Válasz Tobszi #40377. hozzászólásáraVagy 2 vas darabbal,összefogva.Egyiknek a végén be kell jelölni a méretet,addig amig a másik mérést megcsinálod.

Nincs profilkép
#40323 csuti0
2015-10-20 21:12:28

Válasz medikus #40375. hozzászólásáraIgen 82 es.
Egyébként van jelentősége ha a felnin a gumi fordítva van feltéve. Ahogy mostanában sok trakin látni?
Üdv.:csuti

#40322 Tobszi
2015-10-20 20:55:53

Válasz medikus #40375. hozzászólásáraEgyszerű mérőszalaggal simán megmérhető!smile tonguep

Nincs profilkép
#40321 Zsolesz100
2015-10-20 20:44:53

Válasz balázsi #40369. hozzászólásáraKöszi.
Akkor lehet, hogy rendelek egy garnitúrát közvetlen a gyártótól.

Kompresszió végnyomást nem mértél véletlen összerakás után? Kíváncsi lennék mennyi vele.

#40320 medikus
2015-10-20 20:29:32

Válasz Tobszi #40371. hozzászólásáraA felni belső peremén mérsz!A külsőn nem tudsz a gumitól.Ha csak nincs valami különleges mérő rudad.

#40319 ..MZ/X..
2015-10-20 20:29:32

Válasz csuti0 #40372. hozzászólásáraHa 82-es akkor az összetartást 0-ra állítsd, vagy inkább kicsit kifelé álljanak.
Mivel javarészt a felnik ütnek, ezért úgy csináld, hogy filccel megjelölöd mindkét felnit ahol mérsz. Elöl megméred, felemeled hátra forgatod a kerekeket és ott is megméred.

Szöghajtásos első hídnál szokott olyan lenni, hogy a reduktor hüvely megkopik és attól is tud szitálni. Mondjuk ilyenkor javarészt köpi is az olajat.

Nincs profilkép
#40318 Mtz 550E
2015-10-20 20:26:10

Hali!
Mtz hátsó féltengely külsőcsapágynak van a féltengelyen felütköző része hogy meddig kell neki menni? Mert tegnap szimeringet cseréltem és a jobb oldali féltengely kotyog a csapágyban kifelé vagy 2mm-t!

Nincs profilkép
#40317 csuti0
2015-10-20 20:17:28

Válasz Tobszi #40371. hozzászólásáraKöszönöm,holnap játszok egy kicsit vele.
Üdv.:csuti

#40316 Tobszi
2015-10-20 19:35:14

Válasz csuti0 #40368. hozzászólásáraItt az összetartásról egy felülnézeti kép:
Mind a két méretet a felni külső peremén kell mérni, a kerékagy közepének a vonalában.A menetirány szerinti elején a gépkönyv szerint 2-8 mm-vel kevesebbnek kell lenni mint hátul.Ezt az összekötő rudakkal tudod beállítani.
Namost mindenki tudja hogy az MTZ felnik általában baromira ütnek, úgyhogy ez csak az elmélet, bár támpontnak jó.Gyakorlatban lehet hogy menned kell pár kört, és közben finomítani.
Csak kicsiket tekerj, az összekötőkön egy fordítás 3mm-t jelent és mind a kettőn ugyanannyit állíts!

Nincs profilkép
#40315 rsándor
2015-10-20 18:51:05

Válasz balázsi #40369. hozzászólására Az állítólagos teflonos /fekete bevonatú/dugattyúkkal nincs tapasztalatod??

Nincs profilkép
#40314 balázsi
2015-10-20 17:13:28

Válasz Zsolesz100 #40367. hozzászólásárahttp://webaruhaz.habi.hu/termekek/11273/hengerhuvely_dugattyu_80_as_KTD.html

Ezt rakom be évek óta HBR gyűrűkkel ,jók vele a motrok .Ennél nem külön van beleválogatva mindenféle dugattyú.Nem kell bedőlni a drága gyűrűknek a HBR is ott készül ahol ZR mondjuk csak a hologram más !röv ennyi.

Nincs profilkép
#40313 csuti0
2015-10-20 15:20:14

Válasz Szabister #40366. hozzászólásáraSzia!
A javaslatod lehet megoldás,csak azt nem értem felújítás után,3 hónapig rendesen működött,és egyszer csak megadta magát.
Átnéztem mindent,gömbfejek feszesek,királycsap rendben,csapágyak épek.Úgyhogy nem tudom hogyan tovább.
Összetartást leellenőrizném,de sajna nemigen tudom,hogy kell.Esetleg valaki elmagyarázná?
Üdv.:csuti

Nincs profilkép
#40312 Zsolesz100
2015-10-20 12:13:41

Üdv!
Érdeklődnék, hogy ezzel a hüvelygarnitúrával van-e valakinek tapasztalata?
Mondjuk olyan érdekelne, hogy x üzemórája van benne, és jó vagy nem.

A Ktd-ről olvastam még jobbakat, de gyakorlati tapasztalatot ott sem tudok.
Esetleg ha van valakinek azt megköszönném.
Illetve ebből mennyi egy garnitúra?(még nem hívtam őket, egyelőre tájékozódom)

Köszi

#40311 Szabister
2015-10-19 20:34:15

Válasz csuti0 #40351. hozzászólásáraÜdv!
Saját tapasztalatom az, ha rosszul van beállítva az összetartás, lehet akármilyen új minden alkatrészed. Nálam minél nagyobb volt az összetartás annál jobban szitált. Fél napomba telt mire sikerült beállítanom. Azóta megszűnt a jelenség. 94-es a traki, gömbfejeken kívül még minden eredeti.

Nincs profilkép
#40310 kovacs22
2015-10-19 11:47:22

Válasz Sanyee #40363. hozzászólására Leveszed a hátsó gardán a malac felől ott van egy koronás anya azon kel húzni.De lehet meg égtek a tárcsák a malacban akkor egy kis bontás és csere,a HABI--nál van darabra is meg komplett készlet is.

#40309 medikus
2015-10-19 11:06:34

Válasz Sanyee #40363. hozzászólásáraHa az csúszik,eléggé érthető hangot ad!

#40308 Sanyee
2015-10-19 09:27:50

Válasz a2457 #40361. hozzászólásáraA malacon tudok állítani?
Az biztos, hogy nyáron az első kerék is kapart ha a hátsó megcsúszott, most meg nem.

#40307 b.gazda
2015-10-19 00:16:18

Válasz a2457 #40359. hozzászólásáraHúh, jót kérdeztél, annyira nem vágom de ha jól tudom akkor még az a régi nagy önindító van rajta.Nem volt cserélve az már régóta az biztos.

Nincs profilkép
#40306 a2457
2015-10-18 23:18:39

Válasz Sanyee #40360. hozzászólásárahonnan tudod hogy nem kapcsolt be ?
lehet hogy bekapcsolt, csak a közbensőtámasz/malac/tehermentesítő kuplung megcsúszik.

#40305 Sanyee
2015-10-18 23:13:35

Sziasztok!

Szerintetek mi lehet a hiba, ha az traktorba nem akar bekapcsolni az elsőhajtás teljesen bekapcsolt állapotban? Homokon húzott pótkocsit, de meg se moccantak az első kerekek, a hátsók meg már majdnem elásták magukat.
2 éve volt orbitosra alakítva az elsőhíd rendbe van.

Nincs profilkép
#40304 a2457
2015-10-18 23:09:10

Válasz b.gazda #40358. hozzászólásáramilyen önindító van rajta ?

#40303 b.gazda
2015-10-18 22:13:08

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy: van egy 50-es mtz-m. Mikor hidegen indítom a traktort izzítás után akkor nagyon nehezen indul.A motorban van erő,az aksi új. Esetleg önindító baj lehet vagy a behúzótekercs? Köszönöm válaszotok előre is!smile cowboy

#40302 atisgyulai
2015-10-18 21:35:36

Válasz csuti0 #40355. hozzászólásáraPróbáld meg a kormànygömbfejeket utànhúzni, jó feszesre.

#40301 oprita
2015-10-18 21:25:42

Válasz gabika82 #40354. hozzászólásáraHengerfej csavarokat 1/4-el húzzad meg megfelelő sorrendben.Ha rosszabb,hfejtömítés csere.

Nincs profilkép
#40300 csuti0
2015-10-18 20:33:31

Válasz MtzMakai #40352. hozzászólásáraszia!
Nagymama rendben,kellőképp feszes.Királycsap elvileg szintúgy,csapágyat megnézem holnap.De nekem olyan az érzésem mintha a csillapítást nem végezné a kormánymű.
de ha nem esik az eső akkor holnap újra nekifutok.
Kösz a segítséget!

#40299 gabika82
2015-10-18 20:26:14

üdv valaki hozzáértő meg tuudná nekem mondani miért olajos a hűtövizem mtz 50 elökamrás motor és a motorolaj kerül a hötövizbe! mitöl lehetséges ez válaszkat elöre köszönöm

#40298 prütyi
2015-10-18 20:17:57

Válasz csuti0 #40351. hozzászólásáraElkoptak a híd "csizmaszárai".

Nincs profilkép
#40297 MtzMakai
2015-10-18 20:14:46

Válasz csuti0 #40351. hozzászólásáraNézd meg nincs e megtágulva a kormánytengely alján a nagy anya. Királycsap lóg-e? Emeld meg az elejét, nem e valamelyik kerékcsapágy kiment. Hirtelen ennyi, ezek gyorsan elvégezhetők.

Nincs profilkép
#40296 csuti0
2015-10-18 19:37:49

Sziasztok!
Komoly problémám akadt a kormányzással,3 hónappal ezelőtt elkezdett a 82-em eleje nagy sebességnél közúton szitálni.A technika 20 éves úgyhogy megérett egy feljavításra,kicseréltem mindent újra ami a kormányzást végzi.Kormányrúd keresztek,komplett kormánymű,kormány szivattyú,irányító kar,mind a 4 gömbfej.Egyszóval mindent amit csak lehetett.Tökéletesen működött is a technika,csakhogy a napokban újra elkezdett lődörögni az eleje. Szerintetek vigyem vissza a kormányművet a forgalmazónak és reklamáljak?
Vagy keressem a hibát máshol? Nem szeretnék felesleges köröket futni,és feleslegesen szerelni!
Üdv.:csuti

#40295 atisgyulai
2015-10-17 20:39:22

Válasz Jakabjóska #40349. hozzászólásáraIgen, így jó. Csak mikor kihúznak aratàskor a kukiföldről, megpakolva, a fékszelep meg rugóstól mindenestül megrakodva sárral kevert kukiszárral:
na akkor b.szik működni.
smile cursing

#40294 Jakabjóska
2015-10-17 20:05:56

Válasz atisgyulai #40348. hozzászólásáraHa észreveszem, hogy valami nem úgy működik nála, akkor szétszedem, kitakarítom, kicsit megzsírozom, és kész.

#40293 atisgyulai
2015-10-17 19:05:08

Válasz Jakabjóska #40347. hozzászólásáraIgen, nekünk is volt, és van is ilyen. Ez az eredeti 80-as. Ha újat teszel fel ebből, az is így blokkol.
Miutàn picit "begyógyul", akkor fékez ilyen lassítva. Később meg màr nem tudja a rugó visszahúzni a kart, és nem akar kiengedni.
Azoknak jó, akik nem sokat dolgoznak mocsokban, egyébként elég hulladék. smile thumbdown
Akkor jön rá az ember hogy megint berohadt, mikor dolgozni kellene neki. Nálunk màr csak a rakodóson maradt meg, az meg nem sokat kocsizik, ha igen akkor se kell a légfék.

Nincs profilkép
#40291 rsándor
2015-10-17 15:14:49

Válasz Jakabjóska #40345. hozzászólására Tegyél már fel a jóról is képet légyszi.

#40290 Jakabjóska
2015-10-17 15:00:39

Válasz atisgyulai #40344. hozzászólásáraAz eredeti fékszeleppel lehet nagyon picit is fékezni a pótkocsit, óvatosan. Ha kicsit nyomom a fékpedált, akkor csak lassít, ha teljesen, akkor meg satufék. Viszont vettem már olyan fékszelepet is, amivel tényleg csak teljes fékhatást lehet elérni ( le is dobtam a traktorról azonnal)http://webaruhaz.habi.hu/termekek/562/Fekszelep_belorusz_A29_3514010_MTZ_100.html

#40289 atisgyulai
2015-10-17 14:35:36

Válasz Richard. #40343. hozzászólásáraÉn ha csak picit lassítani akarok, akkor csak rápumpàlok egyet kettőt a fékre, mert különben nagyot bólint.(8011-es)
De ha meg kell állni akkor nincs kecmec, megfogja 11-12t kukival is, hamarabb mint ha szólóban mennék trakival és satuznék. Szószerint a pót fogja meg a trakit.

Nincs profilkép
#40288 Richard.
2015-10-17 14:14:03

Válasz atisgyulai #40342. hozzászólásáraÙgy ahogy ìrod! Oldàskor puffanò hang,old,tölt. Nix időkülönbsèg! A pòton a szelep egyszer megszorult ezerèves mocsoktòl,Dehàt,amelyik lassan müködik,szerintem karmantyù hiba,vagy csak szorul belül az egèsz dugattyù!

#40287 atisgyulai
2015-10-17 14:03:21

Válasz Richard. #40341. hozzászólásáraLényegében igen.
Az egykörös fékszelep egy bizonyos beállított ponton (a fékpedálhoz képest) határozottan kell hogy nyisson ill. zárjon. Ezt úgy szoktuk ellenőrizni hogy egy "kutyafejre" hátra a trakira teszünk egy levegőnyomás mérő órát, és működtetjük a féket. Így beállítható a töltönyomás is, amely nem biztos hogy azonos a kompresszor tartálynyomással.
Ha fokozatosan zàr, akkor a kiodás sem lesz azonnali, csak lassú, elhúzódó.
A vontatmányon van terhelés állító. Meg ezért találtàk ki a kétköröst.
A fékpedál felengedésekor neked van az a pöffenő levegőhang, és azonnal kiold? Vagy csak egy elhúzódó szusszanás, és alig akar kiengedni a fék?

Nincs profilkép
#40286 Richard.
2015-10-17 13:28:55

Válasz atisgyulai #40336. hozzászólásáraA te traktorodon csak satú fèk van? Kicsit nyomod a pedàlt,kicsit csökken a fővezetèk nyomàs, kicsi nyomàst enged a fèkhengerre. Teljesen lenyomott pedàllal kiürîted a fővezetêket,teljes tartàlynyomàssal nyomja a munkahenger. Az èppen arra beàllìtott üres, Fèlig rakott, teljesen rakott àllàs szerint engedi a levegőt a fèkhengerre. Ettől függetlenül mèg tudni kellene a fokozatos fèkezêst! Ha màshogy van,ìrd le,mert ez akkor egy fura dolog.

#40285 Szeni
2015-10-17 11:31:40

Válasz Szeni #40339. hozzászólásáraEgy megtörtént eset jut róla eszembe: Az óvodások találnak egy kismacskát. Az egyik gyerek odaszalad.
- Szisza, szissz, szissz !
Odaszalad egy másik
- te hülye,az nem is szisza, hanem maszka

#40284 Szeni
2015-10-17 10:57:45

Rendkívül jó a légfékes téma !!!!!! smile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

#40283 gjoni
2015-10-17 09:18:56

Válasz Mtz 550E #40337. hozzászólásáraNem tudom mit aggódsz ennyire a Jumzommal 10 évig jártam 1 báros nyomással fordulaton kettővel sose volt semmi baja olajcsere és ment továbbsmile oops

Nincs profilkép
#40282 Mtz 550E
2015-10-17 09:12:20

Válasz szg1 #40325. hozzászólásáraMegcsináltál mindent és mégis csak 2-bar volt hidegen az olajnyomásod? Lecserélted a motorolajszivattyút utána hogyan változott? Milyen idős a géped?

Én lecseréltem az centrifugálszűrőt próbáltam már 20w-50s olajjal is de ugyan úgy elejtette!
Szivattyúra meg azt mondják hogy fogaskerekes 1.5bart nem tud ejteni hideg-meleg között!

#40281 atisgyulai
2015-10-17 00:15:10

Válasz Tomi81 #40323. hozzászólásáraNem a légáteresztő képesség a lényeg, nincs is közöttük különbség.
Az egykörös a fékezésnél a tartályban lévő nyomást teljesen ráereszti a fékmunkahengerekre, míg a kétkörösnél ezt a fékező tartálynyomást tudod szabályozni a fékpedállal, így nincs az a hirtelen blokkoló fékezés.

#40280 atisgyulai
2015-10-17 00:01:36

Válasz csoppika #40333. hozzászólásáraAz inkább a traktor fékszelepje miatt lehetett.
Ha nem hirtelen zár el, akkor csinál ilyet.
Az lényegtelen hogy milyen vastag csövön 'nemkap levegőt',
mert ugye fékezéskor ponthogy megszünik a töltőnyomás.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nitrátérzékeny területek: jelentős változás!
Nitrátérzékeny területek: jelentős változás!
Könnyebbé válhat a gazdák élete – legalábbis e tekintetben.
Elvonják a támogatásokat? Drasztikus áremelések jöhetnek
Elvonják a támogatásokat? Drasztikus áremelések jöhetnek
Akár 2000 forintba is kerülhet a tej literje a boltokban.
Turán szőlő
Turán szőlő

270 Ft

Csúszókormányzású homlokrakodó Longdon LT-S390
Csúszókormányzású homlokrakodó Longdon...

2.590.000 Ft

Gyári gödörfúró, lyukfúró, földfúró
Gyári gödörfúró, lyukfúró, földfúró

430.000 Ft

VOGEL NOOT Euro-Grubber (grúber) 11/9 késes MTZ kategória
VOGEL NOOT Euro-Grubber (grúber) 11/9...

840.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]